Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 14 минути , jorrro каза:

Случвало ми се е (но не с Луфтханза) да се забавят парите повече време, отколкото бяха казали, че ще е необходимо. Дойдоха може би за 6 седмици вместо за 3. Но не съм писал допълнително да ги "подсещам".

В моя конкретен случай, когато ти преведат парите, Луфтханза пращат имейл, че са наредили превод и  получаването на парите може да отнеме до 10 дни, поне така беше при всички от групата, а аз такъв мейл нямам и дори не ми отговарят на мейлите, че са получили сметката и т.н. Няколко мейла писах, нямам отговор.

Връзка към коментар
На 13.05.2024 г. в 12:28, Asya Assenova каза:

Здравейте! Имали ли сте случай да подадате иск за обезщетение за закъснял полет в сайта на авиокомпанията, да получите имейл, че  имате право на  обезщетение и да поискат да  изпратите сметка, по която и да преведат парите, да изпратите сметката  и въпреки това  почти месец да НЕ Ви изпращат обезщетението и да не отговарят на мейлите Ви, в които питате дали са получили исканата информация? На всички приятели от групата, с която пътувахме,  вече са изплатениобезщетенията, само на мен не са. Става дума за 600 евра. Случаят е с отменен полет на Луфтханза от февруари. Изпратила съм фийдбак в сайта и на месинджър във Фейс бук, от двата канала ми писаха, че са ескалирали случая и да имам търпение, но пари нЕма. Клейма съм подала преди почти 3 месеца,  а мейла, че имам право на обезщетение получих на 16 април 2024 г.

Случвало се е УизЕър са ме въртели 4 месеца и всеки път пращаха до дни парите.

Връзка към коментар

Пуснах иск до Кенийците за компенсация закъснение 9 часа AMS-MRU 11.05.2024. Не тая особени надежди, писах на всички възможни мейли като на един от тях ми върнаха и съобщение с входящ номер. Доколкото разбирам трябва да чакам 2 месеца и тогава да попълня формата на Нидерландското ГВА. Просто не дава да се попълни ако не са минали 2 месеца от жалбата до превозвача. 

Връзка към коментар
преди 11 минути , ivan69 каза:

Пуснах иск до Кенийците за компенсация закъснение 9 часа AMS-MRU 11.05.2024. Не тая особени надежди, писах на всички възможни мейли като на един от тях ми върнаха и съобщение с входящ номер. Доколкото разбирам трябва да чакам 2 месеца и тогава да попълня формата на Нидерландското ГВА. Просто не дава да се попълни ако не са минали 2 месеца от жалбата до превозвача. 

Да, така е, чак след 2 месеца може да се намеси РВД.

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Как се процедира при подаване на на иск към Уиз, ако искам да подам аз иска за висчки в резервацията?

Искат да се прикачва упълномощаване, но като чета условията в сайта им - има такса от 50 евро ако се десйтва през пълномощник (което ми се вижда абсурдно, и може би цели клейм компаниите)

Ако някой има опит, моли да сподели как да се действа.

Връзка към коментар
преди 8 часа, adreno каза:

Как се процедира при подаване на на иск към Уиз, ако искам да подам аз иска за висчки в резервацията?

Искат да се прикачва упълномощаване, но като чета условията в сайта им - има такса от 50 евро ако се десйтва през пълномощник (което ми се вижда абсурдно, и може би цели клейм компаниите)

Ако някой има опит, моли да сподели как да се действа.

УизЕър пробват първо да заблудят незнаещите и не можещите да си поискат парите, това е целта да излъжат и спестят средства и явно работи, щом продължават да го правят. Но е факт, че когато сам не успявам, адвокатите почти винаги успяват да ги накарат.

Връзка към коментар

Здравейте, след като турските авиолинии ми отказаха обезщетение пуснах жалба до тяхното министерство на транспорта.

Те излезнаха с решение, че имам право на обезщетение:

According to Regulation into force of ........., your application is evaluated with the right of compensation (600Euros) per passenger. Notification of details according to payment will be made by air carrier. Regards,
Son Durumu:
Başvuru Olumlu Değerlendirildi
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
444 60 01

 

След това от авиокомпанията ми изпратиха писмо. В него пише, че тези 600 евро се изчисляват към курса на турската лира към датата на покупката на билета.

По този начин ми беше изплатено по банков път обезщетение от 367 евро.

 

Други съфорумци имали ли подобни ситуации?

Правилно ли е така да се изчислява?

 

Връзка към коментар
преди 1 час, vl_stamboliev каза:
 
 

След това от авиокомпанията ми изпратиха писмо. В него пише, че тези 600 евро се изчисляват към курса на турската лира към датата на покупката на билета.

По този начин ми беше изплатено по банков път обезщетение от 367 евро.

 

Абсурдно ми звучи подобно обяснение. Освен ако няма подобен закон в Турция (много ме съмнява) отново се опитват да те извозят! Пиши отново на тяхното министерство и им искай становище, че ти дължат 600 евро. Обезщетението не случайно е в евро, а не в турски лири.

Връзка към коментар

И на мен ми звучи странно. Ето точно какво пишат:

"We have issued your refund cheque. Please find below the details of your refund cheque:

 

Refund Cheque Value :12940.86 TRY (In line with the Regulation on the Rights of Passengers Traveling by Airline executed by the Directorate General Of Civil Aviation in Turkiye, in return 600 Euros, it was calculated based on selling rate of exchange of Central Bank of Turkish Republic on the ticket issuance date.)"

 

Ще опитам да пусна нова жалба.

Ако някой е пускал би ли споделил до кой/коя институция да я пусна?

Връзка към коментар

@vl_stamboliev Те ти дължат по европейска директива 600 евро и ако не ти дадат 600 евро означава, че Turkish Airlines не спазва правилата по които има право да лети до ЕС. Според мен първо я пусни жалба до същата институция към която ти е потвърдила, че ти дължат 600 евро и след това евентуално към европейска служба.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

@vl_stamboliev Те ти дължат по европейска директива 600 евро и ако не ти дадат 600 евро означава, че Turkish Airlines не спазва правилата по които има право да лети до ЕС. Според мен първо я пусни жалба до същата институция към която ти е потвърдила, че ти дължат 600 евро и след това евентуално към европейска служба.

Благодаря за съвета. След почивните дни ще взема от банката банково извлечение на английски език за получениия превод. Ще приложа и него към жалбата.

Ще ви държа в течение за развитието на казуса.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 5 седмици по-късно ...

Вчера получих отговор от ГВА:

 

"В конкретния случай „Турски авиолинии“ не са превозвач на ЕС. Полет TK244 е бил по маршрут Каракас-Истанбул, като закъснението му е довело до изпускане на връзката с полет Истанбул-София. Предложено Ви е премаршрутиране до крайния пункт от пътуването отново с полет на „Турски авиолинии“. Въз основа на предоставената от Вас информация, Регламентът не е приложим по казуса и предявяването на претенции за претърпени неудобства трябва да се извърши при условията на Конвенция от Монреал за уеднаквяване на някои правила за международен въздушен превоз. Следва да потърсите съдействие от администрацията по гражданско въздухоплаване на Турция, тъй като те са лицензиращият орган на превозвача и осъществяват ефективния контрол и надзор върху „Турски авиолинии“. Също така Ви информирам, че споровете за уреждане на финансови взаимоотношения се разрешават единствено и само по съответния съдебен ред."

 

Също и отговарят и:

"Независимо, че полетите са свързани и крайният пункт е София, то превозвачът не е лицензиран в Европейския сьюз и Регламент 261/2004 не е приложим в случая."

Връзка към коментар

Така е по регламента, да. За неевропейски превозвачи важи само от ЕС, не обратно.

Турция май има някакъв подобен регламент, където да пробваш, но не знам подробности.

Връзка към коментар
В момента, neuromancer каза:

Така е по регламента, да. За неевропейски превозвачи важи само от ЕС, не обратно.

Турция май има някакъв подобен регламент, където да пробваш, номер знам подробности.

Мерси за инфото!

Връзка към коментар
На 22.05.2024 г. в 16:30, vl_stamboliev каза:

След това от авиокомпанията ми изпратиха писмо. В него пише, че тези 600 евро се изчисляват към курса на турската лира към датата на покупката на билета.

По този начин ми беше изплатено по банков път обезщетение от 367 евро.

 

Други съфорумци имали ли подобни ситуации?

Правилно ли е така да се изчислява?

Абсурдно и нелогично е да се изчислява така. Ако, например, ти изплащат рифънд на стойността на някакъв билет, който си купил на определена дата - да, в такъв случай евентуално би имало резон. 
Обаче в случая става дума за обезщетение, което няма никаква връзка с това кога си си купил билета.
Още повече, че в текста на отговора от министерството им, който си цитирал, не се говори за никакви турски лири, а точно за 600€.  (може би, въпреки че не са член на ЕС, турците да са приели някакво приравняване към европейските норми в това отношение). 
Доколкото разбирам, ти си получил вече 367€, но това не пречи да продължаваш да им досаждаш за остатъка до 600€, най-вече цитирайки писмото от министерството, а може да споменеш, че ако не ти изплатят сумата до 600€ ще се обърнеш към адвокатска кантора (независимо дали имаш намерение да го направиш).

Връзка към коментар
преди 3 часа, Фил каза:

Абсурдно и нелогично е да се изчислява така. Ако, например, ти изплащат рифънд на стойността на някакъв билет, който си купил на определена дата - да, в такъв случай евентуално би имало резон. 
Обаче в случая става дума за обезщетение, което няма никаква връзка с това кога си си купил билета.
Още повече, че в текста на отговора от министерството им, който си цитирал, не се говори за никакви турски лири, а точно за 600€.  (може би, въпреки че не са член на ЕС, турците да са приели някакво приравняване към европейските норми в това отношение). 
Доколкото разбирам, ти си получил вече 367€, но това не пречи да продължаваш да им досаждаш за остатъка до 600€, най-вече цитирайки писмото от министерството, а може да споменеш, че ако не ти изплатят сумата до 600€ ще се обърнеш към адвокатска кантора (независимо дали имаш намерение да го направиш).

Благодаря, Фил. Изпълних препоръката ти. Завърших писмото, че за последен път се обръщам към тях. Ако няма резултат ще търся разликата чрез адвокатско дружество по съдебен ред.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не знам дали въпросът ми  е за тази тема или за темата на Раян, но става въпрос за искане на обезщетение.

Полет Бергамо-София с час на излитане 19,06  19,35 излита на 20.6 в 3,10 - със седем часа закъснение.

Пратиха няколко съобщения, че закъснението е заради лошо време. През цялото време полети се извършваха и от двете летища, лошо време не е имало, напротив. 

Пратиха ми линк на имейл да пусна заявка за компенсации. обаще като попълних данните на полета, излезе съобщение, че нямам право, защото полетът е отложен от съображения за сигурност. Може ли да се подаде искане по друг начин, имам предвид без посредническа фирма, за там е ясно? Може ли също линк към Европейския орган, който съдейства в такива ситуации или трябва да се обърна към ГВА на Италия? Изобщо ще съм благодарна на всеки съвет.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 36 минути , M@ria каза:

Не знам дали въпросът ми  е за тази тема или за темата на Раян, но става въпрос за искане на обезщетение.

Полет Бергамо-София с час на излитане 19,06  19,35 излита на 20.6 в 3,10 - със седем часа закъснение.

Пратиха няколко съобщения, че закъснението е заради лошо време. През цялото време полети се извършваха и от двете летища, лошо време не е имало, напротив. 

Пратиха ми линк на имейл да пусна заявка за компенсации. обаще като попълних данните на полета, излезе съобщение, че нямам право, защото полетът е отложен от съображения за сигурност. Може ли да се подаде искане по друг начин, имам предвид без посредническа фирма, за там е ясно? Може ли също линк към Европейския орган, който съдейства в такива ситуации или трябва да се обърна към ГВА на Италия? Изобщо ще съм благодарна на всеки съвет.

https://www.caa.bg/sites/default/files/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf

 

Тук може  да видиш  мейла и да подадеш оплакване към италианското "ГВА", като приложиш твоя клейм, отговора на Раянеър, копие на бордна карта, фактура за закупен билет, снимка на лична карта или паспорт ( с каквото си пътувала) и други документи/снимки, каквито се изискват в техния формуляр.

 Можеш да сезираш и Европейския потребителски център в България: www.ecc.bg

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Благодаря, Мари, Но аз нямам отговор от Раян, тъй като изобщо не ме допуска да подам искането. Може ли някакаъв техен имейл, за да мога да приложа официален документ. В момента имам само скрийншот на отказа.

Връзка към коментар
преди 2 минути , M@ria каза:

Благодаря, Мари, Но аз нямам отговор от Раян, тъй като изобщо не ме допуска да подам искането. Може ли някакаъв техен имейл, за да мога да приложа официален документ. В момента имам само скрийншот на отказа.

Влизаш в сайта на Райънеър- въстановяване на средства по Регламент(ЕО)261/2004- формуляр за ръчна проверка- само за възстановяване на суми и попълваш.

Връзка към коментар
преди 7 минути , M@ria каза:

Но аз не искам възстановяване на суми, това не е ли ако искам да ми възстановят разходите за храна например?

Възстановяване на суми по Регламент(ЕО)261/2004 включва и компенсации в зависимост от дължината на полета, в случая- от Бергамо, 250 евро.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 22 минути , M@ria каза:

Но аз не искам възстановяване на суми, това не е ли ако искам да ми възстановят разходите за храна например?

"В редки случаи, когато Ryanair е отменил полета ви, не е успял да изпълни полета разумно според графика или ви е отказан достъп на борда, може да имате право на възстановяване на сумата в съответствие с Регламент (ЕО) 261/2004"

Цитирам Раян.

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.