Прескочи до съдържание

3/4 дни в Cinque Terre през Април/Май


Гост

Препоръчани мнения

Botko, много хубаво, подробно, благодаря. Значи най-късно до 8-8.30 да стартираме от Ла Специя?

За посрещане на залеза, кое градче препоръчваш

Ще споделя мнението си...Колкото по рано,толкова по малко наплив от хора! Иначе от Ла Специя за Чинкуе тере сутрин (около 08:00) .....има влакчета в 07:55 ; 08:25 : 08:55.............Ние хванахме в 08:55 и след 7 мин.бяхме в Манарола!... Наплива на туристи започна с влака който пристига след час....в 10;27,обаче влак идва приблизително в едно време и от Рапало и Леванто...То се виждаше,че идват на талази :)

 

За залеза...Според мен  Манарола и Вернаца при залез ще са обърнати към залязващо слънце най добре.Сутрин,слънцето им "идваше" зад склона(на Манарола)и небето беше бяло,безцветно.предполагам ,че добрите цветове са при залез.

 

Риомаджоре е разположено основно между два хълма .Така като се замисля по красивата и по голямата част е северната или може би е по скоро североизточна...Ако си на хълма над пристанището ,слънцето се пада зад гърба ти и вероятно към 9:30 ще освети тази част за която споменавам....За Корнилия твърдо при залез...Тя така е разположена,че къщите са на един склон и "гледат" по скоро на север,гърба на селището  е една отвесна скала,под нея е гарата!.

Монтеросо е разположено успоредно на бреговата ивица и предполагам,че залязващото слънце би се виждало само ако си към пристана с корабчетата или в старата част от другата страна на линията.

 

Може би ако бях сам.......... за Манарола бих се качил на парка под гробището-следобяд. За Вернаца ,твърдо над линията ,по пътеката за Монтеросо пак следобед.В Риомаджоре бих отишъл сутрин около 8:30...а и с топлите месеци,слънцето по рано ще изгрява и ще се вдига по бързо над склона. Монтеросо....си струва да се снима по вода,както и Корнилия или някъде от пътеката между двете(може би в най високата част на пътя). Корнилия при залез също става.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Аз да попитам някой от ходилите в Пиза, дали е обърнал внимание на ж.п гарата има ли багажно? И самата гара лесна ли е за ориентация, малка, голяма?

Първо ще разгледам Пиза сутринта, а после ще хващам влака за Равело, та всяка минута ще ми е ценна.

Не ми се качва на кулата в Пиза, но пък искам да вляза и разгледам Баптисерията и др., та ще мога ли да го направя без комбиниран билет?

Връзка към коментар

Аз да попитам някой от ходилите в Пиза, дали е обърнал внимание на ж.п гарата има ли багажно? И самата гара лесна ли е за ориентация, малка, голяма?

Първо ще разгледам Пиза сутринта, а после ще хващам влака за Равело, та всяка минута ще ми е ценна.

Не ми се качва на кулата в Пиза, но пък искам да вляза и разгледам Баптисерията и др., та ще мога ли да го направя без комбиниран билет?

Има/ше багажно на гарата - Централната. Цена около 5 евро.

Гарата не е голяма. Нормална италианска гара. Не е от типа Милано, Флоренция, Рим...

 

За всички забележителности май имаше комбиниран билет. Два пъти съм купувала, но и двата пъти включваше и кулата.

Но в спомените ми, можеше да се избира кои забележителности искаш да посетиш. Само да не бъркам и да е било кулата+избор на други забележителности.

 

ПП Сега потърсих и наистина може да се комбинират забележителности. Сайт за продажба на билети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Mary е пуснала сайта за билети.Може да комбинираш различните видове музеи и без кулата.Към кулата имаше багажно с безплатна клетка при представяне на билет.Но от другата страна на площада имаше и платени багажни ,за 4 раници ни споменаха общо към 16 Евро...но всъщност не бяха наясно,че имаме билети и сме за друго място.Та там където е касата е и багажното до него...Мисля ,че е северната каса. Баптистерията само е 5 Евро,2 музея е 7,3 музея е 8 Евро...Катедралата ако имаш някакъв билет е безплатна.Музея на Операта е затворен,също и този в който имаше склуптори.Има ремонти и реставрация и в катедралата.Относно гарата в Пиза...Не е голяма ,не мисля ,че ще се объркаш.Автобусите от летище Пиза спират пред нея...Шатълите За Летището са от другата страна на гарата...след 23 перон се изкачваш и има табелки до автобус.спирка. За багажа мисля,че мярнах "deposito bagaji" на Първи перон и до него имаше май и полиция.За багажни клетки не знам дали има някъде по гарата.

Редактирано от Botko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз да попитам някой от ходилите в Пиза, дали е обърнал внимание на ж.п гарата има ли багажно? И самата гара лесна ли е за ориентация, малка, голяма?

Преди време, когато помагах на приятелка да организира пътуването си до Пиза, попаднах във форума за Тоскана на следната информация:

Pisa Centrale: Look for “deposito bagagli". When you get off the train, the deposito bagagli is to the right at the far end of Platform #1, close to the police office. It costs 4 euros for 12 hours. Have your passport ready for identification. The baggage deposit counter in Pisa is open from 6am to 9pm year round.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

брей, от половин самолет магеланци завърнали се вчера от Пиза никой нищо не рапортува... ще докладвам:

 

Cinque Terre и Портовенере в един ден е невъзможно (както го мислихме първоначално), би било безумно препускане; само за Cinque Terre един пълен ден (от рано сутрин до късно вечер) е достатъчен; в Cinque Terre сутринта беше кротко, като 1-ва спирка избрахме Манарола и оттам подред до Монтеросо, а привечер се върнахме в Риомаджоре; така пропускайки първото селце май избягнахме тълпите в Манарола, Корнилия и Риомаджоре, пък в Монтеросо бяхме на плаж :) всичко това с влакчетата, а до/от Корнилия и с бусчета; купихме си дневни карти, като смятам отсечките които направихме с картата определено излиза по-евтино... 1-ви коловоз на гарата в Ла Спезиа (Cinque Terre point) е мястото от което купихме картите; там дават и доста удобно разписание на влакчетата, т.е. гледаш го и знаеш кога да идеш на гарата и не се губи време в чакане; пак с картите в Риомаджоре по грешка хванахме бусче, което ни закара до Biassa и обратно - пътя беше много живописен, а пък Biassa се оказа хубаво селце с цветни къщи в планината, далеч от туристическите тълпи...

 

за Портовенере си трябва поне половин ден, има доста неща за гледане, а качването на крепостта си струва, гледките отгоре са страхотни; разходката с корабчетата също си заслужава, всъщност след сутринта в Портовенере следобяд се повозихме по маршрута Портовенере - Монтеросо - Портовенере - Ла Спезиа :) 

 

Пиза и Лука в един ден се съчетават добре, повече време за тях не е необходимо

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Пиза и Лука в един ден се съчетават добре, повече време за тях не е необходимо

 

Вие как бяхте разпределили 4-те нощувки (Предполагам сте били с полетите на Райън от четвъртък до понеделник)? Защото при нас има такова колебание.

 

1 Пиза, 2 в Ла Специя и 1 в Лука добре ли е ?

Връзка към коментар

всичко в Пиза, не виждам много смисъл да се губи време с настанявания/напускания и обикаляне с багажи напред/назад; влаковете са от рано до късно, често и точни

Връзка към коментар

Аз да попитам някой от ходилите в Пиза, дали е обърнал внимание на ж.п гарата има ли багажно? И самата гара лесна ли е за ориентация, малка, голяма?

Първо ще разгледам Пиза сутринта, а после ще хващам влака за Равело, та всяка минута ще ми е ценна.

Не ми се качва на кулата в Пиза, но пък искам да вляза и разгледам Баптисерията и др., та ще мога ли да го направя без комбиниран билет?

Гарата е много лесна. Може да влезеш само в Баптистерията, за 5 евро, ако не греша, НО не очаквай същото, като в Парма.  ;)

Гара Сан Росело е до площада на чудесата, т.е. може да ти е по-удобно да хващаш/ сменяш влак там, ако връзката ти минава, разбира се.  

 

Редактирано от stormbringer
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Предлагам започналите темата, ...вече завърнали се да разкажат... :)  Логистика и други полезности са винаги добре приети, разбирайте връзки от летището към Рапало и от него към околностите и пр. :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ами, да разкажа, но понеже е твърде лесна логистика не знам какво да кажа, което да е ново и различно.

Аз отидох в Рапало от Пиза. Летището в Пиза е малко и на пешеходно разстояние от града и от жп гарата. Аз минах разстоянието пеша за около 10-тина минути и не съм ползвала транспорт. После с влак до Рапало. Ползвах Интерсити на цена 9 евро и за около 1.20 минути път.

От Рапало за Портофино има корабчета, както и автобуси. На връщане ползвахме пак корабче до Санта Маргарита и после автобус до Рапало.

До Чинкуе тере се ходи с влак. Вероятно лятото ще има и корабчета, но извън сезона има само влакове. Може да се ползва интерсити директно до Монтеросо или регионални със смяна, ако предпочитате да започнете разглеждането от Вернаца. Ние така направихме и Монтеросо разгледахме последно.

До Портовенере ходихме с влак до Ла Специя и от там с автобус. Върнахме се с корабче от Портовенере в Ла Специя и от там пак с влак до Рапало. Ние оцелихме бурно море и бяха спрели корабчетата между Портовенере и Чинкуе тере, иначе придвижването става и с тях.

Лично аз предпочитам придвижването с корабче вместо с влак, но пък е по-скъпо и бавно.

Ние с Рейни успяхме да разгледаме и Петте земи за ден с прекъсване за обяд за около 2 часа. Станахме обаче доста рано, за да хванем влак в 6.55 сутринта и се прибрахме около 7 вече доста уморени.

Редактирано от mililia
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Благодарско!!!

Замислям нещо такова за есента - Лигурия, но още се чудя как да направя логистиката. Замислям кацане в Милано и после придвижване с разтлеждане на Чинкуе Тере, Потофино, Рапало, Генуа, евентуално стигане до Сан Ремо. Кацането е в Милано, поради удобството на датите. Чудя се още кога да вземем кола, как да се придвижваме и къде да са ни нощувките - общо 7 на брой.. Поради това питам и за логистиката. :)

Приемам всякакви предложения! :unsure:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодарско!!!

Замислям нещо такова за есента - Лигурия, но още се чудя как да направя логистиката. Замислям кацане в Милано и после придвижване с разтлеждане на Чинкуе Тере, Потофино, Рапало, Генуа, евентуално стигане до Сан Ремо. Кацането е в Милано, поради удобството на датите. Чудя се още кога да вземем кола, как да се придвижваме и къде да са ни нощувките - общо 7 на брой.. Поради това питам и за логистиката. :)

Приемам всякакви предложения! :unsure:

 

Първо е хубаво да решиш кои места искаш да видиш и според това ще разпределиш и нощувките, защото вариантите са доста, зависи и от бюджета - например в Генуа и Ла Специя има по-голям избор за настаняване и съответно по-добри цени (аз лично бих разделила нощувките между тези два града и от там всеки ден се отива до 1-2 села, а вечер разходки в града). За 7 дни спокойно ще разгледате точно крайбрежието от Генуа през Чинкуе тере до Залива на поетите, да се връщате в обратна посока до Сан Ремо ми се струва излишно, но ако много държите на него, тогава може и от там да почнете. Точно за селата в Лигурия според мен кола не е нужна, има влакове/лодки/автобуси, както вече е писано, а и разстоянията не са големи. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

И аз да използвам темата за няколко въпроса..

 

Ние също сме с полетите на Райън четвъртък - понеделник, искаме да видим Чинкуетерре, Портофино , Портовенере, евентуално Сестри Леванте и Лука. Няма да вземаме кола под наем...

1.Доколкото разбирам, Петте селца са постижими за един ден при добра организация с доста ранно тръгване , Портофино може ли да се съчетае с Портовенере в един ден?

 

2. И разпределянето на спането ми е проблем - не ми се иска всеки ден да сме на различни места, последния е хубаво да сме в Пиза, според вас другите три - в La Spezia или...? Защото ми  се струва, че ако всичките дни сме в Пиза, ще загубим доста време в път...Бих жертвала Лука,(ама не искам) за да може да разгледаме добре Петте селца, Портофино и Портовенере и Сестри Леванте.

 

3. И ако някой е бил доволен от мястото за спане - ще ми е от полза...

Връзка към коментар

И аз да използвам темата за няколко въпроса..

 

Ние също сме с полетите на Райън четвъртък - понеделник, искаме да видим Чинкуетерре, Портофино , Портовенере, евентуално Сестри Леванте и Лука. Няма да вземаме кола под наем...

1.Доколкото разбирам, Петте селца са постижими за един ден при добра организация с доста ранно тръгване , Портофино може ли да се съчетае с Портовенере в един ден?

 

2. И разпределянето на спането ми е проблем - не ми се иска всеки ден да сме на различни места, последния е хубаво да сме в Пиза, според вас другите три - в La Spezia или...? Защото ми  се струва, че ако всичките дни сме в Пиза, ще загубим доста време в път...Бих жертвала Лука,(ама не искам) за да може да разгледаме добре Петте селца, Портофино и Портовенере и Сестри Леванте.

 

3. И ако някой е бил доволен от мястото за спане - ще ми е от полза...

Аз мога да препоръчам в Ла Специя - Hotel Birillo, запазих го през booking и останахме доволни, на 10 мин пеш от гарата, с хубава закуска, имахме и тераса. Портовенере може да се съчетае с Леричи, те са съвсем близо до Ла Специя, а Портофино е до Генуа, т.е. около час път с влак от там, ако искаш да ги съчетаеш, виж дали няма да има някакви корабчета (мисля, че има едно от Леричи до Портовенере и после отива до Санта Маргарита).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз да използвам темата за няколко въпроса..

 

Ние също сме с полетите на Райън четвъртък - понеделник, искаме да видим Чинкуетерре, Портофино , Портовенере, евентуално Сестри Леванте и Лука. Няма да вземаме кола под наем...

1.Доколкото разбирам, Петте селца са постижими за един ден при добра организация с доста ранно тръгване  - Да. Портофино може ли да се съчетае с Портовенере в един ден?  Не, се са в противоположни посоки.

 

2. И разпределянето на спането ми е проблем - не ми се иска всеки ден да сме на различни места, последния е хубаво да сме в Пиза, според вас другите три - в La Spezia или...? Защото ми  се струва, че ако всичките дни сме в Пиза, ще загубим доста време в път...Бих жертвала Лука,(ама не искам) за да може да разгледаме добре Петте селца, Портофино и Портовенере и Сестри Леванте. La Spezia мен лично не ме кефи, но ако това те устройва... Ние спахме в Rapallo и съм много благодарна на дадения съвет за това място.

 

3. И ако някой е бил доволен от мястото за спане - ще ми е от полза... Селцето беше супер, но квартирата не особено - беше далече, така че ще се възрдържа. 

 

Поздрави :) 

Връзка към коментар

Ивайла, мисля че ако решиш да отседнеш в Сестри Леванте ще успееш изцяло да изпълниш програмата. Предполагам, че ще летиш с Раян. Веднага след кацането в Пиза отидете в Сестри Леванте и резервирайте нощувките там. На другия ден петък правите Петте земи. Следващия ден Портовенере и следобеда ще разглеждате Сестри Леванте. Неделята бихте могли да видите Портофино и Санта Маргарита, а ако сте експедитивни и разходка из Рапало.Вечерта отивате в Лука и преспивате там. Сутринта раглеждате Лука и отивате в Пиза, за където са ви необходими също около 2 часа. Гледате и следобеда сте вече на летището. Ама няма да е лежерна почивка, а ще изисква добра организация и ранно ставане.

 

Отделно смятам, че могат да се разгледат в един ден Портовенере и Портофино, ако е в летния сезон, когато всички корабни компании работят. Знам, че като търсих разписанията на корабчетата видях, че ако се ползват те, човек може да включи и двете неща в ден, но времето му е премерено и съобразено с маршрута на някое туристическо корабче. Ама според мен не е най-умното решение.

 

Рейни, чак сега разбирам, че квартирата ни, не ти е харесала. Факт е че, бяхме далечко от центъра, ама си беше приятна разходка за около 20 минути и не усетих да ни е тежало.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мерси много, ще помисля и над този вариант...

Засега ми се върти в главата спане само в La Spezia, като един ден - петте селца, един ден - Портофино и Сестри Леванте и един ден  - Портовенере и Леричи, а ако сме станали рано и остане време - в същия ден и до Лука...Но по - скоро Лука ще остане за друг път със Сан Джеминиано и Сиена - не ми се иска стремглаво препускане. Иначе ранното ставане не е проблем, нали затова отиваме - за да обикаляме, но все пак да разгледаме , а не да тичаме към следващата точка в плана...Последния ден към десет сме в Пиза, малко там и към летището...Но, както всички знаем - едно планираш, друго става,,,,

Благодаря за съветите - ще проверя за квартири и хотели  в Рапало и Сестри Леванте - то като е в сезона, цените са леко плашещи...

Връзка към коментар

Рейни, чак сега разбирам, че квартирата ни, не ти е харесала. Факт е че, бяхме далечко от центъра, ама си беше приятна разходка за около 20 минути и не усетих да ни е тежало.

 

Не, не е да не ми е харесала, но не бих я препоръчала. Не знам дали се изразявам добре...

 

Абе... За 20-те минути е вярно, ама не беше разходка. Повечето пъти тичахме да гоним влакове и лодки  :lol:

 

П.П. Съветът зе Сестри Леванте е чудесен смятам.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Благодаря на всички писали в темата, помощта при организацията е неоценима :)

 

Цените за летния сезон са леко завишени:

 

Cinque terre card treno - еднодневната е 16 евро, 2 дена - 29 евро.

Деца от 4 до 12 години - 10 евро.

Семейна карта - еднодневна -  42 евро.

Цената на отделните отсечки е 4 евро.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

След всичко изписано и прочетено, пак имам въпрос - ако нямам такава карта мога ли да вървя пеша между селцата (знам , че има карта, в която не се включва пътуването с влак)? Познати са ходили без карта, а в сайта пише, че картата важи  за пешеходните маршрути...И доколкото разбрах от всичко прочетено  - от Монтеросо до Манарола е труден пешеходния маршрут (там с влак), пеша от Манарола до Вернаца, Via de Amore  е затворена , между другите две селца не можах да разбера има ли пешеходен маршрут ...

Връзка към коментар

Картата за придвижване пеш между селцата за 1 ден струва 7,50 евро

https://cinqueterre.a-turist.com/cinque_terre_card

 

Монтеросо - Вернаца  - отворен
трудност: средна
дължина: 3,5 км

продължителност: 1,5 часа


Вернаца - Корнилия - отворен
трудност: средна
дължина: 4 км
продължителност: 1,5 – 2 часа

Корнилия - Манарола - затворен
трудност: лесна
дължина: 3 км
продължителност: 1 час

Манарола - Риомаджоре - затворен
трудност: лесна
дължина: 1,5 км

продължителност: 30 минути

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Цените за летния сезон са леко завишени:

 

Cinque terre card treno - еднодневната е 16 евро, 2 дена - 29 евро.

Деца от 4 до 12 години - 10 евро.

Семейна карта - еднодневна -  42 евро.

Цената на отделните отсечки е 4 евро.

Да добавя и цена на корабчето от Монтеросо до Риомаджоре-10евро. Ние отидохме в едната посока с влак и на връщане с корабче.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря на всички , които пишат тук и ми помогнаха да си подготвя пътуването  - девет човека на различна възраст и с различна двигателна подготовка, но обединени от танците и лудостта на пътуването...

 

Давам бърз отчет – ако мога да помогна на следващите , които пътуват за там, ще съм много радостна....

Първоначалният план – Чинкуетере, Портофино и още някое градче в района, Лука и Пиза -  се провали след грешка в едната резервация - беше направена без безплатна анулация, тоест – всичките ни нощувки трябваше да са  в Ла Специя.

Оказа се, че Ла Специя е доста скъп град по отношение на квартирите (но не и на храната). Едната квартира беше хубава, но с другата – отново издънка. При букването имаше опция да спят от 4 до 7 човека, букнах за четирима, после помолих за ъпдейт за петима,, но студиото за петима се оказа малка стаичка, идеална за двама човека, или максимум трима, преградена на две, като чуваш хъркането на съседа по – силно от хъркането в твоята стая. И това при рейтинг в букинг 9,3. Казвам го само за да си напомня много да внимавам с резервациите и снимките на квартири/апартаменти...

 

Първият ден  трябваше да е за Чинкуетере, защото беше петък и за да избягаме навалицата през почивните дни, но поради планирана стачка на железничарите от 14 до 18 сменихме програмата.

До Портовенере с автобус, след това с корабче до Леричи, разходка, после – пеша към Теларо. Малко преди да стигнем Теларо се отказахме , защото вече беше тъмно, а се върви по път със завои. Беше прекрасен ден, но има и по - идеален вариант. До Портовенере с автобус (там има табло с  маршрут какво, къде, как да се обиколи), после с корабче до Леричи. Оттам бих тръгнала първо към Теларо – върви се високо по пътя над морето , но се виждат много красиви заливи. Бих останала там на плаж, ( има стълби за слизане до заливчета на няколко места ), разходка в Теларо, после с автобус до Леричи, разходка в центъра и после към Сан Теренцо (според един сайт – Тhe most romantic walk in Liguria:

http://www.apathtolunch.com/2011/06/castle-to-castle-along-gulf-of-poets.html,

 

не знам дали е най – романтичната, но  със сигурност е изключително притна и красива).

 

Втори ден – Чинкуетерре. Понеже бяхме девет човека, пет от които наблъскани в едно малко стайче, малко позакъсняхме да си наемем лодка за един ден само за нас и да обикаляме с нея. Затова – с корабче от Ла Специя до Монтеросо, влак до Вернаца, пеша до Корнилия и после само с влак. От този сайт четох какво да се обиколи и види в селцата, къде са плажовете, кои са по – нормални за къпане. За сайтове за разписания не пиша, защото ги има в тази тема и са  точни.

 

http://cinqueterre-travel.com/destination/lerici/

 

 Изкарахме наистина страхотен ден, времето ни стигна и за пешеходния преход, и за мотаене, и за плаж... Един съвет – ако решите да ходите пеша  от Вернаца до Корнилия – изкачването е много стръмно, може би по – добре би било от Корнилия до Вернаца. По средата на маршрута има къща=барче, където пих най – вкусния фреш: след стръмните участъци точно от това имахме нужда. Не мога да кажа кое градче ми хареса най – много . Всички са и еднакви, и доста различни ...

 

Трети ден  - сутринта с влак до Санта Маргерита Лигуре(много приятна крайбрежна) и с корабче до Портофино. От гарата до пристанището е по – малко от десет минути пеша, по стълбите надолу и се върви по крайбрежната вдясно, вижда се надписа...В Портофино непременно се качете до замъка – страхотен изглед има оттам. На цялата изисканост и претенциозност на това градче, в уличката встрани от площадчето бяха прострени гащи тип кюлоти, които спокойно можеха да бъдат пипнати от любопитни и невярващи на очите си минувачи. След това тръгнахме обратно към Санта Маргерита Лигуре , пеша, както са съветите и тук, и в интернет...Наистина е страхотно да вървиш покрай морето, да виждаш заливчета , плажчета, тюркоазената вода , яхтите – който може, нека го опише, аз не мога. Изкъпахме се само в първото местенце за плаж. След това се оказа, че всички до един сме искали просто да спираме и да плуваме на различните плажчета, но никой не го е казал на глас  за да не се отклоняваме от плана за деня.... Това би бил идеалния вариант за този ден според мен. Може би преди Портофино още едно градче по пътя (Леванто,  Сестри Леванте, Камоли или някое друго), но след Портофино – пеша към Санта Маргерита и плаж  по пътя...Това явление го  нарекохме „Синдром на Синята лагуна”,  синоним на пропуснати удоволствия от прекалено възпитание. Обядвахме в Санта Маргерита страхотна паста с песто, която се препоръчва във всички сайтове за Лигурия. После се разделихме – едните се прибраха да спят в Ла Специя, другите решихме, че все пак не можем без плаж и тръгнахме към Камоли - със сигурност много красиво градче, което аз намразих заради изцяло едрокаменистия плаж. Толкова много ни се плуваше, че половината от половината тръгнахме да се връщаме към Портофино, но заради разписанието на влаковете и опастността да си прекараме целия ден по гарите останахме на плаж в Санта Маргерита, на доста гадно място, но поне поплувах...Другата половина се обади, че са решил да отидат до Генуа и ние решихме да се присъединим към тях. Благодарение на италианските железници успяхме – обадиха ни се  в 18:22 , а хванахме влака в 18:21 – толкова голямо беше закъснението...Всъщност нито веднъж влак не дойде навреме, (което доведе до 40 евро глоба в едната квартира в Ла Специя за закъснение от 5 минути за check in). В Генуа – приятна разходка покрай морето и из историческия център. Идеално се получи след безуспешното търсене на плаж, но като цяло Генуа не ме впечатли за петте часа, в които я обикаляхме.

Последният ден слязохме на Пиза San Rossore, видяхме Площада на чудесата и с автобус към летището.

 

Хубавото е , че Лигурия предлага много възможности за страхотно прекарване на времето и имам чувството, че и където да се отиде, навясякъде е красиво...Поне ние видяхме само изключително красиви места...

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Ако някой ентусиаст реши да мине по обиколната "пътека" между Риомаджоре и Манарола да има предвид, че посоките са само две - нагоре по стълбите  и надолу по стълбите.

post-1495-0-65422400-1474471429_thumb.jpg

post-1495-0-75044400-1474471442_thumb.jpg

А ето я долу другата пътека, затворена от свлачището.

post-1495-0-62585200-1474471665_thumb.jpg

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.