Прескочи до съдържание

Фалирали и спиращи дейност авиокомпании


Препоръчани мнения

В тази връзка , сър Ричард Брансън си е оскубал косите от яд за решението да не продаде дела си на AF-KLM преди няколко месеца . Закупената от него FLyBe замина вече , британското правителство му отказа заем и ще е интересен следващият му ход, а Делта са собственици на 49% от Върджин Атлантик.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 14 часа, stanislavpp каза:

В тази връзка , сър Ричард Брансън си е оскубал косите от яд за решението да не продаде дела си на AF-KLM преди няколко месеца . Закупената от него FLyBe замина вече , британското правителство му отказа заем и ще е интересен следващият му ход, а Делта са собственици на 49% от Върджин Атлантик.

Точно в една от последните си книги съра Ричард Брансън се хвали с Върджин Австралия колко голяма печалба и капитализация има и как е размазал Куантас.

В тази връзка време е да се отърва от книгите му 😄

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 5
Връзка към коментар
5 minutes ago, FlyTraveler said:

A Ethiopian дали ще ги бъде? Имам отложени билети с тях... Едва ли могат да разчитат на етиопското правителство, то сигурно по-бедно от тях.

Борят се, но нямат много резерви.. Вероятно ще имат нужда от държавна помощ...

 

Ethiopian Airlines ‘fighting for survival’, says CEO

https://africa.cgtn.com/2020/04/23/ethiopian-airlines-fighting-for-survival-says-ceo/

 

As far as the current situation is concerned, Ethiopian Airlines can survive off its cargo operations alone until early July.However, if the impact of coronavirus crisis on the travel industry persists for more than three months, Africa’s biggest airline might require state help for its survival.

https://simpleflying.com/ethiopian-airline-cargo-july/

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

Борят се, но нямат много резерви.. Вероятно ще имат нужда от държавна помощ...

 

Ethiopian Airlines ‘fighting for survival’, says CEO

https://africa.cgtn.com/2020/04/23/ethiopian-airlines-fighting-for-survival-says-ceo/

 

As far as the current situation is concerned, Ethiopian Airlines can survive off its cargo operations alone until early July.However, if the impact of coronavirus crisis on the travel industry persists for more than three months, Africa’s biggest airline might require state help for its survival.

https://simpleflying.com/ethiopian-airline-cargo-july/

 

Благодарско!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, Василена каза:

Norwegian затваря всички бази с изключение на Норвегия, Франция и Италия . 1.571 уволнени пилоти  и 3.134 crew cabin . 

Това важи за всяка една а/к  с подобни размери 👍 . Полетите са редуцирани почти до нула ,  съответно служителите са съкратени , а не уволнени . Тези , които работят са със  намалена заплата -50/-60%.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Луфтханза са свършили парите и имат нужда от правителствена помощ

https://www.headforpoints.com/2020/04/25/lufthansa-on-verge-of-bankruptcy-without-a-bailout-official-statement/

 

Връзка към коментар
2 minutes ago, neuromancer said:

Луфтханза са свършили парите и имат нужда от правителствена помощ

https://www.headforpoints.com/2020/04/25/lufthansa-on-verge-of-bankruptcy-without-a-bailout-official-statement/

 

Това се очакваше, но няма съмнение, че ще ги спасят и то с парите на няколко държави. Единственият голям въпрос е ще има ли размиване на сегашния акционерен капитал. Аз купих миналата седмица спекулативно малко акции на Луфтханза, но не съм напълно убеден, че ще направя добра сделка, въпреки че ги купих на стойност до абсолютния минимум. От горната статия долните данни са много интересни:

 

In case you’re wondering, below are the Citi estimates for how long the major European airline groups can last assuming that they continue to pay their bills, refund tickets and pay interest and debt as they become due:

Air France-KLM – 3 months

easyJet – 15 months

IAG (British Airways) – 8 months

Lufthansa – already technically insolvent

Ryanair – 18 months

Wizz Air – 22 months

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 58 минути , searus каза:

Временно?

Ако беше временно, нямаше да информирам в темата "Фалирали и спиращи дейност авиокомпании" . В сайта на споменатата авиокомпания има информация на английски език.

  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, epetkov каза:

Ако беше временно, нямаше да информирам в темата "Фалирали и спиращи дейност авиокомпании" . В сайта на споменатата авиокомпания има информация на английски език.

 

Преди 1 час, epetkov каза:

Ако беше временно, нямаше да информирам в темата "Фалирали и спиращи дейност авиокомпании" . В сайта на споменатата авиокомпания има информация на английски език.

Ако може линк, не че лично ме интересува, защото нямам намерение скоро да ходя натам, но това, което аз виждам на сайта им е:

 

Screenshot_20200429-194803.png.206cded0f7986340745780be1bdafd6e.png

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
42 minutes ago, vinidj said:

https://www.avioforum.com/civil-aviation/airlines/norwegian-niama-da-leti-do-2021/?fbclid=IwAR3TI_YXyVgyov6trmfoMlk0sWdKay3_dQS-MGoWN_m8CGo_pRjaTkdxVnQ

 

Норуиджиън май спират и ще рестартират с ново име New Norwegian през 2021ва.

В съседната тема пуснах най-актуалната информация. Кредиторите вчера не са одобрили с необходимото мнозинство плана за преструктуриране и за сега вървят към фалит, но ще продължат преговорите до понеделник.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 18.04.2020 г. в 11:32, stanislavpp каза:

Следващите , които изглежда хлопват кепенци са South African Airways

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-18/south-african-airways-nears-collapse-with-plan-to-fire-workforce

Смъртта на South African Airways поставят основите на създаването на нова национална а/к в ЮАР  :

 

https://simpleflying.com/south-africa-new-national-airline/

Връзка към коментар

Любимата ми а/к е Авианка , силно се надявам да ги има след преструктуриране :


https://thepointsguy.com/news/avianca-enters-bankruptcy-coronavirus/

 

 

The Bogotá-based carrier’s bankruptcy is unlikely to affect many travelers as scheduled passenger operations have been suspended since mid-March due to COVID-19.

“Avianca is facing the most challenging crisis in our 100-year history as we navigate the effects of the COVID-19 pandemic,” said Avianca CEO Anko van der Werff, in a statement. “In the face of a complete grounding of our passenger fleet and a recovery that will be gradual, entering into this process is a necessary step to address our financial challenges.”

Avianca is the latest major airline name to succumb to the pandemic. Virgin Australia entered voluntary administration, Australia’s equivalent of bankruptcy reorganization, in April. Regional carriers Flybe in the U.K., and Compass Airlines, RavnAir and Trans States Airlines have all shut their doors since the crisis hit.

The International Air Transport Association (IATA) has warned that as many as half of the world’s airlines could collapse or merge with others as a result of the coronavirus crisis. Government aid in some countries, including the U.S. but not Colombia — where Avianca is based — has forestalled the worst impact but many expect a significantly smaller airline industry even after the threat of the virus subsides.

“The situation is extremely fragile as the recession starts to take its toll,” said IATA director general Alexandre de Juniac on April 28. “We’re not out of the situation at all and airline finances are extremely fragile .”

Avianca is a partner of United Airlines and a member of the Star Alliance. Prior to the crisis, it was working on a four-way immunized partnership with Azul in Brazil, Copa Airlines in Panama and United covering travel between the U.S. and South America. The pact would challenge Delta Air Lines and LATAM Airlines’ planned tie up.

The Colombian airline group has hubs in Bogotá (BOG), Lima (LIM), Quito (UIO) in Ecuador, and San Salvador (SAL) in El Salvador. Avianca operated 144 passenger jets, including 107 Airbus A320 family and 13 Boeing 787 aircraft, at the end of January.

Listed on the New York Stock Exchange, Avianca filed for Chapter 11 bankruptcy restructuring in New York. It plans to file for the comparable restructuring process in Peru as well.

Avianca’s loyalty program LifeMiles is a separate company and not part of the reorganization.

In addition, Avianca is in discussions with the Colombian government over possible aid.

Avianca previously reorganized under Chapter 11 from 2003 to 2004.

 

With this Chapter 11 bankruptcy protection filing, Avianca hopes to:

  • Protect and preserve operations so Avianca can continue to operate as government restrictions are lifted
  • Ensure connectivity and drive investment and tourism by continuing as Colombia’s flagship airline
  • Preserve jobs in Colombia and other markets where the company operates, with Avianca directly responsible for more than 21,000 jobs throughout Latin America
  • Restructure the company’s balance sheet and obligations to enable Avianca to navigate the effects of the COVID-19 pandemic as well as comprehensively address liabilities, leases, aircraft orders and other commitments


Hopefully Avianca emerges from bankruptcy protection stronger than ever. Unlike many other airlines around the world, Avianca hasn’t gotten much government aid, and in current circumstances that makes it almost impossible to continue operations. That’s especially true when you consider that the airline was already undergoing a restructuring when this all started.

Редактирано от stanislavpp
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Получих следното изявление от СЕО на Авианка на имейла си:

 

 

Dear Customer,
 
 Avianca has flown through the skies for over 100 years, and we are committed to our purpose of connecting individuals, families, and businesses to the world.  In everything we do, providing safety and well-being to our customers is our top priority.  This has been true during the COVID-19 pandemic and will continue when travel restrictions are lifted in the countries we serve.  We hope to return to heaven and help you visit, more safely, the people and places they love.

 In the meantime, we are taking steps to ensure that we have the necessary financial strength to continue providing the service that characterizes us in the future.  Today, Avianca voluntarily filed a reorganization proceeding under Chapter 11 of the United States Bankruptcy Act.  We did this to protect our business while continuing to face the effects of the COVID-19 pandemic, as well as to comprehensively manage our debt and other commitments.
 
 Here is what you need to know:
 
 Avianca will continue to operate serving our clients within this process.  Avianca will return to the skies and continue to fly once the travel restrictions generated by COVID-19 are gradually lifted.

 Your safety and well-being remain a priority for us today and in the future.  Be confident that you can continue to enjoy Avianca for safe, reliable and high-quality service air travel.  To that end, Avianca has implemented a series of measures to guarantee the safety and well-being of our employees and clients.  Additional information on the measures Avianca has taken can be found here.

 Our clients will be able to continue managing trips and flying with Avianca in the same way that they always have.  We plan to honor all client programs throughout this process.

 Avianca has submitted requests to maintain its client programs throughout this process, so clients can trust to continue organizing trips and flying with Avianca in the same way that they always have.

 Likewise, customers can use the tickets, vouchers and gift vouchers purchased before Avianca started this process.  Additionally, they will continue to earn miles when they fly with the airline, and may continue to redeem the miles earned through LifeMiles ™ to purchase tickets with Avianca during this process.  Additional frequent flyer benefits remain active, including access to VIP Lounges, priority check-in, promotions and other benefits.  Avianca also hopes to continue issuing ticket refunds and honor travel bonuses and payments or credits associated with baggage or service claims in accordance with its customary policies.

 Given the impact that COVID-19 has had on travel plans, we will continue our flexibility policy.  Subject to government policy, we hope to continue to allow multiple changes, with no penalties or fees for fare differences for previously issued and / or new tickets purchased as long as the original and changed flight is until October 31, 2020. All customers who  who have booked or are going to buy flights during this period can be sure that they can trust Avianca.

 The LifeMiles ™ program is administered by an independent company and is NOT part of the Avianca Chapter 11 statement.

 Avianca customers will continue to earn miles when they fly with Avianca, and can continue to redeem their miles earned through LifeMiles ™ to purchase Avianca tickets throughout this process.  Tickets purchased through LifeMiles ™ mileage redemption will continue to be free of penalties until October 31, 2020.

 We are proud of our 100-year legacy, and look forward to continuing to serve you.  Thank you for your continued loyalty.
 
 Have a good time and we'll see you soon in heaven.  # AviancaSeguiráVolando

Връзка към коментар

От любопитство им погледнах акциите на Avianca и 2014-та година са били 18 долара,  2020 януари са били 5 долара, а миналия петък са затворили на 88 цента. Явно авиокомпанията е имала доста проблеми още преди да дойде коронавирус и сега ситуацията от лоша се е превърнала в трагична 😞 цък

 

Акциите на Latam обаче също изглеждат доста зле 😞 2010-та година са били 30 долара, в началато на тази година са стигнали до 9 долара, а сега са 3 долара...цък 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.