Прескочи до съдържание

О'Лиъри: Norwegian и Моnаrсh ще имат затруднения


Препоръчани мнения

преди 4 часа, Topfly каза:

Както се очакваше акционерите са одобрили програмата според която си губят 95% собственноста в компанията и за в бъдеще ще останат незначителни миноритарни акционери. Сега остава и облигационерите да одобрят официално плана и Norwegian ще бъде спасена като зомби компания, която оперира само няколко държавно субсидирани линии.

 

Държавните пари ще дойдат под формата на държавно гарантиран дълг, но ще трябва и да увеличат капитала с кеш, което ще е доста по сложна задача...Не вярвам сегашните акционери и облигационери да имат горещо желание да запишат акции с кеш...🙂

 

Общо взето и Norwegian се очаква да живее от това следващите 12 месеца, че не работи...

E, не се е баш очаквало ("В момента дори ако предположим, че стане чудо и оцелеят, плановете са да оперират със 7 самолета основно в Норвегия. Norwegian реално ще стане норвежка авиокомпания... ").

И както виждаш понякога стават чудеса и в понеделник...

Т.е. за момента нещата им се развиват по план. Т.е. както спекулирах - Вариант 2  - съгласяват се.

 

За намеренията на сегашните акционери (досегашните + лизингодателите) ще видим утре.

"In addition, the Company is working with vendors for conversion of overdue payables into equity at the same conversion price. As per 31 March 2020 the Company had overdue payables of NOK 1,715 million. The Company will announce the subscription price for the public offering of up to NOK 400 million tomorrow, 5 May 2020."

https://newsweb.oslobors.no/message/504536

 

И въпросът с капитала е възможно да се уреди въпреки липсата на горещо желание. Да видим какво ще запишат.

 

Да припомня целия план за преструктуриране предложен от мениджмънта (към 27-ми април):

https://loyaltylobby.com/wp-content/uploads/2020/04/norwegian-air-shuttle-asa_presentation-to-bondholders_27-april-2020.pdf

 

Та с две думи - не бързай да ги отписваш, не бързай и с мисълта, че ще са малки, само регионални и т.н. Те, както и други (независимо колко са били ефективни преди) успешно набират множество държавни заеми и предполагам ще успеят и с частен капитал. А О'Лиъри ще трябва да върне част от парите (т.нар кешови резерви до някаква степен са прибрани от клиентите пари), а достъпът му до държавно финансирене (с нулева лихва и в огромни количества) е невъзможен за сега.

Т.е. ситуацията се променя коренно, именно защото (тук си прав) пазарните принципи не стоят изобщо на дневен ред. За хубаво или лошо - това е факт.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
14 hours ago, cck said:

И както виждаш понякога стават чудеса и в понеделник...

От това което четох “чудото“ се е случило благодарение на адвокатите, които са убедили кредиторите, че позицията им е такава, че няма да получат нищо. Спрямо нулата вероятно са решили, че е по добре да получат едни акции, които в момента пазара ги оценява на 77 милиона евро или колкото е стойността на един малък пътнически самолет самолет ползван от авиокомпаниите. цък

 

14 hours ago, cck said:

Та с две думи - не бързай да ги отписваш, не бързай и с мисълта, че ще са малки, само регионални и т.н. Те, както и други (независимо колко са били ефективни преди) успешно набират множество държавни заеми и предполагам ще успеят и с частен капитал.

Аз 5 и стотинки не бих им дал! Инвестирането е доверие в мениджмънта (особено при компании без съществени активи). Когато един мениджмънт е доказал, че и в добри и в лоши времена може само да губи парите на акционерите, много трудно ще ме убеди да инвестирам при него. Единственият вариант в момента е да съберат пари с изнудване, като кажат на акционерите и облигационерите, че ако не искат да си отпишат на 100% парите, трябва да дадат още пари, а мениджмънтът ще даде “честна пионерска“ дума, че този път няма да изгори и тези пари 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , Topfly каза:

Аз 5 и стотинки не бих им дал!

Ти не би дал и 5 стотинки, но в света има много, много хора, които имат много свободни пари и имат  интелект много, много по-малък от твоя. 🙂

Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

Инвестирането е доверие в мениджмънта

Напълно съм съгласен.

 

Сега ще взема съвсем да спекулирам (информационно). Подозирам, че лично ти ще си купиш някога акции от тях 🙂

Защото всяка позиция (и при инвестиране) търпи развитие, нали?

Какво би могло да те накара на размислиш за "Аз 5 и стотинки не бих им дал!", ама обективно, без чувства и какво рекъл МОЛ:

- Мениджмънтът е нов. Т.е. Якоб Шрам е от CEO от януари 2020. Т.е. при лошите им резултати за предните години и сегашната извънредна за всички ситуация успее да приложи план, чрез който да оцелеят и да се вдигнат, то определено има заложби, нали?

-  Моментното "чудо, което се е случило благодарение на адвокатите, които са убедили кредиторите..." ще трябва да се повтори и потрети като "чудо". В католицизма за три чудеса дават "звание" светец. 🙂 При инвеститорите - би трябволо да проимат доверие...

- Честната пионерска дума" е подкрепена от държавата им. А кредиторите съучастват. Авиокомпанията (ако я има) ще им върне вложеното в акции при същия режим на конвертиране след една година. Тогава (ако има тогава) пазарът пак ще оценява колко струва тази компания.

 

---

Едно размишление, на което попаднах тези дни: "Икономиката не е пари, а производство, доставка и потребление на нещо от някого до някого другиго, който има желание да го плати".

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
56 minutes ago, epetkov said:

Ти не би дал и 5 стотинки, но в света има много, много хора, които имат много свободни пари и имат  интелект много, много по-малък от твоя. 🙂

Акционерите на Norwegian вероятно също имат много пари, но загубиха доверието в авиокомпанията и мениджмънта и гледаха, как парите им се топят, докато накрая си загубиха 95% от собствеността. Ако имаха доверие и те можеха да се бръкнат в джоба още преди да се стигне до това положение, но не го направиха.  

 

5 minutes ago, cck said:

Сега ще взема съвсем да спекулирам (информационно). Подозирам, че лично ти ще си купиш някога акции от тях 🙂

Защото всяка позиция (и при инвестиране) търпи развитие, нали?

В близкото бъдеще не бих купил, защото не виждам мениджмънт, който се е доказал с някакви поне частични успехи.

 

8 minutes ago, cck said:

- Мениджмънтът е нов. Т.е. Якоб Шрам е от CEO от януари 2020. Т.е. при лошите им резултати за предните години и сегашната извънредна за всички ситуация успее да приложи план, чрез който да оцелеят и да се вдигнат, то определено има заложби, нали?

Не следя много от близо колко души се смениха на чело на Norwegian от както най-големият собственик и бивш CEO се оттегли, за мен това е един и същи мениджмънт, макар и с различни хора,. Този последният просто изглежда на администратор, който да върже финансите, а не на визионер и предприемач, който да докара авиокомпанията до някакво по високо ниво. Визионерът се върна с една стъпка назад като собственик и не дава сигнали, че има идея какво трябва да се направи.

Ще видим какво ще стане след една година, но сега Norwegian се върна там от където тръгна преди 27 години и се превърна в една регионална авиокомпания. Дори и в тази си роля обаче бизнес планът и е да оперира линии субсидирани от държавата, което показва, че са доста далече от това да стъпят на собствени крака и да се докажат в пазарна обстановка. Собствениците на авиокомпанията от друга страна са принудителни собственици, които нямат визия с десетилетия, а всеки вероятно скоро ще се опита да си кешира дела. 

Най-добрият сценарий за Norwegian в тази обстановка е да продадат авикомпанията на някой друг. Вероятно, слотовете, екипажа и флота представляват някаква стойност, но голям въпрос, кой би посмял макар и за жълти стотинки, да купи авиокомпания в момента? 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

В близкото бъдеще не бих купил, защото не виждам мениджмънт, който се е доказал с някакви поне частични успехи.

Аз предният път (септември 2017) им се доверих. А по-късно (април 2018) продадох. Профит: >30% . А сега: също скоро не бих спекулирал.

 

Ти беше казал: "По интересното е какви са очакванията на мениджмънта, анализаторите, О'Лиъри и т.н. за следващите 12 месеца.
Балансът на едно дружество винаги показва миналото и рядко може да предскаже резки промени в позитивна или негативна посока за в бъдеще.
"


Сега очакванията са ясни. Новите страхове на О'Лиъри също. Надявам се развитието при Norwegian да е в благодатна за тях посока...
...и да мога да стигна с тях до Свалбард (когато може);

...за да може да правим следващи рискови инвестиции;

...и разбира се да пием бири на живо, което е по-вдъхновяващо и от най-сигурната инвестиция.

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 8 часа, cck каза:

Аз предният път (септември 2017) им се доверих. А по-късно (април 2018) продадох. Профит: >30% . А сега: също скоро не бих спекулирал.

 

Ти беше казал: "По интересното е какви са очакванията на мениджмънта, анализаторите, О'Лиъри и т.н. за следващите 12 месеца.
Балансът на едно дружество винаги показва миналото и рядко може да предскаже резки промени в позитивна или негативна посока за в бъдеще.
"


Сега очакванията са ясни. Новите страхове на О'Лиъри също. Надявам се развитието при Norwegian да е в благодатна за тях посока...
...и да мога да стигна с тях до Свалбард (когато може);

...за да може да правим следващи рискови инвестиции;

...и разбира се да пием бири на живо, което е по-вдъхновяващо и от най-сигурната инвестиция.

 

 


 Плана им за хибернация, докато дойдат по-добри времена може да влезе в някои книги . Безспорно ще оцелеят поне до есента на 2021г , месечните им разходи според плана за хибернация са скромните 30-50мил. Ще си летят на домашната сцена и ще надживеят доста авиационни колоси. Плана след сгромолясването е ясен , летене до големи хъбове от типа НЙ, ЛА и т.н., и постепенно възобновяване на полетите.. Кренкито добре го е изтълкувал :


https://crankyflier.com/2020/05/05/norwegian-likely-to-live-to-see-another-day-which-may-not-be-until-next-year/

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, stanislavpp каза:


 Плана им за хибернация, докато дойдат по-добри времена може да влезе в някои книги . Безспорно ще оцелеят поне до есента на 2021г , месечните им разходи според плана за хибернация са скромните 30-50мил. Ще си летят на домашната сцена и ще надживеят доста авиационни колоси. Плана след сгромолясването е ясен , летене до големи хъбове от типа НЙ, ЛА и т.н., и постепенно възобновяване на полетите.. Кренкито добре го е изтълкувал :


https://crankyflier.com/2020/05/05/norwegian-likely-to-live-to-see-another-day-which-may-not-be-until-next-year/

 

Сега въпросът е какво правим с полетите , които предлагат от Варна и Бургас Юни месец до Хелзинки и други и защо още ги има след като са в хибернация.

Връзка към коментар
преди 5 часа, vinidj каза:

какво правим с полетите , които предлагат от Варна и Бургас Юни

Съвети не зная дали е коректно да отправям. Ето мнение:

 

Ако имам вече билет - както и при всички останали авиокомпании, от които имам - клейм за парите, които са взели или ваучер за да имам шанс да ползвам сумата под някаква форма.

 

Ако планувам да си купя билет - чакам да пристигне първия им самолет, да няма блокада и рестрикции и давам някакви евра (колкото мога да прежаля) за резервация.

 

Вариант 3 - отивам на летището и плащам там, ако ме устройва.

Връзка към коментар
  • 6 месеца по-късно ...
  • 4 седмици по-късно ...
На 7.12.2020 г. в 16:14, epetkov каза:

На 17 декември свикват  Общо събрание на акционерите.

Мда. Не им вървят добре нещата въпреки преструктурирането. А си мислех, че държавата ще помогне с нов заем, но се оказва, че няма да стане така.

Ето от източника

https://www.norwegian.com/globalassets/ip/documents/about-us/company/investor-relations/annual-general-meeting/20201203---egm-notice---norwegian-air-shuttle-asa.pdf

 

 

Връзка към коментар
преди 13 часа, Фил каза:

Боксьор в тежка категория  😄

 

“I think he will delay any expansion in Western Europe because he can’t afford it. And it will continue to expand in Dubai and Outer Siberia and Eastern China, trying to get as far away from Ryanair as he possibly can. Because every time he tries to compete with Ryanair he loses.”

 

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 38 минути , stanimir каза:

Боксьор в тежка категория  😄

Само да няма после "Продължаваме напред!", че тия от тежката категория, дето много говорят преди мача, тежко падат... :rolleyes:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , Мари Николова каза:

обикновено О'Лиъри се оказва прав 🙂

 

Преди 1 час, stanimir каза:

“it will continue to expand in Dubai and Outer Siberia and Eastern China”

 

В случая нямам нищо против да се окаже прав - и без това Западна Европа ни писнА :grin:

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 9 минути , Георги Матеев каза:

 

 

В случая нямам нищо против да се окаже прав - и без това Западна Европа ни писнА :grin:

О, да, нищо против посоката на цитираният абзац :). Имах предвид цялата статия. На някои от нас още не ни е писнАла 😉

 

Връзка към коментар
преди 59 минути , Мари Николова каза:

За съжаление, обикновено О'Лиъри се оказва прав 🙂

 

Няма да вадим всичките простотии, които е изговорил през годините...ама нищо чудно след 20-30 години да се окаже че е бил прав 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.