Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Доколкото разбирам обаче, въпросната карта е за пътуване единствено в софийското метро и не покрива пътуване в останалите превозни средства на градския транспорт. Както се казва - хубава работа, ама българска...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

 

Това хубаво, но ето това изречение като как да го разбирам?

 

"Спирката обаче е недостъпна за пешеходци."

Връзка към коментар

В много лоша посока вървят всички критики към метрото, но явно сред журналистите и политиците има малко, които са видяли добър пример за градски, крайградски и междуградски транспорт :(

 

От Централна гара до летището не би трябвало да се ходи с метро, а с влак и метро през гара Искър. Всички влакове от всички посоки би трябвало да спират на поне 3-4 гари в София, като едната от тях е гара Искър. Така с минимална инвестиция идващите от провинцията ще имат опцията да се предвижат много бързо до целта си, а софиянци биха получили четвърти лъч на метрото.

 

След като поради недомислица или пестене метрото стига само до терминал 2 е добре да се помисли за бърза подземна или надземна връзка между двата терминала, която позволява на няколко стотин души с багаж максимим за 10 минути да се придвижат между двата терминала.


Сигурно означава, че до спирката не можеш да стигнеш пеша отвън, а служи само за връзка между метрото и влака.

 

До колкото разбрах има възможност да стигнеш пеша до спирката, но трябва да минеш през станцията на метрото.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Пътувах с влак в това направление и колкото и да се стараех, не забелязах тази спирка, която ще открият след ДВА дни.  :blink:

А до летището с метрото за мен не е вариант изобщо, освен ако имам за убуване няколко часа. Като имам предвид честота  и точността на влаковете - този вариант също отпада, макар че съм на 5 мин от Подуене. Трудно ми е да си представя висенето 2-3 часа на спирка без пешеходен достъп.  :blink:

Връзка към коментар

То е един перон само без някаква допълнителна постройка и мисля, че замества гара Искър, която е в близост. Ето тук и се минава през кал  :) затова е недостъпна, но пък вероятно ще сложат от шарените плочици и ще се замаже ситуацията.

Редактирано от Spqr
Връзка към коментар

Пътувах с влак в това направление и колкото и да се стараех, не забелязах тази спирка, която ще открият след ДВА дни.  :blink:

А до летището с метрото за мен не е вариант изобщо, освен ако имам за убуване няколко часа. Като имам предвид честота  и точността на влаковете - този вариант също отпада, макар че съм на 5 мин от Подуене. Трудно ми е да си представя висенето 2-3 часа на спирка без пешеходен достъп.  :blink:

 

Пропуснал си гарата, защото си гледал в другата посока. Пешеходен достъп има през спирката на метрото, но не разбрах защо трябва да чакаш 2-3 часа на тази гара. Дневно тук ще спират 45 влака.

 

0000260094-innerl1.jpg

Връзка към коментар

В момента спират 23 влака, но с 45 определено ще е по-добре.

Спирката е изключително уютна и наистина ще е удоволствие да прекара човек там 30 мин средно /при 45 влака/  :lol: Да добавим и 30 мин. за бус-шатъла, ако пътуването е от терминал 1 :lol:

Може и да е нелогично, но някакси 6-7 лв за такси ми е по-привлекателен вариант...

Редактирано от noshtna_ptica
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В момента спират 23 влака, но с 45 определено ще е по-добре.

Спирката е изключително уютна и наистина ще е удоволствие да прекара човек там 30 мин средно /при 45 влака/  :lol: Да добавим и 30 мин. за бус-шатъла, ако пътуването е от терминал 1 :lol:

Може и да е нелогично, но някакси 6-7 лв за такси ми е по-привлекателен вариант...

 

Чакай сега, ти май се обърка. Става дума за 45 влака на БДЖ, които ще спират на тази гара/спирка. Влаковете на метрото ще си вървят много по-нагъсто и никакви 30 минути няма да чакаш:

 

post-116-0-87323200-1428956310_thumb.jpg

 

Аз пък не съм съгласен 45 влака да спират на това недоносче, за да се възползват от удобството едни 80-90 души дневно. Няма какво да се лъжем - повечето хора пътуват за полет от София с автомобил или с автобус. Много малко сме тия, които се лашкаме по влаковете заради едната романтика. БДЖ вместо да „изпилява“ минути от разписанията на своите и без това безобразно бавни влакове, услужливо се подлага на „Софийски метрополитен“ и я свършва като кучето на нивата - 10 души ще се качат на влака заради удобната връзка към летището, 100 души ще се откажат да пътуват с него, защото не им се спира на всяка керемидка.

Тъпа работа, по бедежейски тъпа.

Но ние всички знаем откъде идва (се спуска) всичко това...нали?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Тъпа работа, по бедежейски тъпа.

 

Това си мислех и аз.

Въпреки това, ще съм любопитна да видя 45-те влака и адекватна връзка между терминал 1 и терминал 2

Връзка към коментар

Това си мислех и аз.

Въпреки това, ще съм любопитна да видя 45-те влака и адекватна връзка между терминал 1 и терминал 2

 

16 влака, които пристигат откъм Пловдив (включително от Бургас, Карнобат...)

1 директен влак от Варна.

За другите не се сещам, но мисля, че са локални пътнически.

Съответно още толкова в обратна посока.

 

За пътническите нямам против да спират на Искър. Но бърз влак и особено експрес... Това е е@ати чудото! Елин Пелин, Искър, Подуене, София! Експрес? Какъв експрес? Дилижанс-експрес??

А пътническите, които е редно да спират на Искър, от своя страна са неизползваеми за хората, които гонят самолет. Пловдив-София с ПВ е девет дена път с камили. Ще спестя 20 минути от връзката с метрото на Искър, след като съм вече загубил повече от час в лангъркане с 'тричката (електричката).

После - БДЖ щяло да фалира. Е как няма да фалира?! С такова „блестящо“ управление и планиране...

 

За връзката между Т1 и Т2... Надай се, коньо, на зелена трева! Те „умните глави“ вече Т3 мислят, какво ги бърка липсата на връзка между 1 и 2?

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Докато четох темата и специално няколкото коментара по темата "Връзка между Т1 и Т2" се замислих за следното:

Предвид това, че колкото пъти съм минал през Т2 и като пътник, и като посрещач, то не мога да кажа, че се създава впечатление за максимална натовареност. Толкова ли е неоходимо съществуването на Т1?

Връзка към коментар

Не, ама все пак е държавна структура. А и трябва да има някякво обяснение защо на едните взимат 6.5 евро на пътник, а на другите 11.5. Ако се махне Т1 със всичките му разходи, заплати, конумативи и нискотарифните ги пратят на Т2 пак ще е могат да им дават цена с 5 евро по-малко

Връзка към коментар

Аз не разбирам къде е проблема с придвижването между Т1 и Т2 - има шатъл, а и автобус 84 също свързва двата терминала.

Вярно, че опираме до проблема с левчето, но то не е липса на връзка.

Връзка към коментар

Аз не разбирам къде е проблема с придвижването между Т1 и Т2 - има шатъл, а и автобус 84 също свързва двата терминала.

Вярно, че опираме до проблема с левчето, но то не е липса на връзка.

 

Шатъла до колкото знам е безплатен, но има капацитета да превози 8-9 души на половин час. Това не е алтернатива дори за пътниците на един самолет на Уиз ер от 180 души... Автобус 84 свързва двата терминала само еднопосочно от терминал 2 към терминал 1, а честотата му също не е задоволителна.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не знаех, че шатъла е на 1/2 час - мислех, че е по-често. А и колкото пъти съм го виждала - все е с по 1-2 човека вътре.

Чудя се как работещите на Т1 се придвижват от-до метрото.

Връзка към коментар

Аз пък не съм съгласен 45 влака да спират на това недоносче, за да се възползват от удобството едни 80-90 души дневно. Няма какво да се лъжем - повечето хора пътуват за полет от София с автомобил или с автобус. Много малко сме тия, които се лашкаме по влаковете заради едната романтика. БДЖ вместо да „изпилява“ минути от разписанията на своите и без това безобразно бавни влакове, услужливо се подлага на „Софийски метрополитен“ и я свършва като кучето на нивата - 10 души ще се качат на влака заради удобната връзка към летището, 100 души ще се откажат да пътуват с него, защото не им се спира на всяка керемидка.

Тъпа работа, по бедежейски тъпа.

Но ние всички знаем откъде идва (се спуска) всичко това...нали?

 

Сори, но това са пълни глупости! Дневно средно по 11 000 пътници ползват летище София. Като към тази бройка добавим и посрещачите, работещите на летището и в околните офис сгради  ще станат 20 000. Потенциално поне 50-70% от тези хора могат да са клиенти на метрото и БДЖ.

 

По големият брой пътници обаче няма да са в посока летището, а в посока града! Не мога да разбера, защо всеки си представя гара Искърско шосе само като връзка към летището? За живеещите и посетителите на източната част на София е много по лесно да се прекачат от влака на метрото и обратно на гара Искърско шосе, вместо да ходят до Централна гара и от там да се връщат! Ако влаковете идващи от север, запад и юг също бъдат продължени до гара Искърско шосе, много от пътниците ще предпочетат там да слезат за връзка към Младост или летището. При 100 влака на ден, може да се окаже, че между 6 и 24 часа влак ще спира на гара Искърско шосе на 10-15 минути, което ще превърне влаковете в София в четвъртия лъч на метрото. Примерно от Перник или Банкя ще е много по добре да се ходи до гара Искърско шосе с влак и от там да се отиде до летието или Младост, вместо човек да слиза на Централна гара, но дори и за пътуващите от Централна гара до летището може да се окаже доста по бърза алтернатива от метрото.

 

Няма смисъл да коментираш и сегашното положение на БДЖ, защото гара Искърско шосе е инвестиция в бъдещето. Следващите 5-10 години се очаква ЕС да дадат много пари за ЖП транспорта, а освен това придвижването с коли ще става все по трудно. Паркирането ще поскъпне, възможно е след време да въведат такса за влизане с кола в центъра на София и т.н. Скоро, четох една доста шокираща за мен статистика, че в бедна София на 1000 души се падат по 500 автомобила, а в богатия Лондон на 1000 души има само 300 автомобила. Когато се подобри градския и крайградския транспорт в София, напълно рационално би било част от софиянци да се откажат да ползват колите си.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Има ли открит паркинг на Т2? Направихме си проучвателна разходка, колкото да потвърдим, че няма. Нали не греша? Проблемът е в това, че трябваше да си посрещнем гостите и да отпрашим към Пловдив директно, но с колела на багажника отгоре не можем да влезем на паркинга. Избрахме гости пред велосипеди разбира се :)

Връзка към коментар

Сори, но това са пълни глупости! Дневно средно по 11 000 пътници ползват летище София. Като към тази бройка добавим и посрещачите, работещите на летището и в околните офис сгради  ще станат 20 000. Потенциално поне 50-70% от тези хора могат да са клиенти на метрото и БДЖ.

 

По големият брой пътници обаче няма да са в посока летището, а в посока града! Не мога да разбера, защо всеки си представя гара Искърско шосе само като връзка към летището? За живеещите и посетителите на източната част на София е много по лесно да се прекачат от влака на метрото и обратно на гара Искърско шосе, вместо да ходят до Централна гара и от там да се връщат! Ако влаковете идващи от север, запад и юг също бъдат продължени до гара Искърско шосе, много от пътниците ще предпочетат там да слезат за връзка към Младост или летището. При 100 влака на ден, може да се окаже, че между 6 и 24 часа влак ще спира на гара Искърско шосе на 10-15 минути, което ще превърне влаковете в София в четвъртия лъч на метрото. Примерно от Перник или Банкя ще е много по добре да се ходи до гара Искърско шосе с влак и от там да се отиде до летието или Младост, вместо човек да слиза на Централна гара, но дори и за пътуващите от Централна гара до летището може да се окаже доста по бърза алтернатива от метрото.

 

Няма смисъл да коментираш и сегашното положение на БДЖ, защото гара Искърско шосе е инвестиция в бъдещето. Следващите 5-10 години се очаква ЕС да дадат много пари за ЖП транспорта, а освен това придвижването с коли ще става все по трудно. Паркирането ще поскъпне, възможно е след време да въведат такса за влизане с кола в центъра на София и т.н. Скоро, четох една доста шокираща за мен статистика, че в бедна София на 1000 души се падат по 500 автомобила, а в богатия Лондон на 1000 души има само 300 автомобила. Когато се подобри градския и крайградския транспорт в София, напълно рационално би било част от софиянци да се откажат да ползват колите си.

 

Тоест всички влакове с пътниците от цяла България ще спират, за да е по-удобно на жителите на Перник и Банкя да се прибират от работа??? Нещо ми се губи смисълът тук.

Разбира се, изключвам пътниците от северните линии, защото те спирката на Искър просто няма да я ползват.

А бъдещето... Аз това бъдеще на БДЖ го гледам вече 20+ години. Нищо не се променя, с изключение на цифрите на дълга. Като се замисля, днес е вчерашното бъдеще. Нищо ново оттогава. Преди две години във виртуалната си система продаваха билети за по два влака Пловдив-София и обратно. Миналата седмица пак бяха толкова.

За автомобилите в София си прав, но не съм аз човекът... Моето семейство не притежава автомобил, открай време се придвижваме с обществен транспорт.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тоест всички влакове с пътниците от цяла България ще спират, за да е по-удобно на жителите на Перник и Банкя да се прибират от работа??? Нещо ми се губи смисълът тук.

Разбира се, изключвам пътниците от северните линии, защото те спирката на Искър просто няма да я ползват.

 

Странно ми е, че в Магеланския форум, където хората би трябвало да са виждали добре организиран градски и междуградски транспорт е толкова трудно да проумеят толкова тривиални взаимовръзки!

 

На абсолютно всички пътници на влаковете ще е по удобно ако да могат да изберат между 3 гари в града, където да слязат, вместо всички да отиват до Централна гара и от там да отиват до целта си. В Германия болшинството от влаковете се движат по тази схема, като в градовете влаковете се превръщат в де факто нова линия на метрото, като много от жителите на градовете ползват влаковете за придвижване и в самия град.

Връзка към коментар

А защо би му било на някой да се лашка половин час с метрото до центъра, вместо да продължи още 15 минути с влака и да слезе на централна гара?

Можеш да зададеш този въпрос на г-жа Фъндъкова.

Връзка към коментар

А защо би му било на някой да се лашка половин час с метрото до центъра, вместо да продължи още 15 минути с влака и да слезе на централна гара?

 

Толкова ли Ви е трудно схванете, че хората имат различни цели в града? Ако на някой целта му е на изток от центъра, защо трябва да ходи до Централна гара и от там да се връща, вместо да слезе на гара Искърско шосе и от там с няколко спирки на метрото да отиде до Дружба или Младост 1?  Целта на добрия транспорт е не да закара всеки до центъра на града, а напротив да закара възможно най-много хора и най-бързо до крайната им цел. Ако тази цел може да се постигне ефективно без да се минава през центъра, трябва да се направи така!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.