Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:

@FlyTraveler от години е така, поне 6.

Срока е 15 дни, ама работни както си помисли.

 

https://magelanci.com/forums/topic/6534-български-банки-кратки-въпроси-и-дискусии/page/22/#findComment-358646

 

При мен бяха бързи, само 9-10 календарни дени им отне, ама това 2019, сега може да са по-натоварени.

 

https://magelanci.com/forums/topic/6534-български-банки-кратки-въпроси-и-дискусии/page/22/#findComment-360813

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Публикувано:

Никога не бих отишъл с 10 000 лв да депозирам на банкомат - технологичен човек съм, но чак такова доверие нямам. Или бих ги правил “на парче” - по 1000 лв. докато не минат всички. 😀

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 7 часа, Rumiana каза:

Съществуват ли в българските банки "joint accounts" - разплащателна сметка, собственост на двама души, примерно съпрузи?

НЕ, по начина, по който са в Канада, САЩ... Или поне не съм чувала.
Тук, евентуално, можеш да поискаш втора карта към същата сметка, с много разправии. Имам опит само с ЦКБ. Какво чудо е в другите банки - не знам.
 
  • Харесвам 2
Публикувано:

 

Лоша работа с тези машини, съжалявам за случката @FlyTraveler!

По принцип може да се депозира до 5000 евро (или 9750 лв.) без декларация, но явно при теб банкоматът е бил от старите модели, които приемат по-малко банкноти. При нас в Сандански и в Петрич банкоматите на ДСК са нови, ясно пише, че приемат до 150 банкноти и винаги има обяснение за лимитите. Честно казано, досега не съм имал проблеми с тези банкомати. А като влезна вътре в банка ДСК примерно - просто с книгата влизам или телефона, че минимум ми е 20/30 мин. дори и повече....... Добре, че Fibank започнаха да издават здравните карти и там директно си ходя без опашки, а и работят експресно в Петрич (ние нямаме в Сандански Fibank).  

По-големият проблем е, когато нещо се обърка – като в твоя случай. Тогава наистина става супер изнервящо. Според мен банките трябва да си поемат отговорността и да действат по-бързо в такива ситуации. Не може човек да чака 10-15 дни за пари, които уж са „неговите“. Това, което ти се е случило, е неприятно и напълно те разбирам.

 

 

преди 2 часа, Loverboy каза:

Никога не бих отишъл с 10 000 лв да депозирам на банкомат - технологичен човек съм, но чак такова доверие нямам. Или бих ги правил “на парче” - по 1000 лв. докато не минат всички. 😀

Иначе и аз разбирам колебанието на @Loverboy – да, има риск при внасяне на големи суми на банкомат, но според мен все пак трябва да имаме малко повече вяра в техниката, все пак има банки без пари в тях.

Истината е, че хората масово депозират сериозни суми на банкомати примерно на: Easypay, ДСК, Пощенска и т.н., но обикновено всичко минава гладко, поне никой досега не ми се е оплакал от банкоматите в района.

 

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 8 часа, Zlia каза:

Знаете ли ги тези различни договорки или само предполагате?

Таксата на нашия терминал е 0.5% за дебитни и 2% за кредитни карти. 

 Кешбекът е хубав продукт за стимулиране на картовите плащания, но честно казано таксите при тези плащания трябва да се поемат от заявителя на услугата, клиента, а не от доставчика.

 

преди 10 часа, Rumiana каза:

Съществуват ли в българските банки "joint accounts" - разплащателна сметка, собственост на двама души, примерно съпрузи?

Има сметка с двама титуляри, но понеже не е масов продукт, трябва да попиташ, не се рекламира.

преди 4 часа, FlyTraveler каза:

Доста наприятно изживяване днес с банка ДСК, от която по принцип до момента съм бил много доволен.

ДСК си пренастроиха посоката на банкнотите при вноска на някои банкомати. Нищо чудно затова да си го тъпкал така. Притискай ги, няма да те бавят 15 дни. Преди време за 10 лева им надух главата и ми ги добавиха след 1 ден.

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, Zaro каза:

Кешбекът е хубав продукт за стимулиране на картовите плащания, но честно казано таксите при тези плащания трябва да се поемат от заявителя на услугата, клиента, а не от доставчика.

Не разбирам тази логика. Удобството е за двете страни, но определено е по-голямо за търговеца. Поне аз така го виждам

Публикувано:
преди 6 часа, Miladina каза:

Съжалявам за случилото се @FlyTraveler, но имам чувството, че банка ДСК са купили най- дървените банкомати или пък правят някакви номера. Редовно ми се случва да не мога да внеса пари в картата, най - вече в почивни дни или след работното време на банката. Освен това шефът на клона, който често ползвам е пълен простак и вече обмислям закриване на тази карта.

 

До този момент бях доволен от тях от години. Аз съм им стар клиент, доста преди Societe General да напуснат България, но с тези банкомати наистина се излагат. Имал съм случаи банкомат да ми "глътне" картата в други банки. Веднага излиза някой от персонала и отваря банкомата. Тук те просто нямат достъп. Third party фирма само може да пипа банкоматите. Машината до този също не работеше, имат само един пред клона на улицата, който работи и на него не могат да се правят депозити. Любопитно ми е да мина утре да видя дали някой от двата е оправен и ако да, дали парите са ми вече в сметката или пак трябва да чакам 14 дни...

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 5 часа, Zaro каза:

Има сметка с двама титуляри, но понеже не е масов продукт, трябва да попиташ, не се рекламира.

Благодаря!  А знаете ли кои български банки предлагат такива сметки с двама титуляри?

Публикувано:
преди 2 часа, Rumiana каза:

Благодаря!  А знаете ли кои български банки предлагат такива сметки с двама титуляри?

Проверете Пощенска банка.

Мисля, че те имаха такава сметка.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 4 часа, Rumiana каза:

Благодаря!  А знаете ли кои български банки предлагат такива сметки с двама титуляри?

Преди години Уникредит имаха със сигурност.

преди 8 часа, Zlia каза:

Не разбирам тази логика. Удобството е за двете страни, но определено е по-голямо за търговеца. Поне аз така го виждам

Обяснявам. Ти продаваш продукт за 100 лв. Идвам аз и искам да платя по начин, по който ти ще получиш 98 лева. Къде виждаш удобство за търговеца? 

Публикувано:
преди 9 часа, Zaro каза:

ДСК си пренастроиха посоката на банкнотите при вноска на някои банкомати. Нищо чудно затова да си го тъпкал така. Притискай ги, няма да те бавят 15 дни. Преди време за 10 лева им надух главата и ми ги добавиха след 1 ден.

А, как доказвате, че действително сте депозирали еди колко си банкноти на еди каква си стойност, но банкомата ги е глътнал без да отрази сумата по сметка?

Публикувано:
преди 16 минути , Zaro каза:

Обяснявам. Ти продаваш продукт за 100 лв. Идвам аз и искам да платя по начин, по който ти ще получиш 98 лева. Къде виждаш удобство за търговеца? 

Обяснявам. На ден продаваш 100 броя от този продукт и ти се налага да прибереш една бала с пари, което винаги носи риск. Осчетоводяването е далеч по-лесно. Риск за фалшиви банкноти няма. 
Въпросните “загубени” проценти винаги са калкулирани в цената. 

Публикувано:
преди 14 минути , Duke каза:

А, как доказвате, че действително сте депозирали еди колко си банкноти на еди каква си стойност, но банкомата ги е глътнал без да отрази сумата по сметка?

След като за 10 лева намериха начин, значи има начин. Отварят банкомата, броят парите.

Публикувано:
преди 3 минути , Zlia каза:

Обяснявам. На ден продаваш 100 броя от този продукт и ти се налага да прибереш една бала с пари, което винаги носи риск. Осчетоводяването е далеч по-лесно. Риск за фалшиви банкноти няма. 
Въпросните “загубени” проценти винаги са калкулирани в цената. 

Мисля, че не разбираш какво имам предвид. Ти говориш за плащане в брой, аз - че таксата трябва да се поеме от този, който се възползва от услугата - както при плащане по банков път. А процентите не винаги са калкулирани.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   5 магеланци

    • Olia
    • mamaivy
    • kgg
    • Zaro
    • saved_
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.