Прескочи до съдържание

О'Лиъри: Norwegian и Моnаrсh ще имат затруднения


Препоръчани мнения

Пак се появиха спекулации за фалита на Norwegian. През 2020-та година се очаква европейски авиокомпании да получат с 50 процента повече самолети от колкото през 2019, което ще доведе до свръхкапацитет на пазара. Като към този фактор се добави и очакваното забавяне на европейската икономика, авиокомпании, като Norwegian и Thomas Cook Airlines е вероятно да фалират. За Norwegian  очакванията са, че през 2019-та и 2020-та година ще бъде на загуба.

 

 

Връзка към коментар

Нека видим какво ще стане с МАХ, защото изгледите са много разнопосочни... Не е ясно и какви последици ще имат разследванията на завода в Чарлстън над доставките на 787. А това са 2-та типа самолети, които норвежците очакват

Не е изключено да се окаже, че забавените доставки и неустойките от Боинг повече ще им помогнат, отколкото да има вредят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 minute ago, akair said:

Нека видим какво ще стане с МАХ, защото изгледите са много разнопосочни... Не е ясно и какви последици ще имат разследванията на завода в Чарлстън над доставките на 787. А това са 2-та типа самолети, които норвежците очакват

Не е изключено да се окаже, че забавените доставки и неустойките от Боинг повече ще им помогнат, отколкото да има вредят.

В анализа който четох очакванията са, че 2019-та година няма да има доставки на 737 MAX и всички бройки очаквани за тази година ще бъдат доставени през 2020-та година.

Връзка към коментар
25 minutes ago, Topfly said:

В анализа който четох очакванията са, че 2019-та година няма да има доставки на 737 MAX и всички бройки очаквани за тази година ще бъдат доставени през 2020-та година.

От това, което прочетох, ситуацията изглежда много неясна  - наскоро пак му бяха открили несъвършенство на модела. Отделно ФАА не иска първа да го сертифицира отново. Останалите администрации се дърпат да го сертифицират също. Компанията произвежда бройки, които седят по паркинги и апрони, но не е изключено да трябва после да бъдат преработени / ремонтирани, ако има неща за оправяне. Някои а/к в САЩ вече го вадят от графика до октомври - ноември тази година.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 3.07.2019 г. в 22:21, akair каза:

От това, което прочетох, ситуацията изглежда много неясна  - наскоро пак му бяха открили несъвършенство на модела. Отделно ФАА не иска първа да го сертифицира отново. Останалите администрации се дърпат да го сертифицират също. Компанията произвежда бройки, които седят по паркинги и апрони, но не е изключено да трябва после да бъдат преработени / ремонтирани, ако има неща за оправяне. Някои а/к в САЩ вече го вадят от графика до октомври - ноември тази година.

Не е много по темата, но какво несъвършенство?

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Ето и алтернативен линк: https://www.economic.bg/bg/news/11/niskotarifen-prevozvach-3-v-evropa-se-bori-za-otselyavane.html

 

 Мъни, мъни да си гледат работата, те ще ми кажат дали да си изключвам адблока или не във време, когато информация бол отвсякъде! И без това просто са превели новина от чужбина като много други.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 минути , vinidj каза:

https://money.bg/business/norwegian-air-se-bori-za-otselyavaneto-si.html

 

Norwegian Air се бори за оцеляването си... МОЛ беше прав.

Все пак Norvegian още не са фалирали и не са спрели дейността си, така че може би по-правилната тема за горното е тази:

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
50 minutes ago, epetkov said:

Aigle Azur  са спрели текущите си плащания и са преминали под управление  на държавата :  цък

Имаше коментари, че проблемите са дошли след проблемите на китайците, които явно частично ги притежават - същите китайци, които щяха да вземат летището в Пловдив на концесия.

 

24 minutes ago, Фичо said:

Все пак Norvegian още не са фалирали и не са спрели дейността си, така че може би по-правилната тема за горното е тази:

 

Сега ще дойде @Topfly  с мантри и заклинания 🙂

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
35 minutes ago, Фичо said:

Все пак Norvegian още не са фалирали и не са спрели дейността си, така че може би по-правилната тема за горното е тази:

 

Като основен сценарий аз не бих заложил на фалит и преустановяване на дейността на компанията. Основният замисъл на авиокомпанията не е лош и това го показва и интереса от конкуренти да ги купят. Проблемът е по скоро желанието на мениджмънта за прекалено бърз растеж, който се оказа много труден за менажиране и финансиране. Дано не изпуснат момента да продадат компанията преди да ги отнесе следващата финансова криза, която чука на вратата....

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
On 9/7/2017 at 10:17 AM, cck said:

Акцията на NAS (Norvegian Air Shuttle) към момента са ок. 200 NOK. Точно толкова са били и през първото тримесечие на 2015 г. (гледам графиката предложена от Topfly). Дали са надценени / подценени е въпрос на виждане, но има два момента, които си заслужават да се отбележат:

- Графиката е за Norvegian Air Shuttle (междуконтинанталните полети), а Norvegian са по-голямо обединение

- Въпреки, че са са публична компания, няма как да знаем дали не биха или имат подкрепа например от Government Pension Fund of Norway или Sovereign wealth fund. Все държавни дружества с огромен бюджет купуващи акции. Ryan не могат да разчитат на такъв тип подкрепа.

 

Аз не бих се притеснявал нито за бъдещето на Norvegian нито дали ще съществува Norvegian Air Shuttle. Държавата е с един от най-високите стандарти в света, най-сериозните запаси от петрол, най-големите пенсионни фондове изобщо и с план за развитие за следващите тридесетина години. Т.е. каквато и да било подкрепа просто би била огромен ресурс за компанията.

 

 

On 9/7/2017 at 12:41 PM, cck said:

Няма бас - аз ще черпя по бира, независимо от резултата.

Взех, че взех малко акции (10 x 22.23 EUR) . Ще видим кой крив - кой прав догодина. Ако се вдигнат през лятото разликата отива за билети до Свалбард. Ако ли не - ще пия една студена вода и ще ходя в Молдова :)

 

Надявам се да не държиш още акциите на Norwegian, че от 200 NOK станаха 32 NOK... Много полезно е човек да си чете собствените мненията със задна дата и да види какви аргументи е ползвал, когато е сгрешил...

Аз също съм правил много грешни прогнози в миналото и от опит знам, че човек се учи най-добре от собствените си грешки, ако има смелостта да си признае грешките пред себе си...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 16.04.2018 г. в 11:18, cck каза:

Взех че ги продадох (10 x 29.10 EUR). Разликата от 68 EUR никак не стига за Свалбард, но е някакво начало :)

Отдавна беше. До Свалбард не стигнах, но до Молдова ходих 😉 

 

преди 11 часа, Topfly каза:

Много полезно е човек да си чете собствените мненията със задна дата и да види какви аргументи е ползвал, когато е сгрешил...

Така е. Аз лично не сбърках, но авиокомпанията не върви добре в този си вид. Т.е. черпенето на бира от ме си остава 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Norwegian са почнали да продават самолети за да могат да си осигуряват ликвидност за обслужване на дългове...

 

Norwegian sells batch of 737-800s to HK-based recycler

https://www.flightglobal.com/news/articles/norwegian-sells-batch-of-737-800s-to-hk-based-recycl-461589/

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

"Не били компютри, а компоти"

Quote

The transaction is expected to increase the Company's liquidity by approximately USD 50 million after repayment of debt and have a positive equity effect

https://newsweb.oslobors.no/message/487328

 

Да използваш пари за 2 неща - плащане на дълг и увеличаване на ликвидността е различно от

14 hours ago, Topfly said:

за да могат да си осигуряват ликвидност за обслужване на дългове

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
On 9/6/2017 at 5:28 AM, Topfly said:

Шефът на Ryanair почна словесна атака срещу Norwegian и Моnаrсh, като обяви, че до 4-5 месеца ще фалират. Ако това се случи, няма да са първата авиокмпания фалирала поради прекалено амбициозни планове за растеж.

От 2017 минаха няколко пъти по 4-5 месеца и Norwegian си летят, поне засега :)) (цитатът е от първото мнение в темата)

Излезнали са резултатите за 3-тото тримесечие и Кранки ги е анализирал. Всеки сам следва да прецени дали ги вижда повече като добри или повече като не чак толквоа добри:

https://crankyflier.com/2019/10/31/norwegian-sees-income-improvement-but-the-balance-sheet-problem-looms/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Или МОЛ чете магеланци, или от CNBC гo четат, а може и @Topfly  да им подсказва, но МОЛ е дал ново интервю, в което говори за Norwegian:

https://www.cnbc.com/2019/11/04/budget-airline-norwegian-is-doomed-ryanairs-michael-oleary-claims.html

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, akair каза:

Или МОЛ чете магеланци, или от CNBC гo четат, а може и @Topfly  да им подсказва, но МОЛ е дал ново интервю, в което говори за Norwegian:

https://www.cnbc.com/2019/11/04/budget-airline-norwegian-is-doomed-ryanairs-michael-oleary-claims.html

Четат, четат:)))))))

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, akair каза:

Или МОЛ чете магеланци, или от CNBC гo четат, а може и @Topfly  да им подсказва, но МОЛ е дал ново интервю, в което говори за Norwegian:

https://www.cnbc.com/2019/11/04/budget-airline-norwegian-is-doomed-ryanairs-michael-oleary-claims.html

Много е прав Майкъл както обикновено. Толкова разнопосочно глупави идеи имаха някои хора в Norwegian, че т. нар. анализатори доста скоро ще имат повод и много материал да обясняват защо са се провалили.

Връзка към коментар
1 hour ago, koliob said:

Много е прав Майкъл както обикновено. Толкова разнопосочно глупави идеи имаха някои хора в Norwegian, че т. нар. анализатори доста скоро ще имат повод и много материал да обясняват защо са се провалили.

 

5 minutes ago, Topfly said:

Покрай всичките си проблеми Norwegian явно са решили да си вземат и нов проблем...

 

Quid Pro Quo: Norwegian To Lease Russian Sukhoi Superjets?!

https://onemileatatime.com/norwegian-sukhoi-superjets/

 

Предстои да видим какво ще стане - и с идеите, и с проблемите

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Аржентинската дъщерна фирма на Norwegian е спряла резервациите за след 28-ми март...

 

Norwegian's Argentine airline halts ticket sales from 28 March 2020

https://newsroom.aviator.aero/norwegians-argentine-airline-halts-ticket-sales-from-28-march-2020/

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.