Прескочи до съдържание

Закъснения полети на Wizzair 24/05/2013


Препоръчани мнения

Малко уточнение: ГВА и останалите не могат да накарат авиокомпаниите да платят. Могат само да изкажат мнение, на базата на това мнение да си търсите правата във съда. Логично, ако мнението на ГВА е: "закъснение заради изтекли часове на екипажа не са изключително обстоятелство" то авиокомпанията сигурно ще плати, защото на базата на това мнение от ГВА делото приключва много лесно във ваша полза. 

 

Но става тегаво със тези неща, които попадат в сивата зона, като повечето технически проблеми, там и ГВА не може да се изкаже авторитетно, само съдията може да го реши. 

 

При всички положения не приемайте трохичките, които предлагат уиз. Цялата регулация сигурно ще бъде преправена след време заради кашата, която създава, а винаги може да се изиска компенсация със задна дата. Дори да решите на този етап да се откажете от битка, може след година, две или три, някоя промяна да направи искането на компенсация при вашите обстоятелства изключително лесни. А подозирам, че приемането на тези ваучери за 35 евро върви със клауза, че се отказвате от всякакви претенции. 

 

Нека akair ме поправи, ако бъркам някъде :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Но става тегаво със тези неща, които попадат в сивата зона, като повечето технически проблеми, там и ГВА не може да се изкаже авторитетно, само съдията може да го реши. 

Е, съдиите не са експерти по технически въпроси,  вероятно ще се назначат вещи лица за експертиза.

(някои ги наричат зловещи лица :biggrin: )

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Е, съдиите не са експерти по технически въпроси,  вероятно ще се назначат вещи лица за експертиза.

(някои ги наричат зловещи лица :biggrin: )

 

Да, това го уточнихме по-рано :) Просто исках да отбележа, че ГВА може да даде само авторитетно и тежащо мнение, може и да налага глоби, ако някой превозвач не си изпълнява задълженията според тях. Но за личен иск само с дело в съд става работата. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Британската ГВА (CAA) публикува списък със това кое е и кое не според тях непредвидено обстоятелство. Честно казано кашата не става съвсем бистра със това, особено в частта за техническите проблеми, но със сигурност прояснява леко нещата. 

 

Този списък няма права на легален документ, а е само препоръка. 

 

http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/neb-extraordinary-circumstances-list.pdf

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз най-накрая успях да се свържа с италианското ГВА. Казаха ми да чакам 6 седмици за отговор..... :lol: пък ако не съм получи да им пиша емайл, че не съм получил ахаххаха  ;) Някой ако е успял да се пребори да пише  :)

Връзка към коментар

NEB следят за цялостното прилагане на регламента, а не само за даването на експертно мнение. В случая на ГВА, дирекцията има право " да приложи закона за гражданското въздухоплаване", ако а/к не й сътрудничи :)

Връзка към коментар

Иво, късметлия си, трябва да видиш английското. В момента мисля, че обработват жалби от Януари месец :)

 

akair, прилагането на тоя правилник може да доведе до глоби за АК, но не може да доведе до изплащане на обезщетение за теб. Изплащането на обезщетение може само съд да го реши. Така поне аз съм чел. 

Връзка към коментар

Иво, късметлия си, трябва да видиш английското. В момента мисля, че обработват жалби от Януари месец :)

 

akair, прилагането на тоя правилник може да доведе до глоби за АК, но не може да доведе до изплащане на обезщетение за теб. Изплащането на обезщетение може само съд да го реши. Така поне аз съм чел. 

 

Еха, значи да не бързам толкова....човекът по телефона ми каза, че са много заети и имали страшно много жалби.....явно ще е след август, все пак е отпускарски сезон  :)

Връзка към коментар

А практиката показва друго :)

Разделът с обезщетенията е само една част от целия регламент - редом с оказването на помощ, отказа до достъп на борда,... NEB само по себе си е ясно какво значи... :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

В продължение на моя пост тук под № 105 реших да публикувам моите по-нататъщни премеждия и досадно дългата кореспонденция с ГВА и Унгарското ГВА. Направих си труда да подредя всичко по хронологичен ред. Предполагам, че на тези, които не са се отказали виждат нещо общо в проблемите и имат желание да продължат по техните обствени случаи, следващите редове ще са им от интерес  и полза, може би.

И така, след като БГ ГВА с лекота си изми ръцете и като помпонг ме препрати на Унгарското ГВА, следвайки точния съвет на Akair под № 106 в този форум  написах следното писмо до БГ ГВА:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18 юли 2013, 11:28

До: Mariya Kantareva <mkantareva@caa.bg>

 

Уважаема г-жо Кантарева,

 

Благодаря Ви за бързата реакция на e-mail изпратен от Wizz Air на 17.07.2013г. в отговор на Вашето запитване отправено до по-горе цитирания въздушен превозвач от 26.06.2013г.

 

За съжаление Вашия отговор и препоръка да се обърнем към Wizz Air Hungary Kft. не ни удовлетворява. В следващите параграфи ще разясним в подробности основанията, които ни дават причина да смятаме, че нашата тъжба до авиопревозвача, както и молбата-формуляр с приложената кореспонденция изпратени до Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА) на България са оставени без последствие.

 

В изпратеният от Вас e-mail от 26.06.2013г. до Wizz Air беше изисканo документално доказателство за извънредни обстоятелства, цитирам: „Моля за Вашата своевременна проверка по компетентност ( поясняване на възникналите извънредни обстоятелства и по възможност предоставяне на необходимите документи ). За резултата от проверката и предприетите действия от страна на авиокомпания Wizz Air , моля да информирате ГД ГВА в срок до 18.07.2013г., с копие до заинтересованата страна.”

В изпратения e-mail/отговор на 17.07.2013г. от Wizz Air тези доказателства не са предоставени, но се предлага да бъдат изпратени допълнително, цитирам: „ ...във връзка с жалбата на господин Ненов и госпожа Маджарова. Полет  W6 4325 SOF -EIN ( 24/5/2013 )е  бил извършен със закъснение от 7 часа, поради необходимостта от отстраняване на технически проблем на самолета(HA-LWG, cabin floor panel), който е трябвало да извърши посочения полет. Доказателство за повредата, ще ви изпратим в следващ имейл.”

От последния ред на отговора, цитиран по-горе, става ясно, че към днешна дата 18.07.2013г., което е и крайния срок поставен от Вас за получаване на документално доказателство не е изпълнено от страна на Wizz Air.

Обърнахме се към Вас за съдействие съгласно Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския Парламент и на Съвета от 11 февруари 2004 година, тъй като ГД ГВА е назначена да бъде органът за прилагане на Регламента и следва да изясни обстоятелства около закъснението на полет W6 4325 SOF -EIN ( 24.05.2013г. ), тъй като началната точка на полета е на територията на Р България. В тази връзка ще си позволим да цитираме „Член 16. Нарушения” от Регламента, а именно:

„Член 16. 1. Всяка държава-членка определя орган, който отговаря за прилагането на настоящия регламент по отношение на полети от летища, разположени на нейна територия и полети от трета страна до такива летища. Когато е целесъобразно, този орган предприема мерки, необходими за гарантиране зачитането на правата на пътниците. Държавите-членки информират Комисията за органа, определен съгласно настоящия параграф.”

В тази връзка очакваме от ГД ГВА следното:

1.    Като единствено компетентна организация да изиска и анализира техническата информация от Wizz Air за полет W6 4325 SOF-EIN ( 24.05.2013г. ), която е предложена да бъде предоставена от самия превозвач в цитирания по-горе e-mail;

2.    Изхождайки от техническите данни предоставени от Wizz Air за полет W6 4325 SOF-EIN ( 24.05.2013г. ) да направи обосновано заключение по отношение на основанията ни за изискване на компенсация извършен със закъснение от 7 часа съгласно Регламент (ЕО) № 261/2004.

3.   Също така Ви молим, да цитирате нормативния акт, съгласно който ГД ГВА няма правомощията да изразява становище по въпроси свързани с въздухоплавателни средства, които не са регистрирани в Република България и разяснение на това, до каква степен е съобразен или обезсилва разпоредбите на Регламент (ЕО) № 261/2004 валиден за всички страни членки на ЕС.

Убедени сме, че независимо дали ГД ГВА има правомощия да изразява становище по въпроси, свързани с въздухоплавателни средства, които не са регистрирани в Р. България, Регламент (ЕО) № 261/2004 разпорежда (регламент е нормативен акт на наднационалното законодателство, чието спазване, в неговата пълнота, е задължително за всички страни от ЕС) ГД ГВА да се произнесе по случая.

С уважение,

ХХХХХХХ

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Още наследващия ден, БГ ГВА изпраща следното писмо до Унгарското ГВА. Забележете, вече се включва ново лице в кореспонденцията Тeodora Boteva.

19 юли 2013, 12:48

Тeodora Boteva <TBoteva@caa.bg>          

До: office@nkh.gov.hu

Як: Mariya Kantareva <mkantareva@caa.bg>

Dear Colleagues,

We have received a claim by Mr. ХХХХ and  Mrs ХХХХХХ, regarding delayed Wizz Air flight W6 4325 SOF – EIN ( 24/5/2013). After the exchanged correspondence between CAA, Bulgaria and Wizz Air, we received technical documents, which assure that the flight was delayed due to technical reasons and the career refuses to compensate the passengers, according regulation 261/2004.

In addition we kindly ask you to provide your standpoint within your competence as the authority, responsible for the aircraft under EU regulation 2042/2003.

Awaiting your prompt reply,

Kind regards:

Teodora Boteva

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

След това писмо бях съвсем леко обнадежден. Все пак, тук за първи път се споманава документация за технически причини, а не извънредни обстоятелства за закъснението на полета.  Изчаках за реакция на Унгарското ГВА почти 1 месец и половина и им напомних за себе си:

03 септември 2013, 09:14

До: office@nkh.gov.hu

Ск: TBoteva@caa.bg, Mariya Kantareva <mkantareva@caa.bg>,

 

Dear Sir / Madam,

 

A letter from CAA, Bulgaria (as enclosed here below) in respect of our claim was sent to you on 19 July 2013.  As of today we have not received any feedback from National Transport Authority of Hungary.

 

With current message we follow up that correspondence and would like to remind you that we expect the position of  National Transport Authority regarding Bulgarian CAA request.

 

Please, let us know when we could expect your standpoint and whether we could provide additional information about this case that could be of any help to you?

 

Kind regards,

 

ХХХХХХХХ

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Балончето на надеждата обаче се спука с отговора, който последва:

 

05 септември 2013

Subject: request for position reg, passenger's complaint

Cc: "mkantareva@caa.bg" <mkantareva@caa.bg>, "TBoteva@caa.bg" <TBoteva@caa.bg>

 

Dear ХХХХХХ,

 

according to the request of the Bulgarian CAA sent on the 19. July via e-mail in connection with your claim regarding delayed Wizz Air flight W6 4325 SOF-EIN on 24/5/2013, I has informed the Bulgarian CAA on the 29. August about the follows:

 

 We kindly provide our standpoint whether the flight was delayed due to technical reasons provided the aircraft has Hungarian registration number, and if the Bulgarian CAA submit the concerning technical documents to my Authority.

 

Best regards,

 

 dr. Ádám Viktória Jogász

 

 Nemzeti Közlekedési Hatóság

 

Légügyi Hivatal Légijogi Osztály

 

 H-2200 Vecsés, Lincoln út 1.

 

Levélcím: 1675 Budapest Pf. 41.

 

Telefon: +36 1 273 55 03

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Това писмо, както се вижда е адресирано освен до мен и до БГ ГВА, но след него последва гробовно мълчание. Така и не става ясно, дали БГ ГВА е пратило документацията или не. Аз все пак отговорих на Унгарското ГВА (може би е било излишно) със следното писмо:

 

09 септември 2013, 17:12

До: "dr. Ádám Viktória" <Adam.Viktoria@nkh.gov.hu>

Як: Victoria Dragieva <dragieva.v@gmail.com>

 

Dear Mrs dr. Ádám Viktória,

 

Thank you very much for your reply.

 

I believe that since our delayed flight was carried from Sofia with the aircraft operated and owned by WIZZ air it has Hungarian registration.

 

Following your e-mail our understanding of your main points is as follows:

 

1.       National Transport Authority of Hungary is currently not able to submit its standpoint regarding our claim in respect of delayed Wizz Air flight W6 4325 SOF-EIN on 24/5/2013 because Bulgarian CAA has still not provided the Authority with necessary technical documentation.

 

2.       This documentation was requested by National Transport Authority via e-mail sent to Bulgarian CAA on 29th August 2013, but as of today it has still not been submitted by Bulgarian CAA.

 

 I would kindly ask you to confirm that we understand correctly the meaning of your e-mail as described in points 1 and 2 above.

 

Best regards,

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Днес е 30 септември и аз нямам отговор на последното писмо.  Имам обаче тягостното усещане за прилагане на познати бюрократични практики, които влизат в сила тук: прехвърляне на топката, размотаване и упорито мълчание, за да се разсее проблема от само себе си. Всъщност по този начин те избягват да направят каквато и да било костатция по случая, за която всъщност се обръщам към тях, като меродавни институции.

 

Аз обаче не искам това да остане така, а по-скоро си мисля за следващата стъпка в това „приключение“. Искам да попитам съфорумците за мнение, дали има смисъл да се занимавам повече с двете ГВАта,  дали има някакво следващо ниво  аминистративната верига (примерно Европейска) към която  да се обърна. Не зключвам разбира се и съдебен иск. Моля пишете, ако имате препоръка или ценен опит в това направление.

 

Връзка към коментар

Отчайващо, нали :) Но и очаквано, бюрокрацията е убийствена. За съжаление нямам представа къде да се оплачеш от неефективност на европейските институции, надявам се някой да помогне. 

Връзка към коментар

Здравей Rony, на теб поне са ти отговаряли по-бързо...моят полет закъсня със 7 часа от Болоня до София н а 24/05/2013 и след като изпратих оплакване на италианското ГВА на 30.06.2013 никой не се сети и да ме отрази-трябваще да ги подлудя със телефонни обаждания, e-mail-и и разговори на полу-италински полу-английски докато на 13 септеври получих следното писмо от летището в Болоня, вече и жената се е преставила, че работи по случая, но незнам докога, никой нищо не казва, техните 6 седмици са 6 месеца и повече:

 

Dear Sir,

 

we acknowledge receipt of your complaint that was inserted in the ENAC Database on June 30th 2013, and of the subsequent requests sent to ENAC Central Offices in Rome.

 

According to our procedures and giving the priority to older cases, we are dealing the problem with Wizzair in order to receive the correct documents pertaining to this delay; our internal procedure foresees to wait for the answer for 6 weeks and then, in case of no/unsatisfactory answer, to urge the company and wait for another 2 weeks. Of course, if the documents are considered not satisfactory, it will take some more time.

 

I need also to make it clear that, in case the technical problem denounced by the company turns out to be an extraordinary circumstance, ENAC will consider the case closed and won't assist you in the request of a compensation or any other reimbursement. This because the sentence you quote (Wallentin-Hermann vs Alitalia) affirms that not all the technical problems can be considered as extraordinary circumstances, and this doesn't mean that all technical problems are not extraordinary circumstances.

 

Therefore,I have asked Wizzair to provide me all the technical documents pertaining to this delay in order to clarify the point and I'll keep you updated.

 

Best regards.

Dott.ssa Elena Baraldi - ENAC -Direction of the airport of Bologna

Връзка към коментар

Отчайващо, нали :) Но и очаквано, бюрокрацията е убийствена. За съжаление нямам представа къде да се оплачеш от неефективност на европейските институции, надявам се някой да помогне. 

Трябва и може да се оплаче директно на комисаря в ЕК, отговарящ за правата на потребителите. Оплакването може да бъде написано на чист български език - той е официален в ЕС (за тези, които не знаят). Като се замисля, Комисарят по транспорта също може да се окаже легитимен в тоя казус:

 

http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/mimica/my-team/index_en.htm

 

http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/kallas/index_en.htm

Връзка към коментар

Rony,

 

Ако правилно се ориентирам, ГВА имат документитео от Визз, унгарският NEB ги иска от ГВА, за да даде становище и с това комуникацията е умряла.

Само идея - ГВА има внедрена система за управление на качеството (на предоставяните услуги) (ISO 9001:2008), включително:

 

"-Контролни и административни функции на гражданска въздухоплавателна администрация в съответствие с международните договори в областта на гражданското въздухоплаване, страна по които е Р България."    (http://caa.bg/page.php?category=125)

 

 

Обясни в един мейл на г-жа/г-ца Ботева, че разполагаш със следния мейл от унгарците (прикачен), би се радвал да получиш повече информация от нея по случая и че ако тя смята случая за затворен, ти няма да имаш друг избор, освен да попадеш жалба до г-н Минчо Цветков по реда, установен тук: http://caa.bg/upload/docs/Jalbi.doc :)

 

Както се казва, жалби, жалби, жаби, ... :) 

 

Успех!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря за реакцията на akair, captain_oveur, ivo_121212 и Георги. Радвам се, че има хора които продължават да следят проблемите,както се дискутират в този форум и които продължават с действия за справедливо решение.

 

И така, същия ден (30 септ или преди 1 седмица) написах мейл до БГ ГВА с напомняне и кога преписката с документите ще бъде изпратена на унгарското ГВА. Ще изчакам още малко за отговор и щеви държа в течение за следващите ми стъпки.  С пожелание към всички за хубава ден и успехи в начинанията!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Хващай ги за носовете/ушите и ги отнеси до някой съд, докато са още на линия. :lol:  Там или ще загубиш или ще спечелиш. Като на игра е. :)  Няма смисъл да си пращате поздравителни писъмца и любезности (съредчно благодаря, благодаря предватително и лек ден ) :lol: . Тези структури решения не могат да взимат, поне в твоя полза.

 

Пс. От много напомняние до гръцкото ГВА съм получил бан по мейл. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не ми се иска да вземам отношение по темата, защото съм некомпетентен, а професионалната етика не ми позволява да се изкажа в подобен случай, но ще коментирам само тази реплика:

 

 

  Там или ще загубиш или ще спечелиш. Като на игра е. :) 

 

Добре е в тази "игра" да се обмисли вариант "загубиш". Не за друго, но предполагам, че разноските (такси и адв. хонорар) са доста високи при тези дела, а същите се поемат от загубилата страна...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В Нотариата имало някакъв ценоразпис, който всеки може да види и да си прави сметката. Може да претендираш за повече пари, а не за някакви си 200-250 евро. :)

 

Това ме посъветваха да направя от Европейски потребителски център. https://e-justice.europa.eu/home.do?action=home&plang=bg

 

По-добре е вместо да се менкаме писма с чичковци и лелки през интернет пространството. Те са сложени, за да са на яслата. :biggrin: Дали са се качвали вообще на самолет. :rofl:

 

Moже да гледаш клипчето.

 

 

 

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много имейли, много проказки и пак нищо. Сега ще ви разкажа моя случай. Отивам на летището в София за полет с авиокомпания Ел АЛ до Тел Авив и на таблото пише АНУЛИРАН. Няма полет, няма алтернативен вариант, предлагат ми единствено да ми върнат парите. Не ги интерисува, че там имам резервации за хотели, кола под наем и като не отидох всички взеха да си искат парите. Аз разбира се успях да спася голяма част, като се свързах директно с хотелите и някои ме разбраха, но имаше един, който си взе парите. Да не говорим, че аз съм от провинцията и разкарването ми до София... Беше някакъв хаус, отпуски за нищо и авиокомпанията не я интерисуваше изобщо, "вземай си парите и ни остави на мира". Обаче, аз знам един начин за оправяне - нахално и досадно, разправям се докато не им писне и вдигам скандали и не мърдам от офиса им. Може да ви звучи просташки, но ето резултата. Получих си разбира се парите за билетите, понеже не излетях и нови билети, за която дата аз си избера в рамките на 1 година като платя само такса гориво, или горе-долу на половин цена. Избрах си дата, получих си ваучера и излетях. Много разправии бяха, заплахи, скандали и какво ли не, но все пак успях да получа нещо, което горе-долу ми покри направените разходи за проваленото пътуване. Аз не вярвам в институциите.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

В този ред на мисли ,всъщност незнам дали точно тук трябва да питам ,но съжелявам ако греша! Та имах билетче за 30 октомври с Wizzair от Luton to Sofia и днес получих email ,че ще трябва да лета на 31 октомври ...? Как ...неразбирам  ?

Благодаря предварително.

Връзка към коментар

В този ред на мисли ,всъщност незнам дали точно тук трябва да питам ,но съжелявам ако греша! Та имах билетче за 30 октомври с Wizzair от Luton to Sofia и днес получих email ,че ще трябва да лета на 31 октомври ...? Как ...неразбирам  ?

Благодаря предварително.

 

Предупредили са те 2 седмици преди полета, значи нямаш право на компенсация. (зависи кога е получен имейла де, днес сме 16-и, полета на 30...)

 

Опциите са да приемеш промяната, да промениш резервацията на друга дата или да ти върнат парите обратно. Малко странно как са го сменили, те нали летят до Лутън всеки ден, да не би на 30 да го отменят? Във сайта им все още се продават билети за 30-и...присъединявам се към Фичо, ако може текста на имейла без лична информация като име и номер на резервация. 

Връзка към коментар

Та имах билетче за 30 октомври с Wizzair от Luton to Sofia и днес получих email ,че ще трябва да лета на 31 октомври ...? Как ...неразбирам  ?

Благодаря предварително.

При положение, че заложения по разписание полет на 30 октомври не е отменен, и даже и в момента се продават билети за него, на пръв поглед няма причина за промяната. Най-добре се обади или питай в мейл защо са ти променили датата. И независимо какъв отговор ще получиш, кажи им че настояваш да летиш на датата, която си посочила при купуването, и имаш всички права на това. А ако полетът на 30-ти е свален от разписанието (което не виждам да е направено за момента), имаш право да избереш и 29-ти, ако ти е по-удобно, без да доплащаш, защото вината за промяната не е по твое желание.

 

Самолетът, който излита на 30 октомври от Лутън, пристига в София на 31 окт. след полунощ в 01:30 ч. Виж дали не е това.  :rolleyes:

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

ГД ГВА се оказаха абсолютно безполезни по отнoшение на случая със закъснението над 7 часа на WIZZ AIR (няколко човека тук се оказаха прави). Няма никакъв смисъл да се комуникира с тази безполезна структура. Ако смятате, че това е органа (според Regulation 261/2004 на European Parliament and of the Council), който ще защитава интересите на българските пътници, то да споделя - абсолютна грешка. Правиха какво ли не, от това да не ги занимавам с авиокомпании нерегистрирани в БГ до прехвърляне на тълкуванието какво е "извънредни обстоятелства" към Унгарското ГВА (която естествено не прави нищо, а връща на ГВА да се изкаже) и накрая просто ме отсвирват, като цитират WIZZ че според тях техническото обстоятелство е извънредно. Явно безхаберието, а според мен и корупционен интерес в случая при което призваната да защитава интереса на пътниците държавната структура защитава изцяло практиката на WIZZ да си прави каквото поиска и както намери за добре. Ако на някой му е интересно, нека сподели дали иска да прочете цялата вцепеняваща кореспонденция с ГВА и ще я публикувам тук. Няма да спра тук и ще намеря адвокати, които биха са заели със случая по съдебен ред.

Редактирано от Rony
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.