Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Бусчетата събират 15-ина човека, вървят на всеки половин час, климатизирани бяха лятото (сигурно имат отопление зимата), безплатни са. Два пъти съм ги ползвал и си бяха ок. Въпросът е, че, ако човек уцели голямата навалица, сигурно няма да има място.

 

А ако се каца на Т1, няма много голям смисъл да се ходи до метрото (според зависи за коя част на София става дума, разбира се), 84 стига за същото време.

Наример, когато ходихме на разходка до летището, като пуснаха метрото - от Софийския до Т2 (от влизане в метрото, а не качване на влака, с прекачване на Младост 1) излезе 30 минути. С 84 навръщане от Т1 до центъра - половин час. Кой както иска да го смята... :D

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Вярно е това за метрото. В началото на лятото и ние се пробвахме и при едно пътуване решихме да ползваме метрото вместо такси. Като цяло линията на метрото е толкова идиотски направена, че наистина до летището се пътува с преспиване. Онзи ден за пореден път се убедих и в тоталната недалновидност по отношение на градската инфраструктура покрай концерта в новата залата, която............изненадващо остана извън линиите на метрото. Хората проектират директни станции на метрото в зали и стадиони, а ние ги строим и после осъзнаваме, че няма как да се придвижим до тях или пък в случая с летището се придвижваме, както казах с преспиване и задължителен пакет суха храна...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Чета тука, че и нов път ще имаме до Т2 след някоя и друга година или десетилетка... 

 

 

По-лесна връзка с терминал 2

 

Пътната връзка ще облекчи пътуването от и до терминал 2 и ще извежда трафика директно на бул. "Брюксел". Пътят минава през поляните покрай "София еърпорт център", където и в момента могат да се видят основите на моста, част от проекта.

 

Направиха метро до Терминал 2, а след това и магистрала, като до тогава повечето пътници ще са на Терминал 1.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Именно! 

Чакам с нетърпение догодина след като са минали 6-8 месеца от първия полет на Райън.. Тогава може да решат и увеличение на капацитета и/или модернизиране на Т1, но нека се харчат парички.. нали са държавни, че ги даваме и на свои. :) 

Връзка към коментар

преди няма и седмица кацнах на Т1 и от въпросните бусчета нямаше и спомен....нямаше и табела че има такива... нямаше и табела че има метро...за тези който си знаят ОК ама за един чужденец или идващ за първи път в София ?!?!? аз кацнах в час пик и хич не ми се искаше да взимам 84 или 384 и за това се поразходих до метрото ... и тук другата недомислица...няма никаква тротоарна връзка между двата терминала.... толкова ли е трудно да пуснат една пътека зад зградата на РВД ? разстоянието е има няма 500м м/у двата терминала ми маай пеш с куфарляците из прашлясалите улици ....това най много ме дразни в нашата мила родина хем се "усвояват" пари за някакви проекти хем тея проекти са направени ама не точно...някво такова хем мислено ама не домислено

Редактирано от Hesoss
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

преди няма и седмица кацнах на Т1 и от въпросните бусчета нямаше и спомен....нямаше и табела че има такива... нямаше и табела че има метро...за тези който си знаят ОК ама за един чужденец или идващ за първи път в София ?!?!? аз кацнах в час пик и хич не ми се искаше да взимам 84 или 384 и за това се поразходих до метрото ... и тук другата недомислица...няма никаква тротоарна връзка между двата терминала.... толкова ли е трудно да пуснат една пътека зад зградата на РВД ? разстоянието е има няма 500м м/у двата терминала ми маай пеш с куфарляците из прашлясалите улици ....това най много ме дразни в нашата мила родина хем се "усвояват" пари за някакви проекти хем тея проекти са направени ама не точно...някво такова хем мислено ама не домислено

 

Все едно си ми прочел мислите. 

Връзка към коментар

Аз дори ползвах веднъж такси от Т2 до Т1, схемата е следната :

Заема се първата кола на стоянката.
Понеже това не се счита за сериозен курс, другите коли пазят мястото на наетата кола като първа на стоянката - все пак става дума за 900 метра в двете посоки.

Цената на услугата е на око - в моя случай беше 5 лв., без касов бон, понеже това не се счита за курс, както  вече знаете..

С една дума : ако искаш :)

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Звъннах на ОК такси,които са официалния превозвач на летището и на двата терминала.Увериха ме,че 24ч има коли и пред двата терминала,които нямат право да отказват маршрут,превозват на стандартните тарифи:

0.70 лв.-първоначална такса

Дневна тарифа

(от 6:00 – до 22:00) 0.79 лв./км.

Нощна тарифа

(от 22:00 – до 6:00) 0.90 лв./км.

Престой 0.22 лв./мин.

Повикване 0.70 лв.

Посъветваха ме,да се обърна към диспечера на тяхното гише на Т2(точно срещу плъзгащата врата на "пристигащи") за да не се объркам и да хвана някоя копърка.На гишето също има човек 24ч.С първоначалната такса ще ти вземат 2-3лв.

Редактирано от Мари Николова
Връзка към коментар

преди няма и седмица кацнах на Т1 и от въпросните бусчета нямаше и спомен....нямаше и табела че има такива... нямаше и табела че има метро...за тези който си знаят ОК ама за един чужденец или идващ за първи път в София ?!?!? аз кацнах в час пик и хич не ми се искаше да взимам 84 или 384 и за това се поразходих до метрото ... и тук другата недомислица...няма никаква тротоарна връзка между двата терминала.... толкова ли е трудно да пуснат една пътека зад зградата на РВД ? разстоянието е има няма 500м м/у двата терминала ми маай пеш с куфарляците из прашлясалите улици ....това най много ме дразни в нашата мила родина хем се "усвояват" пари за някакви проекти хем тея проекти са направени ама не точно...някво такова хем мислено ама не домислено

 

Културното, сигурното и евтиното решение е през двора на РВД да се прекарат едни дълги хоризонтални и покрити ескалатори, подобно на тези които свързват спирката на метрото при Климент Охридски и Орлов мост. Може да ги вдигнат и на 2 метра височина за да не пречат на сегашния трафик. Ескалаторите се движат с около 5 км/ч, което означава, че разстоянието от 500 метра може да се мине за 6 минути. Ако човек ходи по ескалатора, може да намали времето на 3 минути.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Бусчетата си ги има, всеки ден, от 7 до 19 ч са на 30 минути, в останалото време на час. Сутрин към 8.30 и вечер към 5 май пускат и голям автобус, че от летището си идват/тръгват. Спирката на Т1 е пред заминаващи отляво, а на Т2 на "чупката" между пристигащи и заминаващи.

 

За траволатор между терминалите може да забравиш - първо няма как пътници да минават през зоната за сигурност на територията на летището без да са минали проверка, и второ - трябва да се мине през терените на поне четири отделни юридически лица.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Именно! 

Чакам с нетърпение догодина след като са минали 6-8 месеца от първия полет на Райън.. Тогава може да решат и увеличение на капацитета и/или модернизиране на Т1, но нека се харчат парички.. нали са държавни, че ги даваме и на свои. :)

 

Какво разбираш под модернизиране на Т1?   Изграждане на метростанция, директна жп линия до централна гара/хали, вдигане на няколко ръкава или едно леко разширение и ремонт на тоалетните за няколко милиона, ама на хартия. :lol:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Какво разбираш под модернизиране на Т1?   Изграждане на метростанция, директна жп линия до централна гара/хали, вдигане на няколко ръкава или едно леко разширение и ремонт на тоалетните за няколко милиона, ама на хартия. :lol:

Представи си само да кацнат два самолета на Уиз и два на Райън.. първо, че ще чакат хората да минат през проверката най-  малко 30 минути, после докато им дойде багажа, в онова сумрачно помещение.. , а за тоалетните изобщо няма и да споменавам. Опашките ще са значителни, освен ако не чакат пасажерите, за да се изходят във въздуха / за заминаващи/ или да си го стискат до хотела / ако са пристигащи/ :) Примерно.  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имаше проект за разрушаване на Т1 и построяване на нов терминал. Не знам доколко е одобрен и дали е последния в сила.

Метрото е така затапено, че няма лесен начин да стигне до Т1.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

А за метро или друга транспортна екстра не съм си и помисляла. 

Дали не е възможно този така или иначе почти неизползвам паркинг пред Т1 да го реконструират в нещо друго? Някоя градинка или друго / може и спирка на метрото след 10-тина години/.  :huh:

Връзка към коментар

То всичко може, ама стратегическо мислене не се забелязва грам...

Защо да е неизползваем паркинга? Други ли има? Едно време (като го нямаше Т2), задръстването почваше още от моста, и ми се наложи да паркирам из ливадите, защото иначе щях да чакам час само и да стигна до паркинга... После трамбовам с гаджето 1 км през тревата с куфара до колата  :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Повечето паркират или на АТМ, или на ИБИС и си имат включени трансфери в цената до летището.

Преди Т1 на светофара също има паркинг, който е доста по-евтин от този на самото летище. 

Задръствания отдавна няма, като тези за които ти споменаваш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За траволатор между терминалите може да забравиш - първо няма как пътници да минават през зоната за сигурност на територията на летището без да са минали проверка, и второ - трябва да се мине през терените на поне четири отделни юридически лица.

 

Звучиш като бюрократ  ;)  Какво пречи един затворен тунел минаващ на 2 метра височина да мине през тази зона? Хем няма да ги вали пътниците, хем няма да има опасност да влезат в забранена за тях зона.

 

Какво ще им пречи на тези 4 юридически лица да се съгласят 2 метра над терена им да мине един тунел, като получат някакво обезщетение за неудобството? Сумата за изграждане на едно подобно съоражение би била с хиляди пъти по малка от изграждането на още една спирка на метрото до терминал 1, а резултатът би бил почти същия.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Летище София на концесия.

 

 

 

Така се е стигнало до идеята Летище „София“ да бъде отдадено на концесия за 35 години и с получените концесионни такси да се плащат дълговете на БДЖ.

 

Tаратанци!!! :biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

84 върви през Младост, не знам дали е временно или за постоянно.

https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/routeChanges

 

ВЪВ ВРЪЗКА С ОБЕКТ:РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА БУЛ.„ЦАРИГРАДСКО ШОСЕ”, УЧАСТЪК ОТ БУЛ.„П.К.ЯВОРОВ” ДО НАДЛЕЗ НАД БУЛ.„Д-Р Г.М.ДИМИТРОВ” И УЧАСТЪК ОТ БУЛ.„АЛЕКСАНДЪР МАЛИНОВ” ДО СОФИЙСКИ ОКОЛОВРЪСТЕН ПЪТ /ВКЛЮЧИТЕЛНО ПРИЛЕЖАЩИТЕ СЪОРЪЖЕНИЯ/ – ПРОЕКТ ЗА ВОД ПО СЕВЕРНАТА ПОЛОВИНА ОТ ЮЖНОТО ЛОКАЛНО ПЪТНО ПЛАТНО НА БУЛ.„ЦАРИГРАДСКО ШОСЕ” МЕЖДУ УЛ.„ЙЕРУСАЛИМ” И БУЛ.„АЛЕКСАНДЪР МАЛИНОВ” – ЕТАПИ 13, 12 И 11 И НА ОСНОВАНИЕ ЗАПОВЕД НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА ОТ 04.30 ЧАСА НА 30.10.2015 Г. ДО 24.00 ЧАСА НА 30.11.2015 Г. ЩЕ СЕ ИЗВЪРШИ СЛЕДНОТО: 

- ПРОМЯНА МАРШРУТА НА АВТОБУСНА ЛИНИЯ № 84 САМО В ПОСОКА ЦЕНТЪР – ОТ БУЛ. „БРЮКСЕЛ” НАПРАВО ПО БУЛ. „АЛЕКСАНДЪР МАЛИНОВ”, НАДЯСНО ПО БУЛ. „АНДРЕЙ САХАРОВ”, НАДЯСНО ПО УЛ. „ЙЕРУСАЛИМ”, НАЛЯВО ПО ЮЖНОТО ПЪТНО ПЛАТНО НА БУЛ. „ЦАРИГРАДСКО ШОСЕ” И ПО МАРШРУТА СИ. В ОБРАТНА ПОСОКА МАРШРУТА НЕ СЕ ПРОМЕНЯ;

- АВТОБУСИТЕ В ПРОМЕНЕНИЯ УЧАСТЪК ОТ МАРШРУТА ЩЕ СПИРАТ НА ВСИЧКИ СЪЩЕСТВУВАЩИ СПИРКИ;

Редактирано от Звелина
Връзка към коментар

Вече няма Wizz до Киев, но може скоро отново да има полети на WindRose до украинската столица:

 

http://www.economy.bg/bulgaria/view/20767/Vyzstanovyava-se-redovnata-avioliniya-Sofiya-%E2%80%93-Kiev

 

Дано скоро се завърнат шарените Ербъси на компанията в София. Или поне Ембраерите на Днипроавиа :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.