Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

То разстоянието си е доста за движеща лента. Иначе за пътека проблем няма, ама трябва някой да се сети, точно като с другите видове транспорт. Според мен, ако се намерят европейски фондове за усвояване, шанса да се направи нещо е по-голям.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

А колко голям реално е потокът от Т1 към Т2 и обратно? Според мен бусче на 15 минути няма да може да се запълва изобщо...

 

Колкото по на рядко има транспорт между двата терминала, толкова по малко ще е интересът към него! При положение, че има автобус и се плаща заплата на шофьор, допълнителните разходи за гориво са пренебрежимо малки. Без проблем автобусът би могъл да се движи и на всеки 10 минути! Спрямо общите разходи и приходи на летището допълнителна заплата за още един шофьор също не би увеличила с много разходите. Ако не им се връзва бюджета, нека сложат такса от 1 лев, но да има редовен и добър транспорт между двата терминала.

Ако от сутринта 5 часа до полунощ има редовен транспорт на 10 минути между двата терминала със сигурност много повече хора биха разчитали на него. 30 минути са ужасно много за чакане на един малък автобус без гаранция, че ще можеш да се качиш в него. Нормално е болшинството от хората изобщо да не го ползват.

Сега ще напиша нещо, което на мнозина може да им се стори еретично , леко глупаво или пък наивно . Аз обичам да ходя пеш, ако предвидя повече време до полета и съм на Т2 със метрото, защо да няма възможност да стигна пеш до Т1? Няма ли някакъв пряк път ? Мечтая си за онези бързите линии - елеватори, дето хем си вървиш, хем те возят...или поне обезопасена пътека , по която мога да стигна до заветния терминал...Не казвам , че това е най добрата опция, но ми е интересно толкова ли е трудно да се осъществи? Излишно е да споменавам , че би била най евтината...

 

Нищо еретично няма в идеята. Разстоянието между двата терминала е 400 метра. На 2 метра височина през двора на Луфханза Техник и РВД може да се сложи една движеща се пътека, която не би пречила на никого. Ако пътеката се движи с 5 км/ч и пътникът се разсхожда с още 5 км/ч общата им скорост ще е 10 км/ч. С такава скорост разстоянието между двата терминала ще се взима за максимум 5-6 минути, което е напълно приемливо.

Единственият проблем на тази идея е, че не може да се осъществи утре, а изисква време и координациия със собствениците на терените.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Сега ще напиша нещо, което на мнозина може да им се стори еретично , леко глупаво или пък наивно . Аз обичам да ходя пеш, ако предвидя повече време до полета и съм на Т2 със метрото, защо да няма възможност да стигна пеш до Т1? Няма ли някакъв пряк път ? 

И аз обичам да ходя пеш, и аз съм си мислил същото. Даже скоро бях питал  тук кое е най-късото трасе. По пряка линия разстоянието е нещо около 1300-1500м. което е около 15мин. ходене пеш и не би било толкова страшно.  Разбира се, когато човек е с много багаж, куфари, малки деца (мрънкаща жена, тъща или любовница на високи токчета :biggrin: ) това няма да е удобен вариант, но за човек само с ръчен багаж - раничка е съвсем приемлива опция. 

Стига да се осигури някаква подходяща (по-пряка) алея.  По някакво приблизително такова трасе:

post-139-0-99327900-1484734354_thumb.jpg

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

И малко южняшка драма: http://offnews.bg/news/Intcidenti_6/Samolet-se-varna-do-Viena-zaradi-nepochistenata-pista-na-Letishte-Sofi_644800.html

 

Забавно е, че когато познаваш хора, можеш да си позволиш да се обадиш на министъра и да имаш очаквания от подчинения му шеф на летището, независимо каква е била обстановката и какви срокове предписват процедурите. Още по-забавното е, че можш да пуснеш писмо, игнорирайки факта, че а/к пазят доброто си име и може да са запознали 100+ пъника с подадената им от твоята структура информация "на момента" :)

Връзка към коментар

Точно по такова страсе се опитах да премина от Т1 до Т2... Завих покрай Митницата,повървях и... ограда със затворена порта. Върнах се обратно, тръгнах по друга улица,стигнах до БГА Балкан, и там...пак задънена улица (не можеш да излезеш на Таракчиев). Върнах се на спирката и си взех автобуса... Разбира се, всичко това става по тъмно и в гадни преспи... Но изводът ми е: не всичко, което виждате на гугъл карти, е реалност. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Нищо еретично няма в идеята. Разстоянието между двата терминала е 400 метра. На 2 метра височина през двора на Луфханза Техник и РВД може да се сложи една движеща се пътека, която не би пречила на никого. Ако пътеката се движи с 5 км/ч и пътникът се разсхожда с още 5 км/ч общата им скорост ще е 10 км/ч. С такава скорост разстоянието между двата терминала ще се взима за максимум 5-6 минути, което е напълно приемливо.

Единственият проблем на тази идея е, че не може да се осъществи утре, а изисква време и координациия със собствениците на терените.

Това не го ли бяхме коментирали веднъж?

 

Варианти за преминаване:

1. Надземно:

Пред Луфтханза - не става - заради самолетите.

Зад Луфтханза - пак не става - зона за сигурност, а и там се прекъсва заради новата административна сграда на Луфтханза и паркинга. След това е вход 3, каргото и митницата. 

 

2. Подземно:

Копаене между пероните и Луфтханза - абсурд

 

3. Наземно през територията на летището:

Автобус - ако взима и оставя пътници пред терминалите - всички трябва да минават през скенери на влизане в летището - пак не става

Ако ги взема от трансферната зона на Т1 и ги води до трансферната зона на Т2 (само пътници, не напускат зоната за сигурност) остават без багаж.

 

Дори и да е осъществим вариант 1 (а той не е) всичко това го правим за 1000 пътника годишно, които наистина трансферират между двата терминала. На тях летището може да им осигури и персонална лимузина за трансфер и ще е по-евтино от строене на тунели, траволатори и пр. Всички останали просто искат да хванат метрото.

Редактирано от adreno
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това не го ли бяхме коментирали веднъж?

 

Варианти за преминаване:

1. Надземно:

Пред Луфтханза - не става - заради самолетите.

Зад Луфтханза - пак не става - зона за сигурност, а и там се прекъсва заради новата административна сграда на Луфтханза и паркинга. След това е вход 3, каргото и митницата. 

 

2. Подземно:

Копаене между пероните и Луфтханза - абсурд

 

3. Наземно през територията на летището:

Автобус - ако взима и оставя пътници пред терминалите - всички трябва да минават през скенери на влизане в летището - пак не става

Ако ги взема от трансферната зона на Т1 и ги води до трансферната зона на Т2 (само пътници, не напускат зоната за сигурност) остават без багаж.

 

Дори и да е осъществим вариант 1 (а той не е) всичко това го правим за 1000 пътника годишно, които наистина трансферират между двата терминала. На тях летището може да им осигури и персонална лимузина за трансфер и ще е по-евтино от строене на тунели, траволатори и пр. Всички останали просто искат да хванат метрото.

 

Коментирали сме го, но адекватен отговор не съм получил!

 

1. Какво пречи да се прекара един тунел с лека конструкция, ако трябва на 10-15-метра височина или заобикаляйки определени сгради. Какво и пречи на зоната за сигурност един напълно изолиран тунел?

 

2. Казваш абсурд без да се аргументираш. Има доста летища при които под пистата минават цели магистрали с непроверени МПС-та. Там няма ли зона за сигурност?

 

mb0q5d.jpg

 

maxresdefault.jpg

 

 

 

 

 

А какво да говорим за Гибралтар, където абсолютно непроверени пешеходци, коли или велосипедисти пресичaт на едно и също ниво пистата на самолетите? Те не познават ли понятието зона за сигурност?

 

gibraltar-airport-12%25255B2%25255D.jpg?

 

Казваш, че 1000 души годишно ще ползват междутерминалния транспорт. Заради 1000 души годишно ли пострoха метрото до летището? От 5 милиона пътници и още 1 милион посрещачи толкова ли биха искали да ползват бърз, евтин, удобен и надежден транспорт до летището?

По мои наблюдения бусчетата в момента се пълнят на 100% с поне 10-15 души на курс. В момента според сайта на летището бусчета има между 7 и 19 часа, като дневно правят 48 курса. Ако постоянно са толкова пълни както аз съм ги виждал, това е 500-700 души на ден при абсурдното разписание с честота 30 минути.

Терминал 1 има около 2,5 милиона пътници годишно и минимум 500 хиляди посрещачи и изпращачи! Ако само 30% от тези хора, искат да ползват метрото, това са поне 1 милион души годишно. При такса от 1 лев, това са 1 милион лева приходи!

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

 

 

Дори и да е осъществим вариант 1 (а той не е) всичко това го правим за 1000 пътника годишно, които наистина трансферират между двата терминала. На тях летището може да им осигури и персонална лимузина за трансфер и ще е по-евтино от строене на тунели, траволатори и пр. Всички останали просто искат да хванат метрото.

 

Правилно!

Най-добре е нищо да не се прави, даже и нищо да не се мисли.

 

Аз по-смешно т.е. жалко летище на град с над 300-400 хил. население не съм виждал.

 

Като е сбъркан терминал 2 още на проектно ниво - да вземат да си оправят грешките сега.

Луфтханза пречел - ами, ако трябва да го преместят целия - сигурно е много еретично и непрофесионално това, но със сигурност решение има. Няма как да няма след началото на 21 век. И не става въпрос за 500-1000 или 10000 пътника, а за перспектива.

А има ли смисъл да се намесват понятия като: първо впечатление, последно впечатление, национална гордост, уважение към пътници, граждани, ...

Редактирано от ven62
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Абе те от естакадата продължението и към терминал 2 колко години не могат да завършат,вие за подземни тунели и магистрали си мечтаете :) .Никога няма да стане това,ще се ходи пеш по онзи маршрут за винаги и това си е.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Абе те от естакадата продължението и към терминал 2 колко години не могат да завършат,вие за подземни тунели и магистрали си мечтаете :) .Никога няма да стане това,ще се ходи пеш по онзи маршрут за винаги и това си е.

 

Не бъди толкова негативен! Много неща в София и България стават относително бързо. Метрото и магистралите се строят с темпове непознати по нашите ширини. Единственият проблем е, че не всичко е добре обмислено и в бързината стават недомислици! Както казват: Хубава работа, но българска ;)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Абе опитвам се да не бъда.Но понеже за самото Летище и безумията в и около него как се правят съм пряк очевидец,честно ти казвам,че не мисля и не виждам такова нещо,като връзка /външна,топла,тунел,път или каквото и да е друго / между двата терминала да се осъществи за съжаление :(

Връзка към коментар

Абе опитвам се да не бъда.Но понеже за самото Летище и безумията в и около него как се правят съм пряк очевидец,честно ти казвам,че не мисля и не виждам такова нещо,като връзка /външна,топла,тунел,път или каквото и да е друго / между двата терминала да се осъществи за съжаление :(

 

Aз не съм толкова песимист, особено ако успеят да дадат летището на концесия! Ако не се лъжа, летище София за сега е единственото летище от бившия соц лагер, където до летището има метро! Обичаме да подценяваме България, но е факт, че по този критерий сме най-добре в цяла Източна Европа, въпреки очевадния пропуск да направят добра връзка между двата терминала.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Aз не съм толкова песимист, особено ако успеят да дадат летището на концесия! Ако не се лъжа, летище София за сега е единственото летище от бившия соц лагер, където до летището има метро! Обичаме да подценяваме България, но е факт, че по този критерий сме най-добре в цяла Източна Европа, въпреки очевадния пропуск да направят добра връзка между двата терминала.

Берлин (Schönefeld) - S-bahn   - И това - на първо четене - без да се замислям

 

И аз не съм песимист - по природа. Но някои неща са наистина ... обезсърчаващи.

 

 

p.s. Или Берлин не е баш Източна Европа и S-Bahn не е баш метро. :)  :P

Редактирано от ven62
Връзка към коментар

Берлин (Schönefeld) - S-bahn   - И това - на първо четене - без да се замислям

 

И аз не съм песимист - по природа. Но някои неща са наистина ... обезсърчаващи.

 

 

p.s. Или Берлин не е баш Източна Европа и S-Bahn не е баш метро. :)  :P

 

ЖП връзката със Schönefeld е строена още от Хитлер, а Източна Германия от както стана част от ГФР изчезна като държава. Не е коректно изобщо да я сравняваме с останалите бивши соц държави. S-bahn безспорно не е метро, но като транспорт добре го замества ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това оправдяние, че не можело да се направи пътека през "секюрити" зона, винаги ми се е струвало глупаво. Вдигат едни стени и покрив даже може да сложат и готово. Като трябва да се минава през сграда или паркинг най-лесно се прави пътеката да заобикаля, не е някаква нова технология, това чудо завоят.

 

Подземното и то не е невъзможно, само прекалено скъпо. Метрото как го копаят под пътища и сгради? Всичко е въпрос на укрепване на тунела.

 

Всичко е въпрос на желание.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Тук има някаква друга заигравка. Нещата не са така, както са представени по 1-2 сайта, още повече, че се цитира политик, който има интереси тук-там.

Връзка към коментар

Тук има някаква друга заигравка. Нещата не са така, както са представени по 1-2 сайта, още повече, че се цитира политик, който има интереси тук-там.

Абстрахирайки се какво е казал др.Самодумов, факт е ,че самольота от Виена не е кацнал.!!Не ,че не се случва и на други летища да не са почистени пистите(пистата).

Аз и  затова само съм качил линка, хората да са наясно ,че може да има известни затруднения днес на летище София.

А виж ,какво прави другаря Самодумов във Виена-това не ми е ясно:-)))) и защо толкова припира да е в 10ч в София??Може би искал на живо да проследи полагането на клетва в НС:-))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Абстрахирайки се какво е казал др.Самодумов, факт е ,че самольота от Виена не е кацнал.!!

 

Така е, затова вчера са прослушвани записите, да се види защо е така. Можел е да отлети към Пловдив, както преди няколко дни.

Връзка към коментар

сутринта що само раян не излетяха?  два самольота и 7 часа закъснение за всеки   Не моат се опраат на първа ротация. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Вчера за първи път ми се наложи да ползвам този транспорт в посока от Т1 до Т2. Хората, които го използват често очевидно са запознати с разписанието, къде спира / тръгва и т.н. Часът е 17:25. Около 10 човека бяхме. До тук добре. Бусът пристигна в 17:28 и след минута тръгна, но една жена помоли шофьора да спре, защото един човек отвън искаше да се качи и тичайки ръкомахаше. Господин шофер така се ядоса, че трябвало да се качи този мъж, то не беше едно мрънкане, то не беше псуване на висок глас! Като отвори вратите, изведнъж се появиха още около 6-7 пътника, които знаят, че шатъла тръгва в 17:30ч. и искат да се качат.

Не стига, че са на 30 мин; не стига, че искаше да тръгне с минута по-рано от разписанието, ами и си позволява да псува! Едва ли не трябва да се чувстваме виновни, че използваме великата им "услуга". Адски се ядосах.  :angry: 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Правилно!

Най-добре е нищо да не се прави, даже и нищо да не се мисли.

 

Аз по-смешно т.е. жалко летище на град с над 300-400 хил. население не съм виждал.

 

Като е сбъркан терминал 2 още на проектно ниво - да вземат да си оправят грешките сега.

Луфтханза пречел - ами, ако трябва да го преместят целия - сигурно е много еретично и непрофесионално това, но със сигурност решение има. Няма как да няма след началото на 21 век. И не става въпрос за 500-1000 или 10000 пътника, а за перспектива.

А има ли смисъл да се намесват понятия като: първо впечатление, последно впечатление, национална гордост, уважение към пътници, граждани, ...

 

Каква перспектива има в терминали, които са с изчерпан капацитет към момента? Да преместят Луфтханза? Може, ако някой има свободни 50-100 милиона. Решения - всякакви - включително и да съборят цялата зона и да я построят наново. Или направо ново летище.

 

 

Коментирали сме го, но адекватен отговор не съм получил!

 

1. Какво пречи да се прекара един тунел с лека конструкция, ако трябва на 10-15-метра височина или заобикаляйки определени сгради. Какво и пречи на зоната за сигурност един напълно изолиран тунел?

 

2. Казваш абсурд без да се аргументираш. Има доста летища при които под пистата минават цели магистрали с непроверени МПС-та. Там няма ли зона за сигурност?

 

А какво да говорим за Гибралтар, където абсолютно непроверени пешеходци, коли или велосипедисти пресичaт на едно и също ниво пистата на самолетите? Те не познават ли понятието зона за сигурност?

 

 

 

Терминал 1 има около 2,5 милиона пътници годишно и минимум 500 хиляди посрещачи и изпращачи! Ако само 30% от тези хора, искат да ползват метрото, това са поне 1 милион души годишно. При такса от 1 лев, това са 1 милион лева приходи!

Ако е така - ето ти свежа бизнес идея - купуваш два такива автобуси - към 80 000 лева с докарване и регистрация ще се върже, разбираш се със столична община и прибираш парите на този един милион пътници  :grin:

 

Иначе пречат разни разпоредби - не че не могат да се променят - сигурно може. Другото което пречи за тунела е, че физически е невъзможно да мине, без да се наложи да се дават много пари. На гугъл мапс нещата изглеждат по един начин, на място е малко по-различно.

 

А решението е просто - по-голям и редовен автобус. Дали ще го направи Летище София или Столична община е все тая. В този ред на мисли - някой да е пускал официално предложение, жалба към някоя от двете структури? Ако получат 100-200 писмени може и да се размърдат.

 

п.п И Варшава има жп връзка с метрото

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ако е така - ето ти свежа бизнес идея - купуваш два такива автобуси - към 80 000 лева с докарване и регистрация ще се върже, разбираш се със столична община и прибираш парите на този един милион пътници  :grin:

 

Въпросът не е да купиш два автобуса, а къде ще паркираш? Пак ще опреш до Летище София и неговата организация!

 

Без да се купуват никакви нови автобуси, още от утре сутринта би могло да се утрои капацитета на шатъла, като вместо на 30 минути се движи на 10 минути и прави по 12 еднопосочни курса на час. 5 минути са напълно достатъчни за качване на пътниците придвижване между двата терминала. Това би увеличило капацитета на 1800 пътника на ден или 650 000 души годишно.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.