Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Имаше май нещо преди 5-6 г., по официален път беше изискано да се промени/премахне това 'Враждебна' от името и да се използва само София.

 

Абсолютно си права! Сега намерих статия по въпроса:

 

 

Победихме! Махнаха Враждебна от името на летището
 
14.01.2010 19:00; 24 часа онлайн 
Победихме. София вече не е "Враждебна". Преди дни и последната голяма резервационна система е заличила от масивите си негостоприемната дума от името на столичния аеропорт и той остава с името "Летище София". Как се започна Журналистът Петър Пунчев се вгледа в самолетния си билет и видя, че столичният аеропорт е записан с тази добавка. Той написа писмо до "24 часа" "Не искам да чета на билета си "Враждебна София".(Виж повече в карето долу - бел. ред.) Така вестникът, БНТ и БНР започнаха допитване за ново име на аеропорта. Това стана на 16 ноември. Подкрепи ни министърът на транспорта Александър Цветков, който в интервю бе категоричен, че не иска столицата ни да е "Враждебна".
 
Министерството на транспорта качи на сайта си анкета дали от името на аеропорта да отпадне враждебната добавка. Резултатите от допитването също са безапелационни (Виж карето на трета страница.)
 
Веднага след началото на инициативата ни летище София изпрати писмо до ИАТА - асоциацията на международните авиокомпании, с молба да бъде променено името на най-големият ни аеропорт.
Промяната се нанася в международен справочник на гражданските летищата, който е на ИАТА. Това е официалният документ, източник на информация на резервационните системи, обясни шефът на асоциацията на международните авиокомпании за България Йордан Карамалаков. Той каза, чесъщо е взел присърце идеята да отпадне тази дума от името на софийския аеропорт. Александър Цветков На 1 декември до всички резервационни системи, летища и авиокомпании и въздухоплавателни власти по света се разпраща бюлетин за промените, които са настъпили през ноември. В тях е вписана и промяната в името на централното българско летище. Следва месец, в който реагират резервационни системи и авиокомпании. Карамалаков казва, че всички авиокомпании, които летят от и до България, са приели със задоволство промяната на името и се ангажирали да направят промените и в собствените си системи. Последната промяна, нанасяна в този международен справочник е от 1997 г. Тя обаче е свързана с данни за координатите на летището, а не с промяна на името му. Не е случайно, че има добавката "Враждебна", казва Карамалаков. Тя идва от най-близкото населено място, до което е летището. Още при започване на кампанията за смяна на името "24 часа" направи проучване. То показа, че първоначално летищата възникват по равни места, едва ли не върху поляна, и затова повечето носят имената или на местности, или на близки селища. Така е с "Фиумичино", централното летище на Рим, но то вече е "Леонардо да Винчи". В Париж има "Орли", но и "Роаси - Шарл дьо Гол", в Москва са "Шереметиево", "Внуково", "Домодедово", "Биково", "Тушино". Така че наред с имената на местностите и селищата, около които са възникнали летищата, всепо-често към тях се добавят имена на знакови за нацията личности. При нас все още всичките аеропортове са наречени на местностите, например Крумово, Щъркелово, Сарафово. За произхода на името "Враждебна" има няколко версии. Едната, която споделиха авиатори, е, че в тази местност се е организирала отбраната на древния град срещу нашественици. Другият вариант е, че там е имало селище с предполагаем еретически характер. Тя е на автора Георги Тахов. Летището при Враждебна се строи от немците и в началото е тяхно. В заседателната зала на стария терминал над вратите са запазени резбовани орлите, от които е махнат пречупеният кръст. Хиляди читатели се включиха в инициативата за премахване на Враждебна от името на летището. Някои предлагаха то да се казва "Света София", туристически организации поискаха да е "Св. св. Кирил и Методий". Едни се мотивираха, че то непременно трябва да се нарича "Христо Ботев", "Васил Левски", "Г. С. Раковски", трети виждаха препратка към далечната ни история и предлагаха името му да е "Хан Аспарух". (Виж илюстрацията вдясно - бел. ред.) Естрадната прима Лили Иванова предлагаше да остане името "Летище София" или "Слава". Криза е, а около 1 млн. евро би струвала на аерогарата смяната на всички лога, формуляри, табели и т. н., където да се напише изцяло новото име, обясниха авиационни специалисти.

 

Наш читател ще спечели два билета за Париж! Два самолетни билета до Париж ще получи един от вас, който е участвал в инициативата на "24 часа" и е предложил име на столичното летище. Той ще може да заведе любим човек в столицата на Франция в избрано от него време. Победителят ще бъде избран чрез жребий, а наградата му ще бъде връчена в София на официална церемония от министъра на транспорта и съобщенията Александър Цветков и главния редактор на "24 часа" Венелина Гочева. Самолетните билети ще са голямата награда за читателите. Осигурява ги именно столичното летище. "24 часа" ще даде и два поощрителни приза. Тегленето на имената на спечелилите ще стане в присъствието на нотариус. Очаква се церемонията да се състои в средата на февруари. (24часа)
Писмото на Петър Пунчев до "24 часа"
“Погледнете бордната си карта от последното пътуване, направете справка в интернет бюрата за билети, попитайте децата си, които се прибират от учение, задайте въпроса и на чужденците на кое летище кацат и те ще кажат, сричайки: "СОФИЯ-ВРАЖДЕБНА”. Така започваше писмото на журналиста Петър Пунчев до "24 часа". Публикувахме го на 16 ноември. "Не искам повече "Враждебна-София", изкрещя на листа авторът. И предложи имената на трима легендарни български авиатори. Първият бе АСЕН ЙОРДАНОВ- за него Нийл Армстронг, първият човек, стъпил на Луната, казва, че се е учил на летене именно от българина, роден на 2 септември 1860 г. в София. Второто предложение бе за проф. ЦВЕТАН ЛАЗАРОВ - именно на неговото име е издадено съкращението LZ, с което днес се обозначават българските самолети. Третият бе СИМЕОН ПЕТРОВ - става герой на Франция през 1912 г., когато при полет над Париж двигателят на самолета му изгасва. С легендарна смелост и умения поручик Петров спасява самолета и града. "24 часа" разказа в много страници историята на тримата авиатори, а и на други, достойни да дадат името си на летището. (24часа)
Министърът на транспорта Александър Цветков: Така променяме социмиджа ни
- Г-н Цветков, трябва да се поздравим взаимно, че премахнахме "Враждебна" от името на аеропорта.
- Успяхме, да. Това е една хубава инициатива на вашия вестник. Ние я подкрепихме от самото начало безапелационно. Още повече че тя отговаря на политиката на министерството да правим промени след допитване до най-широк кръг от хора.
- Подкрепихте ни и с ваша анкета, която пуснахте на сайта на министерството. Какво показа тя? - Участието беше сериозно и еднозначно. Основната част поискаха "Враждебна" да отпадне. Радвам се, че имаше такава активност и че така променяме социалистическия имидж на България. Крайно време е било да се направи промяната.
- Имаме идея да наградим хора, които се включиха в инициативата и предложиха нови имена на аеропорта. Вие ще помогнете, нали?
- Летище София осигурява за награда два самолетни билета на участник, който изберете вие.
- При нас дойдоха много предложения за съвсем ново име. От хан Аспарух до Асен Йорданов. Смятате ли, че е възможна цялостна промяна? - Има много и различни предложения, това е нормално. Но не е добре име на летище да се сменя често. Считам, че на този етап анкетата си е изиграла ролята, имаме нагласите на хората. Името "летище София" е добило най-голяма гражданственост, хората са свикнали с него.Това е името на нашата столица, което е много хубаво. И от финансова гледна точка е по-лесно. От анкетата: 76% искат местността да отпадне 2667 души участваха в анкетата на транспортното министерство за промяна на името на летище София. На 6 декември ведомството на министър Александър Цветков се присъедини към инициативата към инициативата за промяна на името на летище "София - Враждебна" и пусна на сайта си анкета. Към посетителите на интернетстраницата се отправяше въпрос: "Да отпадне ли "Враждебна" от името на летище София? Тя бе отворена за участие до 12 януари. 2029 българи, или 76,1% от попълнилите анкетата не искат "Враждебна" в името на аеропорта. 22,9 на сто, или 610 души искат негостоприемната добавка да остане. 26 души нямат мнение, но са се регистрирали за участие. (24часа) ПОДГОТВИХА МАРИЯНА БОЙКОВА, РАЛИЦА ДАСКАЛОВА

 

Копирано от https://www.24chasa.bg/Article/342987

© www.24chasa.bg

Връзка към коментар

Всичко Мара втасала на летището, но буквите да пренареждат :lol:

 

Напълно съгласен! Пред четири часа на Т1 наблюдавах поредната забава. Докато чакахме за чекиране на багаж, затвориха дясната част на секюрити чекин, щото откъм лявата нямало никой. В резултат на това, след чекиране на багаж, опашката в лявата част беше точно 20 минути. Тотална липса на организация и неадекватно разположен човешки ресурс...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Така да е за LZ регистрацията - my bad. :)

Що се отнася до приоритизирането на задачите - хубаво би било да движат всичко паралелно. Решаване на проблема с капацитета на проверките за сигурност и решението за преименуване не би трявало да използват едни и същи кадри, което знаи, че ако ги вършат 2-те неща заедно, няма да си пречат и времето до приключване на 2-те задачи ще се намали :). Ако някой накара и неаутсорснатите чистачки да чистят по-качествено тоалетните, би било още по-добре. :) Но надали :huh:

Но не е изключено да видим последователно вършене на задачите с приоритизаране на тази с името, която засяга по-малко пасажери ;):lol:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Hе е вярно, че Т1 остава с много малко полети. И преди Раян Еър да тръгне, броят на пътниците към двата терминала беше почти изравнен, а от октомври насам (откакто Раян Еър тръгна с пълен капацитет) Т1 има повече пътници от Т2. Не забравяйте, че Виз Еър си увеличи дестинациите драстично, отделно БЪлгария Еър през лятото си мести 5 от дестинациите (за Испания и Португалия) на Т1. Отделно много от сезонните чартъри на България Еър са от Т1.   Ийзи Джет (за Великобритания) летят от Т1, Днипроавиа (за Украйна) летят от Т1,  Джет2 и те са от Т1 до Манчестър.  Трансавиа тръгват от май месец до Амстердам, също от Т1.  Мистрал Еър през лятото летят до 4 дестинации в Италия, пак от Т1. Корендон лети то Анталия през лятото също от Т1.   BH Air (Balkan Holidays) лети от Т1 поне до 10 дестинации. България Ер си добавя нови чартъри за това лято, един от тях е Тиват в Черна гора. Така че... 9 авиокомпании използват Терминал 1, като основната WizzAir си увеличи дестинациите на 34, това не е малко

Не е малко, но е сезонно. Плюс това не гледайте дестинациите колко са на брой, а колко са честотите на тези дестинации. Уиз може да имат 34 дестинации, но не са им по 7 пъти в седмица , а в повечето случаи по 3-4. България Ер само това лято направиха така ( без полетите до Мадрид) , така че не се знае за следващото. По груби сметки с полетите на Уиз+Изиджет+Трансавиа+Днипроавиа прави през по-голямата част от годината по не повече от 30 полета дневно. Чартърите също не са всеки ден, така че не виждам къде са многото полети.

Връзка към коментар

Винаги съм си мислил ,че софийското летище трябва да се казва Алеко Константинов. Разбира се ,че  на пристигащия чужденец това име нищо няма да му говори(както на нас летище О. Тамбо в Йоханесбург или А.Суарес в Мадрид).Но на заклетият български пътешественик който е успял да завърши успешно 8 клас не би било трудно да направи връзка с Булгар-Булгар,Бай Ганьо ,До Чикаго и назад, Виена,град като град!!

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Аз също винаги съм казвал, че не е проблем бройката на полетите, а тотално сбърканата организация. Като започнеш с това, че двата терминала имат по два пикови часови интервала всеки ден - рано сутрин и около обяд, а през останалото време е мъртвило, преминеш през зле организираната работа на секюрити чек и стигнеш до липсата на адекватна транспортна връзка между двата терминала и центъра на града. Всичко това е възможно да бъде променено, но само ако логистиката се възложи на подготвени летищни оператори, които да реорганизират изцяло нещата. Неадекватно е летище с два терминала и подобно средно до слабо натоварване, да изглежда като голям европейски хъб в пиков час, а точно това се случа от известно време...

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Винаги съм си мислил ,че софийското летище трябва да се казва Алеко Константинов. Разбира се ,че  на пристигащия чужденец това име нищо няма да му говори(както на нас летище О. Тамбо в Йоханесбург или А.Суарес в Мадрид).Но на заклетият български пътешественик който е успял да завърши успешно 8 клас не би било трудно да направи връзка с Булгар-Булгар,Бай Ганьо ,До Чикаго и назад, Виена,град като град!!

 

А защо не го кръстим направо Бай Ганьо :lol: Човекът макар и виртуално доста е пътувал и добре отразява душевността на значителна част от пътуващите ;)

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

... инж. Цветан Лазаров (на чието име и до днес самолетите носят регистрация, започваща с LZ, а дълги години това е била и позивната на БГА Балкан), ...

 

"Съкращението „LZ“ e абревиатура от инициалите на българския пилот Лазар Цанев."

както е загатнал и Palio

 

Не ща да ставам стара сватя, ама обозначението LZ на нашите самолети няма нищо общо с немските дирижабли, още по-малко с Цветан Лазаров... 

 

Малко повече за повиквателните знаци (предполагам буквален превод на английския термин "call signs", мисля че позивна се използва като синоним) на България и някои други държави тук

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз също винаги съм казвал, че не е проблем бройката на полетите, а тотално сбърканата организация. Като започнеш с това, че двата терминала имат по два пикови часови интервала всеки ден - рано сутрин и около обяд, а през останалото време е мъртвило, преминеш през зле организираната работа на секюрити чек и стигнеш до липсата на адекватна транспортна връзка между двата терминала и центъра на града. Всичко това е възможно да бъде променено, но само ако логистиката се възложи на подготвени летищни оператори, които да реорганизират изцяло нещата. Неадекватно е летище с два терминала и подобно средно до слабо натоварване, да изглежда като голям европейски хъб в пиков час, а точно това се случа от известно време...

Транспортните връзки на терминалите са много добри - Т1 има връзка с на града на 12 минути с 84, Т2 - автобус на 12 минути (84), автобус на 30 минути (384) и метро на 12 минути. И всичко това на цена на стандартен билет за градски транспорт, а не кожодерски експресни автобуси - аеробусис цена х2-3-4, каквито масово има по големите литища.

Връзката Т2-Т1 я има и с градски автобус директно, а обратната пак с гардски автобус, но с малко ходене. Плюс таксита и трансфери.

 

Междутерминалният транспорт е добър - минибус на 30 минути. Добър, защото трансфериращите са 0.01%. От останалите 99.99% половината са служители на летището и фирмите наоколо, а другата половина са довозващи до метрото, т.е. там проблемът е на Столична община, която рябва да осигури адекватен начин клиентите на метрото да могат да стигнат до него. В СО обаче са в 19ти век и за такива неща като почасов билет не искат да знаят. А и защо им е да знаят, като могат да приберат 2 пъти по 1,60, вместо само 1,60?

 

А и напълно нормално е на летище със слабо натоварване да се наблюдава точно това - сутрешен пик. По статистика за 2015 60% от пътниците се превозват от две компании - Уиз и България Ер, за които летището е хъб и самолетите им нощуват. Съответно за първата ротация имаш 7-8 полета само от тях, Луфтханза и Австрийците също нощуват тук, плюс трите самолета на Райън - ето ти 10-15 полета, които трябва да излетят между 6 и 8. Кой, за да си върти максимално ротации за деня, кой - гони връзки по европейските летища. Обедният пик е следствие на сутрешния - втора ротация. Трета и четвърта ротация са много малко и размиват във времето поради вариращото полетно време.

Нима се очаква от летището да кеже на основните си клиенти - ще пускаме по един слот на 20 минути, за да има равномерност на потока?

Виж, ако летището беше със средна към висока натовареност (тоест трансферен трафик) между сутрешния и обедния пик щеше да има полети, които да ги запълват по-равномерно графика на чек-ин, секюрити, товарачи, продавачи, шофьори и т.н. персонал по летището.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Според мен е изключително несериозно само единия терминал да има връзка с метрото. Освен това лесно би могло да се направи още отначало Т2 по-голям, за да може да поеме всички полети, а Т1 да се затвори, ако няма да се развива или да се реконструира после, след строителството на Т2, ако има нужда от още капацитет. А така всичко изглежда леко недомислено, Т1 става един вид гето и при положение, че таксите са еднакви, както е отскоро, една компания трябва да бъде принудена административно да работи оттам...

Сега предполагам, че само Т2 няма да стигне, ако затворят Т1 за ремонт, т.е. или първо ще разширяват Т2, или Т1 ще работи по време на реконструкцията, все ще е голямо неудобство.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Да, несериозно е това с междутерминалния транспорт. Може ли изобщо някой да посочи пример за нещо подобно на европейско летище - връзка между двата терминала да се осъществява с маршрутка, през 30 мин., от 7 до 18:45 (при положение, че има полети преди/след това...)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

На терминал 2 се е случвало опашката на секюрити да стигне до ескалатора. Още хора идват, качват се на ескалатора без да погледнат нагоре, и горе изненада- няма как да слязат от ескалатора без да изблъскат хората горе. Няма и връщане надолу, няма и стоене на едно място на ескалатор. Стана ми жал за възрастни хора дето едва не се свлякоха. С райън на Т2, секюритито трябва да се реорганизира. Няма да е лошо и специална опашка за frequent fliers, и за магеланци :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Транспортните връзки на терминалите са много добри - Т1 има връзка с на града на 12 минути с 84, Т2 - автобус на 12 минути (84), автобус на 30 минути (384) и метро на 12 минути. И всичко това на цена на стандартен билет за градски транспорт, а не кожодерски експресни автобуси - аеробусис цена х2-3-4, каквито масово има по големите литища.

Връзката Т2-Т1 я има и с градски автобус директно, а обратната пак с гардски автобус, но с малко ходене. Плюс таксита и трансфери.

 

Междутерминалният транспорт е добър - минибус на 30 минути. Добър, защото трансфериращите са 0.01%. От останалите 99.99% половината са служители на летището и фирмите наоколо, а другата половина са довозващи до метрото, т.е. там проблемът е на Столична община, която рябва да осигури адекватен начин клиентите на метрото да могат да стигнат до него. В СО обаче са в 19ти век и за такива неща като почасов билет не искат да знаят. А и защо им е да знаят, като могат да приберат 2 пъти по 1,60, вместо само 1,60?

 

 

Транспортът с изключение на метрото изобщо не е адекватен! За един пътуващ е много важно да може да си изчисли времето за пътуване и това може да се постигне единствено с метро или влак. В София болшинството на пътниците ползват такси, но това е по скоро модел на бедните държави в Азия, Африка или Латинска Америка. Безспортно цената на такситата в София са по ниски от цената на експресен влак до летището в Западна Европа, но не случайно въздухът в София е толкова мръсен. Преди да построят метрото до Младост съм имал случай с такси да пътувам 1 час от летището до Александър Невски без да има извънредна ситуация в града. Просто си имаше задръстване в петък след обед. Ако в същия ден пътувах в обратната посока със сигурност щях да закъснея за самолета.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Кацам на Т1 след 19:00  и трябва да направя връзка с късен полет за Бургас от Т2.

НИКАКЪВ транспорт от Т1 към T2 след 19:00 ! Няма дори таксита. Пълно мъртвило.

  1. „Летище София осигурява транспорт между Т 1 и Т 2 на интервал от 30 мин. във времето от 07:00 до 19:00 ч.
  2.  84 не се се движи от Т1 към Т2.

Добре, че след кацането на моя самолет на Т1 едни служители си тръгваха от работа, та любезно се отклониха да ме оставят на Т2.

 

Ох, това май е за тема  "Летище София", но не мога да го изтрия от тук.

Редактирано от tonica
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

А защо не го кръстим направо Бай Ганьо :lol: Човекът макар и виртуално доста е пътувал и добре отразява душевността на значителна част от пътуващите ;)

....Бай Ганьо?!....несериозно е някак си. Като страна членка на ЕС трябва да звучи по-модерно, например Ганьо Балкански. Иначе , извън шегата, аз съм за Света София. Звучи добре и на български и на английски.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Няма да е лошо и специална опашка за frequent fliers, и за магеланци :)

 

На летището в Будапеща има възможност да заобиколиш опашката на секюритито, като в общия случай плащаш 5 евро ;)

 

 

Fast Track Lane - the fastest way through security

000001662_fast_track.jpg.jpg_MIDI.jpg The Fast Track Lane service is available to all passengers – depending on airline eligibility or individual decision of the passengers.

 

In addition to certain airlines' premium passengers economy or any low cost airline passengers may also gain access either through pre-purchasing the product from their airlines or by visiting one of the sales points in the Terminal.

 

The Fast Track Lane vouchers cost 1500 HUF or 5 EUR and can be purchased at:

• T2A and T2B departure hall kiosk *

 

http://www.bud.hu/english/passengers/before_flight/fast_check-in

 

 

 

 

 

Родители с малки деца, инвалиди  или пътници на които авиокомпанията им е осигурила ползването на fast track могат да минат безплатно.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

На летището в Будапеща има възможност да заобиколиш опашката на секюритито, като в общия случай плащаш 5

На Шарлероа съм редовен на приорити опашката, там е 4 евро, струват си отвсякъде ако има струпани няколко райъна, става като кошер.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

....Бай Ганьо?!....несериозно е някак си. Като страна членка на ЕС трябва да звучи по-модерно, например Ганьо Балкански.

 

Ganio Balkanski International Airport Terminal 1 ;) Доста по модерно звучи  :lol: 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ganio Balkanski International Airport Terminal 1 ;) Доста по модерно звучи  :lol:

Сложното ще дойде като трябва да обясним на чужденците с какво е заслужил Ганьо да му кръстим летище :)

 

Май по-нагоре в темата пак бяхме дискутирали транспорта м/у терминалите.Тогава проверих на гишето на ОК такси,може ли да се наеме такси,отговориха - да.Не ми се е налагало да прбвам,но системата е такава - гише на ОК има и на Т1 и Т2,точно срещу плъзгащата врата на пристигащи,денонощно.Отиваш,дават ти бележка с номера на колата,която те чака пред терминала.Шофьора няма право да отказва курс,има глоби.Излизайки,подаваш бележката на диспечера,който стои на стоянката.Той ти посочва колата.Курса е около 2-3лв с повикването.

Връзка към коментар

Управлението на потоци (опашки) е сериозен клон от доста точни науки, най-вече математиката.


Управлението на потоци от хора е още по-сложно, а преплетено с полети, самолети, разписания, писти и др. ... задачата  не е тривиална.


Това съвсем не освобождава управата на летището от отговорността да предприема мерки за оптимизиране на цялостната му работа - най-малкото да прилага метода на проби-грешки. (основен метод в човешкото развитие - всички го използваме още от пеленачета)


Като начало нека ръководството да се опита да направи няколко неща:


- Да хване един полет около 7:00 сутринта


- да се премести от Т1 на Т2 и обратно рано сутрин, на обяд и късно вечер


- Да ходи по стрелките и да се качи на метрото


- да събере 50-100 човека и да се опитат да по най-бързия начин да излезнат/влезнат без да се смачкат взаимно.


и накрая:


Да седне в който си избере салон за чакащи (ако няма места - да стоят прави) и да решат какво може да се промени, при това почти без пари и без познания по висша математика, компютърни науки, статистика, ....


Редактирано от ven62
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Има ли първи отзиви от преместването на Райън на Т2?

Лудницата пълна ли е или да?

Колко по-рано пристигнахте - с метрото едва ли?, за да влезете в Плиска или Преслав с Дайнърс? 

С двеи думи - КАК Е ПОЛОЖЕНИЕТО?

Връзка към коментар

Сложното ще дойде като трябва да обясним на чужденците с какво е заслужил Ганьо да му кръстим летище :)

 

Май по-нагоре в темата пак бяхме дискутирали транспорта м/у терминалите.Тогава проверих на гишето на ОК такси,може ли да се наеме такси,отговориха - да.Не ми се е налагало да прбвам,но системата е такава - гише на ОК има и на Т1 и Т2,точно срещу плъзгащата врата на пристигащи,денонощно.Отиваш,дават ти бележка с номера на колата,която те чака пред терминала.Шофьора няма право да отказва курс,има глоби.Излизайки,подаваш бележката на диспечера,който стои на стоянката.Той ти посочва колата.Курса е около 2-3лв с повикването.

На теория е така, но на практика не точно,

Колкото пъти съм взимал такси по описания начин за близка дестинация, разбрайте 4-5лв, ми е идвало да сляза от таксито по средата на пътя. Шофьора не спира да мрънка и да се оплаква, колко време е чакал, колко малко ще вземе и т.н., все едно аз съм му виновен.

 

Това за глобите сигурно е така, но си отказват! Последно преди 2 седмици поръчах такси от Т1 до Младост след над 10мин чакане на опашка. Дадоха ми заветния лист с номера на колата, но когато излязох с него и стигнах до таксито, вече се товареха в него някакви хора и бакшиша вдигаше рамене.

Върнах се директно на гишето, чаках още 5 мин, дадоха ми нов лист и този път успях да се кача. Увериха ме, че щели да го накажат предния, но мен слабо ме грее тази работа. Явно наказанието е доста салбо, щом си позволяват да не слушат.

 

Само мога да си представя какво излеяние ще чуя, ако се кача на такси от Т1 до Т2 или обратно..

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

На теория е така, но на практика не точно,

Колкото пъти съм взимал такси по описания начин за близка дестинация, разбрайте 4-5лв, ми е идвало да сляза от таксито по средата на пътя. Шофьора не спира да мрънка и да се оплаква, колко време е чакал, колко малко ще вземе и т.н., все едно аз съм му виновен.

 

Това за глобите сигурно е така, но си отказват! Последно преди 2 седмици поръчах такси от Т1 до Младост след над 10мин чакане на опашка. Дадоха ми заветния лист с номера на колата, но когато излязох с него и стигнах до таксито, вече се товареха в него някакви хора и бакшиша вдигаше рамене.

Върнах се директно на гишето, чаках още 5 мин, дадоха ми нов лист и този път успях да се кача. Увериха ме, че щели да го накажат предния, но мен слабо ме грее тази работа. Явно наказанието е доста салбо, щом си позволяват да не слушат.

 

Само мога да си представя какво излеяние ще чуя, ако се кача на такси от Т1 до Т2 или обратно..

 

Мога да потвърдя на 100%. Имал съм следните коментари от софийски таксиметрови шофьори:

 

- Айде стига с тези педер...ки курсове! Качи се при някой друг!

 

- Сори братчет, но обърках пътя. (Обиколка с цел увеличаване на сметката)

 

- Ах тези гадни ченгета! Повече ги мразим от вас пътниците! :lol: (Стана ми едно топло, че има по гадна прослойка от клиента на таксиметрови услуги :lol: )

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз си имам любим коментар от таксиджия, че изтеглил късата клечка. Пътувам обикновено до Младост1 и ми струва от 6,50 до 8,50 (в час"пик"). Казвам предварително откъде искам да минем. Ако "обърка" пътя вметвам, че нямам нищо против да се повозя за негова сметка. Ако не ми мърмори таксиджията получава 10 лв., ако недоволства от съдбата си - закръглям на 7, 8 или 9лв. А, забравих да кажа, че винаги имам "подходящата" сума когато ще се прибирам от летището с такси ;)

Редактирано от Zara
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.