Гост Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Категорично съм съгласен с Жоро. Март месец миналата година мой познат ми пращаше снимки от Севиля - статичен термометър, с 33 градуса, 21 ч. вечерта. Аз бях на 26 април - два дни 19 градуса с дъжд Пу, пу - първото ми отиване ще е на 22 април - а дано е 22 градуса без дъжд... Съгласна съм и с двама ви. Жоре, дано останалата част от скитането е топла и прекрасна Поздрави на половинката. Връзка към коментар
bad kid Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Зимата винаги е бил е слаб сезон, дори за Испания, а и доколкото разбрах дъждовете са преминали бързо и вече е слънчево и топло. Миналата година дори в края на април, докато бях в Сардиния, точно откъм Испания дойде един циклон, и цяла нощ валя като из ведро. Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Чета преживяванията с интерес. Аз съм от тия прехласнатите по Гранада. При това те разбирам чудесно , защото първият ни следобед се изсипа най-проливният дъжд дето ме е прал в чужбина. Улиците бяха реки , а във вода почти до колене. На следващата сутрин като по чудо изгря слънце точно в деня ни за Алхамра и така до края с едно ясно синьо небе Винаги съм казвал , че едно място е хубаво да се посещава когато му е сезона и въпреки климатичните промени шанса за хубаво време е много по-добър. Не мисля , че преди март има място в Европа с почти гарантиранп добро време и е единствено въпрос на късмет. Аз бях около 20-ти май. Водата в Малага беше бррр. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 2 март, 2016 Автор Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Чета преживяванията с интерес. Аз съм от тия прехласнатите по Гранада. При това те разбирам чудесно , защото първият ни следобед се изсипа най-проливният дъжд дето ме е прал в чужбина. Улиците бяха реки , а във вода почти до колене. На следващата сутрин като по чудо изгря слънце точно в деня ни за Алхамра и така до края с едно ясно синьо небе Винаги съм казвал , че едно място е хубаво да се посещава когато му е сезона и въпреки климатичните промени шанса за хубаво време е много по-добър. Не мисля , че преди март има място в Европа с почти гарантиранп добро време и е единствено въпрос на късмет. Аз бях около 20-ти май. Водата в Малага беше бррр. Аз пък си поемам риска на ниския сезон с кеф, пък и началото на март хич не смятам, че е нисък сезон даже По-малко опашки, по-малко тълпи по атракциите. Ето тия дни времето вече е перфектно, не само в Гранада, а и навсякъде в района, както беше перфектно и два дни преди да пристигнем. Просто кофти късмет, може да се случи по всяко време, но дори в топ сезон не можеш да си гарантираш хубаво време, а тълпите са гарантирани. 2 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Е , то и аз го правя, но си имам едно наум. Зимата е дълга трябва да пътуваме. Късмет с времето до края !!! Следя разказите Връзка към коментар
Stanimir_81 Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 То и аз го правя - оказва се, че края на април, началото на май (когато посещавах Испания, Италия и за когато планувам Португалия) нито е топ сезон, нито има тълпи, нито се очаква кой знае колко горещо време. Зимата, какъвто сезон сме сега, си е съвсем нисък сезон и си трябва доза смелост и наистина изгодни предложения, за поемане на описаните от Жоро рискове....(с кофти време, макар и за 2 дни) Връзка към коментар
Пожето Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Ако тоя народ по андалуските улици/забележителности е нисък сезон, не искам хич и да разбирам какво е във висок. За мен това е от основните фактори при пътуване, имам айде не страх, но огромен дискомфорт от тълпи. Наистина при нас за впечатлението от Гранада голям фактор беше времето и липсата на топли дрехи заради изгубения багаж, но и мъжете, уриниращи по централни улици и свинщината по подовете в заведенията също на повлияха положително. Но все пак, това, че не сме се насладили на прекарването, не значи, че градът не ни е харесал, в никой случай. Макар и със сигурност не колкото Севиля 2 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 (редактирано) Ако тоя народ по андалуските улици/забележителности е нисък сезон, не искам хич и да разбирам какво е във висок. За мен това е от основните фактори при пътуване, имам айде не страх, но огромен дискомфорт от тълпи. Наистина при нас за впечатлението от Гранада голям фактор беше времето и липсата на топли дрехи заради изгубения багаж, но и мъжете, уриниращи по централни улици и свинщината по подовете в заведенията също на повлияха положително. Но все пак, това, че не сме се насладили на прекарването, не значи, че градът не ни е харесал, в никой случай. Макар и със сигурност не колкото Севиля Ох, не ме карай да ходя тази година и в Севиля... хах Приятно! Редактирано 2 март, 2016 от Гост Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 (редактирано) Севиля за мен е най-красивият град на Испания. Точно като представите ни за старата Испания от филмите. Редактирано 2 март, 2016 от stanimir 7 Връзка към коментар
Пожето Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Аз се опитвах да се сетя дали някой град през последните 2-3 години ми е харесал повече от Севиля и не успях да измисля такъв. Ама на мен ми е мечта от няколко години, де, откакто учих за Андалусия по испански. Като се откри Пласа де Еспаня пред нас и ми се напълниха очите, ама много е яко! По моите критерии, само море й липсва на Севиля 5 Връзка към коментар
Ellena Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Чувала съм от човек работил в заведение в Испания /не си спомянам в кой град/, че многото боклуци по пода показват, че заведението е много харесвано и посещавано. Но това е информация от преди повече от десет години, не знам дали рекламната стратегия е все още същата. 3 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 2 март, 2016 Автор Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Кордоба. Абе не ме карайте като досаден кинокритик да ви обяснявам защо един град ми е харесал. Както често ми се случва и с филмите, веднага след края на прожекцията знам дали филма ми е харесал или не, без да е необходимо да навлизам в сложни лирични отклонения, а понякога дори и да искам не мога да го обясня. Така и с Кордоба, не разбрах защо, ама града ме грабна веднага. Дали заради модерният апартамент, който беше свеж ъпгрейд спрямо ретро усещането на този в Гранада? Дали заради махнатото за първи път тази година зимно яке? Дали заради нефелните ми опити да поръчам два фреша на испански и след споменаване на международния термин, че ги искам "take away" да ми отговорят "si" и 5 минути по-късно да ми плеснат две стъклени бутилки, които си бяха за нормално сервиране? Не знам и спирам да се обяснявам! Просто перфектна разходка по залез, видяхме както и криви и тесни улички, така и замъци и катедрали (бивши джамии) като пощенски картички. За вечеря седнахме в една taberna близо до апартамента ни. Наложи ни се да поизчакаме да стане 8:30, което е най-ранният час, в който могат да ти сервират храна за вечеря. Тук обаче щяхме да имаме по-сериозни проблеми с превода на менюто и хубаво, че след малко неловки усмивки със сервитьора, все пак на третата минута изрови едно меню с английски субтитри. Не, че и случайно нямаше да се получат нещата, сигурен съм, че всичко в заведението беше супер вкусно. Така ни каза и хостестата в апартамента - трудно може да сбъркате със заведение, навсякъде е вкусно, само покрай Мескитата е по-скъпо. Това са както пишеше в менюто пържени tiny fishes. Представяхме си нещо като цаца, то се оказа по-скоро като тези рибки, които ги има и в българското черноморие и можеш да ги видиш на ята около краката ти при влизане в по-чисто море. Другото беше свински пържолки... Взехме и едни тиквички с мед, явно андалуски специалитет, защото днес ги срещнахме във второ заведение. Накрая пък, келнера ни почерпи и с по едно сладко вино. Не съм сигурен дали е вермут, но беше нещо подобно, леко затоплено и дойде като перфектен десерт. Следващата сутрин първо се насочихме да видим малко от известните им дворчета със саксии по стените. Самият музей не работеше, но беше достатъчно да се види и от вън. За мен си остана загадка как се поливат в тази жега и дали не се разчита основно на дъжда, в противен случай сигурно бързо биха изсъхнали или трябва специален човек цял ден да се занимава със стълба. Отново любимата бърза закуска. След това се насочихме към Мескитата. Поредната джамия преустроена в катедрала, но тук са били малко по-милостиви към остатъците от джамията и почти цялата и основа и до към 2 метра височина е оставена непроменена. Крайният ефект е доста странна смесица на стилове, които може да впечатлят дори архитектурен профан като мен. През цветните витражи се промъкваше шарена светлина с доста интересни ефекти. Направо не ми се тръгваше от Кордоба, при все че едва погалихме града по повърхността, но неразбориите с куфара ни изядоха ценни 2-3 часа и трябваше да потегляме към Севиля... 29 Връзка към коментар
Пожето Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Чувала съм от човек работил в заведение в Испания /не си спомянам в кой град/, че многото боклуци по пода показват, че заведението е много харесвано и посещавано. Но това е информация от преди повече от десет години, не знам дали рекламната стратегия е все още същата. Наистина заведението ни беше препоръчано от хостесата ни в airbnb и в нета срещнахме също много положителни отзиви. Храната беше много вкусна, аз умирам за морски дарове, но си беше абсолютна кочина по земята, няма как да се чувстваш комфортно на такова място - мазни салфетки да ти се отъркват в обувките, затова - пийваш и мезваш набързо и продължаваш. Като цяло тук по всички заведения има на масите големи количества тънки хвърчащи салфетки, които летят навсякъде и явно на никой не му пречи чак толкова, само на който не е свикнал. Днес докато хапвахме някакви тапички за обяд, една двойка на съседната маса си изсипа половината от порциите на земята със замах, за да храни гълъбите - това чипс, наденички, питки хляб, не просто да подхвърлят няколко парченца или трохи, а хващат с шепите и изсипват до масата. Еми, мен това ме втрещи, виждала съм такива количества храна да се оказват на земята само по невнимание. 6 Връзка към коментар
Цвете Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Това е традиция, наистина в Испания - колкото по- голяма кочина, толкова по- вървежно е заведението. За нас е не конфортно, нооо това е . В Севиля ще видите, че има кошче до всяка маса. Така и не разбрах за какво е, след като всичкия боклук е по земята. Ако имате възможност направете разходка с файтон. Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Темата за боклука е дълга, но с две думи, това е характерно само за евтините обикновени кръчми, където може да отиде всеки човек да пие нещо за 5-10 минути. Съвсем друго е при среден и висок клас ресторанти. 2 Връзка към коментар
ECC Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Планираме Андалусия за Ноември,не сме били до сега там.Имаме обаче приятели българи,живеещи в Испания.Те са ни разказвали,че така било прието-ядеш скариди и хвърляш буклука на земята.Те трябвало да си почистят,ние за какво сме си били плащали. Честно казано това не го разбирам.Аз съм малко на другата крайност.Може би затова ми е кеф да обикалям Австрия и Германия например. 1 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Ох... покрай вас само се припявам едно китарено парче От Севиля до Гренада - където го грачехме като студенти Връзка към коментар
Stanimir_81 Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 О, перфектни снимки, перфектни спомени от тия места, преди почти година..., благодарение на Магеланци. Подковите в Месктитата са толкова много, защото символзират безкрайността. Енджой наатък! 1 Връзка към коментар
Пожето Публикувано: 2 март, 2016 Сподели Публикувано: 2 март, 2016 Мескитата на мен ми стана любима от храмовете, които съм посещавала, другият ми фаворит е бялата джамия в Абу Даби. Това предполагам е защото не съм религиозна и на местата за поклонение/молитва гледам с други очи. Та Мескитата е такава разкошна еклектика - мирис на тамян, олтари и колони от полускъпоценни камъни, мавърски стилизирани мозайки, шарени витражи, арки с различни геометрични форми... и всичко това омешано с пищни католически дърворезби, тавани, огромен орган... за мен беше прекрасно 9 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 3 март, 2016 Автор Сподели Публикувано: 3 март, 2016 Севиля е приказен град. Така си е, както и да го върти и суче човек. Обикновено минавам набързо през снимките си за да избера кои да пусна тук, а сега ми е адски трудно да филтрирам. Пък от определени места ми се ще поне 10 снимки да пусна. Plaza de Espana, тук съвсем спокойно може да изкараш няколко часа и на другия ден да дойдеш да прекараш още толкова. Въобще, често срещана дилема е за кой град, колко време да се отдели и за колко време може да го "видиш", така да се каже. На Севиля може да отделиш един следобед или седмица, в която да правиш абсолютно същите неща от първия следобед, всеки ден. И пак съм сигурен, че няма да омръзне. А на тръгване от площада имаше и духов оркестър, която май репертираше в парка. Сигурно никъде другаде в града няма кой да ги търпи да вдигат такъв джангър цяла вечер. Голям апетит се отвори със следобедната севилска разходка и на вечеря май малко се попрестарахме. Съжалявам, че малко жълтеят снимките, такава беше светлината отвън в заведението и не съм оправял баланса на бялото. Това е тапас от маслини, тези които са с дръжи също май бяха някакъв сорт маслини, но нямаха костилки. Много вкусни. Jamon iberico de bellota, най-луксозният хамон казват. Октопод по галисийски. Миди Картофи с майонеза и чесън, не много на фокус. Ама чесъна беше ужасно реактивен и в доволно количество, не си поплюват май испанците с него и по принцип, имаше чеснови капани и по другите манджи. Следващата сутрин я отделихме на катедралата, в зависимост дали смяташ обем или площ, или...абе от най-големите християнски храмове в света е! Отново построена върху бивша джамия, тук не са били толкова благосклонни, колкото в Кордоба и от джамията е останало едно дворче и 2/3 от кулата на църквата. Като цяло и трите катедрали, които посетихме приличат на музеи на изобразителното изкуство вътре със страшно много картини по стените. Гробницата на Колумб... може би. Птичи поглед над Севиля от кулата La Giralda. И отново Plaza de Espana, не може да ти омръзне това място. Толкова бели гълъби накуп за първи път виждам. За обяд приложихме стратегията - гледаме кое заведение от редицата покрай университета е пълно и сядаме там. Оказа се, нещо което видяхме в последствие, испанска фаст фуд верига или нещо подобно, имаше промоция за деня и 2 халби с напитки + малко хапки за двама на приятната цена от 8 евро. Не беше нищо особено храната, но ако човек иска да се фокусира на количеството, а не на качеството и да пробва доста неща, мястото е добро, имат 100 различни видове хапки. Завършихме обиколата с извънземния Parasol. Разходихме се и вечерта, много исках да направя нощна снимка на златното осветление, но по някаква причина не работеше. За вечеря биволска опашка на тапас, не бях особено очарован, още един тапас с шунка и свински пържолки, както и порция пържена аншоа. Толкова за сега. Севиля просто комбинира по чудесен начин излъчването на град, в който си за почивка - с уникалните паркове, архитектура, история и град, който е мечта за живеене - перфектна инфраструктура, кипящ от живот център, малки и големи ресторантчета, велоалеи, широки пешеходни зони, и поне в този сезон - идеален климат. Само един излаз на море и плаж му липсват за да е перфектният град, въобще. Очевидно е, че Севиля ми влезна в много краткия топ списък на любими градове, вече ми е трудно да ги сравнявам, но със сигурност е в челото там някъде около Санкт Петербург, Париж и Ню Йорк. Дори да нямате времето за цяла андалусийска обиколка, Севиля е гигант сама по себе си и си заслужава да се посети поне за уикенд. Дали бихме имали късмет за директен полет от България с експанзията на Ryanair? Стискам палци. 21 Връзка към коментар
Цвете Публикувано: 4 март, 2016 Сподели Публикувано: 4 март, 2016 И ние чакаме директни полети! Дано! Дребна вметка - това с дръжките, без костилки са каперси. 2 Връзка към коментар
emma Публикувано: 7 март, 2016 Сподели Публикувано: 7 март, 2016 Може ли един въпрос за рент-а карите? Малага кар, която всички препоръчват май оперира само в Малага и Гибралтар, а ние ще сме в Севиля. Някой доволен ли е от друга компания? Връзка към коментар
Георги Публикувано: 7 март, 2016 Автор Сподели Публикувано: 7 март, 2016 Може ли един въпрос за рент-а карите? Малага кар, която всички препоръчват май оперира само в Малага и Гибралтар, а ние ще сме в Севиля. Някой доволен ли е от друга компания? Аз за малагакар мога да изкажа неутрално мнение. ОК им е услугата, но и нищо впечатляващо. Колата беше доста маломощна Опел Корса, нямам право да се оплаквам след като съм поискал такъв клас, но със сигурност беше версията с най-слабия двигател и по баирчетата, които ги има доста в Испания се задъхваше доста, 60км/ч с педала до дъно на магистрала. 30 000км, което е от по-старите коли, които съм получавал където и да било. При пристигане и заминаване имах причина да ги търся по телефона - отговаряше ми автоматичен кол център да почакам няколко секунди и после връзката прекъсваше...добре, че не беше нещо критично важно. Просто използвам мнението ти да дам кратко ревю, за Севиля не знам как е положението Връзка към коментар
Гост Публикувано: 7 март, 2016 Сподели Публикувано: 7 март, 2016 Аз за малагакар мога да изкажа неутрално мнение. ОК им е услугата, но и нищо впечатляващо. Колата беше доста маломощна Опел Корса, нямам право да се оплаквам след като съм поискал такъв клас, но със сигурност беше версията с най-слабия двигател и по баирчетата, които ги има доста в Испания се задъхваше доста, 60км/ч с педала до дъно на магистрала. 30 000км, което е от по-старите коли, които съм получавал където и да било. При пристигане и заминаване имах причина да ги търся по телефона - отговаряше ми автоматичен кол център да почакам няколко секунди и после връзката прекъсваше...добре, че не беше нещо критично важно. Просто използвам мнението ти да дам кратко ревю, за Севиля не знам как е положението Аз директно резервирах, без грам да проверявам други компании - след препоръките (не твоите). Правите ме мързелива Връзка към коментар
Георги Публикувано: 7 март, 2016 Автор Сподели Публикувано: 7 март, 2016 Кадиз и Херез С оглед на това, че имахме по половин ден за двата града не очаквайте чудеса от разкази и дълбокомислени изводи. За Кадиз решихме да прекараме сутринта на плажа, да кажем все пак че сме пипнали морето, това щеше да ни е единствен шанс по време на обиколката. Избрах плажа на La Victoria, който предлагаше комбинация между огромна ивица (предимно празна по това време на годината), тук-там работещи заведения и потенциална възможност за паркиране. Плажа на външен вид и на хартия изглежда супер, но тук Alexander или някой друг се надявам да помогне или да ме поправи, но изглежда че цяла Испания има голям проблем с кучешките отпадъци. Испанците са фенове на кучетата и постоянно ходейки по улиците се разминаваш с доста кучкари, повечето дори и да събират след животните си не могат да го направят перфектно, когато работата е свършена върху плочки и асфалт и това някак нарушава облика на иначе добре изглеждащия плаж. Плажните разходки по правило отменат доста повече време, от колкото си мислиш и кредита на Кадиз беше изхарчен. В последствие само завъртяхме едно кръгче из центъра на града, за да видим, че сме направили грешка като се фокусирахме на плажа. Градчето изглежда супер приятно в центъра си, може би най-силното излъчване на курорт, което бяхме усетили до момента. В късния следобед пристигнахме в Херез, тук по идея искахме да видим и усетим фламенкото. За късмет преди тръгване бяхме видяли, че в Херез има фестивал на фламенкото, който е от най-големите в света, нещо като аналог на карнавала в Рио за фламенко или поне така твърдеше оскъдната информация на английски и превода на гугъл от испански. Целия град треперил от атмосферата, фламенкото било навсякъде - освен в платените концерти на най-големите звезди, то и в училища, по улиците, където се обърнеш. Реалността се оказа друга. Единственото свидетелство за нещо свързано с фламенко бяха няколко големи снимки на площада на стария град, надявахме се да видим хора по улиците, но нищо подобно. Все пак се поразходихме, Херез също е приятен град, но имах по-големи очаквания за това фламенко, на платените концерти не ни се ходеше, а и вероятно нямаше билети. Остана си големият пропуск в програмата ни. Все пак за вечеря най-накрая пробвахме паелята, местните бъбречета, които много напомнят на нашите дробчета по селски, с тази разлика, че нашите повече ми харесват заради подправките, както и кюфтенца с доматен сос. Ето и една снимка на двора на хотелчето/апартаментчето ни, много тематично. Съдържателката ни каза, че доста от тези неща са антики и гледат да държат входната врата винаги заключена, специално ни предупреди да не излизаме без да заключваме. Стаята ни също беше доста интересна, мисля че за първи път през живота си спя с прилично по размер разпятие над мен. Толкова за този ден, къде по наша си вина и предпочитания, къде заради сблъсък на очаквания/действителност сякаш и двата града ги претупахме малко. Следваше затваряне на кръгчето обратно към Малага... Аз директно резервирах, без грам да проверявам други компании - след препоръките (не твоите). Правите ме мързелива Няма да останеш разочарована, но си вземи пълната застраховка, която предлага и приорити взимане на колата. Ние като взимахме беше абсолютно празно, но като оставяхме беше П-Ъ-Л-Н-О с народ. Освен това, ако можеш в твойта кака с GPS-а си запази точно къде им е офиса, не се намира където са останалите ренталкари и няма табели (или поне аз не съм ги видял) към него. Точно за това исках да им звъня, че не знаехме къде да им оставим колата Проверявай от време на време дали цената няма да се променя, имаш безплатна резервация така че ако забележиш падане, преправи резервацията Стратегия как да се справиш с горивото, което дават на половина и го искат така е да нулираш километража като стигнеш половин резервоар, после си смяташ разхода криво-ляво на база на изминатите километри след половината и зареждаш само толкова, да не им се остава излишен гювеч 10 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега