Прескочи до съдържание

Hyperloop бъдещето на “авиацията“


Topfly

Препоръчани мнения

  • 2 седмици по-късно ...

Hyperloop study: Travelers can pay $30 to go from Pittsburgh to Columbus in 20 minutes – in 2040

https://www.wpxi.com/news/top-stories/hyperloop-study-travelers-can-pay-30-to-go-from-pittsburgh-to-columbus-in-20-minutes-in-2040/997263096

 

Hyperloop study: Travelers can pay $60 to go from Columbus to Chicago in 40 minutes – in 2040

https://www.bizjournals.com/columbus/news/2019/10/11/hyperloop-study-travelers-can-pay-60-to-go-from.html

Връзка към коментар
преди 11 минути , Topfly каза:

Hyperloop study: Travelers can pay $30 to go from Pittsburgh to Columbus in 20 minutes – in 2040

https://www.wpxi.com/news/top-stories/hyperloop-study-travelers-can-pay-30-to-go-from-pittsburgh-to-columbus-in-20-minutes-in-2040/997263096

 

Hyperloop study: Travelers can pay $60 to go from Columbus to Chicago in 40 minutes – in 2040

https://www.bizjournals.com/columbus/news/2019/10/11/hyperloop-study-travelers-can-pay-60-to-go-from.html

Бая с перспектива дадена тази оценка 😛 Защо ли?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
On 10/15/2019 at 4:25 PM, tch said:

Бая с перспектива дадена тази оценка 😛 Защо ли?

Няма масово транспортно средство, което да се е разпространило за 1-2 години, особено такова което изисква собствена инфраструктура. Това естествено не означава, че скоро няма да можем да се возим на първите тестови линии на Hyperloop.

 

Има интересна нова концепция за подводни тунели за Hyperloop в океана. Ako това се осъществи, бъдещето на цялата авиация може да се окаже под въпрос. Ако добре съм запознат няколко стотин метра под повърхността на водата, дори и ураганите не се усещат...Изграждането на подобни плаващи тунели, които са закотвени на дъното на океана, могат да се окажат дори по евтини от изграждането на подземни или надземни тръби за Hyperloop.

 

 

MARIN Tests Underwater Hyperloop Tunnel

https://www.maritime-executive.com/article/marin-tests-underwater-hyperloop-tunnel

 

 

 

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Ако бе толкова лесно да се правят подводни тунели сигурно този през Ламанша нямаше да с счита за инженерен подвиг.

На 100 метра дълбочина външното налягане е 10 пъти атмосферното.  А липсата на въздушни течения се заменя с подводни. Да не говорим за аварийни изходи.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Климент каза:

Ако бе толкова лесно да се правят подводни тунели сигурно този през Ламанша нямаше да с счита за инженерен подвиг.

Технически са различни неща - тунелът под Ламанша реално е подземен. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
3 hours ago, Климент said:

Ако бе толкова лесно да се правят подводни тунели сигурно този през Ламанша нямаше да с счита за инженерен подвиг.

На 100 метра дълбочина външното налягане е 10 пъти атмосферното.  А липсата на въздушни течения се заменя с подводни. Да не говорим за аварийни изходи.

При газопроводите вътрешното налягане може да достига до 100-200 атмосфери, а подводните газопроводи като Турски поток минават на 2-3 километра дълбочина, където външното налягане е 200-300 атмосфери. Спрямо тези екстремни условия 10 атмосфери налягане е нищо.

 

Както @Фичо спомена тунелът под Ламанша е изкопан и това е съвсем различна технология, освен това той трябва да издържа тежестта на влакови композиции тежащи стотици тонове, докато при Hyperloop често ще минават малки и леки капсули.

 

Подводните течения са стабилни и не вярвам една закотвена с въже тръба да мърда много. Що се отнаяся до аварийните изходи не мисля, че при 5000 километрова тръба под вакум има смисъл от тях. Най-добре е при проблем пътниците да изчакат помощта вътре в капсулата. Пътниците на самолетите също нямат много опции да избягат при летене над океан. Там надеждата е, че никога няма да има нужда от принудително кацане във водата на хиляди километри от сушата.

Връзка към коментар
1 hour ago, Topfly said:

Там надеждата е, че никога няма да има нужда от принудително кацане във водата на хиляди километри от сушата.

Но пилотите са обучени как да приводняват самолет, стюардесите са обучени как да евакуират приводнен самолет, всяка седалка има спасителна жилетка и приводнявания се случват дори в реката между 3 големи летища.... Въпреки надеждата, са предприети необходимите мерки за осигуряване на възможност за евакуация, в случай на необходимост.

Връзка към коментар
6 minutes ago, akair said:

Но пилотите са обучени как да приводняват самолет, стюардесите са обучени как да евакуират приводнен самолет, всяка седалка има спасителна жилетка и приводнявания се случват дори в реката между 3 големи летища.... Въпреки надеждата, са предприети необходимите мерки за осигуряване на възможност за евакуация, в случай на необходимост.

Подобна евакуация има смисъл близо до брега, където максимум до 1-2 часа могат да помогнат на пътниците. Самолетите не са подготвени за евакуация в центъра на океана, кедето адекватна помощ може да дойде чак след дни...Няма спасителни лодки с храна и вода и т.н.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, Topfly каза:

При газопроводите вътрешното налягане може да достига до 100-200 атмосфери, а подводните газопроводи като Турски поток минават на 2-3 километра дълбочина, където външното налягане е 200-300 атмосфери.

И вътрешното налягане компенсира външното.

 

Мине се не мине, на всяка страница ти пак си баеш за газопроводите... Ако бяхме газообразни, щеше да е много уместно.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
6 hours ago, Topfly said:

Подобна евакуация има смисъл близо до брега, където максимум до 1-2 часа могат да помогнат на пътниците. Самолетите не са подготвени за евакуация в центъра на океана, кедето адекватна помощ може да дойде чак след дни...Няма спасителни лодки с храна и вода и т.н.

Това някъде го пише или са свободни размисли?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
8 hours ago, Ilian359 said:

И вътрешното налягане компенсира външното.

 

Мине се не мине, на всяка страница ти пак си баеш за газопроводите... Ако бяхме газообразни, щеше да е много уместно.

Нялягането си е налягане, независимо дали става дума за природен газ, въздух или вода. Не човекът трябва да издържа на това налягане, така че не не мога да разбера какво значение газообразен ли е човекът? 🙂 (Хора между другото са се гмуркали до над 300 метра дълбочина, така че дори и без тръба човешкото тяло може да издържи налягането на 100 метра дълбочина)

 

Вътрешното налягане може да компенсира външното максимум на определени дълбочини във водата. На сушата магистралните водопроводи издържат до 200 атмосфери разлика! Във водата вътрешното налягане на газта в газопровода е еднакво независимо дали минава на 10 метра или на 3 километра дълбочина. За изравняване на налягането може да става дума само в определени много кратки отсечки. В по голямата част на газобровода разликата в налягането може да е стотици атмосфери.

 

6 hours ago, akair said:

Това някъде го пише или са свободни размисли?

Чел ли си за самолет оборудван със спасителни лодки и храна и вода нужна за много дни. При годишно превозени над 4,5 милиарда пътници и общо вероятно над 100-200 милиарда пътници от самолети чел ли си случай дори за един инцидент за самолет кацнал в центъра на някой океан и пътниците да са били спасени?

Връзка към коментар
17 minutes ago, Topfly said:

Чел ли си за самолет оборудван със спасителни лодки и храна и вода нужна за много дни.

Не. Само за 757 и 737 с ЕТОПС, които имат лодки в тавана - при необходимост крюто или пасажерите могат да ги ползват (даже съм летял на такива 757 и 737.

17 minutes ago, Topfly said:

При годишно превозени над 4,5 милиарда пътници и общо вероятно над 100-200 милиарда пътници от самолети чел ли си случай дори за един инцидент за самолет кацнал в центъра на някой океан и пътниците да са били спасени?

Това не е релевантно към въпроса ми. Нека бъда по-точен:

13 hours ago, Topfly said:

Подобна евакуация има смисъл близо до брега, където максимум до 1-2 часа могат да помогнат на пътниците. Самолетите не са подготвени за евакуация в центъра на океана, кедето адекватна помощ може да дойде чак след дни...

Това някъде го пише или са свободни размисли?

Връзка към коментар
6 minutes ago, akair said:

Не.

Това не е релевантно към въпроса ми. Нека бъда по-точен:

Това някъде го пише или са свободни размисли?

След като не си чел за подобен случай през цялата история на авиацията, каква релевантност има изобщо да се обсъждат подобни въпроси? Круизните кораби са оборудвани със спасителни лодки и храна и вода за поне една седмица, но самолетите не са подготвени за подобни ситуации по простата причина, че при тях на практика подобни случаи клонят към нулата или направо са си нула...

 

Един кораб не винаги може да заобиколи един ураган, но самолетите успешно се справят с тази задача. Същото ще е и при една евентуална тръба на Hyperloop под водата. Бурите ще си минават на повърхността, но 100 метра под повърността реално няма да има опасност. Hyperloop дори няма да може да падне и т.н. ако му свърши горивото или има друг технически проблем...

 

За да ти отговоря все пак на абсолютно нерелевантния въпрос може да прочетеш в много източници колко часа може да издържи човек без вода:

 

„Можете да издържите 100 часа без питейна вода при средна температура на открито“, обяснява Клод Пиантадоси. „Ако е по-студено, можете да издържите малко по-дълго. Ако сте изложени на пряка слънчева светлина, е по-малко.“ 

 

„При екстремни условия един възрастен човек може да загуби 1-1,5 литра пот на час“, пише Пакър в статия от 2002 г. за сп. „Сайънтифик американ“. „Ако тази вода не се заменя, общият обем на телесните течности може да падне бързо и, което е най-опасно, обемът на кръвта може да се влоши“.

Когато в тялото ви циркулира прекалено малко кръв, кръвното налягане спада до нива, които могат да се окажат фатални. А когато спрете да се изпотявате, телесната температура също се повишава. 

Дехидратация, която причинява „загуба на повече от 10 на сто от телесното тегло, е спешен медицински случай“, предупреждават от Медицинския център към университета на Рочестър, „и ако не се лекува, може да доведе до смърт“ 

https://www.iconomist.bg/63474-Колко-дълго-може-да-издържи-човек-без-вода?

 

Ако предположим, че в центъра на океана условията са експремни и на час губиш по 1 - 1,5 литра течност, средно статистическият човек за 5-8 часа може да загуби толкова течност, че вече ще е в категорията спешен медицински случай...Като към това добавим шока от катастрофата, контузиите, евентуалното вълнение, бури, акулите и екстремни температури на водата (топла или студена) реално часове има за да бъде спасен някой. Значителна част от трансатлантическите полети летят по пътя който е минал Титаник. В този район водата е толкова студена, че със спасителна жилетка нямаш шанс повече от 1-2 часа да преживееш във водата...

 

Връзка към коментар

Не знам как си я представяш тази тръба да върви 100м под повърхността, какви пилони трябва да я държат? Имаш ли представа от релефа на морското дъно. А това и там стават земетресения ? Защо любимите ти тръбопроводи ги поставят по дъното а не на 100 м дълбочина?

Връзка към коментар
11 minutes ago, Климент said:

Не знам как си я представяш тази тръба да върви 100м под повърхността, какви пилони трябва да я държат? Имаш ли представа от релефа на морското дъно. А това и там стават земетресения ? Защо любимите ти тръбопроводи ги поставят по дъното а не на 100 м дълбочина?

Хитрото е, че няма нужда от пилони. За разликата от газопровода в който газта под налягане тежи, тръбата на Hyperloop ще е с вакум в нея и ще иска да изплува на повърхността. За да не изплува на повърхността, тръбата ще трябва да е закотвена с дълги въжета за дъното на океана. Релефа на океана ще влияе единствено на това колко дълго трябва да е въжето държащо тръбата. Котвата може да е просто един по голям бетонен блок. Земетресенията при тази система по принцип ще са много по малък проблем от земетресеният в Япония при бързите влакове, защото въжетата с които е закотвена тръбата са гъвкави, а тръбата без проблем може да се измести минимално във водата. Виж видеото което пуснах. Там показват модел на живо.

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 16 минути , Topfly каза:

 Виж видеото което пуснах.

Видеото показва как група изследователи събират данни от макет в умален размер. След като съберат достатъчно данни, ще ги анализират и ще преценят дали е възможно реално да функционира. Ако се окаже реалстично, ще основат консорциум и ще пристъпят към финансиране и разработване на подобен проект. Не става въпрос за нещо дори бегло доближаващо се до реализация. Не че рибата е във водата, а ти слагаш тигана...майката на рибата не си е хвърлира хайвера още.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
36 minutes ago, Topfly said:

Хитрото е, че няма нужда от пилони. За разликата от газопровода в който газта под налягане тежи, тръбата на Hyperloop ще е с вакум в нея и ще иска да изплува на повърхността. За да не изплува на повърхността, тръбата ще трябва да е закотвена с дълги въжета за дъното на океана. Релефа на океана ще влияе единствено на това колко дълго трябва да е въжето държащо тръбата. Котвата може да е просто един по голям бетонен блок. Земетресенията при тази система по принцип ще са много по малък проблем от земетресеният в Япония при бързите влакове, защото въжетата с които е закотвена тръбата са гъвкави, а тръбата без проблем може да се измести минимално във водата. Виж видеото което пуснах. Там показват модел на живо.

Понеже виждам че си много вещ инежнер,физик, медик и няма още да изброявам какво, имам и аз един-два въпроса като пълен лаик.

Самата тръба на Hyperloop нищо ли не тежи , че някакъв вакуум да я кара да изплува ?

Ами докато я вакуумират на балони ли ще я държат да не потъне, а тогава пък бурите няма ли да влияят?

Колко гъвкава трябва да бъде за да издържа на деформации?

Ако някое въже се скъса, кой ще върже тръбата пак към дъното, кой ще носи бетонния блок, кой ще се гмурка да опъне въжето, за колко време ще стигне до това място посредата на океана, ако пък на повърхността има буря, какво правим?

През това време или при друга повреда, колко време ще издържат пътниците в капсулата, за колко време ще имат въздух, колко ще се потят и колко литра вода ще губят?

При самолетите е лесно - един пада посредата на океана, другите си летят по същия или друг маршрут. Тук ако някой остане в тръбата и има аварийна ситуация, другите капсули как ще се движат - ще го заобикалят, прескачат, или телепортират ... или ще решат резервно да ползват самолети....

 

Много са красиви клипчетата, но те и филмите за супергерои някой ги харесват, защото са ефектни, но нямат нищо общо с реалността, иначе някой щеше да предложи супермен да извършва трансатлантическите полети 😉 ... макар да не изключвам възможността мъск да отиде и в тази посока .. то има много дето ще се вържат ...

 

Едно интересно мнение, което по някаква случайност, съвпада с моето:

https://medium.com/@maxrottersman/elon-musk-is-a-fake-scientist-5ccdf8fada5c

 

Връзка към коментар
5 minutes ago, samuraika said:

Видеото показва как група изследователи събират данни от макет в умален размер. След като съберат достатъчно данни, ще ги анализират и ще преценят дали е възможно реално да функционира. Ако се окаже реалстично, ще основат консорциум и ще пристъпят към финансиране и разработване на подобен проект. Не става въпрос за нещо дори бегло доближаващо се до реализация. Не че рибата е във водата, а ти слагаш тигана...майката на рибата не си е хвърлира хайвера още.

Права си, но за разлика от разни форумни герои учени с доста сериозни познания по физика са решили, че този проект на теория е осъществим и си струва да се вложат пари и усилия за да се докаже, че и на практика ще работи! Разрешението и финасирането да се правят подобни изледвания не става на база просто на едно хрумване на някой, а изисква предварителни много сериозни теоритични сметки и защита пред различни академични среди, които разпределят бюджетите за практичните изледвания.

Връзка към коментар
3 minutes ago, Topfly said:

Права си, но за разлика от разни форумни герои учени с доста сериозни познания по физика са решили, че този проект на теория е осъществим и си струва да се вложат пари и усилия за да се докаже, че и на практика ще работи! Разрешението и финасирането да се правят подобни изледвания не става на база просто на едно хрумване на някой, а изисква предварителни много сериозни теоритични сметки и защита пред различни академични среди, които разпределят бюджетите за практичните изледвания.

На кого му трябват вакуумни тунели на планета без хора 😉 

Връзка към коментар
11 minutes ago, georgebg said:

Самата тръба на Hyperloop нищо ли не тежи , че някакъв вакуум да я кара да изплува ?

 

Корабите от метал тежащи стотици хиляди тонове, как плават според теб? Спомни си какво си учил в училище за Архимед 🙂

Защо корабите не потъват?
http://az-deteto.bg/zashto-korabite-ne-potavat/18348/view.html

 

22 minutes ago, georgebg said:

Ами докато я вакуумират на балони ли ще я държат да не потъне, а тогава пък бурите няма ли да влияят?

 

Ако тръбите да са затворени в двата края докато ги монтират и дори въдухът в тях ще е достатъчен да генерирадостатъчна подемна сила. Ако правилно съм запознат обаче газопроводите не ги монират на дъното на морето, а още на повърнността свързват тръбите преди да ги пуснат във водатата.

 

33 minutes ago, georgebg said:

Колко гъвкава трябва да бъде за да издържа на деформации?

 

Колко гъвкав трябва да е един самолет за да издържа динамично натоварване от на насрещно въздушнотечение от 1000 км/ч и ветрове от 100-200 км/ч? Колко гъвкав трябва да е един небостъргач, мост и т.н. за да може да издържа на урагани от 5-та степен, земетресения и т.н.? Тези неща инженерите ги изчисляват 🙂

 

40 minutes ago, georgebg said:

Ако някое въже се скъса, кой ще върже тръбата пак към дъното, кой ще носи бетонния блок, кой ще се гмурка да опъне въжето, за колко време ще стигне до това място посредата на океана, ако пък на повърхността има буря, какво правим?възможността мъск да отиде и в тази посока .. то има много дето ще се вържат ...

 

Ако хидравликата на самолета се повреди във въздуха какво правим? Ако стоманените въжета на някой мост се скъсат какво правим? Бурята я обсудихме, че на 100 метра под повърхността почти не се усеща. Точно това е гениалността на проекта!

 

48 minutes ago, georgebg said:

През това време или при друга повреда, колко време ще издържат пътниците в капсулата, за колко време ще имат въздух, колко ще се потят и колко литра вода ще губят?

 

При повреда на самолет във въздуха над океана колко време ще издържат пътниците преди да падне във водата? При самолетите има сертификацията ETOPS. Това реално е разстоянието при което е неприемливо да се получи критична повреда и при 99,99% от случаите това реално така и става...

 

54 minutes ago, georgebg said:

При самолетите е лесно - един пада посредата на океана, другите си летят по същия или друг маршрут. Тук ако някой остане в тръбата и има аварийна ситуация, другите капсули как ще се движат - ще го заобикалят, прескачат, или телепортират ... или ще решат резервно да ползват самолети....

Капсулите на Hypetloop са малки и превозват няколко десетки души. За да има достатъчна сигурност и капацитет вероятно ще трябва да се построят много тръби на Hyperloop през океана. Ако някоя капсула аварира, другите могат да спрат и да обърнат посоката като излезат от тръбата, но подобни системи по принцип могат да се направят така че почти никога да няма фатални аварии. Японските железници Шинкансен например въпреки, че са изложени на земетресения, тайфуни и много други природни бедствия до сега нямат нито един фатален инцидент от основаването си. Да се постигне подобна статистика в една вакумна тръба с малки и леки капсули технически е значително по лесно.

Връзка към коментар

 

 

31 minutes ago, Topfly said:

Корабите от метал тежащи стотици хиляди тонове, как плават според теб? Спомни си какво си учил в училище за Архимед 🙂

Защо корабите не потъват?
http://az-deteto.bg/zashto-korabite-ne-potavat/18348/view.html

Корабите не потъват, а пък тръбите на газопроводите потъват - а сега де ... архимед да му мисли 😉 

Като затворим тръбата, тя спира да тежи и не потъва ??  Зашо пък празната ми бутилка за гмуркане потъва ?  .... противоречие след противоречие ...

Колко мислиш да е водоизместването на хиперлоопа за да не потъва или не съвсем поне 😉 

31 minutes ago, Topfly said:

Ако правилно съм запознат обаче газопроводите не ги монират на дъното на морето, а още на повърнността свързват тръбите преди да ги пуснат във водатата.

Заваряват на повърхността и спускат на дъното - а тук как ще ги пуснат точно на 100м. и едновременно да не потъват и да не са вакуумирани

31 minutes ago, Topfly said:

При самолетите има сертификацията ETOPS

 Тук сертификацията каква е - колко капсули могат да се подредят в опашка ли ?

31 minutes ago, Topfly said:

Ако някоя капсула аварира, другите могат да спрат и да обърнат посоката като излезат от тръбата

Самолетите имат едно невероятно свойство да са управляеми 🙂 могат да кацнат на друго летище, да завият , да се върнат или каквото и да е , а тук ще пуснем 10 човека и ще ги чакаме да стигнат до другия край на тръбата за да пуснем следващите, или ще наредим 50 капсули и после ще ги връщаме при проблем ... фунийките навремето ги изстрелвахме една по една и така тръбата не се задръстваше 😉 

 

31 minutes ago, Topfly said:

Колко гъвкав трябва да е един самолет за да издържа динамично натоварване от на насрещно въздушнотечение от 1000 км/ч и ветрове от 100-200 км/ч? Колко гъвкав трябва да е един небостъргач, мост и т.н. за да може да издържа на урагани от 5-та степен, земетресения и т.н.? Тези неща инженерите ги изчисляват

Самолета е 50 метра дълъг да кажем , небостъргачите  не знам дали ги докараха до 500м , но за да издържи на усуквания, ветрове и т.н. цената е мнооого тонове желязо ... от онова потъващото 🙂 . Тук имаме лека тръба във вакуум към 5000 км. 

 

31 minutes ago, Topfly said:

технически е значително по лесно.

 

Тук ти ко казвам като инженер на икономист - загуби ме за спора.

 

 

Връзка към коментар

 

преди 1 час, georgebg каза:

 небостъргачите  не знам дали ги докараха до 500м , но за да издържи на усуквания, ветрове и т.н. цената е мнооого тонове желязо ... от онова потъващото 🙂 .

 

Небостъргачите по много прични не са здрави и тежки, а са леки и гъвкави! Виж как мърда небостъргача Тайпей 101 по време на тайфун и земетресение

 

 

Редактирано от Георги
без лични нападки
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
On 10/18/2019 at 1:45 AM, Topfly said:

След като не си чел за подобен случай през цялата история на авиацията, каква релевантност има изобщо да се обсъждат подобни въпроси?

Релевантността е, че евакуирането на пасажерите е реален проблем. Самолетите има изграден фолбек механизъм и дори при много лошо стечение на обстоятелствата, има механизъм и шанс за пътниците и екипажа. Колко време ще отнеме на спасителните екипи да стигнат до пострадалите зависи от много фактори, но това не променя факта, че има механизъм.

От твоите писания става ясно, че според теб:

On 10/17/2019 at 9:03 AM, Topfly said:

Що се отнаяся до аварийните изходи не мисля, че при 5000 километрова тръба под вакум има смисъл от тях.

 

Аз затова най-отговорно ще попитам ти лично би ли се возил (с или без семейството ти) в капсула в тунел. който е с дължина няколко хиляди километа и е на 100+ метра под водата и няма аварийни изходи? (ако за момент допуснем, че изобщо е възможно да бъде построено подобно съоръжение, въпреки изявения по-рано в темата основателен скептицизъм)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.