Прескочи до съдържание

Сдобих се със страх от летене и сега какво?


Препоръчани мнения

Според мен, на следващата среща трябва да почерпиш, иначе, пак ще се влошиш :))44 бирички, една малка водчица за Теди и червено винце за Мили.

 

 

seagull_29, какво пиеш?

Представям си даже едно хубаво слънце, поляна и аз, крачеща с по една каса ледена бира във всяка ръка...

 

Така като гледам, май само мен искат да черпят :) Не, че нещо съм алчен и тн. ама стане ли въпрос за бира.. трудно ще се преборите с мен :)

 

Пия само бира, така че това няма да те затрудни, количеството само може би.

 

Иначе отново от опит да кажа - този капитан е повече от "полезен линк". Въпреки, че съм се преборил с това нещо, пак си прехвърлям отгоре-отгоре уроците понякога преди полет, не съм имал проблеми оттогава. 6 полета от началото на годината и всичко е супер :wink:

Връзка към коментар

D.A.Serendipity, стискам ти всички палци, които имам на разположение към момента и чакам да разкажеш като се върнеш. Ако имап информация за груповия тренинг, моля те, пиши ми, много искам и аз да дойда.

 

 

 

Мина, всичко мина добре. Абе беше си голямо шоу полета. Рев на отиване, ама рев да видиш (тихичко де, ама с крокодилски сълзи - големи, тежки и измъчени :cry:). Навръщане обаче пих вино и май-май по-добре ми понесе. Поне сълзи нямаше. С Елена Пенчева още не съм се чула, но тази седмица ще съм в София и, ако от всички служебни задачки ми остане време ще се постарая да се видя с нея... или най-малкото да уговорим среща.

 

Иначе в Италия прекрарахме прекрасно с девойките. Пихме вино като последните алкохолички, обиколихме немалко градчета и истиснки се забавлявахме. На всички, които като мен са пренебрегвали Южна Италия препоръчвам да отидат без да го мислят много. 

 

И да отбележа нещо като победа за мен. Някъде бях споменавала, че и от кораби ме е страх. Не толкова колкото от самолети, но достатъчно, че още преди пътуването вече да съм в големи филми и тревоги. Кефалония, Закинтос, Корфу много тегаво съм ги пътувала заради феритата. Все на нокти, все шубе да не потънем. На Тасос ходим често, защото ни е близо от Пловдив. Сега по празниците 4те почивни дни ги прекарахме там отново. Интересно за първи път изобщо не изпитвах страх. Чак ме беше страх да го кажа на глас, да не си урочасам спокойствието. С такова удоволствие пътувах. Този път нито седях до жилетките, нито броях спасителните лодки. Невероятно усещане е да пътуваш спокойно без да се страхуваш. За първи път се насладих на пътуването до острова, като имай предвид, че на отиване имаше страшно вълнение, духаше и силен вятър и все едно бяхме не на ферибот, а на надуваема лодка. Толкова силно се люлееше, че хората в един глас подвикваха "Оооо... оооо... ооооо", а малките деца се заливаха от смях :) ... пък аз си седях кротичко и се радвах на пътуването и не вярвах, че онова тегаво усещане го няма.

 

Пу-пу да не са ми уроки, ама дай Боже все така безпроблемно и приятно да е пътуването ми по вода :)

Идея нямам кога се е случило това (кога ми е минало) и как ми е минало, но факт, че след толкова пътувания за първи път пътувах по вода без капка притеснение.

 

Ще пиша за груповия трейнинг при първа възможност и инфо.

Редактирано от D.A.Serendipity
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

ВНИМАНИЕ! ВНИМАНИЕ!

 

До всички клетници със страх от летене!!! До SEAGULL_29!!!

 

Много полезният линк наистина се оказа много полезен. При все че това са неща, повечето, от които са ми известни (колко съм скромна само), почувствах огромно облекчение на полета. Даже удоволствие!!! Не можех да повярвам, че се чувствам толкова спокойна и отново се завърнах в редиците на тези, които си свирукат безгрижно и гледат през прозореца. Излитането и каценато не бяха мъчение, като послените пъти. Гледах с хладно самообладание тези, които се напрагаха при турболенцията и само дето не отидох да ги хавана за ръката и компетентно да им обясня защо не трябва да ги е страх. СТРАХОТНО СЪМ ПРИЗНАТЕЛНА И БЛАГОДАРНА ЗА ПОМОЩТА.

Нямате представа какво облекчение е да не мислиш дни наред какво ти предстои и как ще го изтърпиш, настроението ти да се ръководи от тази мисъл и непрекъснато да умуваш как да се сдобиеш с пълна анестезия за полета.

Е, разбира се на полета обратно пак се влоших, но като цяло бях спокойна поне през 70% от пътуването. Ще преговарям курса преди всеки полет.

Трябва да се лее руйна бира по тоз повод!!! Обзе ме чувство на гордост и благодарност и нямах търпение да ви пиша. Има надежда  :)  :)  :)

Хубав ден на всички!

  

Чудя се някък си....дали нямаш нещо общо с ежемесечните почерпки на магеланци?

Връзка към коментар
  • 1 година по-късно ...

Аз преди да излетя за първи път,  бях гледала доста епизоди air crash investigation, и ми беше всъщност много интересно устройството и начина на работа на самолетите -нормално за инженер човек 😄 . Та като дойде време да излетя, ме беше страх единствено от чувството, което ще изпитам при излитане и от тогава, да ти кажа всяко свободно време прекарвам гледайки или четейки нещо за самолети. Вече мечтая да се занимавам с авиация -така че страха може да прерастне в страст, никога не знаеш. 😄

Според мен ти можеш да контролираш твоя страх, всичко е въпрос на вътрешно внушение, но ако се поинтересуваш и прочетеш малко, ще разбереш, че няма как просто така самолета да лети и да падне, трябва да се случат сумати  комбинации от неизправности, които веднага светват на приборите на пилотите, и ако не дай си боже има аварийна ситуация, вие ще бъдете предупредени, така че няма просто да летиш и да се разбиеш .

А и контрола във авиацията би трябвало да е много строг.

Не се притеснявай, моя съвет е да прочетеш малко за самолетите, за да имаш реална представа как работят и ще знаеш, че няма от какво да се страхуваш.

Все пак Леонардо Да Винчи си го е казал:

“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.”

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 15.03.2016 г. в 17:43, alex0001 каза:

Моята фризьорка пък ми сподели, че избягва нискотарифните авиокомпании, защото при тях има повече турболенция.

Така че, който го е страх от турболенция, да лети само с редовни авиокомпании. ;) 

Не знаех, че турболенцията зависи от компанията 😄😄. Но във фризьорския салон са компетентни по всички теми 😄 😄 

  • Харесвам 2
  • Смея се 12
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Нещо ново от Стивън Кинг - като я видях, се сетих за тази тема. Човекът го е страх от летене, нас пък ни е страх от него. Какво нещо е съдбата, превъзмогнал съм страха, който има един от най-страшните за мен хора, въобще ..😃

 

Било страхотно четиво по време на полет, мисля си да пробвам, звучи интересно.

 

https://www.goodreads.com/book/show/42087945

 

Вие как мислите?

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 24 минути , seagull_29 каза:

Нещо ново от Стивън Кинг

"Боиш ли се да летиш?" - звучи страхотно интригуващо за такива като мен, които ги засърбява, ако не летят два месеца (максимум):grin:. Ще се чете.  Като най-добър начин за справяне с фобията от летене  експертите припомнят старата максима „човек трябва да се сблъска със страховете си”, за да ги преодолее. Не знам, лесно е да се говори, когато не го изпитваш...

Някои хора предприемат свой начин да се освободят от фобията. Американският бизнесмен Клей Пресли оцелял от самолетна катастрофа през 2009 година, но започнал да се страхува от летене. Как го е преодолял? Решил самият той да стане пилот. Аз това няма да мога да го направя, за да се освободя от моята фобия, аз на карикатура като я видя и пулса ми хвръква до небесата....отплеснах се в лични фобии🐍

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Емика каза:

Как го е преодолял? Решил самият той да стане пилот.

А само за полетите пилотирани от него ли е го е преодолял или за всички? 🙂 Питам, защото много често страха от летене върви ръка за ръка със страха от липса на контрол. Ако той е на пилотското място ще има контрол, респективно страха изчезва, ама като пътник може пак да си го има. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не знам @Георги, дали за всички полети. Засега малко го било страх като кацал, ама пак не пише дали като той пилотира или се вози😀

Това, разбира се, е рецепта за хора с пари, чувала съм, че курсовете са скъпи.

 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-2066683/Clay-Presley-Miracle-Hudson-survivor-overcomes-fear-flying-pilot.html

Връзка към коментар
преди 15 часа, seagull_29 каза:

Нещо ново от Стивън Кинг - като я видях, се сетих за тази тема. Човекът го е страх от летене, нас пък ни е страх от него. Какво нещо е съдбата, превъзмогнал съм страха, който има един от най-страшните за мен хора, въобще ..😃

 

Било страхотно четиво по време на полет, мисля си да пробвам, звучи интересно.

 

https://www.goodreads.com/book/show/42087945

 

Вие как мислите?

Ти гледай Стивън Кинг да не напише някоя страшна книга за самолети и полети, че всички авиокомпании ги чака фалит тогава. Никой няма да припари до самолет.

  • Харесвам 2
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 2 минути , Zaro каза:

Ти гледай Стивън Кинг да не напише някоя страшна книга за самолети и полети, че всички авиокомпании ги чака фалит тогава. Никой няма да припари до самолет.

Хихи, тогава ще летят само простите, дет не четат книги и не знаят кой е  Стивън Кинг.:girl_cray:

И ще си летят на широооооко..

  • Харесвам 6
  • Смея се 2
Връзка към коментар
7 minutes ago, Zaro said:

Ти гледай Стивън Кинг да не напише някоя страшна книга за самолети и полети, че всички авиокомпании ги чака фалит тогава. Никой няма да припари до самолет. 

Докато Стивън Кинг обясняваше на катаджията, защо е карал с превишена скорост, полицаят два пъти се напикa...

  • Харесвам 3
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 14 часа, Георги каза:

А само за полетите пилотирани от него ли е го е преодолял или за всички?

Това за контрола е вярно. Но все пак, не бих искал пилота да го е страх, какво ще прави, ако възникне спешна ситуация с управлението? 😔

 

преди 2 часа, Zaro каза:

Ти гледай Стивън Кинг да не напише някоя страшна книга за самолети и полети, че всички авиокомпании ги чака фалит тогава. Никой няма да припари до самолет.

Не знам какви точно са разказите в сборника, но не е ли направил нещо такова? В резюмето пише “Ако възнамерявате да летите с която и да е авиокомпания, най-искрено ви съветвам да си вземете леко четиво, вместо този сборник.” 😰

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Миналата седмица четох Майкъл Крайтън-Въздушна клопка

 

https://chitanka.info/book/1631-vyzdushna-klopka

 

Онзи ден се качих на самолет и в ума ми бяха още образите от нея.

Редактирано от dimitrov6
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 4.10.2018 г. в 20:24, seagull_29 каза:

Нещо ново от Стивън Кинг - като я видях, се сетих за тази тема. Човекът го е страх от летене, нас пък ни е страх от него. Какво нещо е съдбата, превъзмогнал съм страха, който има един от най-страшните за мен хора, въобще ..😃

 

Било страхотно четиво по време на полет, мисля си да пробвам, звучи интересно.

 

https://www.goodreads.com/book/show/42087945

 

Вие как мислите?

Нямах идея, че Стивън Кинг изпитва страх от летене.

Но пък е написал много яка повест, свързана със самолети и летене - "Ланголиерите".

Като тийнейджърка го четях и ми се въртеше идеята да чета тази книга по време на полет, за да разбера какво ще изпитам...

Е, като почнах да летя и се сдобих с електронен четец - прочетох я в самолета 🙂

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 година по-късно ...

И сега какво? И аз не съм сигурен. Проблемът е, осъзнах, че моят страх е придобит, и то от скоро, без никаква причина. Явно причината е в информацията и възрастта, както са написали и други хора - причината е, че колкото повече трупаш познание толкова по-зле. "Който трупа мъдрост - трупа тъга." 🙂 Честно да си призная, пътувал съм до много дестинации, някои далечни, други къси и винаги съм чувствал спокойствие. Особено вълнението на летището преди да отлетиш, гледката на облаците, когато си над тях.

И след това започваш да гледаш клипчета подобни на това :

Полет 9525 на Germanwings

 

И си казваш : "Добре де, едно на ръка когато датчиците на самолета не работят правилно и настъпва смут и объркване в кокпита, но съвсем друго е когато авиокомпании назначават хора с сериозни ментални увреждания."

И полет 9525 не е единствения пример, в които авиокомпании назначават не само ненормални, ами има и случаи в които качват пилоти в самолети, които изобщо не са пилотирали преди това. Да не споменаваме MAX 8, където пък някои компании изобщо не обучават пилотите си за нововъведенията. Не ме радва идеята, някои да пилотира самолет, след като е минал обучение на таблет. 

И сега какво? Освен да започна и аз да използвам изпитания метод - натаралянквам се преди полет и го проспивам целия.

Редактирано от John Doe
Корекция в синтаксиса :)
Връзка към коментар
преди 13 минути , John Doe каза:

И сега какво? И аз не съм сигурен. Проблемът е, осъзнах, че моят страх е придобит, и то от скоро, без никаква причина. Явно причината е в информацията и възрастта, както са написали и други хора - причината е, че колкото повече трупаш познание толкова по-зле. "Който трупа мъдрост - трупа тъга." 🙂 Честно да си призная, пътувал съм до много дестинации, някои далечни, други къси и винаги съм чувствал спокойствие. Особено вълнението на летището преди да отлетиш, гледката на облаците, когато си над тях.

И след това започваш да гледаш клипчета подобни на това :

Полет 9525 на Germanwings

 

И си казваш : "Добре де, едно на ръка когато датчиците на самолета не работят правилно и настъпва смут и объркване в кокпита, но съвсем друго е когато авиокомпании назначават хора с сериозни ментални увреждания."

И полет 9525 не е единствения пример, в които авиокомпании назначават не само ненормални, ами има и случаи в които качват пилоти в самолети, които изобщо не са пилотирали преди това. Да не споменаваме MAX 8, където пък някои компании изобщо не обучават пилотите си за нововъведенията. Не ме радва идеята, някои да пилотира самолет, след като е минал обучение на таблет. 

И сега какво? Освен да започна и аз да използвам изпитания метод - натаралянквам се преди полет и го проспивам целия.

Ами Боинг дето направиха 400 дефектни самолета 737 Max.

Щом ви е страх,не летете.

Връзка към коментар
преди 3 часа, John Doe каза:

И сега какво?

"Да се движиме пеша..." , както пеят Щурците :)))

Самолети са падали и ще падат(дано все по-малко), но си остават едно от най-сигурните транспортни средства. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 26.12.2019 г. в 15:28, dimitrov6 каза:

Ами Боинг дето направиха 400 дефектни самолета 737 Max.

Щом ви е страх,не летете.

Точно това споменах и аз. Въпреки, че до колкото разбирам от информацията, те не са дефектни, а просто се изисква допълнително обучение със новия софтуер, който стабилизира носа на самолета при излитане, заради тежината на новите двигатели, които са по-големи и по-тежки. Но да, така както гледам статистиката, в повечето случаи проблема не е в самолетите, а в пилотите или поддръжката. Много по-спокоен ще бъда ако полетите се осъществяват изцяло от компютър без човешка намеса. Сигурен съм, че това ще бъде най-сигурния начин, поради простата причина, че компютъра използва математика, докато човека използва много излишни неща, които често водят до грешки.

 

Днес изгледах случая с полета на Avianca 52. Е как може такова безхаберие от страна на наземния контрол и от страна на пилотите? И в края първите изтъкваха причината, че пилотите не са споменали, че ситуацията е със статус "спешна", ами само приоритетна, въпреки, че пилотите няколко пъти им казват, че горивото им свършва. И защо пилотите чакат и спокойно приемат ситуацията, дори когато виждат, че имат гориво за не повече от половин час, само при положение, че държат самолета в хоризонтално положение. И какво става, когато вдигат носа? И двата двигателя изключват. Не съм пилот, не съм сигурен през какво минават тези хора в кокпита, но логично погледнато, цялата тази ситуация ми се вижда изключително абсурдна. Да не говорим, че през цялото време виждат метеорологичните условия на радара си и видиш ли, когато се спускат под летателно ниво 150, чак тогава F/O съобщава за кръстосани ветрове (windshear), ако някъде бъркам, това е поради факта, че не съм запознат прекалено много с тази терминология. В момента преглеждам техническия наръчник на 757, за да се запозная по отблизо с терминологията и навигационната система на самолетите. Ясно е, че ще трябва да преодолея тези си страхове, защото обичам да пътувам. Така или иначе, хората не случайно казват, че ако ти е писано да се обесиш няма да се удавиш, но все пак искам да съм сигурен. Между другото, виждам че по сериозните инциденти стават предимно при нощни полети, което ме навежда на мисълта, че в такива ситуации пилотите разчитат само на пито тубите. Ако те отидат на кино, това означава, че нито знаят със каква скорост се движат, нито на каква височина, налягане и скорост на въздушната струя. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 44 минути , John Doe каза:

Точно това споменах и аз. Въпреки, че до колкото разбирам от информацията, те не са дефектни, а просто се изисква допълнително обучение със новия софтуер, който стабилизира носа на самолета при излитане, заради тежината на новите двигатели, които са по-големи и по-тежки. Но да, така както гледам статистиката, в повечето случаи проблема не е в самолетите, а в пилотите или поддръжката. Много по-спокоен ще бъда ако полетите се осъществяват изцяло от компютър без човешка намеса. Сигурен съм, че това ще бъде най-сигурния начин, поради простата причина, че компютъра използва математика, докато човека използва много излишни неща, които често водят до грешки.

 

Днес изгледах случая с полета на Avianca 52. Е как може такова безхаберие от страна на наземния контрол и от страна на пилотите? И в края първите изтъкваха причината, че пилотите не са споменали, че ситуацията е със статус "спешна", ами само приоритетна, въпреки, че пилотите няколко пъти им казват, че горивото им свършва. И защо пилотите чакат и спокойно приемат ситуацията, дори когато виждат, че имат гориво за не повече от половин час, само при положение, че държат самолета в хоризонтално положение. И какво става, когато вдигат носа? И двата двигателя изключват. Не съм пилот, не съм сигурен през какво минават тези хора в кокпита, но логично погледнато, цялата тази ситуация ми се вижда изключително абсурдна. Да не говорим, че през цялото време виждат метеорологичните условия на радара си и видиш ли, когато се спускат под летателно ниво 150, чак тогава F/O съобщава за кръстосани ветрове (windshear), ако някъде бъркам, това е поради факта, че не съм запознат прекалено много с тази терминология. В момента преглеждам техническия наръчник на 757, за да се запозная по отблизо с терминологията и навигационната система на самолетите. Ясно е, че ще трябва да преодолея тези си страхове, защото обичам да пътувам. Така или иначе, хората не случайно казват, че ако ти е писано да се обесиш няма да се удавиш, но все пак искам да съм сигурен. Между другото, виждам че по сериозните инциденти стават предимно при нощни полети, което ме навежда на мисълта, че в такива ситуации пилотите разчитат само на пито тубите. Ако те отидат на кино, това означава, че нито знаят със каква скорост се движат, нито на каква височина, налягане и скорост на въздушната струя. 

Случаят с Germanwings вече не трябва да се повтаря.След него,вече като излезе единия пилот влиза стюардеса в кабината.Виждал съм го доста пъти.

Най-добре е да се лети с големи авиокомпании.

Връзка към коментар
преди 12 минути , dimitrov6 каза:

Случаят с Germanwings вече не трябва да се повтаря.След него,вече като излезе единия пилот влиза стюардеса в кабината.Виждал съм го доста пъти.

Най-добре е да се лети с големи авиокомпании.

E, както казах, просто в момента съм се филмирал малко повече отколкото е необходимо. Но тази тема ми помогна доста, за да анализирам ирационалността в някои от страховете си. Знам, че това са някакви единични случаи. Просто се опитвам да си намирам причина, за да не се качвам на самолет. Ех... И все още не мога да разбера защо така изведнъж започнах да се страхувам.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Наземното следене/командване е основната причина за малкия процент катастрофи,и този малък процент в голяма степен са технически+човешки проблеми.

Посоката е ясна, но поради това че е скъпо,  при автомобилния  транспорт чак сега се тръгва в посока комуникация и то през директни канали автомобил<->автомобил. Така също би могло до голяма степен да се намалят инцидентите, но кога  ще се случи, особено в държави в които още нямаме на много пътища дори маркировка, е трудно да се предвиди ....

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.