Прескочи до съдържание

Перу - Боливия


Guinness

Препоръчани мнения

Защото съм виждала плажове с голям отлив, където се получава същия ефект на огледало. Сухият вариант ме влече по мои си причини... обожавам пустини, напукана земя, линии, всичко що наподобява лек апокалипсис. А и мисля да комбинирам с ходене в джунглата, за където сухия сезон е по-удачен. Но ако това е бил най-красивия ти залез определено се замислям. :)

Връзка към коментар

От Куско до Ла Пас няма директни автобуси. Автобусите от Ла Пас до Уюни са само вечерни и последния заминава, по спомени, преди 10 вечерта, поради което от Пуно трябва да хванеш някой от сутрешните автобуси за Ла Пас. 

Според този сайт http://www.perutourbus.com/cusco-to-la-paz-bus.html има директни автобуси от Куско до Ла Пас. Пристига сутринта. Там имам цял ден и вечерта трябва да хвана автобус Уюни. Оттам доколкото разбрах хващам джип, който те вози до Солниците, нали така? Имаш ли спомен колко струва горе-долу това удоволствие? След това еднодневно приключение трябва да хвана вечерта отново автобуса за Ла Пас. Очертават се три нощи в автобусите. :D

 

Също така можеш да провериш как са цените на самолетните билети, ако се вземат на куп, а не вътрешните полети да са отделно от дългите полети. Мисля, че доста ще падне цената. По кое време на годината възнамеряваш да ходиш? Ако е извън дъждовния сезон има малка вероятност да видиш "огледалото", а без вода салара е пак впечатляващ, но не си струва да си утрепеш половината дни заради него

Да ти кажа това мисля да направя. Лошото е, че много полети ще се насъберат. Като цяло идеята ми ще е нещо от сорта:

Сао Пауло - Лима

Лима - Куско

Ла Пас - Сао Пауло (през Богота)

 

Евентуално това пътешествие ще стане през март. Нямам представа дали ще има вода или не.

 

 
Връзка към коментар

Дори и да има директен автобус, което не е изключено щото имаше доста компании, а моя испански се свежда до това да си поръчам бира, е по-добре да направиш дневния преход с автобус до Пуно, както са препоръчали по-горе. Нощувка в Пуно и на другия ден сутринта за Ла Пас. Там ще имаш престой от няколко часа и те така.

Еднодневния трип с джиповете беше 150 боливианос със включен обяд.

Така както си написал полетите означава ли, че крайната и начална точка не е БГ? Щото през март има доста почивни дни, с които твоите 14 могат леко да се увеличат. Март месец е все още в дъждовния сезон

Връзка към коментар

За мен Боливия е една от най-интересните и красивите страни, които в които съм стъпвал!

Ето малко информация и мои впечатления по засегнатите в тази тема въпроси:

Вътрешни полети в Боливия: http://www.tam.bo/index.php/en/

През сайта може да се информираш горе-долу, кога има полет. Преди няколко години билетите не можеше да се купуват по нета. В деня на полета отиваш на летището и от гише на компанията си взимаш билета. Цените им според мен са субсидирани, защото за Санта Крус-Сукре платихме нещо като 30$ на калпак.

Добра изходна точка за посещение на Боливия е най-големия им град- Санта Крус. Тук е и най-голямото летище в страната. До там има и полети от Европа. Градът е приятен, има и разни атракции, които могат да поемат половин ден разходка:

http://www.tripadvisor.co.uk/Attraction_Review-g297317-d3590255-Reviews-Parque_Lomas_de_Arena-Santa_Cruz_Santa_Cruz_Department.html

За Санта Круз аз имах половин ден, тъй като от там взех самолет до Сукре.

Сукре- колониална столица на Боливия. Прекрасен стар град с катедрали, площади, няколко университета и невероятен чар :blush: За Сукре имах около 24 часа. Наоколо има разни динозавърски атракции, които могат да глътнат още половин ден.От Сукре има редовни автобуси, а може без проблем да се наеме и такси до Потоси- легендарно миньорско градче в полите на планитана Серо Рико- най-голямата мина за сребро в света. Пак един ден и пак прекрасен стар град+ възможност за разходка из мините.

Потоси е на 3900 метра!!!! Там ме удари много лошо височинната болест. Една нощ не бях на себе си- много силно главоболие, гадене, повръщане. Предвидете си време за аклиматизация и някакви мадикаменти. Потоси, Ла Пас, Уюни, Титикака, Куско са над 3500м и е разумно да отчетете влиянието на височината!

От Потоси по обед има автобус към Уюни. Минава се през прекрасни места. Билета е стотинки (образно казано).

Уюни+района са абсолютната ми слабост! За Салар де Уюни- поне един пълен ден. Туровете може да се спазарят на място за 15-20$ на калпак, в което имаш цял ден обикаляне по салара+ посещение на първия солен хотел в салара+посещение на един от "островите" в средата на салара+обяд+разни туристически капани за дрънкулки. Разбира се силно препоръчително е спане в хотел от сол въпреки, че е малко скъпо. Все пак е атракция матрака ти да е сложен на блокове каменна сол, стените на стаята и коридорите също да са от сол :lol:

Аз бях в Уюни през месец май. Вода нямаше и можеше да се ходи навсякъде. Температурите нощем падаха под нулата. Денем беше съвсем комфортно около 20-тина градуса. Друго незабравимо място е гробището на локомотиви (Cementerio de trenes). Намира се в покрайнините на Уюни. Нашата група го посети самосиндикално (20-30мин пеша от центъра), но на следващия ден накарахме водача ни да ни закара пак там с колата, защото много ни хареса.

Много силно препоръчвам след посещението на салар де Уюни да се отделят още поне два или три дена за тур по околните чудеса! Тази турове стават с водач и кола 4х4. Приблизителен разход около 80-100$ на ден/на калпак, включва храна и спане в хижа на друга планета  :P Пътува се почти изцяло по черни пътища на височина 3600-4200м в посока юг-югозапад от Уюни към границите с Чили и Аржентина. В програмата- невероятни пейзажи, всякакви чудеса на геологията, вулкани, високопланиниски пустини и езера с невъобразими цветове, най-синьото небе на света, фламинги и щрауси, лами и викуни... просто го направете! Обекитете, които трябва да искате да са включени в тура са:

Valle de rocas, Arbol de piedra, Laguna Colorada!, Laguna Verde!, Desiero de Dali!, Laguna Cañapa, Laguna Hedionda, Laguna Honda, Aguas termales!, Geysers... Изброените неща се събират в два дена. Може спокойно и повече, но ви заклевам да не е по-малко ^_^

След приключване на втория ден от тура има време за вечеря, малко шопинг и се хваща нощния бус за Ла Пас. Има няколко фирми, които тръгват по едно и също време, като туристите масово се качват на най-скъпия, защото се предполага, че е малко по-бърз и удобен.

За Ла Пас имах само половин ден, но с радост бих отделил повече. Тук вметвам, че има цял квартал с вещерски магазини+ много яки графити, колите и каmионите по улиците са ужасно фотогенични и че този град има три лифта-градски транспорт. За ден може да се направи спускане с колело по пътя на смъртта. За половин ден си заслужава и разходката до Tiwanaku/Tihuanaku.

От Ла Пас за около 2-3 часа се стига с автобус до Копакабана на езерото Титикака.

Там за ден направих тур до Островите на Слънцето и на Луната. От там вечерта след тура на автобус до Пуно в Перу.

На следващия ден обиколка по islas flotantes.

Пак нощувка в Пуно и на следващия ден цял ден с туристическия автобус (Inka express bus) от Пуно до Куско. Заслужава си 50те $, защото има посещение на няколко интересни обекта по пътя (църквите в Urcos и Andahuaylillas, руините в Raqchi, прохода La Raya)+храна.

По-напред в темата е писано изчерпателно за перуанската част и Мачу Пикчу.

Аз и приятелите ми отделихме на Куско един ден. Изпуснахме посещенията по околните обекти. Мачу Пикчу- автобус до Ollantaytambo, там малко разходка и после прескъпия влак до Агуас калиентес (спалнята на Мачу Пикчу). На втория ден влизане в 6ч. на МП за изгрева. Горещо препоръчвам билета за МП да си го вземете с посещение и на Уайнапикчу... и да не го правите, ако не ви се катерят милиарди стъпала и ако имате страх от височини.

Лима-Куско-Лима с автобус е убийствено. Най-добре е със самолет. Аз намрих най-добри цени при Aerolineas Star Peru.

Титикака и Перу ми бледнееха след Уюни и двата дена тур из планините. Единсвено Мачу Пикчу имаше категоричен wow-ефект.

********************************

Важно! За Боливия имаме визи. Може да се вземат при влизане на самото летище, но не гарантирам, как може да се получат на сухопътна граница. До колкото виждам им искат 50$ и снимки. Предварително може да се вземе безплатно виза за Боливия (може и не лично) в някое от посолствата им из ЕС. Най-близкото е във Виена. Най-чевръстите са в Лондон и Мадрид.

В заключение най-общите ми впечатления:

Мачу Пикчу- задължително за всеки пътешественик, но туристическо, скъпо, поамериканчено.

Боливия- задължително за всеки изследовател/авантюрист. Автентично, неземно, красиво.

Редактирано от mitkobiker
  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Страхотно написано. Пак ми се приходи в Перу :-), а разказът за Боливия е великолепен.

Само една поправка- билетите за Инка експрес Куско-Пуно или Пуно-Куско струват вече 65 долара. Мисля, че 50 долара са без забележителностите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Страхотно написано. Пак ми се приходи в Перу :-), а разказът за Боливия е великолепен.

Само една поправка- билетите за Инка експрес Куско-Пуно или Пуно-Куско струват вече 65 долара. Мисля, че 50 долара са без забележителностите.

Поправката приета! ;) ;) ;) ...Информацията ми е актуална към пролетта на 2013та.

Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...

За Ла Пас имах само половин ден, но с радост бих отделил повече. Тук вметвам, че има цял квартал с вещерски магазини+ много яки графити, колите и каmионите по улиците са ужасно фотогенични и че този град има три лифта-градски транспорт. За ден може да се направи спускане с колело по пътя на смъртта. 

Виждам, че си biker :) обаче знаеш ли дали по пътя на смъртта може да се мине и по друг начин- кола, камион? За такива турове чувал ли си, че аз нещо откривам само с колела и се чудя да не е забранено за други возила...

Връзка към коментар

Благодаря на Митко за изчерпателната информация, особено за Боливия. Приключенията са точно по моята част. :)  Другата година планираме Перу/Боливия, дано успеем за всички описани чудеса. В Перу вече сме обикаляли 17 дена, затова ще наблегнем на джунглата, Мачу Пикчу и Боливия.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
 В програмата- невероятни пейзажи, всякакви чудеса на геологията, вулкани, високопланиниски пустини и езера с невъобразими цветове, най-синьото небе на света, фламинги и щрауси, лами и викуни... просто го направете! Обекитете, които трябва да искате да са включени в тура са:

Valle de rocas, Arbol de piedra, Laguna Colorada!, Laguna Verde!, Desiero de Dali!, Laguna Cañapa, Laguna Hedionda, Laguna Honda, Aguas termales!, Geysers... Изброените неща се събират в два дена. Може спокойно и повече, но ви заклевам да не е по-малко ^_^

Митко, а имаш ли представа кога е сезона да се видят фламингота. Имаме избор между началото на юли или края на август/септември. Та кога ще е по-подходящо. Вода на салара ясно, че няма да има.

Връзка към коментар

Виждам, че си biker :) обаче знаеш ли дали по пътя на смъртта може да се мине и по друг начин- кола, камион? За такива турове чувал ли си, че аз нещо откривам само с колела и се чудя да не е забранено за други возила...

Има нов път и пътя на смъртта не се използва вече от редовния транспорт. Може пеша или с колело. Фирмите, които организират велосипедните турове май минават оттам с ван в едната посока, т.е. предполагам че не е забранено минаването, ако имаш собствен транспорт.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря на Митко за изчерпателната информация, особено за Боливия. Приключенията са точно по моята част. :)  Другата година планираме Перу/Боливия, дано успеем за всички описани чудеса. В Перу вече сме обикаляли 17 дена, затова ще наблегнем на джунглата, Мачу Пикчу и Боливия.

На ваше разположение съм със всякаква информация, която успея да си припомня.

За Боливия около 5-6 дена може да стигнат, но ще ви е голямо препускане... или цифра пари.

По миграцията на фламингите ще трябва да поровите допълнително, но според мен може през тяхната зима (нашето лято) да слизат към по-ниски места...

Връзка към коментар

 

По миграцията на фламингите ще трябва да поровите допълнително, но според мен може през тяхната зима (нашето лято) да слизат към по-ниски места...

 

Снощи се зачетох, но не намерих читава информация, освен че през ноември там имало 3 вида фламингота, едното от по-рядък вид и сега съвсем се замислих кога да ходим. Трябва още да поровя.

Митко, ти като ходи имаше ли много фламингота по езерата през пролетта?

Връзка към коментар

:) :) :) то май са си всичко на всичко три вида...

Laguna Hedionda беше първото място, където видяхме фламинго... и то доста от близо- разхождат си се около брега и не са много плашливи.

Най-големия екшън е на Laguna Colorada. Там са хиляди и според мен си седят през цялата година.

В самия салар няма фламинго, както и из повечето езера... може би там я няма ракообразната им храна.

 

Общо взето Laguna Colorada изглеждаше така:

1024px-Andean_Flamingos_Laguna_Colorada_

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Да. Какво по-точно те интересува?

Разбрах, че е невъзможно да се стигне дотам с автобус. Интересува ме колко дни биха отнели да се отиде дотам пеш от Куско?

Връзка към коментар

Най-бързия вариант е четиридневен. 

Автобус от Куско до Качора (Cachora). Тук има вариант и да се слезе на отиване от Лима към Куско (ако е с автобус) в Абанкай и от там да се иде до Качора, което спестява едни 3-4 часа с автобус до и от Куско. Качора се пада малко встрани от главния път и трябва да се слезе на Рамал (Ramal) и от там колективота дебнат за пасажери и за няколко слънца (местната валута) осигуряват транспорт по черен път до Качора. Ние стигнахме в селцето по обяд и веднага хванахме по пътеката. В началото терена не е много труден, за 6-7 км има едва стотина метра изкачване. Стига се до прохода Capuliyoc (има вероятност да се видят кондори (ние наблюдавахме как огромно ято папагали гонеше един), откъдето започва доста дълго и стръмно спускане. Прохода, ако не ме лъже памета, беше на около 2900м, а Плая Розалина, крайната точка за деня, е на 1500м. Доста е джунглесто и е добре да имате репелент. Всичкото насекомо дет лети 'апе. На Плая Розалина има нещо като къмпинг, разбирай места за разпъване на палатки. Не се плаща, тъй като цената за престоя там влиза в цената на входа за Чокето, която пък се плаща там на място. Ако имате все още сили може да се качоте до следващия лагер Санта Роза и така за следващия ден да е маааалко по-малко катеренето.

Втория ден се взимат стръмно нагоре едни хиляда и петшестотин метра. Ние бяхме на кемпа до развалините в ранния следобед, след което може да се разгледат и самите развалини
Третия и четвъртия ден са пътя наобратно, като биха могли да се обединят в един ден, ама е тегава работа. А и е по-добре сутринта отпочинали пак да разгледате руините (или ако сте окъснели предния ден)

След като питаш за времето, значи то е кът, та ще спестя варианта със осем-деветдневния трек от Чокекирао до Мачу Пикчу

 

ПС: На мен лично Чокето повече ми хареса. Мачу Пикчу е по-голямо и по-добре поддържано, но при Чокето я нямаше навалицата. Само за сравнение, когато бяхме там преди около година, на Чокето работеха само около 30 местни борещи се с джунглата да не завземе вече разкопаните руини

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.