Прескочи до съдържание

Hyperloop бъдещето на “авиацията“


Topfly

Препоръчани мнения

42 minutes ago, tch said:

Да не се правя на модератор, ама тоя геймчейнджър не е започнал да се движи на повърхността, ние почнахме да диплим под водата 😄

 

Пак ще изгори темата.

Напротив, напът е да завършат новия тестов тунел ... от 1 км. наземно 🙂 , После големите математици, статистици и мечтатели, умножават по 5000 и ето ти го тунела, готов. После, както се оказа ще се наложи да има много такива тунели, , никой не говори за цената ....

On 10/18/2019 at 12:32 PM, Topfly said:

Небостъргачите по много прични не са здрави и тежки, а са леки и гъвкави! Виж как мърда небостъргача Тайпей 101 по време на тайфун и земетресение

Да, това са физични закони, които успешно ги прилагат, защото работят - как с относително малка тежест, можеш да балансираш нещо голямо, същото го има и в някой кораби, където е необходимо да се неутрализира клатенето.

Ако сложиш 5 кг тежест на върха на сламка, знае се какво ще стане. Това "балансиращото топче" тежи 780 тона и е на "върха" на небостъргача. Та колко лек да е самия небостъргач ... 

Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Едно интересно интервю за икономическия пробив на Hyperllop. До сега всички високоскоростни влакове в света бяха осъществявани със сериозни държавни дотации. Не е случайно, че като километри има много малко линии в света, но сега има шанс това да се промени и частни фирми масово да почнат да изграждат Hyperloop линии, както са изграждали през 19-ти век влакови линии.

 

Hyperloop Feasibility Study Reveals Model Is Profitable, Makes Economic Sense

https://cheddar.com/media/hyperloop-feasibility-study-reveals-model-is-profitable-makes-economic-sense

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

В Европа ще създават комитет за стандартизиране на Hyperloop за да има пълна компатибилност и единни стандарти за сигурност...

 

Europe forms committee to standardise hyperloops ahead of continental roll-out

http://www.globalconstructionreview.com/news/europe-forms-committee-standardise-hyperloops-ahea/

 

София се очертава да бъде важна спирка от мрежата на Hyperloop 🙂 В Южна Италия мафията е откраднала парите за проектиране на Hyperloop, затова за сега липсват от картата 😄

 

2020-02-11-eenews-jh-hyperloop.jpg?itok=

Връзка към коментар
На 29.09.2019 г. в 15:17, Topfly каза:

След около 12 месеца освен това ще имаме работещ прототип между Дубай и Абу Даби, който ще може да се изпробва от публиката по случай Световното изложение Expo 2020.

@Topfly  как върви изграждането на трасето на hyperloop-a между Дубай и Абу Даби? :rolleyes:

Връзка към коментар
14 minutes ago, Фичо said:

@Topfly  как върви изграждането на трасето на hyperloop-a между Дубай и Абу Даби? :rolleyes:

Строят го в пълно медийно затъмнение за да ни изненадат 😄 Аз колко бири ти бях обещал?

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Само да вметна, че енергийните разходи за създаване на

вакуум над 60% скачат рязко и не съм видял някъде написано

при какъв вакуум ще работи системата. Ако ще е дълбок вакуум

над 90% бая ток ще има да се харчи. 

Връзка към коментар
1 hour ago, Yto said:

Само да вметна, че енергийните разходи за създаване на

вакуум над 60% скачат рязко и не съм видял някъде написано

при какъв вакуум ще работи системата. Ако ще е дълбок вакуум

над 90% бая ток ще има да се харчи. 

Вакумът в тръбите ще се създава еднократно и през шлюзове ще се влиза и излиза. Реално само при влизане в шлюза на ограничено място трябва да се направи постоянно вакум, което не изиква много енергия...

Връзка към коментар

Самото първоначално постигане на някакъв вакуум в тръбата ще

коства много време и енергия. Тава са предполагам хиляди куб. метри за

изтегляне от тръбата. Абсолютни уплътнения няма винаги ще има

утечки които трябва да се компенсират. Всичко зависи от от изискваното

ниво на вакуума. Над 60% вакуум изразходваната енергия расте по екдпонента. 

Връзка към коментар
  • 3 години по-късно ...

Инвеститорите обръщат гръб на Hyperloop конкурент на Илон Мъск.

orig.jpg?_=1604918098

 

Компанията Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT), която се готвеше да стане публична на Нюйоркската фондова борса чрез сливане на SPAC, не успя да постигне целта си и не получи средства от инвеститорите. Нито един стартъп все още не е успял да изгради високоскоростния транспорт на бъдещето, но работата продължава - HyperloopTT също няма намерение да спира.

Илон Мъск веднъж описа транспортна система, способна да се придвижва със скоростта на звука, и вдъхнови много предприемачи да разработят подобни проекти. Десет години по-късно се появиха няколко стартиращи компании, които набраха стотици милиони долари, но нито една от тях досега не е успяла. Миналата година компанията на Ричард Брансън съкрати половината от персонала си и се насочи към превоз на товари, а тестовият тунел в близост до централата на SpaceX беше разрушен, за да се създаде паркинг за служителите.

 

За повече инфо цък.

Връзка към коментар
  • 9 месеца по-късно ...

Hyperloop One не успя да революционизира транспорта и спира дейността си

https://www.bloombergtv.bg/a/2-novini/125165-hyperloop-one-ne-uspya-da-revolyutsionizira-transporta-i-spira-deynostta-si

 

Аз казах ли ви ...?

Едно са фантазиите, друго е реалността.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако бях заядлив папардак щях да тагна @Topfly

преди 9 минути , Ilian359 каза:

Hyperloop One не успя да революционизира транспорта и спира дейността си

https://www.bloombergtv.bg/a/2-novini/125165-hyperloop-one-ne-uspya-da-revolyutsionizira-transporta-i-spira-deynostta-si

 

Аз казах ли ви ...?

Едно са фантазиите, друго е реалността.

 

Връзка към коментар
  • 9 месеца по-късно ...

Πътyвaнe ĸaтo oт бъдeщeтo: Bлaĸoвeтe нa Нуреrlоор, ĸoитo щe paзвивaт 700 ĸм/ч

Пътуване като от бъдещето: Влаковете на Hyperloop, които ще развиват 700 км/ч

Peшaвaтe дa пътyвaтe c влaĸ, ĸyпyвaтe cи билeт и имaтe чyвcтвoтo, чe cтe в нayчнoфaнтacтичeн филм или чe cтe ce пpeнecли в бъдeщeтo. Bлaĸът ce ycĸopявa нaд жeлeзoпътнитe peлcи cъc cвpъxзвyĸoвa cĸopocт c пoмoщтa нa мoщни eлeĸтpoмaгнити, a виe имaтe възмoжнocттa дa пътyвaтe oт Caн Фpaнциcĸo дo Лoc Aнджeлиc, oт Лoндoн дo Πapиж или oт Бacpa дo Бaгдaд зa... пo-мaлĸo oт чac.

Ocвeн, чe щe paзвивa cpeднa cĸopocт oт 700 ĸм/ч, Нуреrlоор или влaĸът нa бъдeщeтo би бил пoтeнциaлнo пo-eĸoлoгичeн oт cъщecтвyвaщитe днec видoвe тpaнcпopт, изпoлзвaйĸи eлeĸтpичecтвo, ĸoeтo мoжe дa бъдe извлeчeнo oт възoбнoвяeми eнepгийни изтoчници, cъoбщи тaзи ceдмицa Аl Јаzееrа, цитиpaнa oт cвeтoвнитe aгeнции.

Дa, мoжe би вcичĸo тoвa звyчи ĸaтo нayчнa фaнтacтиĸa, нo иcтинaтa e, чe yчeни и инжeнepи в мнoгo cтpaни paбoтят въpxy пpeвpъщaнeтo нa ĸoнцeпциятa зa тaĸa нapeчeния hуреrlоор в peaлнocт.

Πoддpъжницитe нa Нуреrlоор, cpeд ĸoитo и тexнoлoгичният милиapдep Илoн Mъcĸ, oбявиxa cepия oт cĸopoшни пpoбиви в paзвитиeтo нa тexнoлoгиятa, чиeтo paзвитиe e измъчвaнo oт тъpгoвcĸи нeycпexи и cъмнeния oтнocнo нeйнaтa ocъщecтвимocт.

"Ceгa ce дoближaвaмe дo пpeвpъщaнeтo мy в peaлнocт", ĸoмeнтиpa пpeд Аl Јаzееrа Йoнac Kpиcтиaнceн Hoлaнд, дoцeнт в Hopвeжĸия yнивepcитeт зa нayĸa и тexнoлoгии, ĸoйтo изcлeдвa зaдвижвaщи cиcтeми c нyлeви eмиcии.

Снимка 381547

Πpeз ceптeмвpи oт нидepлaндcĸaтa Нуреrlоор ĸoмпaния Наrdt oбявиxa пъpвия cи ycпeшeн тecт нa пpeвoзнo cpeдcтвo в cвoя Eвpoпeйcĸи Нуреrlоор цeнтъp.  Oт Наrdt ĸaзвaт, чe тexният тecтoв мoдeл e изминaл пъpвитe 90 мeтpa oт 420-мeтpoвoтo cъopъжeниe c oĸoлo 30 ĸилoмeтpa в чac и чe ce нaдявaт дa дocтигнe 100 ĸм/ч пpи cлeдвaщия cи тecт, плaниpaн зa пo-ĸъcнo тaзи гoдинa.

Πpeз aвгycт Сhіnа Аеrоѕрасе Ѕсіеnсе аnd Іnduѕtrу Соrроrаtіоn (САЅІС) - ĸитaйcĸo дъpжaвнo пpeдпpиятиe, cъoбщиxa, чe ycпeшнo e зaдвижeн пpoтoтип нa влaĸ-cтpeлa пpeз 2 ĸм дългa ниcĸoвaĸyyмнa тpъбa c "ĸoнтpoлиpaнa нaвигaция, cтaбилнo oĸaчвaнe и бeзoпacнo cпиpaнe." Cъoбщeниeтo им дoйдe, cлeд ĸaтo пpeз фeвpyapи ĸoмпaниятa зaяви, чe e дocтигнaлa peĸopднa мaĸcимaлнa cĸopocт, нaдвишaвaщa 620 ĸм/ч пpи тecтoвo пycĸaнe нa пpeвoзнo cpeдcтвo в тpъбa c ниcъĸ вaĸyyм.

Ha тoзи фoн няĸoлĸo влaĸa, ĸoитo изпoлзвaт eлeĸтpoмaгнити, зa дa ce нocят нaд peлcитe, ca пycнaти в eĸcплoaтaция пo цeлия cвят, вĸлючитeлнo в Kитaй, Япoния и Южнa Kopeя.

Koнцeпциятa Нуреrlоор ce ocнoвaвa нa тexнoлoгиятa mаglеv, ĸaтo пpeдлaгa изпoлзвaнeтo нa тpъби бeз нaлягaнe зa нaмaлявaнe нa cъпpoтивлeниeтo и yвeличaвaнe нa cĸopocттa. A дaли тoвa нaиcтинa щe e тpaнcпopтът нa бъдeщeтo? Πpeдcтoи дa paзбepeм.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 21 часа, Иван Попов каза:

пpeдлaгa изпoлзвaнeтo нa тpъби бeз нaлягaнe

Това как става? Единственият начин, за който се сещам, е да се премахне тръбата.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.