Емика Публикувано: 5 юли, 2018 Сподели Публикувано: 5 юли, 2018 Концесията Днес в Official Journal на Европейския съюз (Държавния вестник на ЕС) бяха публикувани параметрите на концесията на летище „София”. В документа е записано, че прогнозната стойност е 3.9 млрд. EUR без ДДС. Срокът на концесиониране отново е 35 години. Основната причина за по-високата сума на концесията е, че този път бъдещият концесионер ще трябва да реализира инвестиция в размер минимум 600 млн. EUR. Също така той се задължава да построи и нов пътнически терминал, което трябва да направи до 10-тата година от вземането на концесията. Концесията на летището се определя като концесия за строителство и включва изграждането на Терминал 3, а и „предоставяне на услуги, свързани с експлоатацията на летището, с цел осигуряване на неговото ползване от въздушни превозвачи“. Годишните възнаграждения са минимум 15 млн. лв. без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности. Изискванията към кандидатите за концесия на летище „София” са да оперират поне едно международно летище, през което да преминават минимум 10 млн. пътници годишно. Нетните им активи за последните 3 години да са минимум 200 млн. EUR, а също така да са финансирали поне един инфраструктурен проект на стойност над 400 млн. EUR. Крайният срок, в който се приемат оферти, е 22 октомври 2018 г. http://vijnovinite.com/news/1240485 4 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 5 юли, 2018 Сподели Публикувано: 5 юли, 2018 БСП поиска спиране на концесията на "Летище София" 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 5 юли, 2018 Сподели Публикувано: 5 юли, 2018 преди 4 часа, Фичо каза: БСП поиска спиране на концесията на "Летище София" Тия дори не заслужават коментар. Било "печелившо", а това че ако се намери добър концесионер печалбата ще скочи в пъти никой не коментира. 3 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 6 юли, 2018 Сподели Публикувано: 6 юли, 2018 преди 12 часа, tch каза: никой не коментира. Никой не коментира, защото е бъдещо събитие. А в едно бъдещо участие във властта споменатата партия би се чувствала по-комфортно с повече държавни компании. Въпросът на загуба ли са, на печалба ли са, колко са печеливши е второстепенен. Затова са и против концесията. С частника трябва да водиш диалог като равен с равен, а това на някой никак, ама никак не се нрави. 5 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 17 юли, 2018 Сподели Публикувано: 17 юли, 2018 Самолет излетя от „Летище София” без проверка https://www.vesti.bg/temi-v-razvitie/tema-novoto-bylgarsko-kino/skandal-samolet-izletia-ot-letishte-sofiia-bez-proverka-6084563 2 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 17 юли, 2018 Сподели Публикувано: 17 юли, 2018 нещо много зачестиха тия случки.. 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 17 юли, 2018 Сподели Публикувано: 17 юли, 2018 преди 58 минути , neuromancer каза: нещо много зачестиха тия случки.. step by step. Първо да започнах да си събират летищните такси, пък след това ще му намерят решение и на този проблем. А и хората са излятяли от България, не са кацнали. И оръжие да са насоли не са вече наш проблем 😂 Връзка към коментар
Ardent Публикувано: 18 юли, 2018 Сподели Публикувано: 18 юли, 2018 А може ида има значение кои са пътниците. Нещо няма много полети от Габрово прес София за Гърция. 1 Връзка към коментар
Дани Магелани Публикувано: 18 юли, 2018 Сподели Публикувано: 18 юли, 2018 преди 4 минути , Ardent каза: А може ида има значение кои са пътниците. Нещо няма много полети от Габрово прес София за Гърция. Частният самолет на семейство Хинкови. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 18 юли, 2018 Сподели Публикувано: 18 юли, 2018 Преди 1 час, Дани Магелани каза: Частният самолет на семейство Хинкови. Човекът си има самолет, има си и летище, така де - летателна площадка. 4 Връзка към коментар
Дани Магелани Публикувано: 18 юли, 2018 Сподели Публикувано: 18 юли, 2018 Неговият бизнес е пред очите на критичните габровци. Няма залитания в луксозен парк автомобили или друго. Купил си е самолет и си го пилотира сам. Май и жена му има права, но не съм сигурна. А летателната площадка можеше да му е и по-близо (напр. база Междене). 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 6 август, 2018 Сподели Публикувано: 6 август, 2018 Стана август, а Рапонов още брои непроверените самолети и пътници за юни и юли. Пълни нещастници! 1 Връзка към коментар
iMari Публикувано: 15 септември, 2018 Сподели Публикувано: 15 септември, 2018 Ако по някаква причина ви хрумне да минете през квартал Христо Ботев за по пряко до летището,не го правете.Ремонтират участъка от моста на Христо Ботев до кръговото на Нова и ще се натресете в такова задръстване от коли опитващи се да излязат от квартала(лично проверено),че и полета може да си изпуснете. 1 2 Връзка към коментар
tch Публикувано: 18 септември, 2018 Сподели Публикувано: 18 септември, 2018 Софийското летище с "невероятен" подвиг. Излязо е на печалба. Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 18 септември, 2018 Сподели Публикувано: 18 септември, 2018 Споко, тя е несъбираема 😝 Обаче, вижте за каква ефективност на персонала иде реч: Летище София - 2370 служители, 11.4 млн печалба; Фрапорт - 1098 служители, 40.7 млн печалба. 4 2 1 1 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 3 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 3 октомври, 2018 (редактирано) Публично-частната Manchester Airport Group /MAG/ от Великобритания и държавната китайска Beijing Construction Engineering Group / BCEGI / обявиха интерес към концесията на летище София. https://www.bloombergtv.bg/novini/2018-10-03/mag-i-bcegi-parvi-kandidat-za-kontsesiyata-na-letishte-sofiya Я виж ти, хората които управляват и любимото на Rainy летище. Редактирано 3 октомври, 2018 от stanimir 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 3 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 3 октомври, 2018 На 18.09.2018 г. в 23:47, Ilian359 каза: Споко, тя е несъбираема 😝 Обаче, вижте за каква ефективност на персонала иде реч: Летище София - 2370 служители, 11.4 млн печалба; Фрапорт - 1098 служители, 40.7 млн печалба. А като добавим, че Фрапорт инвестира от години десетки милиони в инфраструктурата, нещата стават съвсем "розови" Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 3 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 3 октомври, 2018 На 19.09.2018 г. в 0:47, Ilian359 каза: Споко, тя е несъбираема 😝 Обаче, вижте за каква ефективност на персонала иде реч: Летище София - 2370 служители, 11.4 млн печалба; Фрапорт - 1098 служители, 40.7 млн печалба. Такава метла ги чака тия търтей. "При прекратяване на трудовото правоотношение след осъществена промяна на работодателя, моля пояснете кой следва да покрие разходите за плащане на обезщетение по чл. 224 от Кодекса на труда за дните на неизползвания платен годишен отпуск, натрупан преди промяната на работодателя - Настоящият оператор или концесионерът." 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 3 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 3 октомври, 2018 22 minutes ago, stanimir said: хората които управляват и любимото на Rainy летище. Беше редно да я тагнеш @Rainy 🙂 Иначе сроковете за подаване на оферти за концесия са удължени до 22 ноември. Интересно е, че служителите на MAG очакват конкурентни оферти от Франция, Германия (Фрапорт) и Турция (Celebi?)? 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 3 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 3 октомври, 2018 (редактирано) преди 11 минути , akair каза: Иначе сроковете за подаване на оферти за концесия са удължени до 22 ноември. Интересно е, че служителите на MAG очакват конкурентни оферти от Франция, Германия (Фрапорт) и Турция (Celebi?)? От Германия нямаше да е лошо да се включи оператора на летище Мюнхен, поне според мен то е най-доброто немско летище. Фрапорт повечето концесии ги играят в съдружие с местен представител, кой ли ще е той 😆 А и дори да я спечелят концесията не знам дали ще мине регулаторните проверки, все пак ще управляват 99% както от каргото, така и от пътническия трафик. Редактирано 3 октомври, 2018 от tch 1 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 3 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 3 октомври, 2018 преди 41 минути , akair каза: Беше редно да я тагнеш @Rainy 🙂 Прочете тя, Рейни, и без тагване 😁 Ако спечелят те, определено летището ще има голяма полза, но служителите му ще се видят във филм - от бачкане 🙂 Връзка към коментар
vorbis Публикувано: 4 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 4 октомври, 2018 (редактирано) Хич не искам да им ставам адвокат на Manchester Airport Group (още помня как ме буташе служител на Станстед, за да не спя седнал на стола!), но това е оператор, който знае как се управляват и развиват летища. Станстед под тяхно управление се превърна в това, което е сега. Място за сравнение с Фрапорт няма поради наличието на мутренско-мафиотски причини при последните. Ние като пътници може само да стискаме палци MAG да вземе концесията. Редактирано 4 октомври, 2018 от vorbis 1 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 4 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 4 октомври, 2018 преди 4 минути , vorbis каза: Място за сравнение с Фрапорт няма поради наличието на мутренско-мафиотски причини при последните. Ние като пътници може само да стискаме палци MAG да вземе концесията. Франкфурт люлка на българските мутри 😂 2 Връзка към коментар
tch Публикувано: 8 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 8 октомври, 2018 Обзор на очакваните кандидати, очертава се висока конкуренция 🙂 https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/10/05/3322041_opashka_ot_evropeiski_kandidati_za_letishte_sofiia/ 2 Връзка към коментар
Diana Alexandrova Публикувано: 8 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 8 октомври, 2018 От посочените кандидати, все си мисля, че Летище Цюрих или Летище Сеул са едни от най-подходящите от това, което съм чувала и виждала на двете летища. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега