Прескочи до съдържание

Актуални новини от света на пътешествията


Препоръчани мнения

На мен пък ми се струва, че инвестицията може да си заслужава дори чисто икономически. Самата линия може наистина да е на загуба (всъщност доста линии в Европа вероятно са така), но подобряването на свързаността е безценно.

Отдавна ми се иска да отскоча на разходка до Скопие, но дори мисълта за пътя веднага ми спира желанието. Не мога да си представя каква амбиция трябва да има човек да развива бизнес между двете страни, за да си причини такава липса на бърза и удобна връзка.

Дългосрочно, разбира се, трябва жп връзка и магистрала, но това става бавно. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 34 минути , дядо Пепи каза:

Като започнат да изпълняват полета с екипаж повече от пътниците ще обърнат плочата. И ще има "що ги ручахме жабетата". 

Би имало смисъл ако направят една верижка - София - Белград - Скопие - Тирана - София. Или част от нея. Ще успеят да понапълнят един ATR. Иначе е кауза пердута. Работи за ден до пладне. Както и линията до Русе, де. 

Напълно съгласен. Уви, не си представям верижката да се случи и точно затова мисля да бъда на едни от първите полети до Скопие и Русе, ако въобще тези линии тръгнат, разбира се. Че не ги виждам да издържат повече от 2-3 месеца, а държа да ги пробвам.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 18 часа, stanimir каза:

А може би точно сега ще се получи , друг е въпросът колко ще издържи и дали е икономически целесъобразно.

А, не казвам, че не би могла да тръгне подобна линия, на както вече много други писаха тук - едва ли има шанс да издържи дълго ...
То и след някакво посещение на бат Бойко в Азербайджан Алиев пусна линията Баку - София, ама вече я няма.  И там пропуснах - хем имах билетки за втората вълна, ама ги отмениха :sad:, така че сега ако пуснат линията до Скопие ще гледам и аз, както казва Жоро, да се класирам по в началото, още повече, че не съм бил в Скопие от повече от 15г. 
А иначе принципно за трасето София - Скопие, наистина по-скоро трябва да се работи за ЖП-свързаност, това вече има повече смисъл по много причини. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Ясно е, че линията е целесъобразна (от политическа гледна точка), но едва ли ще бъде икономически ефективна (сама за себе си)

 

Ще помоля да се въздържаме от политически коментари, за да се налага да пиша например това:

 

Този министър-председател поне има копчета и сако, защото един от предишните си ходеше само по анзунг с цип.

 

  • Харесвам 3
  • Браво 3
  • Смея се 6
Връзка към коментар

Алиев имаше газови полета с които да плаща за губещи полети , докато му е кеф на душата  ,ама скопската линия подозирам че ще я плаща България.

Няма лошо де ,поне магеланци да се възползват от субсидията и данъците им да не са отишли напразно.

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, дядо Пепи каза:

Би имало смисъл ако направят една верижка - София - Белград - Скопие - Тирана - София

 Подсети ме, че на сайта на Gullivair видях това:

image.png.c0797c388af31f573bb49624b7e675f8.png

Може да се сетят да включат и Скопие. 🙂

 

 

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Георги Матеев каза:

Напълно съгласен. Уви, не си представям верижката да се случи и точно затова мисля да бъда на едни от първите полети до Скопие и Русе, ако въобще тези линии тръгнат, разбира се. Че не ги виждам да издържат повече от 2-3 месеца, а държа да ги пробвам.

Жорка, предполагам, че линията до Русе я възприемаш като междинна спирка, осъществявана с парашутен скок над града, по време на редовен полет до Букурещ, нали?

  • Смея се 7
Връзка към коментар
преди 1 час, iMari каза:

 Подсети ме, че на сайта на Gullivair видях това:

image.png.c0797c388af31f573bb49624b7e675f8.png

Може да се сетят да включат и Скопие. 🙂

 

 

Гъливерците направиха миналото лято този PR полет София-Тирана и беше до там работата. Щяха да пускат редовни билети, не стана. Аз следях известно време, защото Албания ме кефи и пътуването до там с кола не ми е оферта особено откакто сме с дете. Вероятно и до Скопие бих ходила по-често, ако пътя беше окей, тип магистрала.

Подкрепям идеята за самолет-маршрутка из Балканите 🙂 ❤️ 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

В историята на авиацията има доста примери за успешни въздушни мостове на кратки разстояния с фиксирана цена. Рекорд държи линията Мадрид- Барселона с 971 полета седмично между двата града в 2007-а година. След изграждане на скоростната жп връзка полетите са преустановени. Едва ли между Скопие и София ще  има възможност и за 9 ,но все пак ...

 

Ето и други подобни :

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Air_shuttle

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Точен цитат за 971 не намерих, което може и да е било наистина реален рекорд в определена седмица, ама явно е бил на 30 мин, като в peak-times на 15, и стандартно - по 70 полета на ден в посока 

Връзка към коментар

The Barcelona–Madrid air shuttle service, known as "Pont Aeri" (in Catalan) or "Puente Aéreo" (in Spanish), literally "Air Bridge", was the world's busiest route until 2008, with the highest number of flight operations (971 per week) in 2007.[8] The schedule has been reduced since February 2008, when a Madrid–Barcelona high-speed rail line was opened, covering the distance in 2 hours 30 minutes, and quickly became popular.

[9]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Josep_Tarradellas_Barcelona–El_Prat_Airport

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, Zara каза:

@stanimir971 полета СЕДМИЧНО?!

Голям циклон ще е бил😉

По онова време по BCN - MAD все още летяха и авиокомпании, които отдавна са в историята. Като например Spanair, с които съм летял по маршрута през 2010-та, малко преди да приберат крила завинаги.

 

В момента (или поне до преди март 2020), една от най-натоварените вътрешни линии (ако не и най), беше Seoul - Jeju. В Европа май са линиите в Германия между Berlin, Munchen, Frankfurt. При междуконтиненталните, доколкото помня беше линията London - New York от и до различните летища, общо комбинирано.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То и в момента има около 100 полета между Мадрид и Барселона. Летището в Русе няма модерна система за кацане и полетите могат да се извършват само през светлата част на деня, липса на каквато и да е мъгла, също така не трябва да има облачност под 500 метра, и видимостта трябва да е над 5 км. Честно, представяте ли си колко анулации и закъснения ще има? Скопие..... Без да имаш хъб на София няма да станат нещата. Хемус/ФБ нали се напъваха по тия линии преди и затоварванията бяха жалки. Да не забравяме, че от есента, която мина, щяхме да летим директно до Ню Йорк. Тия приказки ги слушахме и през 2014г., но всички забравят много бързо... 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

абе то е ясно, че икономически смисъл няма, ама може да се напънат няколко месеца по политически причини

то железна линия и магистрала няма до Скопие, ще пускат самолети, като че ли София и Скопие са в амазонската джунгла

  • Смея се 6
Връзка към коментар

Не всичко е за пари на тази планета. Цар Симеон (не този последния, а онзи - истинския) със Златния век (пак не този последния, а онзи - истинския) надали е мислил колко пари ще изкара от "разцвет на книжнината, архитектурата и изкуствата". Свързаността на Балканите е плачевна и  всяко подобрение ще си струва. По-добре да дотираме самолетни линии отколкото Цанков камък ... 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Само искам да ви кажа, че летище София няма одобрение от страна на САЩ за обработване/изпълнение на полети към последните, нито пък се извършват проверки и няма никакви подобни действия.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
6 hours ago, randi said:

Само искам да ви кажа, че летище София няма одобрение от страна на САЩ за обработване/изпълнение на полети към последните, нито пък се извършват проверки и няма никакви подобни действия.

Как не им омръзва да претоплят една и съща манджа вече толкова години.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ще си позволя да цитирам неизвестен за мен автор, с който споделям мнението му.                                                                                                                                                                       Очаква се в скоро време да заработи втора лифтъп компания „Далавер“ (DalAvAir), която ще обслужва довеждащи полети от Скопие през София до Луната като по този начин ще се заздравят връзките с изконните земи. Скопие вече е изпратила нота до ООНе и ООДа, че няма териториални претенции към Луната. Самолетите ще са също иновативна разработка – те ще бъдат с пропелери, задвижвани с ластици от рециклирано бельо. По този начин ще се осигури климатична неутралност и много нови работни места. Навиването и разтягането на ластиците ще бъде извършвано лично от Премиера. Колесниците на новите самолети също ще съдържат подобрения: те ще имат ръкохватки (дръжки) позволяващи аварийното превозване на минимум двама пътника в премеждие.

  • Смея се 18
Връзка към коментар
преди 3 часа, дядо Пепи каза:

Скопие вече е изпратила нота до ООНе и ООДа, че няма териториални претенции към Луната.

 

Айде, приказката "Луно, Луно, земьо македонска" отиде у ряката... 😞 

  • Смея се 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.