Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Публикувано:

Това е оригиналният анализ на предложението от 2013та година, на база който пишат тези страховити статии:

https://www.beuc.eu/sites/default/files/publications/BEUC-X-2025-021_The_revision_of_the_air_passenger_rights_regulation.pdf

 

Ето го и самото предложение:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex:52013PC0130

 

Нищо не е прието вече 12г, въпреки опитите да се сее паника.

 

По-интересно четиво е последната версия на инструкцията за интерпретация на самия регламент, обновена преди няколко месеца:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52024XC05687

 

  • Харесвам 13
Публикувано:

Здравейте! Ще ми изплащат компенсация от авиокомпания поради закъснение, но искат банкова сметка на всеки един от пътниците, при положение, че билетите са закупени от мен и има попълнено power of attorney. Как се процедира в този случай, при положение, че единият човек не иска да има други движения в сметката освен заплатата си? 

Публикувано:

ЕК предлага нови правила при полетите

 

Обезщетение след 5 часа закъснение и чакане на летището по 8 часа при отмяна на полет

Нови правила за въздушния транспорт предвижда Европейската комисия. Важното за пътниците - ограничават се случаите, при които можем да получм обезщетение.

Конкретни примери:

 - При закъснение, в момента обезщетение се дължи след 3-тия час. Предложението е този праг да се вдигне на 5 часа.

 - Промяна има и за отменените полети - превозвачът вече ще има 8 часа, за да се свърже с нас. 

...............

 

https://nova.bg/news/view/2025/04/08/493662/ек-предлага-нови-правила-при-полетите/

 

  • Шок 4
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 22 минути , Zaro каза:

5 часа престой на терминал 1 - изживяване за цял живот!

Аз навремето като ви разправях, че ще плачем за салона на Т1, всички ми се смяхте и обяснявахте колко са зле софийските салони...

  • Харесвам 4
Публикувано:

Сега ще ме карате да търся 

Има друга тема с обяснение колко са стари или верни тия новини

  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 1 час, neuromancer каза:

Сега ще ме карате да търся 

Има друга тема с обяснение колко са стари или верни тия новини

Март месец се затопли темата за кратко: https://www.euronews.com/travel/2025/03/11/delayed-flight-it-could-soon-be-harder-for-you-to-claim-compensation-from-airlines

Със стандартите за време на вземане на решения, ще отидат още години в дискусии сигурно, въпреки че точно в момента има икономически и политически натиск и вероятно темата затова пак е изровена.

  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 7 часа, Doctor Who каза:

ЕК предлага нови правила при полетите

 

Обезщетение след 5 часа закъснение и чакане на летището по 8 часа при отмяна на полет

Нови правила за въздушния транспорт предвижда Европейската комисия. Важното за пътниците - ограничават се случаите, при които можем да получм обезщетение.

Конкретни примери:

 - При закъснение, в момента обезщетение се дължи след 3-тия час. Предложението е този праг да се вдигне на 5 часа.

 - Промяна има и за отменените полети - превозвачът вече ще има 8 часа, за да се свърже с нас. 

...............

 

https://nova.bg/news/view/2025/04/08/493662/ек-предлага-нови-правила-при-полетите/

 

"новината" е в тази тема

обърнете внимание на поста на macf1an: 

 

 

  • Харесвам 2
  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано:
На 5.05.2025 г. в 17:49, Tani каза:

Две или три години е срокът за предявяване на иск по Регламента?

Да си самоотговоря, 2 години за заявяване пред авиокомпанията, за съдебен иск 3 години.

  • Харесвам 5
Публикувано:

Събитието е с предварителна регистрация тук: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/Registration160525
-------------------------

Искате ли да научите какви промени, свързани с правата на пътниците, се обсъждат в Европейския парламент? 
Какви реформи се предвиждат по отношение на закъснели или отменени полети, искане на компенсация или връщане на парите? 
Как ще се споделя отговорността между авиокомпании и посредници, като сайтове за билети и туристически агенции?
Как гражданите ще бъдат по-информирани относно правата си при пътуване с различни видове транспорт?
Предвиждат ли се новости за различни категории пътници като придружители на хора с увреждания или родители, пътуващи с децата си?
Кога се очаква да влязат в сила новите правила?

Тези и други въпроси ще бъдат във фокуса на дискусията „ЕС в действие: по-добра защита за пътниците, ясни правила за бизнеса“, която се организира от Бюрото на Европейския парламент в България с цел обсъждане на подготвяните промени в Регламента за контрола по прилагането на правата на пътниците в Съюза

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/HTML/?uri=CELEX:52023PC0753.

Събитието ще се проведе на 16 май 2025 г. (петък), от 10 до 11.30 ч. в зала „Моцарт“ на Гранд хотел Милениум, бул. Витоша 89 Б, София.

В дискусията ще се включат:
-    Андрей Новаков, член на Европейския парламент (ЕНП) и докладчик на ЕНП по обсъждания регламент
-    Анелия Маринова, главен директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, Министерство на транспорта и съобщенията
-    Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в България
-    Одисей Спасов, председател на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) и
-    Бистра Маринкова, изпълнителен директор на „България Еър“.

Моника Върбанова, журналист от „Капитал“, ще бъде модератор, а в края на събитието е предвидено време за въпроси и отговори.

Дискусията ще бъде предавана пряко онлайн в страницата на Бюрото във Фейсбук и в канала ни в YouTube.

За присъствие на събитието е необходима предварителна регистрация до 17:00 ч. на 15 май тук: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/Registration160525.

 

Вижте пълната програма на събитието тук: https://sofia.europarl.europa.eu/files/live/sites/eplo-sofia/files/events/2025/Programme 16052025.pdf

 

  • Харесвам 7
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

Здравейте! В понеделник вечер полетът ни с Wizz air от София към Ларнака пристигна с повече от три часа закъснение. При подаване на иск за обезщетение през сайта им излиза съобщение, че заявката е изпратена, но в същото време излиза и друго съобщение, което казва, че въпросният полет е прекъснат поради непредвидени технически проблеми извън техен контрол и поради това не се дължи обезщетение. Чудя се при това положение има ли смисъл да се подава иск за компенсация и през посредник? Иначе, в понеделник се наложи да изчакаме самолет от Мадрид да кацне в София и после с него да летим до Ларнака. Снощи пък се прибрахме с един Airbus A320, чисто бял, небрандиран. Явно се е случило нещо със самолета, с който е трябвало да летим в понеделник и евентуално да ни прибере снощи. Има ли как да разбера подробности?

Публикувано:
преди 2 часа, TheLawyer90 каза:

Здравейте! В понеделник вечер полетът ни с Wizz air от София към Ларнака пристигна с повече от три часа закъснение. При подаване на иск за обезщетение през сайта им излиза съобщение, че заявката е изпратена, но в същото време излиза и друго съобщение, което казва, че въпросният полет е прекъснат поради непредвидени технически проблеми извън техен контрол и поради това не се дължи обезщетение. Чудя се при това положение има ли смисъл да се подава иск за компенсация и през посредник? Иначе, в понеделник се наложи да изчакаме самолет от Мадрид да кацне в София и после с него да летим до Ларнака. Снощи пък се прибрахме с един Airbus A320, чисто бял, небрандиран. Явно се е случило нещо със самолета, с който е трябвало да летим в понеделник и евентуално да ни прибере снощи. Има ли как да разбера подробности?

Оооооо, има, има смисъл 🙂 

  • Харесвам 4

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.