tolysgg Публикувано: 22 ноември, 2015 Публикувано: 22 ноември, 2015 (редактирано) Здравей Георги, С интерес прочетох темата ти за Ирландия най- вече поради факта, че няколко пъти съм бил там и като ти гледам снимките имам чувството, че съм ги правил аз Моя роднина от много години живее в Енис ( недалеч от Шанън) и в общи линии тази своеобразна "Западна" част съм имал възможност да видя добре. Тъй като впечатлението ми е, че си достатъчно добре организиран разни акъли не мисля да ти давам - може би бих ти препоръчал две местенца (ако не е прекалено късно за това ) - на едното съм хапвал най-вкусната рибена чорба на света, която може да съществува - градчето/селцето е Carrigaholt, а кръчмата е The Long Dock (дори и в момента, в който го пиша получавам слюноотделяне )))). Второто място е недалеч от Бънрати и допускам, че може да си го отразил - Dromoland Castle - това е замък, хотел, голф игрище, парк и не знам какво още. Страхотно красиво място. Иначе има мнооого готини местенца в тази любима моя Ирландия, на където и да тръгнеш има какво ново да се види. В заключение - планирам посещение в Ирландия края на Април 2016 за около 10 дни и засега гледам някакви съвсем стандартни варианти София - Дъблин с Луфтханза и прекачване в Мюнхен/Франкфурт. До колкото видях си кацнал на Шанън, което за мен е суперудобно и ако можеш да споделиш някой практичен вариант за приземяване там ще се радвам Под практичен визирам това, че пътуваме двама възрастни и един младеж на 3 години и не ми се иска да прекалявам с прекомерна ектстремност като много прекачвания или разни 10-12 часови престои насам-натам по летищата (което съм правил, когато пътувах сам Редактирано 22 ноември, 2015 от tolysgg 1
Георги Публикувано: 23 ноември, 2015 Автор Публикувано: 23 ноември, 2015 Dromoland беше в плана, но отпадна понезависещи обстоятелства, ще остане за друг път Иначе няма лошо да си споделиш впечатленията, ще е полезно за други, може и в тази, може и в друга тема. Особено ценни са такива препоръки за кръчмички от първа ръка, въпреки че не ям рибена супа Аз за съжаление вече се върнах и не мога да се възползвам от съветите. Ами според мен София - Лондон - Шанън с нискотарифни ти е супер вариант. Имат сутрешен и вечерен полет на ryanair, easy също летят до там. Нискотарифните според мен са ти най-добрия вариант, ще имаш максимум едно прекачване, както би имал и с друга компания, така че не е голямо неудобство. Може и първият полет да не е до Лондон, а до Милано, Меминген и др.
vili_gp Публикувано: 23 ноември, 2015 Публикувано: 23 ноември, 2015 На 22.11.2015 г. в 19:37, Георги каза: PA310001.jpg Guinness е религия в Ирландия. Повечето популярни марки бира по света рядко имат значителна фенска база в дръжавата, от която произхождат. Heineken и Fosters хич не са на почит съответно в Холандия и Австралия. Подобно е положнието и със Stella Artois в Белгия, примери много. Пък и сякаш за сериозният ценител на бира, да не харесваш най-популярната марка е горе-долу задължително. С Guinness е тотално различно. Въпреки, че марката е един от най-конвертируемите ирландски продукти, то и в самата Ирландия хич не си поплюват и рядко има пъб, който да не я предлага наливна. Добре, че посетих някакъв ресторант 2 дни преди да си тръгна, в който нямаше Гинес, иначе сигурно щях да твърдя, че такива пъбове няма. Лично на мен ми харесва, една от любимите ми бири е. Но трябва се пие в съответната обстановка. В каменния пъб, на меките мебели, при леко приглушена светлина. Не е бира, която да изпиеш на пейка в парка или на музикален фест. Върви с почти всякаква храна, от основни до десерти. Налива се бавно и търпеливо, не е бира, която да ти налеят за 3 секунди с половин чаша пяна. Първо се налива, изчаква се, после се долива. Ако барманът е особено старателен, може да нарисува и шамрок на върха на халбата в пяната. PA310007.jpg В Дъблин едно от най-задължителните туристически места е Guinness Storehouse - мястото на първата пивоварна, сега превърната в нещо като музей/експозиция в сърцето на цялата Гинес индустрия наоколо, която се е разпростряла на няколко кв.км. PA310002.jpg Самият Storehouse този път ме остави с противоречиви чувства, за разлика от 9 години по-рано, когато ми хареса страшно. Мисля, че вина имаше хубавото време в Дъблин и прилежащите тълпи. Общо взето минавате през петте етажа на сградата, като се запознавате с историята, съставките, легендарните рекламни кампании, а най-отгоре е бар с 360 гледка към Дъблин, в който може да пиете един перфектно налят пинт. PA310003.jpg PA310004.jpg PA310006.jpg PA310009.jpg Всичко щеше да е чудесно, ако във въпросния бар не беше ужасна тълпа и да трябваше да чакаш на опашка, да се блъскаш и да няма къде да седнеш. Предишния път бях вечер, беше малко преди затваряне, почти празно и удоволствието беше несравнимо по-голямо. А както беше сега, със сигурност ще се насладите повече на бирата в най-близкия пъб. Все пак малко практична информация, защото съм убеден, че няма да откажа никой, а и не искам: входа беше 18€ с включен пинт при покупка онлайн, на място на касите е 20€. Силно препоръчително е да купите онлайн, дори да е пред самият вход както направих аз през телефона. Едно на ръка, че спестявате 2€, второ че има отделен вход за онлайн билетите и въобще не чакаш на големите опашки. Иначе възнамерявам на място да проверя въпросното твърдение някой ден... PA310005.jpg Георги, благодаря ти от сърце за ирландските истории Пълниш ми душата като чета каквото си написал Благодаря ти и за снимките И благодаря, че преди 1 година и малко те открих в аерохрониките точно заради полет до Ирландия и че оттогава съм част от Магеланците Благодаря ти, че те има, човече И че ги има магеланците :) 1
tolysgg Публикувано: 23 ноември, 2015 Публикувано: 23 ноември, 2015 На 23.11.2015 г. в 7:54, Георги каза: Dromoland беше в плана, но отпадна понезависещи обстоятелства, ще остане за друг път Иначе няма лошо да си споделиш впечатленията, ще е полезно за други, може и в тази, може и в друга тема. Особено ценни са такива препоръки за кръчмички от първа ръка, въпреки че не ям рибена супа Аз за съжаление вече се върнах и не мога да се възползвам от съветите. Ами според мен София - Лондон - Шанън с нискотарифни ти е супер вариант. Имат сутрешен и вечерен полет на ryanair, easy също летят до там. Нискотарифните според мен са ти най-добрия вариант, ще имаш максимум едно прекачване, както би имал и с друга компания, така че не е голямо неудобство. Може и първият полет да не е до Лондон, а до Милано, Меминген и др. Благодаря за съвета за нискотарифните, ще ги разръчкам тези дни. Иначе и аз не съм от големите фенове на рибената чорба, но там беше адски вкусна А Durty Nellis я асоциирам с друго "вкусно" нещо, което ядох там - стриди - беше нещо средно между медуза и сопол (извинявам се на гнусливите), но пък ме убедиха, че е страаашно полезно нещо и си ги изсмуках с кеф 1
Branko Публикувано: 28 ноември, 2015 Публикувано: 28 ноември, 2015 Ееех Ирландия.Любимата ми страна.Природа,история,веселба,Guinness,Tullamore dew,U2.Бях там за 5 дни 2009г.Още с пристигането на летището бях приятно изненадан и получих културен шок.Шофьора на автобуса за Дъблин / 84 за София/ ,като види,че има пътници с по голям багаж на спирката слиза взима багажа и го подрежда вътре в автобуса.Дъблин прекрасен град,позитивно настроени хора,не случайно са на първо място на най щастливите хора на света.Настанихме се в Хилтън,който е до THE KILMAINHAM JAIL- известния дъблински затвор,който сега е затворен и е туристиическа забележителност.Има няколко ирландски филма снимани в него.Локацията на хотела беше далечко от центъра на окло 4км.Тръгнахме от хотела да търсим пивоварната на Guinness,нещо се увъртяхме и спряхме един човек с колело да ни упъти.Той слезна от колелото и бутайки го трагна с нас да ни води,а видимо посоката му беше друга.Посетихме и дестилерията на Tullamore dew.Вечерите безпирен купон на Temple bar,улица дълга колкото от Попа до Витошка.Пъб до пъб до пъб та и върху пъб.Пъбове на по 3 етажа,на всеки етаж различна музика,жестока веселба и по самата улица.Когато минеш е купон,денонощно.И никаде няма намръщени и недоволни.В един от дните возейки се в един от автобусите отиващи към замъка Малахайд,шофьора започна да пее на микрофона/който използва да уведомява пътниците коя спирка идва и колко свободни седалки има на втория етаж ,за да се качат да седнат,което го вижда от камерите вътре в рейса/ местни фолклорни ирландски песни,по едно време спря и каза "ако съм досаден и искате да спря потропайте с крака по пода,естествено никой не тропа.На всяка забележителност покрай която минавахме спираше да пее и обясняваше коя е,както и спря до едно ръгби игрище до пътя за да ни покаже стадо елени.Е къде го има това,имайки предвид,че това си е редовна линия на автобус,както рейса номер 1 от София до Панчарево. Толкова много спомени имам от там.......приятни само U2.......много трябва да пиша Не вярвам на хороскопи но ми беше попаднал някакъв хороскоп,в който си въвеждаш рожденната дата и часа на раждане и ти дава какъв си бил в предишния живот-ирландски рибар,живял в Дъблин ми пишеше на мен.Сигурно за това Ирландия ми е толкова близо да сърцето. Близък човек за един рожден ден ми подари един квадратен метър земя в Килкинли,сантиментален подарък но с голяма стойност за мен. Та Жоре и аз ти завидях благородно за твоето дълго пътешествие в Ирландия. Май трябва да се замисля за някакъв по дълъг тур,като твоя 4
Георги Публикувано: 28 ноември, 2015 Автор Публикувано: 28 ноември, 2015 Живота е странно нещо. Още не съм смогнал да попълня описанието на пътуването и се оказа, че пак ще ходя на там, този път за по-кратко. Съмнявам се да има време за обикаляне, но поне мога да опиша първото пътуване от мястото на събитието
Branko Публикувано: 28 ноември, 2015 Публикувано: 28 ноември, 2015 Еееее За кога?Случайно да се засечем
Георги Публикувано: 28 ноември, 2015 Автор Публикувано: 28 ноември, 2015 На 28.11.2015 г. в 19:21, Branko каза: Еееее За кога?Случайно да се засечем 3-16 декември.
Георги Публикувано: 5 декември, 2015 Автор Публикувано: 5 декември, 2015 Бавно, но славно продължавам с разказите от Ирландия. Следваща спирка в Дъблин беше Kilmainham Gaol или посто казано "затвора". Трудно може да си изкълчиш езика да го произнесеш както трябва. През затвора са минали много от известните им политици и революционери в периода на ирландската борба за независимост. Някой от тях са приключили жизнения си път, екзекутирани между стените на затвора. Като цяло обиколката е доста информативна, без да натоварва жестоко (както е например Аушвиц). Далеч съм мисълта, че ще научите много от едночасовия тур или малкия музей, но е от тези места, които те предизвикват като се прибереш вкъщи да отвориш статията на Уикипедия за ирландската война за независимост. Просто има много концентрирана история, която не може да се предаде за час. В днешно време затвора често се използва и за декор на филми, някой от тях посветени точно на борбата за независимост на Ирландия (Майкъл Колинс, В името на отца и др.). Практическа информация: посещава се само с организирани турове, които траят около час. Необходима е предварителна резервация в деня за посещение и най-вероятно туровете за следващите няколко часа са разпродадени. За това идете сутринта до затвора, запазете си тур за по-късно през деня и после правете нещо друго. Guinness Storehouse е на що-годе пешеходно разстояние. Цената иначе е символична и леко гъвкава изглежда, на нас ни взеха 10 евро за трима, защото нямали да ни върнат от по-едра банкнота. Хъх? 8
Георги Публикувано: 5 декември, 2015 Автор Публикувано: 5 декември, 2015 Да идеш в Дингъл и да не видиш Фънги е като аналог на да отидеш в Рим и да не видиш папата, но за това след малко... П-ов Дингъл се намира в югозападната част на Ирландия и обиколката му с кола е силно препоръчителна. Най-накрая да попиша малко за природата и прекрасните роуд трипове в Ирландия, което е общо взето причина номер 1 да дойдете тук. Примерен машрут изглежда горе-долу така, може да решите да го правите в каквато искате посока: Като цяло пътят е перфектна визуална дъвка, с ограничен брой специални места за спиране, просто карате и се наслаждавате! Едно място, на което си заслужава да спрете за малко е Inch Beach, онова чието име на картата грамотно съм замазал с червена точка в долния десен ъгъл. Широка плажна ивица, лятото май ставало и за плацикане. Вижда се целият залив. Нивичките около пътя са разграфени с камъни, които не е като да не са в излишък в Ирландия. От едната страна зелени ливадки (дори през ноемрви!), от другата море/океан. Приказка. На места има реконструирани много древни жилища, използвани няколко хиляди години преди Христа. В Ирландия като цяло има следи от цивилизация по-стари от пирамидите. Имат форма на купол, да ме питате не мога да ви кажа защо нямам по-панорамна снимка. https://en.wikipedia.org/wiki/Cloch%C3%A1n Продължаваме към ограденото с червено кръгче. То се намира на върха на полуострова и е известно като Slea Head Drive. Общо взето няма смисъл да тръгвате към Дингъл, ако не го обиколите и него. Хубавото е, че пътя е тесничък за тур автобусите и карането е спокойно и кротко, предполагам дори в силен сезон. Виждат се о-вите Blasket. Лятото има по-редовни ферита до там и като цяло в този район е бъкано с пилци по това време. Пътя е точно толкова широк. Ако ви стиска. Тук някой по-навътре в историята мож да обясни, но до колкото аз четох, кафеникавите сектори по върха не се обработват от големият глад в Ирландия в средата на 19-ти век. Болест по картофите е унищожила огромна част от реколтата, а местните поради ред причини са разчитали основно на картофи за да се изхранват. Мисля, че около 25% от цялата ирландска популация измира от глад и загубите са били най-силни точно в югозападния регион. Кафеникавите сектори не са обработвани от това време и си седят така като замръзнал спомен от глада. Не съм сигурен до колко прочетеното от мен е вярно, но глада си е бил съвсем реален, интересно четиво: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Famine_(Ireland) Още малко плажчета по Slea Head Drive: Пътя може да не е широк, но за сметка на това сте принудени да го споделяте и с други обитатели... Вече сме обратно в градчето Дингъл. Да стигнем и до Фънги. Фънги е някакъв гламав делфин, който се е загнездил в заливчето покрай Дингъл в средата на 80-те и по някаква странна причина демонстрира супер социално поведние спрямо хората. Делфините май по принцип са си социални животни, но този е екстремен. Обикаля лодките, плува с тях, скача, радва се, всичко. Усетили туристическата златна жилка от това да имаш свободно животно, което обича присъствието на хора, местните предприемачи организират всекидневно излизане с корабчета за наблюдение на Фънги, който рядко разочарова. 99% от корабчетата успяват да го видят. По-критично настроените хора не са на кеф от цялата дандания около клетото делфинче, което в пиков сезон е буквално целодневно заобиколено от лодки, но изглежда самото то няма нищо против, нищо не го спира да си отплува където си иска. Не е в зоопарк, не е в мрежа, не е в делфинариум, просто свободно животно, което се кефи на присъствието на хора и им помага да изкарат не лоши пари - около 20€ за час беше разходката да се види Фънги. Циниците казват, че Фънги е поне трета реколта, защото делфините живеели по-кратко от 30-те години, от които Фънги е документирано в залива, но мисля и биолозите не са категорични по въпроса за продължителността на живота им. А и как се намира друг, толкова социален делфин, който да замени оригинала? По възрастните местни жители твърдят, че делфина е разпознаваем по специфични белези и със сигурност си е същия. А какво ще стане, когато рано или късно природата си каже думата, особено с туристическата индустрия на Дингъл, не знаем. Полуострова си заслужава и без делфина, със сигурност, но може би броя на кръчмичките по брега ще намалее драстично. Както и да е, при нас времето напредна, имахме недобра калкулация на оставащите километри и решихме да пропуснем Фънги, с което започна и този пост. За това и само снимка на статуята му на брега. За да не повтаряте маршрута на връщане е препоръчително да минете през Conor Pass, леко планински маршрут, тук-там с остри завои, но при хубаво време с не лоши гледки. Местните казват, ако е мъгливо въобще да се пропусне, защото рядко се вижда нещо, а острите завои и тесният път са опасни. Около Ballycurane, последната червена точка на картата ми имаше доста широка панорама на високи скали и море, но нещо снимките от там не ми харесаха. Така и така, пак ще пиша скоро за високи скали висящи над море... 10
Гост Публикувано: 5 декември, 2015 Публикувано: 5 декември, 2015 (редактирано) Жоре, да ти използвам темата и да попитам за Корк? Класирах се за два (смешни) билета на Ryan средата на Януари. Ще имам два дни - петък и събота, спането е уредено в един хостел - с пъб и жива музика, смятай какво спане ще е... хах Дай идеи за града, моля те, ако имаш такива Благодаря Редактирано 5 декември, 2015 от Гост
Георги Публикувано: 5 декември, 2015 Автор Публикувано: 5 декември, 2015 На 5.12.2015 г. в 16:29, Rainy каза: Жоре, да ти използвам темата и да попитам за Корк? Класирах се за два (смешни) билета на Ryan средата на Януари. Ще имам два дни - петък и събота, спането е уредено в един хостел - с пуб и жива музика, смятай какво спане ще е... хах Дай идеи за града, моля те, ако имаш такива Благодаря Cork остана бялото петно на това ми пътуване. Както и Северна Ирландия Просто предпочетох вместо района там да видя Дингъл и Ring of Kerry. С което не казвам ти да се юрнеш и да игнорираш Корк, де, аз така реших да си подредя приоритетите. Топ атракцията там е Blarney Castle. Трябва да има и хубави градини около него, хубави, хубави, колко да са хубави през януари... Има и един камък - Blarney Stone, дето се чекнеш да го целуваш за късмет и те държат за краката, целуваш го барабар с всичките туристи, които хич не са малко Самият Корк е бил ядрото на борбата за независимост от Великобритания, предполагам може да има интересни исторически места в града. Общо взето с това се изчерпва информацията ми. 1
Гост Публикувано: 5 декември, 2015 Публикувано: 5 декември, 2015 Аз изобщо не бях планирала Ирландия през Януари, но за 4 паунда полет не издържах Определено ще е градско скитане, природните красоти по топлото. Ще поровя за Корк тогава, иначе знам че е красиво местенце. Благодаря P.S. Това с камъка голяма идиотия, сега видях... хаха... благодаря!
Георги Публикувано: 13 декември, 2015 Автор Публикувано: 13 декември, 2015 Ring of Kerry или Пръстенът на Кери е друга, много популярна обиколка на полуостров в Ирландия Класическият маршрут, който изминават тур бусовете е общо взето този: Дори самият път е кръстен Ring of Kerry. Обръщам внимание на малката червеникава отбивка, която се отклонява от основния път и се казва Ring of Skellig. Ако сте с кола е силно препоръчително да я направите, може би най-красивите гледки бяха там. Автобусите не могат да влезнат там, защото пътят е тесен. За посоката, в която трябва да се направи обиколката има разностранни мнения. Едни твърдят, че е добре обратно на часовниковата стрелка за да не бъдете блокирани по тесните места от многото автобуси. Други пък твърдят, че е добре по часовниковата за да не се налага да се разминавате по тесните места с многото автобуси. Трети пък твърдят, че посоката на автобусните турове се сменя, та...абе каша е. Със сигурност ако сте в ниския сезон като нас не бихте имали проблеми, която и посока да изберете. Най-много забележителности са концентрирани в основата на полуострова, около Killarney. Така че, ако тази част я предвиждате за край, оставете си поне два часа от деня за там. Според мен обиколката се прави чудесно за ден, който е прилично натоварен без ексцесии. Естествено, че ще срещнете мнения как е необходима поне седмица, как истински ценните кътчета са във вътрешността, където почти няма хора, но това мисля че за хора, които разполагат с лукса на неограничено време, аз не съм от тях. Започваме първо със снимки някъде около Rossbeigh Beach. Стигнахме и до Valentia Island, като вместо да хванем ферито, минахме по моста. По-дълго е като каране, но по-малко време отнема. Гледките от върха там са супер и силно препоръчителни! Продължихме по Ring of Skellig (червената отбивка, която ви нарисувах по-горе на картата) и стигнахме до Cliffs of Kerry. Сега, гледката тук определено е супер, но е доста дразнещ начина, по който собственика на имота събира пари. Първо - скалите са отбелязани по пътя с кафяви табели, както повечето туристически забележителности, с тази разлика, че тази забележителност е "частна", а не одобрена от местния държавен борд или каквато е там институцията. Кафяите табели по този начин са един вид измама. После като стигнеш има надпис да се обадиш на рецепцията, където любезно ти искат 4 евро вход на човек. Ясно е, че няма да фалираме с тия 4 евро, но просто е дразнещ начина, по който лека полека те вкарват в туристическия капан. Освен ивица от 100-200м с изглед и към близките о-ви Skellig, тук друго няма. Все пак, гледката не е лоша, а и така и така сте тук... Но пък красиви гледки има по целия маршрут, безплатни при това. Преди да се върнем към основният Ring of Kerry, искахме да спрем в работилница за шоколад, но за съжаление не работеше. Превъртаме доста напред и вече сме в района на Killarney National Park. Както казах, тук е най-голямата концентрация от забележителности за разглеждане. Torc Waterfall Muckross Gardens И малко след залез стигнахме до замъка Ross. Който е гледал "Птиците" на Хичкок, не може да не го побият тръпки от стотици грачещи гарвани във въздуха в сумрак. Какво ги предизвика да излитнат, и откъде се взеха, така и не разбрах. Направиха 2-3 кръгчета и пак си кацнаха. Любопитен факт: в сърцевината на полуострова има т.нар. Dark Sky Reserve, т.е. резерват на тъмното небе без никаква изкуствена светлина. Малко са такива места по планетата. Място идеално за астрономически наблюдения стига атмосферните условия да позволят. Има постоянни дискусии и спорове кое е по-добре да се направи - Дингъл или Кери. Лично според мен правилната логика е "и бира, чадо, и бира". Въобще не се наемам да казвам кое е по-хубаво. Дингъл определено изисква по-малко време, ако сте отдалечени от зоната и това е критерий, но и двете си имат гледки, които не са за изпускане. 14
Tedy Публикувано: 13 декември, 2015 Публикувано: 13 декември, 2015 Много готини гледки. Дори и в този сезон е зелено. 2
Polina Публикувано: 16 декември, 2015 Публикувано: 16 декември, 2015 На 13.12.2015 г. в 17:54, Tedy каза: Много готини гледки. Дори и в този сезон е зелено. Зелено е целогодишно А през януари вече можеш да видиш нацъфтели кокичета, нарциси и минзухари.. Хубавка си е Ирландия. 1
Георги Публикувано: 3 януари, 2016 Автор Публикувано: 3 януари, 2016 The Burren е един от най-подценяваните региони на Ирландия. Незнайно защо, след като е в непосредствена близост до една от най-големите забележителности там - Cliffs of Moher, а в същото време процента на посетителите е сигурно в десетки пъти по-малко. Намира се горе-долу ето тук: В общия си вид представлява безкрайно поле от варовикови формирования, абе все едно земята и планините са облицовани с варовик. Много е странно и със сигурност е от най-сюреалистичните пейзажи, които може да види човек. Освен всичко друго, мястото съдържа и следи от много, много стара човешка цивилизация. Цяла Ирландия е така, сигурно сте чували за Newgrange в източна Ирландия, което е структура по-стара от пирамидите. Тук имаше някаква гробница, която в днешния си вид е два камъка и върху тях трети. Продължаваме с варовиковите скали. Лятото тук бликало от диви цветя, още един феномен е как в този камъняк растат разнообразни и супер редки цветя, логично през ноември ги нямаше. Понеже малко валеше сутринта се навряхме в една пещера, близо до която имаше център за грабливи птици. Снимка от пещерата, не беше нещо особено, освен със загадъчността, че е проучвана 1км, а изглежда продължава още доста. Истинската забава беше в центъра за птици. Имаше много бухали, сови, соколи, орли, птиците можеха да се видят и да се снимат от близо. Бонусът дойде в 12 часа, без да искаме уцелихме да сме около една от двете демонстрации за деня. Направиха ни шоу с ей този красавец, който незнайно защо беше постоянно гонен от гаргите наоколо, май му се радваха на циркадийските шарки: После имаше и една сова. Оказа се, че хич не са толкова мъдри животни, колкото им се носи славата, доста тъпички са си всъщност. Както и сокол, който за да не щъка много, много го държат с качулка. Ама като му махнат качулката и няма спиране. Трудно се снима такава птица в полет, скоростта му беше уникална. А за децата и по-напористите възрастни, дори можеше да застанеш с ръкавицата на треньорите и птиците да ти кацат по ръката. Въобще, прекрасен ден, въпреки дъжда. Силно препоръчвам отбивка през The Burren и центъра за птици за всеки, който се е насочил в района, а това вероятно ще са много хора, които така и така са тръгнали към Cliffs of Moher. 15
Георги Публикувано: 3 януари, 2016 Автор Публикувано: 3 януари, 2016 Като стана дума за Cliffs of Moher, ето ги и тях. И при двете ми посещения слънцето не беше перфектно за снимки, а и честно казано пътеките бяха мокри и не ми се разхождаше няколко километра по ръба на скалата (както правят доста хора, в тотално необезопасен район) само за да хвана малко по-добър ъгъл. Безспорно гледката е внушителна - рязко пропадане на скалите, а пред хоризонта ти е само Атлантическият океан (и островите Aran, ако се вгледаш по-детайлно). Може би част от въздействието идва именно от височината, от морското ниво сякаш очите и мозъкат не могат да възприемат монументалността на океана. Катран в кацата с меда добавя желанието на местната управа да изтисква туристите както намери за добре. Няма паркинг в близост до скалите, освен официалния, за това и таксата му е невероятните 6€ НА ЧОВЕК. Така се получава, че хем не плащаш за гледката, ама на практика точно за нея си плащаш. А, и за някакви интерактивни филмчета във туристическия център, което ми е доста странно за какво ти е да гледаш филмчета като отвън може да го видиш на живо. Иначе, ако успееш да стигнеш до скалите без кола, няма вход и всичко си е напълно безплатно. Доста хора практикуват да стоварят пътниците от колата пред входа, после да отидат да паркират сами, 6€ за цялата група. Ама се говори, че имало камери и като видел човека на паркинга този тарикатлък, после си искал пари за всички. Както и е че чат-пат има проверки на терен, като контрольори в градски транспорт да проверяват за билетчета. Много интересна дискусия в ирландски форум, а и тук може да я повдигнем - дали е редно да се плаща за природни забележителности, когато нямаш намерение да ползваш изградената инфраструктура? Между другото, единия ден отидохме специално по залез, нямаше никой на входа на паркинга да ни вземе парите. 9
Георги Публикувано: 4 януари, 2016 Автор Публикувано: 4 януари, 2016 Последен ден в района около Дъблин. Може би този ден чаках с най-голямо нетърпение. Преди десетина години ирландското ми приключение започна точно с района на юг от Дъблин - графство Уиклоу. Тогава имах едни бързи 24 часа и много исках да видя едно езеро, известно неофициално като Guinness Lake. Казва се така по причина, че заради околните растения водата е оцветена почти в черно и тъй като околната местност е собственост на фамилията Guinness те не са щадили средства за да домъкнат отнякъде си кремав пясък, с който езерото да добие вида точно на пинт от любимата бира. Не бях успял да го видя, макар и тогава да имаше интернет и навигации, нещата бяха несравнимо по-трудни от днес и в крайна сметка след като се бяхме полутали из разни черни пътища, в крайна сметка решихме да пропуснем езерото. И мисълта за това пропуснато езеро ме мъчи от тогава. В днешно време всичко беше по-лесно, езерото се казва Lough Tay, пишеш го в гугъл мапс, даваш directions и всичко е уникално лесно. Ето как изглежда, да видите дали си заслужава целия шум, който описвам: Lough Tay by Anna O'Rourke, on Flickr Е за карък, валеше силен и безжалостен дъжд. Все пак стигнах до езерото и го снимах, колкото да се каже, че тази задача е отметната. А по тесният път трябваше да се надбягваме с местните жители. За разлика от други части на Ирландия, тук не преобладава толкова зеленото, колкото кафеникаво/оранжвото. Водата в реките е със същият отенък. Уиклоу за мен си остава най-красивото място в Ирландия, може би защото съм и малко емоционално свързан с него. Малко снимки, защото пороя наистина беше сериозен. Остава следващия път да видя абсолютно всичко планирано и при хубаво време... В късния следобед наминахме през Дъблин, Тринити Колидж и прилежащата библиотека и известната Book of Kells. Самата книга мен не ме интересува особено, въпреки че хората се редят на опашки да я видят, но библиотеката определено е точно такава каквато си я представяте като четете приказки. Ами това е. Ще гледам да кача доста снимки в отделен албум в галерията и ще пиша нещо като заключение идните дни. 8
Branko Публикувано: 4 януари, 2016 Публикувано: 4 януари, 2016 Като чета и гледам снимките си мисля,че е време да планувам второто си пътешествие до Ирландия :) 1
vili_gp Публикувано: 5 януари, 2016 Публикувано: 5 януари, 2016 На 5.12.2015 г. в 16:42, Rainy каза: Аз изобщо не бях планирала Ирландия през Януари, но за 4 паунда полет не издържах Определено ще е градско скитане, природните красоти по топлото. Ще поровя за Корк тогава, иначе знам че е красиво местенце. Благодаря P.S. Това с камъка голяма идиотия, сега видях... хаха... благодаря! Хаха, идиотия ама 7 години дар слово (the gift of the gab) и аз имам снимка как го целувам После я показвах на всички Не, че нещо обаче не е ли време да се направи магеланска сбирка в Ирландия Сигурна съм, че всички, които я следим тази тема ще останем доволни и предоволни 1
Георги Публикувано: 5 януари, 2016 Автор Публикувано: 5 януари, 2016 Ноември определено не е перфектният сезон за посещение на Ирландия, ама на харизан кон нали зъбите не се гледали. В интерес на истината местните ми казаха, че лято въобще са нямали и аз съм уцелил що-годе прилично време. Което сигурно е така, но проблем си оставаше сравнително ранното стъмване. Сигурно на някой би му било интересно сравнение между Ирландия и Исландия от гледна точка на природата. Все пак и двете се водят за едни от най-красивите държави - безспорно и двете оправдават имиджа. Все пак за мен Исландия е с едни гърди напред, ако трябва да опростявам сравнението. Иначе са си доста различни, Исландия е доста груба и на места брутална, докато Ирландия е по-скоро като рисунка - леко сладникава. Но пък си има съвсем други достойнства, които ги няма на много места. Например пъбовете. В продължение на месец почти всяка вечер си сядах в пъб сам, вечерях си, и всички - и персонал и обстановка ме караха да се чувствам безкрайно комфортно. В единия пъб ме бяха научили на третия ден и ми сипваха Гинес от вратата. Всички хора, с които общувах - и в хотела, и колегите бяха супер приветливи, приятелски настроени и любезни. В хотела по едно време ми стана все едно съм преял със захар, то не беше "thank you, sir, have a nice day, no problem sir, enjoy the day", чак ми идеше да избягам. Хотелското отношение, което може да си е в голяма част фалш настрана, колегите в работата моментално ме приеха и на третия ден спрях да се чувствам като външен. Като цяло направиха престоя ми супер приятен и релаксиращ, дори в частите които изискваха работа, а те все пак преобладаваха 5 дни седмично. Ако трябва да резюмирам в едно изречение - недейте да ходите до Ирландия само заради природата, отидете заради пълния пакет - природа, излъчване и хора. И Гинес. 9
vili_gp Публикувано: 6 януари, 2016 Публикувано: 6 януари, 2016 Не мога да се наситя на твоите истории, а пък и като са ирландски, съвсем Чета и все едно съм била там, така де разбираш какво имам предвид и слава богу, аз отидих за пълния пакет, ама и това ми беше малко, та ме избива на лакомия за още :lol: 1
Branko Публикувано: 6 януари, 2016 Публикувано: 6 януари, 2016 Е друго е,когато си за по дълго време.Поне 10 дни ще ми трябват на мен.После няма да ми се тръгва :)
Тони Публикувано: 6 януари, 2016 Публикувано: 6 януари, 2016 Ние прекарахме в Ирландия около 11 дни и мога да кажа, че видях малка част от нея. Надявам се пак да отида. Вчера някой ми повдигна албума във фейсбук и се присетих колко е красива. Особено частта около Килки. Но пък ние бяхме лято и с прекрасно време, само един ден дъжд... 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега