Аероиск 360 Публикувано: 8 февруари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 8 февруари, 2017 Здравейте! Подадох иска за обезщетение към Уиз Еър, но вече повече от 2 месеца нямам отговор от тях. Какво бихте посъветвали да направя? Благодаря! Здравейте. Можете да им изпратите имейл и да им напомните за жалбата си. А ако искате ни препратете кореспонденцията и ние ще се свържем с тях. Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 8 февруари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 8 февруари, 2017 Следният казус: Закъснение на полет Катания - Букурещ с повече от 3 часа. Закъснението върви и при предхождащият полет Букурещ - Катания. Оправданието на самолетната компания е, че закъснението се дължи за инцидент с друг самолет НО на трето летище Болоня и свързани с това ограничения на летището и затваряне на писта в следствие от инцидент с другата самолетна машина, което е попречило на въпросния самолет да излети навреме за полет Болоня - Букурещ и след това да извърши в график и полетите Букурещ - Катания - Букурещ. Дължи ли се в този случай обезщетение за полета Катания - Букурещ? Здравейте. В случаите с проблем на предходно летище, дали пътниците имат право на обезщетение, местните регулатори тълкуват различно. Авиокомпанията трябва да докаже също така, че самолета е бил на проблемното летище. 1 Връзка към мнение
Kamen 1198 Публикувано: 8 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 8 февруари, 2017 (редактирано) Здравейте. В случаите с проблем на предходно летище, дали пътниците имат право на обезщетение, местните регулатори тълкуват различно. Авиокомпанията трябва да докаже също така, че самолета е бил на проблемното летище. Здравейте. Предал съм ви случая. Недоумението за мен е,че извънредното обстоятелство няма нищо общо с маршрута на моя полет. Местните регулатори - румънските или италианските? Регламент 261/2004 не се ли отнася еднакво за всички територии на ЕС? Зад всяко закъснение си стои някаква причина. Не е ли редно самите самолетни компании да се застраховат за такива случаи? Конкретно в моя случай изпуснах платен трансфер,наложи ми се да резервирам хотел и на другият ден да платя нов трансфер. Редактирано 8 февруари, 2017 от Kamen 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 8 февруари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 8 февруари, 2017 Здравейте. Предал съм ви случая. Недоумението за мен е,че извънредното обстоятелство няма нищо общо с маршрута на моя полет. Местните регулатори - румънските или италианските? Регламент 261/2004 не се ли отнася еднакво за всички територии на ЕС? Зад всяко закъснение си стои някаква причина. Не е ли редно самите самолетни компании да се застраховат за такива случаи? Конкретно в моя случай изпуснах платен трансфер,наложи ми се да резервирам хотел и на другият ден да платя нов трансфер. Под местните регулатори, имаме предвид, че във всяка страна е различно. В конкретния случай, ако се наложи ще трябва да се обърнем към италианския. Нашето мнение е, че авиокомпаниите трябва да осигурят машина, която да изпълни следващите полети при възникнал проблем. Това обаче явно е икономически неизгодно и затова предпочитат да изплатят няколко обезщетения, отколкото да пренасочват друг самолет - правят го само в краен случай. Относно иска, който сте регистрирали при нас - вчера получихме отговор от превозвача, че закъснението е поради техническа причина установена преди полета. Не се споменава и дума за инцидента и затвореното летище. Колегите утре ще ви препратят отговора и по-подробна информация. 1 Връзка към мнение
Kamen 1198 Публикувано: 9 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 9 февруари, 2017 Под местните регулатори, имаме предвид, че във всяка страна е различно. В конкретния случай, ако се наложи ще трябва да се обърнем към италианския. Нашето мнение е, че авиокомпаниите трябва да осигурят машина, която да изпълни следващите полети при възникнал проблем. Това обаче явно е икономически неизгодно и затова предпочитат да изплатят няколко обезщетения, отколкото да пренасочват друг самолет - правят го само в краен случай. Относно иска, който сте регистрирали при нас - вчера получихме отговор от превозвача, че закъснението е поради техническа причина установена преди полета. Не се споменава и дума за инцидента и затвореното летище. Колегите утре ще ви препратят отговора и по-подробна информация. Недоумението ми става все по-голямо. За един и същи случай, авиокомпанията отговаря с две коренно различни версии. 1 Връзка към мнение
Duke 16833 Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Здравейте колеги! Имате ли представа дали Qatar Airways дължат обезщетения по Регламент 261 за полети изпълнявани до летище в ЕС, конкретно София? Върти ми се нещо, че имаше условие компанията да бъде регистрирана в ЕС, но не съм сигурен. Ако отговарят на условията и носят отговорност, дали имат качена електронна форма на сайта, съгласно изисканията на регламента? Благодаря предварително... 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 14 февруари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 14 февруари, 2017 Недоумението ми става все по-голямо. За един и същи случай, авиокомпанията отговаря с две коренно различни версии. Не се случва за първи път. Получавали сме различни отговори за подадени искове за наши клиенти за един и същ полет. Изпратили сме аргументи на превозвача и очакваме отговор. Здравейте колеги! Имате ли представа дали Qatar Airways дължат обезщетения по Регламент 261 за полети изпълнявани до летище в ЕС, конкретно София? Върти ми се нещо, че имаше условие компанията да бъде регистрирана в ЕС, но не съм сигурен. Ако отговарят на условията и носят отговорност, дали имат качена електронна форма на сайта, съгласно изисканията на регламента? Благодаря предварително... Прав сте - за полети, които излитат от страна извън ЕС и кацатна летище в ЕС, изискването е превозвача да е регистриран в страна-членка. 2 Връзка към мнение
Duke 16833 Публикувано: 14 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 14 февруари, 2017 Прав сте - за полети, които излитат от страна извън ЕС и кацатна летище в ЕС, изискването е превозвача да е регистриран в страна-членка. Да, благодаря, аз също разчетох така Регламента... 1 Връзка към мнение
rompecabezas 13 Публикувано: 16 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2017 Здравейте отново, Въпросът ми е каква е точно функцията за регулатора?След като той се е изказал в полза на ищеца,т.е. в моя полза,защо не мога да си получа обезщетението?Какво означава в мнението ви:"Той наистина функционира като такъв"(става въпрос за испански регулатор)? 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 20 февруари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 20 февруари, 2017 Здравейте отново, Въпросът ми е каква е точно функцията за регулатора?След като той се е изказал в полза на ищеца,т.е. в моя полза,защо не мога да си получа обезщетението?Какво означава в мнението ви:"Той наистина функционира като такъв"(става въпрос за испански регулатор)? Здравейте. Регулатора може да даде становище относно правото на пътника на обезщетение на база на документите, които изиска от превозвача за установяване на причината за закъснението / отмяната на полета, но няма правомощия да задължи авиокомпанията да плати. Ако регулатора каже, че имате право на обезщетение и въпреки това превозвача не плати, се налага да се заведе съдебно дело за изплащане на обезщетението. А под това, че испанския регулатор наистина функционира като такъв имаме предвид, че разглежда много стриктно и детайлно случаите и излиза със становище, обикновено в полза на пътниците, което ни навежда на мисълта, че не "пускат аванта" на авиокомпаниите. Обикновено след тяхно положително становище обезщетенията биват изплатени. Изключение правят Иберия и Вуелинг, с които борбата продължава още дълго време. Връзка към мнение
rompecabezas 13 Публикувано: 20 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 20 февруари, 2017 "Ако регулатора каже, че имате право на обезщетение и въпреки това превозвача не плати, се налага да се заведе съдебно дело за изплащане на обезщетението."-Колко време се изчаква да се види превозвачът ще плати ли или не?Информацията,която аз получих беше"Регулаторът се изказа във ваша полза,но той не може да накара превозвачът да плати обезщетението.Искаме да заведем дело." "Обикновено след тяхно положително становище обезщетенията биват изплатени."-Но след спечелено дело след това,така ли да разбирам? Нещо не ми става ясна ролята на регулатора в цялата картина- ако авиокомпанията не плати при първия иск директно към тях,и трябва да се ходи при регулатор,това означава ли,че почти сигурно след това ще се наложи завеждане на дело?Защото регулаторът всъщност само казва"Да,ищецът има право на обезщетение" и толкова. 1 Връзка към мнение
Duke 16833 Публикувано: 20 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 20 февруари, 2017 Най-общо казано, националните регулатори имат контролни (по отношение на самата дейност) и консултативни (по отношение на претенции от трети лица) функции и не могат да решават търговски/граждански спорове между страните. С две думи, при положение, че авиокомпанията откаже обезщетение, единственият вариант е отнасяна на спора за решаване от съответния съд... 2 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 20 февруари, 2017 Автор Сподели Публикувано: 20 февруари, 2017 "Ако регулатора каже, че имате право на обезщетение и въпреки това превозвача не плати, се налага да се заведе съдебно дело за изплащане на обезщетението."-Колко време се изчаква да се види превозвачът ще плати ли или не?Информацията,която аз получих беше"Регулаторът се изказа във ваша полза,но той не може да накара превозвачът да плати обезщетението.Искаме да заведем дело." "Обикновено след тяхно положително становище обезщетенията биват изплатени."-Но след спечелено дело след това,така ли да разбирам? Нещо не ми става ясна ролята на регулатора в цялата картина- ако авиокомпанията не плати при първия иск директно към тях,и трябва да се ходи при регулатор,това означава ли,че почти сигурно след това ще се наложи завеждане на дело?Защото регулаторът всъщност само казва"Да,ищецът има право на обезщетение" и толкова. Обикновено, когато подадем жалба към регулатора и той се свърже с авиокомпанията, ако отказа на превозвача е неоснователен, обезщетенията биват изплатени доброволно. Конкретно във вашия случай авиокомпанията не е представила доказателства пред регулатора и поради тази причина и въз основа на фактите, които ние сме изложили са излезли със становище, че пътниците имат право на обезщетение. Считаме, че щом не са представили доказателства за извънредни обстоятелства, то закъснението е по тяхна вина. "Защото регулаторът всъщност само казва"Да,ищецът има право на обезщетение" и толкова." - Защото толкова са му правомощията. В законодателствата на повечето страни са предвидени санкции, които регулаторите могат да наложат на авиокомпаниите, но не могат да ги задължат да платят. Връзка към мнение
rompecabezas 13 Публикувано: 20 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 20 февруари, 2017 Еми,значи ще водим дело....Пък да видим... Връзка към мнение
steev 0 Публикувано: 4 март, 2017 Сподели Публикувано: 4 март, 2017 Здравейте, имам конкретен въпрос за закупен билет с wizz air sof/ltn/sof. При отказ за пътуване от моя страна,а също и без финансова претенция за възстановяване на сумата,то може ли авиокомпанията да настоява за плащане на неустойка от моя страна? Тоест да изисква такса отмяна на пътуване,която е в размер на 161лв за всяка посока? Връзка към мнение
MARTiNSHO 866 Публикувано: 27 март, 2017 Сподели Публикувано: 27 март, 2017 Здравейте, Мой приятел има следния проблем. Имал е полет Geneva - Istanbul през Kiev с Ukrainian Airlines. Съответно полета до Киев закъснява с 2 часа и 45 минути и изпуска връзката до Истанбул. Все си мисля, че трябва да е защитен от директивата, но през сайта на Аероиск не минава, а през refund.me казаха, че не искат да поемат случая. Може ли малко помощ? 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 28 март, 2017 Автор Сподели Публикувано: 28 март, 2017 Здравейте. Бихте ли изпратили резервацията на office@aeroisk.bg. Ще проверим полетите и ще ви пишем отново. Връзка към мнение
MARTiNSHO 866 Публикувано: 28 март, 2017 Сподели Публикувано: 28 март, 2017 Здравейте, Изпратил съм ви мейл с прикачени снимки, бординг пасове и т.н. Благодаря, че ще разгледате случая. Поздрави! 1 Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 28 март, 2017 Автор Сподели Публикувано: 28 март, 2017 Здравейте, Изпратил съм ви мейл с прикачени снимки, бординг пасове и т.н. Благодаря, че ще разгледате случая. Поздрави! Прието, благодаря. Връзка към мнение
Topfly 27014 Публикувано: 6 април, 2017 Сподели Публикувано: 6 април, 2017 Здравейте! Бих искал малко помощ по един казус на една моя позната. Тя е пристигнала с полет на Катар във Виена и куфърът и е бил скъсан. На летището вместо да и направят нормален протокол и авиокомпанията да поеме разходите по щетата и издават долния документ, като Катар и след много мейли твърдо отказва да поеме отговорността за скъсания куфар. Какви са правата на пътниците в подобни случаи? Аз лично имах подобен казус с Уиз ер. На летището направих протокол за щетата, пратих го на Уиз ер и те ме пратиха при майстор, който за тяхна сметка оправи куфара. IMG_20170406_0001.pdf Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 6 април, 2017 Автор Сподели Публикувано: 6 април, 2017 преди 7 минути , Topfly каза: Здравейте! Бих искал малко помощ по един казус на една моя позната. Тя е пристигнала с полет на Катар във Виена и куфърът и е бил скъсан. На летището вместо да и направят нормален протокол и авиокомпанията да поеме разходите по щетата и издават долния документ, като Катар и след много мейли твърдо отказва да поеме отговорността за скъсания куфар. Какви са правата на пътниците в подобни случаи? Аз лично имах подобен казус с Уиз ер. На летището направих протокол за щетата, пратих го на Уиз ер и те ме пратиха при майстор, който за тяхна сметка оправи куфара. IMG_20170406_0001.pdf Здравейте. Пътниците имат право на обезщетение в случай на повреден, забавен или загубен багаж. За съжаление няма фиксирани суми на обезщетенията, нито регламент за това и постигането на тези обезщетения е по-трудно. За да се подаде иск за повреден бажаж трябва да има протокол от летището, в който да са описани щетите - какъвто са дали на вас в случая с Уиз. 1 Връзка към мнение
Topfly 27014 Публикувано: 6 април, 2017 Сподели Публикувано: 6 април, 2017 В момента, Аероиск каза: Здравейте. Пътниците имат право на обезщетение в случай на повреден, забавен или загубен багаж. За съжаление няма фиксирани суми на обезщетенията, нито регламент за това и постигането на тези обезщетения е по-трудно. За да се подаде иск за повреден бажаж трябва да има протокол от летището, в който да са описани щетите - какъвто са дали на вас в случая с Уиз. Позната ми също е искала протокол, но вместо него е получила горния документ в който Катар отказват всякаква отговорност и препращат пътника към застрахователя с който си е сключил застраховка за пътуване. По късно в мейл също отказват всякаква отговорност за повредения багаж. Ясно ми е, че няма конкретни суми, но възможно ли е изобщо да откажат обезщетение и какво да се прави в такъв случай? 1 Връзка към мнение
macf1an 12073 Публикувано: 6 април, 2017 Сподели Публикувано: 6 април, 2017 http://www.qatarairways.com/us/en/mishandled-baggage.page Връзка към мнение
Аероиск 360 Публикувано: 6 април, 2017 Автор Сподели Публикувано: 6 април, 2017 На 4/6/2017 в 11:47, Topfly каза: Позната ми също е искала протокол, но вместо него е получила горния документ в който Катар отказват всякаква отговорност и препращат пътника към застрахователя с който си е сключил застраховка за пътуване. По късно в мейл също отказват всякаква отговорност за повредения багаж. Ясно ми е, че няма конкретни суми, но възможно ли е изобщо да откажат обезщетение и какво да се прави в такъв случай? На практика единствения начин да се накара принудително авиокомпанията да плати е по съдебен ред, но тъй като в случаите с багаж обезщетенията не са фиксирани и изобщо не може да се предвиди какво (колко ще реши съда. В крайна сметка може да се окаже, че не си заслужава разноските, отделеното време и енергия. Връзка към мнение
Дани Магелани 20769 Публикувано: 12 април, 2017 Сподели Публикувано: 12 април, 2017 (редактирано) Здравейте, Има ли шанс претенция за закъснял полет на азиатска авиокомпания? Malinndoair OD 307 - 09.04.2017 DES-KUL Редактирано 12 април, 2017 от Mary Грешка в прикачане. Изтриване на снимка. 1 Връзка към мнение
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега