Прескочи до съдържание

Най-доброто от Япония за 8 осем пълни дни...


Duke

Препоръчани мнения

Хотелът,който цитира Samuraika в Нара беше много добре.Намира се на самата JR гара.Във същата сграда има два супера.На 50-100метра има и няколко ресторантчета.

Duke,съвет от мен гледай в хотелите да имаш онсен.Ние съвсем случайно в три от хотелите имахме,голямо предимство си е-цял ден мяташ крачолите и вечер като си вземеш един онсен си е супер.

За малко по-незапознатите с Япония, които следят темата - какво е онсен? :/

 

Извинявам се за оффтопика :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да се изкажа и аз. Първо шапка ти свалям за систематизираното питане с точна и ясна визия на нещата.

В Турските боинг икономичната класа всички редове са 2+4+2 само като вметка, ако се спреш на тях, няма нужда да си на последните редове.

Относно JRpassa - при мултисити билет няма нужда от пас.

Малко сметки:

Осака-Токио (или обратно) -  8-10k йени,

за района Кансай - Нара-Киото-Осака - Кинтецу пас за 5 дни с трансфер до летището за 5800yen,

в Токио може да карате и на билетчета зависи как нагласите програмата или максимум дневна карта за 500-600йени

С пас или без отделно за Киото дневна карта за автобусите 500йени на ден

от/до Нарита - 1300йени , с пас този разход го няма, ако го оставите да ви важив деня за Токио

Бих включила Никко - с пас може да стигнете, без пас около 2500йени отиване и връщане до Токио

 

Ако пропускам нещо или съм объркала  цена, моля някой да ме поправи.

 

Мда, самурайка изчерпателна както винаги. Аз докато си напиша мнението, тя е обяснила всичко с линкове. оставям го все пак.

 

Онсен са най-общо казано бани - градски вътрешни басейни или външни извори за къпане с гореща вода.

Редактирано от silvia_b
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

В Шогун имаше една паметна сцена с едно къпане на Марико сан и Анджин сан, даже и в българския филм "Маневри на 5тия етаж" е спомената. И в "Последния самурай" има подобна. Класика в жанра е онсен. И не си носете бански - баня си е.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Благодаря и на теб за инфото!

 

 

В Турските боинг икономичната класа всички редове са 2+4+2 само като вметка, ако се спреш на тях, няма нужда да си на последните редове.

 

Сигурно имаш предвид A330-200, които са в тази конфигурация, а именно 2-4-2. Тези самолети летят по отсечката Истанбул - Осака и обратно. Връщането и отиването до Токио е с B777-300ER, които принципно са в конфигурация 3-3-3, но специално тези на турците имат три последни реда в конфигурация 2-3-2, които съм си заплюл... ;)


В Шогун имаше една паметна сцена с едно къпане на Марико сан и Анджин сан, даже и в българския филм "Маневри на 5тия етаж" е спомената. И в "Последния самурай" има подобна. Класика в жанра е онсен. И не си носете бански - баня си е.

 

Казваш, като същински Бай Ганьо да се излюскам със засилка... :P

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За малко по-незапознатите с Япония, които следят темата - какво е онсен? :/

 

Извинявам се за оффтопика :)

Минерална баня.Навремето е била смесена,сега не-отделно мъжка и женска.На места,където помещението е едно има часове за мъже и часове за жени.Като в градска баня /за тези,които помнят какво е градска баня/ къпането става гол.Първо се къпеш хубаво на едни столчета с душ или с тас,има всякакви спуни и шампоани.После се киснеш в малък басейн.Обикновено басейните са два-вътрешен и външен.

Като ходихме да гледаме маймуни в парка Жигокудани,спахме в едно курортно селце до Нагано и почти във всяка къща имаше онсен.Интересното е,че хора от хотели,където има онсен,ходеха в други обществени онсени.Може би това си е традиция /Саму ще каже/.Уличките на селото бяха калдаръмени и тесни.Хората ходеха на онсен в бели халати и дървено сабо.

Като човек,на който един-два храма на ден са му предостатъчни,бих казал че онсените са от задължителните за посещение места.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Защо ми се струва, че говорим за различни неща?

Ние с Дюк говорим за самолетен билет мулти-сити -с кацане в Осака и излитане от Токио.

Другите да не би да имате предвид мулти-сити за в Япония?И защо да няма нужда от пасове?

Нали от Киото ще ходи наоколо?

Аз бих го направила по този начин - няма да го активирам веднага и първия ден ще разгледам Киото, а ще го активирам така, че да ми важи и в Токио, докато си тръгнем.

Да се изкажа и аз. Първо шапка ти свалям за систематизираното питане с точна и ясна визия на нещата.

В Турските боинг икономичната класа всички редове са 2+4+2 само като вметка, ако се спреш на тях, няма нужда да си на последните редове.

Относно JRpassa - при мултисити билет няма нужда от пас.

Малко сметки:

Осака-Токио (или обратно) -  8-10k йени,

за района Кансай - Нара-Киото-Осака - Кинтецу пас за 5 дни с трансфер до летището за 5800yen,

в Токио може да карате и на билетчета зависи как нагласите програмата или максимум дневна карта за 500-600йени

С пас или без отделно за Киото дневна карта за автобусите 500йени на ден

от/до Нарита - 1300йени , с пас този разход го няма, ако го оставите да ви важив деня за Токио

Бих включила Никко - с пас може да стигнете, без пас около 2500йени отиване и връщане до Токио

 

Ако пропускам нещо или съм объркала  цена, моля някой да ме поправи.

 

Мда, самурайка изчерпателна както винаги. Аз докато си напиша мнението, тя е обяснила всичко с линкове. оставям го все пак.

 

Онсен са най-общо казано бани - градски вътрешни басейни или външни извори за къпане с гореща вода.

Сега гледам, Токио -Осака без запазено място е 13 620 йени, а с място е 14 250, смятайте наново.
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Защо ми се струва, че говорим за различни неща?

Ние с Дюк говорим за самолетен билет мулти-сити -с кацане в Осака и излитане от Токио.

Другите да не би да имате предвид мулти-сити за в Япония?И защо да няма нужда от пасове?

Нали от Киото ще ходи наоколо?

Аз бих го направила по този начин - няма да го активирам веднага и първия ден ще разгледам Киото, а ще го активирам така, че да ми важи и в Токио, докато си тръгнем.

Сега гледам, Токио -Осака без запазено място е 13 620 йени, а с място е 14 250, смятайте наново.

 

Ами и аз говоря за същото София-Осака-Токио-София . С пас е безспорно по-удобно, но тъй като не е евтин и в случая най-голямата отсечка е една , просто правим сметки, че би било по-евтино без пас. За цената точно не споря, тъй като сега се сещам, че приятелите, с които пътувахме спаха в Нагоя и 10к йени им беше билета до Токио с Нозоми, тъй че наистина до Осака ще да е повече. С мултисити не е задължително да се спести от джей ар пас, тъй като със сигурност пък ще спестят време.

Връзка към коментар

Аз не схванах връзката между мулти-сити и JR Pass, ама карай.:(

Ние например, ползвахме мулти-сити, за да не се връщаме в Токио.Но ние бяхме по 10 дни и в Токио, и в Киото.Пасовете активирахме така, че с тях да пътуваме Токио -Киото, после с тях обикаляхме 7 дни, като изтекоха, последните три дни отделихме на самото Киото.За много пътуване, с тези карти е супер.В Токио си купувахме еднодневни билети или си маахме пеш, ама си имахме достатъчно време.

Пасът изглежда скъп, защото парите ги даваш наведнъж, пък другото -едно по едно и се забравя.Ама хората са го сметнали, че за много обикаляне си е благинка.

Редактирано от AlexandraKo
Връзка към коментар

Явно е въпрос на сметки, но те могат да бъдат направени едва след като се купят самолетни билети и се пристъпи към вътрешната логистика. В този смисъл, бях те питал, но явно е останало незабелязано. Имаш ли спомен по колко ви излязоха билетите с турците от София? Не че препирам да купувам билети, но мразя когато не знам към какво се стремя...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Явно е въпрос на сметки, но те могат да бъдат направени едва след като се купят самолетни билети и се пристъпи към вътрешната логистика. В този смисъл, бях те питал, но явно е останало незабелязано. Имаш ли спомен по колко ви излязоха билетите с турците от София? Не че препирам да купувам билети, но мразя когато не знам към какво се стремя...

Аз май казах - някъде около цената, която каза ти. Може би, 680 евро, но на отиване кацнахме в Сеул, че първо бяхме там . Мулти-сити - то беше Сф-Ист-Сеул и Осака-Ист- Сф .Сеул-Токио с Ванила еър още по 100, та стана 780. Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз не взимам участие в Японските теми при такова силно местно участие :), а и ми е скромен опита. Да кажа, обаче, че от краткото ми посещение в страната бях изклюително очарована от старата Камакура - съвсем близо до Токио. Аз бях отседнала в Йокохама и един ден там беше просто прекрасна идея. Не знам дали е било споменавано... 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Пасове има много и различни. Програми има много и различни. Всичко е въпрос на сметки. Като си платиш мега ол инклузив и ти включва всичко - не го мислиш после. Но ако не си от яшните и пиеш само по едно малко вечер - за какво ти е?

 

JRpass ти дава свобода в придвижването - ако искаш спираш попътно в Йокохама, ако искаш - в Нагоя. Ако вали - отскачаш до Осака за аквариуми и музеи. Ако ти остане време някоя вечер - хоп на нощно корабче в Кобе. Не го мислиш, дето вика Александра - глътнал си горчивото лекарство още в България. Но ако имаш пасс - не те съветвам за мултисити билет. Не за друго, а ще можеш да направиш кръг Токио-Каназава-Киото-Осака-Нагоя-Йокохама-Токио . Според мен това е хубава програма (макар и леко натоварена) за 8 дена и виждаш най-доброто от страната.

 

Но ако не си с пас съвсем не значи, че няма да видиш и усетиш Япония. Напротив, даже може и да я усетиш по-добре. Ако сложим и фактора финанси - според мен последния ти ден в Токио отиди до Йокохама, от там с шинкансен до Нагоя. После вземи Кинтецу обикновен петдневен (3700 йени) и с него се придвижи Нагоя-Киото (ще минеш през по-провинциални и нетуристически места) в Киото си направи по едно ходене до Нара и едно до Осака и си излети от Осака на връщане. Това като най-евтин (но и най-постен) вариант.

 

Роже ме подсети за JRWest pass, който не включва шинкансен и е за Кансайския регион - експресните влакове между Киото-Нара-Осака-Кобе-Химеджи и всички локални държавни линии. Струва 6300 за 4 дни и ти покрива и летищния трансфер. Остава да си платиш отсечката Токио-Киото само, като може и да я летиш с нискотарифните Прасковки. Това е също добра и бюджетна опция. Но имай предвид, че експресните влакове не са толкова начесто като шинкансените (по един на час, че и по-малко) и не са така бързи. Иска една доза повечко планиране.

 

Ами...това е. Няма магическа формула. Въпрос на приоритети и сметки. Триангулиране на оптимална доза икономия на пари и време.

Ще ти се избистри като почнеш да си съставяш програма. Каквото и да ти говори всеки - има места, които ще поискаш да видиш и такива, които няма да те запалят въобще - още докато четеш за тях. Като вземеш да четеш за това къде какво има и си набележиш какво искаш да видиш ще се натъкмят и билетите и пасовете.

 

А онсените са специална тема, то си е вид туризъм. Определено сред нещата, които трябва да се опитат в Япония.

Редактирано от samuraika
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

JR West pass - как се тълкуват дните. Примерно за 1 ден. До полунощ на съответния ден или пълни 24 часа?

The validity of a rail pass starts from 12 a.m.

 

Т.е. важи ти от 00.00 часа на датата на активиране до 12.00 на същия ден. Ако го активираш в 2 на обяд ти се брои като цял ден.

Връзка към коментар

Не е ли обратното. Започва да тече от 12ч на обед. Примерно 10ч не изтича ли в 12 на обед. А ако активираш в 13ч/1 p.m./ да важи до 12ч на другия ден 

Редактирано от Kamen
Връзка към коментар

Да, май започвам да избистрям концепцията. На този етап ще задържа с билетите. Възможно е да излезе някоя промоция на катарците, макар, че май преди октомври надали ще имат подобна. Турците не ги виждам на промоция, но е възможно наистина да има отлив при тях и да свалят леко цените. Започвам да мисля, че мултисити си заслужава само при по-добра или равна цена със стандартен. Какво имам предвид? Насочвам се към три нощувки в Токио, което не е ново в плана. Новото е, че може би ще предпочета по-евтин, но за сметка на това по-качествен хотел в района на Осака за втората част от пътуването. Не ми е проблем всеки ден да пътувам по час-час и половина до Киото, Нара и там каквото още решим, а вечер да се връщаме в "базата". Моят дългогодишен опит показва, че е добре да се направи "база" когато се обикаля един район. Така е по-практично, отколкото всеки ден да местиш катуна. Тази концепция от само себе си налага купуване на JR пас. Май от самото начало бях свикнал с идеята, че ще купувам пасове. Предпочитам спестените пари от скъп хотел за пет вечери в Киото, примерно, да дам за пасове и да не го мисля този транспорт. Нека миналите по този път, както и японското чудо на форума да се изкажат компетентно относно "новото двайсе" от моя милост...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Като, че ли никой не е споменал, че може да се пътува и с Аерофлот през Москва. Когато ние пътувахме - 2014 г., София-Токио-София, билетите ни струваха по 420 евро. Престоят в Москва и на отиване и на връщане беше по около 2-3 часа. Пътува се много удобно. Самолета беше 2 + 4 + 2 седалки. А на всичкото отгоре пътувахме и на отиване и на връщане по около 50 пътника и за почти всички имаше по една цяла четворка седалки. Екипажът - стюардесите бяха много любезни. По няколко пъти ни храниха, достатъчно напитки имаше. Полетите ни бяха по 9 часа - Москва-Токио и Токио-Москва..Стори ни се много удобно цялото пътуване. Също си бяхме поръчали, още тук В България пасове. И ги ползвахме за еднодневно пътуване Токио-Киото-Токио, и в Токио по кръговата линия, непрекъснато. До Одайба си купихме еднодневна карта.

Но на мен ми е мъчно за детето Ви. Защо не го вземете с вас ?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аерофлот са ми последна опция при пътуване. Може би е наследство от миналото, но някак им нямам доверие. Не от техническа гледна точка, а принципно от държавна. Да не продължавам, че Георги ще се кара... Иначе, благодаря за предложението, ще хвърля едно информативно око и на тази опция за пътуване. Относно детето, което е на 20 години. Ами той е студент и по това време е на лекции, а може би и в сесия. Няма как да станат и двете неща едновременно. Животът е пред него, ще наваксва...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ние летяхме с Аерофлот, като компания са ОК - храната беше вкусна, самолетите чисти, разписанието спазено... Е, нямаше катарско обслужване, но тогава цената им беше най-добра, а и на отиване имаха най-кратък полет. За сметка на това, на връщане 16 часа на Шереметивео си бяха цяла вечност!

 

Duke, виждам, че си се насочил към нашия вариант. Ние също изкарахме 3 дни в Токио (всъщност бяха 5, но по 1 от Токийските дни ползвахме за Йокохама и Никко, така че в Токио изкарахме 3 дни). В Осака бяхме в хотел на 5 минути от гарата, Сутрин ставахме и хващахме влака за една спирка до Шин Осака, откъдето минават шинкансените и от там - към Киото, Хирошима и т.н. Ние като отидем някъде, обикаляме колкото е възможно повече, така че за нас пасовете винаги са изгодни. Както вече писах, Токио-Осака-Токио "избива" цената на паса, а с Осака - Хирошима - Осака, го "избихме" 2-ри път. Киото, Никко, Йокохама, Нара и т.н. бяха все бонус. Освен това е изключително удобно да не се замисляш какво може и какво не може да хващаш. Просто се мяташ на първия влак и готово... Пасът не покрива единствено двата най-бързи (не като скорост, а като време на пристигане заради по-малкото спирки) шинкансена - Нозоми и Мизухо. Всичко друго се покрива.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Duke, ти още тако започна темата и описа какъв тип турист си, разбрах че Осака е по-подходяща за теб от Киото. Давам и мотиви :

Ти отиваш в пика на сакурата - Киото гъмжи от всякакъв народ, а през уикендите по тесните улички на Гион се ходи рамо до рамо. Целият "Дзен" и всичкото "уа" на преживяването са тотално загубени. Не че в Осака не е същото, но някакси по му отива на мегаполис да гъмжи от народ, отколкото на дзен градина. Ти харесваш модерна архитектура и градски тип туризъм, в Осака има и нощен живот, има и прекрасни места за разходки. Даже ще ти каже едно тайно място за сакури, ама като понаближи и си харесаш хотел.

 

Полети :

Аерофлот са последна опция, но са опция. Понеже следя - от София рядко излизат добри цени, но от Милано понякога изпадат и по 380 евро до Токио. Разбира се Шереметиево е предизвикателство, непосилно за малки деца и от моят лист са отпаднали отдавна, но не ги зачертавай напълно - мяткай по едно око.

 

Пасове :

Опциите са ти няколко, както вече казахме зависят от програмата ти. Понеже ти предпочиташ да поживееш като местен, отколкото да видиш най-известните забележителности, има още момент на колебание. Както ти писах и преди - ако ще правиш обиколка JRpass е без конкуренция и няма какво да го мислим въобще. Но за 3 дни в Токио и 5 в Осака има място за колебание. Първо в Токио тридневната карта за метро ти върши добра работа. Осака-Токио могат да бъдат и прелетяни (не ти препоръчвам нощните автобуси не защото не са удобни - напротив, изключителмно комфортни са и пестят време поради нощното придвижване (нощни влакове няма)), а защото по сакурено време цените им нарастват сериозно.  В Осака можеш да си вземеш някой от пасовете за Кансай - JRWest, Kintetsu,  Kansai Thru Pass, и други пасове за региона, които са много за изброяване поотделно, виж си ги и си харесай. Kansai Thru Pass не сме споменавали, но е много удобен, комбинира частните линии и покрива всички места, освен това дава достъп с влак до Гион и Арашияма - това са двете туристически части на Киото, които не се обслужват от държавната JR компания. Мен ако питаш - при добри условия мултисити, полет с Прасковките, кансайски пас 4 дневен и еднодневен Амейзинг Осака билет за метро с включени входове на Умеда Скай и возене на корабчето Санта Мария и огромното виенско колело - правят една много приятна и нискобюджетна екскурзия. И аз бих спестила от хотел и бих сложила една специална вечеря с телешко в микса и всичко заспива!

 

П.С. Осака-Киото е 30 минути, Осака-Нара е 35.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Относно Аерофлот - нищо против не бих имал, но винаги едно наум при транзитиране през държава, която иска виза (и ти нямаш). Дори връзките да са кратки, а не по 16 часа, ако си изпуснеш връзката става сложно, а ако има полети по веднъж на ден, както е София, още повече...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Относно Аерофлот - нищо против не бих имал, но винаги едно наум при транзитиране през държава, която иска виза (и ти нямаш). Дори връзките да са кратки, а не по 16 часа, ако си изпуснеш връзката става сложно, а ако има полети по веднъж на ден, както е София, още повече...

За тези случаи имат два гадни хотела на Шереметиево - един нискобюджетен кимизарник и един от веригата Интерконтинентал, но и той гаден (поне така беше преди 10 години). Съпровождат те до тях.

Връзка към коментар

Самурайка, neuromancer имаше предвид по-скоро "военното положение", в което попадаш, когато надвишиш тези 24 часа, в които имаш право да останеш в транзитна зона. Имаше някъде разказ как са конвоирали с автомати група до някакъв хотел кимизарник, който е бил извън летището. На самото летище има само един капсул хотел, чиито цени са бомбастични... Минималният престой е 6 часа, а понеже, имамехме 16 часа, проверихме какво ще ни коства за 10 часа... Цената беше над 200€!!! Освен това Шереметиево си е доста недружелюбно и негостоприемно летище, особено за хора с деца... Почти няма селдалки, на които можеш да легнеш, старият терминал е тъмен, неприветлив...бе направо мизерен... Група военни ни "разритаха" в 3 посред нощ да ни проверят билетите, да видят дали не сме прехвърлили тези 24 часа.... Абе, не е приятно изживяване... 15 часа и половина на летището в Катар се изнизаха неусетно, въпреки, че дори не успяхме да се вредим за тура, докато на Шереметиево се чувствахме като парцали и нямахме тъпение да се измъкнем от там...

Редактирано от chandni
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, да знам. Разбрах го какво има предвид. Мен са ме ескортирали с въоръжена охрана до "луксозния" Интерконтиентал без да съм надхвърляла 24те час и като съм си платила чинно рекета (че то не е цена нормална). Знам. И тоалетна няма на гейта, ако си с дете и му се допишка (винаги се случва) трябва въоръжената охрана да ти отваря специални порти и да придружава сумтейки...И стюардесите са едни любезни, с един грим и поведение, които просто те карат да си доволен, че не си отнесъл някой шамар...Но за двама при много добри условия (наполовин цена) може и да се замисля.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Samuraika, отново благодаря за поредната страхотна идея...

 

Сега разглеждам този Kansai Thru Pass. Всъщност той не е тридневен, а не четиридневен. Хубавото е, че дните могат да не са поредни, което дава свобода на планирането в движение при лошо време, например. Да разбирам ли, че с този тридневен пас мога в два пъти дни да отида до Киото и то директно до туристическите райони, а третия ден да използвам за Нара? Според теб, това добро разпределение на времето ли е? За самата Осака и придвижване от летището (в случай, че все пак склоня на мултисите с турците) ще използвам Osaka Amazing Pass. Виждам, че се продава в два варианта - еднодневен и двудневен, но не ми става ясно периода на активация. Дали е по часове или както при JR паса по дни? Тоест, ако го купя на летището в Осака вечерта и с него се придвижа до хотела, това означава ли, че няколко часа по-късно изтича периода или това се случва след 24 часа? Отделно, това с безплатните атракции може ли да го обясниш малко по-подробно? Благодаря!

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.