Прескочи до съдържание

Фалирали и спиращи дейност авиокомпании


Препоръчани мнения

На 20.06.2020 г. в 8:19, Adventurer каза:

Aeromexico се обяснява, че още не знаят как точно ще се спасяват (exploring options?) след вчерашния слух, че ще прибегнат до Chapter 11 и при положение, че няма до получат държавна помощ. Предполагам, че скоро ще разберем и ние и те... 

https://www.reuters.com/article/aeromexico-media-companystatement/update-2-aeromexico-says-looking-to-restructure-financial-obligations-has-not-decided-on-chapter-11-idUSL1N2DW1E3 

 

AM.png 

BA обявиха, че ще продават произведения на изкуството от колекцията си. Мексиканците не са ли купили някой и друг Ривера?

  • Замислям се 1
Връзка към мнение
На 23.06.2020 г. в 20:18, Goal & Boss каза:

BA обявиха, че ще продават произведения на изкуството от колекцията си. Мексиканците не са ли купили някой и друг Ривера?

Възможно е в нечий кабинет и да виси нещо, но не и в салона в Мексико Сити... :nea:

Връзка към мнение

Аеромексико последват Авианка и ЛАТАМ :

 

https://www.wsj.com/articles/aeromexico-files-for-debt-restructuring-under-chapter-11-11593560968

 

 

Най-голяма а/к в света Делта ги гони доста лош късмет, Аеромексико са третата компания след ЛАТАМ и Върджин Австралия, която обявява фалит и са съсобственост на Делта...Направо догониха каръците от Етихад с фалити на четири компании, в които имат дялове : Еър Берлин, Ал Италия , Джет еъруейс и също Върджин Австралия.

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към мнение
На 18.06.2020 г. в 14:51, Dian каза:

Level от днес откриват производство по несъстоятелност: 

https://www.headforpoints.com/2020/06/18/level-europe-enters-insolvency/?fbclid=IwAR3c5GygoHcL2OSjlf6xOnMUDVN4yGhRVD4wPeLzibJbXkhBYWRBX0Z310k

Много зле се представят всички от IAG групата.

Първо отменени полети с Вюлинг и връщане на 80% само от сумата - не могат да смятат.

Получих остатъка чрез Пейпал.

Сега отменени полети заради фалита на ЛЕВЕЛ - дават линк да си поискаш парите - натисни REFUND.

Като го натиснеш получаваш имейл, че си поискал ваучер и да потвърдиш, ако потвърдиш, няма да получиш кеш.

Та поисках ги отново чрез Пейпал оспорих транзакцията - някой да не се излъже да кликне - номера взеха да правят.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

LATAM Brasil също влиза в процедура по Chapter 11 (реструктуриране, не фалит) от днес.

Редактирано от neuromancer
  • Шок 3
Връзка към мнение
На 1.07.2020 г. в 8:02, vinidj каза:

Много зле се представят всички от IAG групата.

Първо отменени полети с Вюлинг и връщане на 80% само от сумата - не могат да смятат.

Получих остатъка чрез Пейпал.

Сега отменени полети заради фалита на ЛЕВЕЛ - дават линк да си поискаш парите - натисни REFUND.

Като го натиснеш получаваш имейл, че си поискал ваучер и да потвърдиш, ако потвърдиш, няма да получиш кеш.

Та поисках ги отново чрез Пейпал оспорих транзакцията - някой да не се излъже да кликне - номера взеха да правят.

Днес с помощта на Пейпал си получих парите от закритата Левел

  • Харесвам 5
  • Браво 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Прагматичен анализ на Banco Bradesco BBI относно особения случай на LATAM Brasil и бъдещето на бразилското въздухоплаване...
https://www.melhoresdestinos.com.br/azul-pode-comprar-latam-brasil.html 


What If…LATAM and Azul Have More to Share? 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

Американският съд е не е разрешил на ЛАТАМ вътрешен заем от акционерите (Oaktree Capital Management, катарците и фамилиите Куето и Амаро) от 2.45 милиарда.

Така че ще трябва да ги намерят от другаде....

Не знам, на мен бъдещето им ми изглежда изключително несигурно.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Сложно е с линка

Тук го прочетох, има източник в O Estado de São Paulo, ама той е платен

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря за линка , бразилската статия ми е доста интересна:

 

The American court denied the financing that LATAM planned to receive from shareholders and investors. The company, which has been in bankruptcy in the US since May , had negotiated $ 2.45 billion loans with Oaktree Capital Management, with Qatar Airways and with the shareholder families Cueto (Chilean) and Amaro (Brazilian).

LATAM-767-300.png?resize=1200%2C627&ssl=

In the ruling, Judge James Garrity Jr, of the New York bankruptcy court, did not agree with the mechanism for converting shares to pay the loan to Qatar and families.

Under the agreement reached between the group and shareholders, families and Qatar would provide financing of up to $ 1.15 billion and be paid in shares, with a 20% discount on the price of these papers.

As the company made a single request for approval of this financing and what would be granted by Oaktree, the judge denied the entire request, which includes the US $ 1.3 billion loan from the American company.

The magistrate also said that the debate on the share conversion mechanism should take place within the scope of the judicial reorganization plan and that issues between the company and the shareholders cannot be treated confidentially, as they may harm other creditors. The judge's decision exactly meets the request of other creditors of the airline.

Despite the decision, LATAM can still appeal. The deal was made using the DIP model, in which the creditor who grants the financing has priority to receive before others.


And now?

If this way to raise capital does not really work, LATAM will have to look for new alternatives!

Recalling that the company is  reorganizing and adjusting its size in the face of the crisis . No one can be absolutely sure what will happen. The company may or may not get out of this situation. In the past, many others have succeeded (American Airlines, Delta, United), including with the help of their loyalty programs.

If you believe that, there is no need to do something without a strategy. This can bring devaluation to your points since, as we always defend here, the best use is 

in  issuing tickets!

On the other hand, if you do NOT believe in the recovery of the company or are not willing to “ pay to see ” and want to guarantee, even if not optimized, a value NOW for your points, the suggestion is to make your rescue with intelligence, we gave some examples in this post .

Aggressive promotions have been happening more frequently, and if you choose to participate, be  aware of the risks involved.

The moment demands our attention and the “ Earn and Burn  strategy for transferring credit card points to LATAM Pass gains even more strength!

Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Актуално за South African Airways

 

Glug glug

 

Участват:

  • Тито Мбовени - министър на финансите на Южна Африка
  • Правин Гордан - министър на държавните предприятия


 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Суббранда Cathay Dragon официално заминава в небитието :

 

https://www.scmp.com/news/hong-kong/transport/article/3106279/cathay-pacific-axe-6000-staff-and-close-dragon-brand-bid

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Интерджет вече трети ден не изпълняват полети заради неплатено гориво, уебстраницата им е изключена , изглежда настъпва краят за тях :


 

Interjet canceled all flights two days in a row

Interjet canceled all of its flights on November 1 & 2, though as of yesterday afternoon claimed that it would resume flights as of today (November 3).

On its website announcing the cancelations, Interjet acknowledged that coronavirus had impacted the company’s cash flow. Additionally, the company claimed that some of its planes needed to enter maintenance, which caused changes to flight schedules.

However, it’s the “cash flow” issue that seemed to be the primary reason for cancelations, and that was related to the company’s inability to pay for fuel.

Aeropuertos y Servicios Auxiliares (ASA), which is the government-owned company that manages Mexico’s airports, claimed that Interjet didn’t make its payments for jet fuel, which is why flights had been canceled.

Interjet has to pre-pay for fuel, making it even more questionable whether the airline will be able to restart operations with any scale.

Even if the airline can scrape together enough money to pay for fuel for a few flights, that doesn’t bode well for the airline having a reliable schedule going forward.

Interjet has now gone silent

Interjet was supposed to resume operations as of today (November 3), so how did that go? Well, in some ways good, in some ways not good.

First of all, the airline has gone silent. Interjet’s website is down — when you visit interjet.com it redirects to interjet.com/sorry, which still doesn’t actually bring you anywhere. Meanwhile the airline also hasn’t posted anything to social media.

However, the airline did operate a grand total of two one-way flights so far today. It’s not entirely clear if the flights had passengers or what was going on. However, a plane with the registration code XA-JBA flew from Mexico City to Guadalajara, and a plane with the registration code XA-VER flew from Guadalajara to Mexico City. However, that’s it, and that’s all that seems to be on the schedule for today, even though the airline has lots more stranded passengers.

 

The head of Mexico’s Federal Consumer Prosecutor’s Office is today issuing an alertagainst Interjet, essentially warning consumers about the risk of doing business with the airline. It’s estimated that the airline left around 3,000 people stranded due to roughly 50 flight cancelations, and those cancelations are still piling up.

Interjet barely has any planes left

At the beginning of the year, Interjet had a fleet of 88 aircraft, including 66 A320-family aircraft (including some new A320neo and A321neo aircraft), and 22 Sukhoi Superjet 100s.

What has made Interjet’s fleet unique among North American airlines is its Russian-built Sukhoi Superjet 100s, which is one reason I’ve really wanted to fly with Interjet.

That brings us to Interjet’s current fleet situation:

  • For a couple of years now Interjet has been trying to get rid of its Sukhoi Superjets and move to an all-Airbus fleet, as the airline was having reliability issues with these planes
  • In recent months Interjet has returned a vast majority of its Airbus aircraft to leasing companies, meaning a majority of the company’s fleet consists of Sukhoi Superjets
  • While the airline had 22 Sukhoi Superjets, a majority of them haven’t flown in a couple of years, due to reliability issues
  • Interjet is now exclusively operating a fleet of six Sukhoi Superjets

I don’t want to be a pessimist, but the airline can’t pay for fuel, has gone silent, got rid of most of its Airbus aircraft, and is flying six Sukhoi Superjets it has been looking to get rid of for years. Never mind the fact that Interjet owes over $100 million in back taxes.

It’s hard to think that this isn’t the end of Interjet…

Interjet-A320neo.jpegInterjet has returned most of its Airbus planes to leasing companies

 

 
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Хм, май ще взема да оспоря и аз чрез банката плащането към Level. Имах платен полет Париж-НЮ за април, който беше отменен и получих ваучер. След това с този ваучер си взех билет отново Париж - НЮ за септември, който също беше отменен. Нямаше опция да поискам връщане на сумата, единствено можеше да получа ваучер. Та, сега имам ваучер, ама какво от това?! Дали ще мине оспорването, все пак аз не искам ваучер, но като няма друга опция, какво мога да направя 😞  Май още първия път не трябваше да го взимам този ваучер, а директно да вървя в банката, ама ... това е положението.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Asiana airlines ще бъде погълната от големият си конкурент Korean air ,която след сливането ще е десета компания в света :

 

http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20201116000458

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Montenegro Airlines също отиват в историята. Бяха натрупали колосален за размерите си дълг и бяха станали пристан за приятели на властта. Новото правителство на страната явно няма желание и възможност да дотира губеща компания. Така Черна гора става поредната юго-държава без национален превозвач. 

https://www.exyuaviation.com/2020/12/montenegro-airlines-to-file-for.html?m=1

Croatia Airlines също е в трудно положение от доста време, но получиха някакви спасителни пакети скоро. 

Връзка към мнение
On 11/3/2020 at 11:04 PM, Eva eva said:

Хм, май ще взема да оспоря и аз чрез банката плащането към Level. Имах платен полет Париж-НЮ за април, който беше отменен и получих ваучер. След това с този ваучер си взех билет отново Париж - НЮ за септември, който също беше отменен. Нямаше опция да поискам връщане на сумата, единствено можеше да получа ваучер. Та, сега имам ваучер, ама какво от това?! Дали ще мине оспорването, все пак аз не искам ваучер, но като няма друга опция, какво мога да направя 😞  Май още първия път не трябваше да го взимам този ваучер, а директно да вървя в банката, ама ... това е положението.

Ние имахме за март месец полети на Латам до Сао Паоло от Франкфурт. Първоначално нямаше опция за връщане на пари и ни дадоха ваучери. Месеци по-късно се появи такава опция. Но на полските авиолинии също така им писах в месинджър и им върнах ваучера и те ми прехвърлиха парите. Идеята ми е, че можеш да им пишеш в Месинджър за ситуацията и че си искаш парите. Да видим те какво ще ти отговорят 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.