Прескочи до съдържание

Booking.com - полезни опции, съвети, възможности и трикове при търсене


rik4o

Препоръчани мнения

преди 4 часа, Doctor Who каза:

Влез в профила си и смени пощата. Не забравяй да я смениш и там, където ще изпращат потвърждения за резервации, реклами и т.н. 

 

За жалост, към активния си gmail адрес имам друг вързан акаунт без ни една резервация, а пък не съм фен на поддръжката на безброй мейл адреси. :biggrin:
Но сега го пробвах да се логна и с gmail адрес - и там е същата история, казва, че паролата не ми е вярна и ме кара да я сменям...

Връзка към коментар
преди 7 минути , Argentique каза:

За жалост, към активния си gmail адрес имам друг вързан акаунт без ни една резервация, а пък не съм фен на поддръжката на безброй мейл адреси. :biggrin:
Но сега го пробвах да се логна и с gmail адрес - и там е същата история, казва, че паролата не ми е вярна и ме кара да я сменям...

Пробвай да се логнеш в Invisible tab в браузъра. Или си изтрий кеша.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2
Връзка към коментар
преди 19 минути , Argentique каза:

За жалост, към активния си gmail адрес имам друг вързан акаунт без ни една резервация, а пък не съм фен на поддръжката на безброй мейл адреси. :biggrin:
Но сега го пробвах да се логна и с gmail адрес - и там е същата история, казва, че паролата не ми е вярна и ме кара да я сменям...

Опита ли да "смениш" със същия мейл. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 20 минути , Argentique каза:

За жалост, към активния си gmail адрес имам друг вързан акаунт без ни една резервация, а пък не съм фен на поддръжката на безброй мейл адреси. :biggrin:

Има една хватка с gmail-адресите, писано е за нея тук и тук

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 21 минути , Doctor Who каза:

Опита ли да "смениш" със същия мейл. 

Иска ми парола, която не ми приема.
Обаче при invisible вход я приема.
Изчистването на бисквитките оправи нещата. Как пък не се сетих... :biggrin:

Благодаря! :thank_you:

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Искам да изкажа разочарованието си от такси трансферите през Букинг. Бях резервирала предварително таксита за целия ни престой в Абу Даби и Дубай. Първите три дни не се появи никой. От сайта не успяха да се свържат с компанията и шофьора. Спасявахме се, както можем. Веднага ни от блокираха парите, но ми коства много нерви и време. Повече не бих поръчала такси от тях. Отказват обезщетение.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Аз пък имам положителен отзив за тяхно такси. Поръчах трансфер за Мавриций на много по-ниска от кой да е цена примерно за 18 часа́, но самолетът закъсня повече от приличното и кацна след 4 сутринта днес. Шофьорът вече ми беше писал в whatsapp да му звънна, когато съм готова, и му имах номера. Писах му за закъснението и го питах какво да правим. Той каза, че ще дойде в 4. И дойде и си ме закара. И допълнителни пари не иска никакви.

  • Харесвам 8
  • Браво 2
Връзка към коментар

Аз бях питала по-горе за активности през Букинг.Бях получила едни 8е кредит за активности само, който щеше да изтече до края на престоя ни. Първо мислех да го използвам за корабче, но после взех билети с гайд и skip the line, за Цистерна Базилика за Истанбул. Бях ходила преди едно 15г в Базиликата и сега исках да отида отново. С кредитите ми излезе колкото да си го купя на място, но така имахме гайд, който ни разказа доста неща, а и не чакахме на опашка. Нямахме проблеми и ми беше положителен опита. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

И аз съм  с положителен опит  от трансфери през тяхната платформа. Веднъж в Буенос Айрес, Рано сутринта, в 4 часа ни чакаше пред вратата на хотела, за да ни откара до летището. Вторият път във Виетнам - трансфер от летището до хотел в Ха лонг. Като цена бяха без конкуренция. Колите бяха нови, добре поддържани, в сравнение с повечето, които сме ползвали по врме на престоя си и в двете държави, където ползвахме основно Убер и съотвено Граб. И в двата случая, предварително получавах съобщение от Букинг, за напомняне, кога и къде ще дойде шофьорът, а след това, малко преди срещата и самите шофори ми пишеха в Wathsapp,

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Бъдете внимателни: Booking.com алармира за измами, генерирани от изкуствен интелект

orig.jpg?_=1704897853

Докато пътниците бързат да резервират летните си почивки, шефът на отдела за интернет безопасност на Booking.com казва, че трябва да се внимава за измами с изкуствен интелект.

Марни Уилкинг, главен служител по сигурността на информацията в базирания в Нидерландия туристически гигант, заяви, че генеративният изкуствен интелект е предизвикал експлозия на онлайн фишинг измамите и че хотелиерската индустрия, която дълго време беше пощадена, също е станала мишена.

"През последната година и половина във всички индустрии се наблюдава от 500 до 900% увеличение на атаките, по-специално при фишинга, в целия свят", каза Уилкинг пред АФП в рамките на технологичната конференция Collision в Торонто.

Фишинг измамите са вид кибератаки, при които престъпниците се опитват да измамят жертвите, за да разкрият чувствителна информация, като например данни за влизане или данни за финансови сметки.

Уебсайтовете за пътувания могат да предложат богата награда на фишинг измамниците, тъй като от пътуващите често се иска да споделят данни за кредитни карти и семейството си или да качат документ за самоличност.

"Разбира се, фишинг има още от зората на електронната поща. Но разрастването започна малко след стартирането на ChatGPT. Нападателите определено използват изкуствен интелект, за да извършват атаки, които имитират имейли, много по-добре от всичко, което са правили досега", казва тя.

С помощта на генеративните инструменти на ИИ измамниците вече могат да работят на множество езици и с добра граматика, каза Уилкинг.

Те също така "наистина се възползват от услужливия характер на гостоприемството".

За да бъде полезен на предполагаем гост, собственикът на хотела "вероятно ще отвори прикачения файл", който всъщност е зловреден софтуер, казва тя.

Уилкинг каза, че за да останат в безопасност, пътниците и домакините трябва да се регистрират за двуфакторна автентификация, когато сърфират онлайн.

В допълнение към предоставянето на потребителско име и парола, двуфакторното удостоверяване изисква от потребителите да потвърдят самоличността си чрез допълнителен фактор, като например еднократен код, изпратен на мобилното им устройство или генериран от приложение за удостоверяване.

"Знам, че може да е малко болезнено само да се настрои, а след това трябва да се помни на кой телефон е и всичко останало", каза тя.

Въпреки това допълнителната стъпка "все още е най-добрият начин за борба с фишинга и кражбата на данни", каза тя.

И "не кликвайте върху нищо, което изглежда подозрително, дори и да си мислите, че може да е истинско. Ако има дори и малко съмнение, обадете се на обекта, на домакините и на отдела за поддръжка на клиенти", каза тя.

Уилкинг заяви, че Booking.com и други големи компании си сътрудничат тясно и все повече разчитат на изкуствения интелект, за да помогнат в борбата.

Например ИИ помага да се предотврати разпространението на фалшиви имоти в платформите, които всъщност са опит за измама на потребителя.

Измамниците "създават фалшив имот, който изглежда така, сякаш се намира в Швейцарските Алпи. Всеки друг имот наоколо е с цена 1000 долара на вечер, а този се продава за 200 долара".

"Създадохме модели с изкуствен интелект, които да откриват тези случаи и или да блокират достъпа до тях, за да започнат, или да го свалят, преди да има резервация", каза тя.

Въпреки че засега остава скромна, сайтовете за пътувания отбелязаха ръст на предполагаемите държавни участници, за които се съобщава, че са Русия и Китай, които се опитват да причинят онлайн пакости или да шпионират клиентите.

"Защо една национална държава би преследвала хотелска верига? Ако знаят, че хотелска верига се посещава от американски сенатор, защо да не го направят?" - каза тя.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Booking напоследък дава доста примамливи предложения, като например дълъг престой в големи европейски градове за нищо пари.

При многократно търсене, понякога изскача такава оферта.

Реших да резервирам 12 дни във вила в Париж на цена от 700лв. Получих потвърждение и всичко.

След 2 дни дойде покана за анулация на резервацията от мястото за настаняване + съобщение, че били хакнати, на 70 години бил човекът с вилата и така нататък. Молят да се съгласим с анулацията.

Има ли ли сте такива случаи, какво се случва с платформата и как сте процедирали?

Връзка към коментар

понякога стават грешки с много ниски цени, и като собственика се усети, следва отказ

според мен няма да можеш да я използваш на тая цена, ако не я анулираш ти, ще я анулира той

с право на отказ ли е? аз бих оставил те да анулират, ако имат някакви негативи поне да се научат...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, lio каза:

Booking напоследък дава доста примамливи предложения, като например дълъг престой в големи европейски градове за нищо пари.

При многократно търсене, понякога изскача такава оферта.

Реших да резервирам 12 дни във вила в Париж на цена от 700лв. Получих потвърждение и всичко.

След 2 дни дойде покана за анулация на резервацията от мястото за настаняване + съобщение, че били хакнати, на 70 години бил човекът с вилата и така нататък. Молят да се съгласим с анулацията.

Има ли ли сте такива случаи, какво се случва с платформата и как сте процедирали?

Не съм имала такъв случай, но при всички случаи не трябва да идва анулацията от теб. Искай съдействие от Booking, направо по телефон им звънни, аз по имейл никога не си губя времето. 

Връзка към коментар
преди 8 часа, lio каза:

Booking напоследък дава доста примамливи предложения, като например дълъг престой в големи европейски градове за нищо пари.

При многократно търсене, понякога изскача такава оферта.

Реших да резервирам 12 дни във вила в Париж на цена от 700лв. Получих потвърждение и всичко.

След 2 дни дойде покана за анулация на резервацията от мястото за настаняване + съобщение, че били хакнати, на 70 години бил човекът с вилата и така нататък. Молят да се съгласим с анулацията.

Има ли ли сте такива случаи, какво се случва с платформата и как сте процедирали?

Имах такъв случай в Русе. Не се връзвай на анулация по твое искане. Когато собственикът анулира Букинг трябва да ти намерят решение на сходна цена и да доплатят ако няма сходна. Аз звъннах - след първия разговор на английски език ми се обади оператор с български език, който ми предложи алтернатива на близка цена.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

С безплатна анулация е резервацията, да.

Не съм им приел поканата за анулация все още.

Писах на букинг и чакам отговор и от тях. Да видим какво решение ще извадят от ръкава.

Вие на кой телефон звъните и как се заплаща разговорът на минута?

Връзка към коментар

При явно грешна цена няма да извадят заек от шапка, не се надявайте на нещо изключително имам предвид.

Ако няма местен безплатен телефон аз бих звънял на американски или английски 0800, те са безплатни със Скайп, Вайбър...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
39 minutes ago, neuromancer said:

американски или английски 0800, те са безплатни със Скайп, Вайбър

0800 номера само със скайп. С вайбър не стана, поне при мен, без кредит съм.

Не знам дали има 0800 номер.

Иначе това е в Лондон номера. 00442033202609

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Номерата започващи с 0800 винаги са безплатни за този който ги набира, защото сметката се поема от този който отговаря, няма нужда да ги избираш през Скайп. Британският номер преди Брекзит май влизаше в безплатните роуминг минути, но сега вече се таксува със съответната тарифа на мобилния оператор. С него вече е добре да се говори от Скайп или Вайбър.

Това ми излиза като безплатен номер на Букинг 00 800 1194 467.

Имаха и някакъв софийски със Бг съпорт, мисля, че беше този. Не съм сигурна дали все още е актуален +35924253700

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 18 часа, lio каза:

С безплатна анулация е резервацията, да.

Не съм им приел поканата за анулация все още.

Писах на букинг и чакам отговор и от тях. Да видим какво решение ще извадят от ръкава.

Вие на кой телефон звъните и как се заплаща разговорът на минута?

Преди време звънях от мобилния телефон на 008001194467 на български и разговора е безплатен.

Сега видях , че по- горе са написали същия телефон.

Редактирано от Ради
недоглеждане на информацията
Връзка към коментар
На 21.07.2024 г. в 23:31, lio каза:

Booking напоследък дава доста примамливи предложения, като например дълъг престой в големи европейски градове за нищо пари.

При многократно търсене, понякога изскача такава оферта.

Реших да резервирам 12 дни във вила в Париж на цена от 700лв. Получих потвърждение и всичко.

След 2 дни дойде покана за анулация на резервацията от мястото за настаняване + съобщение, че били хакнати, на 70 години бил човекът с вилата и така нататък. Молят да се съгласим с анулацията.

Има ли ли сте такива случаи, какво се случва с платформата и как сте процедирали?

Имах/имам такъв случай дори в момента. Запазих апартамент в Царево, понеже сме на едно кръщене там. След няколко часа собственикът ми писа, че те били объркали и давали за поне 2 нощувки само и да съм отменил резервацията. Писах му, че в такъв случай той трябва да я отмени. Букинг се свързаха с мен и ми писаха следното:

"Моля да ни извините за създалата се ситуация. За съжаление от Hotel Marinero ни уведомиха, че не могат да ви настанят.

За да ви помогнем да възстановите нормалния ритъм на пътуването си, ви предлагаме възможността да резервирате което и да е място за настаняване в Booking.coм. Уверете се, че новата резервация е за същите дати като първоначалната.

"

Аз междувременно резервирах през airbnb, та няма да мога да се възползвам, но пък решението им ми хареса. Единственият проблем е, че собственикът писа преди 2 седмици, че няма да ни настани, а аз сега получавам от букинг това съобщение, като до датата на пътуването остават 4 дни 😄 Но има достатъчно хубави места все още де.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 3 часа, ivailo_radev каза:

Имах/имам такъв случай дори в момента. Запазих апартамент в Царево, понеже сме на едно кръщене там. След няколко часа собственикът ми писа, че те били объркали и давали за поне 2 нощувки само и да съм отменил резервацията. Писах му, че в такъв случай той трябва да я отмени. Букинг се свързаха с мен и ми писаха следното:

"Моля да ни извините за създалата се ситуация. За съжаление от Hotel Marinero ни уведомиха, че не могат да ви настанят.

За да ви помогнем да възстановите нормалния ритъм на пътуването си, ви предлагаме възможността да резервирате което и да е място за настаняване в Booking.coм. Уверете се, че новата резервация е за същите дати като първоначалната.

"

Аз междувременно резервирах през airbnb, та няма да мога да се възползвам, но пък решението им ми хареса. Единственият проблем е, че собственикът писа преди 2 седмици, че няма да ни настани, а аз сега получавам от букинг това съобщение, като до датата на пътуването остават 4 дни 😄 Но има достатъчно хубави места все още де.

Добро решение са дали.

Аз писах на съпорта през сайта, изписа, че до 24 часа ще отговорят, все още няма отговор вече отива към 48 часа.

А от мястото за настаняване не спират да ми пишат. Изкарват всякакви сълзливи истории, бил на 70 години, открадната лична карта, щели да му удържат от заплатата, да съм бил анулирал...На ден по три съобщения с молби.

Мисля да изчакам намеса от букинг, така или иначе е с безплатно анулиране и има време.

Връзка към коментар

Испанският регулатор е наложил глоба на Букинг от 413 милиона € за “ нелоялни практики “. Нищо чудно това да е началото на края на по-ниските цени на Букинг при пряко сравнение с директното резервиране .

 

 

CNMC fines Booking.com €413.24 million for abusing its dominant position over the past 5 years

30 Jul 2024 |Competence Press release
  • The practices have affected hotels located in Spain and other online travel agencies that compete with the platform.
  • Its clauses represent an unfair imbalance in the commercial relationship with hotels located in Spain.
  • By better positioning hotels with the most bookings on Booking.com, it has prevented other online agencies from entering the market or expanding.

The CNMC has fined Booking.com 413,240,000 euros for abusing its dominant position and violating articles 2 of Law 15/2007, of July 3, on the Defense of Competition (LDC) and 102 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU). ( S/0005/21 )

The company has committed two abuses of its dominant position since at least January 1, 2019 until today by imposing various unfair commercial conditions on hotels located in Spain that use its booking intermediation services and restricting competition from other online travel agencies  (1) that offer the same services.

Booking.com

It acts as an online travel agency. Through its website, it acts as an intermediary between hotels, which offer their rooms, and customers, who search for a hotel, compare prices and make their reservations.

It charges a commission to the hotel calculated on the amount of reservations made through Booking.com (2) and has a hotel inventory, which is provided directly by the hotels under General Terms and Conditions that hotels must sign with Booking.com. Adherence to these is mandatory in order to appear on the Booking website and application. Other agencies, such as eDreams or Lastminute, have hotel inventories provided by other travel agencies or, in the case of Logitravel, by wholesale suppliers.

Market share and complaints    

Booking.com’s share in Spain (3) has fluctuated between 70 and 90% during the period investigated.

In 2021, the Spanish Association of Hotel Managers and the Madrid Hotel Business Association reported the company for abusing its dominant position. In October 2022, the CNMC initiated a sanctioning procedure ( press release ), the investigation of which confirms that Booking.com committed the following anti-competitive practices:

Exploitative abuse of dominant position

By imposing a number of unfair trading conditions on hotels located in Spain, in particular:

  • A price clause that prevents hotels from offering their rooms on their own websites for less than the price offered on Booking.com (4), while Booking.com reserves the right to unilaterally reduce the price that hotels offer through the Booking website or application.
  • Several clauses whereby (i) only the English version of the Booking.com General Terms and Conditions (GDT) has legal value, (ii) the law applicable to the GDT is that of the Netherlands and (iii) the competent courts are those of Amsterdam in the event of a dispute between the parties.
  • Lack of transparency in information about the impact and profitability of subscribing to the Preferred, Preferred Plus and Genius programs. These programs allow hotels that subscribe to them to improve their position in Booking.com’s default results ranking, in exchange for a higher commission or by offering discounts on the best-selling or cheapest room that the hotel has on Booking.com.

Abuse of exclusive dominant position

By restricting the competition that other competing online travel agencies can exercise through the following formulas:

  • Using the total number of reservations for a hotel through Booking.com as a ranking criterion in Booking.com’s default search results list. This encourages hotels to concentrate their online bookings solely through Booking.com, preventing competitors from entering or expanding into the market.
  • The use of a performance requirement , as a criterion for accessing and remaining in the Preferred and Preferred Plus programs, based primarily on the profitability of each hotel for Booking.com. This encourages hotels that want to access or remain in the programs to follow a pricing and availability policy that leads them to concentrate their sales on the platform, to the detriment of other competing agencies.

Effects of behaviors

Unfair commercial conditions prevent hotels from offering lower room prices on their own websites, while Booking.com reserves the right to lower the room price that the hotel publishes on Booking.com. In the event of a dispute over the General Contractual Terms (GDT), they cannot resort to Spanish courts and must use Dutch law, which generates unfair litigation costs.

The lack of transparency prevents them from making informed decisions about whether or not to subscribe to the Preferente, Preferente Plus and Genius programs, which are very important for hotels located in Spain.

The full use of hotel reservations on Booking as a ranking criterion in Booking.com’s default ranking of results, and the requirement of performance (the profitability of each hotel for Booking) to access or remain in Preferente and Preferente Plus, restrict competition from other online travel agencies and result in hotels not being able to access better commercial conditions in the provision of online booking intermediation services.

Sanctions and obligations 

The CNMC imposes two fines on Booking.com of 206,620,000 euros for each of the single and continuous infringements of abuse of dominant position: (i) the imposition of a series of unfair commercial conditions to hotels located in Spain and (ii) the restriction of competition from other online travel agencies when offering online booking intermediation services to hotels located in Spain, respectively. The total fine is 413,240,000 euros.

It also imposes several behavioural obligations on the applicant to ensure that neither the conduct that gave rise to the infringements, nor any other conduct that may produce an equivalent effect, continues in the future.

An administrative appeal may be lodged directly against this decision before the National Court within two months from the day following its notification.

[1] On line Travel Agencies, (OTA).
[2] General Delivery Terms, (GDT).
[3] In the market for the provision of online booking intermediation services to hotels by online travel agencies.
[4] Clause known as close price parity.

 

  • Замислям се 7
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Приятели, проверявайте си резервираните места за настаняване до последната възможна дата за безплатна анулация.Вчера хотелът ми в Прага при цена на резервиране от 870 лв. излезна на цена от 520 лв., което е около с 40% по-евтино.Естесвено отмених резервацията и направих нова, на по-ниската цена. Хвърляйте по едно око. Не отнема много време,но може да спести много пари!

  • Харесвам 20
  • Браво 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.