Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 12 часа, Рада каза:

Здравейте! Моля за мнение. На 19 август тази година, полета на БГ еър от Париж към София закъсня с над 3 часа. Подадох иска за обезщетение. Отговорът се забави повече от двумесечния срок, но днес го получих. Предлагат ми двупосочен билет по дестинацията, по която пътувам. Това крайно не ме удовлетворява, тъй като цената на този билет е 400лв, а обезщетението 400 евро. Моля за съвет: Какво мога да предприема аз? Към фирма ли да се обърна? Или към адвокат? Благодаря!

Имаш право да откажеш и да си поискаш обезщетението според регулацията. Ако пак се опътват и не ти се занимава може да потърсиш фирма (конкретно Аероиск, че пишеш в техния подфорум). 

Връзка към коментар
На 2.11.2017 г. в 8:15, Рада каза:

Здравейте! Моля за мнение. На 19 август тази година, полета на БГ еър от Париж към София закъсня с над 3 часа. Подадох иска за обезщетение. Отговорът се забави повече от двумесечния срок, но днес го получих. Предлагат ми двупосочен билет по дестинацията, по която пътувам. Това крайно не ме удовлетворява, тъй като цената на този билет е 400лв, а обезщетението 400 евро. Моля за съвет: Какво мога да предприема аз? Към фирма ли да се обърна? Или към адвокат? Благодаря!

Като сложиш и тлъстата комисионна от 30% на аероиск, реално ще вземеш 280евро. Близка сума до 400лв.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар
На 11/2/2017 в 8:15, Рада каза:

Здравейте! Моля за мнение. На 19 август тази година, полета на БГ еър от Париж към София закъсня с над 3 часа. Подадох иска за обезщетение. Отговорът се забави повече от двумесечния срок, но днес го получих. Предлагат ми двупосочен билет по дестинацията, по която пътувам. Това крайно не ме удовлетворява, тъй като цената на този билет е 400лв, а обезщетението 400 евро. Моля за съвет: Какво мога да предприема аз? Към фирма ли да се обърна? Или към адвокат? Благодаря!

Здравейте. Имате право да откажете безплатния билет и да поискате дължимото обезщетение. След като вече е изтекъл двумесечния срок, пишете им, че искате парично обезщетение на стойност 400 евро, като посочите и срок за плащане, защото няма законоустановени срокове за плащане. Може да признаят, че дължат обезщетение и никога да не го платят, ако ги оставите да им се размине :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 19 минути , Hollywood каза:

Като сложиш и тлъстата комисионна от 30% на аероиск, реално ще вземеш 280евро. Близка сума до 400лв.

Здравейте. Честно казано работата толкова ни харесва, че ако можехме да си го позволим бихме го правили безплатно :) Условията ни и конкретно възнаграждението, което получаваме са ясно и коректно обявени на сайта ни. Всеки има право на избор.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 39 минути , Hollywood каза:

Като сложиш и тлъстата комисионна от 30% на аероиск, реално ще вземеш 280евро. Близка сума до 400лв.

 

Има разлика между билет за 400 лева, който може и да не ти трябва и кеш за 280 евро, който може да го харчиш свободно и да си купиш билети по 10 евро от НТА ;) 30% могат да ти изглеждат много, но номинално 120 евро не са много за квалифициран адвокат. Рядко ще намериш адвокат, който за по малка сума ще е готов да се заеме с какъвто и да е казус.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 50 минути , Topfly каза:

 

Има разлика между билет за 400 лева, който може и да не ти трябва и кеш за 280 евро, който може да го харчиш свободно и да си купиш билети по 10 евро от НТА ;) 30% могат да ти изглеждат много, но номинално 120 евро не са много за квалифициран адвокат. Рядко ще намериш адвокат, който за по малка сума ще е готов да се заеме с какъвто и да е казус.

Цял адвокат за нищо работа.  С малко договорка може да вземе не билет, а билети от тим :)

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар
преди 54 минути , Hollywood каза:

Цял адвокат за нищо работа. 

Нищо работа, но както виждаш авиокомпаниите се опитват да не спазват закона и да избягват изплащане на компенсации, като в доста от случаите минават метър, защото на хората не им се разправя. Единственият вариант е да ги сплашиш, но за това ти трябва адвокат, който се е доказал, че си разбира от работата и със сигурност ще може да ги осъди. Когато видят такъв адвокат авиокомпаниите в повечето случаи свиват опашка и плащат :)

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 2.11.2017 г. в 20:21, Георги каза:

Имаш право да откажеш и да си поискаш обезщетението според регулацията. Ако пак се опътват и не ти се занимава може да потърсиш фирма (конкретно Аероиск, че пишеш в техния подфорум). 

Отказах предложението и....получих писмо, че в законовия срок от 2 месеца ще ми изпратят становище. Нормално ли е това???? По тази логика могат на всеки два месеца да ми отправят неприемливи предложения. Ако се обърна към вас ще спестим ли време!

Връзка към коментар
преди 1 минута , Рада каза:

Отказах предложението и....получих писмо, че в законовия срок от 2 месеца ще ми изпратят становище. Нормално ли е това???? По тази логика могат на всеки два месеца да ми отправят неприемливи предложения. Ако се обърна към вас ще спестим ли време!

Това е автоматичен имейл. Двумесечния срок е от датата на подаване на иска. Притеснявайте ги отново. Ако искате можем и ние да продължим, но не можем да ви обещаем колко време ще отнеме. При всеки случай е различно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
На 1/26/2017 в 10:15, dimov каза:

Искам да попитам дали при следната ситуация превозвачът дължи обезщетение съгласно Регламент 261/2004?

Полет на БГ Ер от Амстердам за София пристига с 3ч. и 20мин. закъснение. На борда, като причина за закъснението, екипажът посочи лошите метеорологични условия на летището в Амстердам, с което не мога да се съглася, тъй като десетки полети се изпълняваха по разписание. Освен това самолетът, с който беше извършен полета пристигна на изхода 2ч. и 30мин. след обявения час на заминаване по разписание. Причината за забавянето на самолета се оказа закъснение на предхождащия го полет София-Амстердам, който е излетял със закъснение поради лоши метеорологични условия на летище София.

В крайна сметка при мен нещата се развиха благополучно. :)

Първо пуснах жалба към БГ Ер и разбира се получих отказ, тъй като според тях закъснението било в следствие на форсмажорни обстоятелства. Реших да не се отказвам и си подготвих нова жалба, която изпратих до ILT Холандия, местния еквивалент на нашето ГВА. Тук започна голямото чакане, около 6 месеца, като им писах периодично дали имат актуална информация. На последното си запитване получих тяхното становище (копие от писмо, което са ми пратили по пощата, но аз така и не съм получил още), че авиопревозвачът дължи обезщетение в случая. Зачетох по-подробно становището, оказа се, че от ILT са пуснали две запитвания към БГ Ер с искане да предоставят документални доказателства за наличието на форсмажорни обстоятелства, но така и не са получили отговор от тях. Не знам на какво се дължи това, дали поради липсата на такива документи или е плод на тотално безхаберие и немарливост от страна на родния авиопревозвач.

Препратих писмото към БГ Ер и търпеливо зачаках десетина дни някаква реакция от тяхна страна, разбира се без резултат. Реших да се свържа с тях по телефона, да ги поподбутна леко, а те подхванаха старата песен, че съм нямал право на обезщетение... Подканих ги само да се запознаят с прикаченото становище, а те се ангажираха да ми отговорят на имейла в рамките на деня.

Два дни по късно и два допълнително разменени имейла с извинения от тяхна страна и предоставяне на банкови детайли от моя, и обезщетението беше по банковата ми сметка.

Явно по Коледа наистина стават чудеса...

  • Харесвам 9
  • Браво 8
Връзка към коментар

Приятели, не знам дали е за тук темата, но се случи следното - АлИталия канселираха през януари наши полети, т.к. си смениха разписанието от този месец, т.е. махнаха полетите във вторник и четвъртък мисля. 

Поради това, те ни дадоха полети един ден по-рано, което нас не устройва. Звъняхме и ни отговориха, че единственото право, което имаме е да летим само и единствено с тях и няма да ни дадат полети с други компании в същия ден, въпреки че те сами канселираха полетите, а не ние. Всичко сме организирали, и това неадекватно поведение от тяхна страна ме стресира. 

Някакви идеи?

Връзка към коментар

Ако сами си купите полет с друга компания за датите, които искате, а се откажете от полета на АлИталия сметките въобще ли не ви се получават?

Иначе не мисля, че можете да направите нещо. Щом има повече от 2 седмици до полета, мисля, че компанията не дължи обезщетение и може да си прави каквито иска промени.

Връзка към коментар

Или приемате промените и летите на новите дати или отказвате промените и си изисквате парите и с тях купувате билети с друга авиокомпания за старите дати. АлИталия няма ангажимент да ви търси билети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Би трябвало да има опция за връщане на парите.  При лошата им финансова ситуация, друга компания може да не се съгласи да ви превози с този билет, при положение, че не е сигурно дали ще си получи парите от Алиталия...

Връзка към коментар

Гледах в скайсканер и на техния сайт, излизат в същия ден полети с код-шеър на АлИталия, които се изпълняват от други авиокомпании. Защо тогава не ни дадат от тези полети, а ни карат ден по-рано да летим? 

 

А ако изчакаме последната седмица 5-6 дни преди полета, какво ще стане? Ще ни дадат ли за нашата дата? 

Редактирано от Diana Alexandrova
Връзка към коментар
преди 2 часа, Diana Alexandrova каза:

Гледах в скайсканер и на техния сайт, излизат в същия ден полети с код-шеър на АлИталия, които се изпълняват от други авиокомпании. Защо тогава не ни дадат от тези полети, а ни карат ден по-рано да летим? 

 

А ако изчакаме последната седмица 5-6 дни преди полета, какво ще стане? Ще ни дадат ли за нашата дата? 

Това, че излиза в Скайсканер, означава, че още не си актуализирали информацията, а не че има полет на датата.

Връзка към коментар

В смисъл излизат други полети с код и на Алиталия или същия полет като отказания, но с код на други компании?

 

По принцип ако са ви отказали веднъж, винаги може да звъннете пак да пробвате, може първия път да сте попаднали на някой не дотам адекватен служител, или обратното, втория път да попаднете на такъв и той да направи каквото искате без да е длъжен

Връзка към коментар
преди 4 минути , neuromancer каза:

В смисъл излизат други полети с код и на Алиталия или същия полет като отказания, но с код на други компании?

 

 

Да, излизат други полети с код и на Алиталия, т.к. единствения полет на Алиталия от София вечерта в 19 е анулиран.

Връзка към коментар

Здравейте, в момента мой приятел е в Амстердам и полет за София от 17:00 ч на Transavia е отменен заради лошо време - снеговалеж. Полагат ли му се ваучери за храна и напитки ? Регулацията за обещетение от 400 евро не важи в случай на лошо време ако не се лъжа ? Какво може да направи и какво му се полага, ако някой може да каже и помогне , ще бъда благодарен.

20171211_145048.jpg

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Полагат му се. Регламентът изрично уточнява, че в случай на закъснение, независимо от причините, авиокомпаниите имат задължение да се погрижат за пасажерите. Компенсация не му се полага. Ето какво казва Регламентът 1:1 :

image.png.0d6287e8fedd70555a30c3ccae59e46b.png

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Казали са му, че му се полага само 1 нощувка. А следващият полет е чак в Петък. Сега мисли да си вземе парите от тяхно гише и да търси други варианти за прибиране. Сега ще потърся и аз някакви варианти. Ако на някой му хрумне някакъв добър вариант през друго летище или каквото и да е, моля да споделя, благодаря. 

Редактирано от edbloom
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Регламентът не ограничава броя нощувки. Помня как при едно зимно прибиране към София, имаше хора, които щяха да спят по 2-3 дни в Мюнхен за сметка на Луфти. Отделно нищо не ограничава Трансавия само и единствено до техните полети - да го качат на полет през Букурещ, Прага, Рим, Милано, Москва, Париж или някой от другите им партньори.

Успех!

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , edbloom каза:

Казали са му, че му се полага само 1 нощувка. А следващият полет е чак в Петък. Сега мисли да си вземе парите от тяхно гише и да търси други варианти за прибиране. Сега ще потърся и аз някакви варианти. Ако на някой му хрумне някакъв добър вариант през друго летище или каквото и да е, моля да споделя, благодаря. 

Търсете летище, до което да стигне с влак. Вчера за малко да останем в Айндховен. Не защото не излитаха самолети, а защото в 12,30 спряха автобусит от града до летището и нямаше таксита.  И не беше голям сняг, че да не може да се пътува.

IMG_20171210_124216.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.