Прескочи до съдържание

Тема за рок/блус музика и производни - класически рок, арт, прог, хард, хеви, метъл, ню-уейв, алтърнатив...


Препоръчани мнения

Публикувано:

Което ме подсети за случка от началото на 70-те в САЩ, за която Кийт Ричардс разказва в биографичната си книга. По време на турне скрили огромно количество наркотици в кола, но станала някаква история с полицията, която конфискувала колата. Ричардс все още не може да прежали дрогата останала в колата, защото била със супер високо качество...

 

В сравнение с "живите мъртви" Кийт Ричардс и Рони Ууд, оазисните братя са абсолютни аматьори...

  • 2 месеца по-късно ...
Публикувано:

Странна работа... след години суша от към качествени концерти и изпълнители в България, за догодина нещата са учудващо добре. Гънс, Бет Харт, Джо Сатриани и Стив Вай през юли, Роби Уилямс в края на септември, Тил Линдеман декември. Чак подозрително. Нещо не е както трябва.

Може би идва краят на света.:crazy:

  • Харесвам 3
  • Смея се 2
Публикувано:

2025-та наистина се оказва изключителна и за по-твърдия рок. 😁

Да допълним Годсмак през март, и силната  заявка от Мидалидаре с Manowar, W.A.S.P. и Alice Cooper

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 20 минути , Zaro каза:

Може би идва краят на света.:crazy:

Щеше да е така, ако вместо едни и същи популярни групи и изпълнители, афишът за догодина включва MUSE, The Rolling Stones, Paul McCartney и Eric Clapton, например. Очевидно обаче, родните промоутъри предпочитат да играят на сигурно...

 

преди 4 минути , deyan каза:

2025-та наистина се оказва изключителна и за по-твърдия рок. 😁

Да допълним Годсмак през март, и силната  заявка от Мидалидаре с Manowar, W.A.S.P. и Alice Cooper

И тук същата работа! Да се готвят Пърпъл и останалите по домова книга...

Публикувано:

Единствено от до момента обявените, аз съм доволен само за King Diamond.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 33 минути , Duke каза:

Щеше да е така, ако вместо едни и същи популярни групи и изпълнители, афишът за догодина включва MUSE, The Rolling Stones, Paul McCartney и Eric Clapton, например. Очевидно обаче, родните промоутъри предпочитат да играят на сигурно...

Дори и така да е, и четирите групи биха напълнили съответното място и биха привлекли много хора от чужбина. Коментарът ми беше за това, че последните години бяха много постни.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 27 минути , Zaro каза:

Дори и така да е, и четирите групи биха напълнили съответното място и биха привлекли много хора от чужбина. Коментарът ми беше за това, че последните години бяха много постни.

Темата е много дълга и до известна степен съм свързан с нея по различни начини. За да съм кратък и сравнително ясен ще кажа, че политиката на родните промоутъри открай време е на принципа "ден година храни", което не е продуктивно от маркетингова гледна точка. По този начин не се създава концертна култура в българската публика, която да позволи разширяване на аудиторията и диференциране на таргет групите към потенциално нови групи и изпълнители. Давам ти съвсем конкретен пример. Догодина Bruce Springsteen & The E Street Band ще направят европейско турне в трета поредна година. Концертите навсякъде са на стадиони, някои от тях по два на едно и също място в различни дни. Абсолютно всеки един от концертите се разпродаде буквално за минути. И отново подчертавам, става дума за турне с общо взето един и същи материал в трета поредна година! Сега, ясно е, че обявяване на подобен концерт в България звучи напълно екзотично предвид малкото негови почитатели в страната, но именно този факт е в основата на моята теза. През последните години от страна на промоутърите не се направи нищо в посока разширяване на предпочитанията на българската публика, а се залага на десетина познати и утвърдени имена, за които е ясно, че ще се продават...

  • Харесвам 5
Публикувано:

Не знам как се разширяват предпочитанията на българската публика, но предполагам че за да накараш изпълнител от световна величина да направи концерт в България, трябва да му платиш сериозен хонорар. Съответно и цените на билетите трябва да бъдат съобразени с това. Не ми се вярва в България много хора да си кажат: "Добре, ще платя 200 лв. за концерт на Брус Спрингстийн, въпреки че не съм му голям почитател, но пък може и да ме изненада приятно и да ми хареса". Хубаво би било да има повече фестивали не само с конкретен тип музика, а с различни стилове. Спирит ъф Бургас беше такъв и много съжалявам, че не се организира вече, защото беше много як фестивал. Много и най-различни групи, с изявени хедлайнери, но и с много приятни за мен открития и таланти. Не знам защо го няма вече този фестивал, явно сметката не е излязла. Но пък Екзит в Сърбия е подобен, а той вече с години продължава.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Темата за хонорарите също е много дълга. Принципно групите и артистите са разделени в категории. Със сигурност Спрингстийн е в групата с най-високи хонорари, все пак въпреки липсата на каквато и да е било пиротехника, хореография и визуални ефекти, на сцената с него излизат още цифром и словом седемнадесет музиканта. Няма как това да не струва скъпо на промоутъра. В същото време съм убеден, че хонорарите на Роби Уилямс и Гънс не са по-малки, така че не е само до този елемент. Цените на билетите в световен мащаб през последните години се удвоиха. И друг път съм писал, че напоследък плащам средно между 150 и 250 евро за билет, което наистина вече се усеща като перо в семейния бюджет особено като добавя и разходите за пътуване и престой в съответния град от турнето. Но, има и нещо друго! Голяма част от прихода остава като отчисления за залата/стадиона, процент (никак не малък) от мърча също остава за домакина, логистиката е в пъти по-скъпа за организиране на концерт на Уембли в сравнение с такъв на В. Левски и още, и още, и още. Всичко това позволява по-поносими цени на билети за "екзотични" дестинации като София, но тук се намесва фактора "ден година храни", за който писах по-горе и оставаме в омагьосания кръг...

 

Фестивалите се организират на друг друг принцип. Там основните приходи идват от спонсори, а не толкова от цената на билетите. Освен това големите промоутъри, които държат правата на групи и изпълнители образно казано "продават" артистите в пакет - искаш да включиш Роби Уилямс в своя фестивал, ОК, но ще трябва заедно с него да купиш и Ноел Галахър, примерно. На второ място по време на фестивал са приходите от кетъринг - плащат се огромни суми за правото да продаваш конкретна бира, наденичка или захарен памук по време на фестивала. На трето място са приходи от съответната община и т.н. и т.н...

  • Харесвам 1
Публикувано:

Интересно ми е какво мислите за самостоятелния концерт на Till Lindemann? Дали цялостното усещане ще е като Rammstein? Нарочно не искам да гледам в youtube, за да не си развалям изненадата?

Публикувано:
Преди 1 час, tougherty каза:

Интересно ми е какво мислите за самостоятелния концерт на Till Lindemann? Дали цялостното усещане ще е като Rammstein? Нарочно не искам да гледам в youtube, за да не си развалям изненадата?

Аз честно казано нямам никакъв интерес нито към творчеството на групата, нито към самостоятелното творчество на този човек. На практика догодина планирам само един концерт в страната - този на Гънс, най-вече заради участието на Слаш в него...

Публикувано:
На 19.12.2024 г. в 11:03, tougherty каза:

Интересно ми е какво мислите за самостоятелния концерт на Till Lindemann? Дали цялостното усещане ще е като Rammstein? Нарочно не искам да гледам в youtube, за да не си развалям изненадата?

И аз така като теб се поинтересувах малко, общо взето е Рамщайн стил, но без никакви спирачки откъм графичните изпълнения. Докато Рамщайн са с оръдие с пяна, което все пак е доста недвусмислено, то при Тил директно си върви порнофилм с негово участие на екраните. Докато изпипания стил на Рамщайн ми допада и шоуто на живо е едно 50% от изживяването, то това май е по-скоро експериментален проект за неща, които не биха минали през филтъра на групата, аз поне ще съм пас.

  • Харесвам 1
Публикувано:

След шеметното, нечовешко изпълнение в Белград на Рамщайн, Тил няма какво да ми предложи повече като тръпка. Освен на джоба.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Малко теория на конспирацията във връзка с концерта на Роби. Все още го няма обявен на неговия сайт и се чудя дали нашите промоутъри не са избързали малко с обявяването с цел да не изпуснат коледния сезон за подаръци, а концертът все още да не е финализиран. @Duke може би има опит дали е нормално да се продава концерт, който не е обявен на сайта на изпълнителя.

Публикувано:
Преди 1 час, Георги каза:

Малко теория на конспирацията във връзка с концерта на Роби. Все още го няма обявен на неговия сайт и се чудя дали нашите промоутъри не са избързали малко с обявяването с цел да не изпуснат коледния сезон за подаръци, а концертът все още да не е финализиран. @Duke може би има опит дали е нормално да се продава концерт, който не е обявен на сайта на изпълнителя.

След фалита на дългогодишния български промоутър с ексклузивни права за каталога на Live Nation на територията на страната и дори в един определен момент и на Балканите, сегашният организатор се явява негов заместник. Аз не бих имал притеснения за този концерт, предвид това кой стои зад него. И да, категорично тук става дума за маркетингов трик с оглед капитализиране преди празниците...

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.