Прескочи до съдържание

British Airways - кратки новини и въпроси


Препоръчани мнения

Любопитен факт от днес :

 

сутрешният полет от Хийтроу до София е бил изпълнен с голямата птица 777-200 ,G-YMMJ,  в премиум конфигурация с :

 

бизнес - 48

премиум икономи - 40

икономи - 184 


 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 5 часа, stanislavpp каза:

Любопитен факт от днес :

 

сутрешният полет от Хийтроу до София е бил изпълнен с голямата птица 777-200 ,G-YMMJ,  в премиум конфигурация с :

 

бизнес - 48

премиум икономи - 40

икономи - 184 


 

 

От летището побързаха да се похвалят все едно е тяхна заслугата. Всъщност каква е била причината да дойдат с 772?

Връзка към коментар

Според инфо в нета , предишният ден преди полета е взето решение за изпращане на въпросният 777 заради голяма карго поръчка , няма детайли дали каргото е било в посока София или в посока Лондон.

 

Интересно ми е колко пътници са били щастливо ъпгрейднати в премиум икономи заради разпределение на тежестта .

 

А късметлиите резервирали обикновената интраевропейска бизнес класа

718084D7-69F5-4D35-85B9-58CF32B46C10.jpeg.2a8c61382dc22e44a3008b811150581f.jpeg

 

 

 

и получили club suites , мога само да гадая в какъв шок са изпаднали 😉

 

225287FB-1631-4E02-A471-E5537AB6184B.jpeg.035d365f448a5cb7595b9c54d987a62c.jpeg

  • Харесвам 3
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 12 минути , Jorro каза:

От летището побързаха да се похвалят все едно е тяхна заслугата. 

Чак и видео са си качили в YT


С леко неадекватния коментар
"Посрещаме Boeing 777 на British Airways по редовна линия до Лондон с намерението широкофюзелажните самолети да са все по-честа гледка на летище София. " все едно изпълнява маршрут по линията SOF - LHR - SOF, а не LHR - SOF - LHR :biggrin:

 

ВА ще е добре да помислят за такъв модел по линията в края на август, когато редовно има overbooking на седалки при цени от £400+

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз може и да съм го споменавал във форума и се извинявам за което, но на времето преди Covid BA имаха полети LHR - AMS със 777-200. Жалко, че беше много преди да въведат club suite.

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Изключително ниски цени на Бритиш за полета SOF-LHR , еднопосочни от 27$ за икономи и 146$ за бизнес :

 

BE9FE785-0DA6-42E3-AD0E-5FB4D0A2845B.jpeg.7657b6f6b275962752ef8a659b78a8ff.jpeg
 

 

 

 

милите при еднопосочен бизнес , а ако кредитирате при Аляска , които всъщност са и с най-голяма стойност , реално цената ще падне още с 54$…

 

A8D3B923-6FE5-4B5E-9869-4227AE4B008F.jpeg.3742db73d84d8ee00e72abe7520535ca.jpeg

 

 


 

За всички фенове на авиацията и Бритиш , има един сайт с енциклопедична насоченост и доста интересен , хубаво ще е и да се закачи отгоре на темата:

 

https://speedbird.online/start.php

 

 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Ако има дъно, бритиш е там...

 

Всичко видяно е минато, дори Уиз нямат такова чудо.

 

Тази сутрин полет BA892 от Хийтроу до София е анулиран, всички са получили смс или мейли, включително мои приятели когато са станали в 4 часа сутринта.

 

Обаче, самолета е излетял в крайна сметка с малко закъснение, дали празен или пълен и с какви пътници никой не може да каже, кацнал е на време кажи-речи в София.

 

Следващият полет е след дни... Уиз може да се учи само.

 

 

  • Шок 11
Връзка към коментар

Аз доколкото разбрах полета към София е анулиран, заради невъзможност да обработят пътниците на Хийтроу. 

А е летял празен, за да върне пътниците в обратната посока.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Статия от днес за това колко са зле на Хийтроу нещата: 

https://www.independent.co.uk/business/heathrow-orders-lastminute-cancellations-affecting-around-10-000-passengers-b2120351.html

 

Affected passengers are not entitled to compensation from airlines as the reason for the cancellation is classified as being outside of their control. [...]
A spokeswoman for the airline said: “Following significant security delays and baggage system failures this weekend, under its conditions of use, Heathrow Airport has introduced last-minute flight capacity restrictions to all airlines in Terminals 3 on Monday 11 July, limiting the number of flights that can operate.
Problems include “long queue times, delays for passengers with reduced mobility (and) bags not travelling with passengers or arriving late”, according to Heathrow. [...] И т.н.

 

Но според мен все пак трябва да опитат да вземат компенсация 

 

Връзка към коментар

Аз не мисля, че има шанс за компенсация, ако не се смени законодателството и не задължат и летищата да дават компенсации.

Това обаче също е интересно: 

Цитат

Airlines have been asked not to rebook affected travellers on to alternative flights departing on Monday.

Тоест целта наистина е да се намали броя пътници, което няма как да стане, ако ги пренасочват с други полети същия ден от същото летище...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То да е зле само на Хийтроу , подобно е положението в Амстердам , Франкфурт и Париж, където ги задължиха да редуцират броя на полетите и пътниците . 
 

 

А в Дъблин един човечец след като цяла седмица си е чакал забавеният багаж, си купил билет само и само  да влезе в рестриктираната зона за багаж и да опита да си намери куфара, неуспешно обаче :

 

https://www.businessinsider.com/passenger-buys-air-ticket-look-for-lost-luggage-dublin-airport-2022-7?utm_campaign=sf-insider-inventions&utm_source=facebook.com&utm_medium=social&fbclid=IwAR3knOo02A2VEVNzHo7udLmAsAvqx_V425ymxbtkkWW9PF1e_1u9CANAUY4

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Директора на Хийтроу днес с официално писмо  за въвеждане на  дневен лимит от 100 000 пътника дневно до 12.09, заради неспособността на летището да се справи с наплива от пътници :

 

https://mediacentre.heathrow.com/pressrelease/details/81/Corporate-operational-24/14051

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Знаете ли какъв багаж включва тарифата на British Airways "без багаж"? Опитах се да се свържа с тях по телефона, но не издържах да чакам.

Следващата седмица летя с тях до Лондон и обратно. Получих имейл, че ако искам мога да сменя датите, за следващите 12 месеца, но единствено мога да ги променя с +1 ден. И не знам дали има смисъл. Събота или неделя по-малко ли са полетите от петък? Гледах, че Wizz не продават билети за края на следващата седмица.

 

Връзка към коментар

През агенция е. Добавих билета в профила си в BA и там пише: Hand baggage only fare. No checked baggage allowance.

Hand Baggage for each adult/young adult/child

1 handbag/laptop bag (40cm x 30cm x 15cm/16in x 12in x 6in) plus one additional cabin bag (56cm x 45cm x 25cm/22in x 18in x 10in).

 

Перфектно.

Много благодаря за помощта!

Връзка към коментар
На 12.07.2022 г. в 15:37, stanislavpp каза:

Директора на Хийтроу днес с официално писмо  за въвеждане на  дневен лимит от 100 000 пътника дневно до 12.09, заради неспособността на летището да се справи с наплива от пътници :

 

https://mediacentre.heathrow.com/pressrelease/details/81/Corporate-operational-24/14051


Емирейтс в прав текст отказва да се съобразят с решението на Хийтроу да задължи авиокомпаниите за намаляване на пътниците.

Хем не ми се иска да изказвам евтини популистки мнения , хем не мога да се сдържа да не кажа БРАВО. Емирейтс са не само безспорно номер 1 авиокомпания в света , но и са класа над всички останали елитни а/к. 
 

Пълното изявление:

 

 

 

 

Emirates values our partnerships with airport stakeholders across our network with whom we engage continuously, and collaboratively, to secure our flight operations and ensure minimal customer disruption, particularly over the peak travel months.

It is therefore highly regrettable that LHR last evening gave us 36 hours to comply with capacity cuts, of a figure that appears to be plucked from thin air. Their communications not only dictated the specific flights on which we should throw out paying passengers, but also threatened legal action for non-compliance.

This is entirely unreasonable and unacceptable, and we reject these demands.

At London Heathrow airport (LHR), our ground handling and catering – run by dnata, part of the Emirates Group – are fully ready and capable of handling our flights. So the crux of the issue lies with the central services and systems which are the responsibility of the airport operator.

Emirates is a key and steadfast operator at LHR, having reinstated 6 daily A380 flights since October 2021. From our past 10 months of regularly high seat loads, our operational requirements cannot be a surprise to the airport.

Now, with blatant disregard for consumers, they wish to force Emirates to deny seats to tens of thousands of travellers who have paid for, and booked months ahead, their long-awaited package holidays or trips to see their loved ones. And this, during the super peak period with the upcoming UK holidays, and at a time when many people are desperate to travel after 2 years of pandemic restrictions.

Emirates believes in doing the right thing by our customers. However, re-booking the sheer numbers of potentially impacted passengers is impossible with all flights running full for the next weeks, including at other London airports and on other airlines. Adding to the complexity, 70% of our customers from LHR are headed beyond Dubai to see loved ones in far flung destinations, and it will be impossible to find them new onward connections at short notice.

Moving some of our passenger operations to other UK airports at such short notice is also not realistic. Ensuring ground readiness to handle and turnaround a widebody long-haul aircraft with 500 passengers onboard is not as simple as finding a parking spot at a mall.

The bottomline is, the LHR management team are cavalier about travellers and their airline customers. All the signals of a strong travel rebound were there, and for months, Emirates has been publicly vocal about the matter.  We planned ahead to get to a state of readiness to serve customers and travel demand, including rehiring and training 1,000 A380 pilots in the past year.

LHR chose not to act, not to plan, not to invest. Now faced with an “airmageddon” situation due to their incompetence and non-action, they are pushing the entire burden – of costs and the scramble to sort the mess – to airlines and travellers.

The shareholders of London Heathrow should scrutinise the decisions of the LHR management team.

Given the tremendous value that the aviation community generates for the UK economy and communities, we welcome the action taken by the UK Department for Transport and Civil Aviation Authority to seek information from LHR on their response plans, systems resilience, and to explain the seemingly arbitrary cap of 100,000 daily passengers. Considering LHR handled 80.9 million passengers annually in 2019, or a daily average of 219,000, the cap represents greater than a 50% cut at a time when LHR claims to have 70% of ground handling resources in place. 

Until further notice, Emirates plans to operate as scheduled to and from LHR.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

От отвореното писмо научих няколко нови думички, каквито не съм очаквал да срещна в официално изявление.

Само дето директно не им казват ,че са ш..ни л...ри, но в крайна сметка и като паднат 2 см. сняг там затварят държавата за седмица.Вероятно в края на годината ще си раздадат и бонуси.

Браво на емиратите ! 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, stanimir каза:

като паднат 2 см. сняг там затварят държавата за седмица

Вече и като стане 40° също затварят 🤣 За понеделник и вторник молят хората да не пътуват, влаковете ще са орязани и скоростта ограничена, включитено и пътищата (очакват да се стопят). Чудя се какво ще е по летищата и дали няма да спрат и самолетите...

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, stanimir каза:

Браво на емиратите

Тим Кларк е истинска жива легенда .
 

Директора на Емирейтс от самото създаване на а/к е в ръководството и истинският мозък зад планирането и развитието им. Трябваше да се пенсионира , но пандемията промени плановете му. 
По ирония  на съдбата е англичанин и вероятно това му е позволило допълнително да се изкаже доста остро за смотаният мениджмънт на Хийтроу, което пък сигурно ще доведе и до подмяната на екипа от собствениците на летището.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 16.07.2022 г. в 22:49, searus каза:

Вече и като стане 40° също затварят 🤣 За понеделник и вторник молят хората да не пътуват, влаковете ще са орязани и скоростта ограничена, включитено и пътищата (очакват да се стопят). Чудя се какво ще е по летищата и дали няма да спрат и самолетите...

Видими резултати от климатичните промени, за каквито и а/к като Емирейтс имат своята лепта 🙂

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.