Прескочи до съдържание

Фалирали и спиращи дейност авиокомпании


Препоръчани мнения

Публикувано:
14 minutes ago, tougherty said:

 Topfly, а къде можеш да видиш назад цените на акциите?

Над графиката натискаш max и ще ти покаже цените от както дадената компания е на борсата. 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Публикувано:

Авианка беше доста зле и преди, миналата година я спасиха със заем от Юнайтед, така че това сега е очаквано...

Катя мравката
Публикувано:

 Луфтханза и KLM планират да използват 20 на сто от капацитета си през тази година, а Райън 50.

https://www.forbes.com/sites/willhorton1/2020/05/10/european-airlines-resume-flights-for-summer-travel-at-different-paces-but-british-airwaysiag-air-france-klm-and-lufthansa-may-converge/

Аз много харесвах Луфтханза и погледнах сега от любопитство балансите й и се вижда,че поне от 2-3 години е имала проблеми с платежоспособността. Има също около 100 дъщерни фирми, които, ако са в същия отрасъл, може сега да са обезценени. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Hertz влезе в процедура по несъстоятелност.

 

Hertz: Car rental firm files for US bankruptcy protection

https://www.bbc.com/news/business-52780841

 

Знам, че не са авиокомпания, но не намерих по добра тема за тях. 

Avis за сега се справят доста по добре и имат сериозен шанс да излезат по силни след кризата...

 

 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 21 минути , Topfly каза:

Avis за сега се справят доста по добре и имат сериозен шанс да излезат по силни след кризата...

 

Не зная колко си наясно в дълбочина   “ с обявяване на несъстоятелност “ , но много по-вероятно е да стане точно обратното на твоето твърдение . За примери, ще дам : най-голямата а/к в света в момента  - Делта , Дженерал Мотърс и особено Тръмпи - който цели шест пъти е обявявал несъстоятелност...

Публикувано:
преди 13 минути , Topfly каза:

Знам, че не са авиокомпания, но

Цитираното можеше да го пропуснеш от поста си и да почнеш от запетайката.  🙂Всички знаем, че знаеш кои са Hertz 🙂

 

Мързи ме в съботната сутрин да го преведа. И така е абсолютно ясно:

 

Эквадор решил ликвидировать национальную авиакомпанию TAME EP Linea Aerea del Ecuador.
Флот TAME состоял из семи самолетов - двух Embraer E190, одного Airbus A319, одного A320 и трех ATR 42.

 

Публикувано:
15 minutes ago, stanislavpp said:

Не зная колко си наясно в дълбочина   “ с обявяване на несъстоятелност “ , но много по-вероятно е да стане точно обратното на твоето твърдение . За примери, ще дам : най-голямата а/к в света в момента  - Делта , Дженерал Мотърс и особено Тръмпи - който цели шест пъти е обявявал несъстоятелност...

Прав си, че има и подобни случаи, но точно при Hertz не вярвам да се повтори. Hertz имат проблеми доста преди сегашната криза. Акциите има 2014-та година август месец бяха близо 110 долара, а 2020 година януари бяха стигнали до 20 долара, а сега са около 3 долара... Явно има нещо много сгрешено в бизнес моделът им...Автомобилите имат доста добър вторичен пазар, дори и в сегашната криза, така че ми е доста трудно да повярвам, че някой от кредиторите ще е съгласен евентуално да си заменят дълга срещу акции или да се отказат от част от вземанията си..Офисите, колите, паркингите и т.н. са доста ликвидни активи.. Чудеса разбира се винаги може да станат, но аз не бих заложил в момента на такъв сценарий.

Георги Матеев
Публикувано:

Между другото може ли някой да ми обясни "обявяване на банкрут" и "влизане в процедура по несъстоятелност" едно и също ли е? И как след като си банкрутирал изведнъж възкръсваш и продължаваш да правиш бизнес? Нещо ми е неясен този момент.

Публикувано:
5 minutes ago, Георги Матеев said:

Между другото може ли някой да ми обясни "обявяване на банкрут" и "влизане в процедура по несъстоятелност" едно и също ли е? И как след като си банкрутирал изведнъж възкръсваш и продължаваш да правиш бизнес? Нещо ми е неясен този момент.

Общо взето е едно и също, но в различните държави има разлики в конкретните юридически тестове.  По принцип подобна процедура може да се открие доброволно от фирмата с цел да получи глътка въздух и да може да предоговори задълженията с кредиторите, но може да се стартира и от кредитора принудително , ако длъжника не иска да плаща.

 

В конкретния случай става дума за доброволно влизане в процедура по несъстоятелност, като така фирмата получава 3 месеца срок съвсем законнно да не си обслужва задълженията, като в същото време може да работи и да преговаря с кредиторите. Ако след тези 3 месеца няма споразумение с кредиторите се преминава към ликвидация на фирмата, като активите се разпродават и с получените пари се удовлетворяват кредиторите.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 15 минути , Topfly каза:

В конкретния случай става дума за доброволно влизане в процедура по несъстоятелност, като така фирмата получава 3 месеца срок съвсем законнно да не си обслужва задълженията, като в същото време може да работи и да преговаря с кредиторите. Ако след тези 3 месеца няма споразумение с кредиторите се преминава към ликвидация на фирмата, като активите се разпродават и с получените пари се удовлетворяват кредиторите.

Това означава ли че ако след три месеца не постигнат ново споразумение е възможно да остане валидно старото преди обявата?

Публикувано:
1 minute ago, stefanrusev said:

Това означава ли че ако след три месеца не постигнат ново споразумение е възможно да остане валидно старото преди обявата?

Основата на всеки бизнес е доверието, а обявяването на процедура по несъстоятелност руши доверието, защото фирмата съвсем законно, но не си изпълнява задълженията. От такава гледна точка в подобна процедура обикновенно се влиза само ако няма друг избор, но това и означава, че фирмата е принудена да си предоговори задълженията за да може да работи нормално. Теоритично е възможно и без предоговаряне да излезе от подобно положение, но това може да се случи само ако печеленото на време доведе до увеличаване на ликвидността. Например за тези 3 месеца Hertz би могла да продаде офиси или други активи и така да възстанови платежоспособността си, но в различни държави разпореждането с имущество в подобна процедура може и да има определени законови ограничения. Възможно е и да договори нови заеми, увеличение на капитала и т.н. Тези възможности обаче са открити и преди да се влезе в процедура по несъстоятелност и е малко вероятно мениджмънта да не се е опитал да се възползва от всички възможности.

  • Харесвам 1
Публикувано:
30 minutes ago, Dian said:

От това което чета за тях шансовете им да продължат след преструктуриране не са лоши. Авиокомпанията ще си продължи операциите и по време на процедурата по несъстоятелност. За сега не бих ги отписал.

  • Харесвам 2
Георги Матеев
Публикувано:

Никак не завиждам на южноамериканците - първо Avianca, после TAME, сега Latam. И без това полетите на континента не се славеха с ниски цени и преди кризата, а сега си представям какво ще стане.

  • Харесвам 3
Публикувано:
2 minutes ago, Георги Матеев said:

Никак не завиждам на южноамериканците - първо Avianca, после TAME, сега Latam. И без това полетите на континента не се славеха с ниски цени и преди кризата, а сега си представям какво ще стане.

Тази криза дългосрочно може да има и положителен ефект. Проблемът с високите цени в Южна Америка идваше от липсата на либерализация на пазара. Фалитът на много авиокомпании обаче може да принуди правителствата да преосмислят тази политика и да позволят по голямата конкуренция...

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 37 минути , Topfly каза:

Тази криза дългосрочно може да има и положителен ефект.

И аз нещо такова си мислех, че освен негативното влияние, може да има и някакъв положителен ефект - все пак, след като се поуспокои ситуацията, пак ще се появи търсене за пътуване, а щом има търсене, ще има и предлагане и след като covid-19 е "одрусал крушата", образно казано, ще са останали по жилавите, по-приспособени, по-ефективни и в крайна сметка по-конкурентни играчи.  Единствено това изливане на милиарди държавни помощи, предимно в Европа, малко или много изкривява пазара и нормалната конкуренция, както основателно се оплаква и О'Лиъри. 

  • Харесвам 3
Публикувано:

Най-големите пари бяха изляти (или предстои) отвъд океана. При положение, че бяха спасявани автопроизводители,  банки, авиопроизводители, авиокомпани и кой ли още не,  явно без държавата нещата не се получават. Освен това при много от закъсалите точно държавните ограничения доведоха до сегашната ситуация,  а не техни пазарни грешки. 

Вярно че трудно остава пазарна ниша незапълнена, но докато чакаме да се появи нов "Бойнг" ,  Lufthansa и т. н.  може да ни се изчака чакането. 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Публикувано:

Стискам палци за ЛАТАМ , Делта в момента ги подпомагат с 62$ мил. свеж кеш като компенсация по сключена сделка за няколко А350, от които се отказват, които нищо чудно да се озоват в Доха в крайна сметка . Делта са собственици на 20% от ЛАТАМ , Катар еъруейс на 10%. Ще е крайно интересно какви промени ще настъпят още в авиобизнеса. В момента имам и закупени два билети с ЛАТАМ за ноември.
 

Говорите за високи цени в ЮА, аз съм на точното противоположното мнение - именно твърде ниските цени на билетите им изиграват лоша шега на ЛАТАМ , а и на Авианка . При десетина вътрешни полети с двете а/к през последните 18 месеци, аз нямам билет над 40$ ( с вкл. кери-он).

 

Чаптър 11 е уникален в своите условия и мисля, че няма аналог в Европа, където компаниите са длъжни да отидат на ликвидация. Докато тук, компаниите продължават да оперират , продължават да набират финансови инструменти ( въпреки фалита), имат защита от кредитори , могат да развалят неизгодни договори и да се преструктурират . Обаче нищо чудно , бразилското им подразделение да отиде в небитието, докато в  Перу, Чили, Еквадор и Колумбия ще останат силните им позиции... 
 

Чиста спекулация, но няма да се учудя дори и Делта да си ги “посъветвали”, ние сме доста доста доста далеч от нивата на техните СЕО-та и чукаме по клавиатурата, а ЛАТАМ при 1,3$ милиарда наличен кеш обявяват фалит :)))

  • Харесвам 7
Публикувано:
преди 5 часа, stanislavpp каза:

Чаптър 11 е уникален в своите условия и мисля, че няма аналог в Европа, където компаниите са длъжни да отидат на ликвидация. Докато тук, компаниите продължават да оперират , продължават да набират финансови инструменти ( въпреки фалита), имат защита от кредитори , могат да развалят неизгодни договори и да се преструктурират .

👏 Couldn't agree more, както казват по Свиленградско. Това е най-доброто за бизнеса!

 

преди 11 часа, stanimir каза:

явно без държавата нещата не се получават

Не е толкова явно, защото не знаем какво щеше да се случи без държавна намеса. Но някои дебелогъзи CEO-та не пожелаха да се разделят с тлъстите си бонуси и да поработят по-здраво в критичната ситуация, включително и да вземат непопулярни мерки, а от друга страна един президент вече беше в предизборна кампания и... стана заварката.

А ако Boeing и Lufthansa се издънят и оттекат от пазара, защо да чакаме да се появят техни копия? За да се издънят пак? Това тотално противоречи на пазарната логика!

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 14 часа, Topfly каза:

Тази криза дългосрочно може да има и положителен ефект. Проблемът с високите цени в Южна Америка идваше от липсата на либерализация на пазара. Фалитът на много авиокомпании обаче може да принуди правителствата да преосмислят тази политика и да позволят по голямата конкуренция...

Всъщност няма голяма разлика. Вярно, че няма open sky и се иска разрешение за опериране, ама последните години дават разрешения на всеки, който поиска. Сега ще видим кои ще останат, че мераците на Норвежиън, Върджин и вероятно Еър Европа увехнаха въпреки разрешенията.

преди 6 часа, stanislavpp каза:

Обаче нищо чудно , бразилското им подразделение да отиде в небитието, докато в  Перу, Чили, Еквадор и Колумбия ще останат силните им позиции...

Аз доколкото разбрах от получения мейл бразилското подрзделение не е включено в защитата от кредитори, ама дали защото е стабилно и няма нужда или е неспасяемо и няма смисъл не разбрах... 

Като фалира Авианка Бразил цените на вътрешните полети се вдигнаха с около 20%, ако фалира и ЛАТАМ ще е апокалипсис...

Публикувано:
преди 10 часа, Goal & Boss каза:

A ако Boeing и Lufthansa се издънят и оттекат от пазара, защо да чакаме да се появят техни копия? За да се издънят пак? Това тотално противоречи на пазарната логика!

 

Too Big to Fail ,  нали така казваха когато спасяваха банките ?

 

А защо изобщо трябваше да се предприемат ограничения заради коронавируса ? За да спасяват хора които иначе не биха оцелели ? Това противоречи на природните закони.Можеше да ги оставят на естественият отбор.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.