Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)
  На 7.02.2019 г. в 9:10, chandni каза:

При месечна такса от 25 лв за златен пакет... Айде няма нужда! Това са 300 лв на годишна база за "обслужване". Дори и при Семейство с 10 лв месечна такса - 120 лв на година си е твърде много! Предпочитам стандартна разплащателна сметка без никакви екстри и да си плащам даже 0,25% такса за плащане в чужбина пред алтернативата за плащам 300 лв за година такса обслужване. Трябва да похарчиш 120 000 лв за една година само в чужбина, за да платиш 300 лв под формата на 0,25% такса.

Разшири  

 

Е, сравнението не е толкова елементарно. Точно ПИБ зарязах и минах към частното на ДСК, накрая по-евтино ми излиза. Макар, че месечната такса е по-висока, след това повечето неща са без такси, кеш-бекът е доста по-голям и т.н. Поне за моето ползване на банкови услуги, пакетът им Класик Плюс с 15 лева месечна такса е най-смислен.

Редактирано от logist13
  • Харесвам 1
Публикувано:

Наскоро забелязах, че когато плащам онлайн с дебитна карта Виза ми взимат допълнителна такса, а когато плащам с дебитна Мастър - не. И двете са на ОББ и обслужват една и съща сметка.

Публикувано:
  На 6.02.2019 г. в 19:13, georgebg каза:

 ..... не знам как при всички други категории предложения и  условия, много по-изгодни от това все още някой се е оставил да е клиент на тази банка 👓

Разшири  

 

  На 7.02.2019 г. в 9:02, georgebg каза:

Аз лично при зададените критерии бих избрал един от пакетите на частното банкиране на ДСК - индивидуално обслужване, голям кешбек, добър курс, включени в цената на пакета редица екстри и т.н. 

Разшири  

Отговорът ми беше свързан с първото ти изявление, като обосновах защо вече близо 15 год съм клиент на ПИБ. За мен те са класи над други банки. 

 

По отношение на предложението ти за ДСК мога да отговоря, че в края на януари окончателно преустанових отношенията си с тях и то след като около  20 год им бях постоянен клиент, включително съм ползвала чекови карти от тях и съм им бивш служител. Защо:

-изключително мудно обслужване

-неудобни за мен офиси

-дразнещи такси

-два пъти ми отказаха издаване на КК Уиз, въпреки, че за тези 20 г. веднъж не съм им причинила финансови затруднения. Те ми плащаха комуналните услуги, поради което поддържах сметка с налични средства. Първият път ми отказаха КК Уиз, защото съм била на изпитателен срок и категорично отказаха да я издадат и срещу гаранция. Вторият път 10 дни преди да изтече изпитателния ми срок на трудовия ми договор отново поисках КК Уиз. Съгласих се, но срещу гаранция или да съм изчакала с картата. Еми, ядосах се и закрих всички сметки, купих си членство от уиз и забравих за тях. 

  • Харесвам 5
Публикувано:
  На 7.02.2019 г. в 12:02, mililia каза:

 

Отговорът ми беше свързан с първото ти изявление, като обосновах защо вече близо 15 год съм клиент на ПИБ. За мен те са класи над други банки. 

 

По отношение на предложението ти за ДСК мога да отговоря, че в края на януари окончателно преустанових отношенията си с тях и то след като около  20 год им бях постоянен клиент, включително съм ползвала чекови карти от тях и съм им бивш служител. Защо:

-изключително мудно обслужване

-неудобни за мен офиси

-дразнещи такси

-два пъти ми отказаха издаване на КК Уиз, въпреки, че за тези 20 г. веднъж не съм им причинила финансови затруднения. Те ми плащаха комуналните услуги, поради което поддържах сметка с налични средства. Първият път ми отказаха КК Уиз, защото съм била на изпитателен срок и категорично отказаха да я издадат и срещу гаранция. Вторият път 10 дни преди да изтече изпитателния ми срок на трудовия ми договор отново поисках КК Уиз. Съгласих се, но срещу гаранция или да съм изчакала с картата. Еми, ядосах се и закрих всички сметки, купих си членство от уиз и забравих за тях. 

Разшири  

Съгласен съм с теб

Всеки избира според собствените си критерии, свързани с продуктите които са му необходими. 

Аз също съм имал дългогодишно "сътрудничество" и с ПИБ и с ДСК, но в крайна сметка съм го прекратил, когато са надхвърлили нивото ми на търпимост по някой критерии 😉 . Сега обслужващата ми банка е ЦКБ и това от което съм доволен (лихви по кредити например и много удобно банкиране) го ползвам. Имах и КК при тях - не ми харесаха условията и ги закрих. За КК пък ползвам други, при които условията поне за мен са по-изгодни ... докога? - докато ме накарат да ги зарежа 🙂 и така.

Публикувано: (редактирано)

Някой да работи с TBI банк? Да задам някой друг въпрос.

Всъщност директно да питам, то няма значение май коя е банката. Казуса е следния. Идва падежна дата на влог в евро.

Варианти

1. до го изтегля в брой без такса и да внасям няколко дни в друга банка до лимита без такса. - Доста тъпо и време отнемащо. И от там да си оперирам в револют.

2. да прехвърля с превод - 30 Евро такса . Хич не ме кефи.

3. да направя сметка с карта 10лв на тримесечие и да ги прехвърля в револют или да си направя сметка в Пейсера, ама не знам там как се захранва, с карта като на ПОС или с банков превод.

Има ли друг вариант, дайте съвет.

Редактирано от EliDion
Публикувано: (редактирано)

До сега не съм виждал някой да плаща в България директно  с телефона на ПОС с карта вкарана в wallet-а на самия телефон.

Има ли такава опция изобщо у нас?

Редактирано от Alexander
Публикувано:
  На 10.02.2019 г. в 8:32, Alexander каза:

До сега не съм виждал някой да плаща в България директно  с телефона на ПОС с карта вкарана в wallet-а на самия телефон.

Има ли такава опция изобщо у нас?

Разшири  

Google wallet и Apple Pay мисля, че все още не се поддържат в България

Но ако имаш карта издадена в държава, където се поддържат - няма проблем да плащаш.

Поддръжката за Реолют се очаква “скоро”

  • Харесвам 1
Публикувано:
  На 10.02.2019 г. в 8:32, Alexander каза:

До сега не съм виждал някой да плаща в България директно  с телефона на ПОС с карта вкарана в wallet-а на самия телефон.

Има ли такава опция изобщо у нас?

Разшири  

ПИБ имат дигитална карта, която използва NFC чипа на телефона, но е пълна скръб - тото 2 6 от 49! На 10 опита, само веднъж минава, а в останалите случаи ми дава, че трябва да закача телефона към интернет, при положение, че е на 4G и няма проблем с интернета.

 

Другият вариант е Phyre - новият дигитален портфейл (има тема във форума). С него се плаща без проблем. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
  На 10.02.2019 г. в 8:46, cybersimo каза:

Google wallet и Apple Pay мисля, че все още не се поддържат в България

Но ако имаш карта издадена в държава, където се поддържат - няма проблем да плащаш.

Поддръжката за Реолют се очаква “скоро”

Разшири  

Аз имам такава карта, даже ми е добавена в уолета  и плащам с телефона из Европа. Искаш да кажеш, че с нея бих могъл да платя тук по този начин ли?

Друг е въпроса, че не ми е изгодно да плащам в лева, защото ме удрят яко, понеже  картата и сметката са еврови.

  • Харесвам 1
Публикувано:
  На 10.02.2019 г. в 8:52, Alexander каза:

Искаш да кажеш, че с нея бих могъл да платя тук по този начин ли?

Разшири  

Да можеш. Но както каза не е изгодно. Затова чакаме Револют 🙂

Публикувано:
  На 14.02.2019 г. в 9:41, chandni каза:

А с дебитна на ДСК предполагам, че няма такса, нали?

 

Хм... В другата тема гледам, че и с дебитната има такса! :angry2: 

Какъв е вариантът тогава...? С онлайн банкирането срещу такса 1лв или на каса в ПИБ... :wacko:

Разшири  

ДСК откакто тихомълком въведоха таксата "паричен трансфер" тя важи за всички карти - дебитни/кредитни - при захранване на всякакъв вид микросметки. Мега дразнещо, но какво да се прави.

 

Аз си погасявам Дайнърса чрез банков превод, на мен в ДСК частното банкиране са ми безплатни. Иначе предполагам Epay също е вариант, но не съм го разцъквал.

  • Харесвам 2
Публикувано:
  На 14.02.2019 г. в 11:01, Георги Матеев каза:

"паричен трансфер" тя важи за всички карти - дебитни/кредитни - при захранване на всякакъв вид микросметки

Разшири  
  На 14.02.2019 г. в 11:01, Георги Матеев каза:

Иначе предполагам Epay също е вариант

Разшири  

А плащането през ePay с карта на ДСК няма ли да е пак "паричен трансфер"/захранване на микросметка?

Публикувано:
  На 14.02.2019 г. в 11:04, chandni каза:

А плащането през ePay с карта на ДСК няма ли да е пак "паричен трансфер"/захранване на микросметка?

Разшири  

Не знам, не смея да пробвам 🙂 А и не ми трябва на практика.

  • Харесвам 1
Публикувано:
  На 14.02.2019 г. в 11:04, chandni каза:

А плащането през ePay с карта на ДСК няма ли да е пак "паричен трансфер"/захранване на микросметка?

Разшири  

Да, паричен трансфер е, аз така изгорях за първи път преди години с погасяването на Дайнърса. Не вярвам да са променили нещата в полза на клиентите. Сега погасявам с дебитна карта на друга банка, но преди като нямах, с виртуалната на ДСК зареждах Револут-а и с него плащах Дайнърса.

  • Харесвам 1
Публикувано:
  На 14.02.2019 г. в 11:19, kali каза:

с виртуалната на ДСК зареждах Револут-а

Разшири  

А зареждане на Revolut без такса ли е? По принцип се води плащане на ПОС (поне в извлечението на ПИБ излиза така), но не е ясно ДСК как го разглеждат...

Публикувано:

Тогава пък има минаване през курса на ДСК за да се захрани Револют и после обратно за да се погаси Дайнърса в лв...

 

Публикувано:
  На 14.02.2019 г. в 11:22, П.Кръстев каза:

Тогава пък има минаване през курса на ДСК за да се захрани Револют и после обратно за да се погаси Дайнърса в лв...

 

Разшири  

Да, това е ясно... Въпросът е как ДСК третират плащанията към Revolut, Phyre, Curve... Дали като плащане на ПОС или като зареждане на микро сметка/паричен превод.

Публикувано:
  На 14.02.2019 г. в 11:24, chandni каза:

Да, това е ясно... Въпросът е как ДСК третират плащанията към Revolut, Phyre, Curve... Дали като плащане на ПОС или като зареждане на микро сметка/паричен превод.

Разшири  

Въпрос с ужасно повишена трудност, а и никой от съпорта на ДСК не можа да ми отговори категорично и адекватно. Проблемът е, че каквото и да кажат 2 дни по-късно може да е невалидно, тъй като понякога доста бързо променят нещата. Въпрос на секунди е някой от техническия отдел да добави плащанията към Revolut в графата "паричен трансфер" и да почнат да осчетоводяват като такива.

 

Заради този проблем вече просто не рискувам да правя подобни зареждания с ДСК карти, включително и Револют-а от 7-8 месеца го зареждам по друг начин.

  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)

Имам такъв въпрос за решаване - банката преиздава дебитната ми карта поради изтичане на срока на валидност и даже вече е успяла да си вземе, като гледам, и 3-те лева такса за приездаване. До тук горе-долу добре - нямам възражения, тъй като не съм подавал едномесечно предизвестие за прекратяване на договора за ползването на картата.

Има проблем обаче по отношение на факта, че тихомълком, без да ме уведомят, променят типа карта - от Maestro на Debit MasterCard PayPass, каквато не ми е необходима. Звънях и писах да питам защо така. И след като изслушах търпеливо назидателните и реторични според тях въпроси от типа на "Ама какво Ви притеснява?", "Защо не искате новата карта, нали и тя е дебитна?" и "PayPass ли Ви смущава?", получих отговора, който банките вече от 3-4 години изтъкват като "железен" аргумент - "Maestro вече не се издават". Преди 2 години след подобно пазарене и усукване ЦКБ все пак ми издадоха Maestro, като не пропуснаха да си вземат някаква допълнителна такса за картинката върху пластиката - само такива издавали. Сега пък ДСК Банк едностранно са решили, че Maestro не ми трябва и че е все тая каква карта ще имам.

Въпросите ми са няколко:

1. Има ли право банката едностранно да променя вида на картата?

2. Ако няма, това счита ли се за нарушаване на договора с мен и мога ли да откажа въобще ползването на каквато и да е карта, позовавайки се на съответния текст от Общите им условия?

3. Ще имат ли основания да не ми анулират таксата за производството на ненужната за мен карта?

 

Редактирано от rik4o
Публикувано: (редактирано)
  На 18.02.2019 г. в 11:00, rik4o каза:

Имам такъв въпрос за решаване - моята банка ми преиздава дебитната карта поради изтичане на срока на валидност и даже вече е успяла да си вземе, като гледам, и 3-те лева такса за приездаване. До тук горе-долу добре - нямам възражения, тъй като не съм подавал едномесечно предизвестие за прекратяване на договора за ползването на картата.

Има проблем обаче по отношение на факта, че тихомълком, без да ме уведомят, променят типа карта - от Maestro на Debit MasterCard PayPass, каквато не ми е необходима. Звънях и писах да питам защо така. И след като изслушах търпеливо назидателните и реторични според тях въпроси от типа на "Ама какво Ви притеснява?", "Защо не искате новата карта, нали и тя е дебитна?" и "PayPass ли Ви смущава?", получих отговор, който банките вече от 3-4 години изтъкват като железен аргумент - "Maestro вече не се издават". Преди 2 години след подобно пазарене и усукване ЦКБ ми издадоха Maestro, като не пропуснаха да си вземат някаква допълнителна такса за картинката върху пластиката - само такива издавали. Сега пък ДСК Банк едностранно са решили, че Maestro не ми трябва и че е все тая каква карта ще ми имам.

Въпросите ми са няколко:

1. Има ли право банката едностранно да променя вида на картата?

2. Ако няма, това счита ли се за нарушаване на договора с мен и мога ли да откажа въобще ползването на каквато и да е карта, позовавайки се на съответния текст от Общите им условия?

3. Ще имат ли основания да не ми анулират таксата за производството на ненужната за мен карта?

 

Разшири  

Ето в сайта на ДСК, предполагам си гледал:

https://dskbank.bg/%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8/%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8/%D0%B4%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%B8/%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%B8/%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%B8/maestro-visa-electron

 

Та там не само предлагат Маестро карта все още но и:

Колко ще  ми струват?

  • Издаване на основна дебитна карта Maestro/Visa Electron – безплатно
  • Преиздаване на основна дебитна карта Maestro/Visa Electron при изтичане на срока на валидност – безплатно.

 

Изрично трябва да те предупредят или по-скоро предложат друга карта, та ако имаш време - намясто им натрий носа. При мен Пощенска като закриваха АМЕХ картите си и ги заменяха с MC Word Premium изрично питаха и си правиха реклама, но в крайна сметка решението и правото е на клиента !

Редактирано от Гост 23*6
Публикувано: (редактирано)
  На 18.02.2019 г. в 11:09, georgebg каза:

Ето в сайта на ДСК, предполагам си гледал...

 

Та там не само предлагат Маестро карта все още но и:

Разшири  

Да, гледах - има си я в тарифата. :angry: Моето Maestro е допълнителна и затова има такса 3 лв.

Редактирано от rik4o
Публикувано:
  На 18.02.2019 г. в 11:00, rik4o каза:

1. Има ли право банката едностранно да променя вида на картата?

Разшири  

Очевидно го правят, след като и на мен ДСК подновиха Виза Електрон с Виза Pay Wave, без да ме попитат. При получаването ми казаха, че вече издавали масово безконтактни карти, та затова. Все пак като настоях за стария вид, ми издадоха отново Електрон... 🤨

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.