Прескочи до съдържание

Отново летище Пловдив


Препоръчани мнения

Още по темата тук

Летим до Барселона и Болоня директно от Пловдив

Четирима са кандидатите за концесията на аеропорта
Редактирано от traveler
Връзка към мнение

Докато не стане реалност, не го вярвам. През последните 4-5 години редовно тръгваха слухове, че ще се лети от Пловдив до Испания, Германия, Италия, Кипър, Турция, Гърция и къде ли не, даже за Китай по едно време се чуваше :lol:

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

 

Още по темата тук

Летим до Барселона и Болоня директно от Пловдив

Четирима са кандидатите за концесията на аеропорта

 

 

 

Летим на някакъв фонд, поне да беше балон. Дрън, дрън ярина  -  5 години все едно и също.    Да го дават на Цеца се*са :lol: за полети до Бурса. :biggrin: Хубаво е Ниш да се развива. Скоро и магистралка.... :imsohappy:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

в.Марица периодично изтупват една и съща партенка!А някой ръководни фактори на Крумово,я пускат през 6 месеца.

Местната многотиражка препечатва от лани туй-онуй ;) ;) ;)

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
Хайде наште!
 
Концесията на Летище Пловдив пак се провали
 
Светослав Метанов | ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 септември 2016 в 15:48
 

Отдаването на концесия на Летище Пловдив отново се провали. До изтичането на крайния срок за подаване на оферти от страна на заинтересовани компании не е получена нито една, обявиха за OFFNews от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Това е трети пореден неуспешен опит аерогарата в Града под тепетата да бъде отдадена на частен стопанин. Този път обаче провалът на процедурата е малко изненадващ, тъй като четири компании бяха декларирали интерес  - две турски и две китайски.

Пловдивското летище не успя да се наложи като средище за граждански авиация. От там редовни полети има само нискотарифният превозвач Ryanair, очаква се в бъдеще да има и линия до новата московска аерогара "Жуковски". Според повечето специалисти обаче бъдещето на Летище Пловдив е най-вече в областта на товарните превози заради близостта му до индустриалните зони "Тракия" и "Марица", в които успешен бизнес развиват десетки солидни компании.

От Турция се знаеше, че интерес към аерогарата ни проявяват големият летищен оператор TAV Airports и "Кьошдере груп" на бившия политик Ибрахим Кьошдере. Първата от компаниите оперира освен на летища в южната съседка и в Загреб, Рига, Скопие, Охрид, Тбилиси, Батуми, на две летища в Тунис и едно в Саудитска Арабия.

Надеждите за интерес от Китай бяха свързани основно с огромната държавна компания "Чайна констракшън".

Концесионната процедура за пловдивското летище предвиждаше през 35-годишния срок на договора концесионерът да инвестира не по-малко от 35,267 млн. евро без ДДС, 16,791 млн. от които - само през първите пет години. Дължеше се еднократно концесионно плащане в размер на 150 хил. лв. без ДДС.

Освен това годишното концесионно възнаграждение бе определено като фиксираната му част трябваше да бъде не по-малко от 100 хил. лв. без ДДС годишно, а променливата му част - не по-малко от 5% от общия размер на нетните приходи от дейности за всяка година.

 

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

Всеки може да се заинтересова...Включително и медиите да лъжат и после да се изненадват.Министерството на Транспорта да попитат Уж заинтересованите,кое ги спира да подадат оферта.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 7 месеца по-късно ...

В присъствието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, бяха отворени получените оферти за участие в откритата процедура за предоставяне на концесия за услуга на „Гражданско летище за обществено ползване Пловдив”.

Участниците, по ред на подаване на офертите, са:

 

    ДЗЗД „Силк роуд Пловдив Еърпорт“, участници в дружеството: "Принц фон Пройсен Кепитъл Лимитед" АД, "Пиктет Капитал Лтд" и "Ви Ел Жи Консултинг" ООД;


    „Консорциум Летище Пловдив“, участници в консорциума: "Тракия Икономическа Зона" АД и "ПИМК Холдинг Груп" АД;


    Обединение (Консорциум) между ХАЙНАН и ПЛОВДИВ ЕЪРПОРТ ИНВЕСТ, участници в обединението (консорциума): "Ейч Ен Ей Еърпорт Груп Ко., Лтд" и "Пловдив Еърпорт Инвест Би. Ви.";

...

 

Информацията е от 18 май 2017 на сайта на министерството https://www.mtitc.government.bg/bg/vruzki-s-obshtestvenostta-i-protokol/novini/v-prisustvieto-na-ministur-ivaylo-moskovski-byaha-otvoreni-ofertite-za-koncesiya-na-letishte-plovdiv

Редактирано от VladimirK
допълнение
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Много му се надяваме, дано да са китайците, дано, дано.

Редактирано от Happy_Traveler
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Новото по темата е,че 2-та останали кандидата ги "презентират" редовно по пловдивските медии откакто отвориха офертите.

Всеки си хвали стоката!

3-тия кандидат "Принц фон Пройсен..."май го отсвириха и обжалва.

Това не знам как ще се отрази на избора(като време), но пък дава време на кандидатите да се надцакват!

 

Китайците имат ресурс и опит....."местните" може би се надяват на лоби-то,което имат в транспорта(ПИМК) +"опита" на досегашното(държавено) ръководство на летището.

Редактирано от Botko
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Какво се надцакват, не знам, при положение, че картите вече са свалени (офертите са подадени). Иначе летище Пловдив има много по-голям потенциал от този в момента, може да облсужва без проблем по 500-хиляди души годишно, сега са около 5-пъти по-малко.

Лично на мен ми се вижда предложената сума за инвестиция твърде ниска и по-голямата и част ще отиде за удължаване и рехабилитация на пистата. А щом искат да удължават пистата значи ще искат да залагат по-сериозно на карго-полети. 

Другото, което не ми харесва е тази партенка, че ще пускат полети до Китай, на кого му са нужни подобни лъжи/изхвърляния не знам.

Връзка към мнение

Доста добри перспективи, ако е истина. Някой с повече информация ?

 

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Noviyat-koncesioner-na-letishte-Plovdiv-puska-poleti-do-Kitai-i-top-destinacii-v-Evropa-746174

Редактирано от Боян Димитров
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Върви някакво хвалене и очерняне на различните кандидати, но нека да видим на края кой седи зад тях и какви интереси имат. За мен е доста странен този интерес и битката за летище Пловдив, при положение, че дълго време нямаше никакъв интерес към летището...

 

Ще подарим ли Летище Пловдив на китайци, или защо не сме научили уроците на Прехода

Съдбата на аеропорта е на кръстопът – да бъде просто ползван, или да се превърне в двигател на местната икономика

https://trafficnews.bg/komentari/news/82831/

 

Китайците по принцип търсят от доста време различни летища в Източна Европа за карго база и преразпределителен център на техни стоки за Европа. Що се отнася до пътническите превози, много по реалистично е някой да пусне полет до София, а не до Пловдив от Китай.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Дайте по-сериозно. Дори от София и Букурещ няма един директен полет на далечна дистанция (Северна Америка или Далечен Изток), та от Пловдив ще пускат. Летище Пловдив има потенциал като карго-хъб и да има 10-15 редовни полета до европейски дестинации. Не като сега 2-3 полета и никакво карго.

Иначе и в другата тема вече го написах, аз не виждам за какво тече тази медийна камния, като вече офертите са подадени и китайците са обявени за победител.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 16 часа, tch каза:

 

Иначе и в другата тема вече го написах, аз не виждам за какво тече тази медийна камния, като вече офертите са подадени и китайците са обявени за победител.

Къде са обявени китайците "вече" за победители ? Още няма крайно решение на принципала...не се заблуждавайте от локумите на пловдивските медии в полза на едната или другата оферта.

И какво значи да "подарим" летището на китайците...Ами с държавното управление ,като гледам цъфти и вързва! Концесията не е подарък ,а форма на управление за определен срок с ясни параметри за инвестиции на концесионера,който трябва и да печели от нещо.

Развитието ДО момента не е задоволително.

И двата консорциума наблягат на първо място на карго.

"Родния" има получена концесия за интермодалния терминал до Пловдив(гара Тодор Каблешков).Една от водещите фирми за карго транспорт в Югоизточна Европа.Имат почти завършена лицензия и за ж.п.превози със собствен влаков състав(локомотиви и вагони).Съдружник в предстоящата концесия им е Сиенит,които разработиха икономическите зони около Пловдив.Друг е въпроса ,че зад тях има лоби някъде в парламента или извън него.

 

Китайците предлагат опита си в управление на летища и авиокомпания в Китай + милиардите на собственика си.

Дали те са реалната фирма или създадена нарочно заради концесията може би само те си знаят.В случая за тях..те си търсят място под слънцето.И да...нужно им е да стъпят в Европа. Концесията на това летище би им излезнало 10 пъти по евтино от това,което се търсеше за софийското. Разстоянието е 120 км до него.През Пловдив минават 2 магистрали- "Тракия" и "Марица" и има оформени икономически зони вкл.обособени парцели и в близост до летището.

Мисля си ,че интереса е продиктуван и при двата кандидата от възможните карго полети...пътническите междудругото .И е вероятно просто да включват в офертите си планове за пътнически превози,колкото да не изостават в обещанията си за пред обществото,защото то се вълнува  да пътува от Пловдив(не от София) към Европа.

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 51 минути , Botko каза:

Къде са обявени китайците "вече" за победители ? Още няма крайно решение на принципала...не се заблуждавайте от локумите на пловдивските медии в полза на едната или другата оферта.

Официално не са обявени, но офертата им е много по-висока. Цитат:"Всичко това означава, че китайската оферта трябва да бъде оценена с абсолютни нули от комисията по всичките представени доклади за развитие на аерогарата, а местният кандидат да получи абсолютно максимални оценки или да му се признаят други разходи като инвестиции, за да се преобърне икономическата логика."

И дори като не е взето официално решение, при положение, че офертите вече са подадени и отворени какво значение имат някакви брътвежи по медиите?

А "нашите" юнаци имат опит само в сухоземния транспорт какво летище искат да оперират?!

 

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2017/08/03/3018628_china_maina/?

Връзка към мнение
преди 22 часа, tch каза:

Официално не са обявени, но офертата им е много по-висока. Цитат:"Всичко това означава, че китайската оферта трябва да бъде оценена с абсолютни нули от комисията по всичките представени доклади за развитие на аерогарата, а местният кандидат да получи абсолютно максимални оценки или да му се признаят други разходи като инвестиции, за да се преобърне икономическата логика."

И дори като не е взето официално решение, при положение, че офертите вече са подадени и отворени какво значение имат някакви брътвежи по медиите?

А "нашите" юнаци имат опит само в сухоземния транспорт какво летище искат да оперират?!

 

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2017/08/03/3018628_china_maina/?

Докато не се избере победител официално,нищо не е за коментиране "официално" :) 

Все пак сме в България..критериите за избор понякога са извън логиката!

Отваряне на офертите значи ,че се запознава комисията с параметрите и обществото .Решението трябва да е мотивирано, защо този пред онзи! 

'Юнаци" имат" опит"  в управлението на летище Пловдив ,защото в консорциума със Сиенит влиза и ДОСЕГАШНИЯ мениджмънт на летище Пловдив.Сиреч..влизат с досегашната управа и в офертата им излизат с номера,че ако спечелят,ще си останат сегашните управленци на летището. А по медиите наблягат,че ако спечелили китайците щяли да си докарат мениджмънт от Китай и да махнат досегашния управленски състав и наблягат социално...че ще си запазят хубавия ''наш'' персонал!

Редактирано от Botko
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
На 15.09.2017 г. в 17:14, tch каза:

Със сегашното управление, летището във втората най-голяма по население област в България след София, има дни, в които не приема нито един полет.

Точно затова тези,които ще избират концесионера трябва да отчетат и този "факт"...с "опита" на родните кандидати.Щото те без този "опит" в съдружието за концесията НЕ отговарят на условията. За сметка на опита на другия участник с 13 летища и близо 40 милиона пътникопоток....+ авиокомпания!

  • Харесвам 3
  • Браво 2
Връзка към мнение

За летищата във Варна и Бургас избраха концесионер, в който мажоритарен дял има Фрапорт (които управляват летища на 3 континента), но пак има недоволни...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...
Цитат

Пускат нова автобусна линия до летище Пловдив, “копърки“ дебнели пътниците

Изцяло нова автобусна линия, която да обслужва летище Пловдив, ще бъде пусната от градската администрация. Кметът Иван Тотев обясни, че вече има 10 полета седмично от аеропорта, като потокът на пътници значително се е увеличил.

Поради тази причина ще бъде подготвена нова обществена поръчка за автобуси, които да обслужват летището. Те ще са подобни на превозните средства, които обслужват пътниците в европейските държави – с по-малко седящи места и отделения за багаж.  

Маршрутните разписания ще бъдат съобразени изцяло с пристигащите и заминаващите полети, обясни Тотев. Той каза, че в общината имало сигнали за копърки, които дебнели пътниците и плащали огромни суми за пътуването.

Идея било летището да направи и договор с таксиметрова компания, която да обслужва клиентите на нормални цени.

 

От тук

  • Харесвам 8
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Китайците от Хайнан инвестират в Летище Пловдив 79 млн. лв.

"Консорциумът между китайската HNA Airport Group Co LTD и българската "Пловдив Еърпорт инвест" взима летище Пловдив на концесия за 35 години, научи „Марица“. Комисията към Министерството на транспорта вече е направила своя избор, а до дни се очаква официалното решението на Министерски съвет. 

Китайците от Хайнан и местните им партньори се състезаваха на финалната права срещу пловдивски консорциум, в който влизаха транспортният гигант ПИМК и Тракия икономическа зона, получил официална подкрепа от общината. При разглеждане на документите и инвестиционните намерения обаче експертите в министерството са преценили, че офертата на Хайнан е по-добра и гарантира развитието на аеропорта."

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 24 минути , Фил каза:

Китайците от Хайнан инвестират в Летище Пловдив 79 млн. лв.

"Консорциумът между китайската HNA Airport Group Co LTD и българската "Пловдив Еърпорт инвест" взима летище Пловдив на концесия за 35 години, научи „Марица“. Комисията към Министерството на транспорта вече е направила своя избор, а до дни се очаква официалното решението на Министерски съвет. 

Китайците от Хайнан и местните им партньори се състезаваха на финалната права срещу пловдивски консорциум, в който влизаха транспортният гигант ПИМК и Тракия икономическа зона, получил официална подкрепа от общината. При разглеждане на документите и инвестиционните намерения обаче експертите в министерството са преценили, че офертата на Хайнан е по-добра и гарантира развитието на аеропорта."

 

Нещо доста ниски ми се вижда сумата, но пак ще е по-добре от колкото да е под държавно управление. Пловдив спокойно може да обслужва около 1 милион пътници на година.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.