Прескочи до съдържание

С какъв куфар, раница или сак пътувате


Препоръчани мнения

Публикувано:

Тези тестове са или странни или леко безсмислени - за какво тестват carry-on (ръчен багаж) дали ще уцелее при такива ескстремни условия. Ако самолета падне предпочитам да уцелея аз, а не тъпият ми неразрушим куфар.

Ето,  за това трябва да е малко по-здрав. :) Видеозапис от летището.

https://www.youtube.com/watch?v=5pdJo-6BnPA

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Със сериозно прискърбие казвам довиждане на дългогодипният си спътник в многобройни пътувания по цял свят - а die-hard пластмасов Samsonite, който след 13 години лашкане от хамали по летища, пристанища, гари, автогари и какво ли не, миналият месец беше "прекършен" при последният от серия 9 полета (България Еър).

 

Горещо се надявам да си намеря друг също толкова здрав куфар...

 

На снимката долу се вижда (черният с лепенките) в багажника на шерут на граничният пост Аленби-Крал Хюсеин на път за Йерусалим:

 

attachicon.gif558835_4294115465063_681159260_n.jpg

 

Тук виждам, че официално съм се сбогувал с любимия си куфар преди година и половина, обаче след това направих още 3 пътувания с него (едно от тях с 11 полета) - с лепенка залепвам счупената изваждаща се дръжка и след падане на гумите на колелата карам "по капли" т. е. само по пластмаса. Смятам да го взема и на следващото пътуване до Ю. Африка (8 полета). :) :) :)

 

На 3 пъти влизам в Самсонайт магазини и гледам новите модели твърди куфари и все не могат да ми харесат достатъчно, за да го сменя. Като тотално се счупи вече няма да имам избор, освен да потърся такъв на старо по Ebay, от време на време се намират в Лондон примерно, но не ги изпращат по поща, само лично вземане на място...

Редактирано от FlyTraveler
  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

Куфар на Дънлоп -70%.

Благодаря на Капитана за информацията. По негово предложение тук, налазих съботно моловете и се сдобихме с нечовешки огромен куфар. 125 литра на Dunlop. За 83 лв. Нямам наблюдение над марката, но щом уж е бил 266 предположих, че не е брутално менте, което на последния полет още на първо пътуване прилича на бойна мешка.

Та магазините на sport vision сега с добра промоция. 70% на всички куфари.

Това е нашият отговор на политиката 30 евро за куфар при билет дори по-нисък от това. Ще пътуваме двамата с един. То ясно чий багаж е приоритетен.

Редактирано от bay_kolio
  • Харесвам 2
Публикувано:

Марката е куча , но върши работа.

Мой човек пътува вече над 10 пъти с такъв.

Мисля , че Sportsdirect купиха марката , както и куп други популярни в миналото брандове.

 

Нещо както турците изкупиха някога славните марки Телефункен , Грудиг и прочие :)

  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Да ви питам-след фиаското си в Барселона където прекалихме с покупките и се наложи да купим куфар(от Рамбла китайски) и после в София си го получихме спукан и то доста сериозно-какво да взема за следващото си пътуване до Азия(имаме близо 10тина полета)-по-скъп куфар или нещо такова(може да не е точно такъв модел):

http://sports.mymall.bg/products/Karrimor-Global-Meridian-90-Holdall-%28794076%252d79407641%29.html?utm_source=smt&utm_campaign=Facebook

Публикувано:

Да ви питам-след фиаското си в Барселона където прекалихме с покупките и се наложи да купим куфар(от Рамбла китайски) и после в София си го получихме спукан и то доста сериозно-какво да взема за следващото си пътуване до Азия(имаме близо 10тина полета)-по-скъп куфар или нещо такова(може да не е точно такъв модел):

http://sports.mymall.bg/products/Karrimor-Global-Meridian-90-Holdall-%28794076%252d79407641%29.html?utm_source=smt&utm_campaign=Facebook

 

Предимствата на тези чанти, е че е лека и не ти яде от позволените килограми. Ама не виждам как може да се носи нещо вътре дори с минимална чупливост, става само за дрехи...освен ако не е уплътнена чантата сериозно. Аз като цяло не съм им фен, бих си взел куфар, пък макар и мек. 

  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)

Току що поръчах следния комплект:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Lightweight-Small-21-Wheeled-Hand-Luggage-Trolley-Cabin-Flight-Zip-Bag-Suitcase-/161697513902?var=460756668664

 

Dimensions (all parts Included): 55x35.5x20cm

Weight: 1.65kg

Capacity: 42L

 

Някой ползвал ли е  тази марка? По принцип залагам на качеството, но тука заложих на абсолютния минимум тегло/максимум вместимост, като за ръчен багаж. По-голям обем и по-ниско тегло не можах да намеря. 2 бройки излязоха 94 лв с доставката до София. За тези пари не очаквам качество, но това не ме бърка по 2 причини: първо, ръчният багаж винаги е с мен и не е на произвола на куфарохвъргачите и ще се запази по-дълго, и второ, 47 лв куфар ми спестява около 300 лв такса багаж за една екскурзия (8 полета, всички с LCC). Ще видим реалната картинка като тръгнем с тях живот и здраве септември :)

Редактирано от DimitarD
Публикувано: (редактирано)

Току що поръчах следния комплект:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Lightweight-Small-21-Wheeled-Hand-Luggage-Trolley-Cabin-Flight-Zip-Bag-Suitcase-/161697513902?var=460756668664

 

Dimensions (all parts Included): 55x35.5x20cm

Weight: 1.65kg

Capacity: 42L

 

Някой ползвал ли е  тази марка? По принцип залагам на качеството, но тука заложих на абсолютния минимум тегло/максимум вместимост, като за ръчен багаж. По-голям обем и по-ниско тегло не можах да намеря. 2 бройки излязоха 94 лв с доставката до София. За тези пари не очаквам качество, но това не ме бърка по 2 причини: първо, ръчният багаж винаги е с мен и не е на произвола на куфарохвъргачите и ще се запази по-дълго, и второ, 47 лв куфар ми спестява около 300 лв такса багаж за една екскурзия (8 полета, всички с LCC). Ще видим реалната картинка като тръгнем с тях живот и здраве септември :)

 

Този размер покрива ли изискванията на нискобюджетните авиокомпании за кабинен багаж (примерно малък ръчен на Wizzair), че взех и аз да се замислям за нещо на колела?

Редактирано от FlyTraveler
Публикувано:

Този размер покрива ли изискванията на нискобюджетните авиокомпании за кабинен багаж (примерно малък ръчен на Wizzair), че взех и аз да се замислям за нещо на колела?

Няма как да ги покрие, но пък влиза в големия ръчен.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Голям ръчен уиз, другите стандартен ръчен. Става и на раница, едва ли е удобна за дълъг преход, но все пак може на гърба ако има нужда.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Самсонайт сега произвежда много по-калпави куфари отпреди 15 години. Ето защо:

 

Най-после се предадох и си купих нов твърд куфар - Самсонайт  -  Aeris Spinner, 82 см. 118.5 литра - http://www.samsonite.co.uk/aeris-spinner-82cm-31inch/18337.html  Качеството на марката обаче е паднало много спрямо добрият ми стар куфар, който ми служи вярно 15 години и стотици полети. Аз затова и се ослушвах и 2 години пътувах със стария въпреки разните повреди причинени от невероятния тормоз, на който съм го подлагал (колелата са без гуми вече, карах по пластмасови "джанти", сгъваемата дръжка ми я счупиха Bulgaria Air за което си взех компенсация 140 лв. ли долара ли беше, но я залепях с лепенка и търкалях куфара като го хващах за другата дръжка от тясната му страна).

Какво виждам при новите Самсонайт-и:

1. Ясно е на всички, че почти не останаха твърди куфари с по две солидни колела, има някой и друг модел, но няма много избор. Тези спинъри с по 4 колела са много удобни, но за много гладки повърности - летища (не и българските пред терминалите) и вътре в хотели. Може да се бутат по тесни пътеки и само да се побутват леко на опашката за чек-ин, за маневри вътре в градски транспорт също са идеални. За тротоар, калдаръм и други не идеално равни повърности обаче ми се виждат доста кекави.

2. Самият материал е по-тънък и по слаб от старите куфари (без куфара да става по-лек), страшно лесно се огъва, и като се натиска отгоре се чува как свири през уплатненията.

3. Заключва се само от една ключалка с комбинация по средата - двете странични "ключалки" имат само придържащи функции и изглеждат по-кекави. Стария куфар имаше комбинация по средата + две много яки ключаки с ключ отстрани.

4. Вътре новия новия куфар има една мрежеста преграда, която го разделя на две части, с един джоб с цип от едната и страна + едни "тиранти" от другата страна и нищо друго. крепежните елементи на мрежестата преграда са от пластмаса На стария освен мрежата на капака (с метални крепежни елементи) имаше още една двойна найлонова преграда на долната част (пак с метални крепежни елементи), като м-у двете и части можеха да се слагат страшно много неща - дубликати и фотокопия на билети, резервации, карти и пр. с още едни платнен джоб отстрани за разни дреболии от типа на Swiss army ножчета, нокторезачки и пр.

5. Новия куфар освен сгъваемата дръжка, няма никаква друга откъм тясната (горната като е изправен) страна, та за да се вдигне, трябва да се хваща за сгъваемата, от които действия тя ще се счупи, особено като се подмята от хамали по летища. Стария си има отделна много здрава дръжка от горната страна, освен дръжката от страничната (дългата) страна.

6. Стария имаше и една изваждаща се лента с кука, на която допълнително може да се закача по-малък багаж (раница, чанта за кабинен багаж) и да се вози вместо да се държи в ръка, като се махне този багаж, лентата си се прибира обратно без да стърчи и да пречи изобщо.

Та с напредването на технологиите, вместо да повишават качеството на продуктите, ги правят много по-калпави и това е Самсонайт, един от лидерите в тази индустрия. Ако си бях купил друга марка сигурно щеше да е още по-лошо.

Дават 10 годишна гаранция на модела, който си взех и ми обещаха, че като (не казах "ако") се счупи дръжка или колело, мога да го занеса в магазина и да го изпратят на ремонт. Гаранцията, естествено си има един милион условия (не се признава ако е използван небрежно, ако е счупен от авиолиния и сума ти други), та не съм сигурен доколко ще бъде уважена, дано не ми се налага да проверявам много скоро :) :)
 

Редактирано от FlyTraveler
Публикувано:

Един въпрос към съфорумците - търся си и раница за ръчен багаж, като един от критериите ми е напълването и да не налага натиск върху циповете, което се случва най-много когато самите ципове започват в долната или средна част на раницата, минават "по билото" и слизат пак до долна/средна част от другата страна. Почти всички раници са такива.

Има едни други модели, които се намират рядко и се пълнят грубо казано като чувалче, което горе има капак с цип т. е. като се напълни раницата, няма толкова напрежение по ципа. Просто ми е писнало да ми се развалят циповете на иначе добри раници.

Ако някой е виждал по нета подобен модел раница (да е мека и да става за ръчен багаж), моля да сподели линк или пък верига магазини / производител и пр.

Благодаря предварително!

Публикувано:

Самсонайт сега произвежда много по-калпави куфари отпреди 15 години. Ето защо:

 

Най-после се предадох и си купих нов твърд куфар - Самсонайт  -  Aeris Spinner, 82 см. 118.5 литра - http://www.samsonite.co.uk/aeris-spinner-82cm-31inch/18337.html 

 

 

Понеже и аз се оглеждам за подобен куфар, този откъде го купи ? Гледам, че на http://www.samsonitebg.com/cheren-spiner-na-4-kolela-aeris-82cm.html излиза доста по-евтин ?

Публикувано:

Понеже и аз се оглеждам за подобен куфар, този откъде го купи ? Гледам, че на http://www.samsonitebg.com/cheren-spiner-na-4-kolela-aeris-82cm.html излиза доста по-евтин ?

 

А, от български магазин на Самсонайт го взех за 370 лева. Линка към УК-ския сайт го дадох, че ми попадна първи, само за инфо за модела.

Публикувано:

Мда, неслучайно пилоти и стюардеси ползват стария железен самсонайт, който се хваща откъм тясната страна. Иначе за покупка на самсонайт - онлайн цените са много по-добри от БГ магазините.

Публикувано:

да, в amazon.de цената на същия е малко под 120 евро... понеже наскоро и аз си напазарувах същата марка - от amazon.de - 99 евро + няколко лева за доставка през gabco, в БГ - 380 лева...

Публикувано:

Един въпрос към съфорумците - търся си и раница за ръчен багаж, като един от критериите ми е напълването и да не налага натиск върху циповете, което се случва най-много когато самите ципове започват в долната или средна част на раницата, минават "по билото" и слизат пак до долна/средна част от другата страна. Почти всички раници са такива.

 

Има едни други модели, които се намират рядко и се пълнят грубо казано като чувалче, което горе има капак с цип т. е. като се напълни раницата, няма толкова напрежение по ципа. Просто ми е писнало да ми се развалят циповете на иначе добри раници.

 

Ако някой е виждал по нета подобен модел раница (да е мека и да става за ръчен багаж), моля да сподели линк или пък верига магазини / производител и пр.

 

Благодаря предварително!

Fly, backpacker-ските и раниците за преходи се отварят по този начин. Те обаче са предназначени да побират спални чували, палатки и т.н. и обикновено са твърде големи и най-вече дълги, за да се ползват за ръчен багаж. Също така са и неудобни за ровичкане, защото за да вземеш нещо от дъното трябва да изпразниш цялата раница. Най-добре провери при големите производители - те предлагат богат асортимент и размери. http://www.ospreyeurope.com/bg_en/pack-selector/kestrel-38

http://gregorypacks.com/en/GM395_cfg.html?dwvar_GM395__cfg_gmp_color=solar_yellow#start=9

http://www.deuter.com/DE/en/hiking/act-trail-pro-40-3441315-11.html

https://www.kelty.com/product/redwing-44

Публикувано: (редактирано)

Мда, неслучайно пилоти и стюардеси ползват стария железен самсонайт, който се хваща откъм тясната страна. Иначе за покупка на самсонайт - онлайн цените са много по-добри от БГ магазините.

 

Тези, дето се хващат откъм тясната страна имат един много сериозен недостатък - сгъващата се дръжка е много къса и куфара тежи на ръката. Не са и особено стабилни - колелата са много близо едно до друго. Аз имам един такъв Delsy, произведен в САЩ, който купих през 1992 г. в Канада и още е в перфектно състояние, но тежи, няма го ефекта на лоста.

 

При покупка онлайн малко се притесних дали БГ представителите на Самсонайт ще уважат гаранцията, гледах ги и на Ebay и на английския и германския Амазон, има по-добри оферти, но не с много.

Fly, backpacker-ските и раниците за преходи се отварят по този начин. Те обаче са предназначени да побират спални чували, палатки и т.н. и обикновено са твърде големи и най-вече дълги, за да се ползват за ръчен багаж. Също така са и неудобни за ровичкане, защото за да вземеш нещо от дъното трябва да изпразниш цялата раница. Най-добре провери при големите производители - те предлагат богат асортимент и размери. http://www.ospreyeurope.com/bg_en/pack-selector/kestrel-38

http://gregorypacks.com/en/GM395_cfg.html?dwvar_GM395__cfg_gmp_color=solar_yellow#start=9

http://www.deuter.com/DE/en/hiking/act-trail-pro-40-3441315-11.html

https://www.kelty.com/product/redwing-44

 

Нещо от сорта, но да е малко... Мерси, така или иначе.

Редактирано от FlyTraveler
Публикувано:

да, в amazon.de цената на същия е малко под 120 евро... понеже наскоро и аз си напазарувах същата марка - от amazon.de - 99 евро + няколко лева за доставка през gabco, в БГ - 380 лева...

 

Вярно, че същия го има в немския Ebay за 130-140 евро с доставката до България, направо 100 лева разлика. Минах се, бях гледал и съпоставял други модели, за този взех решение да го взема в магазина преди да съм проверил цените онлайн.

  • 2 месеца по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.