Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Имам въпрос. Ако билета е купен от сайта на Луфтханза, но се изпълнява едната отсечка с Austrian, а следващата с Eurowings , към кой да пусна оплакване, че заради закъснение на първите, беше изпуснат полета на вторите и пристигнах в крайната дестинация с повече от 3 часа закъснение?

Връзка към коментар
Преди 1 час, Jorro каза:

Имам въпрос. Ако билета е купен от сайта на Луфтханза, но се изпълнява едната отсечка с Austrian, а следващата с Eurowings , към кой да пусна оплакване, че заради закъснение на първите, беше изпуснат полета на вторите и пристигнах в крайната дестинация с повече от 3 часа закъснение?

Приятелю, прочетох поста ти, не знам как се постъпва в случая, но просто ми е любопитно да разбера какъв е бил развоя на полетите след първото закъснение? Интересува ме, защото след няколко месеца трябва да хвана самолет от София до Атина, а от Атина- до Крит, и двата полета са с Ryanair, с малка времева разлика между приземяването на първия и излитането на втория , а от богат опит с тях, знам, че никога самолетите не излитат в посочения час. Има голяма вероятност да изпусна полета за Крит, и точно това искам да знам, как биха се развили нещата след това. Плащам ли добавка към следващия полет? Купувам нов билет... или? До сега не ми се е случвало да изпусна самолет !

Връзка към коментар
преди 7 минути , muchachote каза:

 Плащам ли добавка към следващия полет? Купувам нов билет... или? До сега не ми се е случвало да изпусна самолет !

Двата случая нямат на практика нищо общо. При твоят случай ако изтървеш  полета си за палците и си поемаш сам всичко, защото това е нискотарифна компания и с много малки изключения продават отделни билети. С други думи рискът си е изцяло твой.

При описания случай превозвачът е поел ангажимент да те превози до крайната дестинация (Austria и GermanWings са собственост на Луфти) и като изтървеш полета по тяхна вина те премаршрутират

Връзка към коментар
5 minutes ago, muchachote said:

Приятелю, прочетох поста ти, не знам как се постъпва в случая, но просто ми е любопитно да разбера какъв е бил развоя на полетите след първото закъснение? Интересува ме, защото след няколко месеца трябва да хвана самолет от София до Атина, а от Атина- до Крит, и двата полета са с Ryanair, с малка времева разлика между приземяването на първия и излитането на втория , а от богат опит с тях, знам, че никога самолетите не излитат в посочения час. Има голяма вероятност да изпусна полета за Крит, и точно това искам да знам, как биха се развили нещата след това. Плащам ли добавка към следващия полет? Купувам нов билет... или? До сега не ми се е случвало да изпусна самолет !

В моя случаи полетите ми са на 1 билет и са свързани. В този случай, каквото и да стане ангажимент на авиокомпанията е да те превози до крайната дестинация. Когато купуваш отделни билети с лоу кости ги няма тези ангажименти и всичко е в твоите ръце. Ако изпуснеш полета в зависимост от условията на авиокомпанията може да имаш възможност срещу някаква сума да те ребукнат за следващ полет , но при раян,уизз,, изи джет и в масовия случай трябва да си купиш нов билет на пълната стойност. Аз съм изпускал по тази схема полет на уизз в Бристол заради закъснение на Изи джет и това "удоволствие" ми струваше към 500 паунда за двама с разходи за хотел и транспорт до Бирмингам от където имаше полет за София на следващия ден, защото от Бристол беше след 3 дена. Не те съветвам да си правиш такива експерименти без да имаш бекъп вариант друг по-късен полет./Примерно, ако за същия ден има евтин по-късен полет и си склонна да си го купиш за спокойствие, тогава е ок , но при всички положения под 1,5ч-2ч на летища, на които нямаш трансферен коридор е нереалистично.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Бих добавила само,че най-добре при нискотарифните времето между полетите да е поне 3 часа,за да може обещетението от първия полет евентуално да компенсира разходите при изпускане на втория.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 9 часа, Мари Николова каза:

Бих добавила само,че най-добре при нискотарифните времето между полетите да е поне 3 часа,за да може обещетението от първия полет евентуално да компенсира разходите при изпускане на втория.

 

Аз дори бих казал 3.30мин, защото бординга за следващия полет затваря 30мин. преди този...само чист късмет може да те спаси при под 1 час полет, този Критския е изключено да се хване почти, като приберат и багажа и той да се чака. Точно това е авиокомпаниите ще направят и невъзможното да те превозят до 3 часа!

Редактирано от vinidj
Връзка към коментар

Много често във форума се коментират малки интервали между два полета.Напълно възможно е да хванеш следващ полет за 1ч или 1ч и 30мин.Правила съм го на Бергамо,където няма транзитна зона, и понякога опашките са огромни,че и време за капучино имаше.Но често пъти полетите имат съвсем "невинно" закъснение от 20-30мин,което не ти прави впечатление,ако не бързаш.Друг фактор - ако на паспортен контрол се струпат няколко полета извън Шенген.Ако ненадейно решат да ти правят митническа/секюрити проверка на багажа,което не е толкова рядко срещано в новата реалност в Европа.Това са едни дребнички подробности от пейзажа,които ако се натрупат губиш пари,време,нерви.

То като веднъж се случи да изпуснеш полет заради закъснение на предишен,вече въобще не се питаш да рискувам ли следващият път.И аз така си пътувах спокойно из Европа с кратки прекачвания,докато не си изпуснах полета на Уиз от Валенсия,заради тех.проблем(естествено) на самолета на Раян от Порто.Времето между двата беше 2ч и 30мин,а закъснението 3ч и 30мин.Раян се оправдаха с техническия проблем и нищо не изплатиха,но тогава нямаше Аероиск,Refundme и др.не бяха популярни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 29.06.2018 г. в 20:55, Jorro каза:

Имам въпрос. Ако билета е купен от сайта на Луфтханза, но се изпълнява едната отсечка с Austrian, а следващата с Eurowings , към кой да пусна оплакване, че заради закъснение на първите, беше изпуснат полета на вторите и пристигнах в крайната дестинация с повече от 3 часа закъснение?

Здравейте. Трябва да се обърнете към оператора на проблемния полет.

На 28.06.2018 г. в 18:03, Jorro каза:

По съвет от @Боби (благодаря) се свързах с луфтханза на телефона, който написах горе след като им пуснах клейм миналия петък през сайта. ( 3 поредни дни чаках по 50 мин и чак днес се свързах).

Отговориха ми , че закъснението е поради времето , което в повлияло на закъснението на предишната ротация на самолета, който е изпълнил моя полет след това и съответно не се полага обещетение. Понеже бях много разочарован девойката явно й стана жал и предложи да ме компенсират за неудобството със 100 евро , взе ми IBAN-a и каза да ги очаквам до няколко дни. Много мило от тяхна страна въпреки, че се бях настроил за 400 евро.... 🙂

 @Аероиск вие има ли как да проверите в моя случай дали причината е времето наистина?

 

 

Здравейте. Моля да ни изпратите резервацията на office@aeroisk.bg или тук на лично съобщение, за да направим подробна проверка, след което ще ви пишем.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте

Сина ми пътува вчера с полет на Уиз от Варна за София.Полета беше за 21:05ч но се е провел в 0:39ч.Това са повече от три часа.Като гледам причината е закъснял полет от Копенхаген,самолета от който е летял за Варна после.

Има ли право на обещетение?

На Уиз можеш да подадеш иск само през формата и ако имаш регистрация ли?

Аз мога ли да подам иска през моя профил за него?

Благодаря

Редактирано от Branko
Връзка към коментар

Здравейте,

регламентът има ли действие при чартърни полети/ изпълнявани от БГ еър/ ? Очертава се, че тази вечер чартърът им Тенерифе ще има поне 2ч. закъснение, аз подозирам повече. Благодаря!

Редактирано от Цвете
Връзка към коментар
преди 2 часа, Цвете каза:

Здравейте,

регламентът има ли действие при чартърни полети/ изпълнявани от БГ еър/ ? Очертава се, че тази вечер чартърът им Тенерифе ще има поне 2ч. закъснение, аз подозирам повече. Благодаря!

Да, важи за всички, щом едната крайна точка е Европа. Часът на пристигане трябва да е поне 3 часа след обявения.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 20 часа, Цвете каза:

Здравейте,

регламентът има ли действие при чартърни полети/ изпълнявани от БГ еър/ ? Очертава се, че тази вечер чартърът им Тенерифе ще има поне 2ч. закъснение, аз подозирам повече. Благодаря!

Здравейте. Регламентът се прилага за всички полети. Пазете бордните карти, защото при чъртърите обикновено те са единствения документ, който е издаден от авиокомпанията за полета. 

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте,

Когато стачкува пресонала на дадена авиокомпания и заради това има отменен полет или закъснение с над 3 часа, полага ли се компенсация стъгласно EU261/2004? 

Връзка към коментар
54 minutes ago, makler said:

Здравейте,

Когато стачкува пресонала на дадена авиокомпания и заради това има отменен полет или закъснение с над 3 часа, полага ли се компенсация стъгласно EU261/2004? 

Някъде или в тази, или в друга тема имаше дискусия - ако а/к има директен инфлуънс над тези служители, по новите разпоредби по-скоро се полага. Интересна тема е ако а/к ползва де юре служители на трети фирми 🙂

Подозирам, че ако стачкуват служители на АТС е ясно - а/к нищо не може да направи

ако стачуват служители на оператор за наземно обслужване (напр Фрапорт, Суиспорт, ...) - пак а/к няма много какво да направи

но ако стачкуват служители на фирма, която предоставя пилоти само и единствено на една а/к??

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, makler каза:

Здравейте,

Когато стачкува пресонала на дадена авиокомпания и заради това има отменен полет или закъснение с над 3 часа, полага ли се компенсация стъгласно EU261/2004? 

Ако визираш последната стачка на Ryanair - според тях нищо не ти се полага. Ето един от техните отговори:

 


We refer to your claim dated 22/07/2018.

We sincerely regret the cancellation of your flight FR7474 from Porto to Paris Beauvais on the 25/07/2018, which was caused by an unnecessary industrial action taken by a small number of cabin crew and was outside of our control.  Ryanair have made all reasonable attempts to avoid this strike and we always take all the reasonable measures to minimise the disruption.  Providing our passengers with a punctual and reliable service is one of our principal aims. However, it is inevitable that there will be occasions when we are unable to operate our flights as scheduled due to extraordinary circumstances that are beyond our control.  We regret to advise you that in this situation we do not consider that any compensation is payable under Regulation EU261. 
Thank you for flying with us and we hope we will have the pleasure of welcoming you on–board another Ryanair flight again soon.

Връзка към коментар

...За което се очертава да бъдат разследвани и съдени:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5993295/Ryanair-pledges-reject-compensation-claims-despite-cancelled-flight-crisis.html

Връзка към коментар
преди 2 минути , macf1an каза:

...За което се очертава да бъдат разследвани и съдени:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5993295/Ryanair-pledges-reject-compensation-claims-despite-cancelled-flight-crisis.html

Всичко може да пишат журналистите (а те пишат и доста глупости), но в момента това е позицията на Ryanair и никой няма да получи компенсация, освен ако някоя институция не успее да ги принуди да плащат.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , macf1an каза:

Всъщност, журналистите цитират "институцията". Ако продължат да отказват, ще бъдат съдени и глобени.

Нямам никакво желание да споря, още повече, че ако си прав бих получил 8 компенсации. Проблемът е, че цитираният вестник е жълт по всички стандарти, а пък Civil Aviation Authority няма правомощия да принуждава която и да е авиокомпания да плаща на когото и да е по която и да е Директива или Регламент. В случая единствено съдът може да ги принуди.

Редактирано от koliob
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

image.png.b75f1e246a75f080bfb1c4b660705bd3.png

 

https://www.thetimes.co.uk/article/ryanair-defies-watchdog-over-compensation-for-strike-chaos-gwlr5qqmk

 

(платен)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Цитат

According to European Regulation EU261/2004, in addition to the choice between an alternative flight or a refund of their ticket, passengers are entitled to a flat-rate compensation ranging from EUR 250 to EUR 600 depending on the distance between departure airport and destination, except in cases of force majeure such as difficult meteorological conditions or a terrorist attack.

In this particular case, flights are cancelled by Ryanair due to a strike by its own staff. The jurisprudence of the Court of Justice of the European Union is clear: an internal strike at an airline does not constitute a case of force majeure and thus opens the right to compensation for passengers.

От един авиационен форум. Идеята е, че ако има такова решение аз бих почнал Луфтханза за кошмарните 2 години стачки и никакъв съпорт.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

здравейте,

при отменен полет ( уиз от Лутън до София) компанията длъжна ли е да осигури полет в разумно време?

няма почти никакви налични места преди понеделник.     

Връзка към коментар
преди 7 часа, Емилия каза:

здравейте,

при отменен полет ( уиз от Лутън до София) компанията длъжна ли е да осигури полет в разумно време?

няма почти никакви налични места преди понеделник.     

Това е една от тези сиви зони. По идея би трябвало да те качат на следващия наличен, но ако следващите налични са пълни ще те качат, когато могат. Няма регулация, която да ги задължава да предложат алтернативни авиокомпании или маршрути, ако го правят е на добра воля. Възможно е до по-редки дестинации, до които летят веднъж седмично да ти предложат полет за след няколко седмици. 

 

Имай предвид, че в такива случаи имаш право на хотели, ваучери за храна и покриване на разходите за транспорт от/до летището. Независимо от причината за отменения полет. 

Връзка към коментар

т.е. ако ти предложат полет след 5 дни, целият престой докато дойде датата на новия полет, ще е за сметка на авиокомпанията? /престой= хотел, транспорт от/до летище, храна/

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.