Прескочи до съдържание

БДЖ - общи въпроси


Препоръчани мнения

 

Билетите за влак поскъпват средно с 20%

Билетите за влак поскъпват. От БДЖ съобщиха, че променят цените заради драстичното увеличаване на разходите на дружеството през последните няколко години. Увеличението ще бъде средно с 20% и влиза в сила от 7 май.

 

Без промяна ще останат цените на картите за деца, ученици, студенти и пенсионери. Няма да има поскъпване и за картите "Семейство" и ТПЛ, които са на символична стойност от 1 лв.

 

От БДЖ уточниха, че не са променяли цените на билетите от началото на 2012 г., с изключение на индексиране през 2020 г. с 1.8%. Само за периода от 2021 г. до края на 2023 г. разходите на дружеството са се увеличи с 23.2%, допълват от там.

 

 

 

 

Аз май спирам със самолетите и ще си пътувам из България с влак и до съседните страни с автобус

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 3 часа, dimitrov6 каза:

Билетите за влак поскъпват. От БДЖ съобщиха, че променят цените заради драстичното увеличаване на разходите на дружеството през последните няколко години. Увеличението ще бъде средно с 20% и влиза в сила от 7 май.

Трябваше да го направят след като всички втора ръка вагони пристигнат в България и с това да оправдаят вдигането. В допълнение да кажат, че са поръчали и чисто нови. В момента хората си казват "на тая мизерия на какво отгоре увеличават цената?".

 

Първите 16 вагона от Deutsche Bahn би трябвало да пристигнат още този месец, а останалите до началото на юни.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Гледах преди малко репортаж по НОВА за увеличението. Освен, че клиентите не са доволни и влакът, в който са пътували е без климатик, дадоха добра идея на хитреците. В тази връзка винаги съм се чудил защо се споделят такива неща на всеослушание.

 

Оказа се, че закупените онлайн билети не могат да се проверяват от контрольорите. Нямали такива устройства! 😀 От колко време има онлайн билети, а те нямали устроства. Казаха, че купували билет онлайн, правят скрийншот и след това отказват билета(трябва да има поне 3ч преди тръгване на влака). Така хитретците имат един невалиден билет, който няма кой да провери, че е такъв.

 

Хубава работа, ама...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

То няма нужда и от скрийншот, защото ти пращат директно билетчето на pdf файл. Аз съм се чудела и на контольорите, те си минават и викат "Непроверени билети?", винаги можеш да си замълчиш...

 

За състоянието на вагоните и климатиците изобщо да не говорим, аз вчера пак си причиних дискомфорт, с надеждата, че нещо може да се е променило, но мръсотията ми дойде наистина в повече и още във влака написах оплакване в сайта им. Знам, че нищо няма да постигна с това, но просто да си изкажа мъката, пък някой може и да го прочете 🤣 Добре че имах повече мокри кърпички, толкова мизерия по и около седалките не бях виждала, явно не беше чистено от преди датата на въвеждане в експлоатация... В "първа класа"...

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Така, съгласен съм, че с родните железници положението не е цветущо. Но, говорейки за чистотата във влаковете искам да попитам - автобусите много ли са чисти? Относно онлайн билетите, няколко пъти съм пътувал с такъв билет и бе напълно достатъчно да покажа билета на телефона си.

Да, влаковете ни имат нужда от подновяване, и вярвам, че в в скоро време ще бъдат такива каквито искаме.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Ама това нали се сещаш, че не е оправдание за БДЖ, как автобусите също не били чисти. И да, била съм в доста автобуси, които са доста чисти. Не говоря за селския автобус в Долно Нанагорнище, а за линията Варна-София. И говоря за такава мизерия, че се наложи да си чистя аз, ако искам да седна и да се докосна до нещо в този вагон. Детето не може да стои като препарирано 4 часа, а завесите все едно съм бърсала тоалетни с тях, с извинение. Това през 2024г в (пак казвам) "първа класа". Няма нужда да е перфектно чисто, като ново, но да не ме е гнус да седна (а не съм от гнусливите). Всъщност изобщо има ли почистващ персонал в БДЖ???

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 1 час, Patrick K каза:

Гледах преди малко репортаж по НОВА за увеличението. Освен, че клиентите не са доволни и влакът, в който са пътували е без климатик, дадоха добра идея на хитреците. В тази връзка винаги съм се чудил защо се споделят такива неща на всеослушание.

 

Оказа се, че закупените онлайн билети не могат да се проверяват от контрольорите. Нямали такива устройства! 😀 От колко време има онлайн билети, а те нямали устроства. Казаха, че купували билет онлайн, правят скрийншот и след това отказват билета(трябва да има поне 3ч преди тръгване на влака). Така хитретците имат един невалиден билет, който няма кой да провери, че е такъв.

 

Хубава работа, ама...

Не им е много вярна информацията. Може би не всички имат електронни устройства. И може би имат най-вече тези на дългите дестинации,  защото са ме проверявали по линията София-Варна, а аз от няколко години насам все по интернет си купувам билетите.

И да добавя, че в електронния билет освен бар кода има и допълнително информация - дата, номер на влак, вагон и място. Така че дори да няма устройво за бар кода, проверяващият може да разбере дали билета е валиден. Друг е въпроса, че има кондуктори дето ги мързи да дишат, камо ли да гледат внимателно какво им показваш на телефона.

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.