Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Преди 1 час, M@ria каза:

излезе съобщение, че нямам право, защото полетът е отложен от съображения за сигурност.

Предполагам, че тази им позиция има общо с новината, че същия ден пиян идиот преди полет на Раян от Ибиса до Бергамо е заплашвал, че носи взривно устройство.

https://www.majorcadailybulletin.com/news/local/2024/06/21/125121/mallorca-tourism-watch-passenger-being-arrested-for-the-bomb-threat-ibiza-airport-ryanair-has-apologised-for-any-inconvenience.html

Оттам са се задействали проверки и протоколи за сигурност,  които не знам как точно са се отразили на конкретния полет от Бергамо до София, при положение, че пияния идиот са го арестували още на летище  Ибиса, но все пак е възможно и да е така. А може и АК да използва инцидента за да не плати. Давам го само като информация, не твърдя, че не може да се получи обезщетение. Това е сайта на италианското ГВА, има контакти, пишете им.

https://www.enac.gov.it/en

Те ще потвърдят или отхвърлят тезата, че е имало заплаха за сигурността на BGY и това е причина за закъснението.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 38 минути , iMari каза:

Предполагам, че тази им позиция има общо с новината, че същия ден пиян идиот преди полет на Раян от Ибиса до Бергамо е заплашвал, че носи взривно устройство.

https://www.majorcadailybulletin.com/news/local/2024/06/21/125121/mallorca-tourism-watch-passenger-being-arrested-for-the-bomb-threat-ibiza-airport-ryanair-has-apologised-for-any-inconvenience.html

Оттам са се задействали проверки и протоколи за сигурност,  които не знам как точно са се отразили на конкретния полет от Бергамо до София, при положение, че пияния идиот са го арестували още на летище  Ибиса, но все пак е възможно и да е така. А може и АК да използва инцидента за да не плати. Давам го само като информация, не твърдя, че не може да се получи обезщетение. Това е сайта на италианското ГВА, има контакти, пишете им.

https://www.enac.gov.it/en

Те ще потвърдят или отхвърлят тезата, че е имало заплаха за сигурността на BGY и това е причина за закъснението.

Да, видях в тази новина и предположих нещо подобно. Но закъснението е седем часа, а в Ибиса са възстановили доста бързо полетите по мое мнение. По принцип се прави ротация Милано-София-Милано. Сега стана София-Милано -София. И обяснението в приложението беше гръмотевични бури. На всичко отгоре самолетът закъсня с излитането, след като всички се бяха качили, защото една дама 20 мин отказва да си сложи колан, понеже искала да спи. Изтрещя народът.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Имам нужда от помощ. На моя познат на майка му е отказан бординг, тя е пътувала сама София - Барселона на 29.06.2024г. Причините може да са много. Възрастната дама няма документ за отказания бординг. Най-лошото е, че първо понеже минава с телефона на първите врати преди секюрити проверкта и веднага не успява да премине, служител на летището /най-вероятно по сигурността, тези които помагат долу на вратичките/ я изпраща да си извади нова бордна карта. Отива на гишето на Раян за чек-ин там и принтират хартиена бордна карта срещу 20 евро и продължава на горе.

При отиване на гейта има двама служители и автобус, вратата не е затворена, но и обясняват че не може да я борднат.

След драматична ситуация и лутане близо 40 мин. из летището излиза отнвън отново на чек-ин там я чака вече близък, но им казват че ако не си презаверят билета /естествено няма за  следващия ден, а за по-следващия/ до 15мин. няма да може и да пътува и на по-следващия ден. Правят го, но вместо да е безплатно им взимат 100 евра.

Да не говорим, че преди да се разиграе цялата тази ситуация тя си е чекирала голям куфар на чен-ин гишето на Раян и тогава е нямало проблем с бордната карта.

 

В случая не мога да намерим в сайта на Раян форма за подаване на оплакване за отказан бординг. След логване има само за закъснял полет и толкова.

 

Моля за идеи как да процедираме - през форма ли /къде може да я намерим/ или някой може да даде някакъв имейл на Раян еър?

 

Във формуляра по-долу може да се избере само - Отложен или Закъснял полет и като се премине на следващата стъпка казва, че не е така и не може да се продължи.

1.jpg

Редактирано от agenta
Връзка към коментар
преди 1 час, agenta каза:

Имам нужда от помощ. На моя познат на майка му е отказан бординг, тя е пътувала сама София - Барселона на 29.06.2024г. Причините може да са много. Възрастната дама няма документ за отказания бординг. Най-лошото е, че първо понеже минава с телефона на първите врати преди секюрити проверкта и веднага не успява да премине, служител на летището /най-вероятно по сигурността, тези които помагат долу на вратичките/ я изпраща да си извади нова бордна карта. Отива на гишето на Раян за чек-ин там и принтират хартиена бордна карта срещу 20 евро и продължава на горе.

При отиване на гейта има двама служители и автобус, вратата не е затворена, но и обясняват че не може да я борднат.

След драматична ситуация и лутане близо 40 мин. из летището излиза отнвън отново на чек-ин там я чака вече близък, но им казват че ако не си презаверят билета /естествено няма за  следващия ден, а за по-следващия/ до 15мин. няма да може и да пътува и на по-следващия ден. Правят го, но вместо да е безплатно им взимат 100 евра.

Да не говорим, че преди да се разиграе цялата тази ситуация тя си е чекирала голям куфар на чен-ин гишето на Раян и тогава е нямало проблем с бордната карта.

 

В случая не мога да намерим в сайта на Раян форма за подаване на оплакване за отказан бординг. След логване има само за закъснял полет и толкова.

 

Моля за идеи как да процедираме - през форма ли /къде може да я намерим/ или някой може да даде някакъв имейл на Раян еър?

 

Във формуляра по-долу може да се избере само - Отложен или Закъснял полет и като се премине на следващата стъпка казва, че не е така и не може да се продължи.

1.jpg

Обикновено не дават документ за отказан бординг, точно там е формата на Райънеър, след това ако откажат подаваш към ГВА, ако откажат и там към адвокати, Аероиск примерно. На мен ми прилича да е нямала бордна карта и да се е забавила при ваденето на втората и 30мин преди полета стриктно затварят за пътници на гейта и не чакат. Но най-добре проверка, ако мисли, че не е закъсняла и не е в нея вината. Най-добре да си свери часовника, защото то има камери и ако е закъсняла Райънеър лесно ще докажат, защото те определят кой закъснял кой не, докато ти трудно тъй като трябва да водиш дело надълго и нашироко. Доста трудно ще спечелиш, трябва изискване на камерите, мен Кауфланд за откраднат телефон ми отказаха, защото била по 500лв щетата и си останах с 400лв минус адвокатски разходи.

Връзка към коментар
преди 18 минути , vinidj каза:

На мен ми прилича да е нямала бордна карта и да се е забавила при ваденето на втората

Щом е чекирала куфар, е имала бордна карта. Просто може да се е объркала на телефона при охраната и е показала нещо друго. След това се е забавила твърде много и не са я допуснали на самолета.

Връзка към коментар

Благодаря за инфото, имала е бордна карта, но е била в ПДФ и явно не е минала на вратичките.

 

В тези форми на Раян, обаче има само Закъснял или Отменен полет няма друга опция и не мога да се премине нататък. Някакви идеи?

Връзка към коментар
преди 4 часа, agenta каза:

Имам нужда от помощ. На моя познат на майка му е отказан бординг, тя е пътувала сама София - Барселона на 29.06.2024г. Причините може да са много. Възрастната дама няма документ за отказания бординг. Най-лошото е, че първо понеже минава с телефона на първите врати преди секюрити проверкта и веднага не успява да премине, служител на летището /най-вероятно по сигурността, тези които помагат долу на вратичките/ я изпраща да си извади нова бордна карта. Отива на гишето на Раян за чек-ин там и принтират хартиена бордна карта срещу 20 евро и продължава на горе.

При отиване на гейта има двама служители и автобус, вратата не е затворена, но и обясняват че не може да я борднат.

След драматична ситуация и лутане близо 40 мин. из летището излиза отнвън отново на чек-ин там я чака вече близък, но им казват че ако не си презаверят билета /естествено няма за  следващия ден, а за по-следващия/ до 15мин. няма да може и да пътува и на по-следващия ден. Правят го, но вместо да е безплатно им взимат 100 евра.

Да не говорим, че преди да се разиграе цялата тази ситуация тя си е чекирала голям куфар на чен-ин гишето на Раян и тогава е нямало проблем с бордната карта.

 

В случая не мога да намерим в сайта на Раян форма за подаване на оплакване за отказан бординг. След логване има само за закъснял полет и толкова.

 

Моля за идеи как да процедираме - през форма ли /къде може да я намерим/ или някой може да даде някакъв имейл на Раян еър?

 

Във формуляра по-долу може да се избере само - Отложен или Закъснял полет и като се премине на следващата стъпка казва, че не е така и не може да се продължи.

1.jpg

Формуляр пдф...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , neuromancer каза:

Не искам да ви разочаровам, но ми изглежда, че от гледна точка на Райън тя просто е закъсняла за полета и няма нищо да излезе от това.

Какво да ти кажа и на мен ми звучи цялата ситуация така с това връщане за нова бордна карта, но все пак се опитвам да съдействам.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Бръмбар каза:

Ако родител подава искане за компенсация и за детето си, което е непълнолетно и са летели заедно пак ли има нужда от пълномощно?

Моето миналата година лятото беше на 14 г. Сложих подписано от нея пълномощно с български и английски текст и стана работата. Получи детето обезщетение в моя акаунт😄. Иначе бях включила изречение и да получавам суми по моя сметка.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Благодаря ти, @ДиянаВ. То на практика не ме пусна да продължа без пълномощно, като съм отбелязала повече от един човек, за който подавам иска. Малко е безмислено понеже на формата за пълномощното на Air Baltic, към който пусках иска пише, че ако пълномощното е от непълнолетен трябва да го подпише и неговия родител/настойник, демек сама си се упълномощавам 😃, както и да се приложи документ удостоверяващ, че си му родител/попечител и т.н, като акт за раждане/ решение за попечителство. Аз приложих акт за раждане, където съм с друга фамилия, но това е положението, ще видим какъв ще е резултатът и дали ще искат още нещо. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 24 минути , Бръмбар каза:

Благодаря ти, @ДиянаВ. То на практика не ме пусна да продължа без пълномощно, като съм отбелязала повече от един човек, за който подавам иска. Малко е безмислено понеже на формата за пълномощното на Air Baltic, към който пусках иска пише, че ако пълномощното е от непълнолетен трябва да го подпише и неговия родител/настойник, демек сама си се упълномощавам 😃, както и да се приложи документ удостоверяващ, че си му родител/попечител и т.н, като акт за раждане/ решение за попечителство. Аз приложих акт за раждане, където съм с друга фамилия, но това е положението, ще видим какъв ще е резултатът и дали ще искат още нещо. 

Моят случай беше с Уиз, където децата над 14 г. се водят възрастни. И при тях не можеше да се продължи процедурата без пълномощно.

Да, пробваш и то ще си покаже. Според мен гледат формално на тези документи, т.е. следят дали са прикачени/налични и не се задълбават.

Ето това съм писала по въпроса🙂

 

 

На 17.07.2023 г. в 18:07, ДиянаВ каза:

Само мои разсъждения, още не съм преминала през процедурата. В резервацията за закъснелия ни полет, направена от моя профил, бяхме трима. Днес подготвих пълномощни, като едно от тях изхожда от дъщеря ми към мен. Да, и това доживях, 14 годишно да ме упълномощава😄. Но щом за Уиз се води възрастен човек и пътува с такъв билет, реших, че е добре да ме упълномощи. Направих пълномощните двуезични - на български и английски, защото началното ни летище бе в Румъния. 
Пробвай с пълномощно от непълнолетен, пък то ще си покаже. Не винаги строго юридическите разсъждения вършат работа🙂


На този полет оставих дъщерята да пътува сама със случайно разпределеното й място. По едно време отивам да я видя как е и какво заварвам - до нея още две малки 6-7 годишни деца. Каза, че не спрели да си говорят през целия полет. Значи майките им с удоволствие са се отървали от тях поне за час и половина😄

 

Редактирано от ДиянаВ
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@ДиянаВ, на сайта на Air Baltic има формуляр за пълномощно, който да си изтеглиш и попълниш - двуезично: на латвийски (предполагам) и на английски 😃. Така, че го изтеглих и попълних без много творчество и допълнения от моя страна. 

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Бръмбар каза:

@ДиянаВ, на сайта на Air Baltic има формуляр за пълномощно, който да си изтеглиш и попълниш - двуезично: на латвийски (предполагам) и на английски 😃. Така, че го изтеглих и попълних без много творчество и допълнения от моя страна. 

Моята дъщеря малко се дърпаше да подписва, защото още не си беше измислила “естетически издържан” подпис. Скръцнах й със зъби да си напише името на български и на английски и да не се прави на интересна😄. Та твойта може да потренира латвийско писане😄

  • Смея се 5
Връзка към коментар

На мен Уиз бързичко ми отказаха изплащане на обезщетение за отменен полет София Лутън на 02.07.2024 със следните обяснения:

 

Отговор 1:

we confirm that flight W6 4305 SOF - LTN 02/07/2024 was delayed/cancelled as a result of air traffic control restrictions.

 

Отговор 2:

Please be informed that information regarding the operation and inspections of our aircraft and airport reports is considered a business secret and these documents may include personal data of our staff and as such, cannot be displayed to the public. 

Regarding the reasons for the disruption, please be informed that we are ready to provide the relevant documentation upon request from the authorities empowered to control air carriers. 

 

Има ли някакъв смисъл да си губя времето с ГВА или Европейската комисия?

Или директно да ги пращам на Аероиск?

 

Искаше ми се да пробвам реакцията на институциите, но ако ще е безполезно, тогава да действам направо с посредник?

Връзка към коментар

Прати случая на Аероиск да проверят фактите. Те имат повече опит с изпълнения от страна на авиокомпаниите. Аероиск получават комисионната си само при успешно събрано обезщетение. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Дали е възможно  исландски превозвач да се води за "превозвач от Общността" по смисъла на регламент 261/2004, понеже знам, че в някои случаи държави като Исландия (Швейцария, Норвегия), които не са членки на ЕС, се присъединяват към някои европейски договори и норми? 

Връзка към коментар

Здравейте,

 

Извинявам се, че задавам въпроса си и в тази тема (първоначално публикувах в Помощ при отмяна на полет), но се надявам някой да е имал подобен случай и да може да ме насочи какво да правя.

През ноември 2023 направих следната резервация с Wizz Air:

 

София (SOF)

 

 

 

Лисабон – Терминал 2 (LIS)

4.7.2024 г. 14:50

 

4.7.2024 г. 17:20

 

Лисабон – Терминал 2 (LIS)

 

София (SOF)

11.7.2024 г. 18:00

 

11.7.2024 г. 23:50

 

По резервацията се правят следните промени на полета Лисабон - София:

Първа промяна: Януари 2024 г. променят часът на пристигане (+5 мин.):

 

Lisboa Airport (LIS)

Sofia Airport (SOF)

11/юли/2024

11/юли/2024

18:00

23:55

 

Втора промяна: На 3 юли 2024 г., в 14:52 ч. – 24 ч. преди заминаването от София, променят обратния полет с три дни:

Lisboa Airport (LIS)

Sofia Airport (SOF)

14/юли/2024

15/юли/2024

21:45

03:40

Дават ни три опции: Да приема променитеда откажа промените и да ми възстановят парите; да направя нова резервация за друга дата.

 

Новата дата не ни устройва, защото сме на работа на 14.07. и няма как да отсъстваме.

Всичко ни се съобщава 24 ч. преди заминаването от София и не може да реагираме по никакъв начин.

Вече са платени резервациите за хотел, трансфери и др. и отмяна на цялото пътуване е невъзможна.

Не знаем какво да правим, никой от пътуващите не е попадал в подобна ситуация.

 

Обаждам се на Кол центъра и отговора, който получих е, че нищо не може да се направи и трябва да избера някой от горните три варианта.

Започваме да търсим други полети (дори проверявахме за автобус!), за да се приберем навреме, и единственото, което откриваме е полет Лисабон – София с България Еър, който пристига на 14.07. сутринта.

Резервираме, с мисълта да откажем само променения обратен полет на Wizz Air за 14.07.

Но изненадата е пълна, когато не мога да го направя – мога или само да приема или да откажа цялата резервация, т.е. ще ми възстановят парите за самолетните билети, но губим всички разходи, които сме направили за престоя си, и се проваля цялото пътуване.

Също така, без да приема/откажа не ми дава да чекирам полета на отиване, който е след 14 часа.

 

Всичко се развива след 23.00 ч. на 03.07. – Кол центъра на Wizz Air не работи, а на 04.07. пътуваме за Лисабон.

Приемам промените.

Докато бяхме в Лисабон написах оплакване през профила на Wizz Air и получих следния отговор:

„Във връзка с Вашия иск, бихме искали да Ви информираме, че сте приели промяната в разписанието на полет LIS-SOF 14.07.2024.
В този случай Ви уведомяваме, че за съжаление, опцията за пълно възстановяване на сумата не е приложима.
Относно възстановяване на допълнителни разходи, породени от промяната, любезно молим да заявите отделен иск в категория Welfarд и да изчакате отговора на нашите колеги.“

 

Имаме ли право на някаква компенсация за това, че променят разписанието 8 дни преди полета?

Те ни оставят без право на избор след като не ни позволяват да променим само един от полетите. Задължават ни да удължим престоя си, като всички това е свързано с допълнителни разходи.

 

Вчера написах второ оплакване, но отново получих отказ:

„Във връзка с Вашия иск, бихме искали да Ви информираме, че на 04.07.2024г. сте приели промяната в разписанието на полета.
В този случай Ви уведомяваме, че за съжаление, опцията за пълно възстановяване на сумата не е приложима.
Моля обърнете внимание, че както е упоменато в нашите Общи Условия за Превоз на Пътници и Багаж, с които сте се съгласили, Wizz Air, не носи отговорност за загуба на приходи, косвени или последващи щети поради промяна на Вашите полети.
Моля обърнете внимание на следния цитат от общите ни условия, които сте приели при създаването на резервацията си:

17.1.6. Освен ако не е предвидено друго в Конвенцията или Регламент 2027/97 или задължителни разпоредби на което и да е Приложимо право, Ние не носим отговорност за пропуснати ползи, непреки или последващи щети или загуби.


С оглед на горепосоченото, съжаляваме да Ви информираме, че не бихме могли да изпълним искането Ви.“

 

 

Връзка към коментар

Глобалният IT срив от миналия петък нанесете сериозни щети, надхвърлящи един милиард долара, но кой е готов да ги плати? Виновникът за проблема е компанията за киберсигурност CrowdStrike, която мнозина заклеймиха, че е осакатила технологично света.

 

Прекъсването беше причинено от техническа грешка на кода в софтуера за "актуализация на съдържание". На CrowdStrike ще са им е нужно много време, за да нормализират нещата. Експертите по кибер сигурност обаче смятат, че това е "най-голямото IT прекъсване в историята”, довело до анулирането на над 5000 полета на авиокомпании по целия свят, осуети работата на много бизнеси, болници и други. Това е коствало много приходи, време и продуктивност на хората работещи в тези сфери.

 

https://www.dnes.bg/notifikacii/2024/07/23/sled-globalniiat-sriv-koi-shte-plati-shtetite.614612?utm_source=referral&utm_campaign=most_read

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, magelan_new каза:

Здравейте,

 

Извинявам се, че задавам въпроса си и в тази тема (първоначално публикувах в Помощ при отмяна на полет), но се надявам някой да е имал подобен случай и да може да ме насочи какво да правя.

Щом сте се съгласили, пари не се връщат, макар и само за един полет.

Щом са отменили полет по-малко от 14дни, преди да се състои, то ви дължат компенсация. Само трябва да се види колко е точно спрямо разстоянието. Не мога да кажа за допълнителните разходи.

Като гледам не сте много в час. Пробвайте сами, ако не мине с фирма. Там поне и да има мотаене, изходът е само един според мен.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 22.07.2024 г. в 19:21, Мрън каза:

Би трябвало да е приложим: https://www.bazl.admin.ch/bazl/en/home/passagiere/air-passenger-rights.html

Благодаря!
Да, намерих го и официално в Тълкувателните насоки за регламента, т.2 за приложното поле и териториалния обхват. 

 


В тази връзка, може би ще е полезно ето това инфо за географския обхват на Регламента, за по-ясно с червено съм отбелязал териториите,  които са извън обхвата на Регламента, а със зелено - териториите, за които е в сила:

Article 3(1) of the Regulation limits its scope to passengers departing from an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies and to passengers departing from an airport located in a third country to an airport situated in the territory of a Member State to which the Treaty applies if the operating air carrier is an EU carrier.
According to Article 355 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU), EU law does not apply to the countries and territories listed in Annex II to the TFEU 
Annex II to the TFEU

OVERSEAS COUNTRIES AND TERRITORIES TO WHICH THE PROVISIONS OF PART FOUR OF THE TREATY ON THE FUNCTIONING OF THE EUROPEAN UNION APPLY

Greenland,

New Caledonia and Dependencies,

French Polynesia,

French Southern and Antarctic Territories,

Wallis and Futuna Islands,

Saint Pierre and Miquelon,

Saint-Barthélemy,

Aruba,

Netherlands Antilles:

Bonaire,

Curaçao,

Saba,

Sint Eustatius,

Sint Maarten,

Anguilla,

Cayman Islands,

Falkland Islands,

South Georgia and the South Sandwich Islands,

Montserrat,

Pitcairn,

Saint Helena and Dependencies,

British Antarctic Territory,

British Indian Ocean Territory,

Turks and Caicos Islands,

British Virgin Islands,

Bermuda.

Moreover, it does not apply to the Faeroe Islands, the Isle of Man and the Channel Islands according to the act of accession of Denmark and the United Kingdom. Therefore, these territories are to be considered as third countries within the meaning of the Regulation

 

On the other hand, under Article 355 of the TFEU, the provisions of the Treaties do apply to French overseas departments, namely Guadeloupe, French Guiana, Martinique, Réunion Island, Mayotte as well as Saint-Martin, the Azores, Madeira and the Canary Islands. Therefore, these territories are part of a Member State to which the Treaty applies within the meaning of the Regulation

 

The Regulation is applicable to Iceland and Norway in accordance with the EEA Agreement and to Switzerland in accordance with the Agreement between the European Community and the Swiss Confederation on Air Transport (1999).

 

  • Харесвам 8
  • Благодаря 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Така... вече мога да се похваля с нещо, с което може би никой или малко хора биха се похвалили.

 

Става въпрос за мой полет с Кенийските авиолинии от Париж през Найроби до Йоханесбург, който април месец бе отменен поради стачка на летищата в Париж. В имейла, съобщаващ ми за анулацията на полета пише, че е поради независещи от тях причини и че е поради стачката. И реално ме прехвърлиха за полет на следващия ден. Та, след като се върнах от пътуването пратих разни запитвания за компенсация до Аероиск и други подобни - всички ме отрязаха, защото било стачка и не плащали компенсация. Ок.

 

Аз обаче реших да пиша на Кенийските авиолинии поне да ми покрият извънредната нощувка в Париж и разни транспортни разходи евентуално. Отговорът от тяхна страна обаче нямаше нищо общо с покриване на непредвидени разходи, а направо ми казаха, че имам право на 600 евро компенсация, тъй като полетът е бил отменен поради технически причини. Последваха документи, банкови сметки и днес най-накрая мога да се похваля с получени пари по сметката.

 

Сега, остава загадка трябвало ли е наистина да ги получа или не, но Божа работа 🙂

  • Харесвам 7
  • Браво 6
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.