Прескочи до съдържание

Фалирали и спиращи дейност авиокомпании


Препоръчани мнения

преди 12 минути , T.E.Lawrence каза:

Ето и "най-веселата" новина за деня:

 

https://www.cnn.com/2020/03/16/business/airlines-bailouts/index.html

 Най-простичко, по подобие на САЩ , всички от персонала на а/к ще получават unemployment (помощи за безработни) в размер на 70% , докато не летят/работят. Отделно в САЩ, Тръмп вероятно ще ги зарадва с персонален чек от 1000-1500$ като компенсация , без да е прецедент (Буш е правил нещо подобно за всички работещи) , а и идват избори през есента...

 

При песимистичен сценарий за затворени граници от два месеца или повече, едва ли ще има и една а/к, която да издържи без външна намеса.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Какво нещо е светът, как се върти палачинката?! Преди месец-два Майкъл ОЛиъри се оплакваше, че заради принудително приземения МАХ, Ryanair не могат да продължат експанзионистичната си политика. Намекна, че може и от Еърбъс да купува самолети. Сега обаче замразените доставки му дават глътка въздух в напечената ситуация. В противен случай щеше да се окаже с чисто новички самолети, които да не може да ползва пълноценно.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 6 часа, vorbis каза:

Какво нещо е светът, как се върти палачинката?! Преди месец-два Майкъл ОЛиъри се оплакваше, че заради принудително приземения МАХ, Ryanair не могат да продължат експанзионистичната си политика. Намекна, че може и от Еърбъс да купува самолети. Сега обаче замразените доставки му дават глътка въздух в напечената ситуация. В противен случай щеше да се окаже с чисто новички самолети, които да не може да ползва пълноценно.

Дали си преземил 300 или 350 самолета си все за палците.

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, vorbis каза:

Преди месец-два Майкъл ОЛиъри се оплакваше, че заради принудително приземения МАХ, Ryanair не могат да продължат експанзионистичната си политика. Намекна, че може и от Еърбъс да купува самолети. Сега обаче замразените доставки му дават глътка въздух в напечената ситуация. В противен случай щеше да се окаже с чисто новички самолети, които да не може да ползва пълноценно.

Аз даже се чудя как не се е появила някоя конспиративна теория за това как Боинг са пуснали вируса, за да имат време да си ресертифицират MAX-a. 

А може и да  се е появила, но да съм пропуснал.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

По-скоро Alitalia са пуснали вируса. Всички ги бяха отписали, но ще възкръснат за пореден път. За мен оцеляването им е по-сигурно и от това на Wizz. 

 

И Boeing и италианците ще се спасят с държавна помощ. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
10 hours ago, stanimir said:

По-скоро Alitalia са пуснали вируса. Всички ги бяха отписали, но ще възкръснат за пореден път. За мен оцеляването им е по-сигурно и от това на Wizz. 

 

И Boeing и италианците ще се спасят с държавна помощ. 

Държавната помощ, която разрешава в такива случаи ЕС е заем, а още повече заеми на Alitalia няма да помогнат, а само ще продължат мъките. 

 

Що се отнася до Уиз ер, те са в момента най-стабилната авиокомпания в Европа. Имат около 1,5 милиарда евро кеш, което може да им позволи две години да съществуват без да фалират, дори и при 100% спрени самолети! Уиз ер обаче не чака просто кризата с много кеш, а действа проактивно. Много авиокомпании отлагат поръчките си от Airbus докато Уиз ер докарва поръчките си по рано, като се готви с капацитет за очаквания фалит на много конкуренти! От тази криза Wizz air и Ryanair ще излезат много по силни от колкото са били преди това. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Това което е в момента едва ли ще е валидно утре. Тонове пари ще се напечатат и много правила ще се пренапишат. 

Вече виждаме как топ авиокомпании отказват да изплащат суми в кеш за канселирани полети. 

 

Разбира се ти си във финансите, не аз. Времето ще покаже. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ако правителствата по света, независимо кои, искат в света да остане авиация, те трябва да заработят веднага – координирано. Много от компаниите вече са във фактически фалит. Там, където изобщо летят самолети, те са най-често пълни до половината и то в оптимистичния вариант. Докато правителствата търсят начини да се грижат за здравните проблеми, повече от очевидно е, че нито едно от тези правителства не проявява инстинкта да координира усилията си с други държави в името на това след края на кризата, всички хора, които вече ще са пострадали от финансовия колапс, да могат да се изправят и да възстановят темпото си на работа. След края на Втората световна война, изграждането на работеща гражданска авиация дава движението на световния прогрес. Днес човечеството може да се окаже приземено както никога преди – вече няма време за изчакване, трябва да се действа мигновено!

 Към дата 6 март, прогнозните загуби на световната авиоиндустрия възлизат на 113 млрд. евро, по данни на IATA. За 16 март вече никой не би искал да изрече сума, защото на фона на сриващите се индустрии във всяка сфера на икономиката по целия свят, авиацията е в реален колапс.
 В статия на БиБиСи е цитиран Центърът за авиационна помощ CAPA, който на своята интернет страница започва с едно изречение:
COVID 19: В края на май, повечето авиокомпании в света ще са фалирали.
 Най-мощните и утвърдени превозвачи в света първо приземиха най-големите си самолети – Airbus A380 (които така или иначе се оказаха крайно несполучлив експеримент). След тях на земята останаха и Boeing 747. С всеки нов ден самолетите, които остават да летят стават все по-малки по размер, а онези, които са принудени да прелитат океани са почти празни.
 Само преди два дни от ръководството на германския гигант Lufthansa съобщиха, че искат държавна помощ, защото въпреки освобождаването на кабинен състав и друг персонал, само към Америка от 70 полета дневно, рейсовете са сведени до 4. Загубени са линиите към Азия, както и почти всички към останалата част от света. Около две трети от авиопарка е приземен, като само през април няма да бъдат изпълнени 23 000 полета. Някои от самолетите са оставени да почиват във Франкфурт, а други са паркирани на печално известното недостроено летище Банденбург. Когато през октомври, 2019 г. пилотите на германския превозвач отново стачкуваха за ръст в заплатите, никой не можеше да предположи, че авиационният сектор в света ще бъде на колене само след половин година. Сега мнозина са готови да работят и без пари, стига да знаят, че ще запазят работните им места.
 Другият европейски гигант Air France-KLM свива полетите си на 90%, а пряко засегнатите служители са около 40 хиляди.
 Всичките си полети преустановиха и австрийските авиолинии. Ryanair остави на земята почти всичките си 450 Boeing 737-800.
 Изданието Forbes коментира драмата в авиационния сектор:
 Случи се онзи напълно невъзможен сценарий, според който това нямаше как да се случи някога. Вече не се налага да си представяме свят без самолетни полети – достатъчно е да погледнем летищата. Те са превърнати в големи паркинги за големи машини, а сградите, които ежечасно, ежеминутно гъмжат от десетки хиляди хора, са пусти. Светът спря да се движи. Буквално.
 И не просто летищата са блокирани, не само превозвачите са спрели да летят: производители, които са длъжни да доставят стоки по целия свят, нямат как да го направят – преди всеки полет на дълго разстояние, в своя карго отсек всеки самолет разполага с площ, където се разполагат търговски пратки. Само каргосамолетите в света не могат да насмогнат с транспортирането на продукти, тъй като голям процент от тези доставки разчитат на гражданската авиация. По трасето на липсващите самолетни полети спират да работят производства, услуги, дейности, медицинско обслужване, които ежедневно зависят от една или от няколко доставки и тези липси блокират дейности в целия свят.
 Епидемиолозите по света посочиха авиацията и хората, които тя превозва, като основен разпространител на зарази. Правителствата спряха самолетите, за да не докарват нови и нови вирусоносители.
 Статистиката сочи, че когато светът е здрав и спокоен, всяка секунда в небето се намират между 9800 и 20 000 самолета, на борда на които се превозват най-малко 1,3 млн. пътници.
 Към 15 март, 2020 все още пристига информация от всички посоки в света, че компании са отрязали между 70 и 85 процента от направленията си и създадените авиоалианси, чиято голяма цел бе да се допълват взаимно така, че всеки пътник да бъде транспортиран възможно най-бързо, вече опитват да оцелеят поединично. С различно ръководство, различна ликвидност и различно управление, те вече не могат да работят като съюз.
 До преди няколко дни заетите в света на авиацията възлизаха на 64 милиона човека, а браншът генерираше 3,5% от световния БВП, в размер на около 3 трилиона долара. И тук говорим само за транспортната част, а не за това колко икономики зависят пряко от редовните въздушни линии.
 На 14 март само норвежките авиолинии съкратиха 7500 служители; Virgin съобщава, че ще предложи пакети за доброволно напускане на всичките си служители с обещание, че ще бъдат наети отново в по-добър момент; скандинавските авиолинии освобождават (никой не използва думата уволняват) 10 хиляди служители, което е 90% от всички заети; големи съкращения започват и British Airways. Служителите на Korean Air вече са получили предупреждение, че компанията може да спре да оперира. На този етап дейността й е свита с 90%.
 Прогнозите на World Travel&Tourism Council (WTTC) сочат, че около 50 милиона работни места в транспортния и туристическия сектор вече са в риск, а туризмът в световен мащаб ще се свие с най-малко 25% през 2020 г., ако пътуванията бъдат спрени за период от три месеца. 
В същото време големи авиокомпании обявяват полети в бизнес класа за по 10-12 часа полети на цени, които са по-ниски от ползването на такси от съответното летище до града – по 50-70 евро в едната посока.
 Четвъртата компания в световната класация на най-добрите превозвачи Cathay Pacific (и бивш световен лидер), продава шест свои самолета, за да може да вложи средствата в запазването на персонала.
На този етап новият проблем е, че никой не желае да купува пътнически самолети, а богатите хора се преориентират в ползването на малки частни машини, за да могат бързо да се ориентират къде биха ги приели да кацнат с минимум усложнения.
 Само за година, в света летят около 4,5 милиарда пътници, които генерират приходи за всички по веригата – от превозвачите, до посрещащите дестинации и за всеки, с когото имат досег по време на пътуването. Спирането на почти всички полети означава едновременно срив за хотелиери, ресторантьори, търговци, наземен транспорт, производители на храни, доставчици на услуги. Нито една сфера в живота не остава пощадена от липсата на редовен авиотранспорт.
 Само в САЩ, авиационният сектор е заявил, че се нуждае от помощ в размер на 58 млрд. евро и то към днешна дата, съобщава Bloomberg – исканата сума нарасна с 8 млрд. само в рамките на последните три дни. Исканата от президента сума е три пъти по-голяма, от търсената помощ след 11 септември.  
 Подобен удар гражданската авиация не познава в цялата си история – нито след 11 септември, нито при птичия, нито при свинския грип, нито при опасността от разпространение на ебола – просто никога.
 Forbes обяснява защо идеята за прехвърляне на срещи, конференции и други работни срещи онлайн е само празно говорене. Експертът по авиация и отбрана Андрю Чарлтън казва: „Двете най-добри неща, които всеки организатор на международна среща/конференция/конгрес може да предложи са: дълги кафе паузи и широки коридори с малки масички. Никой не отива на нито една конференция, за да слуша доклад, който може да прочете – хората са там, за да се свързват помежду си, да се опознаят, да разберат истинската си стойност. Затова динамиката в авиацията винаги е била мерилото за темпото с което се развива икономиката в света. И ако искаме светът да се съвземе от тежкия удар, който продължава да понася, правителствата по целия свят трябва с бързи действия да гарантират нейното оцеляване на всяка цена!“
 От Центъра за авиационна сигурност подсказват, че ще започне период на „авиополитическа конфронтация“. Според тяхната прогноза, със сигурност ще оцелеят китайските авиолинии, които са изцяло подкрепени от държавата. В САЩ авиационният бранш вече проведе среща в Белия дом с президента Тръмп и засега получават уверенията му, че „Америка ще продължи да доминира небесата.“ „Що се отнася до авиационния сектор, ние ще ги подкрепим на 100 процента! Много ще им помагаме!“ – заявява президентът Доналд Тръмп. 
 Въпросът обаче е каква ще бъде политиката на Европейския съюз и дали ще се търси обща платформа за спасяване на превозвачите или всяка държава сама ще избира начините да направи това за своите превозвачи и в краен случай на принципа на оцеляването, ще станем свидетели на ново прекрояване на авиационните сили, което ще е вредно и за конкуренцията, и за бъдещето.
 Накратко – пост-коронавирус авиационната ера най-вероятно ще започне на геополитическа основа, макар последното, от което светът ще се нуждае, е националистично-авиационна конфронтация. Подобно поведение ще е катастрофално за много сателитни дейности, които на принципа на авиационните алианси, са разпределени по съдържание, а не по държави. – предупреждават от Центъра за авиационна помощ.
 От целия транспортен хаос, от затварянето на граници, своя нагледен урок получиха любителите на зелената идея, които настояваха авиотранспортът в света да спре на мига, за да остане зелена планетата. За няколко седмици само, планетата вече е обедняла, огладняла, озверяла и това засегна пряко и всеки любител на крайната екологична утопия. Урокът на вируса се превърна в урок за бъдещето на земята, ако действително всичко спре изведнъж. Ето го – спря!

  • Харесвам 14
  • Браво 8
  • Замислям се 4
Връзка към коментар
преди 16 минути , vlady каза:

искат в света да остане авиация

Авиация в света  ще има винаги, както няма  фалирала енергетика в никоя държава, по простата причина, че  те просто биват национализирани.  Евентуално може да има  последваща   приватизация. 

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Дори и всички компании да фалират, когато има търсене ще се появи и предлагане, така че ще има авиокомпании, дори и да трябва да започнат от нулата.

Авиокомпаниите искат държавни помощи, после ще поискат хотелиерите, ресторантите, автобусните превозвачи... И кой ще плати, ако на всичко отгоре се налага да се намерят пари за здравеопазване?

  • Харесвам 9
  • Браво 1
Връзка към коментар

Компенсациите СА отменени , недоволството е от задължението за рифанд вместо ваучери и отговорността за връщането на пътниците, ако не се допуснат в определена страна.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 5.03.2020 г. в 22:28, Goal & Boss каза:

FlyBe заминават в небитието.

 

https://aeronauticsonline.com/flybe-ceases-operations/

Ако някой им е кредитор на Flybe и има да взема някакви пари от билети или обезщетения може да подаде до ликвидаторите имейл и да го включат в списъка с чакащи, може да се вземе някакъв процент от задължението, зависи какво имущество имат.

 flybesuppliers@uk.ey.com.

 

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
преди 14 часа, stanislavpp каза:

Следващите , които изглежда хлопват кепенци са South African Airways

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-18/south-african-airways-nears-collapse-with-plan-to-fire-workforce

#домоседНеХаресваТова... 🙄

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
14 hours ago, stanislavpp said:

Следващите , които изглежда хлопват кепенци са South African Airways

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-18/south-african-airways-nears-collapse-with-plan-to-fire-workforce

Последните 20 години тази авиокомпания е в перманентен фалит. Винаги има вариант правителството да си играе с тях до последния момент и след това пак да ги спаси. South African Airways са африканската Alitalia 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Virgin Australia са влезли в процедура по несъстоятелност. Доста е вероятно Qantas да станат монополисти в Австралия...

 

Virgin Australia set to enter voluntary administration with thousands of jobs at risk

https://www.theguardian.com/business/2020/apr/20/virgin-australia-set-to-enter-voluntary-administration-with-thousands-of-jobs-at-risk

 

4 дъщерни компании осигуряващи служители за Norwegian са фалирали, но съдбата на авиокомпанията ще се реши в началото на май..

Norwegian’s pilot and cabin crew companies in Sweden and Denmark file for bankruptcy

https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/norwegians-pilot-and-cabin-crew-companies-in-sweden-and-denmark-file-for-bankruptcy-2992418

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
4 minutes ago, stanislavpp said:

Да, Air Mauritus са последвали Върджин Австралия в обявяване на несъстоятелност. Who’s next?  

В началото на май се очаква да се реши съдбата на Norwegian. За сега шансовете им да оцелеят не са много големи...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.