Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Това че ПИБ е на тезгяха не се ли появяваше и преди. Тук ми звучи малко като че "атовете се ритат по кокалчетата'.

В статията ми статна интересен и отговорът на другите банки:

И двете банки, спрягани за кандидати, са отказали коментар по темата с неофициалното обяснение, че не коментират пазарни слухове.

 

Връзка към коментар
Преди 1 час, timobg каза:

ПИБ отрича да преговаря с потенциален нов собственик - https://www.investor.bg/a/538-pazari/394440-pib-otricha-da-pregovarya-s-potentsialen-nov-sobstvenik

Заглавието за съжаление е грешно и подвеждащо. Процедура по дю дилиджънс обикновеннно се провежда след приключване на предварителните преговори с цел да се потвърдят параметрите на сделката или да се открият подводни камъни, които да са причина за промяна на предварителната договорка. Това че няма процедура по дю дилиджънс може и да означава, че преговорите не са все още на финален етап.

Връзка към коментар
преди 45 минути , Topfly каза:

Заглавието за съжаление е грешно и подвеждащо. Процедура по дю дилиджънс обикновеннно се провежда след приключване на предварителните преговори с цел да се потвърдят параметрите на сделката или да се открият подводни камъни, които да са причина за промяна на предварителната договорка. Това че няма процедура по дю дилиджънс може и да означава, че преговорите не са все още на финален етап.

Moже ли линк към достоверен източник - какво точно е дю дилиджънс.

Защото от всичко, което намирам в нета, оставам с впечатлението, че не е след, а преди започване на процедурите. Но аз съм много на "ВИЕ" с финансовите понятия и инструменти и много, много ми се иска да не си прав.

В сайта на ПИБ също има опровержение.

https://www.fibank.bg/bg/za-nas/novini/novini/stanovishte-na-fibank-21-05-2024

Връзка към коментар
преди 47 минути , Надя каза:

Moже ли линк към достоверен източник - какво точно е дю дилиджънс.

Защото от всичко, което намирам в нета, оставам с впечатлението, че не е след, а преди започване на процедурите. Но аз съм много на "ВИЕ" с финансовите понятия и инструменти и много, много ми се иска да не си прав.

В сайта на ПИБ също има опровержение.

https://www.fibank.bg/bg/za-nas/novini/novini/stanovishte-na-fibank-21-05-2024

Дю дилиджънсът е част от една сделка. Обикновено първо почват преговорите, като продавача дава някакви предварителни данни и въз основа на тях говорят за някаква цена. Ако купувачите са няколко може да има търг с необвързващи оферти. Ако офертите са ок се стига до Дю дилиджънс където представители на купувача получават достъп до цялата документация на фирмата и имат възможност да задават всякакви въпроси. Ако купувачът намери някакви проблеми по време на този дю дилиджънс преговорите продължават, докато тези проблеми не намерят отражение в договорената цена. На този етап е възможно и купувачът да се откаже, ако проблемът е толкова сериозен, че не е достатъно да се дoговори някаква отстъпка от цената.Чак след това следва подписване на обвързващ договор и сделката се финализира. Това е и причината в повечето дефиниции на дю дилиджънс да пише, че той се извършва преди сделка, но де факто той е част от една сделка.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
Преди 1 час, Надя каза:

оставам с впечатлението, че не е след, а преди започване на процедурите.

Няма противоречие. Продавача вика "ще продавам банката", купувачите викат "колко пари", продавача: толко, купувача:

  1. добре, дай ся дю дилиджънс да направим, да си видим оправдана ли е цената", продавача (от този ранг/бранш) вика: добре, почваме....
  2. "абе висока ти е цената, даваме толко". "не ни е висока бе, направете си дю дилиджънс (неизбежно и в тоя случай)" и ще видим...

След като/ако се разберат за цената - почват процедурите по договори и прочие...

И така. Кои са процедурите, и кога е преди/след тях?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, timobg каза:

ПИБ отрича да преговаря с потенциален нов собственик - https://www.investor.bg/a/538-pazari/394440-pib-otricha-da-pregovarya-s-potentsialen-nov-sobstvenik

Казуса с ПИБ е нещо, което трябва да се реши преди влизането в еврозоната.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 4 минути , adreno каза:

Казуса с ПИБ е нещо, което трябва да се реши преди влизането в еврозоната.

Най-вероятно от ЕЦБ информативно са предупредили, че те няма да са благослконни към “гнили ябълки“.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искам да платя ползваната сума по КК на ПИБ. В приложението ми излиза да платя с вътрешнобанков превод от кредитния лимит. Друго поле за избор не виждам. Имах нагласата да погасявам с  Неон и тъй като ми е за пръв път, сега се чудя кое е по- добро за мен? Да звъня ли в банката?

Връзка към коментар

Аз като погасявам не пускам превод, а отивам в "карти", там избирам "погаси цялата сума" или "погаси минималната вноска", задавам дебитната сметка, с която искам да погася и готово.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, marycap каза:

Искам да платя ползваната сума по КК на ПИБ. В приложението ми излиза да платя с вътрешнобанков превод от кредитния лимит. Друго поле за избор не виждам. Имах нагласата да погасявам с  Неон и тъй като ми е за пръв път, сега се чудя кое е по- добро за мен? Да звъня ли в банката?

В TBI app цъкаш на иконката с портфейла, задаваш в Шаблони сметката на КК в ПИБ и така всеки месец погасяваш за секуни с Блинк превод задължението.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , iMari каза:

В TBI app цъкаш на иконката с портфейла, задаваш в Шаблони сметката на КК в ПИБ и така всеки месец погасяваш за секуни с Блинк превод задължението.

Точно така направих! Благодаря!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 18.05.2024 г. в 9:35, Victoria каза:

Наа техен има такса, някъде към 30 ст. беше. Трябва да ти излезе, макар че излиза малко странно в банкирането.

 

На 18.05.2024 г. в 10:56, Надя каза:

Имат такса 0,30 лв, ако си със стандартна сметка. Пакетите нямат такса за теглене

Мобилното им приложение е ужасно - непрекъснато забива, бъгва, изчезват транзакции, наличности, карти... каквото се сетиш, после се появяват. И непрекъснато го обновяват и "ремонтират".

Не знам дали може да се задава лимит вече, защото приключих с тях точно заради приложението и нервите, които ми докарваше. Не използвай функцията за блокиране, че после ще трябва в офис да ходиш, че и да си платиш да я разблокират. Ако вече им "работи" замразяването на карта, него ползвай

Да, има такса 30 ст. за теглене. Появи се след 2-3 дни. Просто не съм предполагала, че при някои банки може да има забавяне в отразяването на таксата след основната операция, свикнала съм едновременно да ги виждам.

Като краен резултат все пак тази такса за теглене ме устройва. Имах две налични сметки с дебитни карти в ОББ и ПИБ и малко по нюх избрах първата за превод на заплата. Ако има други недостатъци по приложението, поне на този етап не ме бъркат.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

от вчера дневните извлечения на Пощенска банка /по левови сметки/ вече показват всички посочени в тях суми - движения, начални и крайни салда, както в левове, така и в евро, като преизчислението е по фиксинг

предполагам, че е подготовка за еврозоната, и софтуерът им е настроен вече, вероятно скоро и по други банки ще стане така

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 4 минути , Capitan Morgan каза:

На банкомат на ДСК може ли да се плащат битови сметки с карта на др. банка, примерно с Кърв?

Хубава идея, но не. 😃 

А и повярвай ми, веднъж да платиш на ДСК банкомат битова сметка, това ще те откаже доживот от тази услуга. 

 

Което ме подсеща да споделя, че банкоматите на ДСК масово конфискуват определена емисия банкноти от 50лв. На мен вече ми се случва два пъти, а от мои познати разбирам, че въобще не се случва рядко. Тъпото е, че при такъв случай вместо да подадеш сигнал в клона, към който е банкомата, трябва да звъннеш на импулсен номер, да си говориш сам известно време с чат бот, докато го " убедиш" да те свърже с жив човек, за да подадеш сигнал. След което чакаш да направят ревизия на съответния банкомат, срока е до 15дни. При мен се случваха нещата за ден, два, но при други са се бавили и с повече.

Изнамерих номер без добавена стойност - 098 819 2640. Дано не ви се налага да го ползвате, но за всеки случай да е под ръка.

  • Харесвам 13
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , iMari каза:

Хубава идея, но не. 😃 

А и повярвай ми, веднъж да платиш на ДСК банкомат битова сметка, това ще те откаже доживот от тази услуга. 

 

Което ме подсеща да споделя, че банкоматите на ДСК масово конфискуват определена емисия банкноти от 50лв. На мен вече ми се случва два пъти, а от мои познати разбирам, че въобще не се случва рядко. Тъпото е, че при такъв случай вместо да подадеш сигнал в клона, към който е банкомата, трябва да звъннеш на импулсен номер, да си говориш сам известно време с чат бот, докато го " убедиш" да те свърже с жив човек, за да подадеш сигнал. След което чакаш да направят ревизия на съответния банкомат, срока е до 15дни. При мен се случваха нещата за ден, два, но при други са се бавили и с повече.

Изнамерих номер без добавена стойност - 098 819 2640. Дано не ви се налага да го ползвате, но за всеки случай да е под ръка.

В Русе явно сигнала го приемат и в клона. Средата на май ми глътна 1200 лв. в банкноти от 100 и 20 лв. Та може проблемът да не е този път в 50-те лв. Денят беше петък и във вторник се появиха в сметката. Иначе ми казаха до седмица да чакам.

  • Харесвам 5
  • Шок 2
Връзка към коментар
На 28.03.2024 г. в 18:34, П.Кръстев каза:

Този калкулатор е индикативен и има много условности. "the exchange rate you may get...". Реално ти винаги си издаваш картата от банка или друга сходна институция (няма как да си издадеш карта директно от Виза 😄 ), която плаща много сериозни такси на Виза/Мастъркард, съответно няма как да съществува ако не ги прехвърли към клиентите си... Бизнес моделите на всяка компания са ръзлични, възможно е определени карти временно да залъгват клиентите си с "курс по фиксинг". Със сигурност това е загуба за тях и няма да работи в дългосрочен план, а е по-скоро метод за набиране на нови клиенти и със сигурност не е нещо, което се предлага от нормалните български банки.

При ЦКБ, сумата винаги е точно колкото показва този инструмент
https://www.visa.co.uk/support/consumer/travel-support/exchange-rate-calculator.html

И въобще не е "временно". Ползвам техни карти от над 7 г. и досега не съм забелязал разминаване.
Тук трябва да направя някои уточнения:
1. Картите ми в ЦКБ - и дебитни, и кредитни, са в EUR;
2. Когато се задават стойност и валута на транзакцията, се посочва калкулацията да е към евро. За левовите карти, след това се смята сумата в евро по курса на банката евро към лев.
3. За дата се посочва датата на транзакцията, а не на осчетоводяването ѝ.
4. В полето 'bank fee', се маха заложената такса от 2%, и се слага 0
С тези карти съм плащал във всякакви световни валути, на ПОС и онлайн, и резултатът винаги е бил, какъвто показва и онлайн калкулаторът на VISA.
Що се отнася до "избиването" на таксата към оператора VISA, за която говориш - това вероятно става с курса на банката към евро, който е средният за банките в България.
ЦКБ няма и отделна такса "превалутиране", такава каквато имат някои други банки (например ПИБ, която такса стана причината да ги сменя на времето с ЦКБ).

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 10 часа, iMari каза:

Хубава идея, но не. 😃 

А и повярвай ми, веднъж да платиш на ДСК банкомат битова сметка, това ще те откаже доживот от тази услуга. 

 

Което ме подсеща да споделя, че банкоматите на ДСК масово конфискуват определена емисия банкноти от 50лв. На мен вече ми се случва два пъти, а от мои познати разбирам, че въобще не се случва рядко. Тъпото е, че при такъв случай вместо да подадеш сигнал в клона, към който е банкомата, трябва да звъннеш на импулсен номер, да си говориш сам известно време с чат бот, докато го " убедиш" да те свърже с жив човек, за да подадеш сигнал. След което чакаш да направят ревизия на съответния банкомат, срока е до 15дни. При мен се случваха нещата за ден, два, но при други са се бавили и с повече.

Изнамерих номер без добавена стойност - 098 819 2640. Дано не ви се налага да го ползвате, но за всеки случай да е под ръка.

Което ми напомня, че отдавна ползвам приложение 0700, което ми спестява пристъпите на гняв когато видя поредния такъв номер на институция, която ми трябва. От ПИБ до сервиза на whirlpool гледам да си намеря редовен телефон и тогава да звъня.

  • Харесвам 13
Връзка към коментар
преди 11 часа, iMari каза:

.... 

 

Което ме подсеща да споделя, че банкоматите на ДСК масово конфискуват определена емисия банкноти от 50лв. Н...

Аз да забуча като @era123 (Леле, не мога да повярвам, че се случва) но вие пари на банки давате, :shok: при това през банкомат ... и се оплаквате. :biggrin:

  • Смея се 9
Връзка към коментар
преди 35 минути , ven62 каза:

Аз да забуча като @era123 (Леле, не мога да повярвам, че се случва) но вие пари на банки давате, :shok: при това през банкомат ... и се оплаквате. :biggrin:

От известно време имам подозрението, че @era123 ти е хакнал профила. 🙃

  • Харесвам 1
  • Смея се 11
Връзка към коментар
преди 8 часа, wilks каза:

При ЦКБ, сумата винаги е точно колкото показва този инструмент
https://www.visa.co.uk/support/consumer/travel-support/exchange-rate-calculator.html

И въобще не е "временно". Ползвам техни карти от над 7 г. и досега не съм забелязал разминаване.
Тук трябва да направя някои уточнения:
1. Картите ми в ЦКБ - и дебитни, и кредитни, са в EUR;
2. Когато се задават стойност и валута на транзакцията, се посочва калкулацията да е към евро. За левовите карти, след това се смята сумата в евро по курса на банката евро към лев.
3. За дата се посочва датата на транзакцията, а не на осчетоводяването ѝ.
4. В полето 'bank fee', се маха заложената такса от 2%, и се слага 0
С тези карти съм плащал във всякакви световни валути, на ПОС и онлайн, и резултатът винаги е бил, какъвто показва и онлайн калкулаторът на VISA.
Що се отнася до "избиването" на таксата към оператора VISA, за която говориш - това вероятно става с курса на банката към евро, който е средният за банките в България.
ЦКБ няма и отделна такса "превалутиране", такава каквато имат някои други банки (например ПИБ, която такса стана причината да ги сменя на времето с ЦКБ).

Точка 1 отговаря на въпроса защо в твоя случай изчисленията съвпадат. Валута на картата в EUR, сетълмънт с VISA/Mastercard в EUR, няма какво да се размине. В случая ти си правиш превалутирането за да си погасиш задълженията в ЕВРО или за да депозираш пари в евровата ти дебитна карта като купуваш евро на КУРС от 1.96, от което банката печели от теб, освен ако разбира се към днешна дата не минаваш левовете през TBI и не ги обръщаш в EUR по фиксинг, но повечето хора едва ли го правят. 😄 

 

Когато сметката обаче е в левове, виза задължава сметките на банката в EUR (няма сетълмент в BGN). Това в случай, че банките работят директно с Виза, те обаче не го правят, а използват БОРИКА за да сетълват през тях в BGN, за което обаче си плащат за услугата 🙂 

 

 

 

 

 

Връзка към коментар
преди 38 минути , П.Кръстев каза:

Точка 1 отговаря на въпроса защо в твоя случай изчисленията съвпадат. Валута на картата в EUR, сетълмънт с VISA/Mastercard в EUR, няма какво да се размине. В случая ти си правиш превалутирането за да си погасиш задълженията в ЕВРО или за да депозираш пари в евровата ти дебитна карта като купуваш евро на КУРС от 1.96, от което банката печели от теб, освен ако разбира се към днешна дата не минаваш левовете през TBI и не ги обръщаш в EUR по фиксинг, но повечето хора едва ли го правят. 😄

Е, аз не случайно съм си издал и трите карти в ЦКБ в EUR. Едно за да  ми излиза сметката, и по-важното - да няма никаква възможност банката да ме цака с нейните валутни курсове :laugh:

 

 

преди 38 минути , П.Кръстев каза:

 като купуваш евро на КУРС от 1.96, от което банката печели от теб, освен ако разбира се към днешна дата не минаваш левовете през TBI и не ги обръщаш в EUR по фиксинг, но повечето хора едва ли го правят. 😄 

Нито едното, нито другото от посочените от теб предположения :)
Нито купувам от банката EUR на 1.96, нито минавам левовете през TBI по фиксинг. Просто имам начин, чрез който си набавям евра на по-нисък и от фиксинга курс. 
Аз и затова така съм решил, че ще ми е най-изгодно - всички карти да са ми в EUR.
Но и да не беше така, пак мисля, че е по-добре основните карти, с които се купуват билети и услуги в чужбина, обикновено в някаква чужда валута, да са еврови точно поради гореизложените и от теб причини - сетълментът на картите е евров, и така не се губи от курсови разлики, и лесно се смята през онлайн калкулаторите на VISA, и на MasterCard - ако някой не го знае, ето го и него https://www.mastercard.us/en-us/personal/get-support/convert-currency.html 

И понеже темата е общо за дискутиране на българските банки, да спомена и това, че досега колкото иска за възстановяване на суми съм завел през ЦКБ, всичките са спечелени в моя полза. Дори и за символични суми, за които аз самият не бях убеден, че си заслужава занимавката. Служителката ми каза "Няма значение сумата, пак са си пари". Просто железен аргумент, и най-вече силно професионален банкерски :)
Екипът на Дайнърс за оспорване също беше изключително добър. Последно ми спечелиха връщането на цялата сума от канселиран билет, купен от lastminute, вкл. и таксата, която обикновено си удържат тези измекяри при канселиран дори и от авиокомпанията билет. В това отношение също бяха ненадминати.

За съжаление другата българска банка, която ми се налага да ползвам, е ДСК, за която не мога да потвърдя нито един от плюсовете горе за другите банки, а и за други не мога да се сетя, освен някои функции на приложението им ДСК Директ...когато работи, което продължава да не се случва всяка вечер след полунощ...и колкото и да мисля, не мога да се сетя за смислена причина това да продължава да е така от години.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.