Прескочи до съдържание

Португалия през април и май


Stanimir_81

Препоръчани мнения

Ние също ще ходим в Португалия в края на май. За първи път, затова всичко ми е интересно. Съжалявам, че открих темата малко късно, за да споделя нашия вариант за пътуване, който за двама излезе 280,52 евро.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

taniamoutafi, въобще не е късно да споделиш. Напротив, тези които ще ходим през юли чакаме с нетърпение варианта ти. Още повече, че тази цена от 280 евро за двама е просто умопомрачително ниска :) Че на нас само полета в едната ни посока / по-евтината/ е толкова :lol: Не ми се вярваше отначало, но две седмици в Португалия са ни по-скъпи отколкото три седмици на Лазурния бряг миналата година. И то чувствително по-скъпи :mad: 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Здравейте,

Ето че се върнахме благополучно в София, през Франкфурт, от Лисабон :). Тези 12 дни бяха незабравимо изживяване, тепърва ще ви споделям много. Постарал съм се да запиша и запомня някои конкретни неща, които като информация се намира трудно из нета, може да не са интересни на всички, но ще ги споделя. Взимам въздух днес, утре съм на работа, и от вечерта почвам малко по-малко да качвам в тази тема снимки и информация, а впоследствие ще оформя пътепис. 

 

Благодаря на всички за оказаната помощ. Дано успеем да ви донесем хубаво време (съмнявам се), тези 12 дни в Португалия температурите бяха между 22 и 28 градуса (вчера в Лисабон май беше и повече), аз направо не повярвах, предвид, че до 20 април в Порто и Лисабон беше предимно дъждовно (поне според акюуедър, което следях ежедневно месец преди пътуването ни).

 

Посетените места в Португалия за които ще ви разказвам (за Франкфурт, където всичко започна, а и свърши, ще пиша в отделната тема), са: Лисабон, Синтра, Кабо да рока, Обидош, Фатима, Баталя, Порто, Брага и Бом Джезус, Гимараеш, Фугейра да фоз (единственото място, където ни накапаха няколко капки дъжд), Коимбра, Албуфейра, Фару и Кабо да сан Висенте, Лагос и Портимао (предимно плажовете). Отпаднаха, за съжаление, Кашкаиш, Ещорил, Томар, Евора и Тавира, а Назаре и Авейро бяха отписани още на елиминациите преди да заминем, както и село Монсанто (което хич не ми се искаше, но нямаше как, а и се примирихме, че подобно сме виждали в Андалусия - Сетенил де лас Бодегас).

Редактирано от Stanimir_81
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Да, вчера пътувахме от Zoomarine Algarve в Албуфейра до Лисабон и в колата термометъра сочеше 33 градуса, малко не му повярвах, но вечерта в Лисабон беше много горещо, и без вятър та нищо чудно да е чукнало тридесетте, наистина

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Здравейте отново, 
В темата ще се опитам да споделя малко полезна информация за местата, които посетихме в Португалия която действително е на път да се превърне в любима дестинация. По-емоционалните факта и снимки ще оставя за пътеписа.
 
И така, нека започна с малко увод:
Полетите:
Към датата на резервацията (месец и половина преди пътуването) все още не бе открита директната линия на Бг еър - София = Лисабон, която за момента лети веднъж седмично, четвъртък, по късните (малки) часове, така че изборът ни се спря на Луфтханза и ТАП Португал, с два куфара чекиран багаж. Полетите бяха - София - Франкфурт с престой 5 часа - и пристигане в Лисабон, 15.30 ч., местно време (печелим 2 часа от разликата), а връщането - Лисабон - Франкфурт с престой 4 часа и пристигане в София ок. 20.00 ч. Не сме имали никакви проблеми откъм получаване на багажите, слава Богу. Сервираната храна определено е в полза на ТАП Португал, които се бяха постарали значително повече с нещо като мини тристепенно меню. Това обаче едва ли има особено значение. post-1047-0-87335900-1462480391_thumb.jpg

post-1047-0-57114000-1462480475_thumb.jpg

 

Рентакар:
Лоукост компанията Голдкар предлагаха най-добра цена при закупуване на франшиза с нулево самоучастие. Избрахме опция full to full  за горивото и не съжалихме. Допълнителна такса от 64 евро ни беше поискана на място от компанията поради следното: а/взимаме и връщаме колата от летището (вероятно мой пропуск, не съм го прочел с дребния шрифт или ноторен факт, не знам), б/ такса за ел. устройство в колата за автоматично чекиране през тол контролите по магистралите (оказа се много удобно), и в/ такса за дизелов автомобил. Нашият избор при резервацията беше рено меган (or similar), бензин. Получихме Сеат ибиза, дизел, тъй като нямало бензин свободен. Тук вече бях изненадан, но нямах избор (или не знаех какъв избор да имам). В крайна сметка се оказа, че дизелът (EUR 1,10-1,20) е ок. 30-40 цента по-евтин от А95. Нямам идея дали съм на сметка или съм "на парите си". Колата беше на 5 000 км, TDI, без никакви забележки. Никакъв депозит не ми беше удържан, с изключение на EUR 124,- за това че получавам колата заредена догоре. 
 
Магистрали, такси, алтернативни пътища и камери за скорост
Около 2 200 км изминахме, предимно по магистрали, от север до юг и обратно, голямо кръстосване падна, смея да твърдя прилично запознат съм. Няма безплатни магистрали в Португалия, връзката между всички големи градове, от север на юг и почти по цялото южно крайбрежие (от Фару през Албуфейра и Портимао до Лагос) се осъществява по платени магистрали. Магистралите, поне през април и май, както и по време на националния им празник - 25 април и официалният ден на труда 01 май, не бяха натоварени, а на места - почти безлюдни. Изключения правят отсечките Порто-Брага, Порто-Гимараеш, както и подходите (а и околовръстното) към Лисабон. За преминаване през моста 25-и април също се заплаща минимална такса, за най-дългия мост Васку да Гама - не знам, не успяхме да минем с кола през него.
 
Изключително удобно се оказа наличието на устройство в колата, тъй като се пести време. Идеята е следната: при първо влизане в магистрала камерите само "снимат" колата, т.е. - сканират устройството ви, при съответното излизане на магистралата, независимо дали ще влезете в Порто и ще излезете чак при Фару или още след 20 км, отново сканират устройството, а вляво на колата ви пише сумата, която дължите. Разказвам подробно, защото чето срещани коментари из форумите у нас са: "един път ти показват, един път не ти показват - иди ги разбери". Не, винаги ви показват - но на излизане от съответната отсечка. Малко по-различно стоят нещата на магистралата Фару-Портимао, където има табло с камери (не е възможно плащане с карта или кеш) и пише колко ще дължите за предстоящата отсечка, която обикновено е с дължина не повече от 6-10 км. Специално за тази южна магистрала, където няма опция за плащане с карта или кеш, ако не отидете до определено кратко време (мисля, няколко дни) в пощенския клон и не заплатите дължимата такса, всяко следващо влизане на магистрала ви се таксува EUR 79. Със сигурност някой, който живее там ще допълни//редактира или поясни информацията, но като ориентир е добре. Важно допълнение е, че когато сте с това устройство за ел. сканиране, минавате само в лентата означено със зелено V (нещо като telepass в Италия), със скорост 40-60 км/час (а на юг не е нужно да намалявате скоростта) , ако има други ленти - те са кешово или картово плащане).
 
Алтернативните пътища са много натоварени (особено в Алгарве, и не ми се мисли какво е по тях в сезона) и рядко скоростни (поне отсечките, които ние минавахме). Дори при разрешение 70-90 км/час, местните карат с 50-65 км/час, което за мен беше ужасно неясно защо го правят, и леко изнервящо. Може би има причина. Камери по магистралите има много малко, надявам се извлечението от кредитната карта с тол таксите да го потвърди и да няма неприятни изненади. Разрешената скорост на магистралата е 120 км, никой не я спазва (те са почти безлюдни, както казах), по останалите пътища е като в БГ. 
 
Разположението на бензиностанциите е строго регламентирано, като бензиностанции има на всеки 40 км, ни повече, ни по-малко. На веки 10 км има табели колко км остават до следващата бензиностанции Цените на горивата в централната и северна част са обявени на табла на магистралата, разликата между зареждане в града и на магистралата е не повече от 4-5 цента. Най-евтино гориво заредихме в Сагреш.
 
Допълнителна информация за тол такси по отсечки мога да предоставя при поискване, вкл. ще бъде 100% точна, когато си видя и извлечението от картата, но сме записвали винаги каквото са ни показвали таблата. Накратко: Гимараеш - Коимбра - 40 евро, Албуфейра-Лисабон - 21 евро, Лисабон - Порто - ок. 35-40 евро. Порто-Гимараеш/Порто-Брага по ок. 3-3,5 евро в посока.
 
Транспорт и метро в Лисабон и Порто

post-1047-0-27905100-1462480515_thumb.jpg
Транспортът в Лисабон е изключително добре уреден и лесен за ориентиране. Има 4 линии на метрото, които нямат номера, и се именоват по цветове - червена (линията от/до летището, която се пресича с всяка от другите три линии), жълта, синя и зелена. Всяка от последните три линии се пресича поне по веднъж с една от другите. Синята и зелената линия правят кръстоска на Байша-Шиядо в центъра. Всяка от синята, зелената и жълтата линия имат спирки на различни точки на пристанището, откъдето може да вземете воден транспорт до Алмада (да речем за Кристо рей - статуята на Христос). Пътуването с водния транспорт до отсрещния бряг трае 10-20 минути, като цената е от 1,50 евро нагоре, зависи откъде и докъде хващате водния "рейс" 
 
Цената на билет за еднопосочно пътуване в метро е 1,40 евро, за двупосочно - 2,80 (имайте предвид, че няколко от крайните спирки на синята линия, а и на жълтата, попадат в друга зона и вероятно има допълнително таксуване). Ако не ползвате Лисабон карт най-изгодно излиза пластика за цял ден на цена от 6 евро, която важи за цялата градска мрежа, трамвай 28, Санта Жуста елеватор и всички теснолинейки/фуникуляри/трамваи, които ви дърпат по хълмовете из Лисабон или ви свалят надолу. Известно е, че пластиката не бива да се хвърля, а се зарежда при всяко следващо пътуване, като по този начин пестите 0,50 цента, цената на пластиката, тъй като дори билетът за еднократно пътуване се издава на такава пластика (карта). Ние ползвахме Лисабон карт за 3 дни и сме много доволни, но затова по-нататък.
 
Влаковете в Лисабон са модерни, точни и се взимат от гара Росио, на центъра. Добре е да се знае, че ако нямате предварително билет за влака в Синтра (или Лисабон карт), е възможно да чакате на голяма опашка, а влаковете до Синтра са през половин час (въпреки че на таблото в нашия случай пишеше, че са през 1 час, отдавам го на факта, че беше националния празник на Португалия). Пестенето на време е важно, ще разберете защо, когато стигна до темата за Синтра и дворците.
 
Метрото в Порто е с 5 (или 6) линии, но нека това не ви заблуждава - по-скоро става въпрос за две линии, като едната от тях в даден момент има 4 разклонения (нещо подобно на нашите разклонения за бизнес парка и летището, но в малко по-голям мащаб). 
 
Лисабон карт - за или против, детс дъ куесчън
Има опции за едно-,дву- или тридневен пас. Лично аз препоръчвам 3-дневния (39 евро) , нашите сметки показаха, че го избихме отвсякъде, въпреки че нямахме време за музеи в Лисабон. С Лисабон карт е напълно безплатен транспорта, метро, рейсове, трамваи и фуникуляри, влак до Синтра, а вероятно и влакове до други близки градчета, повече инфо на http://www.lisboacard.org/. Важно е да се спомене следното - в Синтра има отстъпки от по някое и друго евро за дворците, като националния дворец на Синтра е безплатен, а в Лисабон: Санта Жуста елеватор post-1047-0-21687600-1462480659_thumb.jpg,

Торре де белемpost-1047-0-02701000-1462480748_thumb.jpg

 и Йеронимус манастир post-1047-0-44047400-1462480859_thumb.jpg

са напълно безплатни (цената им без пас е съответно по 6 и 10 евро или общ комбиниран билет - 12 евро), а са Санта Жуста - ок. 6 евро или безплатно с денвна карта за метро; изскачване в монумента на откривателите е с отстъпка по евро и петдесет. Подобна отстъпка има и в океанариума, замъка Сейнт Джордж и пр.

В крайна сметка, препоръчвам да се обмисли добре какво ще се прави през тези 72 часа, къде ще се ходи и какво ще се гледа, преди да се потрошат, примерно, 2х39 евро, за да не сте с остатъчно чувство на напразно похарчени пари, защото е напълно възможно и да изкарате добре и с целодневните карти за метро. В Алмада обаче, Лисабон карт не важи и не ползва отстъпки за нищо, вкл. и за водния транспорт до там.

 

Със съзнанието, че може да звуча малко хаотично, но няма да се откажа, тъй като предпочитам на този етап да предоставя информацията и снимките, отколкото както при другите ми пътеписи за Италия, Сицилия и Испания - с поне година закъснение. И така - за който не се е отчаял, to be countinued :)....

Редактирано от Stanimir_81
  • Харесвам 21
Връзка към коментар

"Допълнителна информация за тол такси по отсечки мога да предоставя при поискване, вкл. ще бъде 100% точна, когато си видя и извлечението от картата, но сме записвали винаги каквото са ни показвали таблата. Накратко: Гимараеш - Коимбра - 40 евро, Албуфейра-Лисабон - 21 евро, Лисабон - Порто - ок. 35-40 евро."

 

Струва ми се, че нещо не е така с  цените  - ние за две седмици навъртяхме около 2000 само по магистралите и всичките такси, дето ги платихме бяха 100 евро общо. Не ми се сториха толкова високи. :) Лисабон - Порто  беше около 20Е, ако не се лъжа, ама ние ползвахме в едната посока. Ти за двете посоки ли говориш? Като сме ходили с колата навсякъде, без да ползваме друг транспорт.

 

Ето  го сайтът за таксите за справка.

А тук може да сметне  кое колко струва.
 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Да, сайтовете са много полезни, със сигурност ще имам точна информация при извлечението, ако са такива цените - чудеснооооо :))

P.s - всъщност, Гимараеш - Коимбра, беше 30 евро, сега ще се редактирам.

Редактирано от Stanimir_81
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

И така, продължаваме напред, както е казал Кубрат Пулев (на когото искрено пожелавам успех утре), с темата Какво видяхме и какво не видяхме в Лисабон и околностите

Така се случи, че след като кацнахме в Лисабон и се настанихме в хостел на спирка Авенида, която е на централния LIberdade булевард поехме към елеватора Санта Жуста, който без майтап ви качва в друг квартал. Наистина това е изумителното в случая, освен прекрасните гледки отгоре и фактът, че е построен от ученик на Айфел. 

 

post-1047-0-88519100-1462560706_thumb.jpg

Е да, точно през този мост се озовавате от Байша в Шиадо. Всъщност, центърът на Лисабон е разделен така, че от едната, да я наречем условно източна страна, е разположен квартал Алфама, до него посока запад следват Байша, Шиадо, Кармо и Байро Алто.

На Сата Жуста има опашка почти винаги, подгответе се, опашката не върви светкавично бързо. Макар кабинките да са реално две, то първо, приемат по не повече от 10-12 души в кабина, второ на входа има проверка и чек устройство. 

Няма да си кривя душата, гледките са наистина впечатляващи:

 

 post-1047-0-86797500-1462561154_thumb.jpg

post-1047-0-44336700-1462561170_thumb.jpg

 

По препоръка от форума, още два месеца преди пътуването бях направил резервация за тази първа вечер в заведение в Алфама с фадо музика. Историята е твърде интересна: последния ден в офиса, принтирайки всички карти (метро, кратки разходки и пр.), забравям да принтирам точно картата с упътване от центъра до този ресторант The Fork в Алфама (http://www.thefork.pt/restaurante+alfama+lisboa). След като два месеца ме спмаваха по мейл разни португалски съобщения и реклами, от ресторанта, около 19 ч. получавам sms, ако няма да ходим да канселираме резервацията поради големия интерес. Без колебания я канселирахме, изобщо в този първи ден не знаехме как ще се оправим в Лисабон. Оказа се, че на sms-a хората са си написали точния адрес, случайно го поставих в навигацията на телефона ми, която по принцип много не работи без интернет, но някак си на картата успяхме да се ориентираме, и правейки си вечерна разходка точно в 21 ч. (часът на отменената резервацията) се появяваме на портите на въпросното заведение. Посрещат ни много любезно и ме питат за име, казвам - Станимир, ооо, отговорят те, но защо канселирахте резервацията преди 2 часа?! Обясняваме им, те се смеят на съвпаденията и веднага ни намират маса. За пръв път ще слушаме фадо, е ядем риба годфиш (някой да знае каква е) и октопод, но не знаейки явно сме си поръчали такъв в консерва, който най-безсрамно ни сервират на масата: ))))

 

post-1047-0-10167800-1462561607_thumb.jpg

post-1047-0-34282800-1462561659_thumb.jpg

post-1047-0-16429700-1462561676_thumb.jpg

 

С бутилката вино и притурките към нея (които сервират из цяла Португалия и които се заплащат) и входът платихме прилична сума. В случая таксата за музика ни излезе по 15 евро на човек.

 

В края на вечерта ко-собственичката на заведението и изпълнителката на фадо (предпоследната снимка горе) дойде на нашата маса, и след обичайните разговори откъде сме, как сме, ни попита и откъде знаем заведението. Разказах й, че същото е популярно в България и именно от Бг форум съм взел координатите. Остана много приятно изненадата. Освен това, дамата разяснява, че не винаги фадо музиката е меланхолична и тъжна, но спрямо фадото в Коимбра има съществени разлики: в Коимбра винаги е било по-тъжно фадото, и винаги се изпълнявало само от мъже. 

 

На връщане по тъмно снимаме катедралата (Se) на нощна светлина. Утре ни чака дълъг ден в квартала Белем

post-1047-0-14200200-1462561877_thumb.jpg

Редактирано от Stanimir_81
  • Харесвам 13
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

След натоварения емоционално първи ден (и откъм Франкфурт, и откъм Лисабон и фадото) бяхме решили неделята, денят преди националния празник на Португалия в понеделник, 25 април да отделим за забележителностите в кв. Белем. И добре направихме, да ви кажа, тъй като чакахме на общо 4 опашки, почти всяка от по един час. И предвид, че сме извън сезона ;)))

 

Взехме от триумфалната арка в центъра (буквално) трамвай 15 - същият ретро стил трамвай като прочутия 28.

post-1047-0-66629600-1462642829_thumb.jpg

 

В крайна сметка, не се качихме на първи трамвай, а на втория, който също дойде почти пълен и бях сигурен, че няма как да поеме още 50 човека, но...... всичко си има изключения. Бях чел и чувал, че има доста джебчии. Само че бяхме така плътно натъпкани един до друг, че моите ръкомахания ту към задния, ту към предния джоб, тук към раницата в краката ми, бяха безсмислени, хората едва дишаха, дори и да имаше джебчия, се е отказал. След няколко спирки и около 20 минути път стигаме до първата забележителност - невероятната красота на Йеронимус манастир:

 

post-1047-0-82288400-1462643019_thumb.jpg

post-1047-0-68855400-1462643060_thumb.jpg

 

Опашките са две - едната е за манастира, другата за църквата към манастира (за църквата не винаги има опашка, тъй като няма вход), ние почакахме и на двете. На опашката за манастира пазачът (един от малкото, които не знаеше английски) не пожела да ни пусне с лисабон карт без да чакаме с тези, които ще си купят билети. Имайте предвид, обаче, че когато останаха 30 души пред нас, видяхме друг пазач, показахме картите, тъй като видяхме хора с комбинирани билети да влизат без да чакат, и се оказа, че не е трябвало да чакаме и ние. Все едно, красотата вътре в манастира си заслужаваше всяко усилие:

 

post-1047-0-86715900-1462643252_thumb.jpg

 

Както казах, в църквата към манастира пак почакахме - имаше някакво събитие вътре, след което се отправихме към монумента на откривателите, където с асансьор се качихме до върха. Разстоянието Манастирът - Монументър и Торе де Белем  е пешеходно, въпросът е веднъж да се доберете до там :)) Никакви опашки нямаше в монумента, явно хората се задоволяват само с паметника отвън, въпреки че гледките отвисоко не са за подценяване, вижда се както моста 25-и април, така и статуята на Христос отсреща.

post-1047-0-27598000-1462643433_thumb.jpg

 

post-1047-0-03257900-1462643488_thumb.jpg

 

След малко разходка по крайбрежната се озоваваме пред Торе де Белем, повече за историята на кулата ще има в пътеписа. Комично, но отново опашка, попитахме можем ли да минем с нашите карти, на перфектен английски ни обясниха, че пропускат само тези, които вече веднъж са чакали пред манастира, за да си купят комбиниран билет и затова не чакат на тази опашка. Допълнително, на втория етаж на кулата чакахме още на опашка, тъй като на върха се допускат не повече от 120 човека (има и табела за това) и тази бройка се следи супер стриктно. И тук обаче, гледките и красотата заличават всякакво висене по опашки:

 

post-1047-0-55039800-1462643691_thumb.jpg

 

post-1047-0-04012000-1462643680_thumb.jpg

 

post-1047-0-44155500-1462643709_thumb.jpg

 

Е, вечерта се отдадохме на трамвай 28 и Байро Алто, че след толкова висене по опашки ни се поиска да изскачваме и слизаме по баири :)) Байро Алто е един симпатичен квартал и нищо повече, винаги може да седнете в някое заведение...., като това с рендетата например

 

post-1047-0-53882700-1462644185_thumb.jpg

 

има разбира се и красиви гледки към замъка и Алфама

 

post-1047-0-68159100-1462644265_thumb.jpg

 

но все пак се спускаме към Шиадо с трамвай 28, а оттам пътят до Байша е лесен, където хапваме на бързо, че на следващия ден е Синтра....

 

post-1047-0-79706700-1462645161_thumb.jpg

 

Междудругото, в Байро Алто стигнахме до още едно заведение, препоръчано от форума - Ла Папаруча, много хубаво на външен вид, но предвид сумата, която бяхме дали предната вечер в Алфама, The Fork, за което подробно писах в предното мнение, решихме да хапнем при индийците на центъра :))

 

И така, ценово - манастирът и торе де белем се връзват 12 евро с комбиниран билет (или 16 евро без), или напълно безплатно с лисабон карт. Монументът на откривателите е 3,50 с лисабон карт и малко по-скъп без. До Байро Алто може да се стигне и пеша, с трaмвай 28 или някой финикуляр, който дърпа по баирите, без пари с целодневна карта от метро или лисабон карт. Цената без тях е внушителна - 3,60 евро (може би в две посоки).

 

Надявам се горната информация да е била полезна за вас.

Редактирано от Stanimir_81
  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Някой да има идея какви са вариантите за придвижване от центъра на Лисабон към летището  за ранен полет  в 6:10 А.М.

Колко ще струва с такси.....

Прясно инфо от 7 май, такси от гара Rossio до летището 17Е, спряно от улицата в 6 сутринта. Между другото за тези, които сега заминават, след седмица супер жега, последните 2 дни бяха дъжд и мрак в Лисабон и околностите.

 

Много от посетените места ми се припокриват със Станимир, но мога да да хвърля повече инфо за хората, които няма да се движат с кола под наем. С изключение на Фатима/Баталя/Назаре/Обидош, които посетих в един ден с тур, другите места посетих с местен транспорт, най-вече влак. 2 бази - една в Порто и една в Лисабон. 

От Порто за един ден Брага и Гимараеш. За влаковете за дестинации около Порто имат карта като тези за метрото в Порто и Лисабон, пак 0,50Е и се зарежда за определена дестинация. С влак от Порто към Брага е около 1:10 мин, точно като се излезе от гарата е спирката на автобус номер 2 за Bom Jesus. На връщане вместо на гарата е по-удачно да се слезне на спирка Central II за пешеходна разходка в Брага. На 2-3 мин от спирката е туристическото бюро, откъде може да се вземе карта за града. От Брага до Гимараеш има автобус, няма пряка линия с влак. Пътува се 40 мин. и се плаща направо на шофьора. Най-добре отново да се мине през туристическия офис на Largo de Oliveira за подробна карта. От Гимараеш отбратно към Порто, системата с картата и 1:15ч път. Аналогично може да се отиде с влак до Авейро, оттам има автобус до Коща Нова. В Порто имат отново 0.5Е карта за метро, която се зарежда, картата се казва Andante, купува се от автоматите на всяка спирка на метрото.

От Лисабон, за туристите за важни 2 жп гари: Cais do Sodre и Rossio. Аз лично ползвах "zapping" системата на картите за градски транспорт, зареждаш някаква сума: 5,10...30Е, колкото прецениш и оттат насетне се изтеглят пари за всяко пътуване при валидиране. Може да се ползва за метро, автосус, трамвай, фуникулар, ферибот до Cacilhas. Има някакви бонуси, колкото по-голяма сума заредиш и съответно излизат по-евтино единичните пътувания. 

Гара Cais do Sodre: влак до Cascais (~45min), предпоследната спирка е Estoril. От Cascais с автобус 403 до Cabo da Roca (~20min). Гарата на автобусите е на гърба на търговския център зад жп гарата. От Кашкаиш, автобус 427 ходи до Boca do Inferno, а оттам човек може да се разходи обратно до гарата на Cascais. Този автобус не тръгва от автобусната гара, а спира точно пред жп гарата. 

Гара Cais do Sodre може да се ползва и за Белем, на третата спирка се слиза, по-бързо е, но трябва да се внимава влака да спира на всички спирки, има такива, които пропускат, пише си. Точно извън жп гарата Cais do Sodre, откъм pеката е  станцията на ferry-тата. За статуята на Jesus, с ферибот до Cacilhas, оттам автобус до статуята. За автобуса се плаща на шофьора.

Гара Rossio: влакове до Синтра ~40мин, като на средата на маршрута може да се слезне за двореца Queluz, спирка Queluz/Belas. Оттам 10-15 мин пеша до двореца, има табели. Тук е момента за благодарности на хората, които ме спряха от опити да видя 5 замъка/двореца в един ден в Синтра, няма как да стане, нито с, нито без автобусите. Ако сте фенове на замъци и имате време, заделете 2 дни за Sintra+Queluz, при ограничено време за мен must-see са Pena (автобус 434 от жп гарата 5Е) и Monserrate (автобус 435 от жп гарата 2.5Е), най-вече заради градината му. Quinta da Regaleira също си заслужава, останалите не е болка ако се пропуснат.

Малко и за храна напитки, освен че изобилства от всякакви морски дарове в менюто, Pasteis de Belem/Nata са пристрастяващи, най-добри сякаш са оригинала Belem. Ginja-та, черешовия ликьор в шоколадови чашки също ми допадна, не бях чувала за него.

За тура до Фатима/Баталя/Назаре/Обидош: Фатима не ме впечатли особено, може би за вярващите да има някаква магия. Манастирът Баталя си струва да се посети, Назаре must-see, a рибата е повече от прясна! Обидош е приятно местенце за 1-2 часа разходка, симпатични къщички, ginja и портокалов фреш на всяка крачка.

И така, ако се сетя друго ще допълвам :)

 

P.S. Пропуснах за влакa Порто-Лисабон - Лисабон гара Santa Apolonia (влака спира и на гара Lisboa Oriente) до Porto Campanha, оттам с локално влакче може да се стигне до Porto Sao Bento за 5 мин. Лисабон-Порто с Alfa Pendular за 2:45 мин срещу 30Е за втора класа, а по-бавния IC влак за 3:10 мин и 25Е за втора класа.

Редактирано от carrie
  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

И така, напред към Синтра (честита победа на Кубрат Пулев), разположен на 40 минути в влак от Rossio гарата в Лисабон. Както казах и по-горе, влаковете би трябвало да са на половин час, до поне 21 ч. вечерта. В деня, в който ние бяхме, 25 април, национален празник, влаковете се движеха през час. Възможно е да почакате на опашки за билети до Синтра.

 

И така, Синтра! Ако искате да видите всички дворци, църкви и градини, ви трябва действително поне ден и половина. Трафикът е много интензивен, образуват се задръствания, рейсовете се движат бавно, също и автомобилите. Може да има проблем с намирането на места за паркиране около дворците. Препоръчвам да се движите с рейс из града.

 

Рейс номер 434 - обикаля из трите по-известни забележителности - замъка на маврите (мавританската крепост), националният дворец на Синтра и дворец Пеня. 

Първата спирка на рейса е до информационното бюро в Синтра (непосредствено до ЖП гарата), и обикаля от Националния дворец на Синтра (първа спирка), замъка на Маврите (втора спирка), Дворецът Пеня (трета спирка), и после спира отново на националния дворец на Синтра и Жп гарата. 

 

Ако искате обаче да посетите и други забележителности, като малко подценявания, но много, много красив дворец Монсерат, както и Кинта де Регалейра (Quinta de Regaleira) ще ви трябва

Рейс номер 435 - Първата спирка е на Жп гарата, като се засича с рейс 434 само на спирка Национален дворец Синтра. Обиколката обхваща на следващо място Кинта де Регалейра, а последната спирка е дворецът Монсерат, които отстои на 4,8 км от останалите дворци и замъци, т.е. - не си и мислете да ходите пеша.

 

Цената на билет (отиване и връщане) с рейс 434 е 5 евро на човек.

Цената на билет (отиване и връщане) с рейс 435 е 2,50 евро на човек.

(Цената на билет за влак от лисабон до Синтра е фрий с целодневна карта на метро или лисабон карт).

 

Непрекъснато обикалят и всякакви други екзотични транспортни средтва, говоти да ви превозят от т.А до т.Б, като ришки, ретро автомобили, триколки, мотопеди, най-обикновени леки автомобили, на уж "същата" цена като рейса, само че не се лъжете - цената е просто по две. Беше ни писнало да чакаме рейс 435 и питахме колко ще ни вземе до Монсерат - отговорът беше 5 евро на човек, което ни се стори приемливо. В този момент дойде рейса обаче, и се оказа, че цената е по 2,50 на човек...

 

Рейсовете се движат през 20 минути, но предвид големите опашки за тях, може да се наложи да пропуснете един рейс, Също така, поради трафика в следобедните часове рейс 435 закъснява сериозно, но той е значително по-малко натоварен откъм желаещи да се качат.

 

На първо място препоръчвам да се изясни предварително кои дворци искате да видите и според времето, което разполагате да си съставите план. Ние се бяхме спрели на крепостта на маврите, Пеня и националният дворец на Синтра.

 

Твърде много искахме обаче да видим и Монсерат (а бяхме предвидили само един ден), поради което Кабо да Рока отпадна този ден и остана за последния ден, който също включваше нощувка в Лисабон. И така, взели 434 рейс от гарата, не спряхме на първата спирка Национален дворец Синтра, а на втората - крепостта на Маврите, след нея продължихме с Пеня (разстоянието е кратко, и ако има опашки за рейса, може да го проходите пеша), след което разгледахме Националният дворец и от тази спирка взехме рейс 435 за Монсерат. Имайте предвид, че крепостта на маврите и Пеня са разположени високо и има доста завои до тях. 

 

Още на информацията до ЖП гарата и спирката на двата рейса се продават билети и комбинирани такива. Лисабон Карт дава 15% отстъпка и от комбинираните билети. Тъй като не знаехме в началото дали ще имаме време и за Монсерат, си взехме билети са Пеня, крепостта и националния дворец за обща цена на човек от 27,50 евро. За Монсерат допълнително се плаща по 8 евро (или по 6,50 с лисабон карт), но продават и комбинираните тикети - трите горни забележителности + Монсерат на цена от 33 и малко на човек.

 

В заключение на интрото, ще кажа, че горещо препоръчвам да не изпускате Монсерат, както и че при добра организация и ако не отделяте твърде много време за градините на Пеня, спокойно може да разгледате гореизброените 5 забележителности в рамките на 1 ден, до края на работното им време, което е ок. 19-19.30 ч. (може би в силен сезон и до по-късно). Ние не успяхме единствено с Кинта де Регалейра, който също е много красив и луксозен, но дори не бяхме чели за него предварително, а го видяхме на място.

 

 

Крепостта на маврите:

 

post-1047-0-58674300-1462728187_thumb.jpg

 

 

С гледка към националния дворец:

 

post-1047-0-72555900-1462728755_thumb.jpg

 

Пеня Палас, за строителството на който и българската "следа" ще говорим в пътеписа:

 

post-1047-0-50852800-1462728869_thumb.jpg

post-1047-0-22742600-1462728946_thumb.jpg

post-1047-0-66015400-1462728974_thumb.jpg

 

Национален дворец Синтра:

 

post-1047-0-49070900-1462729086_thumb.jpg

 

post-1047-0-59611100-1462729106_thumb.jpg

 

post-1047-0-39848900-1462729153_thumb.jpg

 

Монсерат:

 

post-1047-0-04152800-1462729530_thumb.jpg

post-1047-0-69319100-1462729556_thumb.jpg

post-1047-0-27548700-1462729595_thumb.jpg

 

post-1047-0-58786900-1462729752_thumb.jpg

 

post-1047-0-80906800-1462729777_thumb.jpg

 

post-1047-0-84322700-1462729800_thumb.jpg

 

post-1047-0-60146100-1462729832_thumb.jpg

 

Вечерта имахме сили само да седнем, за да хапнем в една от успоредните на булеварда на Свободата (Liberdade) улици в Байша, а за следващия ден бяхме оставили Замъкът (St George) и още разглеждане на Алфама, Кристо Рей, Паркът на нациите и Океанариума и каквото друго дойде : )))

Редактирано от Stanimir_81
  • Харесвам 11
Връзка към коментар

taniamoutafi, въобще не е късно да споделиш. Напротив, тези които ще ходим през юли чакаме с нетърпение варианта ти. Още повече, че тази цена от 280 евро за двама е просто умопомрачително ниска :) Че на нас само полета в едната ни посока / по-евтината/ е толкова :lol: Не ми се вярваше отначало, но две седмици в Португалия са ни по-скъпи отколкото три седмици на Лазурния бряг миналата година. И то чувствително по-скъпи :mad: 

 

1. Ще пътуваме с Ryanair. За сега само с безплатен багаж. Обмислям дали да платя за един куфар.

2. Начална и крайна точка на полетите Солун. Това, разбира се, оскъпява полета, но с колко? Зависи от къде тръгвате.

3. Комбинациите търсих през Airixo. За мене този сайт се оказа безценен и благодаря на форума.

4. Полетите:

      Thessaloniki (SKG) to Paris (Beauvais) (BVA)        24 May 2016 - FR3093  SKG 10:00 hrs › BVA 12:10 hrs   61.18€

       Paris (Beauvais) (BVA) to Porto (OPO)                 24 May 2016 - FR7475  BVA  21:45 hrs › OPO 22:55 hrs  45.98€

 

       Seville (SVQ) to Brussels (Charleroi) (CRL)           07 June 2016 - FR6445  SVQ 11:55 hrs  CRL 14:35 hrs    104.02€

       Brussels (Charleroi) (CRL) to Thessaloniki (SKG)  07 June 2016 - FR6446  CRL 16:35 hrs   SKG 20:25 hrs   69.34€

Цените са за двама.

Ще се радвам, ако тази информация се окаже полезна за някого.

Редактирано от taniamoutafi
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да, с тези полети / от Солун/ става такава цена :) .

Разбира се към нея трябва да прибавим билети до и от Солун / 80 евро от София до Солун с автобус за двама/, хотели в Солун на отиване и връщане предвид часовете на полетите, билети до Севиля и хотел в Севиля пак имайки предвид часа на полета.

А има голям престой над 8 часа в Бове и много късен час на пристигане в Порто, дано по това време 23,30-00,00ч. през нощта работи градския транспорт, за да не се ползва такси, което допълнително би оскъпило цената.

И реално тя става някъде към 500 евро, ако наемем евтини хотели в Севиля и Солун....

Ако пък и платим по един куфар за тези 4 полета с Раян, или още 80 евро се оказва, че тя е по-скъпа от директните полети и не си заслужава почти тридневното пътуване на отиване и връщане за дестинация, която е на 3-4 часа път от София... но пък така човек ще разгледа и други градове :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Този вариант през Солун излиза по-скъп и с много чакане по летища, има по-евтин вариант през Севиля, който направих миналото лято, като билетите купих месец преди полета, щото тогава ми скимна да ходя в Португалия. 

За един човек цени:

София-Бергамо-Севиля, Уиз с голям ръчен 47 лв, Ryan до Севиля 42 евро, престой на Бергамо, 4 часа, (разглеждане на Севиля вечерта и няколко часа на другата сутрин. Естествено може да се добавят още един-два дни, ако искате, аз не го направих, защото по прогноза беше нечовешка жега, в деня преди да летя беше 42 градуса, като пристигнах в 8 вечерта беше 38 градуса, а и вече съм разглеждал Севиля преди.)

Автобуси  Севиля-Портимао - 21 евро, Лагос-Лисабон 20 евро

Полет Лисабон - Порто - 7 евро

полет Порто - Бергамо - 26 евро, престой на Бергамо 4 часа, Бергамо - София - 80 лв.

Общо полети + автобуси около 180 евро, като цените могат да се смъкнат, ако се купят билетите по-рано.

Връзка към коментар

Нямам мира. Имам смътен спомен от някаква снимка на площад , обрамчен от сграда със сводове, с мозаечни пейки и шадравани, строено в 20-ти век. Мислех си, че е в Португалия и по-точно в Лисабон и но колкото и да търсих, не можах да открия къде се намира това ( не е парка Гюел в Барцелона). Някой може ли да помогне?

Връзка към коментар

Нямам мира. Имам смътен спомен от някаква снимка на площад , обрамчен от сграда със сводове, с мозаечни пейки и шадравани, строено в 20-ти век. Мислех си, че е в Португалия и по-точно в Лисабон и но колкото и да търсих, не можах да открия къде се намира това ( не е парка Гюел в Барцелона). Някой може ли да помогне?

Това?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.