Прескочи до съдържание

British Airways - кратки новини и въпроси


Препоръчани мнения

Негодувание срещу БА, защото една от опциите им за храна срещу заплащне се казва "следобеден чай", но не включва чай. За 5 паунда пътниците получават скоун. Чаят е още  2.5 паунда:

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/british-airways-afternoon-tea-ba-flights-scone-jam-cream-inflight-meal-a8914691.html

image.png.d856ea5068f6fe05e63f09065358e2bd.png

 

Това е в раздела за счупени тъпометри или поне за "first world problems"

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение

Е то чай се казва цялата следобедна закуска, не само чая

Между другото четох някъде, че те дават безплатно чаша и гореща вода, така че ако си носиш от торбичките можеш да си направиш чай без пари. А торбички с чай безплатно дават в лаунжовете или хотела...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
15 hours ago, akair said:

Негодувание срещу БА, защото една от опциите им за храна срещу заплащне се казва "следобеден чай", но не включва чай. За 5 паунда пътниците получават скоун. Чаят е още  2.5 паунда:

afternoon tea си е точно следобедна закуска на британски английски. поредно доказателство, колко различен е вече US Еnglish от UK Еnglish

Връзка към мнение
1 hour ago, pr284 said:

afternoon tea си е точно следобедна закуска на британски английски. поредно доказателство, колко различен е вече US Еnglish от UK Еnglish

Ама те британците недоволстват 🙂 The Independent е британско онлайн издание 😉 

И това е за полети на къси разстояния (short haul flights) - надали американският англ. има нещо общо...

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

 

преди 2 часа, pr284 каза:

afternoon tea си е точно следобедна закуска на британски английски. поредно доказателство, колко различен е вече US Еnglish от UK Еnglish

Разбира се, че в дефиницията влиза и самият чай!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
На 30.04.2019 г. в 13:25, akair каза:

BA вдигат цените в мили за билети. Новите "цени" ще са нещо такова:

https://thepointsguy.com/news/possible-ba-award-chart/

Вече (един ден преди обявеното) са в сила новите цени за партньорски авиокомпании

увеличението е от 30% за късите до 3% за най-дългите полети

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
Преди 1 час, neuromancer каза:

София - Лондон не си заслужава

Съгласен. Просто имаха дати, лети се от Хийтроу (понякога е удобно), боцваш се в лоунджа и ползваш фаст трак-а. Ако има и дати и посоката устройва човек, то не е лоша идея за попълване на акаунта в Oneworld. Иначе бизнес е най-добре презокеанско за 7-10 часа да се наспи човек на креватче 🙂

Връзка към мнение

Мен ме ъпгрейднаха веднъж точно София - Лондон и разликата е, че се спасяваш от консервата с копърки отзад, което не е малко за 3 часа полет (седалките са същите, но по средата няма никой). Полетът беше пълен 100%.

 

Иначе има моменти, когато икономична класа е по-скъпа от бизнес

Връзка към мнение

Седалките при най-новите попълнения самолети за къси и средни разстояния на British Airways (ВА), са меко казано отвратителни. По-конкретно говоря за тези в  А321 NEO. И съвсем не става въпрос, че са от тънкия дизайн, просто са ужасно некомфортни, и разстоянието между редовете, е супер малко. Тези на Ryan са направо "бизнес", в сравнение с на ВА. И в по-тесни WC-та също не бях влизал. По принцип нямам проблеми нито с тесни (клаустрофобия), нито с широки (агорафобия) пространства. Но след полета с Бритиш, у мен вече започнаха да се появяват някои леки съмнения, че може и да развия фобия от първия вид ако продължа да пътувам често с тях.

Обобщено мога да направя следният извод: хубави, нови, икономични откъм гориво самолети, с ужасно заложени и изпълнени интериорни решения. Никога не съм и допускал, че може да си помисля дори, че ще дойде момент, когато ще предпочета Райън пред Бритиш, и то съвсем не заради цената на билетите.
Естествено, не пропуснах да им го напиша в анкетата, която винаги ми пращат в ел.поща след полет с тях.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 1 час, wilks каза:

Никога не съм и допускал, че може да си помисля дори, че ще дойде момент, когато ще предпочета Райън пред Бритиш, и то съвсем не заради цената на билетите.

По никакъв начин не мога да предпочета Ryanair пред British, и то единствено поради гъвкавостта им и умението да решават проблеми (включително премаршрутиране) в напечени ситуации (отменени полети и от сорта). За мен добрата (авио)компания се отличава не когато няма проблеми, а как се справя с кризите. 

 

Иначе за всичко останало си болезнено прав. British става все по-нискотарифна в смисъл на намаляване на удобствата. Но - няма друг начин да се противопостави на огромната конкуренция в Кралството.

 

Бизнес-сегментът е техен, или поне в огромната си част. Наскоро летях в командировка до Италия и сърцето ме заболя, като купих билети за £450 до Милано 😞 Това, че ми ги плащат, не ме направи по-щастлива от това разхищение - за £250 се намираха съвсем добри опции, ама...

 

Другият сегмент на пътници, обаче - а той не е никак малък, се преля много силно в  Easyjet основно - сходно летище (Gatwick), сходен ръчен багаж като размери (при easyjet вторият се заплаща) и т.н.

 

Бритиш отрязаха всичко, което можеше да се отреже - обаче как да компенсират таксите на Хийтроу и скъпата си администрация: с друг тип икономии. И ще загубят хора като теб, но повечето със сигурност ще ги предпочетат пред Раян (като мен),

Преди 1 час, Фил каза:

И не че е някаква промоция, но за догодина април, май и юни има доста дати SOF-LHR  по 25€ еднопосочно. 
 

Много ти благодаря! Чудна цена!

Връзка към мнение

@Гост изобщо не ставаше въпрос за сравняване на бизнес моделите на двете авиокомпании. И не това ми е била целта на мнението. Тези неща, които пак си ги писала и сега (и преди също си отбелязвала не веднъж струва ми се), са безспорен факт. Тях никой не ги оспорва, нито сравнява. Аз на съвсем елементарно ниво, само по отношение на интериорния дизайн, и още по-конкретно в частта за седалките, изразих личните си впечатления, като реших за по-образно да направя сравнение с друг популярен във форума превозвач, известен с ултра ниските си разходи за  сметка на удобството на пасажерите 🙂 
Изглежда или не си усетила закачката. Или просто си писала за твои си лични впечатления, а цитата на моето мнение в началото, е послужил само за украса :)))))))

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към мнение
В момента, wilks каза:

@Гост изобщо не ставаше въпрос за бизнес моделите на двете авиокомпании. Тези неща, които пак си ги писала и сега (и преди също си отбелязвала не веднъж струва ми се), са безспорен факт. Тях никой не ги оспорва, нито сравнява. Аз на съвсем елементарно ниво, само по отношение на интериорния дизайн, и още по-конкретно в частта за седалките, изразих личните си впечатления, като реших за по-образно да направя сравнение с друг популярен във форума превозвач, известен с ултра ниските си разходи за  сметка на удобството на пасажерите 🙂 
Изглежда или не си усетила закачката. Или просто си писала за твои си лични впечатления, а цитата на моето мнение в началото, е послужил само за украса :)))))))

Съжалявам, че не съм разбрала закачката. Просто изразих мислите си - като всеки тук. Понякога сигурно се повтарят...

Поздрави.

Връзка към мнение
На 5.07.2019 г. в 14:15, wilks каза:

Обобщено мога да направя следният извод: хубави, нови, икономични откъм гориво самолети, с ужасно заложени и изпълнени интериорни решения. Никога не съм и допускал, че може да си помисля дори, че ще дойде момент, когато ще предпочета Райън пред Бритиш, и то съвсем не заради цената на билетите.

Аз пък винаги бих предпочел Райънеър пред Бритиш, и то по чисто цивилизационни подбуди. Предпочитам европейските превозвачи пред останалите oт периферията - без значение дали Бритиш, Търкиш или Еър Албания ... 🙂

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
9 hours ago, Брани said:

Аз пък винаги бих предпочел Райънеър пред Бритиш, и то по чисто цивилизационни подбуди. Предпочитам европейските превозвачи пред останалите oт периферията - без значение дали Бритиш, Търкиш или Еър Албания ... 🙂

FR не са ли ирландци?

On 7/5/2019 at 7:15 AM, wilks said:

И съвсем не става въпрос, че са от тънкия дизайн, просто са ужасно некомфортни, и разстоянието между редовете, е супер малко. Тези на Ryan са направо "бизнес", в сравнение с на ВА. И в по-тесни WC-та също не бях влизал.

Седалките вече съвсем почнаха да губят дунапрен, особено на облегалката. От това идва и липсата на комфорт - все едно да седнеш на пейка в парка.

Иначе А321нео тоалетните мисля, че не са по-тесни, дори във флекс варианта (които са на мястото на галея. При МАХ са проблемните тоалетни, които са само 24 инча широки.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 2 часа, akair каза:

FR не са ли ирландци?

Седалките вече съвсем почнаха да губят дунапрен, особено на облегалката. От това идва и липсата на комфорт - все едно да седнеш на пейка в парка.

Иначе А321нео тоалетните мисля, че не са по-тесни, дори във флекс варианта (които са на мястото на галея. При МАХ са проблемните тоалетни, които са само 24 инча широки.

Ирландци, ама от свободните и по-хубавите 🙂

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение

Правителството е глобило БА 183 млн паунда за изтеклите клиентски данни миналата година:

https://www.bbc.co.uk/news/business-48905907

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
На 5.07.2019 г. в 18:15, wilks каза:

По принцип нямам проблеми нито с тесни (клаустрофобия), нито с широки (агорафобия) пространства. Но след полета с Бритиш, у мен вече започнаха да се появяват някои леки съмнения, че може и да развия

...бритишеъруейзфобия 🙂

На 7.07.2019 г. в 10:39, akair каза:

FR не са ли ирландци?

Да де, той това каза - цивилизационни причини 😛

  • Смея се 2
Връзка към мнение
преди 1 час, akair каза:

Правителството е глобило БА 183 млн паунда за изтеклите клиентски данни миналата година:

https://www.bbc.co.uk/news/business-48905907

Не е правителството, а британският надзорен орган по защита на данните.

И не ги е глобил , а е обявил намерение да ги санкционира: https://ico.org.uk/about-the-ico/news-and-events/news-and-blogs/2019/07/ico-announces-intention-to-fine-british-airways/

 

BA имат право да се защитят. Ако не успеят ги чака тлъстата санкция.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

От това, което четох снощи по вестниците относно казуса с изтеклите лични данни от ВА, всичко сочи, че ще бъдат яко глобени. В България все още на личните данни и GDPR политиката се гледа малко като на "формалност", "бюрократщина", но в Западна Европа на този въпрос се гледа сериозно. Коментарите на отговорните фактори бяха, че личните данни затова се наричат "лични", защото трябва да бъдат лично притежание, а не да бъдат споделяни с трети страни. А фирма, която не може да ги опази, не трябва въобще да ги събира. Утежняващото обстоятелство е, че ВА не са информирали отговорните органи своевременно, а са го направили месеци по-късно. Акциите на компанията веднага са реагирали в низходяща посока, естествено.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 5 седмици по-късно ...
  • 3 седмици по-късно ...

В социалните мрежи вървят слухове, че СЕО-то и СОО-то на БА ще си тръгнат от компанията. Уили Уолш остава

https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1430111

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ирландски вестник с доста остра, но и прилично написана статия за Алекс Круз от БА (СЕО):

https://www.irishtimes.com/business/transport-and-tourism/ba-chief-may-pay-price-for-latest-pr-disaster-1.3999297

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
На 9.03.2019 г. в 19:43, akair каза:

Още една queen of the skies в ретро цветове. Този път избраната ливерия е предишната, която е използвана от 1984 до 1997.  Известна е като "Landor" - по името на дизайнерското бюро, което я е измислило. Ето и малко снимки:

image.png.a0f804c3b9985311b12ee646db105e1f.png

 

image.png.789f3faaa7c7b632abb6931c35287704.png

 

image.png.de47e57f6f8403adb0a35c01c3f038ed.png

 

image.png.11e987f5aba130f62284efb605b7f92f.png

 

image.png.4440b2cf2d4935c6bd93e75af3cb6976.png

 

image.png.4e8c3b58b71e0654b3ecfa480172b222.png

 

image.png.bb73d5e739627948fdaea7d8c9857758.png

 

image.png.737c61a71042e8b27e67b655c34570c7.png

 

image.png.9a259ac3fcc00cfb837aa4ba27d50a72.png

Точно в тази ливерия съм го летял 747 на British Airways, само че от oще по-старите модели - 200 сериите с класическите "заострени" отзад P&W двигатели (1994 г.). 400 ги имаха тогава, но не се случих на такъв и в двете посоки.

  • Браво 1
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Бритиш продължават със стачките и имат нова насрочена за 27.09.2019. На 30.09.2019 имам полет с тях Брюксел - Лондон - Ню Йорк 😥 Ако ми отменят полета заради стачка какви права имам и какво мога да изисквам от тях като компенсация  ? Пътуването ще си е*е мамата с всички резервации в Сащ за хотели , атракции и т.н, а на 3.10.2019 имам полет и за Торонто 🙄

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.