Прескочи до съдържание

Амалфи - колко дни оптимално да предвидя?


Гост

Препоръчани мнения

Аз вече съвсем се обърках за Соренто ли говорим или за Салерно. Лично аз свързвам Соренто с детски спомени, но това не е важно. Важно е местоположението на Соренто, което предопределя изборът ми за база по отношение на целия район - неаполитански залив, Везувий, Помпей и амалфийско крайбрежие. Салерно е прекалено отдалечено в края на цялото това чудо и всъщност представлява обикновено и скучно морско градче...


Снимки от Соренто в профила на жена ми в социалните мрежи...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ами, аз проверих транспортните връзки и това, че логистично е по-удобно не е много вярно. Еднакво удобно е. Да не говорим, че да отидеш до Салерно с влак от Рим е по- лесно, защото има директни влакове, докато да отидеш до Соренто трябва се се прекачиш на Неапол.  Автобусите, които обикалят Амалфийския залив са едни и същи, до Везувий също има удобна транспортна връзка. Единствено достъпа до Капри е по-бърз от Соренто и през зимните месеци до Капри можеш да отидеш само от там и от Неапол. Корабчетата от Салерно пътуват по-дълго, ама според мен гледката към залива компенсира този недостатък и го превръща в позитив. Отделно започват да пътуват от април до края на октомври, та едва ли липсата на ферита спира потока от туристи. От съветите по разни форуми даже разбрах, че пътувайки от Салерно към Амалфи бусчетата са по празни, защото тълпата пътува в обратна посока.Отделно поради по-малкото туристи цените там са по-нормални.

Ние също не се бяхме базирали нито в Салерно, нито в Соренто, а над Майори, но пък ходихме специално до Салерно. Знам, че има малка разлика в това как италианците приемат едно място и останалите туристи. Та за това ми беше интересно да видя разликата в градчетата. Започвам, обаче, да си мисля, че просто едното е по-известно и поради тази причина всички ходят там, докато другото е по-самобитно и малко познато и това е причина да се избягва. Поради това се изпуска и Vetri sul mare, което по мое мнение е изключително цветно и приятно място, но пък е близо до Салерно.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз си признавам, че хал хабер си нямах на идея какво и що относно градчетата, преди да изчета форума (и да пусна след това тема). Моите спомени от района са също детски - Джеймс Хадли Чейс - Чакам те в Соренто  :biggrin:

 

Та когато преглеждах мненията, отворих да видя Салерно - и признавам не ми хареса. Много високи блокове, които хич не ми се връзват с Амалфи... Иначе обожавам самобитността, но не и големите градове (ако добре се изразявам). Виж Vetri sul mare ще го посетя без значение къде съм отседнала. 

 

Aпропо, Maiori много ми хареса! Просто не гледах тези места, защото имах задръжки за кола. Сега ще направя втора стратегия - с нощувка с изглед (по-отдалечено и с паркинг) и наемане на кола. После ще преценявам. 

 

Благодаря на всички!

Връзка към коментар

Хм, високи блокове сигурно има.

Аз обаче видях ето това:

 

post-514-0-29990200-1471255271_thumb.jpgpost-514-0-67020400-1471255278_thumb.jpgpost-514-0-60317000-1471255285_thumb.jpg

post-514-0-29074600-1471255417_thumb.jpg

 

 

Иначе, когато аз тръгнах за този район, в главата си имах една неаполитанска канцонета за Соренто.

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

за мен лично Соренто не беше изобщо впечатляващ, особено сравнен с Позитано и Амалфи. Посетих го главно заради изоставената мелница и защото влака от Неапол така или иначе стига само до него   :lol:

Връзка към коментар

за мен лично Соренто не беше изобщо впечатляващ, особено сравнен с Позитано и Амалфи. Посетих го главно заради изоставената мелница и защото влака от Неапол така или иначе стига само до него   :lol:

 

Проблемът с впечатляващите места е, че са твърде колоритно впечатляващи като цена също :) Иначе аз не държа на Соренто изобщо. Бих го предпочела пред Салерно просто, и то на база усещания... 

Връзка към коментар

Е, Соренто наистина е по средата и по-става за база. Салерно е съвсем в единия край и ако искаш Неапол, Помпей, Капри, все трябва да се прекачваш и да пътуваш.

 

Aпропо, Maiori много ми хареса! Просто не гледах тези места, защото имах задръжки за кола. Сега ще направя втора стратегия - с нощувка с изглед (по-отдалечено и с паркинг) и наемане на кола. После ще преценявам. 

 

Благодаря на всички!

Te всички населени места са интересни, дори и само да ги погледнеш отвисоко. Майори, Минори, Фуроре, Равело задължително (влез в някоя от вилите), то е малко нагоре и настрани от пътя. Има и къмпинги, ние спахме в къмпинги в Помпей и Кастеламаре ди Стабия, с бунгала и каравани, не в палатка. Не е красиво и романтично, както хотелите по брега, но е доста по-евтино.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е, Соренто наистина е по средата и по-става за база. Салерно е съвсем в единия край и ако искаш Неапол, Помпей, Капри, все трябва да се прекачваш и да пътуваш.

 

Te всички населени места са интересни, дори и само да ги погледнеш отвисоко. Майори, Минори, Фуроре, Равело задължително (влез в някоя от вилите), то е малко нагоре и настрани от пътя. Има и къмпинги, ние спахме в къмпинги в Помпей и Кастеламаре ди Стабия, с бунгала и каравани, не в палатка. Не е красиво и романтично, както хотелите по брега, но е доста по-евтино.

 

Сигурно ставам досадна, ама отново ще се повторя. :)

Соренто е по-средата между Неаполитанския и Амалфийския залив, ама Салерно - Неапол с кола се взема по бързо, защото има хубава безплатна магистрала.

Разстоянието между Соренто и Амалфи е почти еднакво с разстоянието между Салерно и Амалфи, само дето второто е с по-хубави гледки към залива.

И има директен влак от Салерно до Помпей и до Неапол, както и лодки до Капри. Нищо не се сменя. Автобусите, които се ползват от Соренто са същите и от Салерно.

Чисто логистично няма разлика. Друг е въпросът в усещането за града. Може на един да хареса повече едното място, а на друг другото. Просто Соренто по една или друга причина е по-известно, там са били съсредоточени и туристическите компании, та може и за това да е така. Възможно е и транспортните връзки от скоро да са уредени от Салерно и именно за това Соренто да е по известно. Нямам идея..

Връзка към коментар

Сигурно ставам досадна, ама отново ще се повторя. :)

Соренто е по-средата между Неаполитанския и Амалфийския залив, ама Салерно - Неапол с кола се взема по бързо, защото има хубава безплатна магистрала.

Разстоянието между Соренто и Амалфи е почти еднакво с разстоянието между Салерно и Амалфи, само дето второто е с по-хубави гледки към залива.

И има директен влак от Салерно до Помпей и до Неапол, както и лодки до Капри. Нищо не се сменя. Автобусите, които се ползват от Соренто са същите и от Салерно.

Чисто логистично няма разлика. Друг е въпросът в усещането за града. Може на един да хареса повече едното място, а на друг другото. Просто Соренто по една или друга причина е по-известно, там са били съсредоточени и туристическите компании, та може и за това да е така. Възможно е и транспортните връзки от скоро да са уредени от Салерно и именно за това Соренто да е по известно. Нямам идея..

 

Еми, ако трябва да пътувам по магистрала, никога не бих наела кола. Има си влакове. Тя идеята не е в магистралите там и бързото пътуване, а е в крайбрежната магия... Абе не ставаш досадна :) Всяко мнение помага. Друг е въпросът че всички високи места (с паркинги) са кощунствено скъпи - или са изчерпани. Аман. То ми се отщя да ходя... Благодаря ти! 

Връзка към коментар

Е то и влак има. По брега един ден, другите по магистралата - Неапол, Помпей. Или влака, там кола не е задължителна, може и да пречи. За мен с кола има известна свобода и неплануваност, минавам по пътя, като замръкна спирам в първия хотел или къмпинг... Ама май тия времена вече са отминали. С кола става по-трудно да вземеш корабче, защото трябва да се върнеш откъдето си го взела и отива повече време. С колата мога да спирам да снимам, където ми хареса, аз затова я ползвах предимно. Не знам, както и да го направиш все е хубаво.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Хахаха, как ще ти се отще, както вече имаш план и остава само да тръгнеш. Не го мисли повече, първата идея е най-добрата. Удовлетворена си от план, нощувка и място за отсядане, няма причина да не изкараш чудесно.

Питането ми не е свързано с твоето пътуване.

 

 

Междувпрочем магистралата не е за отписване, защото гледката към Везувий не е за изпускане.Колко снимки направих на тази магистрала, аз си знам. Предполагам, че и с влака гледката е същата.

 

Днес питах защо всички избират едното след като логистично са еднакви, ако говорим за периода април-октомври. Ако говорим за зимата безспорно Соренто е по-добър избор.Аз очаквах отговори, че там атмосферата е друга или нещо съвсем различно от логистиката.Явно няма друг отговор. Следващият път ще се завъртя специално в Соренто, че да намеря отговора за себе си.

 

Ще потърся хотела, който ние ползвахме в Майори, че той беше с безплатен паркинг. Стаята ни гледаше към планината, та не знам от другата страна гледката дали е добра. Ама, доста се озорихме докато го открием, защото пак аз го бях измислила. Беше по -евтин от другите и със собствена кухня, която беше изключителна. Останалото не беше нищо особено и аз не се впечатлих от него за това и не го препоръчах. Пък и става само, ако си с кола. Но смятам, че планът ти е достатъчно добър, за да го променяш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е то и влак има. По брега един ден, другите по магистралата - Неапол, Помпей. Или влака, там кола не е задължителна, може и да пречи. За мен с кола има известна свобода и неплануваност, минавам по пътя, като замръкна спирам в първия хотел или къмпинг... Ама май тия времена вече са отминали. С кола става по-трудно да вземеш корабче, защото трябва да се върнеш откъдето си го взела и отива повече време. С колата мога да спирам да снимам, където ми хареса, аз затова я ползвах предимно. Не знам, както и да го направиш все е хубаво.

 

Аз това шофиране ту го махам, ту го слагам... хах... Просто Duke е много убедителен за уникалността на шофирането там. Освен да си следвам първия план, както казва Мили - и може пък да си наема кола за еднодневно обикаляне по шосе само - и да я върна вечерта, ако толкова съм се тръшнала :) 

П.П. Или пък скутер, ама хич не съм убедена в майсторството на шофьорите там - и на моето на скутер, така че някоя малолитражка  :) 

Връзка към коментар

Това, в което ние спахме се казва Novella Holiday и по наше време беше тризвезден хотел. Намирам го в триваго за 40 евро за твоите дати. Намира се в Трамонти, което е точно над Майори или Минори и е на хълм. Сега обаче го дават като B&b Novella, но пък пак се коментира кухнята. Погледни го, ако ти хареса. Ние търсихме нещо евтино, а не гледка, но паркинга му е безплатен.

Тогава ни обясняваха, че по някаква пътека за 10 Мин. си до крайбрежието, ама на нас не ни се вярваше да е така. С кола поне 10-15 минути въртяхме из завоите.

Виж му все пак отзивите за местоположение.

Редактирано от mililia
Връзка към коментар

Ние спахме две нощи в Амалфи и една в Соренто - все в центъра, а нощувките ни бяха около 60 лв. на човек. Сега проверих хотелите, в които бяхме, но неизменно за май догодина са заети. Не ми е особено достоверно и си мисля да не би пък да не ги пускат в продажба толкова рано и да се появят на по-късен етап? Т.е. след няколко месеца да има повече и по-изгодни опции за нощувки?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря ви. Голямо мислене му ударих :)

 

 

Ние спахме две нощи в Амалфи и една в Соренто - все в центъра, а нощувките ни бяха около 60 лв. на човек. Сега проверих хотелите, в които бяхме, но неизменно за май догодина са заети. Не ми е особено достоверно и си мисля да не би пък да не ги пускат в продажба толкова рано и да се появят на по-късен етап? Т.е. след няколко месеца да има повече и по-изгодни опции за нощувки?

 

Факт е, масово всичко се заема сега. Вероятно не е реално, но реално това виждам. Резервацията ми е с безплатна отмяна, така че ще надавам око... Благодаря ти.

 

 

Това, в което ние спахме се казва Novella Holiday и по наше време беше тризвезден хотел. Намирам го в триваго за 40 евро за твоите дати. Намира се в Трамонти, което е точно над Майори или Минори и е на хълм. Сега обаче го дават като B&b Novella, но пък пак се коментира кухнята. Погледни го, ако ти хареса. Ние търсихме нещо евтино, а не гледка, но паркинга му е безплатен.
Тогава ни обясняваха, че по някаква пътека за 10 Мин. си до крайбрежието, ама на нас не ни се вярваше да е така. С кола поне 10-15 минути въртяхме из завоите.
Виж му все пак отзивите за местоположение.

 

Ако е без гледка, няма да отида... хах.. Целта на упражнението би било по-трудно-достъпно, но да си пия виното на тераса към морето. Проблемът е, че искат да ги купувам тези тераси, не да ги наемам :)

 

Спрях се на този ти съвет, благодаря ти.

 

 

Хахаха, как ще ти се отще, както вече имаш план и остава само да тръгнеш. Не го мисли повече, първата идея е най-добрата. Удовлетворена си от план, нощувка и място за отсядане, няма причина да не изкараш чудесно.
 

 

Мисля, че си права. Засега планът се формира така:

 

Петък, 26 май - кацане в 9.30, оставяне на багажа на гарата, скитане до 19/20 часа, неаполитанска тратория и прословут залез, влак за Соренто (остава да се разбера с хоста на къщата за гости, влакове има до късно).

 

http://www.booking.com/hotel/it/bella-39-mbriana.en-gb.html

 

Събота, 27 май - Амалфийското крайбрежие с лодка само - Позитано, Амалфи

 

Неделя, 28 май, - Капри - с лодка

 

Понеделник, 29 май - Амалфийското крайбрежие с кола под наем (извън уикендния трафик) - останалите прелести: Priano, Minori, Maiori, Vietri sul Mare, Ravello, други.

 

Вторник, 30 май - Влак до Ерколано - ако имам музейно настроение :) - Неапол (багажа на гарата), едно траверсче из града и следобяд обратен полет.

 

Това ще го кръстя Вариант 1. Той не изисква друго, освен едно още букване на кола под наем за един ден. Ако излезе някой очарователен Вариант 2, няма да е проблем да превключа :)

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

 

 

Междувпрочем магистралата не е за отписване, защото гледката към Везувий не е за изпускане.Колко снимки направих на тази магистрала, аз си знам. Предполагам, че и с влака гледката е същата.

 

Днес питах защо всички избират едното след като логистично са еднакви, ако говорим за периода април-октомври. Ако говорим за зимата безспорно Соренто е по-добър избор.Аз очаквах отговори, че там атмосферата е друга или нещо съвсем различно от логистиката.Явно няма друг отговор. Следващият път ще се завъртя специално в Соренто, че да намеря отговора за себе си.

 

 

Защото не спираш да го повтаряш, нека в прав текст да кажа, че твърдението или въобще размислите относно логистично сравнение между Салерно и Соренто са като в онази песен "аз съм от Твърдица, ти си от Париж..." Въобще не мога да разбера твоята теза, а с включването на гледките от магистралата съвсем ме загуби. Ясно че е въпрос на вкус и лични предпочитания, но да бъдеш на това място и да бягаш от един от най-живописните пътища в Европа е грехота. Останалото е въпрос на география. Отваряш картата и с просто око забелязваш, че Соренто се намира в средата на всичко в района...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Явно се налага да се самоцитирам:

Никога няма да забравя гледките, откриващи се по пътя между Салерно и Позитано. Ако не те е страх да караш по такъв път не изпускайте този преход. Това е незабравимо и споменът ще остане за цял живот.
 

 За шофьора е ужасно, но може да се спира за хубави снимки, а също и на сергии с плодове за пресни фрешове. 

 

 Пътят от Салерно до Позитано е наситен с красиви гледки, а по пътя между Неапол и Салерно не се минава през морски гледки, но те съпровожда Везувий. От Позитано до Соренто пътят не е нищо особено, освен един хълм от който се виждат фарайолите на Капри. 

 

 Корабчетата от Салерно пътуват по-дълго, ама според мен гледката към залива компенсира този недостатък и го превръща в позитив

 

Гледките към залива са най-красивите и точно за това се замислих. Целта е една, но пътищата за постигането и могат да са различни.

Не знам ти защо се дразниш, ама както сам пишеш не успяваш да ме разбереш.  Минах нееднократно и през двата залива и в двете посоки точно заради гледките, минах и през вътрешността, защото и там е красиво. Амалфийския полуостров е доста разнообразен на гледки, поради което е и уникален. Личната ми топ гледка е пътят между Ветри сул маре и Позитано.  

 

Защото не спираш да го повтаряш, нека в прав текст да кажа, че твърдението или въобще размислите относно логистично сравнение между Салерно и Соренто са като в онази песен "аз съм от Твърдица, ти си от Париж..." Въобще не мога да разбера твоята теза, а с включването на гледките от магистралата съвсем ме загуби. Ясно че е въпрос на вкус и лични предпочитания, но да бъдеш на това място и да бягаш от един от най-живописните пътища в Европа е грехота. Останалото е въпрос на география. Отваряш картата и с просто око забелязваш, че Соренто се намира в средата на всичко в района...

Напълно съгласна с подчертаното. И на сравнението се усмихнах, въпреки че целта ти е да ме засегнеш. С времето се научих да приемам нещата по-философски, та не мисля да се впрягам. Бях и в "Твърдица" и в "Париж", но избрах трето, та личния момент в случая е неуместен.  

 

Рейни, открий мястото сама за себе си, както ти си знаеш. Готова си с всичко. 

А, аз обещавам да не те разконцентрирам. 

 
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

а ти няколко пъти повтори нещо, което е далеч от истината и затова реагирах...

Говори конкретно, кое е далеч от истината? Факти? Иначе хвърляш твърдения в пространството, оставяйки впечатление, че ти единствено си прав.

Преди да напиша нещо съм го проверила в разписанията на Trenitalia, Sita - автобусната компания за района, разписанията на феритата и лодките, както и необходимото време за придвижване с кола и влак.Проверих и дали за да се стигне до набелязаните места е необходима смяна на влакове, автобуси или лодки. Еми, няма прекачване.

Всички говорите за логистика, та за това ти пиша горното. Иначе приемам, че на тези, които са видяли и двете места им харесва Соренто, а другото не. Въпрос на предпочитание.

На мен пък ми харесва Амалфи.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Евгени Димитров

Как е положението при Амалфи и Позитано с паркирането? Няколко пъти съм бил в Неапол, но от много програми все изпускам Амалфи и Позитано. На снимки изглеждат ужасно тесни и без много възможности за паркиране.

До Позитано ходихме с автобуса. Иначе за Амалфи имаше места за паркиране, в Равело също. Бяха по €1,5-2 на час.

Връзка към коментар

О, чак сега виждам темата, за съжаление. Но аз пък ще подам още една идея за тези, които тепърва ще ходят към Костиера Амалфитана, а по-точно: В Кастеламаре ди Стабия има лифт, непосредствено до гарата на Чиркумвезувиана /местната ж.п. компания/, там спират влаковете за Соренто. Та, с този лифт за десетина минутки някъде, можете да се качите на Монте Фаито. От площадката на горната станция на лифта тръгвате по широката алея вдясно, която за около 600м постепенно се превръща в тясна планинска пътека. В края си тази пътека излиза на една голяма наблюдателна площадка, от която се вижда като на длан целият Неаполски залив, цялата Костиера Амалфитана от страната, която е към този залив (Позитано, Амалфи и т.н. са от другата страна на планината), вижда се идеално Соренто с всичките малки градченца-кварталчета преди него, вижда се също така и остров Капри. Освен това там има и кафе-ресторант, масички навън покрай парапетите на част от терасата, чадърчета, пейки. Гледките са неописуемо красиви и запомнящи се, снимките колкото и да са добри, не са в състояние да предадат възторга, който те връхлита и те държи после доста дълго след като си си заминал от Италия :) За цялата разходка стигат два часа, освен ако не поискате да се изкефите на макс и решите да пиете по едно кафе или друго, докато се наслаждавате. Уверявам ви, мястото е магическо! 
Колкото до Наполи - това е един много особен град. На пръв поглед мръсен, шумен, пълно неглиже - бррр... На втори, обаче, започваш да откриваш финтифлюшките му, после внезапно се натъкваш на някое архитектурно или художествено бижу и.... ееми, ако си падаш по подобни неща започваш да се вглеждаш, да ги търсиш, и с всяка стъпка, едва ли не, да ги откриваш. Но Наполи не е само това! Наполи е и атмосфера, начин на живот, въобще някаква уникална палитра от усещания. Невероятно мелодичен /и трудно разбираем/ език, мноого вкусна храна, божествено вино и перфектно кафе. Трябва да минеш два-три пъти из него, да се качиш на Сан Елмо, да надникнеш в Санта Киара и Сан Дженаро, да се отбиеш до Каподимонте. Ако пък си падаш по подземни тунели и катакомби - и такива има. Наполи е мърляв, олющен и доста запуснат, но си има и своите елегантни жилищни квартали, плъзнали по хълмовете, и Чентро Диреционале /квартал, подобен на парижкия Де Фанс/, и грозните стари крепости до морето, и красивата галерия Умберто, и пищната опера Сан Карло, и строгия кралски дворец пред  "шантавия" Плебишито... Нещо като стара-стара дама облечена в някога красиви дантели, малко си е поразмазала червилото, парфюмирана е натрапчиво, но пък приятно, леко е недоскив и недочуй, но пристъпва със старовремските си токчета с вдигната глава и мека усмивка -  с достойнство, елегантно.. и с непукизъм. Гордост и страсти, музика от душата и за душата. О, и колко още може да се каже за Наполи...
Впрочем, бидейки вече там, ако пренебрегнете добронамерените предупреждения и се шмугнете из уличките на Спаньоли, имате велик шанс за броени минути да се окажете насред сцена като от филм на Фелини - това е мини град в града, квартал с уникална атмосфета и неописуем колорит. И в който спокойно може да се загуби човек. Ама и буквално...

Познавам хора, които не понасят Наполи, потрисат се. Познавам и такива, които са влюбени в него. И аз съм от тях :)

И един съвет, който всички кореняци доброжелателно дават на новодошлите в града: дръжте много здраво чантите си в Наполи! Но на Капри, споко, там няма почти никакъв шанс да бъдете обрани. Обръщам все пак внимание на думичката "почти" /за всеки случай/   :)  
О, и едно предупреждение към дамите: Достатъчно е, примерно, да попитате някой случаен мъж на гарата за нещо и дори да не успее да ви отговори изчерпателно, 99% е сигурно, че до 10 минути ще направи всичко възможно да му обърнете още внимание, да ви разприказва и накрая ще ви напише и телефонния си номер на неизвестно как появило се късче хартия или трамваен билет и ще помоли за среща просто така, на по кафе. Как защо? Защото, синьора, сте "молто белла" и "интересанте". Или на друго място, ако сте - стига да не бърза много за някъде, истинският напулетано /така се наричат помежду си/ с ослепителната си усмивка незабавно ще ви покани в отсрещното кафе да пийнете нещо и да си побъбрите. Само? Ма, черто, натуралменте!   ;)  Изобщо, за мъжете-напулетани е въпрос на чест да се опитат да ви "свалят". Но дали ще стане, зависи само от вас, дами :)

post-5042-0-12822800-1471302753_thumb.jpg

post-5042-0-86006000-1471302769_thumb.jpg

post-5042-0-69664500-1471302792_thumb.jpg

  • Харесвам 27
Връзка към коментар
Евгени Димитров

Въобще не съм знаел, че има такъв лифт там. Леко ме доедя сега. Щях да отида със сигурност. Много ми харесват подобни панорами на градове. Тибидабо в Барселона е чудно място, ако мога да го сравня.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

iaia_mama,

заради старата-стара дама с дантелите :) следващата ми Италия ще е със сигурност Наполи! :) Незнам защо все заобикалях този район до сега. Благодаря за споделеното!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Въобще не съм знаел, че има такъв лифт там. Леко ме доедя сега. Щях да отида със сигурност. Много ми харесват подобни панорами на градове. Тибидабо в Барселона е чудно място, ако мога да го сравня.

Разбирам те, защото и аз, където и да отида, все гледам в някой момент да се кача някъде нависоко и от там да видя и панорамата на мястото, иначе сякаш нещо не ми достига съвсем :)

Но пък ето, имаш чудесна причина да отидеш пак до Наполи!

Апропо, да добавя още малко към предния си пост. На горната станция на лифта се излиза на Пиацале Фунивия /малко площадче/ и както казах, за гледките към Неаполитанския залив се хваща алеята вдясно. А тези, които обичат да се катерят по планините и имат един ден на разположение, след като се нагледат от терасата, трябва да се върнат обратно и да хванат пътя вляво /Страда Креста/, който върви покрай къщите.  Пътят е съвсем добър, местните хора /от къщите/ си пътуват с колите по него. Но след около 2,5км има разклонение.

Ако се тръгне надясно, се върви за кратко по много тесен път, после той става пътека в гората /общо около 500м/ и накрая се излиза на едно местенце пак с гледка над Амалфитана, но по-скоро към по-ниските части на планината и към Соренто, а и то е сравнително малко и зашумено.

Ако тръгнете наляво по пътя, след още около 1,5км стигате до Рефуджо Сан Микеле, точно до телевизионните кули на RAI . Самото "рефуджо" не е толкова интересно - малка църквичка, но от там също се откриват великолепни гледки към Неаполитанския залив, Везувий и вътрешността на Кампания..

За мен, обаче, е по-интересно от разклонението да се продължи по пътеката напред, защото след около 2км се стига на върха на хребета и ако имате късмет с времето, т.е. да е ясно или поне с малко стелещи се облаци /а тогава е, бих казала, направо божествено!/, ще можете да се насладите на панорамата над ЦЯЛА Амалфитана и на Позитано, което се вижда далееч долу под краката ви. Но трябва да знаете, че за тази екскурзия трябва да сте облечени и обути като за планина. Около километър и нещо се ходи по слабо насечен терен, но последните 500 метра се върви точно по "козя" пътека и освен да вървите внимателно ще трябва да следите и маркировката. Но пък преливането от радост от гледките там горе ви е гарантирана!   :)

post-5042-0-54591900-1471324567_thumb.jpg

  • Харесвам 10
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.