Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

6 minutes ago, alis_word said:

Те от доста време са така със закъсненията, днес говорих с една приятелка собственичка на ТА, каза че са доста зле финансово и пред фалит, закупили някаква друга компания, но не е запозната с повече инфо. Най-вероятно умишлено ще я фалират, ТИМаджиска работа

 

Ще им дам една седмица за отговор, ако не получа такъв Аероиск ще са на ход.  Смятам че срока е съвсем достатъчен.

Аз прочетох всичко в категорията, но имах някой уточняващи въпроси, надявам се че не е проблем че пуснах нова тема.

Чааак пред фалит. Но темата е друга ;) За седмица няма да ти отговорят без значение дали си движиш въпроса сама или чрез Аероиск, така че се въоръжи с търпение. Мисля, че по закон трябва да ти отговорят до 6 седмици. А Берлин-Гьотеборг с Еър Берлин ли летя?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
В момента, tch каза:

Чааак пред фалит. Но темата е друга ;) За седмица няма да ти отговорят без значение дали си движиш въпроса сама или чрез Аероиск, така че се въоръжи с търпение. Мисля, че по закон трябва да ти отговорят до 6 седмици. А Берлин-Гьотеборг с Еър Берлин ли летя?

Така се говори, не знам.

Както разбирам рядко отговаряли на подобни мейли, ще почакам и ще видим какво ще стане. Аз в директивата не прочетох нищо за срок между другото.

По принцип трябваше да се лети с Air Berlin, но го изпуснаха и летяха с Луфтханза през Мюнхен

Връзка към мнение

Пусни една търсачка в общия раздел за резервации. Писал съм достатъчно по темата, дал съм и конкретни препоръки. Нужно е да представиш попълнен формуляр, съгласно регламент 261. Не очаквай парично обезщетение, по-скоро безплатни билети. Не ти е нужен посредник, резултат не по-рано от два месеца след подаване...

Връзка към мнение
преди 12 часа, Duke каза:

Пусни една търсачка в общия раздел за резервации. Писал съм достатъчно по темата, дал съм и конкретни препоръки. Нужно е да представиш попълнен формуляр, съгласно регламент 261. Не очаквай парично обезщетение, по-скоро безплатни билети. Не ти е нужен посредник, резултат не по-рано от два месеца след подаване...

Благодаря, изчетох днес всичко и пуснах жалбата.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Братовчедка ми със семейството си трябваше да летят вчера София-Бостън през Хийтроу с Бритиш. Стигнаха до Лондон, следващият полет- ВА215 трябваше да излети по разписание в 18,20ч. Поради технически причини полетът е променен да излети в 21ч. В крайна сметка въобще не излита. За времето между 18 и 21ч са им дали ваучери за 10 паунда на човек. След това са настанени в хотел с поета вечеря и закуска. Отделно от това са им дадени ваучери на стойност 531 паунда на човек. В момента полетът е обявен за 11,20ч, но нямало места за всички и те специално са пренасочени за вечерния полет в 18,20ч. Т.е. закъснението вече е 24ч.

Въпросът ми е -имат ли право на още някакво обезщетение , с оглед парите, които вече са им дадени? Тя пропуска работен ден - може ли да претендира и по тази линия за пропуснати ползи?

Връзка към мнение

Да се похваля!

Air Berlin изобщо не ги стреснаха 140 евро сметка за вечеря и от днес паричките са ми преведени, вкл. за такситата.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 11
Връзка към мнение
преди 6 часа, bobole4e каза:

Отделно от това са им дадени ваучери на стойност 531 паунда на човек.

Тези 531 GBP са около 600€, което е и максималното обезщетение, което могат да претендират по евродирективата. Какво значи "ваучери" и за какво са? За бъдещи резервации от ВА?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

531 паунда са преведени по карта, т.е. това са истински пари, аз не съм се изразила правилно, използвайки думата ваучер. 

И според мен това е максимума, който могат да очакват, но искам да съм сигурна. Всъщност, ситуацията с неявяването на работа е най -неприятен.

Бъдещи резервации с БА надали ще има :)

Връзка към мнение
преди 13 минути , bobole4e каза:

531 паунда са преведени по карта, т.е. това са истински пари, аз не съм се изразила правилно, използвайки думата ваучер. 

И според мен това е максимума, който могат да очакват, но искам да съм сигурна. Всъщност, ситуацията с неявяването на работа е най -неприятен.

Бъдещи резервации с БА надали ще има :)

Все си мисля че са се представили доста добре, предвид експедитивността при настаняване в хотела, храна а пък и изплащане на обещетение веднага без подаване на искания и чакане.

Все пак никой не е застрахован от проблем с техниката :)

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

BA са супер точни с обезщетенията, не чакат да им напишеш 348 мейла, като Бг Еър например. На всяка авиокомпания може да се случи да има закъснял полет, важното е как третира пътниците в подобни случаи. Вечеря, нощувка, закуска и >500 паунда веднага ми звучат като съвсем адекватно отношение.  

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 11 минути , bobole4e каза:

531 паунда са преведени по карта, т.е. това са истински пари, аз не съм се изразила правилно, използвайки думата ваучер. 

И според мен това е максимума, който могат да очакват, но искам да съм сигурна. Всъщност, ситуацията с неявяването на работа е най -неприятен.

Бъдещи резервации с БА надали ще има :)

Това, което ВА са направили, е повече от похвално! Дали са "без бой" дължимото обезщетение - без увъртания, без многомесечни битки и даване на 30% от обезщетението на посреднически фирми, така че не знам какво друго обезщетение търсят твоите познати и какво значи "Бъдещи резервации с БА надали ще има"... Аз пък с такава коректна компания не бих се замислила да летя отново! 

  • Харесвам 13
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...
На 2017-07-03 в 11:48, Аероиск каза:

Иска трябва да се предяви към компанията изпълнявала полета. Изпратете ни на лично съобщение телефонен номер и ще се свържем с вас.

Благодаря. Бащата се е свързал с вас и ви е предаден случая 

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте съфорумци! Нуждая се от ясен и точен съвет на пътешественици преминали през моята ситуация, но не от подобни на "пробвай с...", "попитай там...", "виж дали....." и т.н. Имам голям проблем с wizzair.  На 28 януари купих онлайн двупосочен билет София- Кутаиси/Грузия/- София в сайта на ryanair за полет на wizzar. През март получих съобщение в електронната поща, че wizzair закрива линията София- Кутаиси и сумата ще ми бъде възстановена. След 3 месеца напразно чакане, се свързах с кул- центъра на ryanair, от където ми казаха, че когато от wizzair сумата за билета бъде прехвърлена към ryanair, ще ми я преведат. След още 2 месеца напразно чакане, се свързах и с кул-центъра на wizzair, от където ми казаха, че сумата е преведена на НЯКАКВА сметка, която обаче не е моята сметка на дебитната карта с която съм закупил билета. Мога само да предположа, че това е сметката на ryanair , от която би трябвало да прехвърлят парите на моята сметка. Както се казва, обичайното прехвърляне на топката. До момента, все още не съм си получил парите. Въпросът ми към вас е: има ли в България някаква институция, която да контролира нередностите на самолетните компании, или въобще, към кого мога да се обърна за да разреши най-накрая проблема?

Редактирано от muchachote
Връзка към мнение
преди 5 минути , muchachote каза:

На 28 януари купих онлайн двупосочен билет София- Кутаиси/Грузия/- София в сайта на ryanair за полет на wizzar.

Това е невъзможно. Знам, че каза че не искаш спекулации, но ако чакаш да се намери човек, който е купил билети за Уиз в сайта на Раян, ще има чакаш :) Според мен си купил билети нито от сайта на Уиз, нито от на Раян, а от на някой прекупвач, най-вероятно esky.bg. Те имат прекрасната политика да правят клончета на техния сайт, които много да напомнят по дизайн официалните сайтове на авиокомпаниите, така че да си помислиш, че резервираш от тях. Дори да не е esky.bg, парите ти са заминали в сайта, който е направил резервацията от твое име, трябва да се свържеш с него. 

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

http://www.dnevnik.bg/na_put/2017/08/30/3033190_kakvi_sa_pravata_na_putnicite_pri_dublirane_na_mesta_v/

 

Провокиран от тази статия, в която пише, че имаш право на обезщетение само "ако не се е отказал доброволно от мястото си", бих искал да попитам нещо. Поне до сега, когато са набирали желаеци да се откажат от билета си, се е случвало преди отвеждането за самолета. Тогава ти броят парите на ръка и ти издават новата бордна карта.

Ако обаче осъзнаят твърде късно за overbooking-a и тръгнат да набират желаеци да се откажат в самолета, тогава след като те свалят от самолета, не могат ли да се направят на ударени и да не ти изплатят никакво обезщетение. И изобщо ако те свалят от самолета, как ще до кажеш, че си бил на време на гейта за отвеждане? Малко е хипотетична питанката, ама все пак :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 час, muchachote каза:

След 3 месеца напразно чакане, се свързах с кул- центъра на ryanair, от където ми казаха, че когато от wizzair сумата за билета бъде прехвърлена към ryanair, ще ми я преведат. След още 2 месеца напразно чакане, се свързах и с кул-центъра на wizzair, от където ми казаха, че сумата е преведена на НЯКАКВА сметка, която обаче не е моята сметка на дебитната карта с която съм закупил билета. Мога само да предположа, че това е сметката на ryanair , от която би трябвало да прехвърлят парите на моята сметка.

Какво общо има Ryanair в случая? Те не продават билети на Wizzair... 

Да не би сумата да е преведена в потребителския ви профил в Уизеър, откъдето може да се ползва за полети с тях?

Връзка към мнение
преди 42 минути , tch каза:

Ако обаче осъзнаят твърде късно за overbooking-a и тръгнат да набират желаеци да се откажат в самолета, тогава след като те свалят от самолета, не могат ли да се направят на ударени и да не ти изплатят никакво обезщетение. И изобщо ако те свалят от самолета, как ще до кажеш, че си бил на време на гейта за отвеждане? Малко е хипотетична питанката, ама все пак :)

Не знам, аз си мислех, че това се прави преди бординга във всички случаи, но след оня пътник на Юнайтед не знам какво да мисля...

По-лесно е да те спрат на входа, отколкото да те изхвърлят, след като вече си седнал.

Иначе бордните карти се сканират и в тяхната система се отбелязва дали си се качил. После дали може да се манипулира нямам представа

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте! Какво е мнението ви относно това, дължи ли се от Уиз обезщетение за закъснял полет W6 4448 на 03.09.2017 г. Варна-София?

Фактите са:

-предупреждение за закъснение на полета с 2 смс-а, изпратени 2 ч. 45 мин. преди полета.

-първоначален час на излитане 20.00 ч., реален час на излитане - 22.30 ч.

-първоначален час на кацане 20.55 ч., реален час на кацане - 23.44 ч. /на таблото/.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 минута , Емика каза:

Здравейте! Какво е мнението ви относно това, дължи ли се от Уиз обезщетение за закъснял полет W6 4448 на 03.09.2017 г. Варна-София?

Фактите са:

-предупреждение за закъснение на полета с 2 смс-а, изпратени 2 ч. 45 мин. преди полета.

-първоначален час на излитане 20.00 ч., реален час на излитане - 22.30 ч.

-първоначален час на кацане 20.55 ч., реален час на кацане - 23.44 ч. /на таблото/.

Единствено от значение е колко по-късно от обявеното сте кацнали и каква е причина за закъснението. Някъде из темите се спомена, че самолетът е натрупал закъснение заради буря в Италия. Ако това е така, това по всяка вероятност ще се тълкува като обстоятелство, което не зависи от авиокомпанията и поради тази причина ще отпадне задължението ѝ да обезщети пътника.

Трябва "просто" да се провери защо точно е закъснял полетът.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 18 минути , tch каза:

Единствено от значение е колко по-късно от обявеното сте кацнали и каква е причина за закъснението. Някъде из темите се спомена, че самолетът е натрупал закъснение заради буря в Италия. Ако това е така, това по всяка вероятност ще се тълкува като обстоятелство, което не зависи от авиокомпанията и поради тази причина ще отпадне задължението ѝ да обезщети пътника.

Трябва "просто" да се провери защо точно е закъснял полетът.

Причината, която обявиха стюардесите в самолета е, "че самолета е закъснял от предишния си полет". Никой пътник не може да провери достоверно защо точно е закъснял полета. Авиопревозвачът е този, който трябва да докаже, че закъснението е причинено от извънредни обстоятелства: лоши метеорологични условия, стачка, терористична заплаха и други подобни, за да не дължи обезщетение.

Интересува ме, член 6 от Регламента - Закъснение

1. Когато опериращ въздушен превозвач очаква по разумни причини даден полет да

закъснее повече от времето за излитане по разписание:

а) за два или повече часа при полети до 1500 километра

във връзка с член 7 от Регламента - Право на обезщетение

1. При прилагането на този член, пътниците получават

обезщетение, възлизащо на:

а) 250 EUR за всички полети до 1500 километра;

 

Тълкуван по този начин текста по-горе - имам право.

При задаване в сайта на @Аероиск във формата им за проверка - нямам право.

 

Затова оставам в очакване на отговор от @Аероиск се надявам да намерят време, въпреки, че сигурно са доста натоварени.

 

 

 

Редактирано от Емика
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 47 минути , Емика каза:

Никой пътник не може да провери достоверно защо точно е закъснял полета.

За това и "просто" е в кавички, ако се обърнете към ГД ГВА, ще може да получите по-точна информация. Същото биха направили и от Ареоиск.

Връзка към мнение
преди 15 часа, Емика каза:

Причината, която обявиха стюардесите в самолета е, "че самолета е закъснял от предишния си полет". Никой пътник не може да провери достоверно защо точно е закъснял полета. Авиопревозвачът е този, който трябва да докаже, че закъснението е причинено от извънредни обстоятелства: лоши метеорологични условия, стачка, терористична заплаха и други подобни, за да не дължи обезщетение.

Интересува ме, член 6 от Регламента - Закъснение

1. Когато опериращ въздушен превозвач очаква по разумни причини даден полет да

закъснее повече от времето за излитане по разписание:

а) за два или повече часа при полети до 1500 километра

във връзка с член 7 от Регламента - Право на обезщетение

1. При прилагането на този член, пътниците получават

обезщетение, възлизащо на:

а) 250 EUR за всички полети до 1500 километра;

 

Тълкуван по този начин текста по-горе - имам право.

При задаване в сайта на @Аероиск във формата им за проверка - нямам право.

 

Затова оставам в очакване на отговор от @Аероиск се надявам да намерят време, въпреки, че сигурно са доста натоварени.

 

 

 

Отговорих си сама, след като прочетох и Тълкувателните насоки за Регламента.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.