Прескочи до съдържание

Исландия 24.06-29.06 2016


Лидия

Препоръчани мнения

Е, как бе човек, като почнеш - първо след Селфос в ляво ти идват Хелла и Кволсвьолур с горещите извори, в ляво от пътя - Хекла - най-известният исландски вулкан, минаваш под Ейяфятлайокутл, който изригна 2010 г. после са ти двата най-големи водопада - Селяландсфос (с минаване зад водната завеса) и Скогарфос (с качване по пътеката горе) + фолклорния музей с къщите и една огромна китова кост отвън - влез задължително в музея (поздрави на Тордур-управителя - едно много готино деде със старомодна шапка!!). При Вик имаш 100 неща - 3 отбивки за арка, фар, плаж и тролски кораб, пъфини, гледка с полярната лупина горе при църквата...После ти идва пък Киркюбеарклаустур с неговата чудата църква, мястото на Елдмесата с пастор Йон, спрял лавата на Лаки 1784 г., величествени реки отстрани на пътя нон-стоп, скални шедьоври, водопада при Сиду, разкошни ферми, навлизаш в чернопясъчната долина Микласандур, времето рязко ще ти се промени, излизат ледени езици отляво в далечината, постепенно се приближават, скалните масиви стават с нереални цветове, ще видиш как скалното брашно придава цвят на глациалната вода, наносите, зелените туфи върху тефрата...недей търси конкретна забележителност - цялата атмосфера, усещане и чувства по този път са шедьоври. Ето ти малко зелени снимки от Скогар и Сиду, понеже ще си лятото, да добиеш представа какво тучно зелено те чака в тая въпросна отсечка: 

post-3680-0-52558800-1445351093_thumb.jpg

post-3680-0-84796200-1445351486_thumb.jpg

post-3680-0-88591100-1445351503_thumb.jpg

post-3680-0-67677600-1445351531_thumb.jpg

post-3680-0-58166600-1445353362_thumb.jpg

Редактирано от Бай Добри
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Е, как бе човек, като почнеш

 

Да, извинявам се аз малко непоготвена зададох тъп въпрос.

Добре, за всичките тези неща 1 ден ок ли е? Като бих искала да отседнем някъде в близост до Скафтафел. Съответно после на другият цял ден отделяме цял ден за там - водопади и т.н и после връщане посока Кефлавик, има ли вариант да не се връщаме по същият път, за да не повтаряме един и  същ маршрут?

Засега след кацане по обяд на 24.06 съм планувала: Thingvellir National Park, Geysir, Gullfoss, Керио и нощувка в Селфос.

25.06 Пътят от Селфос до Скафтел, със спирките

26.06 Цял ден района на Скафтел

27.06? нямам си идея, път на обратно, Синя Лагуна

28.06 Reyjavik, Reykjanesfólkvangur и нощувка около Кефлавик

29.06 Полет на обратно

 

Как звучи?

Редактирано от Лидия
Връзка към коментар

26.06 Цял ден района на Скафтел

27.06? нямам си идея, път на обратно, Синя Лагуна

 

 

 

Тук имаш малко размиване :) Във Skaftafell цял ден, само ако знаеш какво правиш, сиреч някой от по-дългите трекове, евентуално организирана разходка по ледник и т.н. В този ден иначе спокойно вместваш и лагуната и можеш да спиш и в нейния район. Не я пропускай за нищо на света! Няма нещо в Skaftafell, което да се сравнява с нея. 

 

Гросмайсторския маршрут си е Selfoss-Vik-Jokulsarlon-Reykjavik. С нощувка във всеки регион. Иначе удължаваш някой ден за сметка на другия, втория губи и така. Като казвам гросмайсторски, по-скоро имам предвид стандартен, промени в него само при много строга идея какво да се прави. Например отбивка до Thorsmork или Landmannalaugar. Но и двете изискват 4х4 и повече време, от колкото имаш налично...

 

И не, няма друг път обратно, щеш не щеш ще повтаряш :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Засега след кацане по обяд на 24.06 съм планувала: Thingvellir National Park, Geysir, Gullfoss, Керио и нощувка в Селфос.​

 

 

Това ми се вижда доста оптимистично, особено като се отчете, че кола ще взимате, полета може да се забави малко и т.н.

 

Поне аз си мисля, че Синя лагуна и Рейкявик е по-подходящо за този следобяд, а следващия ден да е Златния кръг

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Тук имаш малко размиване :) Във Skaftafell цял ден, само ако знаеш какво правиш, сиреч някой от по-дългите трекове, евентуално организирана разходка по ледник и т.н. В този ден иначе спокойно вместваш и лагуната и можеш да спиш и в нейния район. Не я пропускай за нищо на света! Няма нещо в Skaftafell, което да се сравнява с нея. 

 

Гросмайсторския маршрут си е Selfoss-Vik-Jokulsarlon-Reykjavik. С нощувка във всеки регион. Иначе удължаваш някой ден за сметка на другия, втория губи и така. Като казвам гросмайсторски, по-скоро имам предвид стандартен, промени в него само при много строга идея какво да се прави. Например отбивка до Thorsmork или Landmannalaugar. Но и двете изискват 4х4 и повече време, от колкото имаш налично...

 

И не, няма друг път обратно, щеш не щеш ще повтаряш :)

 

В Скафател- трек и разходка по ледник - да :)

Къде в близост може да се спи до Jokulsarlon? Вик ми се струва далече за начална и крайна точка, а около Jokulsarlon хотелите са малко и са продадени или много скъпи?!

Засега след кацане по обяд на 24.06 съм планувала: Thingvellir National Park, Geysir, Gullfoss, Керио и нощувка в Селфос.​

 

 

Това ми се вижда доста оптимистично, особено като се отчете, че кола ще взимате, полета може да се забави малко и т.н.

 

Поне аз си мисля, че Синя лагуна и Рейкявик е по-подходящо за този следобяд, а следващия ден да е Златния кръг

И аз това ми беше първоначална идея... Сто пъти си смених маршрута, досега това не го бях правила и още не мога да го сглобя... а дотогава има много време... Все си мисля,че 1 ден ми остава свободен и се чудя как да ги планирам нещата,че би ми се искало да запазя хотели отсега...

Връзка към коментар

 

Къде в близост може да се спи до Jokulsarlon? 

 

 

Провери ли при къщичките в Nónhamar http://nonhamar.is/photos.html - на половин час път преди лагуната са - 38 км.

Имаш малка ферма с хостелче във Vagnsstaðir Hostel http://www.hostel.is/hostels/vagnsstadir - на 27 км. след лагуната.

За съжаление за твоите дати Хали Кънтри хотела на 12 км. след лагуната вече е пълен.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Провери ли при къщичките в Nónhamar http://nonhamar.is/photos.html - на половин час път преди лагуната са - 38 км.

Имаш малка ферма с хостелче във Vagnsstaðir Hostel http://www.hostel.is/hostels/vagnsstadir - на 27 км. след лагуната.

За съжаление за твоите дати Хали Кънтри хотела на 12 км. след лагуната вече е пълен.

Ей сега ги прегледах и двете имат все още наличност въпросът е да си уточня планът и датата за там и буквам... Може би ще букна хостелът, защото къщичките са на двойна цена ;) Благодаря Бай Добри :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Еми така е. Много е трудно, където и да си по света, да постигнеш компромис между девствена природа с Национален парк и силно развита инфраструктура с добра цена. Все едното малко страда. Нуждата да се удовлетвори туристическия поток и от друга страна природозащитниците и правителството отдавна са на нож за Ватнайокутл. Бруталната природа и забраните за строеж са причина за малкото инфраструктура, което пък от своя страна води доста солени цени. На верижен принцип това развива къмпингите и палатковия туризъм, както ще са Оги. Но като цяло е прекрасно, защото няма град, няма промишленост, няма замърсяване. Ако ги имаше, може би щеше да има изобилие от места за спане. Но това нямаше вече да е Ватнайокутл, а нещо като Банско. И е спорно дали щяха да са евтини. В България имахме нещастието да се плъзнем по тая плоскост и нещата съвсем не отиват на добре. Нека си остане всичко така там. Скъпо и девствено. Дефакто тая висока цена си има отлично покритие, което на място ще усетиш. А има и чисто практически причини - топенето на ледниците, а и няколкото вулкана на Ватнайокутл освобождават колосални маси лед, наноси, скали и вода към Атлантика всяко лято, и всичко построено  в низината в този участък е просто обречено.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Така за пореден път, надявам се последен нагласих маршрута:

 

Ден 1

 

Ден 2

 

Ден 3

 

Ден 4

 

Ден 5

 

Предложения за нощувка в Reykjavik и в близост до KEF airport?

 

Нещо важно пропускам ли по така начертания маршрут?

Връзка към коментар

Добре си, в ден 2 дори ще ти остане време - смятай: 2 часа път, 1 час и половина Тингветлир, 1 час гейзери, 1 час и половина Гутлфос и 1 час Керид = 7 часа. Ако тръгнете сутринта в 9, ще се приберете още към 16 ч. А ще имаш слънце до полунощ още 8 часа (един цял работен ден). Това е несъвършенството на 5-те дена в Исландия - ни така, ни инак. Хвърляш се в питанка за малки южни маршрутчета, в които обикновено се излежавате сутринта до късно или пък стоите повече на забележителностите, или пък се запълват с ядене и кафе фуги :). Няма лошо, но това време иначе може да се уплътни. Всичко, което пропускаш в случая, са само едни +два-три дни отгоре, за които, вместо да се лангъркаш в 5-ти ден наобратно 5 часа и кусур по места, които вече си видяла, можеше да обиколите страната с по-дълги отсечки при нон-стоп светло и относително топло време. Но, айде, Ейленда ти прощава - next time around! ;)

Връзка към коментар

Така за пореден път, надявам се последен нагласих маршрута:

 

Ден 1

 

Ден 2

 

Ден 3

 

Ден 4

 

Ден 5

 

Предложения за нощувка в Reykjavik и в близост до KEF airport?

 

Нещо важно пропускам ли по така начертания маршрут?

 

Така, ден 1 като маршрут много не го схващам; по-добре ми се струва от летището да карате по път 44 и да хвърлите око на моста между континентите, после през Гриндавик отивате на Синята лагуна; след Синята лагуна по път 427 и 42 към Рейкявик (около Крисувик има няколко неща - геотермален район, езеро и т.н.)

 

Ден 2 наистина е скромничък, особено ако се спретнете и тръгнете да разглеждате по-раничко; може да продължите евентуално още и да видите 2-та водопада, евентуално и фолклорния музей и да си потърсите спане преди Вик

 

Тогава сутринта на ден 3 разглеждате нещата около Вик и карате по програмата за ден 4

 

Ден 4 го прекарвате в пътуване - връщате се обратно до Рейкявик, ако нещо сте пропуснали ще може да го видите

 

Ден 5 може да тръгнете по другата посока на път 1 и да се разходите до водопадите Hraunfossar и Grabrok или пък из полуострова по път 54

 

ако имахте още 2 дни спокойно можехте да си завъртите пълната обиколка, около Миватн е доста интересно...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да, logist13 чертае вариант, в който именно заради това бол време от ден втори може цялата програма от следващите дни да се смъкне кардинално назад и оставащата дупка най-накрая да се запълни с: 1. както казва до водопадите Хройнфосар или Граброк или друго от мен - 2. С малко стегнато време и експедитивност с трип чак до Арнарстапи на полуостров Снайфетлс - (към 180 км. за два часа и малко в едната посока). Разбира се, трябва да се изчисли и на връщане така, че да имате достатъчно време преди обратния полет. Ако ли не - нищо не пречи да разгледате някой музей в Рейкявик (например восъчния музей на сагите в Перлан или Националния музей) или просто сами да си прецените как да оползотворите оставащите часове. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според мен добре са ти разпределени дните горе-долу, малко луфт във ден 2, но не е болка за умиране. Ако искаш планирай нощувката в Hveragerdi и преди лягане се разходете до геотермалната зона над града. Има и естествено езерце за плацикане, където се смесват топла и студена вода, само не разчитай да сте само вие там :)

 

Един трик, който съм споменавал и по другите теми за филтриране на дублирането по южният бряг, не пречи и пак да кажа :)

 

Ден 1 и ден 2 - ок. В ден 3 гледате каквото гледате до Vik, но не спите там, а се опвате да изшофирате цялата дистанция до лагуната, без спиране, предполагаме, че по-голяма част от деня е заминала във водопади, черни пясъци и т.н. Просто като почувствате, че вече изчерпвате сили, качвате се на колата и карате до следващото си преспиване. Следващата сутрин правите обратното - разглеждате подробно лагуната, Skaftafell и ледниците в обратна посока, т.е. тези неща през които сте профучали предишната вечер. Когато стигнете до Vik, отново сте поизчерпали сили, от там давате директно до Рейкявик без да спирате пак на водопади и черни плажове. Стана ли ясно? :) Така печелите един ден, но увеличавате теглото на шофьора и цялостната умора. Преценете дали си заслужава. Този последен ден и според мен пасва най-добре за Snaefellsness. 

 

За препоръките за нощувки, може би има някакъв шанс доста от хотелите още да не са си пуснали лятното разписание и за това да ги дава пълни. Ето това е доста близо до лагуната иначе: http://www.booking.com/hotel/is/skyrhusid-guesthouse.html?aid=368032В краен случай не е и драма да се метнете чак до Hofn, а там избор за пренощуване има. Не е зле и да споменеш колко човека сте за по-точна препоръка, аз съм спал и в едностайни, двустайни, бунгалца, какво ли не, не знам кое от всички да препоръчам :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Така, ден 1 като маршрут много не го схващам; по-добре ми се струва от летището да карате по път 44 и да хвърлите око на моста между континентите, после през Гриндавик отивате на Синята лагуна; след Синята лагуна по път 427 и 42 към Рейкявик (около Крисувик има няколко неща - геотермален район, езеро и т.н.)

 

Благодаря :) Прибавих моста между континентите, би ми искало до оставя лагуната за последна, тъй като предполагам,че много ще се отпуснем там и после няма да имаме сили да се мръднем, затова си мислех лагуна и после направо Рейкявик, вечеря и ако има време малка разходка. На другият ден евентуална сутрешна разходка из града, тъкмо да запалним времето в ден 2 и после продължаваме по план..

Връзка към коментар

Според мен добре са ти разпределени дните горе-долу, малко луфт във ден 2, но не е болка за умиране. Ако искаш планирай нощувката в Hveragerdi и преди лягане се разходете до геотермалната зона над града. Има и естествено езерце за плацикане, където се смесват топла и студена вода, само не разчитай да сте само вие там :)

 

Един трик, който съм споменавал и по другите теми за филтриране на дублирането по южният бряг, не пречи и пак да кажа :)

 

Ден 1 и ден 2 - ок. В ден 3 гледате каквото гледате до Vik, но не спите там, а се опвате да изшофирате цялата дистанция до лагуната, без спиране, предполагаме, че по-голяма част от деня е заминала във водопади, черни пясъци и т.н. Просто като почувствате, че вече изчерпвате сили, качвате се на колата и карате до следващото си преспиване. Следващата сутрин правите обратното - разглеждате подробно лагуната, Skaftafell и ледниците в обратна посока, т.е. тези неща през които сте профучали предишната вечер. Когато стигнете до Vik, отново сте поизчерпали сили, от там давате директно до Рейкявик без да спирате пак на водопади и черни плажове. Стана ли ясно? :) Така печелите един ден, но увеличавате теглото на шофьора и цялостната умора. Преценете дали си заслужава. Този последен ден и според мен пасва най-добре за Snaefellsness. 

 

За препоръките за нощувки, може би има някакъв шанс доста от хотелите още да не са си пуснали лятното разписание и за това да ги дава пълни. Ето това е доста близо до лагуната иначе: http://www.booking.com/hotel/is/skyrhusid-guesthouse.html?aid=368032В краен случай не е и драма да се метнете чак до Hofn, а там избор за пренощуване има. Не е зле и да споменеш колко човека сте за по-точна препоръка, аз съм спал и в едностайни, двустайни, бунгалца, какво ли не, не знам кое от всички да препоръчам :)

Много благодаря, голяма помощ и много ценни съвети :) ще се съгласувам с мъжа, да видим той какво ще каже, че той ще е шофьора. Ние сме 2 ма. Гледам да не е много нагъсто програмата, и после да се ядосвам,че всичко сме претупали без да има време да усетим спокойствието и красотата на Исландия. То, че пак ще се ходи е ясно ;) За нощувките може и да си прав, но някой наистина вече са продадени,защото за следващи дати ми дава наличност, но примерно за моите нямат...

Връзка към коментар

Благодаря :) Прибавих моста между континентите, би ми искало до оставя лагуната за последна, тъй като предполагам,че много ще се отпуснем там и после няма да имаме сили да се мръднем, затова си мислех лагуна и после направо Рейкявик, вечеря и ако има време малка разходка. На другият ден евентуална сутрешна разходка из града, тъкмо да запалним времето в ден 2 и после продължаваме по план..

 

Тоя мост между континентите е в доста голяма степен туристически кич. Хубавото е, че може би е най-кичозното нещо на целият остров, което е достатъчно добър атестат :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Според мен добре са ти разпределени дните горе-долу, малко луфт във ден 2, но не е болка за умиране. Ако искаш планирай нощувката в Hveragerdi и преди лягане се разходете до геотермалната зона над града. Има и естествено езерце за плацикане, където се смесват топла и студена вода, само не разчитай да сте само вие там :)

 

Един трик, който съм споменавал и по другите теми за филтриране на дублирането по южният бряг, не пречи и пак да кажа :)

 

Ден 1 и ден 2 - ок. В ден 3 гледате каквото гледате до Vik, но не спите там, а се опвате да изшофирате цялата дистанция до лагуната, без спиране, предполагаме, че по-голяма част от деня е заминала във водопади, черни пясъци и т.н. Просто като почувствате, че вече изчерпвате сили, качвате се на колата и карате до следващото си преспиване. Следващата сутрин правите обратното - разглеждате подробно лагуната, Skaftafell и ледниците в обратна посока, т.е. тези неща през които сте профучали предишната вечер. Когато стигнете до Vik, отново сте поизчерпали сили, от там давате директно до Рейкявик без да спирате пак на водопади и черни плажове.

Така съгласувах с мъжа и той е ок с карането. Георги по твоя препоръка ще направим маршрута както писа по горе ;) Горе долу колко време да си отделим за Jökulsárlón ? Разходка до водопада и тур по глетчъра нещо такова? Навръщане към Reykjavík ли да се насочим за нощувка като изходна точка за Snaefellsnes или направо да преспим в района на Snaefellsnes, прекарваме цял ден и вечерта нощуваме около летището преди ранния полет на другия ден. А мъжът ми снощи ме уби като ми каза -ми хайде да влизаме във вулкана, а до преди няколко дни беше против, та ако решим все пак да влизаме пак ще трябва да пренагласям плана :unsure:

Редактирано от Лидия
Връзка към коментар

30 мин за лагуната, освен ако не решите да влезете с корабче в нея. Или да и се възхищавате още, но 30 мин на мен са ми ок. Ако решите с корабче може би ще откарате няколко часа, докато чакате ред и т.н. Цената е около 30€, вие преценете дали си заслужава, аз не съм го правил: http://icelagoon.is/

 

Ако питаш за Svartifoss в Skaftafell, то пътеката там, която минава през водопада, торфената къща и един широк изглед отнема около 2 часа. Всъщност ето ти ги пътечките в парка: http://www.vatnajokulsthjodgardur.is/english/hiking/skaftafell/

 

Аз и за това казах цял ден за парка, само ако мислите да правите от сериозните трекове. Виждаш, че след S1 (пътеката до Skaftafellsjokull) и S2 (тази до Svartifoss) дистанциите и трудността нарастват рязко.

 

За разходката по ледника сигурно cck може да даде информация, аз не съм я правил. Но двете разходки S1 и S2 отнемат сумарно 4 часа, още час-два на лагуната, час макс за Svinafellsjokull, спирки тук-там, обяд, виждаш че не е напрегнат ден, ще имате време и по ледника да се разходите.

 

Със сигурност се целете да стигнете Snaefellsness предишния ден. Иначе ще похарчите част от следващия в излишно шофиране, а на полуострова има да се гледа много, даже за няколко дни. Stykkysholmur е добра отправна точка, но и Borganness не е зле. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Вчера гледах колите под наем, но ми направи впечатление,че на малки коли например ниско бюджетни, горе долу еднакви- на едната пише,че не е подходяща за F road, а на другата нищо не пише, та се замислих, F road- това са пътища, където можеж да караш само 4х4 нали?

Връзка към коментар

Вчера гледах колите под наем, но ми направи впечатление,че на малки коли например ниско бюджетни, горе долу еднакви- на едната пише,че не е подходяща за F road, а на другата нищо не пише, та се замислих, F road- това са пътища, където можеж да караш само 4х4 нали?

 

Да, точно така е. Ако другата не е например suzuki jimmy не разчитай, че може да минава по F пътищата, до колкото бях гледал това е най-малкото джипче, което дават там. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, точно така е. Ако другата не е например suzuki jimmy не разчитай, че може да минава по F пътищата, до колкото бях гледал това е най-малкото джипче, което дават там. 

Аз май на тази се спрях, че мъжът ми предпочита дизел, пък и той е малко по евтин от бензина. По така начертания маршрут да разбирам ли,че ще сме ок, тоест няма да минава по F road?!

Връзка към коментар

да, за маршрута който имате тази кола е ОК; но само толкова... ако решите да кривнете тук-там, поне при нас с малка колица се оказа проблемно; дето се вика поне едно Субару Аутбек щеше да е доста по-удачно (иначе за F road си трябва доста сериозен джип)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За разходката по ледника сигурно cck може да даде информация, аз не съм я правил. Но двете разходки S1 и S2 отнемат сумарно 4 часа, още час-два на лагуната, час макс за Svinafellsjokull, спирки тук-там, обяд, виждаш че не е напрегнат ден, ще имате време и по ледника да се разходите.

 

Разходката по ледника си заслужава. Поредното вълшебно място в тази страна :)

Отнема 2-3 часа краткия тур. На паркинга се намират агенциите с гидове. От там се наемат обувки, ако нямате подходящи за закрепянето на  алпинистките котки. Пак от там тръгват и групите - първо с бусче, после пеша, а по самия ледник и с котките. Скалният чук си е за парлама и селфита - теренът не е особено сложен.

 

post-5-0-72357800-1443988023.jpg

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Да ползвам темата за Исландия и да попитам - някой ползвал ли е безплатните пешеходни турове в Рейкявик?

За 2015-та са приключили, но тъй като планираме за лятото на 2016та, виждам че ги провеждат от юни до август вкл.

Някакви отзиви от магеланци?

Връзка към коментар

Да ползвам темата за Исландия и да попитам - някой ползвал ли е безплатните пешеходни турове в Рейкявик?

За 2015-та са приключили, но тъй като планираме за лятото на 2016та, виждам че ги провеждат от юни до август вкл.

Някакви отзиви от магеланци?

 

Не са лоша опция, информативни са, но Рейкявик не е голям и труден град, че да не се справите дори по-добре и сами. Аз лично винаги съм избирал свободата пред лекцията - съответно съвета ми е пречупен през тази нагласа. Разбира се, ще научите за класическите места и ще ви се заостри вниманието тук-таме за сграда, история, заселване, къщи, резиденции, опера, църкви, езеро.... Водят ги едни надъхани студенти (както повечето млад персонал навсякъде в града), които искат да представят града открито и със свеж облик. И дори успяват. Но аз лично винаги обичам да откривам тези неща през моя ъгъл, разходка и четене. Хеле съм и пристрастен към Исландия. Една котка в двор със сини стълбички и цветя + зарязано детско колело и открити прозорци, понякога ми говорят за един град и общество много повече от цялата история, която ще чуеш за заселването на Рейкявик от Инголувур Артнарсон до наши дни (която, безспорно, също е много интересна) :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.