Aureliano Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 На мен пък ми се струва, че инвестицията може да си заслужава дори чисто икономически. Самата линия може наистина да е на загуба (всъщност доста линии в Европа вероятно са така), но подобряването на свързаността е безценно. Отдавна ми се иска да отскоча на разходка до Скопие, но дори мисълта за пътя веднага ми спира желанието. Не мога да си представя каква амбиция трябва да има човек да развива бизнес между двете страни, за да си причини такава липса на бърза и удобна връзка. Дългосрочно, разбира се, трябва жп връзка и магистрала, но това става бавно. 2
Георги Матеев Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 преди 34 минути , дядо Пепи каза: Като започнат да изпълняват полета с екипаж повече от пътниците ще обърнат плочата. И ще има "що ги ручахме жабетата". Би имало смисъл ако направят една верижка - София - Белград - Скопие - Тирана - София. Или част от нея. Ще успеят да понапълнят един ATR. Иначе е кауза пердута. Работи за ден до пладне. Както и линията до Русе, де. Напълно съгласен. Уви, не си представям верижката да се случи и точно затова мисля да бъда на едни от първите полети до Скопие и Русе, ако въобще тези линии тръгнат, разбира се. Че не ги виждам да издържат повече от 2-3 месеца, а държа да ги пробвам. 5
Фил Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 преди 18 часа, stanimir каза: А може би точно сега ще се получи , друг е въпросът колко ще издържи и дали е икономически целесъобразно. А, не казвам, че не би могла да тръгне подобна линия, на както вече много други писаха тук - едва ли има шанс да издържи дълго ... То и след някакво посещение на бат Бойко в Азербайджан Алиев пусна линията Баку - София, ама вече я няма. И там пропуснах - хем имах билетки за втората вълна, ама ги отмениха , така че сега ако пуснат линията до Скопие ще гледам и аз, както казва Жоро, да се класирам по в началото, още повече, че не съм бил в Скопие от повече от 15г. А иначе принципно за трасето София - Скопие, наистина по-скоро трябва да се работи за ЖП-свързаност, това вече има повече смисъл по много причини. 9
ven62 Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 Ясно е, че линията е целесъобразна (от политическа гледна точка), но едва ли ще бъде икономически ефективна (сама за себе си) Ще помоля да се въздържаме от политически коментари, за да се налага да пиша например това: Този министър-председател поне има копчета и сако, защото един от предишните си ходеше само по анзунг с цип. 3 3 6
Фил Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 Обаче веднага тръгнаха майтапите в мрежата : Ако някой не се сеща кой беше Спас от Кочериново - цък 1 1 8
stanimir Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 Алиев имаше газови полета с които да плаща за губещи полети , докато му е кеф на душата ,ама скопската линия подозирам че ще я плаща България. Няма лошо де ,поне магеланци да се възползват от субсидията и данъците им да не са отишли напразно. 4 1
iMari Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 преди 2 часа, дядо Пепи каза: Би имало смисъл ако направят една верижка - София - Белград - Скопие - Тирана - София Подсети ме, че на сайта на Gullivair видях това: Може да се сетят да включат и Скопие. 🙂 4 1
Duke Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 преди 3 часа, Георги Матеев каза: Напълно съгласен. Уви, не си представям верижката да се случи и точно затова мисля да бъда на едни от първите полети до Скопие и Русе, ако въобще тези линии тръгнат, разбира се. Че не ги виждам да издържат повече от 2-3 месеца, а държа да ги пробвам. Жорка, предполагам, че линията до Русе я възприемаш като междинна спирка, осъществявана с парашутен скок над града, по време на редовен полет до Букурещ, нали? 7
Coo Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 преди 1 час, iMari каза: Подсети ме, че на сайта на Gullivair видях това: Може да се сетят да включат и Скопие. 🙂 Гъливерците направиха миналото лято този PR полет София-Тирана и беше до там работата. Щяха да пускат редовни билети, не стана. Аз следях известно време, защото Албания ме кефи и пътуването до там с кола не ми е оферта особено откакто сме с дете. Вероятно и до Скопие бих ходила по-често, ако пътя беше окей, тип магистрала. Подкрепям идеята за самолет-маршрутка из Балканите 🙂 ❤️ 3
stanimir Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 В историята на авиацията има доста примери за успешни въздушни мостове на кратки разстояния с фиксирана цена. Рекорд държи линията Мадрид- Барселона с 971 полета седмично между двата града в 2007-а година. След изграждане на скоростната жп връзка полетите са преустановени. Едва ли между Скопие и София ще има възможност и за 9 ,но все пак ... Ето и други подобни : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Air_shuttle 2
Zara Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 @stanimir971 полета СЕДМИЧНО?! Голям циклон ще е бил😉 1 1
funny Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 преди 7 минути , Zara каза: @stanimir971 полета СЕДМИЧНО?! Голям циклон ще е бил😉 Средно на всеки 10 минути е имало полет. Машала и летене са му ударили.
stormbringer Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 Точен цитат за 971 не намерих, което може и да е било наистина реален рекорд в определена седмица, ама явно е бил на 30 мин, като в peak-times на 15, и стандартно - по 70 полета на ден в посока
stanimir Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 The Barcelona–Madrid air shuttle service, known as "Pont Aeri" (in Catalan) or "Puente Aéreo" (in Spanish), literally "Air Bridge", was the world's busiest route until 2008, with the highest number of flight operations (971 per week) in 2007.[8] The schedule has been reduced since February 2008, when a Madrid–Barcelona high-speed rail line was opened, covering the distance in 2 hours 30 minutes, and quickly became popular. [9] https://en.m.wikipedia.org/wiki/Josep_Tarradellas_Barcelona–El_Prat_Airport 2
wilks Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 преди 5 часа, Zara каза: @stanimir971 полета СЕДМИЧНО?! Голям циклон ще е бил😉 По онова време по BCN - MAD все още летяха и авиокомпании, които отдавна са в историята. Като например Spanair, с които съм летял по маршрута през 2010-та, малко преди да приберат крила завинаги. В момента (или поне до преди март 2020), една от най-натоварените вътрешни линии (ако не и най), беше Seoul - Jeju. В Европа май са линиите в Германия между Berlin, Munchen, Frankfurt. При междуконтиненталните, доколкото помня беше линията London - New York от и до различните летища, общо комбинирано. 1
randi Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 То и в момента има около 100 полета между Мадрид и Барселона. Летището в Русе няма модерна система за кацане и полетите могат да се извършват само през светлата част на деня, липса на каквато и да е мъгла, също така не трябва да има облачност под 500 метра, и видимостта трябва да е над 5 км. Честно, представяте ли си колко анулации и закъснения ще има? Скопие..... Без да имаш хъб на София няма да станат нещата. Хемус/ФБ нали се напъваха по тия линии преди и затоварванията бяха жалки. Да не забравяме, че от есента, която мина, щяхме да летим директно до Ню Йорк. Тия приказки ги слушахме и през 2014г., но всички забравят много бързо... 6
neuromancer Публикувано: 19 януари, 2022 Публикувано: 19 януари, 2022 абе то е ясно, че икономически смисъл няма, ама може да се напънат няколко месеца по политически причини то железна линия и магистрала няма до Скопие, ще пускат самолети, като че ли София и Скопие са в амазонската джунгла 6
Фил Публикувано: 20 януари, 2022 Публикувано: 20 януари, 2022 “Гъливер” вероятно ще лети от Скопие през София за Канада и САЩ 2 9 1
Ivko Публикувано: 20 януари, 2022 Публикувано: 20 януари, 2022 Ми 50 евро билет до/от Скопие може да се помисли 😁 2
Брани Публикувано: 20 януари, 2022 Публикувано: 20 януари, 2022 Не всичко е за пари на тази планета. Цар Симеон (не този последния, а онзи - истинския) със Златния век (пак не този последния, а онзи - истинския) надали е мислил колко пари ще изкара от "разцвет на книжнината, архитектурата и изкуствата". Свързаността на Балканите е плачевна и всяко подобрение ще си струва. По-добре да дотираме самолетни линии отколкото Цанков камък ... 🙂 2
randi Публикувано: 20 януари, 2022 Публикувано: 20 януари, 2022 Само искам да ви кажа, че летище София няма одобрение от страна на САЩ за обработване/изпълнение на полети към последните, нито пък се извършват проверки и няма никакви подобни действия. 4
stanimir Публикувано: 21 януари, 2022 Публикувано: 21 януари, 2022 6 hours ago, randi said: Само искам да ви кажа, че летище София няма одобрение от страна на САЩ за обработване/изпълнение на полети към последните, нито пък се извършват проверки и няма никакви подобни действия. Как не им омръзва да претоплят една и съща манджа вече толкова години. 3
дядо Пепи Публикувано: 21 януари, 2022 Публикувано: 21 януари, 2022 Ще си позволя да цитирам неизвестен за мен автор, с който споделям мнението му. Очаква се в скоро време да заработи втора лифтъп компания „Далавер“ (DalAvAir), която ще обслужва довеждащи полети от Скопие през София до Луната като по този начин ще се заздравят връзките с изконните земи. Скопие вече е изпратила нота до ООНе и ООДа, че няма териториални претенции към Луната. Самолетите ще са също иновативна разработка – те ще бъдат с пропелери, задвижвани с ластици от рециклирано бельо. По този начин ще се осигури климатична неутралност и много нови работни места. Навиването и разтягането на ластиците ще бъде извършвано лично от Премиера. Колесниците на новите самолети също ще съдържат подобрения: те ще имат ръкохватки (дръжки) позволяващи аварийното превозване на минимум двама пътника в премеждие. 18
stanimir Публикувано: 21 януари, 2022 Публикувано: 21 януари, 2022 Може дори лично Президентът да ги пилотира ! 2 1
Duke Публикувано: 21 януари, 2022 Публикувано: 21 януари, 2022 преди 3 часа, дядо Пепи каза: Скопие вече е изпратила нота до ООНе и ООДа, че няма териториални претенции към Луната. Айде, приказката "Луно, Луно, земьо македонска" отиде у ряката... 😞 2
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега