Прескочи до съдържание

Фалирали и спиращи дейност авиокомпании


Препоръчани мнения

Публикувано:
9 hours ago, neuromancer said:

Всъщност няма голяма разлика. Вярно, че няма open sky и се иска разрешение за опериране, ама последните години дават разрешения на всеки, който поиска. Сега ще видим кои ще останат, че мераците на Норвежиън, Върджин и вероятно Еър Европа увехнаха въпреки разрешенията.

Точно по повод тези разрешения в Латинска Америка бях чел, че се дават доста избирателно и реално не позволяват да се създадат големи регионални НТА. На теория всички държави в региона са за свободен пазар, но на практика създават доста брократични пречки. В Аржентина дори и при вътрешните полети на Norwegian имаше голяма борба докато ги разрешат с определени ограничения.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 16 часа, stanislavpp каза:

При десетина вътрешни полети с двете а/к през последните 18 месеци, аз нямам билет над 40$ ( с вкл. кери-он).

В ЮА билетите за вътрешни полети наистина не са скъпи, ако се купуват  през местната версия на съответната авиокомпания.  В English/International  версиите на сайтовете цените са средно  около два пъти по-високи. При това в летищата не се правят проверки за документ за продължително(постоянно) пребиваване в страната. Тази схема с версиите не работи за Бразилия, но пък в Бразилия  цените приятно падат със свързващ полет  през летището,  до което  трябва да се лети. 

  • Харесвам 1
Георги Матеев
Публикувано:
преди 16 часа, stanislavpp каза:

Говорите за високи цени в ЮА, аз съм на точното противоположното мнение - именно твърде ниските цени на билетите им изиграват лоша шега на ЛАТАМ , а и на Авианка . При десетина вътрешни полети с двете а/к през последните 18 месеци, аз нямам билет над 40$ ( с вкл. кери-он).

Основният ми сблъсък с местните цени беше през 2016-2017, когато обикалях доста из Централна и Южна Америка. Всяка отсечка на Авианка (имах над 15) по принцип се продаваше средно за по около €150-€200, като цените бяха идентични във всички версии на сайта им. При това говорим за 60-90 минутни полети, та от зор се наложи да правя гимнастики с мили, които сваляха тройно и четворно цифрите. Латам на практика държаха същите неприлични цени тогава. А пък последните 2 години имах вътрешни полети в Уругвай, Чили, Аржентина и Еквадор, които също меко казано не бяха евтини. И въобще в главата ми е останала асоциация ЮА = скъпо.

 

Междувременно нещата очевидно са се променили за някои дестинации, но все пак ми е много интересно какво ще се случи в района след приключване на кризата. Според мен ако и Латам изчезне наистина ще стане нещо страшно.

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Публикувано:
преди 2 часа, stanimir каза:

 

Too Big to Fail ,  нали така казваха когато спасяваха банките ?

Казваха. Още тогава видях колко яко ги е нагазил социализЪмът в САЩ.

 

  

преди 2 часа, stanimir каза:

 

А защо изобщо трябваше да се предприемат ограничения заради коронавируса ? За да спасяват хора които иначе не биха оцелели ? Това противоречи на природните закони.Можеше да ги оставят на естественият отбор.

Въпрос на ценности. Ти разсъждаваш така, други хора - иначе.

  • Харесвам 1
Публикувано:
На ‎23‎.‎5‎.‎2020‎ г. в 11:04, Георги Матеев каза:

Между другото може ли някой да ми обясни "обявяване на банкрут" и "влизане в процедура по несъстоятелност" едно и също ли е? И как след като си банкрутирал изведнъж възкръсваш и продължаваш да правиш бизнес? Нещо ми е неясен този момент.

Най-общо банкрутът е престъпление по повод (водещо или предхождащо) несъстоятелност, което може да бъде извършено с умисъл или по непредпазливост. Престъпление е защото вследствие на незаконосъобразни действия се постигат щети за кредиторите на лицето. В тази връзка изразът "обявяване на банкрут" не е коректен, т.к. едно лице е по-скоро "осъдено за банкрут" след влизане на присъдата в сила.

От друга страна, самата несъстоятелност не е престъпление. Процедурата по несъстоятелност има за цел да осигури справедливо удовлетворяване на кредиторите и евентуално оздравяването на предприятието на длъжника, който е неплатежоспособен. 

  • Благодаря 1
Публикувано:

Цените зависят от това кога пътуваш и къде, има ли конкуренция... Преди години нямаше нискотарифни и цените бяха много високи, сега може да се пътува до Аржентина много евтино, други места пак са си скъпи...

 

Публикувано:
Преди 1 час, neuromancer каза:

сега може да се пътува до Аржентина много евтино,

Какви са цените грубо, до къде се лети и с кой? Извинявам се, че в тази тема питам, но...….

Публикувано:

За полети между Бразилия и Аржентина говоря, и Чили. Имаше цени само колкото летищни такси (20-30 евро), ама беше преди вируса. С нискотарифни компании. И други вътрешни полети можеше да се намерят много евтино, в ниския сезон. В бъдеще нямам идея какво ще стане, ама ако Латам фалират това са около 30-40% от целия трафик.

Сега в момента има брутални цени по $200 между Северна и Южна Америка, но не се знае кой ще оцелее, пък и поне до септември-ноември няма изгледи да стане възможно пътуването.

 

ПП "в момента" имам предвид миналата неделя, ама оттогава Тръмп забрани полетите и не съм гледал...

  • Харесвам 1
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Да питам и аз нещо, въпреки че надали някой знае...

Имам точки на ЛАТАМ, които са в процедура за защита от кредиторите, освен това всички латиноамерикански държави са фалирали и надали някой ще ги спаси...

Та ако с тия точки си взема Gift card за онлайн магазин, дали картата ще надживее авиокомпанията? Или трябва да изхарча всичко бързо? То аз големи покупки онлайн не предвиждам, ама все за 500-1000 реала мога да се насиля да накупя неща...

Аз естествено мислех да летя с тия точки, ама ако авиокомпанията глътне вода няма кой да ме закара...

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

От беглия ми поглед... не съм убеден, че точно LATAM ще се затрие при всички интереси замесени там, по-скоро ще се опитат са се  преструктурират в доста по-малка и ефективна компания, за момента с Chapter 11 се опитват да се отърват от вече неизгодните лизинги, а и преговорите за bailout вероятно още продължават, въпреки че сега може да се проточат повече...

 

Иначе харченето насила на точки от авиокомпании поне на мен не ми се получава особено успешно, купувал съм си боклуци, които иначе не бих, така че би ми било все тая. Точките са за летене, за статус, евентуално с някои условности за хотели и други екстри, иначе няма тръпка... :beach:
 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
Публикувано:

@neuromancer Аз бих си запазил точките , другите латиноамерикански държави нямат много общо с Чили , която е третата по стандарт държава в Америките. Към уравнението трябва да се добавят Делта и Катар ъеруейс , така че изгледите ЛАТАМ да изчезнат са клонящи към нулата...

  • Харесвам 2
Публикувано:

@neuromancer Аз за сега изобщо не бих отписал Latam . Това е авиокомпания, чийто бизнес модел е в състояние да генерира трайно печалба и е по вероятно собствениците, кредиторите и евентуално някои държави да я спасят. Аз не бих се притеснявал много за точките си. Възможно е обаче след преструктуриране много от сегашните линии, които не са достатъчно рентабилни да бъдат закрити...

Публикувано:

Ами май няма да ги мисля, ще чакам да видя какво ще стане...

Наистина с полети тия точки струват 4-5 пъти повече, отколкото в продукти, обаче остава леко несигурната обстановка, и пълна бъркотия с ваканциите, та не мога да буквам нищо...

 

А за панамската Copa airlines някакви такива проникновения има ли някой? Точки с тях нямам, ама се налага едно ходене до Щатите и с тях е поне 4 пъти по-евтино отколкото досега съм летял... Обаче остава въпроса дали ще издържат до януари, ако взема билетите сега...

Ако изчакам пътуването да стане сигурно, цените ще се върнат на нормалните си нива

Публикувано:

 Copa са добре , дори не са поискали помощ от правителството досега , иначе очакват загуба от 2 млрд тази година . При добра цена не бих се замислил много , но бих спазил правилото на задължителна покупка с кк.

  • Харесвам 2
Публикувано:

За разлика от останалите играчи в региона, Copa са стабилни и се справят със собствени сили засега, но ще трябва да бъдат максимално ефективни като много малка компания в следващите месеци. Имаха и добра идея да намалят разходите си с унифициране на флота, което значи да се отърват от Ембраерите, но пък коня, на който бяга заложили е MAX серията, което предвиждаше и удвояване на капацитета. Нещата с Боинг вървят много бавно и вероятно там ще търсят някакво по-бързо решение за момента.  

 

При всички положения засега са с глава стабилно над водата и с план... за по-нататък difficult to see, always in motion is the future, въпреки че ти май тоя филм не го беше гледал, но питай @Брани той ги разбира нещата, ще ти обясни.

 

https://centreforaviation.com/analysis/reports/covid-19-copa-airlines-attempting-to-determine-its-optimal-size-524195 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Публикувано:

Днес новината направо ме срази

ЛАТАМ и Азул обявиха codeshare и партньорство в програмите за лоялни клиенти. Започвам да си мисля, че планират да закрият бразилския клон на ЛАТАМ и да ползват полетите на Азул за връзка към останалите навън...

  • Харесвам 3
Публикувано:

Опити за подобни филми е имало и преди на този пазар и по-принцип така се прави, LATAM и Azul взаимно се допълват така или иначе. Да не избързваме с догатките, но не е изключено да се окажете с един голям национален превозвач да го наречем ТАМАзул и един Гол (и Бос :dntknw:), което може да ви е удобно, но изгодно надали. 

 

05_DadosdoTransporteAreomai20.png  

 

Azul в момента се правят на ощипа мома, докато LATAM може и да знаят какво искат, а най-важното е, че "една жена на пазара" е казала на CNN Brazil, че това е задявка преди сватбата.  

   

Merger with Azul is not ruled out, says president of LATAM.

https://www.cnnbrasil.com.br/business/2020/06/16/fusao-com-a-azul-e-uma-possibilidade-diz-presidente-da-latam

 

Cadier also admitted that a merger with Azul may even take place in the future. He explained that the negotiations for an eventual union of the two companies are complex and unfeasible at the moment because of the crisis, while the "codeshare" is much simpler.

 

According to an airline source heard by the report on condition of anonymity, the "codeshare" agreement is as if the two companies were "getting to know each other", but it is a relevant step that could turn into a "marriage".

 

Merger with LATAM is ruled out, says CEO of Azul.

https://contatoradar.com.br/2020/06/azul-descarta-possivel-fusao-com-a-latam-brasil/

 

According to Rodgerson thе biggest speculation with this agreement was dismissed. "Our plate is very full now with everything we have for the pandemic. We have no merger plan".

 

There will be 50 non-overlapping routes that cutomers of both companies will be able to count on from August with codeshare. For example, a customer may leave Sao Paolo (GRU) for Ipatigna (IPN) with a connection at Cofins (CNF), with a single check-in and baggage check-in, flying the first leg on LATAМ and the second on Azul. 
 

  • Харесвам 1
Публикувано:

ЛАТАМ Аржентина пускат кепенците от днес.

Да допълня, спират вътрешните полети (12 дестинации общо), международните им полети ще се изпълняват от другите подразделения (когато тръгнат, че май всички полети до Аржентина са спрени в момента).

CEO-то твърди, че това е единственото подрaзделение, което ще прекрати съществуването си, но това си е PR talk и не бива да му се вярва 100%.

  • Харесвам 2
  • Шок 2
Публикувано:
преди 2 часа, Dian каза:

Level от днес откриват производство по несъстоятелност: 

https://www.headforpoints.com/2020/06/18/level-europe-enters-insolvency/?fbclid=IwAR3c5GygoHcL2OSjlf6xOnMUDVN4yGhRVD4wPeLzibJbXkhBYWRBX0Z310k

:sad:
добре поне, че: 

Цитат

The LEVEL long haul airline operation is unaffected, at least for now, since it is operated under separate Air Operating Certificates and is legally part of of Iberia and OpenSkies.

 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 15 часа, Фичо каза:

:sad:
добре поне, че: 

 

Лошо, имам 2 полета с тях, ама май са купувани през Вюлинг с Пейпал, веднага поисквам парите дано имат нещо останало.

Публикувано:

Brussels airlines може да фалират в близко време, ако не се разберат със синдикатите.  Луфтханза  смята  договора с профсъюзите  за  главно условие  за оказване на подкрепа на Brussels airlines.  цък

  • Харесвам 1
Публикувано:

Aeromexico се обяснява, че още не знаят как точно ще се спасяват (exploring options?) след вчерашния слух, че ще прибегнат до Chapter 11 и при положение, че няма до получат държавна помощ. Предполагам, че скоро ще разберем и ние и те... 

https://www.reuters.com/article/aeromexico-media-companystatement/update-2-aeromexico-says-looking-to-restructure-financial-obligations-has-not-decided-on-chapter-11-idUSL1N2DW1E3 

 

AM.png 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Немското подразделение на SunExpress си заминава. Полетите за този сезон трябва да се поемат от Eurowings и турското подразделение. Все пак е хубаво всички да си разгледат резервации да няма изненади.

 

spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/sunexpress-beendet-flugbetrieb-in-deutschland-a-bb21a21b-15fa-4ed4-bd4f-ca32320a636d

  • Харесвам 2
Публикувано:
На 20.06.2020 г. в 8:19, Adventurer каза:

Aeromexico се обяснява, че още не знаят как точно ще се спасяват (exploring options?) след вчерашния слух, че ще прибегнат до Chapter 11 и при положение, че няма до получат държавна помощ. Предполагам, че скоро ще разберем и ние и те... 

https://www.reuters.com/article/aeromexico-media-companystatement/update-2-aeromexico-says-looking-to-restructure-financial-obligations-has-not-decided-on-chapter-11-idUSL1N2DW1E3 

 

AM.png 

Явно @Gentleman Basta и @Lindt имат още един повод да се похвалят... 🙂

  • Благодаря 1
  • Замислям се 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.