Прескочи до съдържание

Закъснения полети на Wizzair 24/05/2013


Препоръчани мнения

Аз съм човекът, който гони БГ Еър за едно подобно закъснение и  в крайна сметка платиха.

 

Моят съвет е да изпратиш писмото от тях на ГВА и да ги помолиш за съдействие - най-малкото да ти кажат причината.

Хубавото е, че комуникацията е отново по е-мейл и няма да влизаш в излишни разходи.

Радва ме и фактът, че все пак Уиз са отделили време да ти напишат е-мейл. БГ Еър пишеха само на ГВА - аз бях някаква там досадна муха, дето им бръмчи отвреме-навреме - е-мейл от тях до мен изобщо нямам.

 

Виждам, че писмото е написано много йезуитски - ако не знаеш точно причината може и да им повярваш, че според директивата не ти дължат нищо.

Обяснение за причината могат да им поискат само ГВА и на тях няма начин да им отговорят йезуитски - ние "пътниците" сме просто някакви, които могат да баламосват, ама местните ГВА им издават лицензите ;) .

Според директивата вече си в ситуация на отказ и си абсолютно в правото си да поискаш съдействие от ГВА.

Както и Жоро е написал в Аерохроники, бъди готов да се съдиш с Уиз, добре е дори да им го споменеш. Аз бях написал нещо подобно до ГВА - "моля да ми съдействате за изясняване на причината за закъснението, за да мога да предприема по-нататъшни деиствия, включително юридически, по защитата на правата ми". ГВА бяха просто препратили писмото, като им дадоха срок за отговор.

Няма защо да се нервираш - няма да стане бързо (в моя случай платиха почти година и половина след полета), просто трябва методично да тормозиш и двете страни - Уиз и ГВА - на ГВА им е адски досадно и гонят компаниите яко.

Успех и ни дръж в течение!

Благодаря за разяснението, днес получих следващ e-mail от wizzair след като ги бях попитал за причината, и ето какво ми отговориха:

 
Dear Sir,
 
Thank you for your kind answer. I would like to explain that W6 4364 delay was caused by sudden technical failure. Unfortunately, despite the fact that we operate a quite young aircraft, and our airline totally corresponds with the international standards and regularly maintain as per the directions for AIRBUS aircrafts in order to carry our passengers with a 100% safety, unexpected technical fault could always happen. Our primary concern is always the 100% safety of passenger-carriage which can cause inconveniences to our passengers. To operate without repair would entail a safety hazard, and safety must always come first, even before punctuality.
 
Please also be informed that all the required strict service checks (A, B, C, D, and Z-check, daily maintenance) had been done regularly on that air carrier, the fault could not have been predictable and this flight delay was outside of our control. Besides the fact that I am not authorized to provide you with the detailed technical report, I hope you will find my explanation and apologies satisfying.
 
As well as I hope that regardless of this situation you will continue to use our services in the future.
 
I look forward to hearing from you.
 
Yours sincerely,

 

Някакви съвети какво да им пиша по нататък или направо към ГВА в Италия/България ?

Връзка към коментар

Поне бързо отговарят, но отново отговор наизуст. Особено след като знаем каква е истинската причина и това е излизането на самолета от пистата във Варна...

 

Та, едно съдебно дело януари в Англия приключи в полза на ищците, че технически проблеми, не са обоснована причина за да не се изплаща компенсация. Има значение конкретната причина и не би трябвало да ти я отказват. При положение, че уиз имат базирани екипажи и самолети в София това клони в твоя полза, техен проблем е, че излизане от строя на един самолет (при това не техен, а нает!) им събаря цялото разписание. 

 

Формално италианското ГВА ще движат нещата, но ако ти е по-комфортно да обсъждаш с нашите може да действаш през тях, те ще са като поща до италианците. Има форма за оплакване на сайта на ГВА, ако не можеш да я изровиш ще я намеря. 

Връзка към коментар

Доста странно, че на теб Визз ти отговарят за 2 дни, а други чакат със седмици...

 

ГВА ще ти кажат нещо съвсем ясно: "Регламент 261/2004 предвижда известяване на регулатора само след като всички опции за  уреждане на отношенията с а/к са изчерпани"

 

Примерен отговор:

 

Dear WizzAir team,

 

Thank you for your fast response.

 

I am really sorry to say this, but I feel a but disappointed. I am afraid that "W6 4364 delay was caused by sudden technical failure" is not really an acceptable answer. As I am concirned for my own security even more than you are, I would be happy to have more details about the reason, which caused disruption of the schedule on 24 May 2013.

 

Looking forward to hearing from you!

 

Have a nice day!

 

BR,

XX

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря за отговорите, вчера им пуснах втория e-mail и днес по обяд ми отговори, доста бързо мисля, но целия им отговор е малко хвърляне на прах в очите....имам още работа сега, иначе след 2 часа ще се поровя, ще прочета този регламент на ЕС и мисля да им кажа, че това е последния email дето им пиша, и ако не ми платят обезщетение ще пиша до италианското и българското ГВА (за бланката Жоро ако ти изпадне може да я метнеш, аз също ще търся). Akair кога според теб всички опции се изчерпват за да знам кога да пиша до ГВА ? Благодаря много.

Връзка към коментар

Бланката я има на сайта на ГВА - на български и англ.

 

Всички опции са изчерпани тогава, когато стигнете точка, в която ти имаш силни аргументи в твоя полза, а а/к те игнорира, въпреки тях (аргументите).

В момента ситуацията изглежда така - ти не знаеш точната причина за закъснението. Визз бързо и ясно са ти отговорили и са "си вързали гащите" за пред регламент 261/2004. Ти нямаш доводи в своя полза. Пред който и регулатор да се оплачеш (било то български или италиански), той няма как да вземе твоята страна в дискусията.

Ако вече ти е писнало от Визз, остави нещата така - Визз ще са щастливи да изхарчат твоите 250 евро за собствени цели, но после да не се чудиш защо си висял 7 часа на летището. :)  Другата опция е да видиш отговор номер 7 в тази тема и утре сутрин да питаш Визз за повече подробности - утрото е по-мъдро от вечерта. ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Доста странно, че на теб Визз ти отговарят за 2 дни, а други чакат със седмици...

 

ГВА ще ти кажат нещо съвсем ясно: "Регламент 261/2004 предвижда известяване на регулатора само след като всички опции за  уреждане на отношенията с а/к са изчерпани"

 

Примерен отговор:

 

Dear WizzAir team,

 

Thank you for your fast response.

 

I am really sorry to say this, but I feel a but disappointed. I am afraid that "W6 4364 delay was caused by sudden technical failure" is not really an acceptable answer. As I am concirned for my own security even more than you are, I would be happy to have more details about the reason, which caused disruption of the schedule on 24 May 2013.

Looking forward to hearing from you!

Have a nice day!

BR,

XX

akair, ама ме кефиш :D :yahoo:

Да не си адвокат? :rolleyes:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

akair, ама ме кефиш :D :yahoo:

Да не си адвокат? :rolleyes:

адвокат - не, юрист - също не; да взема отношение по дадена кауза - може би - стига да си струва по някакъв начин :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Аз мога да ти кажа и какво ще ти отговорят на следващото писмо - "технически причини - това е поверителна информация"

 

Мога и 6 числа между 1 и 49 да кажа, но това вече струва пари :D

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз мога да ти кажа и какво ще ти отговорят на следващото писмо - "технически причини - това е поверителна информация"

 

Мога и 6 числа между 1 и 49 да кажа, но това вече струва пари :D

Благодаря на всички за бланките...пуснах им отново e-mail и ги питах отново за детайлно обяснение на техническата причина по примера на Akair thanks :) ......значи следващия отговор е ясен .....а моя какъв е след това ? 

Връзка към коментар

Поне бързо отговарят, но отново отговор наизуст. Особено след като знаем каква е истинската причина и това е излизането на самолета от пистата във Варна...

 

 

В конкретния случай причината не би трябвало да е инцидента във Варна, тъй като полетът на Уиз излита по разписание от София за Болоня в 6.00 ч., а самолетът на Air Via кацна във Варна в 10.18 ч. и няма как двата полета да се изпълняват от една и съща машина.

Връзка към коментар

Ако не са ти верни числата на коя регулация трябва да се позова за да си получа парите+компенсация  :D

Първо ще отричам изобщо да съм ти казвал каквото и да било. После ще твърдя, че съм взел всички възможни мерки, за да се паднат числата, които не е изключено да съм споменал някъде, но сили, които не мога да контролирам (ака форсмажор), са повлияли, в резултат на което са се паднали други числа и аз няма как да нося отговорност. :D B)

 

 .....а моя какъв е след това ? 

Да не слагаме каруцата пред коня - нека дадем шанс и на другата страна да направи стъпка - като в шаха...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Първо ще отричам изобщо да съм ти казвал каквото и да било. После ще твърдя, че съм взел всички възможни мерки, за да се паднат числата, които не е изключено да съм споменал някъде, но сили, които не мога да контролирам (ака форсмажор), са повлияли, в резултат на което са се паднали други числа и аз няма как да нося отговорност. :D B)

 

Да не слагаме каруцата пред коня - нека дадем шанс и на другата страна да направи стъпка - като в шаха...

Ок значи чакам следващ e-mail......само не разбрах след като ЕУ не приема техническа причина за непредвидена ситуация защо те я използват...това не значи ли че ощевпървия отговор те нарушават ЕУ регламента?  -_-

Връзка към коментар

Има технически причини, които са валидни като непредвидени обстоятелства, има и такива които не са. А твоята от кой тип е ...в крайна сметка може да го реши само съд. За съжаление това е една от малко сивите области в регулацията, за това авиокомпаниите гледат да са крайно лаконични и ще си играеш на гоненица, няма как.  

 

Между другото регулацията сигурно ще  я променят и най-вероятно ще има отделна институция, която ще решава бързо подобни проблеми, както и авиокомпаниите ще бъдат задължени да имат форма на сайтовете си за попълване. 

 

Не бях направил сметката с полета от Варна и тоя от Болоня, прав си, друга е причината...

Връзка към коментар

Хайде сега тема за размисъл:

 

  • самолетът на Виа е трябвало да подпомогне Визз в изпълнение на програмата им за деня;
  • времето по сайтовете е блок;
  • летището в София не оперира със слотове за излитане и кацане;
  • stenk е цитирал спотърите, според които LZ-MDR е трябвало да извърши полети до Айндховен и Милано.

Съгласно принципа на Дирихле, събитието във Варна е объркало плана за деня, без да е задължително точно този самолет (LZ-MDR)  да е трябвало да лети до Болоня.

Връзка към коментар

 както и авиокомпаниите ще бъдат задължени да имат форма на сайтовете си за попълване. 

Ryanair отдавна имат такава форма за попълване на сайта си, специално за случаите относими към EU 261

https://schchng.ryanair.com/eu261?lg=EN

 

 

В конкретния случай причината не би трябвало да е инцидента във Варна, тъй като полетът на Уиз излита по разписание от София за Болоня в 6.00 ч., а самолетът на Air Via кацна във Варна в 10.18 ч. и няма как двата полета да се изпълняват от една и съща машина.

Освен разликата в часовете, двата случая се отнасят за самолети от различни летища. Респективно Wizz не могат да търсят оправдание и в техническа невъзможност да се изпълняват полети, причинена от затварянето на летище Варна заради инцидента същия ден, даже да бяха по едно и също време.

Връзка към коментар

Хайде сега тема за размисъл:

 

  • самолетът на Виа е трябвало да подпомогне Визз в изпълнение на програмата им за деня;
  • времето по сайтовете е блок;
  • летището в София не оперира със слотове за излитане и кацане;
  • stenk е цитирал спотърите, според които LZ-MDR е трябвало да извърши полети до Айндховен и Милано.

Съгласно принципа на Дирихле, събитието във Варна е объркало плана за деня, без да е задължително точно този самолет (LZ-MDR)  да е трябвало да лети до Болоня.

Аз да се включа.......първоначално още в 5 и 30 като пристигнах на летището в Болоня обявиха, че полета за София ще бъде в 09:35, не в 07:25, както беше по разписание. В 07:20 имаше и полет на Wizz за Букурещ, който си замина нормално. Взех си едно кафе и докато се върнах на check in видях на таблото, че полета за София вече е преместен в 13:35. Попитах момичетата от check in каква е причината...те не знаеха, не бил излетял от София. На сайта на летище София вече беше преместен за 12:10 излитане. 180 човека, някои в инвалидни колички и деца трябваше да чакат и да не доумяват какво става.....в 10:30 ни събраха и ни дадоха талони за 8 евро за закуска и обяд (е кафето на летището е 2 евро), но те бяха преценили че осем са достатъчни за закуска и обяд или друга опция смяна на билета за избрана дата в рамките на един месец. След като се качихме в самолета в 13:40 стюардесите казаха че имало технически проблем и като излетим пилота ще обясни (но го казваха така всякаш с половин уста). Е имаше и още 30 мин чакане понеще било станало грешка с чекирания багаж и се наложи наземния оператор на летището в Болоня отново да брой багажа.....е в крайна сметка излитнахме в 14:30 (7 часа и 25 мин по късно). Пилота каза, че имало тенически проблем, после каза егати разписанието днес, вие после ще видите новините.......така и не разбрах технически проблем, разписанието или новините са им били проблема. Каза, че неговия самолет е трябвало да лети за Милано, но бил пратен в Болоня заради голямото закъснение.

Връзка към коментар

Ryanair отдавна имат такава форма за попълване на сайта си, специално за случаите относими към EU 261

https://schchng.ryanair.com/eu261?lg=EN

 

 

Освен разликата в часовете, двата случая се отнасят за самолети от различни летища. Респективно Wizz не могат да търсят оправдание и в техническа невъзможност да се изпълняват полети, причинена от затварянето на летище Варна заради инцидента същия ден, даже да бяха по едно и също време.

 

Брех тая форма не можахме грам да я издирим с Holywood, като му трябваше за неговия полет.

 

Хайде сега тема за размисъл:

 

  • самолетът на Виа е трябвало да подпомогне Визз в изпълнение на програмата им за деня;
  • времето по сайтовете е блок;
  • летището в София не оперира със слотове за излитане и кацане;
  • stenk е цитирал спотърите, според които LZ-MDR е трябвало да извърши полети до Айндховен и Милано.

Съгласно принципа на Дирихле, събитието във Варна е объркало плана за деня, без да е задължително точно този самолет (LZ-MDR)  да е трябвало да лети до Болоня.

 

Да, не е задължително тоя самолет да е летял. Но след като полета за Болоня е трябвало да излети в 6 няма как да го прецака самолет, който каца във Варна в 10 :) Освен, ако няма нещо допълнително, че примерно самолета на ВИА да е привикан на пожар да попълва дупки в графика на уиз, а не по план. Аз останах с впечатление, че ВИА е трябвало да лети към София за да поеме нормални полети по разписание...

Връзка към коментар

Аз хвърлих едно бързо око на разписанието за петък (31-ви май) на сайта на летището в София. Сутринта  в 06:00 излитат 3-те машини на Визз:

- Болоня

- Франкфурт Хан

- Лондон

 

Първа се връща машината от Болоня, което е доста по-близо от другите  2 летища - в 10:00. И следва да изпълни полета до Айндховен в 10:30.

Както и stenk е цитирал спотърите, Виа е трябвало да изпълни полета до Холандия и после - до Милано.

С други думи в някакъв момент става ясно, че едната машина на Визз е извън строя. Виа ще поеме полетите след 10:00, но трябва и машина, която да изпълни първата ротация за деня.

Ако обявят от самото начало закъснение над 2 часа, бая народ ще си потърси веднага правата - пари за храна, за вода, ще се обадят тук-там да питат как да действат. Затова обявяват закъснение 2 часа - и пътниците имат право да мълчат :) После ще ги наредят в кошарата, в автобуса, ... - нещата ще се размият и може и да се размине без плащания...

Уви, във Варна се случва събитие, което тотално пренарежда графика, защото набелязаният LZ-MDR няма да може да излети към София и да поеме 2-те договорени ротации. Оттам и закъснението набъбва драстично.

 

Така по-ясно ли е? :)

Редактирано от akair
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, на мен мръчкавия момент ми беше, че всъщност е аварирала една от трите машини на уиз, фактически се получава двоен карък за тях в един ден. 

Връзка към коментар

Ryanair отдавна имат такава форма за попълване на сайта си, специално за случаите относими към EU 261

https://schchng.ryanair.com/eu261?lg=EN

 

 

Извън темата: Тази форма никаква работа не ми свърши. Комуникацията с Раян нулева. Вече започвам да се отказвам. Пращах факсове - нищо; писах форми - нищо; питах ги за ел.поща за комуникация - нищо. Така е като  нямат офиси или телефони в България. На това разчитат :D

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Извън темата: Тази форма никаква работа не ми свърши. Комуникацията с Раян нулева. Вече започвам да се отказвам. Пращах факсове - нищо; писах форми - нищо; питах ги за ел.поща за комуникация - нищо. Така е като  нямат офиси или телефони в България. На това разчитат :D

Колко време им отпусна? Искат се търпение и смирение :D

Връзка към коментар

Колко време им отпусна? Искат се търпение и смирение :D

 

3-4 седмици, не помня точно началната да та.   Изпратих им факс през компа и БТК, статусът е ОК, но никакви наченки до този момент. Щом са го получили и е заминало в кофата. Позната практика. :D

Връзка към коментар

Един разумен ход - изчакваш още колкото време трябва - за да си сигурен, че са минали 4 седмици и информираш органа, който следва да вземе отношение с приложени скрийншотове от използваната форма и потвърждението от факса, че съобщението е получено.

Това е подходящ пример за случай, в който всички възможности са изчерпани - опитал си по всички начини, но те те игнорират ;)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.