Прескочи до съдържание

Дискусии за booking.com Genius


Христиан

Препоръчани мнения

На 2.05.2017 г. в 23:21, lyubo21 каза:

При мен си стои постоянно статус Genius от няколко години... резервирал съм доста там, но нямам идея колко са се събрали (напоследък отчетливо намаляват). Общите ми впечатления са, че Genius е по-скоро маркетингов трик. В повечето случаи просто свалят предварително "надути" цени и накрая излиза, че са същите или дори по-неизгодни в сравнение други популярни търсачки (изключвам MMT, където може човек да попадне на реални отстъпки с техните кодове). В това може да се убедите просто, ако проверите същия хотел на други места. Може и да има нещо по-добро като оферта в Букинг с Genius, но освен безплатна анулация като бонус, друго не съм забелязвал...

И при мен си стои постоянно статус Genius. И е абсолютно вярно това, което @lyubo21 е написал. Днес го установих, но не сравнено с други търсачки, а с хотели за същата дестинация в букинг. За пръв път си направих труда да съм по-внимателна и да гледам подробно. Обикновено буквам за минута-две. Та, днес се загледах, че има много по-ниски цени от тези, които дават с Genius, а като предлагане, хотела даже и по-добър. Един хотел тръгнах да резервирам с Genius, първоначално пишеше една цена, при резервацията тя доста се надигна от някакви местни такси в %, но както и да ги смятах, не излизаше първоначалната крайна цена. На 100 м. от този хотел ми излезе на картата по-евтин и по-хубав без Genius. Няма да се откажа от букинг, правили са ми и доста реални намаления, просто трябва да внимавам повече.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Booking.com e OTA (онлайн туристически агент) и като такъв посредничи между хотелиерът като предоставящ хотелската услуга и туриста като поребител, срещу което получава комисион от хотелиера. Процентът на комисиона варира в зависимост от това, какви са точно задълженията на посредника към продавача, ако гарантира повече реклама, конверсии, по-голяма таргет група или по-предно място при резултатите от търсенето, съответно и комисионът е по-висок, хотелиерът има право на избор в случая.

Genius е програмата за лоялност на booking.com. На клиента турист тя предоставя известни превилегии (отстъпка от цената, ранно настаняване, късно напускане, напитка за посрещане и други, в завивимост от това коя от услугите съответният хотел се е съгласил да предоставя, когато е заявил желание да участва с Genius оферта). На клиента хотел се гарантира по-голяма таргет група и съответно повече реклама най-общо казано. Поради огромната конкуренция онлайн и заради сравнително достъпните цени за реклама онлайн, условията да бъдеш допуснат до програмата за лояност Genius са силно занижени за туриста, но все пак трябва да има някакви, за да има мотивация у клиента турист, октъдето повече приходи за клиента хотелиер, а оттам и за booking.com като % от тези приходи. Както споменах хотелите избират сами вида на своето сътрудничество с booking.com, могат да участват с оферта Genius, за определен период, за вид стая, с определени допълнителни безплатни услуги, могат и да не участват. Genius офертите излизат всяка седмица в бюлетин, който се изпраща на всички потребители на booking.com и това е само на цената от 10% от цената на всяка една празна стая в хотела - изборът е 10% по-малко от тази стая или нищо. 

Намалението винаги е реално, но е намаление от цената, която ти сам си заложил като хотелиер за своята стая в booking.com. Естествено, хотелът до теб може да е още по-празен от теб в определен период и да е заложил по-ниска цена от теб, даже и по-ниска от 10% процента, които ти си дал за Genius програмата - това е съвсем нормално от гледна точка на revenue management на всеки обект. Въпреки това съседът може да не иска да участва със специална Genuis оферта тази седмица или въобще, или пък дори да не знае, че би могъл (зависи колко е важен за акаунт мениджъра си от booking,com). Също така, тъй като в България и в този бизнес няма правила и лоялност между самите конкуренти хотелиери, никой не спазва (не искам да кажа не знае, но определено не уважава) изискването за rate parity, а именно един продукт да се продава на една крайна цена от производителя и всички посредници, и всеки да печели само от комисиона си (хотелиерът най-много, ако умее добре да се продава и не му трябват посредници). В нормалният свят много по-ниската цена е 'грешка', допусната от човекът, който я е въвел ръчно в съответната платформа (или страница на посредник или пък дори и в сайта на хотела), абсолютно същото е и при авиокомпаниите и цените на билетите (просто тези два бизнеса много залагат на revenue management заради характера на продукта си - ако не го продадеш сега, на каквато и да е цена, той ще загине, защото не може да се складира и да се продаде след 2 дни, седмици, месеца... и силно конкурентната среда, в която работят).

Make my trip работи на същия принцип, също както и tripadvisor, expedia, priceline (booking.com всъщност вече е част от тяхната група), както и фирмите за групово пазаруване, които се нароиха в България.

  • Харесвам 11
Връзка към мнение

От много време съм била винаги със статус Genius в booking.com, а ето че днес видях, че имам някаква нова титла.

Booking.jpg.ba30478bc0819528b466a3e24cc25a48.jpg

Продължавам да си имам отстъпките на Genius, който пък от своя страна продължава на останалите места в сайта да се казва така.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 5 минути , desislavna каза:

От много време съм била винаги със статус Genius в booking.com, а ето че днес видях, че имам някаква нова титла.

Booking.jpg.ba30478bc0819528b466a3e24cc25a48.jpg

Продължавам да си имам отстъпките на Genius, който пък от своя страна продължава на останалите места в сайта да се казва така.

И при мен надписът Genius е заменен от Frequent Traveller в жълтото поле. Иначе в падащото меню пак се говори за Genous и Genius бонус.

Връзка към мнение

Аз пък съм Property Scout /с бинокъл и корона/ и се наслаждавам на крими-ореола на титлата си :)

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

Здравейте. Интересувам се от въпросните -10% от Genui за някои обознчени места. Когато имат съответния знак и съм Genuis абонат кога ,кой и как трябва да осъществи съответното намаление? аз не получих такова. към кого трябва да се обърна? Плюс оплакване,че хотела не предлагаше това ,което беше в описанието!

Връзка към мнение

Намалението от 10% го виждаш още в момента на търсенето на хотелите. В ляво , където са филтрите има опция да зададеш първо да ти показва хотелите с намаление за този статус.

Относно хотела - пиши на Букинг и остави лош отзив на самия хотел, като напишеш какви са ти забележките. От хотела ще ти отговорят там.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Имам написано в профила "Genius потребителите получават предимства, като по-късно напускане и безплатен летищен трансфер". Някой ползвал ли безплатен трансфер   Genius и как може да стане това?  Или ако някой  е срещал написани условията някъде и може да ме насочи да ги прочета.

Връзка към мнение

Аз съм ползвала безплатен летищен трансфер, но той беше изрично упоменат в описанието на хотела( отделно, аз им писах изрично да питам безплатно ли ще ми е -беше). В същото време ми отказаха по късно напускане , защото им трябвало студиото. Напитка никога не съм получавала. Т.е. според мен, това много зависи от самия хотел и в какво настроение ще са.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 9 минути , Tani каза:

Имам написано в профила "Genius потребителите получават предимства, като по-късно напускане и безплатен летищен трансфер". Някой ползвал ли безплатен трансфер   Genius и как може да стане това?  Или ако някой  е срещал написани условията някъде и може да ме насочи да ги прочета.

Безплатен трансфер можеш да ползваш ако има посочен като опция за джиниъс потребителите от конкретното място за настаняване и вероятно трябва да го заявиш.

@bobole4e е отговорила вече.

Редактирано от mamaivy
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

По принцип всички екстри за Genius потребителите са описани когато тръгнеш да запазваш съответното място за настаняване, дали ще е 10% отстъпка (масовия случай), безплатна напитка при настаняване, летищен трансфер и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 5 месеца по-късно ...
преди 6 часа, Георги Матеев каза:

За някои хотели Genius отстъпката вече е 13%, вместо досегашните 10%.

 

Бях попаднала дори на 15 преди няколко дни за някакъв по-скъп хотел... Някакъв резорт (май на Малдиви).

Връзка към мнение
  • 6 месеца по-късно ...
преди 47 минути , Христиан каза:

"Book 1 more time to unlock even more from Genius".

 

Има ли нещо по-различно от обикновения Genius или си е същото?

А кой е "необикновеният"? :scratch_one-s_head:

Редактирано от Фичо
Връзка към мнение
преди 2 часа, Фил каза:

А кой е "необикновеният"? :scratch_one-s_head:

Еми аз в момента съм Genius, обаче ако направя още една резервация ще се отключат още неща, ама явно е същия шит. 😄

Връзка към мнение
2 minutes ago, Христиан said:

Еми аз в момента съм Genius, обаче ако направя още една резервация ще се отключат още неща, ама явно е същия шит. 😄

Предполагам

Връзка към мнение
преди 6 минути , Христиан каза:

Еми аз в момента съм Genius, обаче ако направя още една резервация ще се отключат още неща, ама явно е същия шит. 😄

пробвай и ще видиш какво ще се отключи

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

интересно, излиза, че като станеш Genius си оставаш доживот

а Ниво 1 се постига с два престоя за 2 години, което е практически нищо

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

То и ниво 2 при само пет престоя също е нищо. 

Тия 15% за второ ниво обаче явно са "до" 15. Оня ден правих резервация и си бяха само 10% за конкретния хотел ,  както и преди. 

Преди пък също се появяваха оферти с 15%,  когато още нямаше различни нива и т. н.  

 

Опитват всячески да зарибяват потребителите 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
На 11.06.2019 г. в 19:03, stanimir каза:

...Опитват всячески да зарибяват потребителите 🙂

 

На 12.06.2019 г. в 8:04, binel каза:

...Явно е зарибявка, която са измислили наскоро...

image.png.d666b80c00e42ff8053ee69661918ee6.png

Не е съвсем така. При мен например отскоро се появиха и по-високи проценти. Вярно, за определени хотели, но все пак по-високи.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.