Прескочи до съдържание

Закъснения полети на Wizzair 24/05/2013


Препоръчани мнения

Те ще разтягат локуми до безкрай, ако им позволиш. Ако умееш да четеш "между редовете", да отделяш смислената информация от "плявата" и да питаш конкретни въпроси, те рано или късно сами ще отидат в ъгъла.

Крайната цел на авиокомпанията е да се отърве от теб, без това да ѝ струва пари и да те остави с впечатлението, че тя е права, а ти нещо не си разбрал. Каква е твоята крайна цел следва ти сам да знаеш :))

Връзка към коментар

Аз пак да си кажа, оплачи се на регулатора, авиокомпаниите ги взимат по на сериозно. Иначе те си имат предифинирани шаблони за отговор, независимо дали си по-нападателен или по-вежлив, отговора ще е един и същ, никой не пише отговора на база написаното от теб, просто някой цъка от падащо меню кой от всичките шаблони да изпрати. Или поне така е генерирана голяма част от отговора към теб. 

 

Аз мисля, че след тия разменени имейли може да се допусне, че си изчерпал възможния път да се разбереш със тях. Пък и самите те предлагат да разкрият пред регулатора фактите около закъснението...

Връзка към коментар

Днес получих отново отговор от WIzz:

 

 

Dear Sir,

 

 

Thank you for your response.

 

Please kindly note that we cannot and would never dare to notify passengers with false information, as this may result in appropriate sanctions. The airlines are required to act in accordance with the Montreal Convention and the Regulation of the European Parliament. The decision of Wizzair was based on the facts and in accordance with the above mentioned regulations. We are ready to provide documentation of the flight upon request from the authorities empowered to control air carriers.

 

Therefore, I regret to inform you, but we cannot offer you the compensation you ask for. Under the relating regulations on operating air carriers the liability is excluded in cases where an event is caused by extraordinary circumstances, which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of unexpected flight safety shortcomings that affect the operation of an operating air carrier. 

 

According to the decision of Judgment of the Court of Justice in Case C-549/07 technical problems are regarded as vis maior to the extent that they stem from events, which are not inherent in the normal exercise of the activity of the air carrier concerned and are beyond its actual control. In such cases compensation may be refused.

 

An air carrier is not however obliged to pay that compensation if it can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.

 

Please find below the article of Wizz Air General Conditions of Carriage, which are based on Regulation UE 261/2004:
 

15.5 RIGHT TO CARE

 
15.5.1 Where reference is made to this paragraph, Wizz Air shall offer to passengers free of charge:
(a) meals and refreshments in a reasonable relation to the waiting time during the time period of the delay;
(B) arranging hotel accommodation or to refund the costs of hotel accommodation in cases
- where a stay of one or more nights becomes necessary, or
- where a stay in the Place of Departure additional to that intended by the Passenger becomes necessary; 22
© arranging transport or to refund the costs of transport between the airport and place of accommodation specified in paragraph 15.5.1. (B) (hotel or other).

 
Based on above, we shall refund costs for assistance specified in paragraphs 15.5.1. B) and c) to the passenger affected by the delay or cancellation up to a reasonable amount, as supported by invoice(s).  You are kindly asked to attach them to the next email.
 
Thank you for understanding and co-operation. I look forward to your reply.

 

 

Yours sincerely,

 

Така явно ми казват, че имат документи доказващи че технически проблем не е по тяхна вина.....сега какво да им искам документи ?

Връзка към коментар

Аз бих пратил отново тези части, на които са пропуснали да отговорят:

 

Now I would like to inform you that I feel disappointed further of your answer.

I would be grateful to know more about the rules which steered your opinion to classify the reason for the delay of the flight as "out of the carrier's control"?

You write me : “Please be informed that according to the Regulation the extraordinary circumstances should be deemed to exist where the impact of an air traffic management decision in relation to a particular aircraft on a particular day gives rise to a long delay, an overnight delay, or the cancellation of one or more flights by that aircraft, even though all reasonable measures had been taken by the air carrier concerned to avoid the delays or cancellations.” – which Regulation you sight here.  May you point the document, which has been reffered as "the Regulation"?

Do you claim that the delay of flight W6 4364  was rised by "an air traffic management decision" in relation to a the aircraft, which operated it on a 24 May 2013?

 

Which are the facts that  as according to Wizzair prove that the tecnical problem "stemed from events which, by their nature or origin, are not inherent in the normal exercise of the activity of the air carrier concerned and are beyond its actual control"?

 

 

I will provide the invoices at earliest convenience. How long does it take to have the reimbursement approved?

 

 

В случая някое клето девойче е подбрало грешен шаблонен отговор... :)

Редактирано от akair
Връзка към коментар
Dear Wizzair Team,

 

Thank you for your response.

 

Now I would like to inform you that I feel disappointed further of your answer.

 

1. Please give me more detailed information about “sudden technical failure"? What happened with aircraft (details about technical reason)?

 

And I didn’t find answers in your e-mail about my questions:

 

2. I would be grateful to know more about the rules which steered your opinion to classify the reason for the delay of the flight as "out of the carrier's control"?

 

3. You write me : “Please be informed that according to the Regulation the extraordinary circumstances should be deemed to exist where the impact of an air traffic management decision in relation to a particular aircraft on a particular day gives rise to a long delay, an overnight delay, or the cancellation of one or more flights by that aircraft, even though all reasonable measures had been taken by the air carrier concerned to avoid the delays or cancellations.” – which Regulation you sight here.  May you point the document, which has been reffered as "the Regulation"?

Do you claim that the delay of flight W6 4364  was rised by "an air traffic management decision" in relation to a the aircraft, which operated it on a 24 May 2013?

 

4. Which are the facts that  as according to Wizzair prove that the tecnical problem "stems from events which, by their nature or origin, are not inherent in the normal exercise of the activity of the air carrier concerned and are beyond its actual control"?

 

5. I will provide the invoices at earliest convenience. How long does it take to have the reimbursement approved?

 

If you don’t want to send me and prove full and detailed explanations about technical reason for delayed of W6 4364 flight on 24th May 2013 I will be force to ask support from National Enforcement Bodies in Italy (L’Ente Nazionale per l’Aviazione Civile) and Bulgaria(Ministry of Transport, Information Technologies and Communications, Directorate General, Civil Aviation Administration).

 

Yours sincerely,

 

Спретнах им тоя отговор...само чакам 24 юни ( 1 месец след полета и пращам до ГВА)...егати май взе да ми омръзва  :blush: 

Връзка към коментар

...егати май взе да ми омръзва  :blush: 

Можеш да се върнеш на първа страница на темата и да видиш последното изречение на отговор #5 и отговор номер #7 :)

Връзка към коментар

Що не вземеш да им плеснеш едни фалшиви фактури за 200 евро (бил си на хотел, ял си, пил си и с такси си се возил), а се занимаш с глупости. :D

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Искам да отбележа, че тва че ще те мотаят не противоречи на това, че в крайна сметка може и да се окажат прави. Особено ако е бил ATC проблем. Иначе разписки за хотели и подобни няма да минат при положение, че престоя е бил пет часа, тия бележки връщат пари ако си хапнал примерно в ресторант на летището и т.н. максимум.

 

И нека запазим по-културния тон, по-грубите думи само в темата за вицовете и то само ако са особено духовити :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искам да отбележа, че тва че ще те мотаят не противоречи на това, че в крайна сметка може и да се окажат прави. Особено ако е бил ATC проблем. Иначе разписки за хотели и подобни няма да минат при положение, че престоя е бил пет часа, тия бележки връщат пари ако си хапнал примерно в ресторант на летището и т.н. максимум.

 

И нека запазим по-културния тон, по-грубите думи само в темата за вицовете и то само ако са особено духовити :)

 

Сорка за ........ще се съобразявам :) Какво е ATC проблем, Жоре ?

Връзка към коментар

ATC е съкращение за Air Traffic Control - институциите, заети да управляват въздушното пространство на всяка страна. В България това е РВД.

Та най-общо ATC проблем е закъснение, в следствие на претоварено трасе :)

Връзка към коментар

ATC е съкращение за Air Traffic Control - институциите, заети да управляват въздушното пространство на всяка страна. В България това е РВД.

Та най-общо ATC проблем е закъснение, в следствие на претоварено трасе :)

 

Ок, взех да се обърквам.....в случая WIzzair не са виновни така ли ? И аз си им пиша напразно  :blush:

Връзка към коментар

Ако ние успяваме да те объркаме, без дори да ни е цел, представям си Визз....

 

Ето го и обяснението:

В един от отговорите, Визз бяха написали:

Please be informed that according to the Regulation the extraordinary circumstances should be deemed to exist where the impact of an air traffic management decision in relation to a particular aircraft on a particular day gives rise to a long delay, an overnight delay, or the cancellation of one or more flights by that aircraft, even though all reasonable measures had been taken by the air carrier concerned to avoid the delays or cancellations.

 

Което цели няколко неща:

1. Чисто информативно - да знаеш какво кое също се счита за форсмажор;

2. Да те обърка - намесва се нов играч - АТЦ;

3. Да те накара да мислиш, че отговорността се размива още повече - "ние, добрите хора от Визз, направихме всичко възможно, но то, лошото АТЦ, увеличи закъснението на полета".

 

Когато "остро" ги попита дали те твърдят, че закъснението се е увеличило като следствие от решение на някое АТЦ, те усложливо отминаха въпроса ти. :)  (извод от страна на а/к: "Ами опитахме да го объркаме, това не мина - жалко...")
 Именно затова ти ги попита отново - явно този въпрос е важен за теб и държиш на отговора му :D

 

Но съм склонен да вярвам, че колкото и да е претоварено някое трасе в Европа, чак 4-5 часа да не успеят да намерят място за един самолет е доста екстремно - най-малкото защото има алтернативни трасета. А и дори при счупване на радара в Мюнхен миналото лято и затваряне на въздушното пространство над цяла Бавария, пак нямаше чак такива закъснения... :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Dear Sir,
 
 
Thank you for your message.
 
With regard to your letter, I would like to inform you that the exact reason of delay is confidential and the airline is not required to disclose it to the passengers. Please kindly note that we cannot and would never dare to notify passengers with false information, as this may result in appropriate sanctions. The airlines are required to act in accordance with the Montreal Convention and the Regulation of the European Parliament. The decision of Wizz Air was based on the facts and in accordance with the above mentioned regulations. We are ready to provide documentation of theflight upon request from the authorities empowered to control air carriers.
Please kindly note that our standpoint in your case has been presented in accordance with Regulation (EC) nr 261/2004 and Wizz Air General Conditions of Carriage (GCC), which passengers accept while making a booking. The delay of your flight was caused by the sudden technical failure. Therefore, I am really sorry, but we cannot offer you the compensation which you ask for. Under the relating regulations on operating air carriers,  the liability is excluded in cases where an event is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of unexpected flight safety shortcomings that affect the operation of an operating air carrier.
Please find below the article of Wizz Air General Conditions of Carriage, which are based on Regulation UE 261/2004:
 
15.5 RIGHT TO CARE
 
15.5.1 Where reference is made to this paragraph, Wizz Air shall offer to passengers free of charge:
(a) meals and refreshments in a reasonable relation to the waiting time during the time period of the delay;
(B) arranging hotel accommodation or to refund the costs of hotel accommodation in cases
- where a stay of one or more nights becomes necessary, or
- where a stay in the Place of Departure additional to that intended by the Passenger becomes necessary; 22
© arranging transport or to refund the costs of transport between the airport and place of accommodation specified in paragraph 15.5.1. (B) (hotel or other).
 
Based on above, we are ready to reimburse expenses incurred while waiting for our delayed flight (meals, refreshments, phone calls). In order to start the reimbursement procedure, please provide us with the relevant invoices.
 
Thank you for understanding and co-operation. I look forward to your reply.
 
 
Yours sincerely,
 
Ето го и поредния отговор на Wizzair...твърдят, че 100% са прави и информацията за техническия проблем е конфиденциална и ще я предоставят само на органите, които са отговорни за въздушния трафик.......
 
Връзка към коментар

Аз не разбирам какво значение има за теб дали повредата е спукана гума, отказ на някой компютър или нещо друго - по-важно е дали е форсмажор. По-лошото е, че те използват твоя първи въпрос, за да игнорират другите ти въпроси, които са всъщност по-важните, когато се бориш за 250 евро. :)

Тук има 2 подхода:

- отказваше се от твоя първи въпрос и пробваш останалите - така няма да им дадеш повод те да "се захванат" за него и да "прескочат" останалите ти въпроси. Ако ти върнат същия шаблон - директно към регулаторния орган, но без да известяваш Визз за тези ти планове - те ще разберат по факса от италианското "ГВА".

 - теглиш една дълга и прочувствена жалба към институцията, в която обясняваш първо историята - кога си летял, кой кво казал, кво станало, колко време, колко часа.

После минаваш на "струна" как ние всички живеем в голямото европейско семейство, как колективната сигурност на всички граждани на ЕС е в ръцете на и зависи от всеки отделен гражданин, как ти си последвал своя дълг на отговорен европеец да се опиташ да намериш истината относно закъснението, което би било от ползва за всички, как ти си сериозно притеснен за себе си и останалите пътници, как не смяташ, че скриването на информация и бягането от отговорност не може да е конструктивен подход за изграждане на доверие, как въпреки твоето най-добро желание да изясниш ситуацията, авиокомпанията е подходила надменно и е игнорирала товите 4-5 последователни опити да получиш истината така, както е предвидила ЕК и ЕП - органите, които гарантират общите ни европейски свободи и отговорности. Даваш конкретни примери как получаваш един и същ шаблонен отговор, който не кореспондира с твоето запитване в неговата цялост. Считаш, че това е изчерпало всички възможности да стигнеш до търсените отговори чрез комуникация с авиокомпанията.

Това не ти е оставило друг избор, освен да информираш компетентния орган и той да изясни истината и да прецени дали има нежелани практики в дейността на авиокомпанията. "Между другото" с изненада си установил, че това закъснение е нарушило и регламент 261/2004, който съгласно член (мисля беше) 7 (за компенсациите) във връзка с член (може би) 5 (за закъсненията) предивжда пътникът да бъде компенсиран с 250 евро за полети под 1500км. Ти би бил много благодарен на <името на органа>, че ще изяснят истината и би било прекрасно, ако могат да ти съдействат за стриктното прилагане на регламент 261/2004 - това може да е последния шанс за авиокомпанията да преосмисли цялостното си поведение. :)

 

В крайна сметка щом Визз толкова държат да пратят информация на компетентните институции, кои сме ние да спираме този им порив. :D

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Здравейте,

 

С две думи да ви кажа и моите перипетии по отношение на въпросния полет, стъпка по стъпка, като ще се постарая да бъда кратка.

На 28.05.13 пуснах оплакване в сайта на Wizz, във връзка с закъснението на полета. Получих нещо като входящ номер веднага. В оплакването заявих, че очаквам в седем дневен срок да ми обяснят точно по какви причини полета каца със 7 часа закъснение, както и че очаквам,  съгласно разпоредбите да изчислат полагащото ми се обезщетение.

На 31.05.13 получих отговор (много любезен), че полета е закъснял поради "внезапно възникнал технически проблем", готови са да възстановят разходи за храна, напитки, но не и друго (цитират си правилата).

И така разменяме още няколко мейла в същия дух (много любезни, но също толкова безмислени).

В крайна сметка се обърнах към ГВА , които веднага се отзоваха и изпратиха жалба до а/к, с искане за разясняване на случая и документи, доказващи причината за закъснението на полета.

Вчера получих копие от отговора на Wizz към ГВА, което копирам тук:

"Уважаеми господин Цветков,

 

Бих желала да Ви  информирам следното,  във връзка с жалбата на   госпожа Тодорова.

Полет  W6 4364 BLQ-SOF ( 24/5/2013 )е  бил извършен със закъснение от 6 часа и 53 мин, поради необходимостта от отстраняване на технически проблем със самолета, който е трябвало да извърши посочения полет. Полетите планирани за самолет HA –LWG в този ден са били извършени със закъснение.Доказателство за  повредата, ще ви бъде изпратено  като прекачен файл, в следващото ни писмо.

Съгласно Регламент 261/2004    чл 6. и чл.9 т. 1 и 2 и Общите условия на превоз на Wizz Air,  влучай, че полета бъде извършен със закъснение поради възникнали извънредни обстоятелства, пътниците имат право на грижа.В  конкретния случай, според информация от ОCC са предложени ваучери за закупуване на храна и напитки, а също така сме предложили допълнително възстановяване на направени  разходи по време на изчаването, след представяне на фактури.

За съжаление ние не можем да предложим обезщетение според член 7 на Регламент 261/2004 на Европейската комисия , тъй като полет W6 4364 е бил  извършен със закъснение, поради обстоятелства извън нашия контрол т.е.  закъснението е причинено от извънредни обстоятелства, които се намират извън ефективния  контрол и не са могли да бъдат избегнати, дори да са взети всички необходими мерки.  Цитираното от госпожа Тодорова, Решение на Европейския съд от 19/11/2009 г . се отнася за конкредно дело и не отменя параграфите от Регламент 261/2004 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ според, който не се полага обезщетение от 250 и 600 евро, в случай на закъснение на полет.

 

Според Регламент 261/2004 в подобни случаи важи следното:

 

(14) Съгласно Конвенцията от Монреал, задълженията на опериращите въздушни превозвачи следва да бъдат ограничени или отменени в случаите, когато дадено събитие е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори при вземане на всички разумни мерки. Такива обстоятелства може да възникнат по-специално в случаи на политическа нестабилност, метеорологични условия, несъвместими с експлоатацията на съответния полет, рискове за сигурността, неочаквани дефекти в системата за безопасност на полета и стачки, които оказват влияние върху дейността на въздушния превозвач.

(15) Извънредни обстоятелства се смята, че съществуват, когато въздействието на решение за управление на въздушния трафик във връзка с определен самолет в определен ден води до голямо закъснение, закъснение, продължаващо до другия ден, или отмяна на един или повече полети с този самолет, въпреки че са взети необходимите мерки от съответния въздушен превозвач за избягване на закъснения или отменени полети.

 

Kато компенсация за причинените неудобства, ние  може да предложим кредит на стойност от 25 евро/ на пътник, които,  ще заредим на регистрирана на сайта ни Wizz  сметка.Сумата, ще може да се използва при заплащане на нова резервация или услуга на сайта ни.

Запознали сме госпожа Тодорова с условията за използване на кредита , вслучай, че тя приеме  предложената сума ние, ще се свържем с нея за да и предоставим кредита."

 

Исках д споделя с вас тази информация, като се надявам да съм допринесла с нещо полезно в борбата на искащите обезщетение. Ще продължа да се занимавам със случая и пак ще пиша до къде съм стигнала. Надявам се и вие да направите същото.

 

П.С. Въпросното доказателство за повредата не е изпратено и до мен.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Здравейте, аз пуснах оплакване до италианското ГВА (Enac) онлайн жалба за този полет....сега да видим дали ще ми отговорят.  Galina ти до българското ГВА ли пусна оплакване?

Връзка към коментар

Да, до сега само с българското съм комуникирала.

В такъв случай предполагам,  че същият отговор ще пратят и до италианското................предлагам ти да не се съгласява на 25 евро а да държиш на цялото обещетение и да изпратят документ доказващ повредата......

Връзка към коментар

Тези 25 евро са доста ловък опит за подкуп, предполагам че ако ги приеме човек ще се окаже, че се отказва от всякакви претенции. 

 

Иначе са упорити, в крайна сметка може единствения изход да е дело.

 

Чакаме умниците от еврокомисията да направят орган, който да обработва подобни случаи бързо и изчистено, ама до идната една година едва ли ще стане...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тези 25 евро са доста ловък опит за подкуп, предполагам че ако ги приеме човек ще се окаже, че се отказва от всякакви претенции. 

 

Иначе са упорити, в крайна сметка може единствения изход да е дело.

 

Чакаме умниците от еврокомисията да направят орган, който да обработва подобни случаи бързо и изчистено, ама до идната една година едва ли ще стане...

 

В крайна сметка това е европейското законодателство...с много врати4ки и не в полза на гражданите  :(

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако правилно се ориентирам в последното цитирано писмо, г-н Цветков е шефът на ГВА, конто подписва всяко писмо от ГВА към а/к.

ГВА няма право да разпространява информацията, която им е дадена от а/к - нормално е клиентът да не я получи.

 

Единственото интересно нещо в случая е как и защо ГВА са решили да изпратят директно запитване до а/к, като полетът е КЪМ София и не е вътрешен... :)

 

Нека не забравяме, че лобирането и натискът от страна на бизнеса над институциите, по един или друг начин, не е нещо невиждано в Европа :). А и не на последно място - а/к също плащат заплатите на 20000+ служители на ЕК и ЕП :D

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.