Прескочи до съдържание

Ю. Африка 2015 - сафари в резервата Мадикве


FlyTraveler

Препоръчани мнения

А змии срещат ли се и въобще как се пазят от тях? :)

 

Много, много рядко се срещат змии на сафари, поне в парковете и резерватите, където аз съм ходил. По принцип те избягват контакт с хора и се изнасят преди изобщо да се стигне до среща - усещат стъпки и прближаване на возила чрез вибрации в почвата. Скоро си преглеждах снимки от Ботсуана и мернах една змия (май беше Puff adder), снимал съм я от джипа т. е. от безопасно място. За да забравя, значи е било инцидентно. Доколкото съм гледал по видеа, документални филми и съм чел - има повече змии в южната част на Калахари, здраве и живот ще проверя на място през месец Май. Като цяло и аз малко се страхувам от змии и скорпиони, това може би защото не ги познавам добре ;) Освен внимание, предполагам, че високи обувки и добре затворена палатка  / шале са най-добрата защита. :)

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А змии срещат ли се и въобще как се пазят от тях? :)

 

Сега се сетих и нещо друго любопитно относно змиите - един гид докато шофираше из Голямата рифтова долина в Кения ми показа традиционни къщи / колиби край пътя и ми обясни, че са направени с кръгла форма, защото ако влезе змия обикновено пълзи покрай стените докато си намери удобен ъгъл, където да се свие, а като са кръгли пълзи-пълзи и като не намери ъгъл си излизала. В южна Африка на кръглите къщи / колиби им казват рондавел-и.

 

Тези долу на снимката са от Great Rift Valley, Кения:

 

post-794-0-23995900-1451458572_thumb.jpg

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

:) Сигурно има "градски (африкански) легенди" за змиите в Африка...А след като питах, попаднах и на някакъв документален филм за Етиопия, за липсата на качествена питейна вода и ресурс за създаване на инсталации... Но и двете си ги имаме и тук, страхотии навсякъде всякакви :)

Връзка към коментар

Има филм по Animal Planet -Top 10 на най-опасните змии в ЮАР с Найджъл Марвин. Ето и класацията, докато се сетя, че може да се запише нещо: :)

 

10.Коралова змия

9. Бумсланг /отрова с хемотоксично действие/

8. Ринкхалс /от сем. на кобрите; отровата атакува нервната система, дихателна мускулатура; преструва се на умряла – защитна реакция/

7. Зелена мамба /среща се по дървета, при опасност бяга/

6. Касава /едра и тежка, потенциално отровна за хора, рядко напуска гората, бяга от хората/

отрова 3/агресивност 3/ опасност 3

5. Черно-бяла кобра /по дървета и вода, бяга от хората/

отрова 3/ агресивност 4/ опасност 3

 

До тук, по спомен, всичките избягват контакт с хората и бягат.

 

4. Мозамбикска плюеща кобра /изплюва отровата на разстояние до 3 м; опасност при ухапване и попадане в очите/

 

 

3. Шумяща пепелянка / силно отровна, 4 капки от отровата са достатъчни да убият човек; не бягат от хората; сливат се с околната среда;  отровата на младите екземпляри атакува нервната система, а тази на възрастните разлага тъканта на животното/

отрова 3/ агресивност 4/ опасност 5

2. Капска кобра /напада и домашни животни и хора в селищата, където влиза, за да търси плъхове; в горите - и по дърветата; ухапвания от тази змия сред берачите на цитруси; отровата атакува  нервната система, смърт от задушаване; в пустинята Калахари сурикатите могат да усетят змия на стотици метри разстояние, имат имунитет срещу отровата и ги пропъждат ако усетят някоя наблизо, а тези които показаха във филмчето бяха свикнали с хората от снимките на някакъв друг филм и не се плашеха/

отрова 3/ агресивност 5/ опасност 4

1. Черна мамба /обитава  дупки, изоставени термитници; об. един екземпляр обитава точно определено място; бързи; отровата атакува нервната система, дишане и сърце, до 20 мин. загуба на съзнание/

отрова 5/ агресивност 3/ опасност 4

Редактирано от Asterisk
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Има филм по Animal Planet -Top 10 на най-опасните змии в ЮАР с Найджъл Марвин. Ето и класацията, докато се сетя, че може да се запише нещо: :)

 

10.Коралова змия

9. Бумсланг /отрова с хемотоксично действие/

8. Ринкхалс /от сем. на кобрите; отровата атакува нервната система, дихателна мускулатура; преструва се на умряла – защитна реакция/

7. Зелена мамба /среща се по дървета, при опасност бяга/

6. Касава /едра и тежка, потенциално отровна за хора, рядко напуска гората, бяга от хората/

отрова 3/агресивност 3/ опасност 3

5. Черно-бяла кобра /по дървета и вода, бяга от хората/

отрова 3/ агресивност 4/ опасност 3

 

До тук, по спомен, всичките избягват контакт с хората и бягат.

 

4. Мозамбикска плюеща кобра /изплюва отровата на разстояние до 3 м; опасност при ухапване и попадане в очите/

 

 

3. Шумяща пепелянка / силно отровна, 4 капки от отровата са достатъчни да убият човек; не бягат от хората; сливат се с околната среда;  отровата на младите екземпляри атакува нервната система, а тази на възрастните разлага тъканта на животното/

отрова 3/ агресивност 4/ опасност 5

2. Капска кобра /напада и домашни животни и хора в селищата, където влиза, за да търси плъхове; в горите - и по дърветата; ухапвания от тази змия сред берачите на цитруси; отровата атакува  нервната система, смърт от задушаване; в пустинята Калахари сурикатите могат да усетят змия на стотици метри разстояние, имат имунитет срещу отровата и ги пропъждат ако усетят някоя наблизо, а тези които показаха във филмчето бяха свикнали с хората от снимките на някакъв друг филм и не се плашеха/

отрова 3/ агресивност 5/ опасност 4

1. Черна мамба /обитава  дупки, изоставени термитници; об. един екземпляр обитава точно определено място; бързи; отровата атакува нервната система, дишане и сърце, до 20 мин. загуба на съзнание/

отрова 5/ агресивност 3/ опасност 4

 

Доста възпиращо може да подейства този твой подробен пост на някой, който се е запътил към Африка на сафари. Както си описала симптомите и начина на умиране. :) :) Отровни змии има навсякъде ако вземеш да ходиш из по-диви места (Австралия, Азия, Ю. Америка, че и в Европа). Нямам идея дали да умреш от ухапване от отровна змия е по-вероятно, отколкото да те изяде лъв. Лъвове бяха изяли двама човека (единия професионален сафари гид) в един от парковете, две седмици преди да пристигна там. :) :) Статистически погледнато хипопотамите убиват най-много хора на годишна база в Африка след комарите. :) :)

 

Ето ти снимка на единствената змия, която съм виждал от посещения на 20+ африкански резервата и парка за диви животни (в някои съм стоял по 6-7 дни, навсякъде интензивно разглеждане, понякога по 12 часа на ден), мисля, че е Puff adder (Bitis arietans):

 

post-794-0-18096600-1451767692_thumb.jpg

 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Доста възпиращо може да подейства този твой подробен пост на някой, който се е запътил към Африка на сафари. Както си описала симптомите и начина на умиране. :) :) Отровни змии има навсякъде ако вземеш да ходиш из по-диви места (Австралия, Азия, Ю. Америка, че и в Европа). Нямам идея дали да умреш от ухапване от отровна змия е по-вероятно, отколкото да те изяде лъв. Лъвове бяха изяли двама човека (единия професионален сафари гид) в един от парковете, две седмици преди да пристигна там. :) :) Статистически погледнато хипопотамите убиват най-много хора на годишна база в Африка след комарите. :) :)

 

 

 

И аз така мислех и  се колебаех дали да го напиша. В тези филми показват, че има начин да ги надвиеш стига да знаеш как. И след 3-4 филма, в които  професионалисти си играят с тях и им показват кой е по-силният вече е по-различно. С лъвовете беше същото. Един излизаше срещу тях и при проблем ги разгонваше само с пръчка и викове. След 6 месеца живот с тях каза, че е объркан (лъв ли е, човек ли е). На мен са ми стимулиращи и забавни филмите, а текстовете, описанията винаги са страшни. Остават статистиките - кога, къде и от какво са загинали  повече. Със сигурност сафаритата са извън класациите :)

Редактирано от Asterisk
Връзка към коментар

И аз така мислех и  се колебаех дали да го напиша, но пък винаги ме е било страх  от змии и не само. В тези филми показват, че има начин да ги надвиеш стига да знаеш как. И след 3-4 филма, в които  професионалисти си играят с тях и им показват кой е по-силният вече е по-различно. С лъвовете беше същото. На мен са ми стимулиращи и забавни филмите, а текстовете, описанията винаги са страшни. Остават статистиките - кога, къде и от какво са загинали  повече. Със сигурност сафаритата са извън класациите :)

 

Само дето ние не сме професионалисти :) :) и по-добре да не пипаме змии :). На филмите недей да вярваш много, аз не се интересувам особено от змии (даже дъщеря ми, която още няма 7 е по-веща от мен), но бъди сигурна, че голяма част от филмите които ги въртят по 4-5-те канала (много станаха и взеха да си пречат и надпреварват за рейтинги) от типа на NatGeoWild, Discovery, Animal Planet, Viasat Nature и пр. са направени повече с цел да събират публика, отколкото да ограмотяват народо-населението.

 

Говорил съм с добри сафари гидове, които познават прекрасно дивите животни и са прекарали живота си между тях - примерно филма от типа на Into the Pride и подобни са еквиваленти на игрални филми с Чък Норис или Долф Лундгрен. Само дето не показват хората с пушките зад кадър, които са готови всеки момент да застрелят животните при най-малката опасност. Разбира се, има и абсолютно-тотално-невероятни документални филми, но те не се използват за "пълнеж" на 24-часовите програми на гореспоменатите канали. Сериите за Африка на Дейвид Атънбъро, някои от филмите на NatGeoWild (но само някои и то по-скоро още като не бяха отделени от National Geographic) също, както и много други... Просто трябва да се разграничава "сеното" от "плявата". Понякога даже на YouTube или Vimeo се намират добре направени любителски видео клипове с много по-висока стойност. Последните няколко години доста ми се промени мнението за тези филми и ТВ канали...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв.

 

Използвам случая да честитя новата 2016 година на всички участници в този форум, пожеланията си ги знаете... и след кратките лирически отклонения за змиите да се завърнем на гепардите, които следвахме по време на този сутрешен драйв.

 

Два Южни жирафа ги наблюдаваха известно време, после изгубиха интерес и продължиха по пътя си:

post-794-0-94282900-1451896663_thumb.jpg

 

 

post-794-0-06386500-1451896681_thumb.jpg

 

 

Гепардите също вървяха по техния си път, следвани от нас и от още два джипа:

 

post-794-0-22733000-1451896802_thumb.jpg

 

 

post-794-0-29581000-1451896866_thumb.jpg

 

 

post-794-0-82435200-1451896907_thumb.jpg

 

 

post-794-0-30658800-1451896949_thumb.jpg

 

 

post-794-0-04130200-1451897014_thumb.jpg

 

 

post-794-0-30210400-1451897052_thumb.jpg

 

 

Тук ни подминаха за последен път. Мъри направи ги изпревари само още веднъж, колкото да видим, че спират и полягат да починат под едно дърво:

 

post-794-0-92908600-1451897126_thumb.jpg

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

 

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

С лъвовете беше същото. Един излизаше срещу тях и при проблем ги разгонваше само с пръчка и викове. След 6 месеца живот с тях каза, че е объркан (лъв ли е, човек ли е). На мен са ми стимулиращи и забавни филмите, а текстовете, описанията винаги са страшни.

 

Днес гледах малко видеа по YouTube и попаднах отново на един много хубав филм на NatGeoWild - Lion Battle Zone. Сниман е в най-любимия ми парк в Африка - Руаха, истински диво, отдалечено и много красиво място с малко посетители. Точно там бяха двамата изядени от лъвове две седмици преди да пристигна в парка. Бих искал да го видя тоя мой мил сънародник с гегата как говори на тамошните лъвове и ги приближава пеша без охрана с пушки зад кадър. За съжаление технически качеството на видеото в YouTube не е добро, но си заслужава да се види, филма е направен много добре и парка е изключително красив. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Благодаря :) :) :) И аз искам да го гледам  оня с гегата как си говори с лъвчета, ама хората  от рано са си тръгнали по пътя и са се подготвили... Добре, че има и такива. Предполагам, че в случай на проблем ползват упойващи стрелички и едва след това истинско оръжие? А и той по нищо не се отличава от змиярите.

Редактирано от Asterisk
Връзка към коментар

25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв.

 

След препратката ми към прекрасния филм на NatGeoWild Lion Battle Zone, се връщам към сафарито от този фото дневник и към един не толкова див и живописен резерват.

 

Последни снимки на четиримата братя гепарди с хълмовете на Мадикве за фон:

post-794-0-71815900-1452107947_thumb.jpg

 

 

Когато видяхме гепардите да лягат за почивка решихме да тръгваме, тъй като вече беше време да се връщаме в лоджата:

 

post-794-0-92099800-1452108045_thumb.jpg

 

 

post-794-0-43945000-1452108070_thumb.jpg

 

 

Дотолкова бяхме свикнали с гледката на слонове до водоема пред лоджата, че едва ли не вече приемахме това за най-нормалния декор по време на сутрешна закуска:

 

post-794-0-03724700-1452108134_thumb.jpg

 

 

post-794-0-05008500-1452108231_thumb.jpg

 

 

Стадо антилопи гну пристигаха на водопой:

 

post-794-0-11208800-1452108267_thumb.jpg

 

 

Докато стигнем до нашето шале се показа и стадо слонове, които потичваха към водоема. Прекрасни гледки от верандата:

 

post-794-0-09926400-1452108416_thumb.jpg

 

 

post-794-0-47507800-1452108515_thumb.jpg

 

 

post-794-0-81526000-1452108548_thumb.jpg

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

 

 

...

Опит за портретна снимка в движение:

 

attachicon.gif10649928_10206792455623933_4606312091038257351_n.jpg

 

 

 

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

 

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

Това на врата на гепарда ми прилича на нашийник. Нашийник ли е наистина или се лъжа? И ако е, знаеш ли защо е на врата му? Благодаря ти за информацията. :)

Да ти споделя, че най-новото желание на щерката е да ходим да гледаме пингвините и животните в саваната. :)

Връзка към коментар

25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Лоджата Тау.

 

Малко снимки на различни места от лоджата. Като цяло такъв хотелски тип настаняване по време на сафари не е точно моя тип, но тази лоджа беше много уютна, с уговорката, че беше запълнена на не повече от 1/3 от капацитета си, а някои вечери и по-малко. Предполагам, че като има група на тийм билдинг или конференция, положението е доста различно.

 

Нашето шале (№ 11):

post-794-0-45123800-1452109291_thumb.jpg

 

 

Верандата от другата страна на шалето с изглед към водоема:

post-794-0-43929500-1452109359_thumb.jpg

 

 

... и поглед в обратна посока:

post-794-0-71263900-1452109465_thumb.jpg

 

 

Коментара на един прятел към тази снимка беше, че съм подреден човек. Истината е, че тъкмо се бяхме върнали от гейм драйв и бързах да изляза да гледам слоновете на водоема:
 

post-794-0-59567200-1452109803_thumb.jpg

 

 

Дъщеря ми особено държеше да се къпе в басейна на лоджата, та този ден след закуска отидохме да го опитаме, колкото и да не ми се напускаше гледката със слоновете:

 

post-794-0-73785300-1452109533_thumb.jpg

 

 

Поне си намери компания в лицето на млад господин от Бризбейн:

post-794-0-66029800-1452109636_thumb.jpg

 

 

Ресторанта в извънработно време:

post-794-0-28515700-1452109735_thumb.jpg

 

 

Щрихи от фоайето:

post-794-0-98580900-1452109922_thumb.jpg

 

 

post-794-0-51721100-1452110015_thumb.jpg

 

 

Фасадата откъм парадния вход:

post-794-0-69502600-1452110109_thumb.jpg

 

 

Билярдната зала:

post-794-0-35054600-1452110182_thumb.jpg

 

 

Компютърната стая - казва се така, защото имаше два компютъра с Интернет връзка. Като цяло е повече стая за общуване и приказки:

 

post-794-0-68108300-1452110304_thumb.jpg

 

 

Бара на втория етаж. На терасата пред него се събирахме преди гейм драйв:

 

post-794-0-41426600-1452110365_thumb.jpg

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Това на врата на гепарда ми прилича на нашийник. Нашийник ли е наистина или се лъжа? И ако е, знаеш ли защо е на врата му? Благодаря ти за информацията. :)

Да ти споделя, че най-новото желание на щерката е да ходим да гледаме пингвините и животните в саваната. :)

 

Нашийник с GPS предавател е. На някои от по-редките животни им слагат такива нашийници с цел изследване на навиците им. Гепардите са доста застрашени от изчезване, то и лъвовете на диво са застрашени, макар и не толкова, колкото гепардите. Гидовете поне казваха, че не използват сигнала за да ги намират с цел показване на гости.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Гидовете поне казваха, че не използват сигнала за да ги намират с цел показване на гости.

 

Така е. Не ги ползват. Но това е много трудно да го обясниш на мнителни туристи. На едни приятели българи най-щастливият им момент на сафари в Южна Африка, беше като забелязаха нашийника на гепарда и "хванаха" гидовете и цялата индустрия в лъжа. SLU4AENOST? NE MISLQA!

 

Истината е, че нашийниците се ползват от зоолозите и от парковата управа за следене на поведението на животните. А на рейнджърите гидове, ако са добре тренирани и имат опит в съответния резерват, не им представлява особена трудност да намерят гепардите. Освен това е разрешана практиката да си съобщават кое къде са видели. Това го знам и от лични наблюдения като турсит, и от литература, и от разговори с рейнджъри и приятели, тренирали и практикували професията. Няма конспирация. 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Лоджата Тау.

 

В предния пост в стремежа си да подредя снимките на различни места от лоджата на едно място, малко поизпреварих събитията. Преди да тръгна към основната сграда, поснимах още малко слонове и антилопи гну. Обръщам се към "другия" водоем, не този, който е вдясно от верандата ни и точно пред ресторанта, ами един вляво от нашето шале:

 

post-794-0-85451300-1452458674_thumb.jpg

 

 

Стадо слонове застига такова от антилопи гну на път за "ресторантския" водоем:

 

post-794-0-40365700-1452458781_thumb.jpg

 

 

post-794-0-17464700-1452458805_thumb.jpg

 

 

post-794-0-52562100-1452458856_thumb.jpg

 

 

Слонски рев (тромпетиране) и раздвижване ме накара да обърна поглед и обектив към "другия" водоем:

 

post-794-0-10299700-1452458955_thumb.jpg

 

 

post-794-0-14350100-1452459030_thumb.jpg

 

 

post-794-0-67815800-1452459098_thumb.jpg

 

 

post-794-0-42719400-1452459117_thumb.jpg

 

 

Суматохата ескалира в леко спречкване:

 

post-794-0-29278300-1452459183_thumb.jpg

 

 

post-794-0-67585600-1452459198_thumb.jpg

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Лоджата Тау.

 

Докато бях на терасата пред ресторанта, мернах този Африкански орел-рибар да кръжи над нас. Първоначално се чудех дали да сложа телеобектива, като се наканих най-после да го сложа, орела взе, че се вдигна по-нависоко, така, че не успях да го снимам отблизо така или иначе. На фона на изключителните възможности за снимане на тези птици, които съм имал в езерото Найваша (Кения), река Чобе и делтата на Окаванго (Ботсуана) и национален парк Руаха (Танзания), тази е направо за триене. Причината, по която я публикувам е, че това е  (по мои спомени) единствения Африкански орел-рибар, който видяхме в Мадикве, ако не и по време на цялото южноафриканско пътуване през 2015 г.

 

post-794-0-89537400-1452973694_thumb.jpg

 

 

Тук съм хванал тези червеноклюни гъски (Red-billed teals - Anas erythrorhyncha) как прелитат пред слонове и антилопи гну. Гъските са си постоянни резиденти на водоема пред ресторанта на лоджата, но интересното тук е, че ги хванах в полет:

 

post-794-0-06665100-1452973737_thumb.jpg

 

 

post-794-0-66559900-1452973746_thumb.jpg

 

 

Други постоянни резиденти бяха жълтоклюните патици:

 

post-794-0-75423700-1452973808_thumb.jpg

 

 

Двойката Египетски гъски (господарите на водоема от птича гледна точка) на фона на слонвое и антилопи гну:

 

post-794-0-52973500-1452973858_thumb.jpg

 

 

Тази African red-eyed bulbul си беше кацнала на оградата на ресторанта:

 

post-794-0-69631000-1452973898_thumb.jpg

 

 

Една снимка на младата госпожица FlyTraveler в ресторанта на лоджата:

post-794-0-95526700-1452975208_thumb.jpg

 

 

Друг постоянен резидент на "ресторантския" водоем беше тази Сива чапла (Grey heron):

 

post-794-0-30232700-1452973919_thumb.jpg

 

 

Неусетно дойде време да се подготвяме за следобедния / вечерния гейм драйв, за който ще ви разкажа в следващия пост.

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв.

 

Неусетно дойде време да се подготвяме за следобедния / вечерния гейм драйв. Бърни (възрастната англичанка), за разлика от сутрешния драйв, този път не дойде, но към нас се присъедини приятна африканерка от Йоханесбург, която беше дошла да изкара уикенда в Мадикве. Много им завиждам на южноафриканците за това - два дни свободни и хоп в Крюгер или в някой друг парк/резерват.

В началото на този драйв спряхме за малко да снимаме слонове и лоджата както се вижда от гледна точка на животните:

 

post-794-0-50903400-1452976731_thumb.jpg

 

 

post-794-0-44410700-1452976787_thumb.jpg

 

 

post-794-0-92703000-1452976827_thumb.jpg

 

 

Зебра с малко:

 

post-794-0-36936400-1452976917_thumb.jpg

 

 

post-794-0-58776100-1452976936_thumb.jpg

 

 

Кори бастърд е най-голямата летяща птица в Африка:

 

post-794-0-52414800-1452976978_thumb.jpg

 

 

Самотен мъжкар:

 

post-794-0-69546300-1452977010_thumb.jpg

 

 

Женска земна катерица. Тези животни са характерни за Калахари, в Мадикве (като междинен район м-у Крюгер и Калахари) също ги имаше. Още един нов за мен (имам предвид виждане на диво) животински вид. Тези катерици даже не бягаха, когато Мъри слезе от джипа и ги доближи на половин метър разстояние. Причината за това била, че са отгледани като малки от хора и хранени от ръка:

 

post-794-0-95755000-1452977065_thumb.jpg

 

 

post-794-0-26337400-1452977132_thumb.jpg

 

 

post-794-0-43256400-1452978462_thumb.jpg

 

 

post-794-0-19350200-1452977383_thumb.jpg

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Флай, много хубави снимки, както винаги :)

Особено ми хареса тази, дето жирафите гледат гепардите - тооочно от високо :)

 

Благодаря :) Гледат, няма от какво да се страхуват :) Жирафите само лъвове могат да ги ловуват и то само такива специализирани в такъв тип плячка.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв.

 

Още няколко снимки на Земната катерица (женска в случая). Слязох от джипа (с разрешението на гида, разбира се), за да мога да я снимам почти от нивото на очите и:

post-794-0-93881200-1453197671_thumb.jpg

 

 

post-794-0-18826200-1453197703_thumb.jpg

 

 

post-794-0-41584300-1453197770_thumb.jpg

 

 

Първите ни бели носорози в Мадикве, а на дъщеря ми първите изобщо на диво и четвъртия и животински вид от Големите 5 (преди това бяхме наблюдавали слонове, лъвове и африкански биволи):

post-794-0-23198000-1453197928_thumb.jpg

 

 

post-794-0-38640900-1453197964_thumb.jpg

 

 

Както много често, на гърба на носорозите имаше и "стопаджии" - окспекърс (те също така "обитават" жирафи и биволи, като от последните им идва и името):

 

post-794-0-29753100-1453198115_thumb.jpg

 

 

post-794-0-92221000-1453198153_thumb.jpg

 

 

post-794-0-51247900-1453198209_thumb.jpg

 

 

Това, което излгежда като ребра са всъщност бръчки на кожата. Нали не си представяте на толкова дебело животно да му се "броят ребрата"?

 

post-794-0-76007300-1453198296_thumb.jpg

 

 

post-794-0-84143800-1453198330_thumb.jpg

 

 

Ето и един портрет на бял носорог, почти в анфас:

 

post-794-0-39153000-1453198405_thumb.jpg

 

 

Хубава среща, но доста далеч от тръпката да се доближа до голям мъжки бял носорог на 15 метра пеша, както бях направил в резервата Тимбавати в екосистемата на национален парк Крюгер предната година. Тогава носорога като тръгна към нас, гида ни каза да се скрием зад някое дърво, като в същото време приготви големия калибър "Уинчестър" :)

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв.

 

Още един портрет на същия носорог, този път гледа в другата посока:

post-794-0-09455900-1453284288_thumb.jpg

 

 

И в цял ръст:

post-794-0-77675500-1453284350_thumb.jpg

 

 

Не знам дали би звучало популистко да споменавам за огромния проблем с бракониерството на носорози. Аз даже си нямах идея само до преди около година до каква степен е сериозен проблема. Южна Африка е държавата с най-голяма популация на носорози в света. Само през 2014 година в страната са убити от бракониери 1215 екземпляра, това прави по 3.32 носорога всеки ден. И това в държава, където в парковете и резерватите животните като цяло се пазят доста добре. Говори се, че потенциалната печалба от продажбата на един рог е около 20,000 долара. Явно трудно може да се устои на подобни изкушения. Последно време даже се препоръчва като се снимат носорози и се публикуват на Интернет, да не се издава локацията на снимката. Създават се специални отряди за борба с бракониерите, това отгоре на обичайната охрана от рейнджъри. Най-важното в случая би било да се намали търсенето на рогове. Китайската традициона медицина ги използва, въпреки, че изследванията показват, че рога няма абсолютно никакви лечебни свойства, по състав е много близък до ноктите ни.

 

В последвалия "златен час" каквото и да снимах, щеше да изглежда добре, в случая бяха стадо слонове:

post-794-0-54425200-1453285079_thumb.jpg

 

 

post-794-0-59813100-1453285121_thumb.jpg

 

 

post-794-0-47424400-1453285145_thumb.jpg

 

 

Следва спирка за традиционен сафари sundowner (питие докато се наблюдава залеза на слънцето). Много гости обичат този момент, аз лично бих предпочел да прекарам въпросния половин час в търсене и наблюдение на животни. Гидовете от лоджи и сафари лагери, където напитките не влизат в цената, особено се стараят да "бутат" продажбите, тъй като вземат комисиона (предполагам). Тук се вижда Мъри как носи хладилната чанта с напитките:

 

post-794-0-79899700-1453285340_thumb.jpg

 

 

Мъри беше единствения гид в лоджата, който носеше голям размер крик вързан отпред на Ланд Крузера:

post-794-0-67602400-1453285429_thumb.jpg

 

 

Този път обаче се получи голяма изненада по време на sundowner-a. Гледка, която е мечта на сафари маниаците, някои от които още не са я материализирали даже и след 15-20 африкански сафарита.

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв.

 

По време на този sundowner обаче се случи нещо неочаквано. Както си приказвахме и си пиехме питието, африканерката забеляза някакво животно на около 50-60 метра от нас:

 

post-794-0-22081900-1453296846_thumb.jpg

 

 

 В следващата секунда аз възлкикнах "Brown hyena" (кафява хиена) - едно от много редките за виждане животни и "Светая светих" на сафари любителите, заедно с мравояд, медояд и пр.

 

post-794-0-80276100-1453296919_thumb.jpg

 

 

Кафявата хиена, както споменах по-горе е много по-рядка от широко разпространената из Африка Петниста хиена, като е особено характерна за района на южно Калахари. За разлика от популярната си посестрима, Кафявата хиена води самотен начин на живот и не се групира в кланове.

 

post-794-0-70122000-1453297052_thumb.jpg

 

 

Хиената няма как да не ни е забелязала, може би доста преди ние да забележим нея, но не ни обърна абсолютно никакво внимание, продължи си по пътя все едно не съществувахме:

 

post-794-0-41175200-1453297107_thumb.jpg

 

 

Още едно ново диво животно в моята колекция, второ за деня след земната катерица.

 

post-794-0-00560900-1453297166_thumb.jpg

 

 

Беше вече след залез, светлината беше слаба и малко снимах на късмет - прав без да подпирам апарата на каквото и да било. Горе-долу снимките се получиха.

 

post-794-0-20084400-1453297277_thumb.jpg

 

 

Даже не си направи труда да смени курса си, та до един определен момент се приближаваше към нас, като най-близо да е била на около 30 метра.

 

post-794-0-91166900-1453297292_thumb.jpg

 

 

Кафявата хиена си изчезна в храсталака точно така, както и се появи. Малко една такава нереална ситуация - наистина ли я видяхме или така ни се е сторило...  Добре, че имам снимки за доказателство, даже и пред самия себе си. :)

Навръщане към лоджата не съм снимал нищо по тъмно - или е нямало животни или това е било единия път, когато Мъри ме помоли да светя и търся с прожектора докато той шофира, вече не мога да си спомня точно как беше.

Прекрасен драйв, да не говорим за деня - мъжки лъв и четирите гепарда сутринта, огромно ревю от диви животни до водоема между излизанията, земна катерица на следобедния драйв и кафява хиена докато бяхме извън джипа и си пиехме питиетата.

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

26-ти Септември, 2015 (четвърти ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв.

 

Четвърти ден в резервата Мадикве. Както обикновено алармата на телефона ме събужда в 05:00 ч. сутринта, половин час по-късно вдигам телефона на позвъняването на гида ни Мъри, само за да му кажа, че вече сме станали. Шест и половина годишната ми дъщеря все по-добре се справя с ранното ставане и приготвяне (то точно заради нея и аз ставам в 05:00) като резултат от леко казармените методи на възпитание прилагани от моя милост.

05:45 вече сме на терасата пред бара, където се събираме преди гейм драйв на по бисквитка и чай/кафе за който пие такива напитки. Ужким се обсъжда плана за деня с гида по това време, а гидовете нещо си приказват, та заставам на терасата обърнат към водоема да гледам рано станалите птици. Най-важното, което Мъри не ми сподели е, че ще имаме нова компания за деня - цели две двойки - една германци и една американци, като жената (американката) имаше лек испански акцент. Ха така... Доста необичайно нови хора да се появят на сутрешен гейм драйв, явно предната вечер са пристигнали късно, били са изморени и не са дошли на вечеря. Знаейки, че сме само тримата с африканерката от Йоханесбург, не си давах изобщо зор да ходя рано към джипа за да запазвам "добри" места, та като се появих там се ококорих да видя двете двойки вече седнали по на един ред седалки, а на другия ред африканерката т. е. ние нямахме избор, освен да седнем до нея и да сме трима на ред - нещо, което да ми се е случвало един, максимум два пъти на сафари. То какво можех да направя, ако бях отишъл по-рано - да седна с дъщеря ми някъде, като оставя демонстративно раница и фотопарати на третата седалка до нас, сигнализирайки на африканерката да седне до някоя от двойките. Малко грубичко щеше да е.

Както и да е - и двете двойки новобранци, добре, че поне не бяха особено приказливи. Налагаше се обаче да слушам Мъри да обяснява какво е импала и антилопа гну.

Първия ни sighting за деня беше точно група антилопи гну. В момента, в който спряхме до тях, една млада/млад гну (винаги съм имал голям проблем да определя пола на тези животни - и мъжките и женските имат рога и аз не мога да ги различа по нищо) реши да ни изнесе ранно сутрешно представление с бягане и подскачане в кръг около невъзмутимите възрастни:

 

post-794-0-85329800-1453467191_thumb.jpg

 

 

Рипаше и бягаше като подгонена от лъвски прайд, но определено го правеше за удоволствие (не само човешките деца си играят).

 

post-794-0-39050800-1453467244_thumb.jpg

 

 

post-794-0-32303200-1453467286_thumb.jpg

 

 

post-794-0-92155500-1453467303_thumb.jpg

 

 

Няколко-секундно успокоение...

 

post-794-0-30462100-1453467387_thumb.jpg

 

 

post-794-0-79319200-1453467562_thumb.jpg

 

 

Ето и групата (не смея да ги назова стадо, тъй като в моята глава и спомените ми от миграцията в Масай Мара, Кения стадо означава огромен брой животни):

 

post-794-0-90432600-1453467465_thumb.jpg

 

 

Младата гну не стоя дълго мирна и представлението продължи с още по-големи подксоци и тичане. Сякаш изскаше да ни каже "Ето виждате ли какво мога, какво си мислите вие?".

 

post-794-0-98227000-1453467580_thumb.jpg

 

 

post-794-0-95136700-1453467596_thumb.jpg

 

 

post-794-0-53199900-1453467641_thumb.jpg

 

 

Най-накрая се успокои (или измори) и се обърна с лице към нас сякаш да ни каже "Какво ще кажете, а?".

 

post-794-0-09937300-1453467692_thumb.jpg

 

 

Чудесно начало на този гейм драйв и още едно потвърждение, че на сафари е най-интересно не просто да се наблюдават животни, а да се наблюдава поведение на животни.

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук
 

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

26-ти Септември, 2015 (четвърти ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв.

 

Да се върна към настоящия фото дневник, че допълненията с видео файлове към постове от предишни такива нямат край.

След прекрасното представление, изнесено ни от младата антилопа гну, се спряхме да погледаме една Go-away bird (звука, който издава прилича на go-away):

post-794-0-61412600-1453638311_thumb.jpg

 

 

African red-eyed bulbul в полет:

post-794-0-13908700-1453638393_thumb.jpg

 

 

Отново намерихме коалицията от двама братя мъжки лъвове, които се излежаваха и спяха - основното занимание на лъвовете през по-голямата част от денонощието. Двамата братя си бяха ОК, но не можеха да се сравняват по красота с лъвовете от коалицията от трима братя, която бяхме видяли два дни по-рано в южната част на Мадикве. Онези също и излгеждаха доста по-свирепи. Този на долната снимка си е блондин - Крюгерски типаж.

 

post-794-0-79416400-1453638509_thumb.jpg

 

 

Другият брат малко повече излъчваше мъжественост - имаше относително черна грива:

 

post-794-0-91603700-1453638702_thumb.jpg

 

 

Още един Ланд Крузер от нашата лоджа (лимита, както съм споменавал и преди е три возила на sighting):

post-794-0-15220800-1453639032_thumb.jpg

 

 

Дрямка с полу-отворени очи:

 

post-794-0-78888600-1453638743_thumb.jpg

 

 

Мързелив поглед към нас, колкото да види какво става, без да надига глава:

 

post-794-0-33606400-1453638817_thumb.jpg

 

 

Двойката патици на долната снимка са African shelducks, женската е отляво:

 

post-794-0-39541700-1453638912_thumb.jpg

 

 

Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук
 

All images are copyrighted, please do not publish without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.