Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Кенийците се оказват читави, за разлика от авиокомпаниите от ес. Аз лично съм получил досега 2 компенсации от Търкиш и една от Кенийците, а чакам 2 от уиз, явно няма да ги дочакам. Всеки гледа от собствената си камбанария, но лично аз ще използвам авиокомпании от ес само за свързващи полети......

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

След като има повече от 3 часа закъснение на полета, авиокомпанията автоматично ли ще ми изпрати мейла за обезщетение или аз трябва да си потърся правата? След повече от 80 полета и на мен ми се случва за първи път да ми закъснее полет.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Защо Раян ер са заковали 5 часа закъснение за изплащане на обезщетения, като по регламент е 3 часа? 
На последна стъпка от попълване на тяхната форма не го прие, защото полетът не е закъснял повече от 5 часа. 

 

Връзка към коментар
преди 6 часа, Captain45 каза:

След като има повече от 3 часа закъснение на полета, авиокомпанията автоматично ли ще ми изпрати мейла за обезщетение или аз трябва да си потърся правата? След повече от 80 полета и на мен ми се случва за първи път да ми закъснее полет.

Естествено, че ти трябва да предявиш иск към съответната авиокомпания, което обикновено става през форма на сайта им.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 10 часа, Captain45 каза:

След като има повече от 3 часа закъснение на полета, авиокомпанията автоматично ли ще ми изпрати мейла за обезщетение или аз трябва да си потърся правата? След повече от 80 полета и на мен ми се случва за първи път да ми закъснее полет.

Закъснение от 3 часа не дава автоматично право за обезщетение. Много е важна причината за закъснението. Ако е по независеща от авиокомпанията причина, нямаш право на обезщетение.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Така е. Но в конкретният случай става въпрос за Уиз, на които всеки един от предходните полети на самолета с който летяхме се натрупваше закъснение, докато при нашият полет надхвърли 3 часа. Екипажа се оправда с големият трафик над Европа. Само, че нямаше никакви извънредни събития за конкретния полет, които да доведат до забавянето му. Просто от Уиз с една машина изпълняват от сутринта до вечерта без да спират полети. Не знам дали не сменят поне екипажа. Като ги попитах дали са били на предходните 3 полета ми отговориха с да. А може и по-предишни полети да са изпълнявали също. И на тях не им е лесно.

Връзка към коментар

Това не е концерт по желание.Имат си работни часове, които не могат да надхвърлят.Принципът при всички нискотарифни авиокомпании ( и не само нискотарифни) е машините да изпълняват максимално много ротации , стоенето на земята не носи приходи.

Подавате жалба през Wizz , ако не сте доволна от отговора се свързвате със специализирана компания която ще действа вместо вас срещу определена комисионна (25-35%) ,  или пък се свързвате с ГВА и чакате отговор.Ако Wizz не могат да докажат че причината за закъснение е извън техен контрол ще получите обезщетение , ако могат - няма да получите. Това са вариантите и тук няма място за чувства и вътрешни усещания.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 19 часа, Captain45 каза:

Така е. Но в конкретният случай става въпрос за Уиз, на които всеки един от предходните полети на самолета с който летяхме се натрупваше закъснение, докато при нашият полет надхвърли 3 часа. Екипажа се оправда с големият трафик над Европа. Само, че нямаше никакви извънредни събития за конкретния полет, които да доведат до забавянето му. Просто от Уиз с една машина изпълняват от сутринта до вечерта без да спират полети. Не знам дали не сменят поне екипажа. Като ги попитах дали са били на предходните 3 полета ми отговориха с да. А може и по-предишни полети да са изпълнявали също. И на тях не им е лесно.

Извънредното събитие в момента е липсата на достатъчно капацитет при управление на въздушния трафик. Критичните точки в момента са Будапеща и Карлсруе, но и на много други места в Европа страдат от хроничен недостиг на кадри и капацитет. Будапеща може да изглежда далече от София, но РВД Будапеща управлява и въждушното пространствонство над Косово. Въздушното пространство на България също е критична точка, защото поради войната в Украйна, целият въждушен трафик между Азия и Европа минава над Балканите.

 

Последните две седмици два пъти чаках в самолета веднъж един час, а след това 20 минути за да получим разрешение за излитане.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За първи път ми се случва полетът ми да закъснее с повече от 3 часа. От моя профил купих билет за още един човек. Когато добавя втория пътник в искът за компенсация на сайта на Уиз еър ми иска да прикача пълномощно от другия пътник. 

Дали другият пътник може да подаде иск от собствения си профил без да е купил билета през него? 

Пълномощното, което искат да прикача дали трябва да е нотариално заверено или произволен текст и подпис са достатъчни?

Връзка към коментар
преди 4 часа, Mile каза:

 

Пъктлномощното, което искат да прикача дали трябва да е нотариално заверено или произволен текст и подпис са достатъчни?

Подавате иска и за двамата. Пълномощното не е необходимо да е нотариално заверено - свободен текст и подпис са достатъчни.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Wizz ми отговориха на иска:

Бихме искали да Ви поднесем нашите най-искрени извинения за евентуалното неудобство, причинено от тази ситуация. След задълбочено разследване на Вашия случай, можем да потвърдим, че закъснението/отмяната на полет W6 4364 BLQ - SOF 03/08/2024, е поради технически причини.

 

Но, не мисля да ги оставя така и ще продължа към следващата стъпка. Пък те да доказват какви са им техническите причини. Самолета с който се изпълняваше полета натрупваше закъснение след всеки един полет от предходните, докато при нашият натрупа над 3 часа закъснение.

Връзка към коментар
преди 16 часа, Mile каза:

За първи път ми се случва полетът ми да закъснее с повече от 3 часа. От моя профил купих билет за още един човек. Когато добавя втория пътник в искът за компенсация на сайта на Уиз еър ми иска да прикача пълномощно от другия пътник. 

Дали другият пътник може да подаде иск от собствения си профил без да е купил билета през него? 

Пълномощното, което искат да прикача дали трябва да е нотариално заверено или произволен текст и подпис са достатъчни?

Другият пътник може да подаде от собствения си профил, попълва си данните и като напише PNR кода веднага се разпознава от системата и му излизат данните за полета. Ние така направихме при нашия иск, тъй като бяхме четири човека на една резервация и не ни се занимаваше с пълномощни дори и в свободен текст. За наша радост УИЗ не ни създадоха пречки и ни изплатиха обезщетения по 250 евро на пътник до пет дни от подаване на иска. При нас случая беше че имаше смяна на машината която изпълни в крайна сметка нашия полет.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, Captain45 каза:

Wizz ми отговориха на иска:

Бихме искали да Ви поднесем нашите най-искрени извинения за евентуалното неудобство, причинено от тази ситуация. След задълбочено разследване на Вашия случай, можем да потвърдим, че закъснението/отмяната на полет W6 4364 BLQ - SOF 03/08/2024, е поради технически причини.

 

Но, не мисля да ги оставя така и ще продължа към следващата стъпка. Пък те да доказват какви са им техническите причини. Самолета с който се изпълняваше полета натрупваше закъснение след всеки един полет от предходните, докато при нашият натрупа над 3 часа закъснение.

Това е добра новина, защото закъснение по технически причини означава, че авиокомпанията е виновна. Не предложиха ли веднага обезщетение?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 6.08.2024 г. в 9:42, Captain45 каза:

Wizz ми отговориха на иска:

Бихме искали да Ви поднесем нашите най-искрени извинения за евентуалното неудобство, причинено от тази ситуация. След задълбочено разследване на Вашия случай, можем да потвърдим, че закъснението/отмяната на полет W6 4364 BLQ - SOF 03/08/2024, е поради технически причини.

 

Но, не мисля да ги оставя така и ще продължа към следващата стъпка. Пък те да доказват какви са им техническите причини. Самолета с който се изпълняваше полета натрупваше закъснение след всеки един полет от предходните, докато при нашият натрупа над 3 часа закъснение.

 

На 6.08.2024 г. в 16:22, Topfly каза:

Това е добра новина, защото закъснение по технически причини означава, че авиокомпанията е виновна. Не предложиха ли веднага обезщетение?


При мен на този етап отказват компенсация. Казват, че закъснението/отмяната е поради оперативни причини, а те попадали в категорията извънредни обстоятелства.

Иначе са бързи - вчера пуснах клейм и днес ми отговориха. Мисля да ги помоля да преразгледат решението си, защото ще повдигна случая към контролен въздухоплавателен орган.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте, в петък 02.08 трябваше да пътуваме от Варна към Виена 4ма човека (2 възрастни и 2 деца), но полета ни беше забавен с 7 часа и ние решихме да не пътуваме. Още на 02.08 след като получих имейла за това забавяне, поисках refund по Wizz accounta-a ми, но в последствие прочетох, че имам право и да направя claim, понеже забавянето на полета е над 3ч. Снощи пуснах claim, директно на сайта на Wizz, но 1) не можах да пусна заявка за компенсация и за децата (едното е на 1г, а другото на 4г), а само за мен и мъжа ми и 2) днес получих отговор, че причината за това забавяне е по технически причини и ни отказват компенсация.
Прочетох казуса на @ДиянаВ и виждам, че сме в много сходнa ситуация и исках да попитам как успя да подадеш заявка и за децата и също така, на кой имейл ще пишеш за да преразгледат случая ти?


За първи път ми се случва полета да закъснее толкова много и не съм наясно с процедурите при Wizz, така че ако пропускам нещо и имате съвети ще съм благодарна да споделите 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Jody claim може да се пусне за всички в една резервация през формата. Просто в описанието трябва да напишеш имената на всички от чието има искаш компенсация. За възрастните обаче ще искат писмено съгласие от тях. За децата може да пичеш все пак, че имате роднинска връзка и си им официален настойник.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 43 минути , Jody каза:

Здравейте, в петък 02.08 трябваше да пътуваме от Варна към Виена 4ма човека (2 възрастни и 2 деца), но полета ни беше забавен с 7 часа и ние решихме да не пътуваме. Още на 02.08 след като получих имейла за това забавяне, поисках refund по Wizz accounta-a ми, но в последствие прочетох, че имам право и да направя claim, понеже забавянето на полета е над 3ч. Снощи пуснах claim, директно на сайта на Wizz, но 1) не можах да пусна заявка за компенсация и за децата (едното е на 1г, а другото на 4г), а само за мен и мъжа ми и 2) днес получих отговор, че причината за това забавяне е по технически причини и ни отказват компенсация.
Прочетох казуса на @ДиянаВ и виждам, че сме в много сходнa ситуация и исках да попитам как успя да подадеш заявка и за децата и също така, на кой имейл ще пишеш за да преразгледат случая ти?


За първи път ми се случва полета да закъснее толкова много и не съм наясно с процедурите при Wizz, така че ако пропускам нещо и имате съвети ще съм благодарна да споделите 🙂

Моето дете е на 15 г. и прикачих пълномощно от нея към мен. На 1 г. дете обаче не виждам какво пълномощно да искат. По мое мнение вместо такова прикачи удостоверение за раждане и чекни от падащите документи, че е пълномощно.

Подозирам, че шаблонно масово отказват компенсация - ако мине, мине. Писах на същия имейл, на който получих отказа от тях. Първо тествах дали се получава, за да не се хабя напразно и после пуснах недоволството си. 
Това писах, преведено от английски, защото при мен дестинацията е Испания - Румъния🙂

Уважаеми екип за обслужване на клиенти на Wizz Air, Не съм доволен от вашето решение и моля, преразгледайте го. Оперативните причини, които посочихте за забавянето, не попадат в категорията Извънредни обстоятелства. Полет W4 3022 TFS-OTP трябваше да се проведе на 19.07.2024 г. в 17:40 ч. Имахме качване и след дълго чакане в самолета ни свалиха посред нощ. След множество доклади за закъснението, полетът беше пренасрочен за 20.07.2024 г. в 11:00, след това в 14:10 и накрая излетя в 15:18 отново със закъснение. Прилагам скрийншотове на SMS от вас. Очаквам вашия отговор в съответствие с Европейския регламент 261/2004 и правото ни на обезщетение за закъснелия полет, преди да отнеса случая до испанския правоприлагащ орган AESA.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

@Jody, мисля, че след като сте се отказали да летите заради 7ч закъснение, имате право да ви върнат стойността на билетите, но не и допълнителната компенсация. Поне такъв случай имах аз и това беше обяснението и от авикомпанията и от посредник. Но не пречи да се пробвате. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 45 минути , Topfly каза:

@Jody claim може да се пусне за всички в една резервация през формата. Просто в описанието трябва да напишеш имената на всички от чието има искаш компенсация. За възрастните обаче ще искат писмено съгласие от тях. За децата може да пичеш все пак, че имате роднинска връзка и си им официален настойник.

Още като попълвах формата, изброих имената на мъжа и децата, като в последствие претенцията не искаше да се изпраща, защото формата не разпозна името на малката на 1г и в последствие ми излизаше, че имам право да прикача само 2 бордни карти, като прикачих моята, за която е вързана и тази на малката ми дъщеря, но втората беше на мъжа ми, тази на каката на 4г въобще нямах право да я прикача. И така си и пуснах жалбата.
 

 

@ДиянаВ, благодаря много за коментара, ще им пиша и аз тогава на този емаил, от който съм получила отговор.

Връзка към коментар
преди 10 минути , Бръмбар каза:

@Jody, мисля, че след като сте се отказали да летите заради 7ч закъснение, имате право да ви върнат стойността на билетите, но не и допълнителната компенсация. Поне такъв случай имах аз и това беше обяснението и от авикомпанията и от посредник. Но не пречи да се пробвате. 

Здравейте, на този етап не са ми върнали парите. Затова пуснах и claim, защото прочетох, че при закъснение над 5 часа имам право да ми върнат парите, но и да ме обезщетят. На база на имейла на Wizz, трябваше да сме на летището  в 17 часа, а полета е излетял в 02:00 часа, което е 9 часа общо изчакване на летището 😞

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Вчера май се бъгваше формата на Уиз за оплаквания. С тази за обезщетение нямах проблеми, но с другата за разходи - храна, хотел, транспорт, бая зор видях. Някъде към 5-6 път стана и едно 3 часа отне със снимането, прехвърлянето и форматирането на касовите бележки😛

Връзка към коментар
преди 15 минути , Vyara каза:

Може ли по подробно някой да обясни, къде мога да подам иск след отказ на уиз преди да премина към фирма .

За по-подробно обяснение не мисля, че мога да дам защото минавам през процеса за първи път и аз самата имам неясноти.
Иначе, това е линк към сайта на Wizz, където може да видите най-общо refund условията, а най-долу на страницата е и формата за предяваване на претенция - https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/prices-discounts/refunds-and-compensations 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Jody каза:

Още като попълвах формата, изброих имената на мъжа и децата, като в последствие претенцията не искаше да се изпраща, защото формата не разпозна името на малката на 1г и в последствие ми излизаше, че имам право да прикача само 2 бордни карти, като прикачих моята, за която е вързана и тази на малката ми дъщеря, но втората беше на мъжа ми, тази на каката на 4г въобще нямах право да я прикача. И така си и пуснах жалбата.

 

Аз не съм прилагал никакви бордни карти, а само номерът на резервацията и имената на децата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Бръмбар каза:

@Jody, мисля, че след като сте се отказали да летите заради 7ч закъснение, имате право да ви върнат стойността на билетите, но не и допълнителната компенсация. Поне такъв случай имах аз и това беше обяснението и от авикомпанията и от посредник. Но не пречи да се пробвате. 

Аз получих обезщетение при отказ да летя. Промяната беше с 6 часа и изпусках връзка. Върнаха ми и парите за билета,а не го бях споменала изобщо- беше много евтин.

Ако има някакво значение-беше миналата година.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.