Георги Публикувано: 19 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 19 октомври, 2014 Чудя се, какъв е смисъла на това ГВА? Защото когато аз имах подобен проблем и се свързах с тях, те нищо не можаха да направят и ми казаха, че нищо не могат да направят, т.е. не могат да заставят авиокомпанията да направи за мен каквото и да било. Полагало ми се това и това и да се оправям. Да, те могат да изкажат становище, че в случая смятат, че си в правото си. Или че авиокомпанията е в правото си. Могат да тълкуват регламента, но не могат да накарат авиокомпанията да ти плати. С тяхното становище после много по-лесно би се спечелило евентуално дело, но това ще си е на твои мускули, сили и инат. Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 19 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 19 октомври, 2014 Да, те могат да изкажат становище, че в случая смятат, че си в правото си. Или че авиокомпанията е в правото си. Могат да тълкуват регламента, но не могат да накарат авиокомпанията да ти плати. С тяхното становище после много по-лесно би се спечелило евентуално дело, но това ще си е на твои мускули, сили и инат. Оставам с впечетлението, че пак храним ненужна институция. 2 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 19 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 19 октомври, 2014 Оставам с впечетлението, че пак храним ненужна институция. Ами май в други части на авиосектора като цяло са по-авторитетни, но из цяла Европа мисля е това положението - органа дава становище, с това становище под мишница отиваш в съда и така. Последно бях чел, че в Англия са толкова затрупани с оплаквания, че си казват че е необходимо чакане от поне 5-6 месеца за становище. Между другото, даже и тук сме го коментирали, че регулацията за обезщетенията е ужасна и има нужда от основен ремонт. Имаше разни новини от ЕК, че ще заставят авиокомпаниите да имат онлайн форма за оплаквания, както и доста бърза процедура за съд специално за тези случаи, ма като си я знаем колко е мудна бюрократичната машина... Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 19 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 19 октомври, 2014 (редактирано) Да, те могат да изкажат становище, че в случая смятат, че си в правото си. Или че авиокомпанията е в правото си. Могат да тълкуват регламента, но не могат да накарат авиокомпанията да ти плати. С тяхното становище после много по-лесно би се спечелило евентуално дело, но това ще си е на твои мускули, сили и инат. Какво становище изкават, което така и не виждаме черно на бяло. Всичко е скрито и покрито м/у гва и компанията. Потрябвало ти е гва на дело или ще ги съдиш и тях?! гва вдига ръце и си казват "съдете ги бe, като не сте доволни". . М/у друго е по-добре на дело веднага да ги замъкнеш, а не с менкане на писъмца и то при компания , която има офис на ЗЕМЯТА. Трябва да се действа на момент ,иначе виждате що стаа. Едно разбрах, че работа по телефон и майл не се върши. Редактирано 19 октомври, 2014 от Hollywood Връзка към коментар
Георги Публикувано: 21 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 21 октомври, 2014 На мен ми е интересно как е приключила срещата на борда на директорите в понеделник и имаме ли резултат 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 22 октомври, 2014 Автор Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 На мен ми е интересно как е приключила срещата на борда на директорите в понеделник и имаме ли резултат Да, имаме резултат. Първоначалното предложение е актуализирано и включва три напълно безплатни двупосочни билета. Или с други думи, спазарихме се за летищните такси. Днес ще взема окончателно решение как да процедирам нататък. Практиката ми сочи, че към настоящия момент вече сме изчерпили възможностите за договаряне. Това означава, че сме на кръстопът. От една страна стои възможността да спечеля сравнително лесен съдебен спор, но да получа окончателно съдебно решение след около две години. От друга страна едно от предвидените ми пътувания през 2015 г. може веднага да се превърне в безплатно от гледна точка на транспортни разходи. Ще взема решение до края на деня... 7 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 22 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 Да, имаме резултат. Първоначалното предложение е актуализирано и включва три напълно безплатни двупосочни билета. Или с други думи, спазарихме се за летищните такси. Днес ще взема окончателно решение как да процедирам нататък. Практиката ми сочи, че към настоящия момент вече сме изчерпили възможностите за договаряне. Това означава, че сме на кръстопът. От една страна стои възможността да спечеля сравнително лесен съдебен спор, но да получа окончателно съдебно решение след около две години. От друга страна едно от предвидените ми пътувания през 2015 г. може веднага да се превърне в безплатно от гледна точка на транспортни разходи. Ще взема решение до края на деня... Не знам за теб, сигурно гледаш много по-професионално на нещата и такива договорки са ежедневие, но мен лично подобно поведение ме вбесява. Какво, пробват първо с трохичките "ако мине"? После, айде не е пак трохички, но нито един от техните билети не надвишава 400 евро, така че пак се опитват да минат между капките. Европейските регулации не трябва да се избягват с подобни панаирджийски пазарлъци... Но те разбирам и теб, ако не ти се занимава с дела, въпреки че сигурно точно от теб най-малко го очаквам Нямаше ли някаква small claims процедура, която да мине доста по-бързо? 2 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 22 октомври, 2014 Автор Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 Не и за подобни дела. Освен всичко друго няма и достатъчно богата съдебна практика по отношение прилагането на Регламент 261. Най-големият проблем в случая обаче е бавното правораздаване. Аз знам със сигурност, че ще спечеля делото и в крайна сметка ще осъдя "България Ер" АД да ми заплати компенсация в пълен размер, ведно с лихви и разноски. Проблемът е, че мога да получа окончателно съдебно решение в двугодишен срок и този срок е дори оптимистично поставен от мен. Дали тези две години заслужават моето търпение, допълнителни разходи и усилия или е по-добре да получа двойно по-малка компенсация още днес? В крайна сметка получавам три безплатни двупосочни билета на цената на деветчасово закъснение. Трябва да се преценява трезво... 4 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 22 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 (редактирано) Не и за подобни дела. Освен всичко друго няма и достатъчно богата съдебна практика по отношение прилагането на Регламент 261. Все някой пионер трябва да прокара пътека в джунглата Не ти ли е професионална тръпка да ги поставиш на място в съда? Освен това - точно ти няма нужда да наемаш и да плащаш на адвокати. Иначе напълно те разбирам и както казва българската поговорка "По-добре врабче в ръката, отколкото орел в небесата", или както казват холандците: " По-добре една птица в ръката, отколкото десет във въздуха" От друга страна и мен като Жоро ме е яд, че ще се измъкнат с по-малко от това, което ти дължат по правилата! Редактирано 22 октомври, 2014 от Фичо Връзка към коментар
Фил Публикувано: 22 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 Впрочем, щом са толкова отворени и държат да минат с три билета (с таксите) по твой избор - ако си харесаш нещо такова, мисля сделката си заслужава 3 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 22 октомври, 2014 Автор Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 Не става. Полетите трябва да са оперирани от тях. Кодшеъри няма да бъдат приети като вариант... Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 22 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 (редактирано) Ако е формулирано точно така, да. Ако има място за интерпретация - да са го мислили навреме. Можеш да изчакаш да пуснат директните до Китай Иначе, намерих една камара телефони техни, не знам колко са актуални. Помня, че някой ги търсеше: http://www.travelerseiten.de/fluggesellschaften/b/bulgaria-air/home.html Редактирано 22 октомври, 2014 от macf1an Връзка към коментар
Георги Публикувано: 22 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 Не и за подобни дела. Освен всичко друго няма и достатъчно богата съдебна практика по отношение прилагането на Регламент 261. Най-големият проблем в случая обаче е бавното правораздаване. Аз знам със сигурност, че ще спечеля делото и в крайна сметка ще осъдя "България Ер" АД да ми заплати компенсация в пълен размер, ведно с лихви и разноски. Проблемът е, че мога да получа окончателно съдебно решение в двугодишен срок и този срок е дори оптимистично поставен от мен. Дали тези две години заслужават моето търпение, допълнителни разходи и усилия или е по-добре да получа двойно по-малка компенсация още днес? В крайна сметка получавам три безплатни двупосочни билета на цената на деветчасово закъснение. Трябва да се преценява трезво... Тогава може да прегледаш услугите на компании като http://refund.me Взимат 25% от стойността, ако си готов да се откажеш от 50% за да не се занимаваш може би не е лоша идея. А след като твоя случай е очевиден, на драго сърце ще ги съдят вместо теб. Иначе със сигурност трябва да поискаш пълните условия на тия безплатни билети, за да не ги вкарат в най-икономичния клас, в който рядко има свободни места, или пък да са с блекаут дати и т.н. Както имаш син, който предполагам ще си идва в България по коледните и майските празници, можеш почти да си на нулата, защото тогава доста качват цените за най-предпочитаните дати. Амстердам - София на 20 декември - 4 януари е на цена 1200лв! Но пак, силно ме съмнява, че ще искат да врътнат някой тарикатлък и да откажат издаване в пиковите дати... Връзка към коментар
akair Публикувано: 22 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 Остава да се договориш с тях билетите да са в бизнес класата и случката ще е решена по удовлетворителен и за 2-те страни начин - компенсацията ще е около 400 евро на човек по пазарни цени на билетите, но въпреки това ще коства много по-малко на а/к. А ти ще "преглътнеш" случката с някоя и друга чаша вино по време на полет 3 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 22 октомври, 2014 Автор Сподели Публикувано: 22 октомври, 2014 Иначе със сигурност трябва да поискаш пълните условия на тия безплатни билети, за да не ги вкарат в най-икономичния клас, в който рядко има свободни места, или пък да са с блекаут дати и т.н. Тяхното условие е да посоча дестинация и дати на пътуване в рамките на 12 месеца от датата на предложението. Аз от своя страна поставих конкретно условие билетите да са с валиден PNR код и да бъдат от клас, който позволява безплатна промяна на полета. На практика това са най-високите им класове. Още се забавляваме с насрещни обструкции, накрая ще теглим чертата... 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 28 октомври, 2014 Автор Сподели Публикувано: 28 октомври, 2014 Рекапитулация на случката с "България Ер" АД от 26.08.2014 г.: Негативи: Отказан достъп на борда при издадена бордна карта; Премаршрутиране, което довежда до закъснение от девет часа за достигане на крайната дестинация; Излишно ранно ставане и ходене до летището; Транспортни разходи за такси в двете посоки в общ размер на 30 лева; Негативни емоции; Повреден куфар по време на полета на връщане. Позитиви: Пътуване в по-висок клас с авиокомпания LOT по отсечката София-Варшава; Получено обезщетение в размер на по един напълно безплатен двупосочен билет до избрана от нас дестинация в рамките на една година с възможност за еднократна промяна на датите на пътуване. Замяна на повреден куфар с чисто нов по наш избор. Пропуснати ползи: Около 1200 лева, които представляват разликата между дължимото от "България Ер" АД обезщетение и реално платеното под формата на безплатни билети. Забележка: Пропуснатите ползи можеха да бъдат реализирани единствено по съдебен ред, което означава допълнителни съдебни разноски и окончателно решение в рамките на две години от завеждане на исковата молба. Честно да си призная в крайна сметка съм повече доволен, отколкото недоволен от окончателната развръзка. Не всеки ден девет часа закъснение по време на пътуване, съчетано с няколко имейла и проведени телефонни разговора, са ми носили около хиляда лева чиста печалба... 9 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 31 октомври, 2014 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2014 (редактирано) Мале, мале, ти направо си им харизал не 12, не 120, а 1200 лв. Трябваше да им замъкнеш дебелите тимаджийски г*з*ве на съд. За 6 месеца да видиш как щяха да зачетат членчето 261. За заблудените трупащи точици по тяхната програма. Уважаеми клиенти, В „България Ер” ценим нашите редовни клиенти и се радваме да Ви уведомим за последната оферта, която екипът на Fly More подготви специално за Вас. Печелете двойно повече – в периода от 1 ноември до 15 декември всички настоящи и потенциални участници в програмата получават 100% повече бонус точки за всеки свой полет. Ако все още не сте се включили във Fly More, можете да го направите на сайта на „България Ер”, в офис на авиокомпанията, на Летище София или на борда на самолет на националния превозвач. Необходимо е да посочите единствено Вашите имена на латиница, адрес и e-mail. Благодарим за Вашето доверие! Екипът на Fly More Редактирано 31 октомври, 2014 от Hollywood Връзка към коментар
iMari Публикувано: 27 януари, 2015 Сподели Публикувано: 27 януари, 2015 Поредния ми проблем с БГ еър! Дръжката на куфара ми е счупена на днешния полет София-Малага.Извадих си damaged report,но служителката на гишето ми каза, че едва ли ще ме обещетят за такава повреда.Куфара е голям,тежък-липсата на дръжка го прави почти неизпозваем. Процедурата на БГ еър е в 7дневен срок да им изпратя по пощата?!?!? необходимите оригинални документи.Предполагам , че са измислили този малоумен вариант с надеждата ,че ще ги загубят по пощата.Та да ви питам,смятате ли,че си заслужава да си правя труда да пращам от Испания тези документи. П.П.Преди години Уиз ми купиха нов куфар,но тогава стария ми куфар беше помлян.А и дори те искаха само сканирани копия. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 27 януари, 2015 Сподели Публикувано: 27 януари, 2015 Поредния ми проблем с БГ еър! Дръжката на куфара ми е счупена на днешния полет София-Малага.Извадих си damaged report,но служителката на гишето ми каза, че едва ли ще ме обещетят за такава повреда.Куфара е голям,тежък-липсата на дръжка го прави почти неизпозваем. Процедурата на БГ еър е в 7дневен срок да им изпратя по пощата?!?!? необходимите оригинални документи.Предполагам , че са измислили този малоумен вариант с надеждата ,че ще ги загубят по пощата.Та да ви питам,смятате ли,че си заслужава да си правя труда да пращам от Испания тези документи. П.П.Преди години Уиз ми купиха нов куфар,но тогава стария ми куфар беше помлян.А и дори те искаха само сканирани копия. Пиши им все пак едно писмо на електронната поща, че няма да си в България идните 7 дни, дали може да изпратиш сканирани или след като се прибереш. Добавяш и адреса на ГВА ( caa@caa.bg ) в получателите и упомени в писмото, че е изпратено също до ГВА, ако случайно не забележат И така. 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 28 януари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Ако си от София, след прибиране в страната, имаш възможност с всички документи да посетиш един магазин за куфари, който се намира на "Орлов мост". Там можеш да замениш повредения куфар с нов, или пък да го оставиш за поправка. "България Ер" имат договор за сътрудничество с този магазин и по този начин уреждат бързо и удобно подобни рекламации, без да се налага да чакаш определяне и изплащане на парично обезщетение... 8 Връзка към коментар
iMari Публикувано: 30 януари, 2015 Сподели Публикувано: 30 януари, 2015 Георги,Duke,много мерси за съветите и на двама ви. Изпратих мейл на if@air.bg. Ако си от София, след прибиране в страната, имаш възможност с всички документи да посетиш един магазин за куфари, който се намира на "Орлов мост". Там можеш да замениш повредения куфар с нов, или пък да го оставиш за поправка. "България Ер" имат договор за сътрудничество с този магазин и по този начин уреждат бързо и удобно подобни рекламации, без да се налага да чакаш определяне и изплащане на парично обезщетение... Duke,правилно ли разбирам,че с документите директно мога да отида в магазина без да имам обратна връзка от БГ еър. Магазинът е на българската марка Svetla,намира се отдясно на канала преди Орлов мост посока НДК,нали за него става въпрос. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 30 януари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 30 януари, 2015 Да, мисля, че това е магазина. Носиш бордна карта, протокол за щета, багажен етикет и повредения куфар... 2 Връзка към коментар
iMari Публикувано: 30 януари, 2015 Сподели Публикувано: 30 януари, 2015 Имам вече отговор от БГ еър,мога да пратя документите сканирани. Ако на някой му се наложи да си вади damaged report на испанско летище да се обърне директно към офис на Иберия.То е логично,нали са партньор на БГ еър,но аз просто не се усетих навреме и ме разкараха до няколко гишета. 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 1 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 1 февруари, 2015 Ето какво се случва, когато някой все пак не се откаже да си търси правата. Явно не е толкова страшно, Интересно е какво ще стане на горната инстанция (ако ФБ изобщо обжалват): http://eenk.com/polet А оправданието е любимото - "счупен самолет" 4 Връзка към коментар
bat.galin Публикувано: 1 февруари, 2015 Сподели Публикувано: 1 февруари, 2015 Предлагам горното мнение да се отделели в отделна тема.Предлагам новата тема за да се направи "Важна".А това този пост да се изтрие, понеже не е по темата. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега