Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Приятно впечатление ми направи днешното разнообразие в списъка с полети от Т1 :
 София - Любляна с Адрия Еъруейз, 09:10, но не съм ровил за основанието за подобен полет.
 

Връзка към мнение

Приятно впечатление ми направи днешното разнообразие в списъка с полети от Т1 :

 София - Любляна с Адрия Еъруейз, 09:10, но не съм ровил за основанието за подобен полет.

 

Най-вероятно е бил чартърен полет ,който е прибрал словенския национален отбор по волейбол след финалната среща в София.
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Най-вероятно, но аз не се сетих за това.
Откакто започнаха да си избират "мис национален отбор" нещо спряха да ме вълнуват и да ги гледам.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Те са осъдени от сума ти години.

Сега пускат една цесия за задълженията на Еър БГ и ще си имаме кувейтски национален превозвач :)

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Те са осъдени от сума ти години.

Сега пускат една цесия за задълженията на Еър БГ и ще си имаме кувейтски национален превозвач :)

 

Това едва ли ще стане, но най-после може да се ускори процедурата по даване на концесия на Летище София!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Типичното милиционерско причинно-следствено мислене е в плоскостта :
" Затъне ли козата с двата крака, не я дърпай -  помогни и да затъне и с четирите "
Отнесено към летище София, това  предполага продажбата да се извърши точно в момент, в който състоянието на компанията е лошо.
Защото както всички знаем :  "няма компания - няма проблем".

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

ами дано не използват това като повод за концесия, че най-вероятния концесионер ще е ТИМ Еър

 

Ако сравня летище София с летище Варна и Бургас, трудно ще намеря критерий по който летище София е по добре управлявано...Разбира се по добре би било не всички летища в България да са монопол на един играч.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако сравня летище София с летище Варна и Бургас, трудно ще намеря критерий по който летище София е по добре управлявано...Разбира се по добре би било не всички летища в България да са монопол на един играч.

 

ами един много прост критерий за сравнение - брой полети и разнообразие на авиокомпании, което най-много ни засяга нас като пътници; и за да не се каже, че съпоставям несъпоставими неща, един поглед към регионалните летища в Румъния да речем показва къде сме ние и колко "добре" са управлявани Варна и Бургас; той добре, че е летния чартър, че иначе...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

ами един много прост критерий за сравнение - брой полети и разнообразие на авиокомпании, което най-много ни засяга нас като пътници; и за да не се каже, че съпоставям несъпоставими неща, един поглед към регионалните летища в Румъния да речем показва къде сме ние и колко "добре" са управлявани Варна и Бургас; той добре, че е летния чартър, че иначе...

 

И по двата критерия трудно ще намериш провинциално румънско летище, което да не е много по зле от Варна и Бургас. Летище Варна за първите 9 месеца има 1 285 666 пътници, а летище Бургас 2 305 592 пътници. Разнообразието на авиокомпании и дестинции е огромно. Единствено през зимата има още какво още да се иска като дестинации, но Бургас е на 3 часа път от София...

 

В Румъния и най-голямото провинциално летище едвам има 1 милион пътници годишно, а останалите летища са доста под 1 милион.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_busiest_airports_in_Romania

 

22 милионна Румъния общо има 11 милиона пътници за 2013 година, а в България до колкото си спомням бяха доста над 7 милиона при 7 милиона население.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Типичното милиционерско причинно-следствено мислене е в плоскостта :

" Затъне ли козата с двата крака, не я дърпай -  помогни и да затъне и с четирите "

Отнесено към летище София, това  предполага продажбата да се извърши точно в момент, в който състоянието на компанията е лошо.

Защото както всички знаем :  "няма компания - няма проблем".

 

Какво означава състоянието на компанията е най-лошо? Проблемът с делото се влачи от близо 10 години. Това че има решението по делото дори е добра новина, защото така е много по лесно да се оцени реалното състояние на летището.

Лошият мениджмънт си е перманентен проблем на летище София и не е станал известен точно сега..

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

И по двата критерия трудно ще намериш провинциално румънско летище, което да не е много по зле от Варна и Бургас. Летище Варна за първите 9 месеца има 1 285 666 пътници, а летище Бургас 2 305 592 пътници. Разнообразието на авиокомпании и дестинции е огромно. Единствено през зимата има още какво още да се иска като дестинации, но Бургас е на 3 часа път от София...

Няма нито една дестинация от Бургас, която да можеш да направиш под 100 лв. двупосочно. А парите за горивото до София ще са колкото на нискотарифните билети от София до някоя от евтините дестинации. Мен това ме интересува, а не дали ще имат 2,5 или 3 милиона пътници за годината.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Няма нито една дестинация от Бургас, която да можеш да направиш под 100 лв. двупосочно. А парите за горивото до София ще са колкото на нискотарифните билети от София до някоя от евтините дестинации. Мен това ме интересува, а не дали ще имат 2,5 или 3 милиона пътници за годината.

 

Нормално е в един град с 200 000 души население да няма такава голяма конкуренция извън сезона, като в един град в който  живеят 1,3 милиона, а с околностите 2 милиона души. В София също е голяма рядкост лятото да пътуваш за 100 лева.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Какво означава състоянието на компанията е най-лошо?

...

Лошият мениджмънт си е перманентен проблем на летище София и не е станал известен точно сега..

 

Константно лошото управление на фирмата води до натрупване на негативи на принципа на снежната топка, което от своя страна означава, че текущото състояние е най-лошо.

След една година днешното състояние вече няма да е най-лошо.

Ако ти се занимава, може да потърсиш и проследиш как се развива проблемът с неизплатените задължения на „националния превозвач“ към летището.

Нормално е в един град с 200 000 души население да няма такава голяма конкуренция извън сезона, като в един град в който  живеят 1,3 милиона, а с околностите 2 милиона души. В София също е голяма рядкост лятото да пътуваш за 100 лева.

 

Е, хайде сега! Какво да каже нещастният Washington D.C. с неговите няма и 700 000 жители? :)

Населението на прилежащия район не е единственият фактор в случая. Сещаш се, че ако цените на билетите от Бургас се понижат, пътниците ще се увеличат, нали? :)

Връзка към мнение

Константно лошото управление на фирмата води до натрупване на негативи на принципа на снежната топка, което от своя страна означава, че текущото състояние е най-лошо.

След една година днешното състояние вече няма да е най-лошо.

Ако ти се занимава, може да потърсиш и проследиш как се развива проблемът с неизплатените задължения на „националния превозвач“ към летището.

 

Е, хайде сега! Какво да каже нещастният Washington D.C. с неговите няма и 700 000 жители? :)

Населението на прилежащия район не е единственият фактор в случая. Сещаш се, че ако цените на билетите от Бургас се понижат, пътниците ще се увеличат, нали? :)

 

Съгласен съм и горе долу съм запознат с проблема! Идеята ми беше, че положението не е временно лошо и изчакването няма да доведе до по добра концесия, а напротив.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

А, виж, тук съм напълно съгласен с теб! Ако я карат на „изчакване“, няма да получат по-добри финансови показатели!

Въпросът е защо са решили да приложат точно тая тактика - на изчакване. (Поне така изглежда отстрани.)

И тук щем-не щем - влизаме в конспиративните теории за концесията и концесионера... Няма как иначе, здравият разум води натам.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

За мен не е правилно сравнението между провинциалните летища в България и Румъния. В България цифрите се достигат с летния поток на туристи по черноморието, каквито няма в Румъния. Така едва ли не на теория у нас има  повече поток, но той е казах какъв и кога е.

Достатъчно е да видим картата на Уиз, от Бг има 3 полета от извън София и още два на Райън. Я вижте колко полета има от провинциалните летища в Румъния.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

За мен не е правилно сравнението между провинциалните летища в България и Румъния. В България цифрите се достигат с летния поток на туристи по черноморието, каквито няма в Румъния. Така едва ли не на теория у нас има  повече поток, но той е казах какъв и кога е.

Достатъчно е да видим картата на Уиз, от Бг има 3 полета от извън София и още два на Райън. Я вижте колко полета има от провинциалните летища в Румъния.

 

Точно това имах предвид, не случайно писах, добре че е чартъра... но коректната съпоставка е да се извадят цифрите на чартъра и да се сравняват редовни линии; и тогава Бургас и Варна увисват с ужасна сила спрямо всички летища в региона...

Редактирано от logist13
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Те са осъдени от сума ти години.

Сега пускат една цесия за задълженията на Еър БГ и ще си имаме кувейтски национален превозвач :)

 

Я дай малко по-подробно, че нещо не разбрах за цесията...

Връзка към мнение

Теоретична постановка :)

И теоретично не се връзва, защото:

 

1. Цесията или изкупуването на дълг е двустранен договор, тоест изисква се съгласието на кувейтския кредитор.

 

2. Обикновено при цесията вземането се изкупува на много по-ниска цена.

 

3. Не виждам как при цедиране на вземането на летището от националния превозвач в полза на кувейтския кредитор, последният ще се превърне на свой ред в национален превозвач.

 

Затова и попитах какво точно имаш предвид...

Връзка към мнение

1 - Не е проблем.

2. - Обикновено, но не винаги, зависи от интереса.

3. Провери какво биха причинили -60 милиона за Еър БГ (защото кувейтците ЩЕ си ги поискат, а както видяхме - не се срамуват и да съдят до дупка) и ще ме разбереш :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Напротив.

Това :

"...при цедиране на вземането на летището от националния превозвач в полза на кувейтския кредитор, последният ще се превърне на свой ред в национален превозвач."

е единственото сигурно нещо в цялата схема.
В момента, в който мутра еър започне да плаща и се срива.
А кувейтски или не - тогава това ще е само подробност.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

1 - Не е проблем.

 

В смисъл? Не е проблем за кредитор по собствено желание да замени работещ длъжник с активи с работещ на загуба длъжник с пасиви?

 

 

2. - Обикновено, но не винаги, зависи от интереса.

 

 

В разглежданата (глинена) конструкция, какъв трябва да бъде този интерес, че вземането да се изкупи на същата цена?

 

 

3. Провери какво биха причинили -60 милиона за Еър БГ (защото кувейтците ЩЕ си ги поискат, а както видяхме - не се срамуват и да съдят до дупка) и ще ме разбереш :)

 

Не те разбирам, съжалявам. Въпросните 60 милиона, ако се превърнат в дълг за националния превозвач, това по какъв точно начин ще направи кувейтците национален превозвач, както твърдиш по-горе? Единственото, което може да се случи при подобно развитие на казуса е кувейтците да се наредят на опашката на кредитори на "България Ер" ЕАД. Могат и да подадат молба за откриване на производство по несъстоятелност. Могат да запорират банкови сметки и да възбранят недвижими имоти собственост на длъжника. Нищо от тези възможни действия обаче няма да превърне кредитора в национален превозвач, защото няма как това да се случи по този начин. И пак се връщаме в началото. Кое би накарало кувейтците да заменят работещ длъжник с активи със съмнително платежоспособен такъв?

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.